maykel
Sun, 17 Feb 2013 - 15:46
SONIC
Sun, 17 Feb 2013 - 18:08
passat 1.8 - wymiana silnika na 1.8t jest to p&p ? co wiecej potrzeba ? DP, komp ,jeszcze cos?
PioterW
Sun, 17 Feb 2013 - 18:24
CYTAT(maykel @ Sun, 17 Feb 2013 - 14:46)
Poszukaj w sklepach internetowych i będziesz wiedział. To nie jest wiedza wymagająca podpowiedzi osób, które zjadły na tym zęby.
hexx
Sun, 17 Feb 2013 - 23:55
Czy wtryskiwacze w silniku Fiata 2.0 MJTD 170KM jakie są wstawiane do Freemont'a, to są piezo ?
Don Pablo
Mon, 18 Feb 2013 - 00:08
CYTAT(RunMadafaka @ Fri, 15 Feb 2013 - 12:49)
w pl rejestrowałem ja, dostałem papiery, przetłumaczyłem i z tym do WK, nie zagłebiałem się w temat
oczywiście, że na umowie jest vin, ponadto samochód miał kilka braków o czym pisało w ogłoszeniu i cena była adekwatnie niższa od rynkowej, o roczniku poprostu nie wiedziałem bo mi to zwisało i nie sprawdzałem auta po vinie
Rok produkcji ustala diagnosta na badaniu technicznym przed pierwszą rejestracją. Odeślij nabywcę do stacji diagnostycznej, która przeprowadziła badanie, celem dochodzenia roszczeń. Ty, jako prywatny użytkownik, nie musisz się na tym znać.
bielawa
Mon, 18 Feb 2013 - 11:31
1.6 TDI CAY z 2011 roku (polo) - jakie problemy przy zmianie na słupek od cfg/cfgb (2.0 tdi cr). Blok, osprzęt wyglądają identycznie. Jak z elektroniką ? do ogarnięcia z pełnym fisem?
Znajomy ciągnie z DE motorschaden takie polo i zastanawiam się nad zakupem i naprawą w ten sposób silnika.
tomek 1980
Mon, 18 Feb 2013 - 11:49
Witam,
CYTAT(" sonic1983 ")
passat 1.8 - wymiana silnika na 1.8t jest to p&p ? co wiecej potrzeba ? DP, komp ,jeszcze cos?
silnik jako tako powinien pasować, ale będzie trzeba na pewno inną wiązkę silnikową, inny ECU, co będzie ogarniał turbo, podłączenie podciśnień i wiele innych.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
arek-lin
Mon, 18 Feb 2013 - 15:01
Skąd Alpina bierze silniki do swoich aut? Bo na przykład takie silnik w B3 na pierwszy rzut oka wygląda podobnie do M52b28
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alpin...Features=EXPORT jednak jest sporo mocniejszy. Nowsze Alpiny B10 czytałem, że miały montowane silniki takie same jak później pojawiły się w seryjnej X5 4.8is. Ma ktoś jakieś wiarygodne źródło na temat tych silników?
Tarantula
Mon, 18 Feb 2013 - 20:30
Panowie mam problem ze swoim vw mk4. Samochod bez klimy. Strasznie smierdzi z nawiewow jakby wilgocia i plesnia. Sa jakies sposoby na usuniecie tych zapachow? Wiem ze gdyby byla klima to moglbym odgrzybic itp,ale jak to wyglada w samochodzie bez klimy? Mam tez problem z parowaniem szyb. Filtr pylkowy nowy,nagrzewnica nie puszcza plynu wszystko suche.
arek-lin
Mon, 18 Feb 2013 - 21:30
może masz na obieg wewnętrzny ustawione? W sensie, że cięgno się oberwało i w nagrzewnicy jest cały czas ustawione na obieg wewnętrzny
Marlon
Mon, 18 Feb 2013 - 22:42
nie wiem jak to jest konkretnie w golfie, ale w wielu samochodach robi się bagno pod dywanikami pod nogami kierowcy i pasażera... lepiej to sprawdzić zanim zgnije podłoga.
