binkowski91
Tue, 25 Feb 2014 - 10:08
Jeśli chodzi o lakier proponuję zakupić coś z tej trójki ktorą poleciłem post wyżej. Jeśli chodzi o przyciąganie jest na to sposób. Po aplikacji wosku pozostawić go na jakiś czas i spryskać lakier detailerem. W Twoim przypadku świetnie sprawdzi się sonax bsd (polecany również post wyżej) do aut woskowanych sezonowo użytkowanych codziennie.
Woskujesz sobie takie auto np na zimę, gdy ochrona widocznie zaczyna się osłabiać wystarczy umyć auto i nałożyć na szybko sonaxa co przedłuży konieczność ponownego woskowania
W przypadku auta które więcej stoi woskujesz, spryskujesz detailerem, i temat nadmiernego przyciągania kurzu Cię nie interesuje.
Do plastików wewnątrz polecam środek Sonus Total Eclipse. Mocno antystatyczny, przyciemnia, bardziej satyna niż połysk.
Do plastików na zewnątrz polecam Shiny Garage Jet-Black exterior trim restorer.
binkowski91
Tue, 25 Feb 2014 - 10:21
Trudno powiedzieć w czym ten Sonax jest gorszy. Nie można nazwać go woskiem, bo po prostu nim nie jest
ale świetnie sprawdza się w jego roli.
Kombinacja w Twoim przypadku Srp + Collinite + Sonax po każdym ręcznym myciu i po aplikacji wosku to rozwiązanie najmniej czasochłonne i dające w przypadku użytkowaniu auta codziennie najlepszy efekt.
Kolega mnie uprzedził w wypowiedzi jeśli chodzi o przyciąganie kurzu.
Joker
Tue, 25 Feb 2014 - 10:45
Ok, zakupię ten Sonax BSD - teraz jak z aplikacją? Pryskamy, lecimy z mikrofibrą (rozprowadza i osusza zarazem?) i koniec?
binkowski91
Tue, 25 Feb 2014 - 11:11
Parę psiknięć na panel, jedna stroną mikrofibry rozprowadzasz, drugą stroną wycierasz. Gotowe
Joker
Tue, 25 Feb 2014 - 14:17
panel - ? pomyliłeś chyba z wnętrzem odpowiadając na poprzednie pytania, na karoserię, rozumiem
Dzięki za rady.
Porszak
Tue, 25 Feb 2014 - 17:36
Panowie gdzieś na forum przewinal sie darmowy program/strona pokazujaca lini przenikania brył. chodzi o przenikanie walców(rur), ktoś moze ma/zna/pamieta?
z góry dziekuje
ww#296
Tue, 25 Feb 2014 - 17:56
jeśli chodzi o te środki do pielęgnacji - polecacie źródło jak najtańsze? może być na priv -najlepiej wszystkie razem czas nie gra roli mogę zamówić np za granicą.
Ps. do tematu podchodziłem parokrotnie - zaczynałem wczytywać sie w fora - pojawiały sie alternatywy, odkładałem sprawdzenie na poźniej - brak czasu temat umierał - teraz zaufam binkowskiemu bez zastanawiania sie zbytniego (wydaje sie ze wiesz co mówisz) bo inaczej nigdy tego nie kupie i nie zastosuje
.
Joker
Tue, 25 Feb 2014 - 19:07
Zacząłem zabawę w chuchanie na auto jakiś rok temu, niestety nie ma jednego miejsca, gdzie znajdziesz wszystko, nawet jeśli oferta jest szeroka często są braki. Zaopatrzam się w kilku miejscach:
mrcleaner, samochodowekosmetyki, autokosmetyki, showcarshine...
tak naprawdę trzeba wiedzieć czego się chce i po trochę można wszędzie brać. Polecam na początek kilka aplikatorów, dużo mikrofibr (ja mam chyba 16, nawet płyn do ich prania specjalny kupiłem, środki do czyszczenia wnętrza, mam skórę także zestaw to pielęgnacji (wraz z konserwacją, chyba 2-3 etapy pracy) i szczotki, pędzelki, płyn do mycia szyb, reszty grzechów nie pamiętam.
