trzy cewki są jeszcze sagema więc też od razu skierowałem uwagę w stronę cewek. Jednak co mnie zastanawia. Auto ma OBD2 więc każdy problem z cewką a nawet świecą powinien być sygnalizowany przez komputer. powinien pojawić się błąd wypadania zapłonu. I jeszcze fakt że po zatankowaniu. Oczywiście mógł to być zbieg okoliczności. Podmienię cewki od innego auta sprawa powinna się wyjaśnić. Przynajmniej w kwestii cewek.
żeli
Fri, 02 Mar 2012 - 14:34
Jaki dolot według Was wypada korzystniej założyć? Silnik B204L 1. Kolanko 180°(lub 135°) od stożka do turbiny(jedna część, np. jedno kolanko aluminiowe) z bezpośrednim doprowadzeniem zimnego powietrza z przodu zderzaka
2. Jedno lub dwa kolanka 90° + kolanka silikonowe + osłona termiczna silnika
Pytanie głupie dla niektórych ale może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym związane.
trzy cewki są jeszcze sagema więc też od razu skierowałem uwagę w stronę cewek. Jednak co mnie zastanawia. Auto ma OBD2 więc każdy problem z cewką a nawet świecą powinien być sygnalizowany przez komputer. powinien pojawić się błąd wypadania zapłonu. I jeszcze fakt że po zatankowaniu. Oczywiście mógł to być zbieg okoliczności. Podmienię cewki od innego auta sprawa powinna się wyjaśnić. Przynajmniej w kwestii cewek.
Nie bedzie to reno a nie vag
Tomczak
Sat, 03 Mar 2012 - 17:44
Pacjent to Daimler 250 V8, w aucie brakuje cewki zapłonowej. Czy jest ktoś w stanie zapodać linka do jakiegoś sklepu/aukcji itp gdzie była by szansa dostać coś takiego? Ewentualnie propozycję cewki od innego auta, ale o podobnych parametrach? Obecnie w celu sprawdzenia czy silnik zaskoczy wrzucona była jakaś stara z passata, ale tak nie może być.
flapjck1
Sat, 03 Mar 2012 - 18:13
CYTAT(Tomczak @ Sat, 03 Mar 2012 - 17:44)
Pacjent to Daimler 250 V8, w aucie brakuje cewki zapłonowej. Czy jest ktoś w stanie zapodać linka do jakiegoś sklepu/aukcji itp gdzie była by szansa dostać coś takiego? Ewentualnie propozycję cewki od innego auta, ale o podobnych parametrach? Obecnie w celu sprawdzenia czy silnik zaskoczy wrzucona była jakaś stara z passata, ale tak nie może być.
Dzięki. Jest to limo, akurat na wiosne zacznie jeździc:) Swoją drogą, ta 2.5 litrowa v8 to bardzo ciekawa konstrukcja.
Porszak
Sat, 03 Mar 2012 - 19:47
tak mnie naszlo... dlaczego jak rozgrzewaja wyczynowe silniki(szczegolenie widac to na filmikach pokazujacych F1) to caly czas "gazuja", a nie trzymaja np. na stałych obrotach? mam swoja teorie, ale jestem ciekaw Waszych i tego czy moja jest słuszna
Feluke
Sat, 03 Mar 2012 - 21:05
CYTAT(Porszak @ Sat, 03 Mar 2012 - 19:47)
tak mnie naszlo... dlaczego jak rozgrzewaja wyczynowe silniki(szczegolenie widac to na filmikach pokazujacych F1) to caly czas "gazuja", a nie trzymaja np. na stałych obrotach? mam swoja teorie, ale jestem ciekaw Waszych i tego czy moja jest słuszna
F1 jest rozgrzewane specjalnymi grzalkami jeszcze przed pierwszym odpaleniem. Pozniej to moze jakies testy czy wszystko dziala, jak reaguje silnik i czy wszystkie czujniki dzialaja jak nalezy. Przegazowki moga byc zwiazane z tym ze caly osprzet jest obliczony na wysokie obroty a na jalowych dzialaja mizernie (pompa oleju, wody).
