Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
mate96
CYTAT(MK @ Wed, 24 Aug 2011 - 16:51) *
Witam,
pacjent R. Megane I 1.6 16V, padła pompa wody po około 50 tysiącach od wymiany rozrządu, pompa (ruville) oczywiście była wymieniana wtedy razem z rozrządem. Jaką teraz zastosować pompę wody? Co sądzicie o pompach Hart? Chodzi mi o tą aukcje http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-...1767209643.html w niej właśnie jest pompa Hart. Sprzedawca oczywiście chwalił pompę. Mówił, że przez 5 lat zdarzyła mu się tylko jedna reklamacja (padła przez szlam w silniku).
Czy lepiej kupić cały oryginalny zestaw? http://moto.allegro.pl/oryg-rozrzad-renaul...1766711895.html Cena mocno okazyjna, bo w serwisie zestaw rozrząd + pompa wychodzi około 900zł...
drugie pytanie dotyczy rolki napinacza paska wielorowkowego. Co sądzicie o tej http://allegro.pl/rolka-napinacz-paska-lag...1782740935.html ? Inny sprzedawca polecał mi rolkę firmy NK.


Ja nauczony doświadczeniem nie tykam żadnej pompy z IC. Do VW wsadzam tylko ori
Czacza
CYTAT(MK @ Wed, 24 Aug 2011 - 16:51) *
Witam,
pacjent R. Megane I 1.6 16V, padła pompa wody po około 50 tysiącach od wymiany rozrządu, pompa (ruville) oczywiście była wymieniana wtedy razem z rozrządem. Jaką teraz zastosować pompę wody? Co sądzicie o pompach Hart? Chodzi mi o tą aukcje http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-...1767209643.html w niej właśnie jest pompa Hart. Sprzedawca oczywiście chwalił pompę. Mówił, że przez 5 lat zdarzyła mu się tylko jedna reklamacja (padła przez szlam w silniku).
Czy lepiej kupić cały oryginalny zestaw? http://moto.allegro.pl/oryg-rozrzad-renaul...1766711895.html Cena mocno okazyjna, bo w serwisie zestaw rozrząd + pompa wychodzi około 900zł...
drugie pytanie dotyczy rolki napinacza paska wielorowkowego. Co sądzicie o tej http://allegro.pl/rolka-napinacz-paska-lag...1782740935.html ? Inny sprzedawca polecał mi rolkę firmy NK.


Co do pompy - ori w Renault to SKF. Kupowałem kiedy kpl rozrządu do naszego Kangoo. I koles że ma to samo co ori, tylko w innym pudle i taniej. No to ok. I wyjął ładne niebieskie pudełka.

Pompa Hepu tez mi się jeszcze nigdy nie rozciekła. A do Escorta w ramach kryzysu wsadziłem 4-max, przez 4 lata zrobiła z 70kkm i sprzedałem Escorta. Więc bez paniki, miałeś zwyczajnie pecha.
HMP_inc
A co sądzicie o częściach Ruville (do VW)? To tylko pakowacz, pytanie czy obecnie nie wsadzają najtańszej chińszczyzny?
caro
Wydawało mi się, że wszystkie GT3 miały roll bar. Koleś zdemontował, czy to nie GT3 ?

m!xeR
CYTAT(caro @ Thu, 25 Aug 2011 - 15:34) *
Wydawało mi się, że wszystkie GT3 miały roll bar. Koleś zdemontował, czy to nie GT3 ?



GT3 RS miały roll bar. GT3 nie
Dzejkob
gdzie oprocz mastersa dobrze zchipuja mi mitsubishi pajero 3.2 diesla 170KM?
tomek 1980
Witam, ma do was takie pytanie, które z tych wskaźników wybrać, które są lepsze i dokładne http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-dolad...1786828107.html czy http://allegro.pl/wskaznik-doladowania-tur...1754725057.html czy http://allegro.pl/wskaznik-doladowania-vdo...1776323980.html to samo tyczy się wskaźnika temperatury oleju lub ewentualnie polećcie coś od siebie.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
bezduszny
Panowie...
Jak sprawdzić, czy dana część (dokładnie wahacz) jest kuta (teoretycznie powinien być) ?
kamil.k
CYTAT(bezduszny @ Fri, 26 Aug 2011 - 22:01) *
Panowie...
Jak sprawdzić, czy dana część (dokładnie wahacz) jest kuta (teoretycznie powinien być) ?



a o jaki materiał dokładnie chodzi ?? alu ??

pierwsze co mi przyszło do głowy to że kute elementy mają mniejsza chropowatość niż odlewane

drugie co mi przyszło do głowy to miec uszkodzony wahacz i z niego można coś wyciąc i już widać praktycznie po strukturze co to jest a jak nie do robimy zgład metelograficzny i pod mikroskop biggrin.gif
Marlon
czyli bez popsucia się nie da?
Kabul
Jak w domowych warunkach sprawdzić drożność odpływu skroplin z parownika klimatyzacji? Jak się włączy nawiew na max to powinno dmuchać z odprowadzenia?

