Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
lagadula
Jak wygladają aktualne przepisy o tzw. "ciężarówkach" ?
wzi13
kto doradzi...?
Przyszla pora na zmiane opon w moim wozie i koniec koncow przekalkulowalem ze zmienie sobie cale kola bo na aktualne mam dobrego kupca :F

wiec tak... mam takie jak na pierwszym foto 19" a chce zmienic na 20" tylko nie wiem ktore z tych 3 :F
Czekam na opinie :F a i nie smiejcie sie z mojego pro fotoshopu wink.gif







***ta ostatnia felga jest w chromie i wyglada tak:
http://www.purewheels.no/bildefiler/felger...0562%20krom.jpg

Na moim dopasowaniu do auta wyszla lipnie bo zdjecie na jasnym tle i jej nie widac :/
Szydło
CYTAT(hz10 @ Mon, 05 Apr 2010 - 16:41) *
zęby proste nigdy nie będą mocniejsze od skośnych ponieważ dochodzi do nierównomierności biegu (stąd głośna praca) mają tą zalete że są prostrze w wykonaniu oraz nie wytwarzaja sił poosiowych.

Czy prawdą jest, że zęby skośne mają tendencję do zakleszczania się przy wysokich obrotach i dlatego w motocyklach stosuję się zęby proste?
masilis
CYTAT(wzi13 @ Mon, 05 Apr 2010 - 23:18) *
kto doradzi...?
Przyszla pora na zmiane opon w moim wozie i koniec koncow przekalkulowalem ze zmienie sobie cale kola bo na aktualne mam dobrego kupca :F

wiec tak... mam takie jak na pierwszym foto 19" a chce zmienic na 20" tylko nie wiem ktore z tych 3 :F
Czekam na opinie :F a i nie smiejcie sie z mojego pro fotoshopu wink.gif







***ta ostatnia felga jest w chromie i wyglada tak:
http://www.purewheels.no/bildefiler/felger...0562%20krom.jpg

Na moim dopasowaniu do auta wyszla lipnie bo zdjecie na jasnym tle i jej nie widac :/

mim zdaniem zdjecie nr 3 "pierwsza klasa"
specu
opcja nr 2 tongue.gif
kalion
Co do motocykli są proste ponieważ można wbijać i zbijać biegi bez sprzęgła co skraca czas całej operacji.
Marlon
CYTAT(kalion @ Tue, 06 Apr 2010 - 08:52) *
Co do motocykli są proste ponieważ można wbijać i zbijać biegi bez sprzęgła co skraca czas całej operacji.


...poza tym siły są nieco mniejsze niż w samochodach, bo mniejsza masa do uciągnięcia, hałas mniej przeszkadza niż w samochodach (bo i tak hałasuje wiele innych rzeczy), a skrzynia musi być mała i lekka, więc odpadają skomplikowane synchronizatory. 

w ramach ciekawostki: Triumph Thunderbird ma skrzynię na skośnych zębach

lh80
Wg. mnie to najlepiej na 19" się prezentuje....3 najlepsza z proponowanych.
Skiba
CYTAT(Marlon @ Tue, 06 Apr 2010 - 10:22) *
...poza tym siły są nieco mniejsze niż w samochodach, bo mniejsza masa do uciągnięcia, hałas mniej przeszkadza niż w samochodach (bo i tak hałasuje wiele innych rzeczy), a skrzynia musi być mała i lekka, więc odpadają skomplikowane synchronizatory. 

w ramach ciekawostki: Triumph Thunderbird ma skrzynię na skośnych zębach



ponadto wink.gif ich opór wewnetrzny jest mniejszy niz w tradycyjnych skrzynkach wiec mniejsze straty.
booolek
Witam. Jezeli w Passacie B5 1.9 tdi 110 KM automatic na desce rozdzielczej nie ma nigdzie przyciasku do wylaczenia kontroli trakcji to jej nie ma? czy powinny zapalac sie jakies kontrolki? przepraszam ale na autach sie nie znam. Moze ktos cos powiedziec o tym dziwynych zabezpieczeniach VW przy hamowaniu lewa noga i o trakcji ktora mozna wylaczyc ale dalej niby dziala? obilo mi sie cos o uszy. Pozdrawiam
Skiba
o hamowaniu lewą w tdi i pojawiajacym sie przy tym odcieciu byl kiedys temat, poszukaj
Joker
BMW - zawieszenie M :

Jak rozumiem, są to fabryczne części BMW (amor i sprężyna).

