Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
pornus69
nie chce smiecic gdzies indziej zakladajac nowy temat wiec tutaj zapytam. Czy taki reczny to coś wartego uwagi czy lepiej w coś lepszego zainwestowac? Musze to zalozyc to mojej e30. cena 270zl warto czy to typowy chinol ?
dobrus
Siema, jakie zadanie spełniają osłony termiczne na przewodach od klimy? Tzn ochraniają one przed ciepłem z zewnątrz czy same węże tak się grzeją że muszą być izolowane? co się stanie jak będę jeździł bez nich? pytam bo przy swapie mi sie rozleciały i już ich potem nie miałem jak zamontować spowrotem.

pzdr
karolas123
Spadnie wydajność chłodzenia. Przewody sa zabezpieczone przed termiczna wymiana temperatur z otoczeniem. Wymiana termiczna nastepuje tylko w 2 punktach układu, parowniku i skraplaczu.
dobrus
dzięki. zobacze jak latem będzie klima śmigała
tomek 1980
Witam, można zastosować na te przewody klimy, piankę do ocieplenia rurek z wodą. Kolega z pracy stosował to w scani i spełniało swoją rolę. wink.gif
Pozdrawiam.
dobrus
myślałem o tym, ale u mnie przewód od klimy leci w bezposrednim sasiedztwie kolektora wydechowego i boję się że mi się to zapali. No i te pianki są dość grube a miejsca mam mało, do tego przewód powyginany w wielu miejscach więc może się nie trzymać
Misior
Są takie pianki odporne na wysoką temperaturę. Ja mam u siebie osłoniętą w ten sposób rurkę do wody która idzie koło kolektora wydechowego. Wytrzymałość chyba do 350C.
dobrus
a gdzie kupie taką piankę, Obi itp? wąż wodny też mam zaraz obok ale z tym poradzilem sobie tak, że zastosowałem po prostu metalową rurkę na tym odcinku zamiast gumy i gra.
Misior
Nie wiem niestety bo mi to znajomy hydraulik przyniósł. Myślę raczej, że bardziej w hurtowniach hydraulicznych bo w marketach mają raczej bardziej ogólne i popularne towary.
Al Ed Upek
Kidzio (re5pect) ma fajne osłony termiczne na wszelkie rurki.
Zbychu
Są w obim bo kiedyś kupowałem
dobrus
Już kupiłem w Obi przy okazji zakupów świątecznych biggrin.gif pianka w takiej czerwonej otulinie, zobaczymy czy da rade.
Misior
Taka jakby z wierzchu foliowana na czerwono? To jest zwykła. Ona ma chyba 100 z hakiem wytrzymałości.
Tą co ja mam to jest popielata.
Misior
W jakim stopniu i po jakim przebiegu zużywają się wtryski benzynowe? Chodzi o zakup wydajniejszych wtrysków benzynowych z używanego silnika. Można się wpakować na minę czy to raczej element, który itak będzie działał? Da się jakoś organoleptycznie sprawdzić przy zakupie czy są ok?
maaaad
Ciężko powiedzieć, bo zalezy od producenta, zależy od sposobu eksploatacji, od jakości paliwa...
gacy
Panowie krótka piłka, czy spalanie stukowe może wpłynąć na zwiększone zużycie oleju? Znajomej Corsa C 1.0 raczyła osłabnąć na autostradzie i zaczęła wydawać z siebie dziwne stuki, do tego zanim dokulała się do domu auto spaliło bardzo duże ilości oleju (około 1l na 100km). Mechanik znalazł, że jedna z świec "padła". Po wymianie świec wszystkie objawy ustały, ale jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić, jakim cudem stukowe spowodowało takie zużycie oleju.


mate96
Może paliwo z cylindra na którym nie pracował rozrzedziło olej, który np. przez pierścienie lub odmę został spalony?
Marlon
CYTAT(gacy @ Tue, 24 Dec 2013 - 19:17) *
Panowie krótka piłka, czy spalanie stukowe może wpłynąć na zwiększone zużycie oleju? Znajomej Corsa C 1.0 raczyła osłabnąć na autostradzie i zaczęła wydawać z siebie dziwne stuki, do tego zanim dokulała się do domu auto spaliło bardzo duże ilości oleju (około 1l na 100km). Mechanik znalazł, że jedna z świec "padła". Po wymianie świec wszystkie objawy ustały, ale jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić, jakim cudem stukowe spowodowało takie zużycie oleju.