Niby wszystko jest ok ale nigdy nie rzuciła mi się w oczy przysłowiowa kałuża pod autem.
(A)rturo
Znajomy sie pyta, ma Audi z zawieszeniem Magnetic Ride - chcialby obnizyc auto, czy moze zalozyc sprezyny np. H&R czy innej firmy ? Czy wplynie to negatywnie na dzialanie zawieszenia ?(amortyzatorow?
toivias
CYTAT(bezduszny @ Fri, 26 Aug 2011 - 22:01) *
Panowie...
Jak sprawdzić, czy dana część (dokładnie wahacz) jest kuta (teoretycznie powinien być) ?

wiem, że twardość felg sprawdzają jakąś metodą w która jest zaangażowana metalowa kulka i jest jakaś tam specjalistyczna nazwa tej próby, a powiedział mi to facet który naprawia felgi..
na kutych felgach vw le castellet miałem ślady po tych testach w postaci drobnych wgłębień po kuleczkach.
franki
Prawdopodobnie chodzi o metodę pomiaru twardości Rockwella.
Maxim555
CYTAT(bezduszny @ Fri, 26 Aug 2011 - 22:01) *
Panowie...
Jak sprawdzić, czy dana część (dokładnie wahacz) jest kuta (teoretycznie powinien być) ?


Nie wiem jak w przypadku wahaczy, ale może będzie widać gołym okiem, tak jak tu:


odlew vs kuty


odlew


kuty
toivias
jak rozróżnić fiata 125p pickup w wersji przedłużanej od tej zwykłej? może ktoś ma jakieś zdjęcie obrazujące różnice?
dejv667
CYTAT(rdk @ Mon, 25 Jul 2011 - 15:09) *
może ktoś pomoże...

Zakładamy że są ludzie posiadający samochody służbowe i mogą z nich korzystać również do celów prywatnych. Kontrolujecie ich tankowania i są osoby, które tankują co do litra [nie ma dziesiętnych/setnych litrów], ponadto często dotankowują po 12, 9, 30 litrów [zamiast do pustego wyjeździć bak]. Węszę jakiś wałek, ale ciężko kogoś od razu osądzić. Jaki jest cel takiego tankowania [do tych równych litrów] i pytanie podstawowe - Jakim cudem udaje się ucelować zawsze w liczby bez przecinków. Przykład - stoję przy dystrybutorze i litry lecą, zakładam że wleję sobie 42 litry a tu nagle licznik przecież może stanąć na 41,32 i co dalej?

Wiem, że na stacjach jest coś takiego jak programator do tankowania [wybiera się litry lub kwotę] aczkolwiek jakoś ciężko mi uwierzyć że tylu ludzi z tego korzysta, bo niby po co? Czemu ma to służyć? Nic to nie ułatwia a wzbudza zainteresowanie.

Dodam że rekordziści taki myk uskuteczniają przez 4 miechy w absolutnie każdym tankowaniu [raz czy dwa przeskoczą i jest np 39,01]

Jakieś doświadczenia z takimi praktykami? Jakieś pomysły?

Mielismy podobnie - okazalo sie, ze "paliwo ucieka bokiem". Czeste tankowanie malych ilosci paliwa itp.
My zaczelismy dokladnie kontrolowac zuzycie paliwa w samochodach (przebieg i zuzycie) i porownywac z reszta stawki. Dosc szybko zauwazylismy, ze pewne osoby maja znaczaco wyzsze zuzycie paliwa niz inni. Pozniej juz wystarczylo sprawdzic gdzie najczesciej robia dolewki. W koncu zalapalismy za reke osobe gdy sobie odlewala paliwko do zbiorniczka...
mate96
CYTAT(toivias @ Sat, 27 Aug 2011 - 18:16) *
wiem, że twardość felg sprawdzają jakąś metodą w która jest zaangażowana metalowa kulka i jest jakaś tam specjalistyczna nazwa tej próby, a powiedział mi to facet który naprawia felgi..
na kutych felgach vw le castellet miałem ślady po tych testach w postaci drobnych wgłębień po kuleczkach.