Teraz pytanie - jak się rozleci to pozostaje tylko i wyłącznie oryginał? (zakładam, że chora cena w ASO?)
Czy jest jakiś zamiennik bądź coś od innego producenta (niekoniecznie tanie) co zachowuje cechy oryginału M? Na zasadzie lepsze prowadzenie poprzez obniżenie/utwardzenie ale nadal pozostawiające komfort wybierania ubytków drogi na dobrym poziomie? Bilstein?
Gotti_
w e90 np. amor jest taki sam, sprężyna inna.
Joker
ok, ale E39? E46? E60?
SajneK
Tylko oryginał, chyba ze chcesz wjechac z jakims bilsteinem np
k-meal
CYTAT(booolek @ Thu, 08 Apr 2010 - 12:07) *
Witam. Jezeli w Passacie B5 1.9 tdi 110 KM automatic na desce rozdzielczej nie ma nigdzie przyciasku do wylaczenia kontroli trakcji to jej nie ma?

Z tego co wiem to nie ma.
Grzesi(E30)k
E30 np. miało inne sprężyny i amory.

Jakiegoś żółtego BOGE czy też Bila. Czasami widziałem też Sachsy. - nie ogarniesz normalnie tongue.gif



Obniżenie generalnie jest małe (~25mm np. dla E30) więc dobry amor seryjnym wydoi.
caro
Są 2 auta:

1) zgnity Passat 89 B3 ze zdrowym 1,8 benzyna.
2) zdrowe A4 95 B5 z padniętym 1,9 TDI.

Czy da się przełożyć ten 1,8 do Audi ? Mam na myśli prostą przekładkę plug & play.

KaeS
W b3 jest silnik poprzecznie, poroniony pomysł imo.
Performante
Pytanie w sumie bardziej dotyczy kolegi niz mnie, ale sam sie nad tym zastanawiam.
Rozumiem ze cwiartki nadwozia sa dopuszczone, jako elementy blacharskie podlegajace wymianie...
ALE mam samochod ktory nie dosc ze blacharsko jest mocno slaby, technicznie tez nie jest najlepiej, ale na dodatek ulegl wypadkowi.
Z racji tego ze musialbym robic CALA bude, do tego klepac, czy jest jakis prawny zapis ktorym moglbym sie poprzec przy zmianie nadozia? moze byc to potraktowane jako czesc zamienna? Czy moge kupic nadwozie, usunac numery i jechac do stacji aby przybili tabliczki? Jak to ugrysc? Bez sensu jest zlomowac stary samochod i kupowac nowy.
Potrzeba mi faktury na karoserie? czy na co? jak to ugrac? A moze to temat z gory skreslony? Ale przeciez jesli wstawiamy cwiartke z kielichem na ktorym jest VIN, albo i ze sciana grodziowa to co wtedy?
k-meal
CYTAT(caro @ Thu, 08 Apr 2010 - 22:02) *
Są 2 auta:

1) zgnity Passat 89 B3 ze zdrowym 1,8 benzyna.
2) zdrowe A4 95 B5 z padniętym 1,9 TDI.

Czy da się przełożyć ten 1,8 do Audi ? Mam na myśli prostą przekładkę plug & play.

moim zdanie nie. tzn. da sie zapewne, ale nie p&p.
subek
Co grozi za jazdę pojazdem który nie ma żadnych numerów nabitych? Są zniszczone i nieczytelne (tak jak by ich nie było) i do tego nie ma żadnych papierów na ten pojazd.
hz10
CYTAT(subek @ Fri, 09 Apr 2010 - 07:54) *
Co grozi za jazdę pojazdem który nie ma żadnych numerów nabitych? Są zniszczone i nieczytelne (tak jak by ich nie było) i do tego nie ma żadnych papierów na ten pojazd.

laweta i koszty parkingu smile.gif
subek
Koszty parkingu do wyjaśnienia sprawy? Mandat jakiś też mogą dowalić?
guzior
CYTAT
Są 2 auta:

1) zgnity Passat 89 B3 ze zdrowym 1,8 benzyna.
2) zdrowe A4 95 B5 z padniętym 1,9 TDI.

Czy da się przełożyć ten 1,8 do Audi ? Mam na myśli prostą przekładkę plug & play.