ale skąd to stukowe się wzięło niby?
Obstawiałbym że stukowe było skutkiem, nie przyczyną. Przyczyną stuku mogło być przegrzanie (corsa 1.0 na autstradzie) do którego bardziej pasuje zużycie oleju
gacy
Możliwe jest, że facetowi chodziło o wypadanie zapłonu, a znajoma w swojej relacji pokręciła terminy. Bądź, co bądź samochód jest juz sprawny, a mnie po prostu ciekawość zżera wink.gif
Porszak
tez kiedys mi cos w tym silniku strzeliło, ale to był strzał cos jak gaz by walnał w dolot. jazda taka wlasnie powiedzmy autostradowa, ale na odcinku moze 10km. walnelo zatrzymałem sie poogladałem co moglem, silnik pracowął normalnie i do tej pory jest w pełni sprawny, a to byłó jakieś 50-50 tys km temu. co do przegrzania. jesli ukl chlodzenia jest sprawny to tego silnika nie da sie przegrzac. nie raz leciałem kilka-kilkanasci km z predkosciami w okolicy max dla tego sprzetu i temp wody nawet nie rosła ponad normalna wartosc. a ta wskazówka nie jest typowym staczem na 90 jak w vagach. jelsi silnik nie ma stozków i in. bajerów tylko seryjny dolot to nawet w korku w ciepły dzień ciezko wlaczyć wentylator.
*Pinio
Sprawa nie tyczy sie tematów Rf ale może ktoś coś pomoże... Silnik perkinsa na pompie Lucasa 4 cyl.identycznej jak w linku
https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&am...388013384343460
Sprawa wygląda następująco... ładowarka odwiedziła już xxx mechaników po remoncie silnika i nikt nie potrafi jej odpalić, po ustawieniu poprawnie kół od rozrządu i pompy zagadała trochę czarnym dymem i została zapowietrzona, więcej nic... Wymienione przewody paliwowe, pompa i wtryski przebadane przez najlepszych fachowców w naszej okolicy którzy już nie raz nam coś robili..... a dalej nie można chama uruchomić
Paweł#G
Odpowietrzane było krok po kroku po kolei? (filtr, dwie śrubki na pompie wtryskowej i przewody idące do wtryskiwaczy?) Jest tam jakaś pompka zasilająca pompę wtryskową, podaje ona poprawnie paliwo? Jest tam dźwigienka na pompie wtryskowej od gaszenia silnika, czy elektrozawór? Ewentualnie można podejrzeć, jeśli są jakieś znaki na kole zamachowym i czy paliwo w przewodzie wtryskowym pojawia się miej więcej zgodnie ze znakiem (Chyba powinno być minimalnie prędzej, ale nie pamiętam, bo tych pomp nie ustawia się jak stare pompy rzędowe, tylko na znaki na obudowie pompy. Przy próbie ustawiania starą metodą z przeźroczystą rurką w silniku perkinsa 3cyl i bliźniacza pompą silnik było ciężko uruchomić i kąt wtrysku był zbyt późny).
Jeśli był dobrze odpowietrzony, a układy z tą pompą są strasznie na to wrażliwe i niejednego wyprowadzały z równowagi wink.gif , to jeśli się zapowietrza, to musi być gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym. Przy braku paliwa najwredniejsza usterka jaką miał dawno temu ojciec to kamyczek w przewodach zasilających, zatykający przepływ tylko w położeniu gdy było poskręcane....
matteusz
Panowie takie pytanie, z czystej ciekawości: dlaczego nawet w dobrych sekwencjach LPG moc na gazie jest niższa od mocy na benzynie (czasem w granicach błędu pomiarowego, ale nie słyszałem żeby komuś na gazie wyszło więcej). LPG ma wyższą liczbę oktanową, no ale zapłonem nikt się nie bawi przy strojeniu (chyba), za to wartość opałowa jest niższa, ale nie można "podlać" więcej gazu? Czy może AFR już wtedy będzie niższy od optymalnego?
jackkpl
CYTAT(matteusz @ Wed, 25 Dec 2013 - 09:17) *
Panowie takie pytanie, z czystej ciekawości: dlaczego nawet w dobrych sekwencjach LPG moc na gazie jest niższa od mocy na benzynie (czasem w granicach błędu pomiarowego, ale nie słyszałem żeby komuś na gazie wyszło więcej). LPG ma wyższą liczbę oktanową, no ale zapłonem nikt się nie bawi przy strojeniu (chyba), za to wartość opałowa jest niższa, ale nie można "podlać" więcej gazu? Czy może AFR już wtedy będzie niższy od optymalnego?