BTW: mk1, mk2, mk4 nie oznacza w motoryzacji wyłącznie golfa, strasznie mnie ta maniera wkurza. W sumie mi się najbardziej mi się kojarzy z Lincolnem, bo ten model nazywał się Linkoln mark "X".
sorry, musiałem
Don Pablo
Mon, 18 Feb 2013 - 23:21
CYTAT(arek-lin @ Mon, 18 Feb 2013 - 15:01)
Skąd Alpina bierze silniki do swoich aut? Bo na przykład takie silnik w B3 na pierwszy rzut oka wygląda podobnie do M52b28
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alpin...Features=EXPORT jednak jest sporo mocniejszy. Nowsze Alpiny B10 czytałem, że miały montowane silniki takie same jak później pojawiły się w seryjnej X5 4.8is. Ma ktoś jakieś wiarygodne źródło na temat tych silników?
Alpina sama przerabia seryjne silniki BMW, zmienia pojemność stosując własne układy wał-korba-tłok, dają swoje wałki rozrządu, kolektory ssące i wydechowe, wydechy, program etc. Silnik ze zdjęcia to IMO M54B30 po ich modzie na 3300cm3. IMO teraz nie robi już tak spektakularnych modów, jak kiedyś np. w E34 B10 Biturbo.
maaaad
Mon, 18 Feb 2013 - 23:25
To nie jest m54b30 po modzie. Silniki z alpiny B3 i B3s to zmodyfikowane s52b32 (lekkie tłoki, inny wał korbowy, inny kolektor ssący, wydechowy, inne ecu itd). Mają zwiększoną i średnicę cylindra, i skok tłoka.
Andrzej87
Tue, 19 Feb 2013 - 10:06
A to nie jest przypadkiem 2.8 zmodowane? M54 to na pewno nie jest, na S52 też nie wygląda tym bardziej, że ta B3 ma mniejszą moc niż S52 , co jest trochę bez sensu.
Można odgrzybiać auto, które nie ma klimy. Procedura ta sama.
PioterW
Tue, 19 Feb 2013 - 10:25
Bazą dla tej Alpiny był własnie 328. Zdecydowanie silnik wygląda jak M52.
matteusz
Tue, 19 Feb 2013 - 10:31
CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 19 Feb 2013 - 10:06)
A to nie jest przypadkiem 2.8 zmodowane? M54 to na pewno nie jest, na S52 też nie wygląda tym bardziej, że ta B3 ma mniejszą moc niż S52 , co jest trochę bez sensu.
A czy s52 nie wygląda tak samo jak m52? No i od kiedy 240>280?
EDIT: problem wygląda następująco: lewe przednie koło obraca mi się w aucie z bardzo dużym oporem, przy próbie kręcenia kołem zatrzymuje się ono natychmiast po odjęciu ręki, doprowadziło to prawdopodobnie do pokrzywienia tarcz hamulcowych, ponieważ po jeździe lewa tarcza była zawsze sporo cieplejsza od prawej. Wywnioskowałem, że to zapieczone tłoczki w zacisku, które nie cofają się do końca, więc kupiłem nowe gumki do zacisków, poczyściłem, nasmarowałem i złożyłem. Tłoczki nie miały dużych wżerów, więc zostały. Niestety problem nie ustał, koło nadal bardzo ciężko się kręci. Kiedy miałem rozebrane hamulce zauważyłem, że lewa piasta kręci się sporo ciężej od prawej, ale nie słychać żadnych objawów kończącego się łożyska. Teraz nie wiem co mam o tym myśleć, czy większy opór na łożysku byłby w stanie powodować znacznie większe nagrzewanie się lewej tarczy? A może powinienem najpierw wymienić przewody hamulcowe, bo się rozwarstwiły i płyn się nie cofa? Ewentualnie jakieś inne sugestie na czym się skupić? Założyłem nowe tarcze i nie chciałbym ich pogiąć, więc zależy mi żeby szybko się uporać z tym problemem.
