siewcu
Thu, 23 Oct 2014 - 22:56
widziałeś takie modzone wtryski i pomiary wydajności przed i po?
tomek 1980
Sat, 25 Oct 2014 - 23:20
Witam, panowie potrzebuje zmienic koło zembate na wale w silniku 1,9tdi, i teraz zastanawiam sie które wybrać:
1. Toprana
http://www.motocentrum.pl/kolo-zebate-walu...0-301-108697,pr 2. Maxgera
http://www.motocentrum.pl/kolo-zebate-walu...0-403-540509,pr3. Febi Bilstein,
Nie chodzi mi to o koszta lecz, które pod wzgledem wyczymałosciowym bedzie lepsze?
Prosze o wasze opinie.
Pozdrawiam.
Mis
Sun, 26 Oct 2014 - 00:49
CYTAT(siewcu @ Thu, 23 Oct 2014 - 22:56)
widziałeś takie modzone wtryski i pomiary wydajności przed i po?
Tak, widziałem je. Nie wiem czy były sprawdzane po przeróbce. Co więcej pracują bezawaryjnie w aucie, które jest dosyć świeże rocznikowo i sporo wykorzystuje z tych 870ccm/min...
Arkadius3
Sun, 26 Oct 2014 - 06:03
CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 25 Oct 2014 - 23:20)
Witam, panowie potrzebuje zmienic koło zembate na wale w silniku 1,9tdi, i teraz zastanawiam sie które wybrać:
1. Toprana
http://www.motocentrum.pl/kolo-zebate-walu...0-301-108697,pr 2. Maxgera
http://www.motocentrum.pl/kolo-zebate-walu...0-403-540509,pr3. Febi Bilstein,
Nie chodzi mi to o koszta lecz, które pod wzgledem wyczymałosciowym bedzie lepsze?
Prosze o wasze opinie.
Pozdrawiam.
Tylko Febi!
anwi
Sun, 26 Oct 2014 - 08:43
jakis namiar kto robi?
CYTAT(Mis @ Sun, 26 Oct 2014 - 00:49)
Tak, widziałem je. Nie wiem czy były sprawdzane po przeróbce. Co więcej pracują bezawaryjnie w aucie, które jest dosyć świeże rocznikowo i sporo wykorzystuje z tych 870ccm/min...
kompot
Sun, 26 Oct 2014 - 13:33
Czy ma ktoś dostęp na forum automotoserwis.pl i może zadać tam moje pytanie? Z jakiegoś powodu zablokowali mi konto, nawet nie wiem kiedy, bo zaglądałem raz na rok, ale czuję, że mogą być pomocni. Ewentualnie może kogoś oświeciło tutaj i zna odpowiedź na poniższe pytanie...
CYTAT(kompot @ Thu, 23 Oct 2014 - 20:38)
Pytanie dotyczy czujników ciśnienia powietrza w oponach - czy zakładając felgi z nowej Toyoty (przykładowo Avensisa) do Lexusa (IS250 III generacji w tym przypadku) da się zaprogramować czujniki ciśnienia z Toyoty w Lexusie? Logika mówi, że powinny być takie same z racji cięcia kosztów w koncernie, salon mówi co innego, ale salon po pierwsze sprzedaje czujniki Lexusa (całą operacja z kodowaniem 900 zł) a po drugie salon często nie wie co mówi. Więc jak to jest? Dzięki z góry, dosyć pilne, bo zima blisko i trzeba na coś zimówki założyć.
usuniety
Sun, 26 Oct 2014 - 16:18
CYTAT(kompot @ Sun, 26 Oct 2014 - 13:33)
Czy ma ktoś dostęp na forum automotoserwis.pl i może zadać tam moje pytanie? Z jakiegoś powodu zablokowali mi konto, nawet nie wiem kiedy, bo zaglądałem raz na rok, ale czuję, że mogą być pomocni. Ewentualnie może kogoś oświeciło tutaj i zna odpowiedź na poniższe pytanie...
post numer 26
http://www.clublexus.com/forums/is-second-...s-on-lexus.html
kompot
Sun, 26 Oct 2014 - 16:28
CYTAT(usuniety @ Sun, 26 Oct 2014 - 15:18)
Dzięki wielkie, choć nie wyjaśnia mojej sytuacji w 100%.
cubus1
Mon, 27 Oct 2014 - 08:55
Potrzebuję schemat mocowania pasów szelkowych (części ramieniowej) na poprzecznej becle klatki bezp.
