Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Czacza
CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12) *
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?


Jasne, że ma. Dlatego zawsze jest jeszcze czujnik IAT - Inlet Air Temperature. Przynajmniej w przepływkach z grzanym drutem i klapowych. Pozostałych opisanych przez Feluke nie spotkałem na żywo. Silniki mające MAP też mają IAT. To jeden z ważniejszych czujników. Ale często się o nim zapomina, bo jest prosty i rzadko się psuje.

Przepływomierze z grzanym drutem określa się skrótem MAF - Mass Air Flow, bo mierzą masę przepływającego powietrza. Tester diagnistyczny wyświetla tą wartośc w mg/suw albo w kg/h.
Przepływomeirze klapowe to VAF - Volume Air Flow - te mierzą objętość przelatującego powietrza.

Zwykle w silnikach z doładowaniem stosuje się jednocześnie MAF i MAP, albo TMAP (ten ostatni mierzy temperaturę i ciśnienie w dolocie). Są jednak wyjątki. Już pod koniec lat osiemdziesiątych Ford chciał stworzyć ekologiczną wersję silnika 2,0 OHC EFI. Miał on jednocześnie VAF i MAP. I był o 15PS słabszy od wersji bez MAPa. Ale tam było jeszcze trochę innych różnic. Niewazne w tej dyskusji. A takie np Kangoo 1,5 dCi nie ma MAF, a ma turbo. Ale już w Megane z tym samym silnikiem (w mocniejszej wersji) mamy obydwa te czujniki.
Salieri
CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33) *
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy wink.gif
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie smile.gif

to domyslam sie jest DSG 7-mio biegowe? 6cio biegowy DSG mial launch control. Wylaczasz esp, przelaczasz na tryb sport, noga na hebel, druga gaz do dechy i nie wchodzi wiecej niz bodajze 2tys obr (w dieslu), puszczasz hamulec i jedzie biggrin.gif w 7mio biegowym DSG tez tak jest?
kudlacz
CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24) *
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.

Nieprawda. Faktycznie, można poradzić sobie bez MAP-sensora stosując Alpha-N ale można też podpiąć MAP.
Feluke
CYTAT(maxZ @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:12) *
To nie ma różnicy dla utrzymania ciepła drutu, czy okalające go powietrze jest ciepłe (upał) lub mroźne (ostatnia zima) ?

Ma znaczenie i czytaj ze zrozumieniem.
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.
CYTAT(Tommo @ Tue, 16 Mar 2010 - 21:24) *
w systemach ITB jest problem z podciśnieniem,dlatego nie używa się map i maf sensorów.

Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.

pucek
CYTAT(Feluke @ Tue, 16 Mar 2010 - 23:31) *
Alez oczywiscie jest problem z podcisnieniem dlatego stosuje sie polaczenie strojenia po VE i AlphaN. Jezeli dobrze jest zgrane ITB to da rade na samym MAP'ie to puscic i bedzie dzialac.


To wszystko zależy od tego jakie wałki mamy.Da sie przecież zrobic puszkę zbiorczą o jakiejś tam pojemności połączoną z ITB rurkami o małym przekroju i sterować to z MAPa ,ale co wtedy gdy mamy ostre wałki i każde dotknięcie pedału gazu skutkuje ciśnieniem atmosferycznym za przepustnicami?Wtedy tylko AlphaN.
rennen
CYTAT(rottie @ Tue, 16 Mar 2010 - 22:33) *
Jasne ze mozesz, pytanie tylko ile razy wink.gif
Rennen z tego co pamietam jest specjalista od ostrych startow automatem w Audi... niech sie wypowie smile.gif


Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć smile.gif tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii wink.gif
specu
CYTAT(rennen @ Wed, 17 Mar 2010 - 10:09) *
Mój to był stary 5 biegowy tiptronic.. nie wiem jak jest z nowymi, ciężko mi coś powiedzieć smile.gif tamten wytrzymał z 30-40 startów tak myślę.. ale jego naprawa nie była droga w stosunku do wartości auta, nie było tragedii wink.gif

A3 1.9 TDI 130PS Tiptronic Strzelam z 2 pedałów conajmniej raz w tygodniu jeżdze nim 1.5roku 55tyś km i nic sie nie dzieje tongue.gif
guzior
CYTAT
Czacza, wlasnie ze teoretycznie nie potrzebujesz IAT bo calosc zalatwia goracy drut gdyz mierzy mase powietrza.