Andrzej87
Tue, 25 Feb 2014 - 19:51
Termostat się domyka i jest szczelny. Sprawdzone.
W Inpie temperaturę cieczy pokazuje dobrze na LIVE DATA. Jest tylko błąd grzałki:
Termostat jest nowy firmy Wahler i niestety pokazuje się ten błąd. Błąd jest aktywny (Error currenty avalaible) przez około 10 sekund po włączeniu zapłonu. Błąd po skasowaniu pojawia się po cofnięciu kluczyka przed pozycję zapłonu i ponownym włączeniu zapłonu, podczas włączonego zapłonu się nie pojawia. Podczas pracy silnika nie sprawdzałem.
Po odpięciu wtyczki błąd pokazuje się taki sam, ale parametr "KS --> UB" zmienia się na "KS --> Ground or open circuit" i to byłoby zrozumiałe, ale co oznacza parametr "KS -- >UB"? Co wywołuje ten błąd jak grzałka jest nowa?
Dodam, że grzałka się włącza bez potrzeby. Po przekroczeniu 70C w silniku grzałka podgrzewa termostat i silnik zaczyna się schładzać.
Pozdrawiam
Krzysiek3
Tue, 25 Feb 2014 - 21:55
Jak obstawiacie, ile cali mają te felgi? Bo właśnie szukam czegoś do swojej gwiazdy na ten sezon.
http://motokiller.pl/156813/190
Erhabe
Wed, 26 Feb 2014 - 09:05
Wahacze firmy SRL lub Febest, kojarzy ktoś te firmy? Warto?
grze
Wed, 26 Feb 2014 - 14:37
Czy silnik 1.1 ew. 1.2 seicento, punto, siądzie na skrzynię z poldka?
Feluke
Wed, 26 Feb 2014 - 17:32
CYTAT(Porszak @ Tue, 25 Feb 2014 - 19:36)
Panowie gdzieś na forum przewinal sie darmowy program/strona pokazujaca lini przenikania brył. chodzi o przenikanie walców(rur), ktoś moze ma/zna/pamieta?
z góry dziekuje
http://www.metalgeek.com/static/cope.pcgiCoś w ten deseń?
pajel
Wed, 26 Feb 2014 - 18:56
Miał ktoś do czynienia z klockami OMP Road&Sport? cena praktycznie taka sama jak zwykłe ATE, tylko co one są warte?
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-omp-fia...3991519405.html
Porszak
Wed, 26 Feb 2014 - 20:44
CYTAT(Feluke @ Wed, 26 Feb 2014 - 19:32)
a juz sie brałem za odkurzanie geometrii wykreslnej heh, dzieki.
PioterW
Thu, 27 Feb 2014 - 13:25
Macie jakieś sprawdzone specyfiki do przepłukania układu wspomagania kierownicy?
hz10
Thu, 27 Feb 2014 - 17:20
tylko nowym olejem.
powrót do zbiorniczka podłączasz do kanistra i lejesz nowy olej . pamiętaj o wymianie zbiorniczka bo w nim jest filtr.
malus765
Sat, 01 Mar 2014 - 17:18
CYTAT(Erhabe @ Wed, 26 Feb 2014 - 11:05)
Wahacze firmy SRL lub Febest, kojarzy ktoś te firmy? Warto?
Najtańszy chiński zamiennik miałem parę razy w ręce i ich wykonanie pozostawia wiele do życzenie zresztą wytrzymałość także. Lepiej dołożyć i kupić coś z wyższej półki.
Kapsel91
Sun, 02 Mar 2014 - 14:54
m40b18 w e30. Chce zrobić cały nowy dolot i pozbyć sie oryginalne gumy między przepływomierzem a przepustnica. Do gumy od strony przepusticy podłączony jest wężyk, który idzie do "silnika krokowego". To jest przewód ssący czy upuszczający z powrotem i mogę go puścić w atmosfere?
Maxim555
Sun, 02 Mar 2014 - 15:31
Jak to jest wężyk do krokowca wolnych obrotów, to zasysa i musi być podłączony tak żeby to co pobiera poszło przez przepływkę. Czyli tak jak jest teraz, ale może być w innym miejscu. Ważne żeby między przepustnicą a przepływomierzem.