CYTAT(franki @ Sat, 27 Aug 2011 - 18:24) *
Prawdopodobnie chodzi o metodę pomiaru twardości Rockwella.


Kulka to metoda Brinella
Łukasik
CYTAT(dejv667 @ Sun, 28 Aug 2011 - 10:22) *
Mielismy podobnie - okazalo sie, ze "paliwo ucieka bokiem". Czeste tankowanie malych ilosci paliwa itp.
My zaczelismy dokladnie kontrolowac zuzycie paliwa w samochodach (przebieg i zuzycie) i porownywac z reszta stawki. Dosc szybko zauwazylismy, ze pewne osoby maja znaczaco wyzsze zuzycie paliwa niz inni. Pozniej juz wystarczylo sprawdzic gdzie najczesciej robia dolewki. W koncu zalapalismy za reke osobe gdy sobie odlewala paliwko do zbiorniczka...




moze jest to osoba typu upchne kijem a doleje co rownego? od pierwszego odbicia mozna wlac jeszcze ladnych pare litrow wiec moze ma pare szans? duzo macie takich osob co w ten sposob tankuja? biora paliwo na np rutexa czy wlewaja na zaprzyjaznionej stacji na kartke?

ja znalazlem metode i chyba dziala... kierowcy codziennie tankuja do pelna. Codziennie oddaja karte kierowcy z kilometrami, przebiegiem jakim zrobil i miejscami w ktorych byl. Na stacjach dogadalem sie ze jak pracownik zrobi zdjecie jak ktos tankuje do kanisterka to dostaje 500 zl gratisu odemnie smile.gif sami sie smieja ze poluja na nasze samochody smile.gif tez nie jestem tyranem hehe mam norme spalania ok 54 litry/100km ale mamy pare kierowcow co jezdza jak Novikow robiac duzo kursow wiec przymykam oko...

Macie jakies inne sposoby na kontroling? odrazu mowie ze olewam gpsy...
rallyfan
CYTAT(toivias @ Sun, 28 Aug 2011 - 09:43) *
jak rozróżnić fiata 125p pickup w wersji przedłużanej od tej zwykłej? może ktoś ma jakieś zdjęcie obrazujące różnice?


Krótki
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...25p_pick-up.jpg

Długi
http://img510.imageshack.us/img510/1526/pi...16stdstd7zx.jpg
kredens
O ile dobrze wiem, Rockwella, to Ostrosłup o podstawie kwadratu, twardość mierzona w HRC.
franki
HRC jest stożek diamentowy, ostrosłup to Vickers, ale Rockwell ma kilka skali (A, B, C, F, N, T) i owszem w HRC (skala C) stosuję się ostrosłup (w A i N też), ale w pozostałych (B, F, T przeznaczonych raczej do miększych materiałów, np do stopów alu) jest kulka stalowa lub ze spieku o średnicy 1/16". W Brinnelu też jest kulka, ale odcisk jest sporo większy niż w Rockwellu, więc wątpię, do tego Rockwella można sobie dobrać skalę do przewidywanej twardości materiału, ma mały "ślad", Rockwell jest po prostu bardzo wszechstronny.
k-meal
w passacie b5 tdi mam taki objaw, ze nie da sie szybko zmienic biegu. ciezko mi to dokladnie opisac, ale lewarek chodzi "gumowo". nic nie zgrzyta, nie telepie, tylko tak jakbym mial galarete w skrzyni. smile.gif

kojarzy ktos o co chodzi, czy musze lepiej sprecyzowac?

o co kaman?
bezduszny
na zimno i na ciepło ?
k-meal
raczej tak.
bezduszny
znajomy miał coś takiego (albo podobnego w objawach) w Golfie 4
Z tego co wiem rozebrał mechanizm między lewarkiem a skrzynią, oczyścił go i nasmarował
no i podobno pomogło
Maxim555
Po założeniu dystansów auto się obniża?
dejv667
CYTAT(Maxim555 @ Sun, 28 Aug 2011 - 20:59) *
Po założeniu dystansów auto się obniża?


Z tego co wiem to nie. W sumie nie bardzo widze dlaczego mialoby by sie obnizac.
mate96
CYTAT(k-meal @ Sun, 28 Aug 2011 - 18:43) *
w passacie b5 tdi mam taki objaw, ze nie da sie szybko zmienic biegu. ciezko mi to dokladnie opisac, ale lewarek chodzi "gumowo". nic nie zgrzyta, nie telepie, tylko tak jakbym mial galarete w skrzyni. smile.gif

kojarzy ktos o co chodzi, czy musze lepiej sprecyzowac?

o co kaman?