Porszak
Mon, 27 Oct 2014 - 10:19
na forum w watku o kublach powinienes cos znaleźć, pewnie u producentów na stronie, a tak na szybko to za kublem na prosto do klatki, bez krzyzowania
cubus1
Mon, 27 Oct 2014 - 11:37
O ile co do miejsca mocowania nie mam wątpliwości to nie wiem jak prawidłowo wykonać "wiązanie" pasów do poprzeczki. Będę szukał dalej
radom
Mon, 27 Oct 2014 - 12:04
cubus1
Mon, 27 Oct 2014 - 13:19
MikeB
Wed, 29 Oct 2014 - 18:46
Ktoś wie jak się nazywa i gdzie można kupić narzędzie do robienia flansz na końcach rur za pomocą młotka?
https://www.ridgid.com/us/en/hammer-type-flaring-tools
Warpi
Wed, 29 Oct 2014 - 21:05
czy do Legacy jest jakiś bigbrake kit z innego modelu (Impreza, forester) który można założyć p&p tak jak Brembo z puga 406 do saxo ?
tomek 1980
Fri, 31 Oct 2014 - 21:40
Witam, panowie mam takie małe pytanie.
Omyłkowo dociągnąłem koło zempate, na wale, które napędza pasek rozrządu za mocno.
Silnik ASV 1,9tdi koło ma być dociągnięte na 120NM i 90 stopni. Ja spojrzałem na nie tą podziałkę na kluczu dynamometrycznym i jak się okazało dociągnąłem owe koło na 160NM i 90stopni. Śruba to M16x1,5, twardosć 10.9
Moje pytanie brzmi, zostawić tak i jeździć, nic sie nie stanie, czy dać znów nową śrubę i dokręcić, jak Bóg przykazał?
Dręczy mnie, pytanie czy ta śruba wytrzyma, czy podczas pracy silnika nie wystapią jakieś naprężenia, które spowodują pęknięcie i oderwanie łba śruby, a co za tym idzie kolizję tłoków z zaworami.
Proszę o nakierowanie mnie, co z tym fantem zrobić?
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
karolas123
Fri, 31 Oct 2014 - 22:13
http://www.srub-met.pl/6.pdfMysle, ze moze zostac, nie przektoczyłes optymalnej wartości Nm tylko dałeś jeszcze 90. Ale mysle, że jak by miała sie urwac to juz by sie urwała.
Pan. B
Sat, 01 Nov 2014 - 09:58
MikeB najszybciej to chyba tokarz. Dorobisz stemple jakie chcesz.
tomek 1980
Sat, 01 Nov 2014 - 21:13
Witam,
CYTAT(" karolas123 ")
http://www.srub-met.pl/6.pdfMysle, ze moze zostac, nie przektoczyłes optymalnej wartości Nm tylko dałeś jeszcze 90. Ale mysle, że jak by miała sie urwac to juz by sie urwała.
Dzięki za szybką pomoc, jednak, to 90stopni. Kiedyś, ktoś gdzieś pisał, że sprawdzał dynamometrem do ciężarówek i ta wartość 120NM i 90stopni wynosiła coś około 480NM, jak dobrze pamiętam. Czyli wartość jest przekroczona prawie 2,5raza, jednak śruba jeszcze nie uleciała.
Pozdrawiam.
peerbe111
Sun, 02 Nov 2014 - 06:04
Orientuje się ktoś czy do silnika 2E przepływomierz pasuje tylko z tego konkretnego silnika, czy może być z innego? Ew z jakiego/jakich?
Sykopson
Sun, 02 Nov 2014 - 14:14
Czy ktoś może mi powiedzieć jak si nazywa ten wzór BBSów?
peerbe111
Sun, 02 Nov 2014 - 15:09
RS 764. Możesz też szukać jako BBS RS 772 i BBS RS 722. Wzór ten sam, róznica tylko w średnicy, szerokości, et i rozstawie śrub.