Kapsel91
Sun, 02 Mar 2014 - 17:13
Dzięki za szybką odpowiedź. Problem jest taki, że wężyk ten jest zespolony jeszcze z jakimś dodatkowym. Bardzo chętnie bym go zastąpił nowym (stary już pewnie ledwo zipi) o odpowiedniej długości i wstawił króciec w metalowy fragment dolotu. Ktoś ma pomysł jak to rozwiązać, albo bawił się kiedyś w wstawianie króćca w złącza silikonowe?
Maxim555
Sun, 02 Mar 2014 - 18:39
Można zrobić tak:
Kupujesz taki króciec tylko odpowiednich wymiarów,
http://allegro.pl/przylaczka-koncowka-kroc...3958290830.html ten z linka daję, żeby pokazać tylko kształt. Morze być z tworzywa. W siliconie robisz dziurę. Na króciec zakładasz podkładkę, wkładasz króciec w dziurę w siliconowej rurze, zakładasz podkładkę i skręcasz wszystko nakrętką od środka siliconowej rury. Nakrętke wkrecasz na klej, albo na silicon z tubki aby mieć pewność że się nie odkręci i nie wpadnie do silnika. Króciec możesz zrobić sobie sam, kupić z allegro, albo dobrać od jakiegoś innego samochodu na szrocie.
Kapsel91
Sun, 02 Mar 2014 - 20:59
No to kwestia montażowa rozwiązana. Została jeszcze kwestia typowo techniczna dotycząca m40b18 w e30. Czy wężyk idzie tylko do silnika krokowego czy jeszcze do czegoś? Jest napewno zespolony z jeszcze jednym przewodem, ale nie wiem czy mają połączenie wewnętrzne. Chodzi o to, czy mogę do pozostawić niepodpiętego, a do silnika krokowego poprowadzić nowy przewód w wygodny dla mnie sposób, a nie przez środek kolektora...
the Hitcher
Mon, 03 Mar 2014 - 20:32
co oznaczają skróty: SMIC, FMIC (to chyba łapie..), DMIC?? co to za przedrostki?
Leo
Mon, 03 Mar 2014 - 20:44
sześć lat na forum a o takie rzeczy pyta...
BartekSz
Mon, 03 Mar 2014 - 21:34
CYTAT(the Hitcher @ Mon, 03 Mar 2014 - 22:32)
co oznaczają skróty: SMIC, FMIC (to chyba łapie..), DMIC?? co to za przedrostki?
http://en.wikipedia.org/wiki/IntercoolerSMIC - Side Mounted Intercooler - chłodnica powietrza doładowanego z boku (np: taki kurdupelek jak w Golfie IV - lewy dolny róg masz przykład
http://divergent.org/mikes.vws/images/R32/...06/IMG_0007.JPGFMIC - Fronted Mounted Intercooler - j/w tyle że z przodu ->
http://www.a4mods.com/pics/fmic/fmic_polished_nobumper.jpgTMIC - Top Mounted Intercooler - j/w tyle że na górze ->
http://static.cargurus.com/images/site/201...5547286997.jpeg
Performante
Thu, 06 Mar 2014 - 11:37
Czy ten numer wału zamienia się na cos?
8e0521101ae
Nie moge dostać nigdzie wału o tym numerze. Auto to A4 B7 2.0 TDI. Podobno wał z końcówką P pasuje, ale to z TFSI.
dziekuje
Tasaq
Fri, 07 Mar 2014 - 09:16
Panowie, poszukuję wag takich podobnych jak ma ITD (przejazdowych, mobilnych) do ważenia pojazdów o DMC ~ 30/40 T. Czy ktoś z was zna firmy zajmujące się sprzedażą takich legalizowanych wag?
cubus1
Fri, 07 Mar 2014 - 09:39
Koledzy poszukuję jakiegoś dobrego interfejsu do vw po 2010 roku (golf 6/jetta6) do dokonywania zmian w module komfortu i innych pierdół jak kasowanie błęów itd.