W wolnossaku nie potrzeba, w turbo wypadaloby zeby byl
chester240
Przy ITB stosuje sie dwie metody:
1. Albo Alpha-N(dawka paliwa jest ustalana na podstawie uchylenia przepustnicy i predkosci obrotowej silnika) plus czujnik temeperatury powietrza i MAP do korekcju baromertycznej (NIE podpiety do dolotu tylko mierzacy aktualne cisnienie powietrza)
2. Puszka zbiorcza i przeplywka jak np w SR20DET z GTI-R'a lub RB26DETT ze skylina

W silnikach doladowanych zwykle stosuje sie opcje 2 w wolnossakach opcja 1
Wir
Witam wszystkich na forum,
Ciekawostka:
http://www.polskieradio.pl/nauka/strumiend...p;utm_campaign=
może takie coś będzie kiedyś adaptowane do ITB tongue.gif
Joker
PYTANIE (do znawców olejów smile.gif ):

Zalałem do automatu Mobil ATF 220 (Dexron II). Od kolesia który zjadł zęby na Camry dowiedziałem się, że jeśli chodzi o skrzynię to producent nie jest jakiś super istotny.
Skrzynia to A541E (4-biegowy automat).
Przyszedł czas na kolejną wymianę. Mam do wzięcia Dexron II w bardzo dobrej cenie od Magneti Marelli. Z tego co wiem, olej produkuje ktoś inny, oni tylko przybijają swój znak firmowy. Znajomy, który może mi to załatwić w śmiesznej cenie sprawdzał specyfikację i powiedział, że nie różni się ona niczym od takiego NESTE i że rzeczywiście MM ma popyt u wielu mechaników.
Aha - cena sklepowa Magneti Marelli nie odbiega jakoś od Valvoline czy NESTE.

Co o tym myślicie? Lać i głowy nie zawracać czy brać coś z wyższej półki?
MrUw@
CYTAT
że jeśli chodzi o skrzynię to producent nie jest jakiś super istotny


też mi sie tak wydaje...
najważniejsze aby była ta klasa co trzeba i stan oleju jeżeli chodzi o skrzynie
Joker
Dzięki.
Mam też info (jeśli błędne to proszę zdementować) od kogoś kto siedzi w olejach, że tak na prawdę to jest kilku producentów (nie chcę skłamać, ale chyba rzucił liczbę czterech) jeśli chodzi o bazę, reszta to uszlachetniacze itd. Generalnie strasznie się nie różnią, nie ma bólu o ile olej nie jest chrzczony. Tak więc proszę jeszcze kogoś o poparcie, że w przypadku skrzyni tragedii nie ma i mogę śmiało brać tego MM.

Z góry dziękuję.
mile
Czy śruby do felg aluminiowych i stalowych czymś się różnią, czy można stosować te same ?
MrUw@
przeważnie stosuje sie inne bo do alu potrzebne są długie... i jak stalówke przykręcisz za długimi to można coś zmielić biggrin.gif miałem takich utalentowanych klijentow nieraz biggrin.gif
ogolnie to jeżeli długosc jest ok można stosowąć te same smile.gif
kamil.k
to nie chodzi tylko o długość srub ale o rodzaj łba czy ma byc stożkowy czy kulisty.wszystko zależy to jaki otwór jest w felgach .jesli felgi sa pod łeb kulisty to lepiej żeby założyc takie sruby bo stożek nie będzie dolegał dobrze do gniazda kulistego ktore jest lekko wklesłe.jak felgi beda z gniazdem stożkowym to sruby z łbem kulistym powinny dac sie wkrecic i normalnie trzymac

tutaj jest jakas rozpiska jaki producent zaleca rodzaj sruby
http://www.moto.allegro.pl/item918404942_s...5_stozek.htmlto
batarki
dla pewności zapytam biggrin.gif
13B tt kręci się w tym kierunku co "normalne" silniki?
wiotki
Czy to normalne ,że korbowód na wale ma lekkie luzy prawo lewo ?
pucek
CYTAT(wiotki @ Sat, 20 Mar 2010 - 20:49) *
Czy to normalne ,że korbowód na wale ma lekkie luzy prawo lewo ?