Andrzej87
Sun, 02 Nov 2014 - 16:46
Czy do Dacii Logan 1.6 MPI gdzie fabrycznie jest świeca zapłonowa NGK BKR6E odstęp elektrod 0,9 mm, jednoelektrodowa można założyć świece NGK BKUR6ET-10, odstęp elektrod 1,0 mm, 3 elektrody? Wymiary, gwint itd. pasuje. Rozchodzi się tylko o odstęp elektrod i ich ilość.
Proszę o odpowiedź.
matteusz
Mon, 03 Nov 2014 - 19:04
Panowie, mam nietypowe pytanie: szukam jakichś publikacji na temat koksowania wtryskiwaczy silników diesla, głównie chodzi o "chemię" powstawania i skład osadu. Zna ktoś coś? Słyszałem o jakiejś książce gościa o nazwisku Szymański, ale nie znam tytułu i nie udało mi się jej znaleźć. Kojarzy ktoś?
tomek 1980
Mon, 03 Nov 2014 - 22:09
Witam, pany następne nurtujące mnie pytanie, czy stosował ktoś nowa taką śrubę
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produk...---oe-vw-3.html do mocowania koła pasowego wału korbowego silników typu 1,9tdi.
Oryginalna śruba wygląda tak
http://www.iparts.pl/czesc/sruba-kola-paso...1-32923042.html, nie ma otworu na torex.
Orientuje się ktoś, czy można jeszcze dostać oryginalna śrubę, bez otworu na klucz torex?
Jest to śruba M16x1,5
Pozdrawiam.
wymiot
Tue, 04 Nov 2014 - 09:00
aso ?
Vendorowicz
Tue, 04 Nov 2014 - 22:15
Czy w skrzyni ze szperą wiskotyczną można rękami bez większego oporu kręcić półosiami w przeciwne strony?
Mam na oku taką skrzynię i muszę się upewnić, ze ma szperę.
hz10
Tue, 04 Nov 2014 - 23:19
można kręcić ale ze sporym oporem rosnacym wraz z różnicą prędkości.
tomek 1980
Wed, 05 Nov 2014 - 06:46
CYTAT(wymiot @ Tue, 04 Nov 2014 - 09:00)
aso ?
Witam, w ASO, jest to samo co w IC, czyli z otworem na torex.
Pozdrawiam.
siewcu
Wed, 05 Nov 2014 - 11:24
czyli mamy rozumieć, że w aso sprzedają podróbki, bo mają otwór na "torex"? torex nawet nie istnieje.
usuniety
Wed, 05 Nov 2014 - 13:12
Zastapili po prostu śruby nowym typem.
wymiot
Wed, 05 Nov 2014 - 13:27
Panowie, ktos mi moze podac parametry felg do BMW X4 ? Był u nas ojciec kumpla i za nowe krzykneli mu 10K. Szukamy czegos fajnego w zamian, ale nie wiem jaka felga ma byc :/
spector
Wed, 05 Nov 2014 - 13:40
Witam.
Na wstępie zaznaczę, że na dieslach znam się tyle o ile, wiem jak działają z grubsza i mam kilka lat walki z domowymi fordami td za sobą
Mechanik w tym temacie ze mnie żaden, potrzebuje mądrego, żeby nie walić w ciemno regeneracji pompy za równowartość auta...
Podjąłem próbe odratowania pewnego wynalazku, celem przekonania się czy przetrwa ze mną jedną zime i będzie skory uprzyjemnić mi pracę podczas śniegów i pluchy. Pacjent to stary klekot francuskiej produkcji, na rotacyjnej pompie, minimum elektroniki, wszystko sterowane linkami i patyczkami.
Silnik z anonimowym przebiegiem, wydaje się być półtrupem. Przecieka jak durszlak zewsząd, ale nie przegrzewa się, w moim odczuciu trzyma moc, absolutnie bezproblemowo pokonał ostatnio trase ~400km i drugie tyle po warszawskich uliczkach. Po uruchomieniu działa ok. W założeniu ma dotrwać do wiosny.
Odkąd wpadł mi w łapy problemem było wyłącznie odpalanie, niezależnie od temperatury silnika/otoczenia zawsze kręci dłuuugo, aż kable od rozrusznika potrafią dymek puścić. Podczas odpalania objaw taki, jakby chciał, a nie mógł. Dosłownie kłęby czarnego jak wyngiel dymu, czasami zbraknie mu prądu zanim odpali i złapie jałowe, trzeba pompować pedałem gazu, aby w ogóle zaklekotał. Paliwo niby zostało sprawdzone i się NIE cofa. Świeczki cacy.