W b5 mechanizm zmiany biegów jest chyba na drążku albo dwóch (tam jest silnik wzdłużnie wieć sama skrzynia jest tuz pod lewarkiem. Trzeba zdjąć osłony termiczne i zobaczyć czy jakieś tulejki się nie powyrabiały albo coś się nie rozkręciło. W niektórych samochodach podobny efekt jest również jak mechanizm powracający wajchę biegów się rozpadnie (najczęściej jest to sprężyna)


CYTAT(Maxim555 @ Sun, 28 Aug 2011 - 20:59) *
Po założeniu dystansów auto się obniża?

Żeby się obniżyło zauważalnie (w teorii) koła musiały by być w dużym negatywie. Przy fabrycznym ustawieniu i przy rozsądnej grubości dystansie lub rozsądnie małym ET felgi obniżenie nie powinno być zauważalne.
Skiba
kuty vs odlew mozna poznać po wypływce i jej pozniejszej obrobce wink.gif
dosyc dobrze to widac na zdjeciach wyzej
tomek 1980
Witam,
CYTAT
hehe mam norme spalania ok 54 litry/100km ale mamy pare kierowcow co jezdza jak Novikow robiac duzo kursow wiec przymykam oko...
i kogo by tu trzeba pilnować??

CYTAT
Witam, ma do was takie pytanie, które z tych wskaźników wybrać, które są lepsze i dokładne http://allegro.pl/wskaznik-cisnienia-dolad...1786828107.html czy http://allegro.pl/wskaznik-doladowania-tur...1754725057.html czy http://allegro.pl/wskaznik-doladowania-vdo...1776323980.html to samo tyczy się wskaźnika temperatury oleju lub ewentualnie polećcie coś od siebie.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.

Doradzi ktoś coś?
Pozdrawiam.
jazz
Witam!

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale planuję zakup ściągacza do sworzni kulistych do samochodów osobowych (sworznie wahaczy itp.). Do jakiej średnicy sworzni powinienem ściągacz nabyć? Linki do aukcji mile widziane.
opornick
19mm plus minus
jazz
Dzięki bardzo smile.gif Jeszcze tylko pytanie czy coś takiego: ŚCIĄGACZ się do czegoś nadaje czy raczej szukać ściągacza innego typu? Będzie używany właściwie okazyjnie.
Misior
Jak okazyjnie to jeszcze mi sie nie przytrafiło zeby sworzen nie wyszedł jak sie puknie z boku.
thegamer
Mam taki problem z samochodem Bmw e46 316i, rocznik 2001. Wentylator chłodnicy powinien się włączyć przy włączonej klimie a się nie włącza. Mechanik powiedział że nie może wyłączyć wentylatora, że coś jest z modułem i koszt naprawy tego modułu to ok. 1000 zł.
Kabul
A włącza Ci się na 1'szy bieg jak silnik łapie temperaturę? Zdejmij wtyczkę z z wiatraka i zobacz czy masz napięcie. Wiatrak ma taki sterownik na swojej obudowie i to on najczęściej się psuje.
Koszt naprawy sprowadza się do wymiany wentylatora kompletnego z modułem (ok200zł) albo samego modułu jak gdzieś kupisz bo nikt nie chce samych modułów sprzedawać.
Arkadius3
CYTAT(Misior @ Mon, 29 Aug 2011 - 16:57) *
Jak okazyjnie to jeszcze mi sie nie przytrafiło zeby sworzen nie wyszedł jak sie puknie z boku.



to jedna sprawa, ale jak klient ma możliwość patrzenia na przebieg naprawy auta to wygląda trochę mało profi jak naparzasz młotkiem po aucie smile.gif
RunMadafaka
znowu pytanie o e39, szukalem ale nic co by mi odpowiadalo nie ma.. 530d: ladnie pracuje, fajnie jedzie ale! do 2800 obrotów prawie nic sie nie dzieje.. a potem ciagnie jak szalona az na czedrwone pole.. ma ktos jakis pomysł gdzie szukać?
Misior
CYTAT(RunMadafaka @ Tue, 30 Aug 2011 - 01:37) *
znowu pytanie o e39, szukalem ale nic co by mi odpowiadalo nie ma.. 530d: ladnie pracuje, fajnie jedzie ale! do 2800 obrotów prawie nic sie nie dzieje.. a potem ciagnie jak szalona az na czedrwone pole.. ma ktos jakis pomysł gdzie szukać?

zacznij od podpiecia pod kompa. Moze przeplywka uwalona.