Posilkujac sie czesciami od TDI przerabiasz poprzeczniaka na wzdlozniaka (miska, smok pompy itp.)
IZO
Orientuje się ktos czy w tych pierwszych astrach opc z silnikiem 2.0 N\A były montowane szpery? w sumie pytam w imieniu kolegi, mówi że w necie nie mógł tego jednoznacznie ustalić (pewnie ujowo szukał) i jeśli jest motyw ze jedne miały inne nie to jak to ustalić ? Mój rozum podpowiada mi zeby stanąć na jakimś hasiu czy tam trawniczku rękaw ogień i patrzeć czy się oba koła kręcą

Co myślicie ? Pozdrawiam
Vendorowicz
IZO
A nie wystarczy podnieść napędzane koła na lewarku i spróbować nim pokręcić? Nigdy nie miałem do czynienia ze szperą ale chyba tak będzie najłatwiej wnioskując z zasady działania.
Niech mnie ktoś poprawi jeśli źle myślę.
Edit:
KamilC20XE
Pytanie z innej beczki.... Slyszałem że od 17 marca nie jest wymagane tłumaczenie dokumentów przy rejestracji auta sprowadzonego . Coś o tym ktoś slyszał ?
yunazz
Z tego co wiem, jeśli oba się kręcą w tą samą stronę - jest szpera. W przeciwną - brak.
W razie czego proszę o poprawę.

CYTAT
Orientuje się ktos czy w tych pierwszych astrach opc z silnikiem 2.0 N\A były montowane szpery? w sumie pytam w imieniu kolegi, mówi że w necie nie mógł tego jednoznacznie ustalić (pewnie ujowo szukał) i jeśli jest motyw ze jedne miały inne nie to jak to ustalić ? Mój rozum podpowiada mi zeby stanąć na jakimś hasiu czy tam trawniczku rękaw ogień i patrzeć czy się oba koła kręcą

Co myślicie ? Pozdrawiam
BeeMiX
Orientujecie się jakie są warunki żeby sprowadzane auto było uznane jako nowe? Wiem że nie może mieć wiecej niż kilka lat i więcej niż ustalony przebieg, ale chciałbym wiedzieć ile dokładnie smile.gif
Maciek VMax
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 10 Apr 2010 - 23:03) *
Orientujecie się jakie są warunki żeby sprowadzane auto było uznane jako nowe? Wiem że nie może mieć wiecej niż kilka lat i więcej niż ustalony przebieg, ale chciałbym wiedzieć ile dokładnie smile.gif


Nie więcej niż 6 miesięcy i/lub 6000km jeśli chodzi o obowiązek opłacenia vatu.
BeeMiX
A jak ma na przykład rok albo dwa i ponizej 6000km ? Chodzi o auto któro można by podciągnąć pod dofinansowania unijne
k-meal
CYTAT
Definicja wg art. 2 pkt 10 lit. a ustawy o VAT:


W myśl przepisów o VAT nowy samochód to m.in. taki samochód osobowy (PKWiU 34.10.2), który:

- przejechał nie więcej niż 6000 kilometrów lub
- od momentu dopuszczenia go do użytku upłynęło nie więcej niż 6 miesięcy.
crup-nick
Wie ktoś może czy amortyzatory w Golfie III 2.0 16v GTI mają take samo mocowanie jak w pozostałej benzynie? Wiem że GTI siedzi troche niżej niż inne no i zwrotnica jest inna. Ogólnie chodzi czy da rade upchnąć ten kit: http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=Sz2&am...0&SZPT_PT=N wiem że nie uzyskam pełnego obniżenia(bo jest już niżej) ale nie zależy mi żeby auto było bardzo nisko
MrUw@
mocowanie jest takie samo
Gumis2000
1.Jaka jest temperatura silnika NA 4 cylindry 2.0 pojemności ?
a)bloku
cool.gifgłowicy
2.Co "szybciej" krąży olej czy woda ??
Skiba
1. zalezy w jakim miejscu
2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość.
Gumis2000
CYTAT(Neo3 @ Mon, 12 Apr 2010 - 11:14) *
1. zalezy w jakim miejscu
2. woda - ze wzgledu na niższa lepkość.

