Tarantula
Wed, 19 Oct 2011 - 16:43
Pomylilem silniki. Moj blad. Chodzilo mi o tdika w ktorym trzeba sciagac pokrywe zaworow aby sie dostac do swiec. W tym trwalo to 5 minut
arek-lin
Wed, 19 Oct 2011 - 18:33
Panowie, czy ktoś wie w którym dzienniku ustaw i z kiedy zamieszczone są wymogi prawne dotyczące układu hamulcowego w pojeździe samochodowym?
Maxim555
Wed, 19 Oct 2011 - 22:42
CYTAT(wiotki @ Tue, 18 Oct 2011 - 13:31)
Check zapala się podczas przyspieszania i już nie gaśnie , trzeba zgasić silnik .Podciśnienia sprawdziłem , wszystko szczelne , gruszka od wastgate się otwiera po obrotach , ale co ciekawe jak trzymam ręką przewód dolotowy turbo-kolektor to podczas wzrostu obrotów czuć ,że się kurczy/zaciska tak jakby turbo nie pompowało , czy raczej tak ma być ?
Na diagnostykę dopiero jutro najwcześniej dam radę pojechać .
Turbo nie naładuje ciśnienia bez obciążenia, to że w dolocie jest podciśnienie na postoju jest normalne. Jeśli auto przyśpiesza normalnie, to prawdopodobnie masz przeładowanie. Coś nie tak ze zmienną geometrią lub WG sie zacina.
Maxim555
Wed, 19 Oct 2011 - 23:30
CYTAT(BeeMiX @ Tue, 18 Oct 2011 - 16:54)
Znajomy dał mi taka paste zamiast kalafoni, która sie dodatkowo topi przy lutowaniu i szło gładko bez jednego zimnego lutu
od pracownika Zakładów Radiowych im. Marcina Kasprzaka (PRL) dostałem info że polopiryna w niebieskim blistrze działa podobnie
wiotki
Thu, 20 Oct 2011 - 09:00
CYTAT(Maxim555 @ Wed, 19 Oct 2011 - 22:42)
Turbo nie naładuje ciśnienia bez obciążenia, to że w dolocie jest podciśnienie na postoju jest normalne. Jeśli auto przyśpiesza normalnie, to prawdopodobnie masz przeładowanie. Coś nie tak ze zmienną geometrią lub WG sie zacina.
byłem na techu , wyskoczył :
P1220 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (układ paliwowy)
Opis DTC.
Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem.
Zapala normalnie , nie kopci , ale jak tylko zaczynam jechać to już na 2 biegu zapala się check engine i auto totalnie nie ma mocy , trzeba zgasić i zapalić i tak w kółko . Przed zapaleniem checka wydaje się ,że wszystko jest ok .
Pompa kaputen ?
arek-lin
Thu, 20 Oct 2011 - 21:29
Czy Audi A4 B6 3.0V6 wychodziło ze skrzynią Multitronic czy tylko Tiptronic?
Maxim555
Thu, 20 Oct 2011 - 23:37
simpson
Thu, 20 Oct 2011 - 23:39
CYTAT(arek-lin @ Thu, 20 Oct 2011 - 21:29)
Czy Audi A4 B6 3.0V6 wychodziło ze skrzynią Multitronic czy tylko Tiptronic?
Były też multitroniki (w FWD)
tutaj zestawienie, niezbyt czytelne, ale może dojdziesz co i jak:
http://www.audiklub.org/zestawienie/-/-/3....udi_a4/all.html
Porszak
Sat, 22 Oct 2011 - 12:21
zeby sie nie osmieszyc w kontaktach z zagranica
, chialem sie upewnic co to jest Dome volume, w kontekscie tloka.
rozumiem ze jest to czesc wystajaca ponad denko lub wklesla. w katalogach "+" ozn denko wklesle-wieksza komora spalania i "-"denko wypukle-mniejsza komora spalania?
dzieki za odpowiedzi
peerbe111
Sun, 23 Oct 2011 - 17:55
W sumie chyba te pytanie pasuje tu
Co to za czerwony pojazd? RX7 ?
