119
Tue, 21 May 2019 - 12:13
Był gdzieś temat, gdzie jako lepsza alternatywa dla wentylatorów Spala ktoś polecił za grosze wentylator elektryczny, bodaj od któregoś Forda. Ktoś kojarzy?
Ethical
Tue, 21 May 2019 - 12:26
CYTAT(119 @ Tue, 21 May 2019 - 12:13)
Był gdzieś temat, gdzie jako lepsza alternatywa dla wentylatorów Spala ktoś polecił za grosze wentylator elektryczny, bodaj od któregoś Forda. Ktoś kojarzy?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=134984http://www.racingforum.pl/index.php?showto...139868&st=0
czarodziciel
Wed, 29 May 2019 - 16:41
Panowie, mam takiego woła roboczego który od zawsze się pierdzieli, Opel Astra H 1,3 diesel. Błąd który wyskakuje i powoduje przejście w tryb awaryjny to zbyt duże ciśnienie doładowania. Turbina była raz regenerowana i raz wymieniana. Ostatnio padł kompletnie silnik i został wymieniony na inny. Po wymianie ciągle wyskakuje ten sam błąd i auto wchodzi w tryb awaryjny przy 2800 obrotów. Turbina sprzawdzona, silnik sprawdzony, komputer sprawdzony i podmieniony na inny. Wszystko w teorii gra a ciągle dzieje się to samo. Auto miało wycięty dpf kiedyś. Mechanik nie ma już pomysłu skąd się może brać problem, będę wdzięczny za sugestie.
Rezor
Wed, 29 May 2019 - 17:37
map sensor? Miałem ostatnio podobną historię.Gdzie nie spojrzeć wszystko wskazywało na walniętą turbnię albo sterowanie. Kolega wyciągnął mi turbo i stwierdził, że wszystko czyste, wymienione zaworki n75, oczyszczona sztanga, sprawdzona grucha i ciągle błąd overboost w losowych momentach. Przeczytałem kiedyś rozwinięcie błędu "Boost pressure sensor range/performance" zacząłem czytać o samym błędzie i skoro to błąd czujnika doładowania (map sensor) to stwierdziłem że może warto by sprawdzić. Wyciągnałem, okazał się uwalony w sadzy, wyczyściłem brake cleanerem i od tamtej pory spokój. A ja głupi szukałem po kodzie i mądrzy internetu głosili, że wina turbiny/sterowania i się zasugerowałem, a problem okazał błachy
czarodziciel
Thu, 30 May 2019 - 08:46
Map sensor był wymieniony
To nie to. Przychodzi Wam coś jeszcze do głowy?
Grzesi(E30)k
Sat, 01 Jun 2019 - 21:18
Ktos w pl ma pelna oferte Schrick'a w dobrych cenach? Czy zamawiac z de?
maykel
Sun, 02 Jun 2019 - 12:51
Dupowoz avensis t22 2.0 (3s-fe). Od jakiegoś czasu zaswieca się kontrolka od poziomu oleju. Nie od razu a po przejechaniu min. 2 km. Poswieci kilka sekund(czasem dluzej) i gasnie. Poziom na bagnecie idealnie. Przy uszkodzonym czujniku lub okablowaniu powinna swiecic caly czas. Jakies pomysły co może dolegać??
Andrzej87
Sun, 02 Jun 2019 - 18:23
A może tak jak m.in. w niektórych Fiatach sygnalizuje przekroczony termin wymiany oleju. Może przy wymianie oleju nie skasowano inspekcji?