Szukałem na forum golfa ale nic nie znalazłem. Może ktoś wie co, gdzie i jak bo zależy mi na czasie. Może też być urządzonko typu skaner bez konieczności ciągania lapka do auta (z tego co znalazłem na allegro to skanery nie jestem pewien czy skanery potrafią dokonywać zmian w module komfortu). Muszę ogarnąć sprawę do dziś wieczora.
AdamuS_81
Fri, 07 Mar 2014 - 16:44
mate96
Fri, 07 Mar 2014 - 20:53
Ogrania to UDS?
AdamuS_81
Sat, 08 Mar 2014 - 00:38
ori vcds ogarnia to i tu nie powinno być problemów, nie testowałem kabelka z tego źródła, z info jakie posiadam to działa tak samo
Andrzej87
Sat, 08 Mar 2014 - 18:50
Witam
Rozebrałem pompę wspomagania LUK LF-30, ale nie mogę wyjąć wałka. Podpowie mi ktoś jak go się wyjmuje?
Zdjęcie pompy:
Suloo
Sat, 08 Mar 2014 - 18:59
Tasaq o cos takiego chodzi?
http://www.kalisto.pl/
BeNeK23
Sun, 09 Mar 2014 - 14:04
Kupiłem pompę paliwa(podróbka walbro gs342 ) i po podłączeniu słychać że chodzi ale nie chce dawać ciśnienia . Co jest nie tak ?
SONIC
Sun, 09 Mar 2014 - 14:50
CYTAT(BeNeK23 @ Sun, 09 Mar 2014 - 16:04)
Kupiłem pompę paliwa(podróbka walbro gs342 ) i po podłączeniu słychać że chodzi ale nie chce dawać ciśnienia . Co jest nie tak ?
Kup oryginał i bedzie smigać
Misior
Sun, 09 Mar 2014 - 19:59
Miał ktoś do czynienia z takim wskaźnikiem?
http://allegro.pl/wskaznik-ala-vdo-klasycz...4014581836.htmlMam już dwa vdo i ten by mi pasował stylistycznie. Pokazuje w miarę dobrze?
Salieri
Mon, 10 Mar 2014 - 06:30
Gdzie pomiędzy Łodzią a Warszawą najlepiej zregenerować maglownice do BMW e46? Najlepiej by było jakbym zostawił auto i odebrał już zrobione...
siewcu
Mon, 10 Mar 2014 - 11:59
Te pseudo VDO to autogałgany chyba, coś mi się kojarzy, że takie produkowali...
Misior
Mon, 10 Mar 2014 - 13:36
Tak, wiem że gałgany bo nawet w opisie jest, ale czy będzie OK? Czy pokazuje pogodę?
cubus1
Mon, 10 Mar 2014 - 15:33
Koledzy potrzebuje info dot czynności serwisowych do VW Sharana 2 generacji z 2011 roku 2.0 tdi 170 KM DSG. Chodzi mi o czynności serwisowe przy danym przebiegu/przeglądzie. Nie mogę coś znaleźć w googlu...
the Hitcher
Mon, 10 Mar 2014 - 20:39
CYTAT(Salieri @ Mon, 10 Mar 2014 - 08:30)
Gdzie pomiędzy Łodzią a Warszawą najlepiej zregenerować maglownice do BMW e46? Najlepiej by było jakbym zostawił auto i odebrał już zrobione...
odezwij się do Michała ze Strykowa, nie wiem czy robi to osobiście ale na pewno zna się na bmw:) może kogoś poleci, nr na pw albo w google znajdziesz:)
Joker
Mon, 10 Mar 2014 - 20:55
CYTAT(binkowski91 @ Tue, 25 Feb 2014 - 12:21)
Trudno powiedzieć w czym ten Sonax jest gorszy. Nie można nazwać go woskiem, bo po prostu nim nie jest
ale świetnie sprawdza się w jego roli.
Kombinacja w Twoim przypadku Srp + Collinite + Sonax po każdym ręcznym myciu i po aplikacji wosku to rozwiązanie najmniej czasochłonne i dające w przypadku użytkowaniu auta codziennie najlepszy efekt.
Kolega mnie uprzedził w wypowiedzi jeśli chodzi o przyciąganie kurzu.