kremat0r
Sun, 23 Oct 2011 - 18:03
mitsu 3000gt
flapjck1
Sun, 23 Oct 2011 - 18:03
mitsu, ale nie jestem na tyle szpecem co by powiedziec jednoznacznie czy eclipse czy 3000gt
peerbe111
Sun, 23 Oct 2011 - 18:33
CYTAT(kremat0r @ Sun, 23 Oct 2011 - 18:03)
mitsu 3000gt
Racja, nie pomyślałem o tym
toivias
Sun, 23 Oct 2011 - 19:58
na jakich oponach (firma/rozmiar) wyjeżdżało z fabryki 206 RC ?
simpson
Sun, 23 Oct 2011 - 20:01
CYTAT(toivias @ Sun, 23 Oct 2011 - 19:58)
na jakich oponach (firma/rozmiar) wyjeżdżało z fabryki 206 RC ?
Pirelli P7000 205/40 R17
http://206gti.net/206rc-info/
arek-lin
Sun, 23 Oct 2011 - 22:44
CYTAT(Maxim555 @ Thu, 20 Oct 2011 - 23:37)
CYTAT(simpson @ Thu, 20 Oct 2011 - 23:39)
Były też multitroniki (w FWD)
tutaj zestawienie, niezbyt czytelne, ale może dojdziesz co i jak:
http://www.audiklub.org/zestawienie/-/-/3....udi_a4/all.htmlDziękuje bardzo, to jest właśnie FWD i byłem przekonany, że nie wychodziły w tej skrzyni, ale jak widać, nie miałem racji
markzo
Wed, 26 Oct 2011 - 23:23
Mam pytanko odnośnie doładowania silnika kompresorem. Motor 2.5l V6, cały z aluminium - głowica i blok, tuleje w płaszczu wodnym, stopień sprężania 10,5:1. Czy przy doładowaniu go 0,4-0,5 bara jakimś Eatonem lub kompresorem z merca jest potrzeba odprężania go? seria ma 177KM/240Nm ja chciałbym coś koło 220-230KM/280Nm, pozdrawiam.
mile
Fri, 28 Oct 2011 - 23:22
Co to za część zaznaczona na czerwono i jakie ma oznaczenie w ETCE ? Silnik ASV
http://img803.imageshack.us/img803/6540/dscf3252.jpg
Leo
Sat, 29 Oct 2011 - 00:22
trudno znaleźć w etce, prawdopodobnie to jest albo jakaś recyrkulacja albo pompa wtórnego ciśnienia. cokolwiek to znaczy.
Arkadius3
Sat, 29 Oct 2011 - 08:08
przecież to jest siłownik napinacza paska wielorowkowego
mate96
Sat, 29 Oct 2011 - 08:10
Mile jeżeli to skacze podczas pracy silnika to sprawdź czy rolka alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym nie kończy swego żywota
mile
Sat, 29 Oct 2011 - 08:13
CYTAT
Mile jeżeli to skacze podczas pracy silnika to sprawdź czy rolka alternatora ze sprzęgłem jednokierunkowym nie kończy swego żywota
Bingo
dzięki panowie.
iktorn92
Sun, 30 Oct 2011 - 08:18
Czy mozliwe jest, aby w silniku benzynowym NA, po odjeciu nogi z gazu temp. na blacie 88-90 stopni na odcinku 200-400m bez gazu (noga na dywaniku) temp. na wskazniku spadala do 75 stopni ? (wiecej nie chce spaść). Czy mozliwe jest aby termostat zacinajac sie powodowal tak szybkie spadanie temp. plynu? Czy to raczej czujnik temp. ktory podaje info do wskaznikow? Dzięki za pomoc!
bezduszny
Sun, 30 Oct 2011 - 08:57
termostat do wymiany
iktorn92
Sun, 30 Oct 2011 - 10:40
@ Bezduszny - Dziękuję bardzo, wyciągne dziada i wloze do czajnika, zobaczymy co zrobi
bezduszny
Sun, 30 Oct 2011 - 10:56
CYTAT(bezduszny @ Tue, 18 Oct 2011 - 11:45)
Mam pytanie:
Pacjent to Opel Astra II z silnikiem z19dth (1.9 CDTI 150KM) który ma ciekawą przypadłość:
jak jest zimno nawet kilka stopni poniżej zera, to przy odpalaniu (jakoś tak ciężko mu to idzie) puszcza dość sporą niebieską chmurkę..