plastek
Tue, 19 Feb 2013 - 15:25
Jaki olej wybrać do Suzuki Swift GTi , auto wysokobrotowe z hydropopychaczami
miałem na początku castrola był ook
potem valvoline z allegro - szklanki ok , silnik cicho ale zaczeły sie wycieki i pobór oleju ( nie dymi w ogole )
kupilem oryginalnego motula 6100 z intecarsu za worek kasy - 150zł - zachowywał się identycznie jak na oleju z allegro 5l za 80zł..
Teraz jest Valvoline z beczki z warsztatu znajomego - silnik cichy , nie dymi ni nic ale oleju ubywa przez wycieki
Kupić
http://moto.allegro.pl/liqui-moly-10w40-mo...2984864328.html , bo liqui moly może jeszcze nie zdążyli podrobić..
Z drugiej strony dodam że mise uszczelniałem na sylikon erlinga i znowu sie poci , uszczelnaicze całe , może jeden na wale być słaby ale czy to możliwe ze na 10tysi ubywało by 1.5l? Znam mocno zarzygane silniki i zapocone które łykaja max 0.5l na 10tysi
arek-lin
Tue, 19 Feb 2013 - 15:33
Dzięki wszystkim za wpisy na temat Alpiny
tomek 1980
Tue, 19 Feb 2013 - 18:07
Witam, co do
CYTAT(" matteusz ")
A może powinienem najpierw wymienić przewody hamulcowe, bo się rozwarstwiły i płyn się nie cofa? Ewentualnie jakieś inne sugestie na czym się skupić? Założyłem nowe tarcze i nie chciałbym ich pogiąć, więc zależy mi żeby szybko się uporać z tym problemem.
Ja zacząłbym od zmiany przewodów gumowych, właśnie. Sam miałem kilka razy taki przypadek, że się rozwarstwiły.
Co do łożyska, może chodzić ciężej właśnie przez przegrzanie.
Chciałem jeszcze dopisać coś odnośnie tego
CYTAT("tomek 1980")
Witam, panowie pacjent to audi a6 z silnikiem 1.8T, jeśli się nie mylę to AGU, po przejechaniu 500km, trzeba dolać jakieś +/- 0.5l oleju, przynajmniej tak twierdzi właściciel, ale dokładnie jeszcze ma sprawdzić.
Ciśnienie sprężania na zimnym silniku takie:
1 -12,8b
2 -12,5b
3 -12,5b
4 -12,2b
w dolocie sucho, czyli turbina też nie bierze oleju.
Ja obstawiam uszczelnienia zaworowe, ale chciałem się poradzić was, co o tym myślicie, co to może być, że tyle oleju ubywa, dodam, że żadnych wycieków nie ma.
Pozdrawiam.
Silnik po zalaniu Valvoline 10W40 przestał brać olej i jak na razie jest dobrze.
Dzięki wszystkim za pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam.
Andrzej87
Tue, 19 Feb 2013 - 21:58
Przepraszam. Pomyliłem S52B32 z S50B32.
Maxim555
Wed, 20 Feb 2013 - 10:24
Po postoju dłuższym niż godzina, nie da się wcisnąć pedału hamulca. Tak jakbyśmy przy zgaszonym silniku nacisnęli kilka razy na pedał. Po odpaleniu wszystko wraca do normy. Nie zawsze to zjawisko występuje. Civic 1.6 2002r
Aval
Wed, 20 Feb 2013 - 12:00
Sprawdź podciśnienie do serwa.
Czacza
Wed, 20 Feb 2013 - 17:51
A konkretnie zaworek jednokierunkowy na przewodzie do serwa.
