Czacza
Tue, 16 Mar 2010 - 23:00
CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12)
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?
Jasne, że ma. Dlatego zawsze jest jeszcze czujnik IAT - Inlet Air Temperature. Przynajmniej w przepływkach z grzanym drutem i klapowych. Pozostałych opisanych przez Feluke nie spotkałem na żywo. Silniki mające MAP też mają IAT. To jeden z ważniejszych czujników. Ale często się o nim zapomina, bo jest prosty i rzadko się psuje.
Przepływomierze z grzanym drutem określa się skrótem MAF - Mass Air Flow, bo mierzą masę przepływającego powietrza. Tester diagnistyczny wyświetla tą wartośc w mg/suw albo w kg/h.
Przepływomeirze klapowe to VAF - Volume Air Flow - te mierzą objętość przelatującego powietrza.
Zwykle w silnikach z doładowaniem stosuje się jednocześnie MAF i MAP, albo TMAP (ten ostatni mierzy temperaturę i ciśnienie w dolocie). Są jednak wyjątki. Już pod koniec lat osiemdziesiątych Ford chciał stworzyć ekologiczną wersję silnika 2,0 OHC EFI. Miał on jednocześnie VAF i MAP. I był o 15PS słabszy od wersji bez MAPa. Ale tam było jeszcze trochę innych różnic. Niewazne w tej dyskusji. A takie np Kangoo 1,5 dCi nie ma MAF, a ma turbo. Ale już w Megane z tym samym silnikiem (w mocniejszej wersji) mamy obydwa te czujniki.
Salieri
Tue, 16 Mar 2010 - 23:14
CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33)
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie
to domyslam sie jest DSG 7-mio biegowe? 6cio biegowy DSG mial launch control. Wylaczasz esp, przelaczasz na tryb sport, noga na hebel, druga gaz do dechy i nie wchodzi wiecej niz bodajze 2tys obr (w dieslu), puszczasz hamulec i jedzie
w 7mio biegowym DSG tez tak jest?
kudlacz
Tue, 16 Mar 2010 - 23:29
CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24)
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.
Nieprawda. Faktycznie, można poradzić sobie bez MAP-sensora stosując Alpha-N ale można też podpiąć MAP.
Feluke
Tue, 16 Mar 2010 - 23:31
CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12)
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?
Ma znaczenie i czytaj ze zrozumieniem.
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.
CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24)
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.
Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.
pucek
Tue, 16 Mar 2010 - 23:44
CYTAT(Feluke @ Tue, 16 Mar 2010 - 23:31)
Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.
To wszystko zależy od tego jakie wałki mamy.Da sie przecież zrobic puszkę zbiorczą o jakiejś tam pojemności połączoną z ITB rurkami o małym przekroju i sterować to z MAPa ,ale co wtedy gdy mamy ostre wałki i każde dotknięcie pedału gazu skutkuje ciśnieniem atmosferycznym za przepustnicami?Wtedy tylko AlphaN.
rennen
Wed, 17 Mar 2010 - 10:09
CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33)
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie
Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć
tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii
specu
Thu, 18 Mar 2010 - 08:07
CYTAT(rennen @ Wed, 17 Mar 2010 - 10:09)
Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć
tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii
A3 1.9 TDI 130PS Tiptronic Strzelam z 2 pedałów conajmniej raz w tygodniu jeżdze nim 1.5roku 55tyś km i nic sie nie dzieje
guzior
Thu, 18 Mar 2010 - 08:27
CYTAT
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.
W wolnossaku nie potrzeba, w turbo wypadaloby zeby byl
chester240
Thu, 18 Mar 2010 - 12:52
Przy ITB stosuje sie dwie metody:
1. Albo Alpha-N(dawka paliwa jest ustalana na podstawie uchylenia przepustnicy i predkosci obrotowej silnika) plus czujnik temeperatury powietrza i MAP do korekcju baromertycznej (NIE podpiety do dolotu tylko mierzacy aktualne cisnienie powietrza)
2. Puszka zbiorcza i przeplywka jak np w SR20DET z GTI-R'a lub RB26DETT ze skylina
W silnikach doladowanych zwykle stosuje sie opcje 2 w wolnossakach opcja 1
Wir
Thu, 18 Mar 2010 - 23:15
Witam wszystkich na forum,
Ciekawostka:
http://www.polskieradio.pl/nauka/strumiend...p;utm_campaign=może takie coś będzie kiedyś adaptowane do ITB
Joker
Sat, 20 Mar 2010 - 13:07
PYTANIE (do znawców olejów
):
Zalałem do automatu Mobil ATF 220 (Dexron II). Od kolesia który zjadł zęby na Camry dowiedziałem się, że jeśli chodzi o skrzynię to producent nie jest jakiś super istotny.
