Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
tomek 1980
Witam, po przegrzaniu, może być słabszy hamulec, ale coś nie coś powinien hamować? Jeśli da się podciągnąć samoregulator z zamontowanym bębnem, to zrób to.
Pozdrawiam.
matteusz
Czy do e46 330d istnieją jakieś zestawy naprawcze słynnych klapek w kolektorze? Czy tylko nowy kolektor? Wszyscy to wywalają, a jednak po coś te klapki tam siedzą.
malus765
No siedzą po to żeby miało co wpaść do silnika tongue.gif Zakładaj zaślepki i po problemie no chyba że bardzo chcesz je mieć to raczej pozostaje tylko nowy kolektor.
matteusz
Na razie to nawet nie mam auta, dopiero rozważam zakup i drążę temat jego bolączek wink.gif
markzo
Panowie mam pytanko. Zmieniam wtryski gazowe w dupowozie i mam zagwozdkę. Stare mają wąż powrotny do parownika, a nowe nie. Czy wystarczy, że zaślepię wąż powrotny i założe nowe wtryski? czy trzeba też dać inny parownik itp?
adamlass
Czy ktoś miał do czynienia ze skrzynią 4F27E (4-ro biegowy automat) montowaną m.in. w Mazdzie 3? Pakować się w to czy dać sobie spokój? Auto ma służyć do codziennej, miejskiej jazdy.
kepa416
Poszukuje dobrego środka do oczyszczania chemicznego części z rdzy takiech jak piasty śrubki i inne niepłaskie powierzchnia. Próbowałem Fosol ale średnio on bardziej wiąże niż oczyszcza.
Andrzej87
Pacjent E36 ze szperą

Wyje, huczy mi z tyłu auta pomiędzy 60-80 km/h. Nie potrafię rozpoznać czy to łożyska czy dyferencjał lub podpora wału. Jak mogę to jednoznacznie zdiagnozować podczas jazdy?
tomek 1980
Witam, samochód na kanał, następnie na lewarek. Jeden jedzie, a drugi w kanale słucha co i gdzie wyje. wink.gif
Pozdrawiam.
kepa416
Łożyska raczej po podniesieniu koła będzie słychać jak zakręcisz ręką. Poza tym huczenie zmieniało by się przy skręcaniu podczas jazdy po przenoszeniu ciężaru z koła na koło.
Andrzej87
Dzięki za podpowiedzi. Tylko czy na wiszących kołach półośki na przegubach się nie powyrywają? Robi się tam spory kąt.

Mam szperę więc nie bardzo da się zakręcić kołem. Wszystlo łącznie z wałem będzie się ruszać.
Misior
Postaw kobyłki pod wahacze tak żeby zawieszenie było w normalnym położeniu tylko koła trochę nad ziemią.
plastek
jaki jest najlepszy i najtanszy gwint do Golfa\Leona itp? Nowy Ta-technix kosztuje ok 650zl ale jak wiadomo jest to chinol. Czy KW V1 w wersji inox w ładnym stanie za 700zl to dobry zakup? V2 i v3 to inna pólka cenowa. Jest coś jeszcze wartego zakupu do 1500zl? W używce oczywiście
tomek 1980
Witam, panowie mam takie pytanie:
Samochód dostawczy marki IVECO, rozwaliło się łożysko w moście. Przy okazji uszkadzając koronkę ABS-u, czujnik ABS-u i mocowanie czujnika ABS-u.
Po zamontowaniu nowego czujnika ABS-u, do takiej jakby ramki, która jest przykręcona dwoma śrubami M6 do czopa, okazało się, że gwinty pod te śruby M6 są naderwane. Chciałem nagwintować te otwory na większe śruby, np. M7. Jednak jeden kolega doradził chwycić delikatnie spawarką tą obudowę czujnika. Czujnik natomiast jest już przykręcony do tej obudowy, ma to sens, czy przy spawaniu, nic się nie stanie czujnikowi, nie uszkodzi się ???
Słyszałem opinię, że czujnik może się uszkodzić, czy to prawda ???
Dodam, że nie ma możliwości przyspawania ramki, a czujnik przykręcić później
Z góry dziękuję..
Pozdrawiam.
ptq
Napraw helicoilem na gwint, który powinien być.
Andrzej87
Misior dzięki.

Nie wiem jak mogłem na to nie wpaść.