i pytanie: od czego ta chmurka ?
silnik nie pokazuje żadnych błędów
4 świece żarowe w pełni sprawne
jak jest ciepło na zewnątrz nie robi takich rzeczy i bez najmniejszego problemu odpala czy to na zimno czy na ciepło
silnik seria, bez żadnych modyfikacji
nie ma utraty mocy czy innych niepokojących objawów
olej ma właściwy
paliwo Orlen Verva
czy jest możliwość, że winą jest lipne paliwo ?
no i jest odpowiedź
winne było paliwo
po dodaniu do paliwa przeterminowanego Castrola TDA problemy z ciężkim odpalaniem i dymieniem ustały
czyli paliwo paliwem... a dodatki dotyczące niskich temperatur trzeba lać
HMP_inc
Sun, 30 Oct 2011 - 13:54
Czy wszystkie F4R po 1999r mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych?
Vendorowicz
Sun, 30 Oct 2011 - 18:40
Czy jeśli dyfer będzie kręcił się w drugą stronę niż seryjnie to poniesie to za sobą jakieś konsekwencje( krótsza żywotność, większa chałaśliwość itp.)?
hz10
Sun, 30 Oct 2011 - 20:45
CYTAT(bezduszny @ Sun, 30 Oct 2011 - 10:56)
no i jest odpowiedź
winne było paliwo
po dodaniu do paliwa przeterminowanego Castrola TDA problemy z ciężkim odpalaniem i dymieniem ustały
czyli paliwo paliwem... a dodatki dotyczące niskich temperatur trzeba lać
ja przy podobnych objawach regenerowałem wtryski, wszystkie szlag trafił, faktem jest że paliwo było przyczyną śmierci. zgon nastąpił przy 48 tyś km
Marlon
Sun, 30 Oct 2011 - 21:17
Paliwa chyba stają się coraz bardziej syfiaste, mój F9Q nie trawi nic z orlenu i gaśnie na nim na wolnych obrotach, a na shellu śmiga jak zły (370kkm przelatane)
flapjck1
Sun, 30 Oct 2011 - 22:06
kazdy orlen czy konkretna stacja? moze maja zbiorniki dziurawe?
bezduszny
Sun, 30 Oct 2011 - 22:08
opisywany samochód tankował na nowej stacji Orlenu, z nowymi zbiornikami
flapjck1
Sun, 30 Oct 2011 - 22:25
no to sprawa jednoznaczna
Marlon
Sun, 30 Oct 2011 - 22:29
Orlen i Bliska - różne, głównie w płn-wsch Polsce - na tych stacjach tankowalem i miałem wielkie problemy z gaśnięciem. Po jakimś czasie zacząłem lać wyłącznie Shell, a kiedy nie mogę - Statoil albo BP. Problem gaśnięcia i duszenia się wyraźnie się zmniejszył.
Terror
Mon, 31 Oct 2011 - 10:05
Panowie pacjent mondeo mkI 1.8 zetec
zrobione zawieszenie cale od nowa
wywazone kola opony nowe
dlaczego wali w kabinie w sensie odczuwalne drgania poduszki cale nie wygladaja na zmeczone zyciem co moze prawdopodobnie byc nie tak?
polosie sie skrzywily?
specu
Mon, 31 Oct 2011 - 10:16
Podczas przyspieszania bardziej? Jeśli ewntualnie tak, mogą być to przeguby wewnętrzne.
tomek 1980
Mon, 31 Oct 2011 - 13:38
Witam, a nie była zmieniana jakaś poduszka? Być może ktoś źle coś z pasował (poskręcał). Jeśli podczas większych szybkości to może być, że felgi mają większy otwór centrujący niż piasta (kiedyś tak miałem) lub jeszcze któraś tarcza hamulcowa może być krzywa.
Pozdrawiam.