Krzysiek3
Sat, 03 Mar 2012 - 23:16
Czy w lancerze evo X występowały kute korby lub tłoki w serii?
Skiba
Sun, 04 Mar 2012 - 10:12
CYTAT(Feluke @ Sat, 03 Mar 2012 - 22:05)
F1 jest rozgrzewane specjalnymi grzalkami jeszcze przed pierwszym odpaleniem. Pozniej to moze jakies testy czy wszystko dziala, jak reaguje silnik i czy wszystkie czujniki dzialaja jak nalezy. Przegazowki moga byc zwiazane z tym ze caly osprzet jest obliczony na wysokie obroty a na jalowych dzialaja mizernie (pompa oleju, wody).
dokladnie to silniki F1 podpina sie do zewnetrznego ukladu ktory przepompowuje olej i plyn chłodzący i to on dobiera temp i predkosc rozgrzewania
Porszak
Sun, 04 Mar 2012 - 10:21
to wiem ze sie je najpierw podgrzewa i nie to mialem na mysli pytajac(może źle sie wogóle wyrazilem, ale takie "gazowanie" kojarzy mi się z rozgrzewaniem). czemu tak pulsuje obrotami?
Kupiłem auto jakiś czas temu, nie przerestrowałem. Dziś zgubilem dowod rejestracyjny z tym kwitkiem z ubezpieczalni. Jak to teraz zalatwic? Przez starego własciciela?
Skiba
Sun, 04 Mar 2012 - 13:00
wg mnie podczas przegazowek jest wieksze obciazenie silnika niz podczas utrzymywania go na jednym poziomie stad tez szybciej sie taki silnik dogrzeje, są to minimalne róznice ale jednak. Przegazowki najpierw przy niskich obrotach i stoponiowo wchadzace na wysokie pozwola w najbardziej delikatny sposob nagrzac silnik.
Porszak przedstaw swoją teorie
hemicuda
Sun, 04 Mar 2012 - 13:13
Przegazówki są po to by wibracje, których częstotliwość zależy od obrotów, działające na częsci silnika nie były jednostajne.
Marlon
Sun, 04 Mar 2012 - 13:21
CYTAT(hemicuda @ Sun, 04 Mar 2012 - 13:13)
Przegazówki są po to by wibracje, których częstotliwość zależy od obrotów, działające na częsci silnika nie były jednostajne.
też tak myślę
Porszak
Sun, 04 Mar 2012 - 14:18
CYTAT(Skiba @ Sun, 04 Mar 2012 - 13:00)
wg mnie podczas przegazowek jest wieksze obciazenie silnika niz podczas utrzymywania go na jednym poziomie stad tez szybciej sie taki silnik dogrzeje, są to minimalne róznice ale jednak. Przegazowki najpierw przy niskich obrotach i stoponiowo wchadzace na wysokie pozwola w najbardziej delikatny sposob nagrzac silnik.
Porszak przedstaw swoją teorie
no taka wlasnie była moja, ale te o wibracjach tez wydaja mi sie być rozsądnymi.
Skiba
Sun, 04 Mar 2012 - 14:46
faktycznie, drgania pewnie grają tutaj również dużą role.
Feluke
Sun, 04 Mar 2012 - 15:17
To dlaczego nie trzymaja na jednych obrotach na ktorych te drgania sa najmniejsze? Jak pewnie wiecie takie przygazowki sa mocno szkodliwe dla silnika bo w bardzo krotkim czasie dosc diametralnie zmieniaja sie parametry pracy silnika. Jak dla mnie to jest sporo teorii: -cos testuja (widac na pierwszym filmiku) -osprzet nie jest wydajny przy jalowych wiec potrzebuje obrotow -nawet delikatne dotkniecie gazu powoduje wkrecenie sie silnika na wysokie obroty dlatego niemozliwe jest utrzymanie podwyzszonych, jednostajnych obrotow.
Falconer
Tue, 06 Mar 2012 - 18:43
Cześć,
Mam problem z samochodem.