SONIC
Fri, 07 Jun 2019 - 17:48
Czemu wydechy robi sie z kwasowki? Szybko- bo bez argumentow to w chalupie beda nowe garnki...
ptq
Mon, 10 Jun 2019 - 16:32
Trwałe, nie gniją, bling factor
nomad66
Mon, 10 Jun 2019 - 21:40
zależy jakie auto i do czego ma służyć. Ogólnie lżejsze niż seryjne wydechy, pewne właściwości antykorozyjne, chociaż przy doborze stali trzeba się zagłębić w gatunki. Jak dla mnie poza wagą i wyglądem nie wiele przemawia za typową kwasówką
SONIC
Wed, 12 Jun 2019 - 18:01
Kwasiak lzejszy ? Dziwne zaraz poszukam... ale skoro tak to czemu nie aluminium? Tym razem pracuje na rusztowaniach stal jak stal ale jak w reke zlapie jakis kawalek kwasiaka to wydaje sie ciezszy ....dzis przez chwile musialem cos aluminiowego przerzucic ...mysle ,ze nadal krazy gdzies na orbicie...
nomad66
Wed, 12 Jun 2019 - 19:51
stal jak stal, ciężka jest, ale możesz zrobić z cieńszej ścianki, bo nie potrzebujesz zapasu na korozję
Porszak
Wed, 12 Jun 2019 - 21:17
kwasiak lzejszy nie bedzie. bedzie tylko trwalszy, ale wygłuszenie w puszce też z czasem się wypali i trzeba je zrobić, jak Ci słabo zrobia cały wydech to może pękać i czasem coś trzeba poprawić/naprawić choc to może też zależeć od ilości wieszaków zwyczajnie
Andrzej87
Sat, 15 Jun 2019 - 08:50
Znajomy ma Renault Megane GT 2.0 dCi na piezolektrycznych wtryskach. Pojawił się problem odpalenia na ciepłym silniku. Jak jest zimny pali bez problemu, ale wystarczy kilka km w te upały przejechać, zgasić go i odpali za 10 razem albo jak ostygnie. Czujnik wału wymieniony, oryginalny program diagnostyczny Renault nie widzi żadnych usterek.
Jakieś pomysły?
Mis
Sat, 15 Jun 2019 - 15:41
Zlogować prędkość obrotową i ciśnienie na railu w trakcie odpalania na gorącym.
Andrzej87
Sun, 16 Jun 2019 - 21:22
OK. Poradzę mu to.
Ktoś mu też komunikował, że może to być pompa ciśnienia.
specnaz14
Tue, 18 Jun 2019 - 07:21
Szukam i znaleźć niemoge dlatego pytam czy ktoś może się orientuję w jakiej ilości wyprodukowli Alpine B7 E65?
Driftman
Tue, 18 Jun 2019 - 09:05
CYTAT(specnaz14 @ Tue, 18 Jun 2019 - 07:21)
Szukam i znaleźć niemoge dlatego pytam czy ktoś może się orientuję w jakiej ilości wyprodukowli Alpine B7 E65?
Zdaje się, że 1113 sztuk
http://www.klinika-bm.pl/katalogi-alpina/A wie ktoś ile wyszło sztuk W124 Coupe 3.2 w oryginalnym manualu ?
lemur
Tue, 18 Jun 2019 - 18:59
Polecam forum mb/8.
specnaz14
Tue, 18 Jun 2019 - 20:02
CYTAT(Driftman @ Tue, 18 Jun 2019 - 09:05)
Zdaje się, że 1113 sztuk
http://www.klinika-bm.pl/katalogi-alpina/A wie ktoś ile wyszło sztuk W124 Coupe 3.2 w oryginalnym manualu ?
Dzięki za pomoc.
prez_s
Wed, 19 Jun 2019 - 11:21
Wstępnie przymierzam się do zmiany auta i przeglądam ogłoszenia 3-4 letnich aut po leasingu sprzedawanych przez pośredników a nie bezpośrednio np. przez bank. Ostatnio zauważyłem, że często pojawia się w nich informacja o przeprowadzonym chiptuningu, i zastanawia mnie to w jakim celu był on przeprowadzany? jako przykrywka a jeśli tak to czego?
Paweł#G
Thu, 20 Jun 2019 - 13:53
Signum -klima działała po zakupie auta miesiąc, uciekł czynnik niby przez złącze serwisowe. Po nabiciu tego samego dnia co przestała działać klima nie ruszyła, serwisant podejrzewa czujnik wysokiego ciśnienia. Dzis przyszła refleksja czy otwarte drzwi mogły spowodować, że klima nie ruszyła, ewentualnie czy trzeba ja "bujnąć" z komputera?