Pozdrawiam
tomek 1980
Witam, gwint już naprawiony.
Dzięki ptq za zainteresowanie tematem.
Jednak chciałbym się dowiedzieć, czy są jakieś przeciwwskazania, co do spawania w okolicach czujników ABS-u?
Pozdrawiam.
Ethical
Jak po polsku nazywa się trigger? Wyzwalacz to dobre określenie?

Czy trigger to element, który działa razem z wieńcem?

Czy wieniec 60-2 to element, który może znajdować się tylko na kole zamachowym? Czy ten wieniec odpowiada tylko za wyliczenie kąta wyprzedzenia zapłonu czy ma jakąś dodatkową funkcję?
flapjck1
CYTAT(Ethical @ Wed, 11 Feb 2015 - 16:28) *
Jak po polsku nazywa się trigger? Wyzwalacz to dobre określenie?

Czy trigger to element, który działa razem z wieńcem?

Czy wieniec 60-2 to element, który może znajdować się tylko na kole zamachowym? Czy ten wieniec odpowiada tylko za wyliczenie kąta wyprzedzenia zapłonu czy ma jakąś dodatkową funkcję?


moze byc na kolku pasowym jeszcze, dla komputera jest wyznacznikiem punktu 0 dla zaplonu ( w praktyce GMP )
matteusz
Czy jeśli kupuję auto, które nie jest zarejestrowane na obecnego właściciela, to na starej umowie musi być pieczątka z jakiegoś urzędu (choćby US)?
maaaad
Nie.
matteusz
Dzięki.
jagus
Mam dwie pary sprężyn zawieszenia na przód o różnych parametrach.

pierwsza (Eibach)

liniowa konstrukcja
średnica zewnętrzna: 161mm
średnica drutu 13,5mm
wysokość 350mm
6 zwojów


druga (ST Susspension, grupa KW)

liniowa konstrukcja
średnica zewnętrzna: 159mm
średnica drutu: 13,4mm
wysokość: 380
6 zwojów


Pierwsza jest dedykowana do wszystkich jednostek napędowych od 1.8 R4 Pb, przez diesle 2.0 R4, po 3.0 v6 Pb
Druga dedykowana do Silników Pb R4.
Obie teoretycznie obniżają o 30 mm względem serii. Która wg was spełni to założenie i auto nie pozostanie na seryjnej wysokości?
kamil.k
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 08 Feb 2015 - 22:00) *
Dzięki za podpowiedzi. Tylko czy na wiszących kołach półośki na przegubach się nie powyrywają? Robi się tam spory kąt.

Mam szperę więc nie bardzo da się zakręcić kołem. Wszystlo łącznie z wałem będzie się ruszać.



dobrym sposobem jest macanie sprężyn jak kręci się kołem .jak jest walnięte łozysko to idzie wyczuć drgania


pozatym łożysko ma takie objawy że dzwięk zmienia się w zakrętach a dyfer zmienia dzwięk jak sie doda i odpuści gaz
Andrzej87
No właśnie raczej się zmienia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, ale sam do końca nie wiem, bo czasem tak się rozchodzi, że myślę, że to z przodu.

SCKAPE
Panowie takie szybkie pytanko o przewody hamulcowe w oplocie - polecacie jakiejś konkretnej firmy np HEL czy jakiekolwiek inne to bedzie to samo?
Kupiłem HEL-a ale idioci przysłali mi nie te ktore zamowiłem, wlasnie je odsyłam, a widze ze dużo firm je robi i taak sie zastanawiam czy jest sęs przepłacać połowe czy poprostu wziąść innej firmy?? jak dla mnie to poprostu kawałek przewodu z oplotem... Ale moze się mylę - jakie sa wasze opinie HEL czy szukać czegoś tańszego?
Cezareus
Chcę zasięgnąć informacji na temat kolektorów wydechowych do silników doładowanych. Interesuje mnie w szczególności VR6 ale teoria odnosi się do wszystkich silnikow. Jak policzyć długość i średnicę runnerów? Materiał, grubość ścianek itd. Jakie dane muszę mieć? Czy DP wymaga obliczeń? Reszta wydechu wymaga obliczeń?

Czy jest literatura wyczerpująca ten temat? Może kilka tytułów z których zbiorę wiedzę do kupy.

W skrócie: doładowanie silnika n/a dlaczego tak a nie inaczej.