Tak.
BartekSz
Czym dokładnie różni się pasowanie silnik na luźno od pasowania na ciasno - czy wynika to z rozszerzalności cieplnej o stopnia "wyżyłowania" silnika ?
Joker
Spalanie - była taka strona, nie mam pojęcia w jakim temacie na temat spalania aut. Strona zagraniczna raczej, oprócz wyliczeń dla poszczególnych userów system grupuje auta w bazie wg marki i silnika i wystawia ogólne spalanie dla danego modelu dodając informację o tym, na bazie ilu aut wystawił ten wynik i na jakim łącznym dystansie. Coś w tym stylu.
Proszę o linka, szperałem w google ale nie trafiłem, a strona całkiem dobra była.
Salieri
spritmonitor.de ? Jest tez takich pare polskich...
Maxim555
Na forum Wombat ma w sygnaturze spalanie z motostat.pl
Skiba
co oznacza "iczba oktanowa drogowa" ?
pucek
To jesta srednia wyciagnieta z liczby oktanowej motorowej(mon) i badawczej(RON)

CYTAT(Neo3 @ Sun, 21 Mar 2010 - 18:51) *
co oznacza "iczba oktanowa drogowa" ?
Skiba
dzieki
w takim razie jeszcze powiedz mi co oznacza dystrybucyjna ;-)
matteusz
Jaki płyn hamulcowy zalać do 26-letniego Opla z podpisu? Czytałem, że do starszych układów nie powinno się lać płynów DOT 5.1, czy to prawda? Jaki rodzaj płynu będzie odpowiedni i jaką markę polecacie?
Tomekk2
CYTAT(Neo3 @ Sun, 21 Mar 2010 - 20:46) *
dzieki
w takim razie jeszcze powiedz mi co oznacza dystrybucyjna ;-)


Jak dla mnie liczba oktanowa dystrybucyjna to jest ta liczba przy pistolecie do tankowania samochodu wink.gif oczywiście mogę się mylić ale nazwa banalna troche a wiki i resztą nie wiedzą.
Czacza
CYTAT(matteusz @ Sun, 21 Mar 2010 - 21:38) *
Jaki płyn hamulcowy zalać do 26-letniego Opla z podpisu? Czytałem, że do starszych układów nie powinno się lać płynów DOT 5.1, czy to prawda? Jaki rodzaj płynu będzie odpowiedni i jaką markę polecacie?


DOT 5.1 możesz spokojnie. DOT 5 już nie, bo to zupełnie inny płyn.
mally
Na jakim oleju jeżdżą bolidy F1?
Tomekk2
CYTAT(mally @ Sun, 21 Mar 2010 - 23:13) *
Na jakim oleju jeżdżą bolidy F1?


Wujek google 5 link:
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/formula-...wanie-dla-oleju

He, wytarczyło się kierować tak jak zawsze:
"F1 jaki olej" biggrin.gif
mally
CYTAT(Tomekk2 @ Sun, 21 Mar 2010 - 23:34) *
Wujek google 5 link:
http://www.autoinfo.pl/wiadomosci/formula-...wanie-dla-oleju

He, wytarczyło się kierować tak jak zawsze:
"F1 jaki olej" biggrin.gif


Chodziło mi bardziej o lepkość takiego oleju:), ale dzięki.. cool.gif ...
matteusz
CYTAT(Czacza @ Sun, 21 Mar 2010 - 21:59) *
DOT 5.1 możesz spokojnie. DOT 5 już nie, bo to zupełnie inny płyn.

Czyli mogę zalać każdy rodzaj płynu oprócz DOT 5? Bo myślałem np. o ATE typ 200, bo ma wysoki punkt wrzenia i przystępną cenę, ale na stronie ATE piszą o nim "for vehicles built in 1990 or later" dry.gif , więc będzie OK czy nie?
andrzejrs
A planujesz zagotować płyn w tym kadziu? Przy zwykłej jezdzie bez ostrych dohamowań starczy zwykły płyn.Potem chyba trza zainwestować w wydajniejsze heble.Podstawa to świeży płyn i mocno przepłukać układ ,ja stosuje Jurid,zawsze idzie duża 1l butla na obsługę hebli.np. http://allegro.pl/item954192181_0_985_l_pl...urid_dot_4.html
matteusz
Zagotować nie planuję, bo setup zawieszeniowy nie pozwala na jakieś szaleństwa na zakrętach, ostrych hamowań z prędkości 150+ do 0 też nie planuję, ale różne rzeczy się w życiu zdarzają i zawsze lepiej jak płyn będzie lepszy niż gorszy, nie chcę Motula RBF660 za niewiadomo ile, ale taki ATE ma przystępną cenę np. tu i podobno dobre parametry, więc chcę wiedzieć, czy będzie ok. wink.gif A o tym, że sam płyn nie hamuje wiem, dlatego wjadą też większe tarcze.
canar
Dobrze mi się wydaje, że w Audi s3 1.8T nie siedzi ten sam napęd co w pozostałych modelach oznaczonych quattro? Czym się różnią te napędy i jak się to przekłada na właściwości jezdne? Tu już nie ma wielbionego i jedynego torsena? smile.gif
Tomekk2
CYTAT(canar @ Mon, 22 Mar 2010 - 13:53) *
Dobrze mi się wydaje, że w Audi s3 1.8T nie siedzi ten sam napęd co w pozostałych modelach oznaczonych quattro? Czym się różnią te napędy i jak się to przekłada na właściwości jezdne? Tu już nie ma wielbionego i jedynego torsena? smile.gif