Kompresja marna, ale widziałem zdecydowanie gorsze i działające przypadki (np firmowe T3 ma gorszą, a hula aż miło). Wtryski właśnie zawoże do sprawdzenia, z braku pomysłów wymieniłem mocno zaśniedziałe klemy, prąd wydaje sie być ok, rozrząd również.
Wtryski, pompa, a jeśli nie to głowica do góry ? Nie wiem jak do tego podejść, aby nie zacząć od dupy strony.
siewcu
Wed, 05 Nov 2014 - 13:50
sprawdź czy na pewno świece żarowe grzeją
wymiot
Wed, 05 Nov 2014 - 14:05
mialem 1.8 psa i byl spalony przekaznik swiec wiec odpalalem go rano kablem do szyny swiec i dopiero kluczykiem. sprawdz tak moze tu byc problem
tomek 1980
Wed, 05 Nov 2014 - 21:49
CYTAT(usuniety @ Wed, 05 Nov 2014 - 13:12)
Zastapili po prostu śruby nowym typem.
Witam, chyba tak, tylko czy te nowe są ok?
Bo stara śruba ma 14mm grubości w raz z podkładką,a ta niby nowa "lepsza"
ma dziurę na ten nieszczęsny torx i w tym miejscu jest tylko 4mm, czy to się po prostu nie urwie i nie narobi bigosu?
CYTAT(siewcu @ Wed, 05 Nov 2014 - 11:24)
czyli mamy rozumieć, że w aso sprzedają podróbki, bo mają otwór na "torex"? torex nawet nie istnieje.
Tak, pisałem torex, bo kilkakrotnie słyszałem, od innych, że tak mówią, wcześniej mówiłem torx. Teraz mnie uświadomiłeś, że źle się wysłąwiałem
Dzięki za zwrócenie uwagi.
Pozdrawiam.
siewcu
Wed, 05 Nov 2014 - 23:28
jeśli aso to sprzedaje to i wkłada to do aut w razie potrzeby, ja bym się nie pierdzielił i zakładał co jest. jak chcesz mieć pewność to podjedź do aso i tam kup, ale najpierw obdzwoń wszystkie z grupy vag
tomek 1980
Wed, 05 Nov 2014 - 23:37
Dzięki siewcu , śrubę mam, co prawda z ICars,ale z SWAG, jednak właśnie się obawiałem, że badziew, a ori dociągnąłem za mocno przez pomyłkę i teraz, te kombinacje, co zrobić. Szlak by trafił.
A w ASO na zamówienie, jednak, taka jak wyżej opisałem.
arek-lin
Thu, 06 Nov 2014 - 07:03
Czy w C-klasach W202 (konkretnie C280 w wersji Sport) montowano fabrycznie (w opcji) szperę?
Kapsel91
Fri, 07 Nov 2014 - 10:26
Pilne pytanie. W e30 posypało mi się odpowietrzenie baku. Seryjnie, przewody są wyprowadzone w tak durny sposób, że podmiana ich wiąże się ze zdejmowaniem całego baku. Moje pytanie jest takie. Do króćców mam dostęp i chce wstawić nowe przewody. Czy zakończenie przewodu odpowietrzającego musi być powyżej poziomu baku czy mogę go puścić pod podwozie? Mam możliwość po prostu przepchnąć przewód po ściance baku i wypuścić pod podwozie, ale nie wiem czy będzie to funkcjonować odpowiednio.
loony
Fri, 07 Nov 2014 - 22:49
CYTAT(tomek 1980 @ Wed, 05 Nov 2014 - 21:49)
Tak, pisałem torex, bo kilkakrotnie słyszałem, od innych, że tak mówią, wcześniej mówiłem torx. Teraz mnie uświadomiłeś, że źle się wysłąwiałem
Dzięki za zwrócenie uwagi.
Pozdrawiam.