Skrzynia to A541E (4-biegowy automat).
Przyszedł czas na kolejną wymianę. Mam do wzięcia Dexron II w bardzo dobrej cenie od Magneti Marelli. Z tego co wiem, olej produkuje ktoś inny, oni tylko przybijają swój znak firmowy. Znajomy, który może mi to załatwić w śmiesznej cenie sprawdzał specyfikację i powiedział, że nie różni się ona niczym od takiego NESTE i że rzeczywiście MM ma popyt u wielu mechaników.
Aha - cena sklepowa Magneti Marelli nie odbiega jakoś od Valvoline czy NESTE.
Co o tym myślicie? Lać i głowy nie zawracać czy brać coś z wyższej półki?
MrUw@
Sat, 20 Mar 2010 - 14:03
CYTAT
że jeśli chodzi o skrzynię to producent nie jest jakiś super istotny
też mi sie tak wydaje...
najważniejsze aby była ta klasa co trzeba i stan oleju jeżeli chodzi o skrzynie
Joker
Sat, 20 Mar 2010 - 14:13
Dzięki.
Mam też info (jeśli błędne to proszę zdementować) od kogoś kto siedzi w olejach, że tak na prawdę to jest kilku producentów (nie chcę skłamać, ale chyba rzucił liczbę czterech) jeśli chodzi o bazę, reszta to uszlachetniacze itd. Generalnie strasznie się nie różnią, nie ma bólu o ile olej nie jest chrzczony. Tak więc proszę jeszcze kogoś o poparcie, że w przypadku skrzyni tragedii nie ma i mogę śmiało brać tego MM.
Z góry dziękuję.
mile
Sat, 20 Mar 2010 - 15:19
Czy śruby do felg aluminiowych i stalowych czymś się różnią, czy można stosować te same ?
MrUw@
Sat, 20 Mar 2010 - 16:06
przeważnie stosuje sie inne bo do alu potrzebne są długie... i jak stalówke przykręcisz za długimi to można coś zmielić
miałem takich utalentowanych klijentow nieraz
ogolnie to jeżeli długosc jest ok można stosowąć te same
kamil.k
Sat, 20 Mar 2010 - 18:30
to nie chodzi tylko o długość srub ale o rodzaj łba czy ma byc stożkowy czy kulisty.wszystko zależy to jaki otwór jest w felgach .jesli felgi sa pod łeb kulisty to lepiej żeby założyc takie sruby bo stożek nie będzie dolegał dobrze do gniazda kulistego ktore jest lekko wklesłe.jak felgi beda z gniazdem stożkowym to sruby z łbem kulistym powinny dac sie wkrecic i normalnie trzymac
tutaj jest jakas rozpiska jaki producent zaleca rodzaj sruby
http://www.moto.allegro.pl/item918404942_s...5_stozek.htmlto
batarki
Sat, 20 Mar 2010 - 18:38
dla pewności zapytam
13B tt kręci się w tym kierunku co "normalne" silniki?
wiotki
Sat, 20 Mar 2010 - 20:49
Czy to normalne ,że korbowód na wale ma lekkie luzy prawo lewo ?
pucek
Sat, 20 Mar 2010 - 21:15
CYTAT(wiotki @ Sat, 20 Mar 2010 - 20:49)
Czy to normalne ,że korbowód na wale ma lekkie luzy prawo lewo ?
Tak.
BartekSz
Sun, 21 Mar 2010 - 05:07
Czym dokładnie różni się pasowanie silnik na luźno od pasowania na ciasno - czy wynika to z rozszerzalności cieplnej o stopnia "wyżyłowania" silnika ?
Joker
Sun, 21 Mar 2010 - 13:20
Spalanie - była taka strona, nie mam pojęcia w jakim temacie na temat spalania aut. Strona zagraniczna raczej, oprócz wyliczeń dla poszczególnych userów system grupuje auta w bazie wg marki i silnika i wystawia ogólne spalanie dla danego modelu dodając informację o tym, na bazie ilu aut wystawił ten wynik i na jakim łącznym dystansie. Coś w tym stylu.
Proszę o linka, szperałem w google ale nie trafiłem, a strona całkiem dobra była.
Salieri
Sun, 21 Mar 2010 - 13:55
spritmonitor.de ? Jest tez takich pare polskich...
Maxim555
Sun, 21 Mar 2010 - 16:52
Na forum Wombat ma w sygnaturze spalanie z motostat.pl
Skiba
Sun, 21 Mar 2010 - 18:51
co oznacza "iczba oktanowa drogowa" ?
pucek
Sun, 21 Mar 2010 - 20:37
To jesta srednia wyciagnieta z liczby oktanowej motorowej(mon) i badawczej(RON)
CYTAT(Neo3 @ Sun, 21 Mar 2010 - 18:51)
co oznacza "iczba oktanowa drogowa" ?