SONIC
Wed, 20 Feb 2013 - 18:02
czysto teoretycznie :czy samochód teranowy na seryjnym zawiasie bez zadnej zmoty moze przewrócic sie w zakrecie/w czasie poslizgu? (oczywiscie pomijamy uderzenie kołem w kraweznik/jakas przeszkode) pytam bo jedyne co mi zostało RWD to terenówka , chce sobie polatac bokiem po sniegu tylko ze przechyla sie troche na zakretach
a do tej pory jezdziłem tylko zglebowanym e36 i mr2 i boje sie ,ze te cholerstwo sie przewróci:D
mathieu
Wed, 20 Feb 2013 - 20:07
https://www.youtube.com/watch?v=mCsPwN42_F4https://www.youtube.com/watch?v=hpW7DEI2ISINa youtube jest jeszcze pare różnych przykładów.
Ale na śniegu za to nie masz się czym martwić moim zdaniem, chyba że faktycznie krawężnik czy jakaś większa dziura w nawierzchni...
Tak z doświadczenia jak czasami jeżdżę się poślizgać na parkingu to widziałem nawet jak ktoś Crafterem całkiem ładnie bokami latał, a to wysokie że hej jest..
sadam55
Wed, 20 Feb 2013 - 20:12
http://allegro.pl/meguina-surface-protecti...3008607950.htmlcena kosmos, koncern matka Liqui moly.zbiera bardzo fajne opinie w de.
warto ryzykować?bo mam dość Castrola którego połyka aż miło...
Misior
Thu, 21 Feb 2013 - 14:50
Gdzie znaleźć jakieś obowiązujące wytyczne jak z pomieszczenia zrobić warsztat samochodowy? Chodzi o instalacje, odpady itp.
arek-lin
Thu, 21 Feb 2013 - 16:12
CYTAT(sonic1983 @ Wed, 20 Feb 2013 - 18:02)
czysto teoretycznie :czy samochód teranowy na seryjnym zawiasie bez zadnej zmoty moze przewrócic sie w zakrecie/w czasie poslizgu? (oczywiscie pomijamy uderzenie kołem w kraweznik/jakas przeszkode) pytam bo jedyne co mi zostało RWD to terenówka , chce sobie polatac bokiem po sniegu tylko ze przechyla sie troche na zakretach
a do tej pory jezdziłem tylko zglebowanym e36 i mr2 i boje sie ,ze te cholerstwo sie przewróci:D
Tak czysto teoretycznie to zależy w dużym skrócie od wysokości położenia środka ciężkości i współczynniku tarcia pary opona-nawierzchnia. Na śniegu wywrotka Ci nie grozi, ale jak z drogi pójdziesz w piach przy 60km/h to nie wiem czy fiflaka nie wywiniesz:D
SONIC
Thu, 21 Feb 2013 - 19:11
spoko na piachu to fiflaka bez samochodu moge robic :|D no dzis sie nie przewrócił i sobie troche poszalałem:D
usuniety
Fri, 22 Feb 2013 - 13:48
Jakie są zalety przełożenia głównego na prostych zębach, poza łatwiejszym wykonaniem?
ryczko100
Fri, 22 Feb 2013 - 17:02
dźwięk na onboardach
Al Ed Upek
Fri, 22 Feb 2013 - 20:23
Mniejsze siły działające na łożyska i obudowę.
Andrzej87
Sat, 23 Feb 2013 - 13:00
Na korku oleju i bagnecie biały osad, w zbiorniczku wyrównaczym biało-brązowy tłusty osad. Na 100% uszczelka pod głowicą lub głowica?
tomek 1980
Sat, 23 Feb 2013 - 13:07
Witam,
CYTAT(" Andrzej87 ")
Na korku oleju i bagnecie biały osad, w zbiorniczku wyrównaczym biało-brązowy tłusty osad. Na 100% uszczelka pod głowicą lub głowica?
jeśli w zbiorniczku jest osad, to jak napisałes uszczelka lub głowica, w każdym bądź razie przedmuch do cieczy chłodzacej.