Gaz ma mniejsza wartosc opalowa przy tak samo poprawnej dawce jak benzyna. Zaplonem mozna troche nadrobic, ale jak instalka jest dobrze zestrojona, to roznica bedzie niezauwazalna.
Dla porownania primera 1.6 vmax PB 178 LPG 175 (gps), rozpedzane z 3km na kazdym paliwie.
W innym aucie jest paradoks, ze na benzynie fabrycznie jest przelane , wiec na gazie osiagam wiekszy vmax.
Misior
Czy w pompie paliwa bosch 044 można wykręcić ten króciec wyjściowy który jest na holenderek i wkręcić zwykły króciec na który założę wąż, czy ta kulka na sprężynce w środku ma jakieś znaczenie? Pompa będzie jako zewnętrzna za swirlpotem.
SONIC
Jak po opakowaniu odróznic org Motul od podróby? sa jakies sprawdzone metody?
PioterW
Z tego co pamiętam, chodziły kiedyś takie porównania w necie - jak wpiszesz [fake motul], to nawet coś tam wyskakuje. Swoją drogą, jeśli podróba pochodzi z innego źródła niż w tym porównaniu, to może wyglądać zupełnie inaczej - w tym również identycznie jak oryginał. Najlepszym zabezpieczeniem jest chyba po prostu zakup z pewnego źródła. Są sklepy, w których bankę 5l można kupić znacznie poniżej 200 zł, więc chyba nie warto szukać jeszcze taniej.


Patrząc na te tematy o podróbach, widać, że są sprzed ponad 2 lat, a to dla fałszerzy mnóstwo czasu, żeby udoskonalić swoje metody - pamiętaj, że w Chinach zdarzały się już podróby jajek, czy orzechów włoskich, a w sklepach internetowych można kupić pióra "Montblanc" za 30 USD, których nawet kolekcjonerzy nie są w stanie odróżnić po wyglądzie od oryginału.
SONIC
chodzi mi o to ,ze ktos ostatnio tłumaczył mi cos o jakims hologramie na pudełku tyle ,ze było to po % i dokładnie nie pamietam o co kaman ... a i na bance po oleju nie mogłem sie hologramu doszukac..
siewcu
AFAIR jest na puszce plomba z hologramem, przy otwarciu się zrywa...
Aval
Ale puszka to puszka, a bańka to bańka.
300V raczej nie opłacałoby się podrabiać, zwłaszcza że można go poznać po zapachu wink.gif
lagadula
Mam pęknięty kolektor wydechwy w 1.8t AUQ. Pytanie: w kazdym 1.8t poprzecznym, jest taki sam ? (oczywiście nie tyczy się to wersji 225)
DeMarian
Numer 17, co to jest?

http://pokazywarka.pl/x9dd2v/
mat13por
wygląda jak czujnik wstecznego, ew blokada wybieraka
DeMarian
Czujnik to na pewno nie jest, nie ma żadnej wtyczki. Wpisując blokada wstecznego też nie mogę w internecie nic podobnego znaleźć...
Misior
Czy elastyczny przewod hamulcowy moze posluzyc do oleju silnikowego? Czy rodzaj materialu z jakiego jest wykonany jest odporny na plyn a na olej nie?
karolas123
Jest ok. Odporny na olej. Tylko zdaje sie ze temperaturowo moze byc problem.
kamil.k
CYTAT(mat13por @ Tue, 31 Dec 2013 - 19:24) *
wygląda jak czujnik wstecznego, ew blokada wybieraka



mi wygląda jak korek z magnesem no i jest pokazany w pozycji korka spustowego
dobrus
Mam pytanie w związku z układem wspomagania. Pompa na olej CHF 7.1 (taki jaki sie leje do servotronica) pożeniona z maglem na zwykły czerwony ATF. Czym to zalać? tak myślę że atf-em ale nie wiem co na to pompa

pozdro
Raxxel
Witam! Mam pytanie. Pacjent to audi 1.9tdi ten 130km z multitronicem, nie chce jechać szybciej, obroty idą do góry, a auto dalej praktycznie jedzie jakby nie mogło i nie chce się rozpędzić, jak myślicie sprzęgło czy turbina?
bielawa
obroty idą a auto nie idzie to sprzegło.
mate96
CYTAT(bielawa @ Sun, 05 Jan 2014 - 13:10) *
obroty idą a auto nie idzie to sprzegło.