Bio
Thu, 20 Jun 2019 - 16:22
a podczas jazdy ruszyła klima?
U mnie (nie signum) klima po nabiciu nie banglała, a ruszyła po tym jak zahaczyłem o jakąś dziurę i... przekaźnik się odwiesił
tomek 1980
Thu, 20 Jun 2019 - 18:31
CYTAT(czarodziciel @ Wed, 29 May 2019 - 16:41)
Panowie, mam takiego woła roboczego który od zawsze się pierdzieli, Opel Astra H 1,3 diesel. Błąd który wyskakuje i powoduje przejście w tryb awaryjny to zbyt duże ciśnienie doładowania. Turbina była raz regenerowana i raz wymieniana. Ostatnio padł kompletnie silnik i został wymieniony na inny. Po wymianie ciągle wyskakuje ten sam błąd i auto wchodzi w tryb awaryjny przy 2800 obrotów. Turbina sprzawdzona, silnik sprawdzony, komputer sprawdzony i podmieniony na inny. Wszystko w teorii gra a ciągle dzieje się to samo. Auto miało wycięty dpf kiedyś. Mechanik nie ma już pomysłu skąd się może brać problem, będę wdzięczny za sugestie.
Witam, miałem coś podobnego w pandzie z tym samym silnikiem, lecz bez DPF-a.
Jak dobrze pamiętam, to tam winna była klapka upustowa. Rozruszałem to i auta zaczęło jeździć.
Pozdrawiam.
Paweł#G
Thu, 20 Jun 2019 - 19:21
CYTAT(Bio @ Thu, 20 Jun 2019 - 16:22)
a podczas jazdy ruszyła klima?
U mnie (nie signum) klima po nabiciu nie banglała, a ruszyła po tym jak zahaczyłem o jakąś dziurę i... przekaźnik się odwiesił
Po nabiciu czynnik był ściągnięty z powrotem żeby wymienić czujnik ciśnienia ( nabijane wczoraj wieczorem, wszystkie sklepy były juz zamknięte a czujnika nie było pod ręką) Po rozmowie z znajomym podobno niepotrzebnie, bo pod czujnikiem jest podobno zaworek odcinajacy. Z czynnikiem była tylko chwila zabawy z różnymi ustawieniami klimy i ze wzgledu na późną pore czynnik został wyciągnięty. Tyle, że dziś przyszła myśl że może drzwi musza być zamknięte, aby ruszyla, a byly ciągle otwarte przy próbach.
jagus
Fri, 21 Jun 2019 - 22:17
Jak to jest z tym zabraniem prawka za 50+ w zabudowanym?
Ostatnio słyszałem plotkę, że za pierwszym razem jest na 3 miesiące, za drugim na 6, a następne, to dożywotni zakaz jazdy?
Wg mojej wiedzy, kara to zawsze 3 miesiące. Chyba, że w trakcie trwania tych 3 miesięcy jeździmy, to wtedy 6 miesięcy. I jeśli dalej jeździmy to MOŻE, ale nie musi stracić na stałe. Czyli jak odzyskamy po 3 miesiącach i znowu nam się trafi 50+, to kolejny raz dostajemy 3 miesiące przerwy.
Ktoś ma sprawdzone info na ten temat?
Andrzej87
Fri, 21 Jun 2019 - 23:03
Poleci ktoś sprawdzonego, sumiennego lakiernika do skutecznej likwidacji rdzy na rantach takich elementów jak tylna klapa, maska czy drzwi?
Lokalizacja Warszawa i okolice.
Może być na PW.
nomad66
Sat, 22 Jun 2019 - 00:54
jak juz wychodzi grubsza korozja na rantach to lepiej szukać całych ładnych drzwi, jak popularne auto które ciągną z anglii to może nawet w kolor kupisz
tomek 1980
Sat, 22 Jun 2019 - 01:21
CYTAT(jagus @ Fri, 21 Jun 2019 - 22:17)
Jak to jest z tym zabraniem prawka za 50+ w zabudowanym?