Pacjent: Golf 4 1,9 TDI 2001 Objaw: nie działają kierunkowskazy
Podczas wymiany kierunku bocznego niechcący dotknąłem śrubokrętem styk w gnieździe żarówki i zrobiło się spięcie. Teraz nie działają kierunkowskazy jeśli dam dźwignię kierunku do góry albo w dół, ale działają przy włączeniu świateł awaryjnych.
Any ideas?
Aval
Tue, 06 Mar 2012 - 18:45
Może głupia rada, ale lepiej od tego zacząć - bezpieczniki i przekaźniki sprawdzałeś? Jak było spięcie, to powinien paść bezpiecznik.
tomek 1980
Tue, 06 Mar 2012 - 18:48
Witam, sprawdź bezpieczniki, bo to jet przyczyna na 100%. Pozdrawiam.
Falconer
Tue, 06 Mar 2012 - 18:55
Sprawdzałem, to nie to.
Salieri
Tue, 06 Mar 2012 - 19:39
jak nie bezpiecznik to zapewne wlacznik awaryjnych zdechl, czesta przypadlosc w G4/A3/leonach/octaviach...
MihasZiom
Tue, 06 Mar 2012 - 20:01
Mam pewien problem z Meganką I 2.0 B. Przy ostrym ruszeniu z miesca "zginął" mi napęd , biegi wchodzą ale nie przenosi ich na koła. Myślałem że to przegub ale znajomy powiedział mi że wyleciał mi jakiś seger od półosi prawdopodobni. Czy naprawa jest skomplikowana? droga ? Jedni pisza że nie ma z tym duzo roboty, inni że trzeba wyjmowac skrzynie. Jak to jest naprawdę ? Podobno meganki mają taką wadę tego wypadającego segera.
Ghost_Rider
Tue, 06 Mar 2012 - 21:05
witam, mam dwa szybkie pytania
1. silnik hybryda m20b27/b25 - wolne obroty faluja czy silnik zimny czy cieply. w aucie zdjęta jest rura dolotowa od przeplywki do konca. czy to ze dolot zaczyna sie przeplywka i nie ma filtra moze byc powodem czy szukac nowej przeplywki? jak awaria przeplywomierza wplynie na moc?
2. driftowoz z powiekszonym skretem, magiel z e36. na postoju przy odpalonym silniku gdy skreca ster na maksa w ktorakolwiek strone czuje szarpanie kierownicy. to norma czy cos z maglem jest nie tak?
dzieki z gory za odpowiedzi
tomek 1980
Tue, 06 Mar 2012 - 21:06
Witam, panowie w cinquecento 700tce pękła tuleja na jednym z cylindrów, spowodowało to urwanie kawałka tłoka. Chciałem zakupić tuleje, tłoki, pierścienie itd. i zrobić remont. Tu pojawia się problem, ponieważ podobno tuleja jest tylko wprasowana, wybić się ją da, niby bez problemu, ale podobno nie ma żadnego uszczelnienia i niby po założeniu nowej, silnik będzie ssał płyn chłodniczy lub olej może iść do płynu. Tu pojawia się pytanie, jak-na czym zamontować owe tuleje, żeby wszystko było jak w oryginale, żeby wszystko było szczelne? Pozdrawiam.
Misior
Wed, 07 Mar 2012 - 10:42
Czy w cc700 taki remont silnika jest w ogóle uzasadniony z jakiegoś powodu?Na allegro kupisz silnik w cenie złomu.
Marlon
Wed, 07 Mar 2012 - 10:52
CYTAT(MihasZiom @ Tue, 06 Mar 2012 - 20:01)
Mam pewien problem z Meganką I 2.0 B. Przy ostrym ruszeniu z miesca "zginął" mi napęd , biegi wchodzą ale nie przenosi ich na koła. Myślałem że to przegub ale znajomy powiedział mi że wyleciał mi jakiś seger od półosi prawdopodobni. Czy naprawa jest skomplikowana? droga ? Jedni pisza że nie ma z tym duzo roboty, inni że trzeba wyjmowac skrzynie. Jak to jest naprawdę ? Podobno meganki mają taką wadę tego wypadającego segera.