Terror
Mon, 31 Oct 2011 - 18:07
wlasnie ze dopiero pod obciazeniem tj. podczas jazdy na wyzszych biegach tj. 4 i 5 jest to najbardziej odczuwalne a najmocniej przy deptaniu do deski gazem
przy 130-140 problem ustepuje i pedzi dalej ;/
poduszki wszystkie sa stare jak byly i wygladaja wporzadku
godzine temu bylem wywazac kola n-ty raz i wszystko idealnie
a felgi oryginalne od auta
EDIT:
specu nie zauwazylem twojego posta
tak przy przyspieszaniu najbardziej
w jaki sposob moglbyby byc uszkodzone? nic nie bylo przy nich grzebane
bezduszny
Mon, 31 Oct 2011 - 18:09
spróbuj założyć inne koła
rex
Mon, 31 Oct 2011 - 18:13
stawiam na przegub wewnetrzny. Z reguly w fordach pada prawy. Miałem to zarówno w focusie jak i escorcie
bezduszny
Mon, 31 Oct 2011 - 18:28
Orientuje się ktoś może...
ile można ugrać rabatu od cen katalogowych na nowego, osobowego Forda w dobrym wyposażeniu ?
(A)rturo
Mon, 31 Oct 2011 - 18:56
Panowie:
Czy to prawda ze w Citroenie 2009r 1.6HDi 92KM rozrząd wymienia sie co 240tys km?
k1991
Mon, 31 Oct 2011 - 19:06
Jest może Ktoś oblatany w silnikach montowanych w AR 166 ? Mam na myśli 2.0 TS, czy on również jest obarczony wadliwym rozrządem ? Warto się pakować w taki motor ?
the Hitcher
Mon, 31 Oct 2011 - 19:39
czy jest jakis sposób (podobno tak) żeby wykryc, że do silnika dolano motodoktora czy innego podobnego środka w wiadomym celu?? chodzi oczywiscie o sposob jak najprostszy
bezduszny
Mon, 31 Oct 2011 - 19:57
CYTAT((A)rturo @ Mon, 31 Oct 2011 - 18:56)
Panowie:
Czy to prawda ze w Citroenie 2009r 1.6HDi 92KM rozrząd wymienia sie co 240tys km?
eee... chyba nie
w skład rozrządu wchodzi: pasek, zwykły napinacz, pompa wody i jakaś rolka
chyba nic z tych elementów nie wytrzyma tyle
CYTAT(the Hitcher @ Mon, 31 Oct 2011 - 19:39)
czy jest jakis sposób (podobno tak) żeby wykryc, że do silnika dolano motodoktora czy innego podobnego środka w wiadomym celu?? chodzi oczywiscie o sposob jak najprostszy
w zasadzie po za badaniem oleju to nie ma nic prostego i pewnego
chyba, że
silnik jest na LPG, właściciel twierdzi, że olej niedawno zmieniał..
a olej jest ciemny na bagnecie. wtedy mamy podstawy by to podejrzewać... ale tylko podstawy
po raczej poznać, że olej ma większą lepkość niż normalny to nie masz szans
iktorn92
Mon, 31 Oct 2011 - 21:39
Z tego co mi wiadomo odnosnie 1.6 Hdi to prawda wymiana rozrzadu co 240kkm z czego i tak polecaja skrocic interwał o te 4 dyszki ;]
Pawel18PL
Mon, 31 Oct 2011 - 21:44
Też pytałem tyle, że w serwisie puga i wymiana rozrządu 1.6HDI przy 240kkm lub co 10 lat.
bezduszny
Mon, 31 Oct 2011 - 21:47
pompy wody wytrzymują 240k ?
Wombat
Tue, 01 Nov 2011 - 00:18
w 206 raczej nie
te 240 kkm to założenie na przeloty autostradowe na superpłynach bez butowania. Nasze realia dla tych silników to okolice 120 tysięcy a jak od handlarza to zmieniac i nie wnikac
bezduszny
Tue, 01 Nov 2011 - 00:21
no właśnie
w silniku z19DTH rozrząd powinno się zmieniać wg. GM co 150k
tyle, że w tych silnikach co znam pompy wody (napędzane z rozrządu) padają od około 100k
u mnie padła na 122k
co ciekawe, mimo, iż GM sugeruje zmianę co 150k rozrządu.. to nie ponosi odpowiedzialności kiedy on padnie wcześniej a samochód jest już po gwarancji
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.