Ostatnio słyszałem plotkę, że za pierwszym razem jest na 3 miesiące, za drugim na 6, a następne, to dożywotni zakaz jazdy?
Wg mojej wiedzy, kara to zawsze 3 miesiące. Chyba, że w trakcie trwania tych 3 miesięcy jeździmy, to wtedy 6 miesięcy. I jeśli dalej jeździmy to MOŻE, ale nie musi stracić na stałe. Czyli jak odzyskamy po 3 miesiącach i znowu nam się trafi 50+, to kolejny raz dostajemy 3 miesiące przerwy.
Ktoś ma sprawdzone info na ten temat?
Witam, kolego tak jak piszesz
CYTAT("jagus")
Wg mojej wiedzy, kara to zawsze 3 miesiące. Chyba, że w trakcie trwania tych 3 miesięcy jeździmy, to wtedy 6 miesięcy. I jeśli dalej jeździmy to MOŻE, ale nie musi stracić na stałe.
ponowny egzamin.
Maiłem okazję nie mieć przez 3 miesiące.
Pozdrawiam.
the Hitcher
Sat, 22 Jun 2019 - 14:52
kumpel szuka auta, jest pomysł m in na accorda 2003-2008 ( tak wiem, to 2 rozne generacje) z instalacją LPG i podobno tam jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego i jest to problem w połączeniu z lpg, to prawda?
ptq
Mon, 24 Jun 2019 - 10:55
Jaki problem? Ustawienie zaworów trwa pół godziny na spokojnie. Ale tak, lpg potrafi zacieśnić luzy.
burski
Mon, 24 Jun 2019 - 14:56
+1
Faktycznie może się okazać, że konieczna jest częstsza regulacja, ale to żadna mecyja i żaden koszt.
dany_47
Wed, 26 Jun 2019 - 10:07
Panowie,
DQ500 vs DL501
Ktoś coś?
Maxim555
Wed, 26 Jun 2019 - 21:01
Mam nietypowy problem z klimatyzacją.
Rok temu wymieniałem skraplacz i oczywiście napełniałem układ, wszystko działało cacy.
W tym roku początek upałów był początkiem problemów z klima.
Chłodzi super, ale tylko przez około 30 minut jazdy. Dziwne jest, że po tych 30 minutach wiatraki na chłodnicy dalej się włączają i chodzą cały czas, do póki nie wyłączy się klimatyzacji, czyli nie jest to za niskie ciśnienie czynnika w układzie, bo gdyby tak było to klima w ogóle by nie startowała. Wygląda na to że sprzęgło kompresora się nie załącza.
Najdziwniejsze jest to, że mój serwisant od A/C stwierdził że winny jest osuszacz i trzeba go wymienić.
Nie znam się na tym, ale ja obstawiam elektromagnes sprzęgła, tarczę lub jakiś problem z zasilaniem elektromagnesu.
Po ostygnięciu silnika, znowu wszystko zaczyna działać przez kolejne 30min. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem?
Andrzej87
Wed, 26 Jun 2019 - 21:24
Jakie auto? Nawiew działa czy tylko dmuchawa chodzi, a nie ma ruchu powietrza?
Maxim555
Wed, 26 Jun 2019 - 21:28
Stara Honda civic VII EP2, silnik D16V1. Nawiew działa normalnie, klapki klimatronika też. Kompresor przestaje sprężać czynnik.
tomek 1980
Sun, 30 Jun 2019 - 00:24
Witam, nie zamarza rurka i osuszacz ?
U mnie gdy był osuszacz do wymiany, to na rurkach i osuszaczu robił się szron jak w lodówce i przestawało chłodzić.
Jak wszystko odmarzło to znów chłodziło.
Pozdrawiam.
Salieri
Mon, 01 Jul 2019 - 14:41
Ktoś podpowie gdzie/u kogo w Warszawie można sprawdzić szczelność chłodnicy EGR z VAGowskiego 3.0tdi? Wyjętą oczywiście.
Andrzej87
Mon, 01 Jul 2019 - 21:56
Chłodnice Rosłoniec - mają basen do sprawdzania szczelności chłodnic.