Skiba
Sun, 21 Mar 2010 - 20:46
dzieki
w takim razie jeszcze powiedz mi co oznacza dystrybucyjna ;-)
matteusz
Sun, 21 Mar 2010 - 21:38
Jaki płyn hamulcowy zalać do 26-letniego Opla z podpisu? Czytałem, że do starszych układów nie powinno się lać płynów DOT 5.1, czy to prawda? Jaki rodzaj płynu będzie odpowiedni i jaką markę polecacie?
Tomekk2
Sun, 21 Mar 2010 - 21:42
CYTAT(Neo3 @ Sun, 21 Mar 2010 - 20:46)
dzieki
w takim razie jeszcze powiedz mi co oznacza dystrybucyjna ;-)
Jak dla mnie liczba oktanowa dystrybucyjna to jest ta liczba przy pistolecie do tankowania samochodu
oczywiście mogę się mylić ale nazwa banalna troche a wiki i resztą nie wiedzą.
Czacza
Sun, 21 Mar 2010 - 21:59
CYTAT(matteusz @ Sun, 21 Mar 2010 - 21:38)
Jaki płyn hamulcowy zalać do 26-letniego Opla z podpisu? Czytałem, że do starszych układów nie powinno się lać płynów DOT 5.1, czy to prawda? Jaki rodzaj płynu będzie odpowiedni i jaką markę polecacie?
DOT 5.1 możesz spokojnie. DOT 5 już nie, bo to zupełnie inny płyn.
mally
Sun, 21 Mar 2010 - 23:13
Na jakim oleju jeżdżą bolidy F1?
Tomekk2
Sun, 21 Mar 2010 - 23:34
CYTAT(mally @ Sun, 21 Mar 2010 - 23:13)
Na jakim oleju jeżdżą bolidy F1?
Wujek google 5 link:
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/formula-...wanie-dla-olejuHe, wytarczyło się kierować tak jak zawsze:
"F1 jaki olej"
mally
Mon, 22 Mar 2010 - 00:10
CYTAT(Tomekk2 @ Sun, 21 Mar 2010 - 23:34)
Wujek google 5 link:
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/formula-...wanie-dla-olejuHe, wytarczyło się kierować tak jak zawsze:
"F1 jaki olej"
Chodziło mi bardziej o lepkość takiego oleju:), ale dzięki..
...
matteusz
Mon, 22 Mar 2010 - 10:00
CYTAT(Czacza @ Sun, 21 Mar 2010 - 21:59)
DOT 5.1 możesz spokojnie. DOT 5 już nie, bo to zupełnie inny płyn.
Czyli mogę zalać każdy rodzaj płynu oprócz DOT 5? Bo myślałem np. o ATE typ 200, bo ma wysoki punkt wrzenia i przystępną cenę, ale na stronie
ATE piszą o nim "for vehicles built in 1990 or later"
, więc będzie OK czy nie?
andrzejrs
Mon, 22 Mar 2010 - 10:55
A planujesz zagotować płyn w tym kadziu? Przy zwykłej jezdzie bez ostrych dohamowań starczy zwykły płyn.Potem chyba trza zainwestować w wydajniejsze heble.Podstawa to świeży płyn i mocno przepłukać układ ,ja stosuje Jurid,zawsze idzie duża 1l butla na obsługę hebli.np.
http://allegro.pl/item954192181_0_985_l_pl...urid_dot_4.html
matteusz
Mon, 22 Mar 2010 - 11:14
Zagotować nie planuję, bo setup zawieszeniowy nie pozwala na jakieś szaleństwa na zakrętach, ostrych hamowań z prędkości 150+ do 0 też nie planuję, ale różne rzeczy się w życiu zdarzają i zawsze lepiej jak płyn będzie lepszy niż gorszy, nie chcę Motula RBF660 za niewiadomo ile, ale taki ATE ma przystępną cenę np.
tu i podobno dobre parametry, więc chcę wiedzieć, czy będzie ok.
A o tym, że sam płyn nie hamuje wiem, dlatego wjadą też większe tarcze.
canar
Mon, 22 Mar 2010 - 13:53
Dobrze mi się wydaje, że w Audi s3 1.8T nie siedzi ten sam napęd co w pozostałych modelach oznaczonych quattro? Czym się różnią te napędy i jak się to przekłada na właściwości jezdne? Tu już nie ma wielbionego i jedynego torsena?