Zerwany seger to typowa usterka w Renault, nie tylko megane i nie tylko 2.0
Skrzyni wyjmować nie trzeba, nie są to jakies zatrważające koszty naprawy.
Porszak
Wed, 07 Mar 2012 - 11:41
CYTAT(Feluke @ Sun, 04 Mar 2012 - 15:17)
To dlaczego nie trzymaja na jednych obrotach na ktorych te drgania sa najmniejsze? Jak pewnie wiecie takie przygazowki sa mocno szkodliwe dla silnika bo w bardzo krotkim czasie dosc diametralnie zmieniaja sie parametry pracy silnika. Jak dla mnie to jest sporo teorii: -cos testuja (widac na pierwszym filmiku) -osprzet nie jest wydajny przy jalowych wiec potrzebuje obrotow -nawet delikatne dotkniecie gazu powoduje wkrecenie sie silnika na wysokie obroty dlatego niemozliwe jest utrzymanie podwyzszonych, jednostajnych obrotow.
jeśli chodzi o ostatni punkt to przeciez oni chyba maja elektroniczny pedal, a jesli tak jest to zadaliby obroty z kompa.
choc po chiwi namysłu wydaje mi sie, że FBW nie było w starszych konstrukcjach, ktorych chyba te przegazówki bardziej dotycza
może trzeba mikołaja sokoła zapytać, może cos podpowie albo zapyta jak bedzie w padoku
Witam, mam pytanko bo naszla mnie mysl ze moglem popelnic maly unfal z zakupem felgi. Sprawa wyglada nastepujaco mialem 4 sztuki felg z et35 i jedna ulegla uszkodzeniu, nie chcialem sie bawic w naprawianie itd wiec dorwalem jedna sztuke na ebayu ktora byc moze ma et38 tak twierdzil sprzedawca mimo to ze na stronie producenta ten rozmiar i rozstaw nie wystepuje w takim et.
Do rzeczy fele dalem do pomalowania itd zalozylem i na oko nic nie widac ale ta mysl ze na jednej osi mam byc moze felge z et35 i et38 nie daje mi spokoju. Jak to sprawdzic i w razie co, co zrobic z takim fantem?
Czacza
Wed, 07 Mar 2012 - 20:26
Na wyważarkę i wyjdzie jeśli się różnią. Bo zakładam, że opisu nie ma skoro pytasz.
Po wymianie sprzęgiełka w rozruszniku (co wiązało się z jego rozebraniem) coś zaczęło kraść prąd. Po kilku kilometrach zżera aku do zera. Rozrusznik nie grzeje się ani nic tak samo jego kable.
Co dziwne na odpalonym silniku miernik na akumulatorze wskazuje dużo poniżej 12v, z kolei na alternatorze ładowanie przekracza 14v.
Mam obwiniać trzaśnięty alternatory czy błąd w sztuce przy składaniu rozrusznika??
Porszak
Wed, 07 Mar 2012 - 22:37
Panowie kto z forum lub z poza ciagnie graty z japonii? moze jakis namiar z tel na priv jesli mozna. dzieki
Marlon
Wed, 07 Mar 2012 - 22:39
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 07 Mar 2012 - 22:17)
Escort MK7 1.6 16v
Po wymianie sprzęgiełka w rozruszniku (co wiązało się z jego rozebraniem) coś zaczęło kraść prąd. Po kilku kilometrach zżera aku do zera. Rozrusznik nie grzeje się ani nic tak samo jego kable.
Co dziwne na odpalonym silniku miernik na akumulatorze wskazuje dużo poniżej 12v, z kolei na alternatorze ładowanie przekracza 14v.
Mam obwiniać trzaśnięty alternatory czy błąd w sztuce przy składaniu rozrusznika??
Escorty to lubią mieć problem z masą. może masa alternatora?
mate96
Wed, 07 Mar 2012 - 22:41
CYTAT(usuniety @ Wed, 07 Mar 2012 - 21:58)
możesz to rozwinąć?