Pozdrawiam
Garner
Subaru Sti my07, 75k przebiegu, 15k temu kuty ~310kucy, aktualnie 5w40 Motul x-cess 8100, wypad na tor raz/dwa w roku, prócz tego dynamiczna jazda na codzień, możliwie najlepszy olej jaki znajdę do takiej jazdy/samochodu? Zastanawiam się nad Olej Millers Oils CFS 5w40 NT, da rade? plus co polecacie do skrzyni i dyfrów? Wpadł mi w ręce Millers Oils EE TRANSMISSION 75W90, zalewać czy kupić coś innego?
kubasiek
Da rade ew. motul 300v
E30 owner
CYTAT(Cezareus @ Sat, 14 Feb 2015 - 19:55) *
Chcę zasięgnąć informacji na temat kolektorów wydechowych do silników doładowanych. Interesuje mnie w szczególności VR6 ale teoria odnosi się do wszystkich silnikow. Jak policzyć długość i średnicę runnerów? Materiał, grubość ścianek itd. Jakie dane muszę mieć? Czy DP wymaga obliczeń? Reszta wydechu wymaga obliczeń?

Czy jest literatura wyczerpująca ten temat? Może kilka tytułów z których zbiorę wiedzę do kupy.

W skrócie: doładowanie silnika n/a dlaczego tak a nie inaczej.

Pozdrawiam


Materiał - wystarczy "zwykła" stal czarna. Grubość taka żeby nie pękał - 3mm minimum. Długość i średnica runnerów to temat marginalny, najważniejsze jest ukierunkowanie spalin i głównie od tego zależy długość runnera i od tego ile ma się miejsca wokół silnika.

Średnica jest zależna od średnicy w głowicy - nie ma sensu robić dużych wymiarów kolektora gdyż zadziała to jako rozprężnik, a restrykcją nadal pozostanie kanał w głowicy. Więc jeśli nie atakujesz mega mocy wystarczy runner o średnicy odpowiadającej polu powierzchni przekroju kanału w głowicy lub delikatnie większy.

DP i reszta wydechu ma mieć przepustowość taką aby wyprowadzić spaliny poza samochód. I ewentualnie wyciszyć pracę silnika.
Cezareus
Dzięki smile.gif
Pan. B
Szybkie pytanie odnośnie kopciucha.
Vw 1.6td silnik JR, od kilku dni przestaje się dokręcać do odcinki. 1bieg do 4,5k rpm, 2 już do 3,5k rpm, 3 do 3 tys i 4 podobnie.
Ewidentnie słabnie już od ok. 2.5tys obr.
Rozrząd i pompa poprawnie ustawione robione miesiąc temu podobnie wszystkie filtry.
Pompa zdycha? WG przepuszcza spaliny? Jakieś sugestie??
Misior
CYTAT(Pan. B @ Mon, 16 Feb 2015 - 20:25) *
\Jakieś sugestie??

Doładowanie progresywne zależne od biegu smile.gif laugh.gif ?
Pan. B
Haha tez mi to przeszlo przez mysl;) ale to w druga strone powinno byc jesli chodzi o biegi:p
Andrzej87
Witam

Mam akumulator AGM 70Ah. Czy można go zamontować w E87 116d 2010 r. z system START&STOP (nie wiem czy ma również system odzyskiwania energii z hamowania)? Wymiary się zgadzają. Słyszałem o jakiś potrzebach programowania i jeszcze o jakimś AGM Plus. Jak to jest? Sprawa dość pilna.

Pozdrawiam
Pan. B
Rozwiązanie zagadki pt. "zdychające 1.6td vw".
Diagnoza - podgrzewanie przewodu paliwa.
Rozwiązanie - usunięcie dziadostwa;)
kepa416
Czy jest ktoś tutaj kto potrafi dobrać pierścień segera? Mam zwrotnicę z miejsce na łożysko 79 mm, pierścień wg katalogu hondy ma też 79 mm. Na miejscu dobrali mi pierścień W75 czyli wewnętrzna średnia 75 mm i zewnętrzna 79.5 mm pierścień wkładam i wyciągam palcami. Wydaje mi się że powieniem być kolejny większy W80 czyli średnica wewnętrzna 80 i zewnętrzna 85.5 chociaż nie wiem czy nie będzie za duży.
Rafalvw
Panowie pytanko mam . Musze kupić koc termoizolacyjny na turbo z przyczyn wiadomych , Turbina to td04hl 16t . Czyli koc t04 tak ?
ptq
A są t04? Raczej T3 i T4, a to różnica. Zapytałbym w FMICu...
Tarantula
Prawda czy mit? Bmw e61 520d seria 150km. To prawda ze sama zmiana kodowania mozna przerobic na wersje 160km?
Rafalvw
nie ma?