CYTAT(Arkadius3 @ Mon, 29 Aug 2011 - 19:39) *
to jedna sprawa, ale jak klient ma możliwość patrzenia na przebieg naprawy auta to wygląda trochę mało profi jak naparzasz młotkiem po aucie smile.gif

tak ale dwa sprawne uderzenia i sworzen wypada. A takim sciagaczem to mozesz sobie jeszcze krzywdy wiecej zrobic smile.gif
jazz
Kupiłem tego chinola. Zobaczę czy się do czegoś nadaje, a jak będzie do niczego to użyję młotka wink.gif

Pozdrawiam
ww#296
CYTAT(thegamer @ Mon, 29 Aug 2011 - 18:07) *
Mam taki problem z samochodem Bmw e46 316i, rocznik 2001. Wentylator chłodnicy powinien się włączyć przy włączonej klimie a się nie włącza. Mechanik powiedział że nie może wyłączyć wentylatora, że coś jest z modułem i koszt naprawy tego modułu to ok. 1000 zł.


Słyszałem że sterownik wentylatora w E46 działa na innej zasadzie niż stare dwubiegowe rozwiazania. Włączenie klimy nie jest równoznaczne z włączeniem wentylatora, dopiero sterownik jak stwierdzi potrzebe to go włacza, podobnie sterowanie obrotami jest płynne a nie stopniowe. Generalnie najpierw sprawdz połaćznia kostki itp - no i bez podpiecia komputera serwisowego i sprawdzenie sterownika wentylatora bedzie trudno - co prawda o tym elektronicznym sterowniku to dotyczyłem wersji poliftowej i z innym silnikiem, ale możliwe że i w Twojej jest cos takiego
matteusz
Czy założenie przedniej, dolnej rozpórki do auta FWD da jakąś poprawę właściwości jezdnych? Nie zwiększy to podsterowności? Chodzi o auto z sygnaturki, a więc 27-latka, usztywni to w wyczuwalny sposób nadwozie? Auta nie upalam, rozpórka samoróbka za przysłowiową czapkę gruszek, opłaca się w to pchać?
toivias
CYTAT(matteusz @ Tue, 30 Aug 2011 - 13:45) *
Czy założenie przedniej, dolnej rozpórki do auta FWD da jakąś poprawę właściwości jezdnych? Nie zwiększy to podsterowności? Chodzi o auto z sygnaturki, a więc 27-latka, usztywni to w wyczuwalny sposób nadwozie? Auta nie upalam, rozpórka samoróbka za przysłowiową czapkę gruszek, opłaca się w to pchać?

w przypadku kadett'a raczej warto założyć spinkę.
Gonzo_BB
CYTAT(jazz @ Mon, 29 Aug 2011 - 16:33) *
Dzięki bardzo smile.gif Jeszcze tylko pytanie czy coś takiego: ŚCIĄGACZ się do czegoś nadaje czy raczej szukać ściągacza innego typu? Będzie używany właściwie okazyjnie.



Ostatnio lanosa robilem, i nie szło zbić końcówki. Tylko taki sciagacz.
JędrnaPierś
CYTAT(RunMadafaka @ Tue, 30 Aug 2011 - 01:37) *
znowu pytanie o e39, szukalem ale nic co by mi odpowiadalo nie ma.. 530d: ladnie pracuje, fajnie jedzie ale! do 2800 obrotów prawie nic sie nie dzieje.. a potem ciagnie jak szalona az na czedrwone pole.. ma ktos jakis pomysł gdzie szukać?


Coś na modłę N75 w vagu. Podcisnieniowe sterowanie geometri. Wymien zaworek na nowy. sprawdz podcisnienia.
Skiba
CYTAT(matteusz @ Tue, 30 Aug 2011 - 14:45) *
Czy założenie przedniej, dolnej rozpórki do auta FWD da jakąś poprawę właściwości jezdnych? Nie zwiększy to podsterowności? Chodzi o auto z sygnaturki, a więc 27-latka, usztywni to w wyczuwalny sposób nadwozie? Auta nie upalam, rozpórka samoróbka za przysłowiową czapkę gruszek, opłaca się w to pchać?


Im starsze auto tym bardziej zmęczona buda i tym bardziej warto
ma_ch
Co to za maszyna? Może ktoś wie?
flapjck1
yamaha dragstar ?
ma_ch
dzięki wielkie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.