Na wyważarce zawsze jest przymiar do pomiaru odsadzenia (wyważarka potrzebuje tego do "rozplanowania" ciężarków). Nam wystarczy tylko odczyt tego wymiaru.
Feluke
Thu, 08 Mar 2012 - 00:15
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 07 Mar 2012 - 22:17)
Escort MK7 1.6 16v
Po wymianie sprzęgiełka w rozruszniku (co wiązało się z jego rozebraniem) coś zaczęło kraść prąd. Po kilku kilometrach zżera aku do zera. Rozrusznik nie grzeje się ani nic tak samo jego kable.
Co dziwne na odpalonym silniku miernik na akumulatorze wskazuje dużo poniżej 12v, z kolei na alternatorze ładowanie przekracza 14v.
Mam obwiniać trzaśnięty alternatory czy błąd w sztuce przy składaniu rozrusznika??
Sprawdzic czy kabel od alternatora zostal podlaczony. Niektore samochody maja tak ze kabel od alternatora i akumulatora spotyka sie wlasnie na zlaczu rozrusznika. Od aku zostal podlaczony a od alternatora sobie dynda.
Wretched
Thu, 08 Mar 2012 - 12:46
Panowie wracajac do tego ET, jesli wyjdzie ze felgi się nim różnią co wówczas uczynić?
Grzesi(E30)k
Thu, 08 Mar 2012 - 13:01
CYTAT(Feluke @ Thu, 08 Mar 2012 - 00:15)
Sprawdzic czy kabel od alternatora zostal podlaczony. Niektore samochody maja tak ze kabel od alternatora i akumulatora spotyka sie wlasnie na zlaczu rozrusznika. Od aku zostal podlaczony a od alternatora sobie dynda.
A jak.Główny kabel alternator-rozrusznik sobie wisiał luzem
Boże jak ja nie lubię Fordów...
CYTAT(Wretched @ Thu, 08 Mar 2012 - 12:46)
Panowie wracajac do tego ET, jesli wyjdzie ze felgi się nim różnią co wówczas uczynić?
Duża różnica? Jedyne co przychodzi na myśl to frezować tył piast felgi o ile jeszcze można ale to tylko niskie wartości. Przy dużych nie ma raczej za dużego pola do popisu chyba że złożysz na dystansach z dwoma różnymi grubościami żeby finalne ET było jednakowe
Misior
Thu, 08 Mar 2012 - 13:56
Załóż dystans 3mm na drugą stronę i po sprawie. Jak dobierzesz odpowiednio średnicę to nawet go nie będzie widać. Chyba że felga ma rant to może już być delikatnie widoczne dla wprawnego oka ale nie sądze.
ww#296
Thu, 08 Mar 2012 - 15:27
CYTAT(Falconer @ Tue, 06 Mar 2012 - 18:55)
Sprawdzałem, to nie to.
Dwa tyg jeździłem bez kierunkowskazu lewego... sprawdziłem oczywiście bezpieczniki - opis flashlight nie było opisem błyskającego światła (kierunkowskazu) tylko świateł drogowych jak sobie sprytnie przetłumaczyłem
Feluke
Thu, 08 Mar 2012 - 16:05
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Thu, 08 Mar 2012 - 13:01)
A jak.Główny kabel alternator-rozrusznik sobie wisiał luzem
Boże jak ja nie lubię Fordów...
Nie tylko Ford tak ma ale teraz sporo samohodow. Poprostu jest taniej, szybciej i prosciej. Ty sie lepiej ciesz ze ten kabel nigdzie nie dotykal bo niedosc ze bys popalil alternator to jeszcze cos innego moglo by pojsc.
duchu22
Fri, 09 Mar 2012 - 18:12
Mamy Audi 80 1.8 benzyna na mechanicznym wtrysku. Na rozrzadzie jeden walek i kolo do aparatu zaplonowego. Pytanie - czy silnik bedzie pracowal/odpalal z walkiem przestawionym o 180* ?
hz10
Fri, 09 Mar 2012 - 18:55
nie ale jak zamienisz przewody zapłonowe to tak
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.