Pozdrawiam.
PioterW
Sat, 23 Feb 2013 - 18:22
Zimą przy małych przebiegach masło (musztarda) na korku, czy bagnecie może się pojawiać. Jak idzie woda przez pękniętą głowicę, lub uszczelkę, to cały olej się zamienia w taką maź.
Andrzej87
Sat, 23 Feb 2013 - 21:52
Przebiegi około 80 km dziennie. Więce nie takie małe chyba? W oleju leciutko widać tę maź, najgorzej jest w zbiorniczku cieczy chłodzącej. Zaczął się tęż mocniej grzać. Nadal w normie, ale ma wyższa temp. niż drugi identyczny samochód w firmie.
sadam55
Sun, 24 Feb 2013 - 00:30
to uszczelka.mi osad przy małych przebiegach sie pojawia, ale tylko na korku.jak jednorazowo jade wiecej niż 15km, wszystko znika
Andrzej87
Sun, 24 Feb 2013 - 10:11
Dzięki za odpowiedzi.
Jakie są przyczyny tego typu uszkodzenia uszczelki pod głowicą? Logan 1,6 8V ma 3,5 roku, 97 tys. przebiegu, od początku na gazie i u nas w firmie.
Andrew01
Sun, 24 Feb 2013 - 11:42
CYTAT(sonic1983 @ Wed, 20 Feb 2013 - 18:02)
czysto teoretycznie :czy samochód teranowy na seryjnym zawiasie bez zadnej zmoty moze przewrócic sie w zakrecie/w czasie poslizgu? (oczywiscie pomijamy uderzenie kołem w kraweznik/jakas przeszkode) pytam bo jedyne co mi zostało RWD to terenówka , chce sobie polatac bokiem po sniegu tylko ze przechyla sie troche na zakretach
a do tej pory jezdziłem tylko zglebowanym e36 i mr2 i boje sie ,ze te cholerstwo sie przewróci:D
Nie wiem jak Twoja terenówka, ale z doświadczenia np:
-suzuki jimny przy lataniu bokiem na sniegu z lekko przeswitującym asfaltem został na 4 kołach
-stary ford transit przy przy jezdzie która powodowała uślizgi tylnej osi (drift to stanowczo za dużo powiedziane) na nawierzhcni betnonowej, pomimo przechyłów na oko z 45 stopni
także nie zaliczył dacha.
Ogólnie większość samochodów jest tak projektowana, że jeśli ma opony które przewidział producent, to nie powinny się wywrócić.
PS. oczywiście do niczego nie namawiam i nie biorę odpowiedzialności za inżynierów projektujących Twoje auto
SONIC
Sun, 24 Feb 2013 - 22:04
No na szczescie inzynierzy to japonczycy wiec nie jest tak zle
na razie jest tak: samochód przechyla sie dosc mocno do penego momentu i dalej juz nie chce wiec puki jest snieg to sobie polatam, w poslizgu jest ok gorzej z szybkimi winklami ale nie do tego został stworzony...
prekursor
Mon, 25 Feb 2013 - 11:44
Panowie.
Mam na oku auto sprowadzone przez handlarza na lawecie.
Auto bez ubezpieczenia. Niemieckie tablice w bagażniku.
Sprzedający twierdzi, że z rejestracją nie będzie problemów. Dokumenty do auta są + umowa z Niemcem na mnie.
Naczytałem się już sporo o możliwości wystąpienia problemów z Urzędem Skarbowym.
Sprzedający twierdzi żebym trzymał się wersji, że po auto byłem sam ze swoją lawetą.
Czego mogę się spodziewać?
Wiem, że temat ogólnie znany ale chciałbym żeby ktoś obeznany napisał co krok po kroku powinienem zrobić.
Naoglądałem się już sporo wraków za chore pieniądze a to auto odpowiada mi w 100%.
tomek 1980
Mon, 25 Feb 2013 - 12:29
Witam, samochód możesz brać, ale trzymaj się wersji jak handlarz radzi, że samochód przywiozłeś sam.