Jeszcze jedno pytanie - Sonax BSD - czytałem, że po myciu należy najpierw dokładnie osuszyć auto i dopiero nakładać? Tak to wygląda? Nie jest to środek, którym się spryskuje gdy auto "przesycha" ?
binkowski91
Tue, 11 Mar 2014 - 09:20
Zakładam, że jesteś w posiadaniu ręcznika do osuszania ''fluffy" za ca. 30 zł.
Zatem po myciu wycierasz auto. Oczywiście auto w 100% suche nie jest wtedy. Ale wystarczy poświęcić trochę uwagi na listwy klamki znaczki itp. i po takim "osuszeniu" możesz nakładać sonaxa.
Sonaxa na 100% suchą powierzchnię będziesz nakładać po (nie od razu, przypominam) woskowaniu. Wtedy zarówno wosk jak i sonax będą mieć czas na związanie się z powierzchnią.
W przypadku używania sonaxa po każdym ręcznym myciu w sezonie (zakładam, że raz na tydzień/dwa) czekanie, aż lakier będzie w 100% suchy to tylko strata czasu.
Pozdrawiam.
Joker
Tue, 11 Mar 2014 - 12:06
Rozumiem. Myślałem, że nakładam Sonax po myciu na myjce bezdotykowej a nie po myciu ręcznym. Fluffy mam, ale staram się nie targać za każdym razem po bezdotykowej - czarny lakier, nie chcę robić korekty mechanicznej raz w roku
A obecne lakiery wiadomo - od stania się rysują
Czyli Sonax nakładam po myciu ręcznym tak?
Co do woskowania - odczekać (ILE?) i dopiero Sonax?
binkowski91
Tue, 11 Mar 2014 - 13:24
Mycie na bezdotyku nie usunie wszystkich zabrudzeń i właśnie dlatego nie polecałbym używania wtedy ani fluffiego ani sonaxa, bo efekt będzie taki sam, to już wiesz.
Teoretycznie im dłużej lakier po woskowaniu nie ma kontaktu z czymkolwiek, czy to woda, czy np. detailer tym lepiej.
Dobrze jest też wygrzać lakier na słońcu o ile jest
Dokładnie nie powiem Ci ile czasu (minimalnie to pewnie godzina) ale powiem Ci jak ja robię.
Woskujesz na wieczór. Zostawiasz auto na noc w garażu i z rana używasz Sonaxa.
Woskujesz w dzień. Zostawiasz auto na dworzu żeby wosk się wygrzał i jak jest chwila wolnego wtedy Sonax.
Woskujesz i musisz wyjechać autem. Czekasz do pierwszego ręcznego mycia (bądź przyspieszasz termin pierwszego mycia bo denerwuje Cie kurz osadzający się na aucie) i wtedy Sonax.
Pozdrawiam
Joker
Tue, 11 Mar 2014 - 14:10
Super, bardzo dziękuję za odpowiedź.
Za jakiś czas z racji tego że temat wraca jak bumerang i jest tu paru "zboczeńców" (
) na tym punkcie utworzę topic z dobrymi słowami kluczowymi w nazwie o autodetailingu, bo ciekawe informacje są porozbijane w wielu tematach, które nie łatwo znaleźć. Mam nadzieję, że będziesz śledzić temat
Tarantula
Tue, 11 Mar 2014 - 18:44
Witam. Moze mi ktos podac nr czesci z etki? Chodzi o gumki ktore sa w gniazdach wtryskow w kolektorze dolotowym w 1.8t. Audi a4 b6 1.8t bex 2004 Wauzzz8ex4a253566. Pozdrawiam i dziekuje
*Pinio
Tue, 11 Mar 2014 - 20:06
BeNeK23
Wed, 12 Mar 2014 - 18:19
Mam może i bardzo głupię oraz laickie pytanie ... Założyłem dziś gumy regal recer 195/50/15 . Wygląda to tak
Prawa opona układa sie tak jak trzeba , natomiast lewa nie (dobrze mi się wydaje??) Jak założę 2 opony na prawą stronę jest OK , natomiast jako para L+P chyba nie . Opony założone są dobrze tzn tu gdzie na oponach outside i inside wsio się zgadza ...
wulkanizator coś źle zamontował ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.