W tym właśnie temacie na stronach bodajże od 25 znajdziesz bardzo dużo na ten temat.
Misior
Krótko mówiąc auta z grupy VAGa z quattro, mające silnik wzdłużnie (passat, a4) mają torsen a auta z silnikami poprzecznie (a3, golf 4) mają haldex.
pinin
Pytanie może nieco oryginalne, ale...

Dokonałem zanabycia droga kupna bloku silnika. Przyszedł w stanie malina, ale "stopki", które poprzez panewki mocują wał korbowy były w osobnej paczce. Oczywiście nie ponumerowane. Mogę je założyć w obojętnie jakiej kolejności, oczywiście w odpowiednią stronę wycięciami, czy muszę udać się do szlifierza, co by sprawdzić/w jakiś sposób je wyosiować/zrobić cokolwiek innego?
pucek
CYTAT(pinin @ Mon, 22 Mar 2010 - 14:45) *
Pytanie może nieco oryginalne, ale...

Dokonałem zanabycia droga kupna bloku silnika. Przyszedł w stanie malina, ale "stopki", które poprzez panewki mocują wał korbowy były w osobnej paczce. Oczywiście nie ponumerowane. Mogę je założyć w obojętnie jakiej kolejności, oczywiście w odpowiednią stronę wycięciami, czy muszę udać się do szlifierza, co by sprawdzić/w jakiś sposób je wyosiować/zrobić cokolwiek innego?


Chcesz mieć na chwilę,może dwie - zakładaj jak leci.Chcesz mieć na dłużej - sprawdź.Tymbardziej ,że motor 'na stole' a nie w aucie wink.gif
pinin
No nie, na chwilę to tego nie robię. W takim razie niedługo wybieram się do szlifierza...
Erhabe
Co jest surge?
Joker
CYTAT(Erhabe @ Fri, 26 Mar 2010 - 10:46) *
Co jest Sarge?


Co jest Bob? biggrin.gif
simpson
CYTAT(Erhabe @ Fri, 26 Mar 2010 - 10:46) *
Co jest surge?

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=72492
Powinno wystarczyć za odpowiedz wink.gif
Honada
Trochę czuję się ogłupiony po wizycie na onecie dzisiejszego dnia. W serwiesie podano, że Kubica na pokazowej jezdzie Clio, spalił sprzegło a z auta wyciekł płyn hamulcowy. Rozumiem, że jeśli sprzegło jest hydrauliczne to jego układ korzysta z płynu hamulcowego auta.

Natomiast jak to jest możliwe, że spalenie sprzegła może spowodować wyciek płynu z obwodu?
gumovy
Pytanie trochę mało streetracingowe, ale...
czy ktoś z okolic Wołomina wie gdzie mogę dostać zderzak tylny do escorta mkVII hbk? Jakiś szrot, cokolwiek. Google średnio pomagają, póki co znalazłem jednego gościa z Zielonki.

Pozdrawiam
andrzejrs
Może poszedł taki żar że sie stopił wysprzęglik który jest razem z obudową łożyska oporowego????
Tommo
Albo uszkodził się wysprzęglik i wyciekający z niego płyn zalał sprzęgło,powodując jego ślizganie
subek
Mi się wydaje, że Renówka się zwyczajnie zjebała i żeby nie robić złego PR to Kubica wziął na klatę i stwierdził, że nie umie jeździć samochodem laugh.gif
lagadula
CYTAT(subek @ Fri, 26 Mar 2010 - 18:00) *
Mi się wydaje, że Renówka się zwyczajnie zjebała i żeby nie robić złego PR to Kubica wziął na klatę i stwierdził, że nie umie jeździć samochodem laugh.gif



RK nie bierze udziału w czymś takim jak PR, chyba że jest to bezpośrednie polecenie. wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.