Jednak niech jeszcze wypowiedzą się bardziej doświadczeni, co z tym ubezpieczeniem.
Pozdrawiam.
siewcu
Mon, 25 Feb 2013 - 13:00
CYTAT(prekursor @ Mon, 25 Feb 2013 - 11:44)
Panowie.
Mam na oku auto sprowadzone przez handlarza na lawecie.
Auto bez ubezpieczenia. Niemieckie tablice w bagażniku.
Sprzedający twierdzi, że z rejestracją nie będzie problemów. Dokumenty do auta są + umowa z Niemcem na mnie.
Naczytałem się już sporo o możliwości wystąpienia problemów z Urzędem Skarbowym.
Sprzedający twierdzi żebym trzymał się wersji, że po auto byłem sam ze swoją lawetą.
Czego mogę się spodziewać?
Wiem, że temat ogólnie znany ale chciałbym żeby ktoś obeznany napisał co krok po kroku powinienem zrobić.
Naoglądałem się już sporo wraków za chore pieniądze a to auto odpowiada mi w 100%.
Ale w razie jakichś nieprawidłowości zamykasz sobie drogę do jakichkolwiek roszczeń w stosunku do handlarza, a z helmutem raczej kłócić się nie będziesz. Swoją drogą, AFAIR w listopadzie zmieniły sie przepisy co do rejestracji aut, i do zrobienia przeglądu musisz mieć tablice próbne... Generalnie masakra, coś zmieniło się też z opłatami w US/UC, lepiej zapoznaj się z tematem, żebyś nie stał bez sensu kilka dni w urzędach.
Misior
Mon, 25 Feb 2013 - 14:34
Ja rejestrowałem niedawno auto sprowadzone z Włoch i tak jak siewcu napisał musisz ze wszystkimi papierami iść do WK i tam pobrać tablice próbne ważne niby do przejazdu samochodem na przegląd i potem z przeglądem idziesz rejestrować auto.
Adam83
Mon, 25 Feb 2013 - 15:55
Sinik chryslera 3,5 v6, błędy:
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0301: Cylinder 1 Misfire Detected
P0305: Cylinder 5 Misfire Detected
Objawy: na zimnym silniku auto jedzie do 1800rpm, od 1800 do 2200rpm silnik zaczyna słabnąć, przerywać. Powyżej 2500rpm wszystko jest ok. Na ciepłym silniku jest lepiej ale nie tak jak powinno być.
Zmieniłem świece, problem nie ustąpił. Jak sprawdzić czy cewki są sprawne?
kompot
Mon, 25 Feb 2013 - 16:02
Zamienić miejscami i odczytać ponownie błąd.
AT89S52
Mon, 25 Feb 2013 - 16:07
CYTAT(sonic1983 @ Sun, 24 Feb 2013 - 22:04)
na razie jest tak: samochód przechyla sie dosc mocno do penego momentu i dalej juz nie chce wiec puki jest snieg to sobie polatam
Polonez tez sie kladl, jakby mial zaraz na boku wyladowac
mihas66
Mon, 25 Feb 2013 - 16:33
Auto nie powinno się przewrócić jednak licz się z tym jeśli będziesz leciał ostro bokiem trochę szybciej i nagle wpadniesz na suchy asfalt może być ciekawie... Znajomy tak mało co głowa nie wybił mi szyby w e36...
JajoJJ
Mon, 25 Feb 2013 - 19:07
Panowiem, mam problem z maglownicą e36 w e30, otóż wspomaganie działa tylko w jedną stronę, w drugą pompa, aż przydusza silnik. jakieś pomysły jak to rozwiązać? Co może być przyczyną?
Adam83
Mon, 25 Feb 2013 - 19:09
Patrząc z tej perspektywy, to który cylinder jest pierwszy, a który piąty?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.