multitronic smile.gif
bielawa
Zwał jak zwał ;p w każdym razie element łączący skrzynię z silnikiem. Chyba ze multitronic jest aż tak dziwny że to jego wina.
Raxxel
To jest tiptronic. Co dziwne, przejechałem sie teraz tym samochodem, to normalnei jechał, tylko był takjakby "zamulony' Przełączyłem na ręczna zmiane i poprzeciągałem go na biegach i nie jedzie tak jak kiedyś.
Kiedyś wywalało błąd przeładowania turbiny, ale pare razy pobutowany został i błąd już nie występował, może w tym kierunku szukać?
Porszak
po wystapieniu objawów kompa podłaczyć nalezałoby. nie znam konstrukcji tych skrzyń/nie rozrózniam, ale jak obr rosna a auto nie przyspiesza to nie turbo tylko napęd, jak koledzy napisali.
JJacek
CYTAT(lagadula @ Sun, 29 Dec 2013 - 12:58) *
Mam pęknięty kolektor wydechwy w 1.8t AUQ. Pytanie: w kazdym 1.8t poprzecznym, jest taki sam ? (oczywiście nie tyczy się to wersji 225)

Udało Ci się już sprawdzić?
Ekspertem nie jestem, ale sprawdziłem w ETCE online (http://www.vagcat.com/). Jak się zarejstrujesz to będziesz widział schematy, no ale żeby sprawdzić numery z katalogu to nie trzeba tego robić.
Golf 1.8T 2002 - http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/GOLF/2002/266/50/3475289/
i np. Octavia 1.8(T) 1998 - http://www.vagcat.com/epc/cat/sk/OCT/1998/202/50/4367810/
i wygląda na to samo w tych przykładowych czterech silnikach (AGU,AUM,AUQ, ARZ).
Podobnie jest w Leonie 180 konnym, ale 209 konny (silnik AMK) ma już inny, co też widać na zdjęciach (06A253033AL vs 06A253033AJ).
DeMarian
Jeszcze raz tongue.gif Szukana część to numer 17
http://pokazywarka.pl/x9dd2v/

Nie jest to korek spustowy, korek zaznaczony zielonym a to na czerwono
http://pokazywarka.pl/6lxwsn/

Po wyjęciu tak to wygląda. Gwint urwany z tej cieńszej części, która jest ruchoma (góra-dół)
http://www.ifotos.pl/zobacz/Zdjcie028_eprhren.jpg
prez_s
Czy założenie dystansów felg (<35mm) przełoży się negatywnie na trwałość elementów zawieszenia? Czy to faktycznie "drut" i lepiej szukać felg z mniejszym ET?
kompot
CYTAT(DeMarian @ Mon, 06 Jan 2014 - 15:13) *
Jeszcze raz tongue.gif Szukana część to numer 17
http://pokazywarka.pl/x9dd2v/

Nie jest to korek spustowy, korek zaznaczony zielonym a to na czerwono
http://pokazywarka.pl/6lxwsn/

Po wyjęciu tak to wygląda. Gwint urwany z tej cieńszej części, która jest ruchoma (góra-dół)
http://www.ifotos.pl/zobacz/Zdjcie028_eprhren.jpg

Może ogranicznik ruchu w mechaniźmie wybierania biegów?
Misior
CYTAT(prez_s @ Mon, 06 Jan 2014 - 20:59) *
Czy założenie dystansów felg (<35mm) przełoży się negatywnie na trwałość elementów zawieszenia? Czy to faktycznie "drut" i lepiej szukać felg z mniejszym ET?


Jeśli grubość dystansu będzie taka jak różnica w ET to niema różnicy którą opcję zastosujesz.
Vendorowicz
Bawiłem się w blacharza przy swoim samochodzie (Nissan Sunny). W nadkolach jest coś jakby konserwacja w jasnym kolorze. Na gołą blachę jest położony podkład, a na niego właśnie to coś. Z tym, że to ma grubość miejscami do 8-10mm a wygląda na oryginalną powłokę. Jaki środek ochrony karoserii można nakładać w takiej grubości?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.