http://allegro.pl/koc-kocyk-termoizolacyjn...5072700276.html
tetis
T04 to nie TD04, przepasc miedzy rozmiarami, nie mowiac juz o tym ze pierwszy to garrett a drugi mitsubishi blink.gif
kepa416
Szukam uszczelek do wtrysków w 2.5 TDI od VW, cieknie oliwa mi z jednego. Szukałem zamiennika brak takich rzeczy, w oryginale występuje z pokrywą i cena koło 500 w ASO. Ktoś słyszał może o tańszym patencie?
Misior
Podasz vin?
wymiot
z czego jeszcze mozna wsadzic wahacze do golfa 3 przy przejsciu na 5 srub? toledo ktore dokladnie, vento ? czy tez passat ?
peerbe111
A dlaczego nie z golfa?
mateuszKM
Panowie, mam taki dylemat.
Ostatnio tankowałem na "zielonej stacji" paliwo i samochód mi ciężko palił (audi a3 Tdi 130KM), myślałem, że to przez mrozy, bo wymieniałem świece żarowe i w sklepie przy warsztacie były tylko iskry, ale mechanik powiedział, że za taką cenę to mogę wziąć bo na rok stykną, więc pomyślałem, że te 30zł za dwie mnie nie zbawi i będę miał spokój a w lato wymienię już komplet na lepsze.

No i jak auto zaczęło ciężej odpalać to pomyślałem, że to znów świece padły, ale potem nawet przy ok -1 palił dość ciężko i wydawał się ogólnie mniej żywy.

Zatankowałem ostatnio na stacji w makro i jak ręką odjął. Pali leciutko i jest wyraźnie żywszy.
Z tym, że wlałem jakieś 30l, a w baku tamtego paliwa zostało jakieś 17 i zastanawiam się, czy nie kupić jakiegoś "ulepszacza" chociażby zwiększającego liczbę cetanową, albo innego, czy po prostu wyjeździć to do rezerwy i zalać coś normalnego?

Wiem, że te ulepszacze to na ogół ściema, ale może w takiej sytuacji ma rację bytu, co myślicie? A jak już to może polecicie jakiś konkretny.
plastek
dziś dostałem mandat 300pln za przekroczenie prędkości i pytanko: warto czekać na przedawnienie mandatu? Czy w obecnej dobie komputerów wezwanie i tak do mnie przyjdzie z odsetkami jak to miało miejsce po 2 miesiącach ( mandat 100zl ) , za który musiałem zaplacić 107 więc wyszedłem na tym jeszcze gorzej.

Warto czekać czy to urban legend?
Porszak
CYTAT(mateuszKM @ Fri, 20 Feb 2015 - 17:26) *
Panowie, mam taki dylemat.
Ostatnio tankowałem na "zielonej stacji" paliwo i samochód mi ciężko palił (audi a3 Tdi 130KM), myślałem, że to przez mrozy, bo wymieniałem świece żarowe i w sklepie przy warsztacie były tylko iskry, ale mechanik powiedział, że za taką cenę to mogę wziąć bo na rok stykną, więc pomyślałem, że te 30zł za dwie mnie nie zbawi i będę miał spokój a w lato wymienię już komplet na lepsze.

No i jak auto zaczęło ciężej odpalać to pomyślałem, że to znów świece padły, ale potem nawet przy ok -1 palił dość ciężko i wydawał się ogólnie mniej żywy.

Zatankowałem ostatnio na stacji w makro i jak ręką odjął. Pali leciutko i jest wyraźnie żywszy.
Z tym, że wlałem jakieś 30l, a w baku tamtego paliwa zostało jakieś 17 i zastanawiam się, czy nie kupić jakiegoś "ulepszacza" chociażby zwiększającego liczbę cetanową, albo innego, czy po prostu wyjeździć to do rezerwy i zalać coś normalnego?

Wiem, że te ulepszacze to na ogół ściema, ale może w takiej sytuacji ma rację bytu, co myślicie? A jak już to może polecicie jakiś konkretny.

dyspergatora wlej czy jka to sie zwie-chodzi o to by nie wytracalas ie parafina z ON
wymiot
CYTAT(peerbe111 @ Fri, 20 Feb 2015 - 17:00) *
A dlaczego nie z golfa?

bo to gti/vr6 i musi kosztowac, a z innych aut tansze tongue.gif szukam używki by piaskowac i malowac, a szkoda dawac kase z powodu nazwy
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.