1. chodzi mi ot tą temperaturę na zew nacz danego elementu
że się tak mało fachowo wyrażę to o co mogę się oparzyć smile.gif
wiem że wydech w okolicach katalizatora może mieć 500 C .

Generalnie zastanawiam się jak bardzo według matematyki można policzyć
pojawienie sie chłodnicy oleju na temperaturę silnika .
Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować !
A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju.
podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać
ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza smile.gif
Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie.


burski
CYTAT(Gumis2000 @ Mon, 12 Apr 2010 - 13:07) *
Wiem doskonale ze "woda" została zastosowana by chłodzić a olej by smarować !
A chodnica oleju jest po to by stabilizować temperaturę oleju.
podczas normalnej pracy woda ma 90 C a oljej 120 C wiec już tu widać
ze wyższa temperatura nie można chłodzić czegoś co ma nisza smile.gif
Do tego dochodzą jeszcze pojemności cieplne obu cieczy i ich ilość w układzie.


Gumiś nie do końca tak jest.
Olej nie służy tylko do smarowania (istnieją silniki bez chłodzenia "wodą").
Olej oprócz smarowania ma za zadanie chłodzić silnik, a woda ma chłodzic olej.
Zauważ, że 120 stopni temperatury oleju, to wciąż mniej niż temperatura pracujących elementow silnika.

Faktem jest oczywiście, że silnik zaprojektowany jako chłodzony cieczą nie schłodzi się samym olejem bez zastosowania tejże cieczy.
Grzesi(E30)k
Czy za luźny dolot (np. filtr o b.dużej przepustowości) może jakoś zaszkodzić w silniku n/a ??
Czacza
Może

Proste doświadczenie. Sierra 2,0 DOHC. Wkładka K&N, czysciutka i naoliwkowana - pomiar, potem nowy seryjny filtr Filtrona - pomiar. Nie pamiętam wartości, ale na seryjnym, papierowym wkładzie był nieco ponad 1PS więcej. Reszta dolotu seria. Auto nie wypinane z rolek, temepratura oleju w obydwu przypadkach ~95'C
Warpi
co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ?
Śledziu
mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam

Jaqo
QUOTE (Śledziu @ Tue, 13 Apr 2010 - 23:19) *
mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam

1) Zgaśnie.
3) zalezy od kształtu komor spalania. Generalnie napewno podniesie ci sie stopien sprezania - trzeba policzyc.
pucek
2. Jezeli przestsnie dzialac,nic zlego sie nie stanie oprocz tego, ze jeden cylinder przestanie dzialac,natomiast jezeli sie otworzy,moze sie zrobic tzw. 'hydrolock' czyli nazbiera sie tyle paliwa ,ze tlok nie bedzie mogl osiagnac GMP,a wtedy wygiety,lub pekniety korbowod.

CYTAT(Śledziu @ Tue, 13 Apr 2010 - 22:19) *
mam pytania

dotyczą silnika turbo jak i N/A jeśli to będzie jakaś różnica smile.gif

1) co sie stanie jak w silniku zabraknie iskry? czy może to pociągnąć to za sobą jakieś konsekwencje?
2) co sie stanie jak wtryskiwacz zacznie lać na maksa lub przestanie działać - jakie konsekwencje może to pociągnąć?
3) mając silnik np. 1,3 rozwiercając go do 1,5 moge nadal użyć głowicy ze "starego" 1,3?

pozdrawiam
Śledziu
W sumie to nie napisałem ze chodziło mi o silnik 4 cylindrowy
i i jedna świeca nie będzie dzialała oraz jeden wtrysk.
Marlon
CYTAT(Warpi @ Tue, 13 Apr 2010 - 20:53) *
co będzie szybsze w Astrze F, x25xe czy x18xe na 0,5 bara ?


Pytanie boskie biggrin.gif ale ja stawiam jednak na rzędówkę. 

canar
jeśli dobrze kojarze, to x25xe 'trochę' cięższe i może ryć dziobem. A x18xe na pół bara powinno robić robote i to nieźle smile.gif
s l a y e r
Wiem, ze bylo to milion razy na forum ale chce sie jeszcze upewnic kupilem pasata b5 2.8 syncro i jaki jest w nim system napedu na cztery kolo dolaczany tyl (Haldex) czy staly naped na cztery koła (Torsen)? Bo roznie ta pisza i sie pogubilem biggrin.gif
lagadula
a gdzie masz napisane że to syncro ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.