119
Tue, 02 Jul 2019 - 18:07
Szukam starego tematu, nie wiem nawet, czy z tego forum. Człowiek uturbiał silnik z BMW, było chyba sporo fuck-upów, bo przecierał szlaki, zastosował m.in. takie wymyślne uszczelnienie cylinder-głowica zrobione z druta, czy struny? Chyba mówiono tam na to "piramidki". Ktoś-coś kojarzy?
bielawa
Tue, 02 Jul 2019 - 18:37
Mis
Tue, 02 Jul 2019 - 18:44
CYTAT(dany_47 @ Wed, 26 Jun 2019 - 10:07)
Panowie,
DQ500 vs DL501
Ktoś coś?
DQ500 dobre.
DL501 kiepskie.
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 22 Jun 2019 - 14:52)
kumpel szuka auta, jest pomysł m in na accorda 2003-2008 ( tak wiem, to 2 rozne generacje) z instalacją LPG i podobno tam jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego i jest to problem w połączeniu z lpg, to prawda?
Mam takie auto 13 lat u siebie i ponad połowę życia na LPG własnej roboty, robię luzy co 30tys. km systematycznie i brak problemów, śmiga jak złe autko, obecnie 240kkm ori polski salon. Jak zaniedbasz luzy w tym silniku to podstawia zawory/podpala gniazda i potem nawet regulacja luzu nie uzdrawia.
CYTAT(119 @ Tue, 02 Jul 2019 - 18:07)
Szukam starego tematu, nie wiem nawet, czy z tego forum. Człowiek uturbiał silnik z BMW, było chyba sporo fuck-upów, bo przecierał szlaki, zastosował m.in. takie wymyślne uszczelnienie cylinder-głowica zrobione z druta, czy struny? Chyba mówiono tam na to "piramidki". Ktoś-coś kojarzy?
Oringowanie się to nazywa, piramidki to coś innego. Oringowanie można zrobić pod fabryczną papierową zakutą uszczelkę.
SONIC
Wed, 03 Jul 2019 - 18:54
Motoryzacyjnie ale w Paryzu co tam jest do obejrzenia jakies muzeum? Fabryka? Bede w weekend to nie bede caly dzien na wiezy siedzial
burski
Thu, 04 Jul 2019 - 09:50
Poza wieżą jest tam sporo innych ciekawych miejsc. Niestety niemotoryzacyjnych.
maaaad
Thu, 04 Jul 2019 - 20:56
Panowie, wtryski 12 ohm do instalacji, gdzie ori były wtryski 14,5 ohm. Czy można spodziewać się jakichś problemów? Jakieś przeciwwskazania?
ptq
Fri, 05 Jul 2019 - 11:04
^^Nie powinno się nic dziać.
maaaad
Fri, 05 Jul 2019 - 17:04
CYTAT(ptq @ Fri, 05 Jul 2019 - 11:04)
^^Nie powinno się nic dziać.
Dziękuję
wielki
Wed, 10 Jul 2019 - 23:02
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 22 Jun 2019 - 14:52)
kumpel szuka auta, jest pomysł m in na accorda 2003-2008 ( tak wiem, to 2 rozne generacje) z instalacją LPG i podobno tam jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego i jest to problem w połączeniu z lpg, to prawda?
Szukaj najlepiej po 2005 roku wczesniejsze modele 2.0 miały problem z zacierającym się wałkiem wydechowym tym bardziej na gazie.
Ps. 2.4 to bardziej dopracowany model i też lubi gaz.
Mis
Sun, 14 Jul 2019 - 11:39
CYTAT(wielki @ Wed, 10 Jul 2019 - 23:02)
Szukaj najlepiej po 2005 roku wczesniejsze modele 2.0 miały problem z zacierającym się wałkiem wydechowym tym bardziej na gazie.
Ps. 2.4 to bardziej dopracowany model i też lubi gaz.
Ja mam 2004 rok K20A6 polski salon od nowości i po 250tys. wałki są jak nowe. Wszystko zależy od oznaczenia silnika.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.