Tomekk2
Mon, 22 Mar 2010 - 13:55
CYTAT(canar @ Mon, 22 Mar 2010 - 13:53)
Dobrze mi się wydaje, że w Audi s3 1.8T nie siedzi ten sam napęd co w pozostałych modelach oznaczonych quattro? Czym się różnią te napędy i jak się to przekłada na właściwości jezdne? Tu już nie ma wielbionego i jedynego torsena?
W tym właśnie temacie na stronach bodajże od 25 znajdziesz bardzo dużo na ten temat.
Misior
Mon, 22 Mar 2010 - 14:37
Krótko mówiąc auta z grupy VAGa z quattro, mające silnik wzdłużnie (passat, a4) mają torsen a auta z silnikami poprzecznie (a3, golf 4) mają haldex.
pinin
Mon, 22 Mar 2010 - 14:45
Pytanie może nieco oryginalne, ale...
Dokonałem zanabycia droga kupna bloku silnika. Przyszedł w stanie malina, ale "stopki", które poprzez panewki mocują wał korbowy były w osobnej paczce. Oczywiście nie ponumerowane. Mogę je założyć w obojętnie jakiej kolejności, oczywiście w odpowiednią stronę wycięciami, czy muszę udać się do szlifierza, co by sprawdzić/w jakiś sposób je wyosiować/zrobić cokolwiek innego?
pucek
Mon, 22 Mar 2010 - 15:51
CYTAT(pinin @ Mon, 22 Mar 2010 - 14:45)
Pytanie może nieco oryginalne, ale...
Dokonałem zanabycia droga kupna bloku silnika. Przyszedł w stanie malina, ale "stopki", które poprzez panewki mocują wał korbowy były w osobnej paczce. Oczywiście nie ponumerowane. Mogę je założyć w obojętnie jakiej kolejności, oczywiście w odpowiednią stronę wycięciami, czy muszę udać się do szlifierza, co by sprawdzić/w jakiś sposób je wyosiować/zrobić cokolwiek innego?
Chcesz mieć na chwilę,może dwie - zakładaj jak leci.Chcesz mieć na dłużej - sprawdź.Tymbardziej ,że motor 'na stole' a nie w aucie
pinin
Mon, 22 Mar 2010 - 16:07
No nie, na chwilę to tego nie robię. W takim razie niedługo wybieram się do szlifierza...
Erhabe
Fri, 26 Mar 2010 - 10:46
Co jest surge?
Joker
Fri, 26 Mar 2010 - 10:52
CYTAT(Erhabe @ Fri, 26 Mar 2010 - 10:46)
Co jest Sarge?
Co jest Bob?
simpson
Fri, 26 Mar 2010 - 10:58
CYTAT(Erhabe @ Fri, 26 Mar 2010 - 10:46)
Co jest surge?
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72492Powinno wystarczyć za odpowiedz
Honada
Fri, 26 Mar 2010 - 11:15
Trochę czuję się ogłupiony po wizycie na onecie dzisiejszego dnia. W serwiesie podano, że Kubica na pokazowej jezdzie Clio, spalił sprzegło a z auta wyciekł płyn hamulcowy. Rozumiem, że jeśli sprzegło jest hydrauliczne to jego układ korzysta z płynu hamulcowego auta.
Natomiast jak to jest możliwe, że spalenie sprzegła może spowodować wyciek płynu z obwodu?
gumovy
Fri, 26 Mar 2010 - 15:44
Pytanie trochę mało streetracingowe, ale...
czy ktoś z okolic Wołomina wie gdzie mogę dostać zderzak tylny do escorta mkVII hbk? Jakiś szrot, cokolwiek. Google średnio pomagają, póki co znalazłem jednego gościa z Zielonki.
Pozdrawiam
andrzejrs
Fri, 26 Mar 2010 - 15:58
Może poszedł taki żar że sie stopił wysprzęglik który jest razem z obudową łożyska oporowego????
Tommo
Fri, 26 Mar 2010 - 16:49
Albo uszkodził się wysprzęglik i wyciekający z niego płyn zalał sprzęgło,powodując jego ślizganie
subek
Fri, 26 Mar 2010 - 18:00
Mi się wydaje, że Renówka się zwyczajnie zjebała i żeby nie robić złego PR to Kubica wziął na klatę i stwierdził, że nie umie jeździć samochodem
lagadula
Fri, 26 Mar 2010 - 18:39
CYTAT(subek @ Fri, 26 Mar 2010 - 18:00)
Mi się wydaje, że Renówka się zwyczajnie zjebała i żeby nie robić złego PR to Kubica wziął na klatę i stwierdził, że nie umie jeździć samochodem
RK nie bierze udziału w czymś takim jak PR, chyba że jest to bezpośrednie polecenie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.