Dobra dobra, ale na fotce pokazujesz spline albo potrojny kwadrat
maaaad
Sat, 08 Nov 2014 - 19:09
Witam, czy wie ktoś (albo mógłby zmierzyć), jaką średnicę ma serwo hamulców od BMW e60? I jaki jest rozstaw śrub montażowych (tych, które wchodzą w otwory w grodzi)? Byłbym bardzo zobowiązany. Z góry dzięki, pozdrawiam.
tomek 1980
Sat, 08 Nov 2014 - 21:52
CYTAT(loony @ Fri, 07 Nov 2014 - 22:49)
Dobra dobra, ale na fotce pokazujesz spline albo potrojny kwadrat
Witam, no ok. niech Ci będzie.
Pozdrawiam.
119
Sun, 09 Nov 2014 - 12:10
CYTAT(arek-lin @ Thu, 06 Nov 2014 - 07:03)
Czy w C-klasach W202 (konkretnie C280 w wersji Sport) montowano fabrycznie (w opcji) szperę?
Rzadko kiedy, ale się trafiało - system ASD - Automatische Sperrdifferenzial (nie mylić z ASR). Częściej można było trafić w w201/w124.
arek-lin
Sun, 09 Nov 2014 - 16:04
CYTAT(119 @ Sun, 09 Nov 2014 - 12:10)
Rzadko kiedy, ale się trafiało - system ASD - Automatische Sperrdifferenzial (nie mylić z ASR). Częściej można było trafić w w201/w124.
Jak rozpoznać? Jakieś oznaczenie ma dyfer? Bo to pierwsze auto, które na mokrym się zbiera i się zacząłem zastanawiać czy przypadkiem szprey nie ma. Jest wówczas normalna szpera płytkowa, dyfer o zwiększonym tarciu wewnętrznym?
119
Sun, 09 Nov 2014 - 20:05
CYTAT(arek-lin @ Sun, 09 Nov 2014 - 16:04)
Jak rozpoznać? Jakieś oznaczenie ma dyfer? Bo to pierwsze auto, które na mokrym się zbiera i się zacząłem zastanawiać czy przypadkiem szprey nie ma. Jest wówczas normalna szpera płytkowa, dyfer o zwiększonym tarciu wewnętrznym?
Kontrolka ASD na zegarach. Dyfer wizualnie różni się tym, że ma przewód hydrauliczny u góry i z tyłu przy deklu blaszkę z info o konieczności zalewania spec-olejem.
Blokada cierna (tarczki). Normalnie ok 20-35% blokady, w przypadku wykrycia poślizgu tylnej osi, do ok 30 km/h system zapina sztywną blokadę. 100% to nie będzie, im bardziej "wyeksploatowany" dyfer, tym mniej.
Do samochodu bez ASD można zamontować dyferencjał z ASD - zawsze trochę tej blokady będzie, nie będzie tylko pełnego spięcia - potrzebne troszkę elektroniki i hydrauliki.
Najprostszy test na obecność "szpery" - podnieść tylne koła i jednym zakręcić - jeśli drugie kręci się w przeciwną stronę, szpery na pewno nie ma.
Sykopson
Wed, 12 Nov 2014 - 19:24
Czy orientuje się ktoś może czy T25 z Saaba to to samo co T25 z Nissana S13? Bardziej chodzi mi o to czy Saabowe zapakuję bez rzeźby do Nysy, tak żeby wszystko siadło, jak są wydajniejsze to tylko lepiej
Tarantula
Wed, 12 Nov 2014 - 19:50
Pytanie odnosnie napinacza rozrzadu w 1.8t,dokladnie chodzi o to :
Jest mozliwosc wymiany tego bez specjalnych narzedzi? Moglby ktos opisac? Dziekuje i pozdrawiam
Arkadius3
Wed, 12 Nov 2014 - 19:52
Tarantula - Jedno odkręcasz, drugie przykręcasz i wyciągasz zawleczkę napinacza i wszystko
Tarantula
Wed, 12 Nov 2014 - 20:15
Ten napinacz ze zdjecia napina jeszcze jeden glowny tak? Ten glowny napina sie manualnie do pewnego momentu, czy ten z obrazka dociska go automatycznie? Jest jakas mozliwosc bez specjalnego narzedzia go jakos wcisnac spowrotem w krytycznej sytuacji jakby mi sie znaki nie pokryly? Dzieki za odpowiedz
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.