Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Rezor
Zgadza się. W kolektorze mam 3/8" NPT, czujnik ma 1/2" NPT. Kolektor aluminium. Gwint czujnika: brąz. Z tego co widziałem na rysunkach technicznych to na chłopski rozum BSP da radę wkręcić w kolektor ale trzeba by dać silikon żeby uszczelnić. Z kolei sprawa z czujnikiem nie jest taka wesoła :/ Zastanawiam się czy przy dokręcaniu prędzej gwint się "uplastyczni" czy raczek adapter/czujnik pęknie w cholerę.

EDIT: Ewentualnie pytanie czy ktoś wie gdzie dostać adapter 1/2 żeński 3/8 męski NPT za rozsądną cenę? Z tego co googlowałem to ceny zabójcze (po kilkadziesiąt euro) ale do instalacji wysokociśnieniowych i innych pierdół :/
Grzesi(E30)k
Czy hydrauliczny reczny z zapadka (na dodatkowej parze zaciskow) sprawdzi sie jako tradycyjny reczny do parkowania itd? Czy zostawic tarczo-beben?
Mis
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Sat, 25 Feb 2017 - 11:39) *
Czy hydrauliczny reczny z zapadka (na dodatkowej parze zaciskow) sprawdzi sie jako tradycyjny reczny do parkowania itd? Czy zostawic tarczo-beben?

Słabo, zostaw tarczo-bęben.
Porszak
CYTAT(Rezor @ Fri, 24 Feb 2017 - 21:07) *
Zgadza się. W kolektorze mam 3/8" NPT, czujnik ma 1/2" NPT. Kolektor aluminium. Gwint czujnika: brąz. Z tego co widziałem na rysunkach technicznych to na chłopski rozum BSP da radę wkręcić w kolektor ale trzeba by dać silikon żeby uszczelnić. Z kolei sprawa z czujnikiem nie jest taka wesoła :/ Zastanawiam się czy przy dokręcaniu prędzej gwint się "uplastyczni" czy raczek adapter/czujnik pęknie w cholerę.

EDIT: Ewentualnie pytanie czy ktoś wie gdzie dostać adapter 1/2 żeński 3/8 męski NPT za rozsądną cenę? Z tego co googlowałem to ceny zabójcze (po kilkadziesiąt euro) ale do instalacji wysokociśnieniowych i innych pierdół :/

nie silikon tylko klej do gwintów, ewentualnie taki do duzych gwintów jesli duzy luz. a jesli chodzi o dorobienie, udaj sie do lipertowicza/zamelu, powiedz co chesz i Ci zrobia, tokarz jest codziennie to nawet z grubsza cene Ci powiedza pewnie. a jak masz znajomego tokarza to zrobi Ci to taniej. ewentualnie jak bedziesz mial trudnosci odezwij sie na priv moze pomoge
Tarantula
Audi a4 b6. Kupilem lampy przerobione na bixenon z b8. Po montazu zapalam swiatla i taki widok na lewej i prawej lampie. Jak to ugrysc?
http://m.fotosik.pl/zdjecie/7297181587c024b5
Joker
Kolega szuka auta, chce benzynę. 2.0T 220 KM w Oplu Insignia to nie kibel? Nie chodzi o moc itd. tylko ogólnie o jednostkę?
Mis
CYTAT(Joker @ Mon, 27 Feb 2017 - 22:04) *
Kolega szuka auta, chce benzynę. 2.0T 220 KM w Oplu Insignia to nie kibel? Nie chodzi o moc itd. tylko ogólnie o jednostkę?

Jest okej, bardziej od silnika bałbym się dyfra tylnego, braku możliwości LPG, słabymi osiągami nawet po sofcie na 260KM mając automat tam, manuala nie dotyczy.
Joker
CYTAT(Mis @ Mon, 27 Feb 2017 - 22:28) *
Jest okej, bardziej od silnika bałbym się dyfra tylnego, braku możliwości LPG, słabymi osiągami nawet po sofcie na 260KM mając automat tam, manuala nie dotyczy.


To one tylko 4x4 występowały?
mateusz1282
Witam wszystkim, posiadam C2 VTS z esp i jest w nim uszkodzony czujnik skrętu który znajduje sie w przełączniku zespolonym (kombajn, pająk), chce kupić używkę, ale za bardzo niewiem po jakich nr szukać, albo od jakiego modelu, na allegro identycznych nie ma po takim samym nr, czy możecie podpowiedzieć jaki kupić zamiennik albo na co zwracać uwagę przy kupnie?
Z góry dziękuje za pomoc, na fotkach mój przełacznik którego szukam.
Pozdrawiam

prez_s
CYTAT(Joker @ Mon, 27 Feb 2017 - 22:54) *
To one tylko 4x4 występowały?

Nie tylko, była też wersja z napędem na przód.
Największym minusem jest spalanie - w wydaniu z automatem wynik 15/16 l na 100km nie jest rzadkością a na LPG sprawdzonego patentu chyba brak.
Misior
Potrzebuję kupić tylny zderzak (samą środkową część) do Trafica 2011r.
Niektórzy podają że do 2006 i po 2006 jest inny (wtedy był lift) ale z wyglądu jest taki sam. Niestety numery się różnią i nie wiem czy to będzie pasować? Kupiłbym taki jak trzeba tylko nikt nie wie z jakiego ma rocznika.
A wiecie jak to z zakupem wysyłkowym.
Czy ktoś coś takiego praktykował?
soltyk
Temat toczenia piast/felg. Wymiar otworu centralnego, np. 57,1 mm dla BMW, tyczy się:
1 - piasty, a felga ma troszkę więcej (ile?)
2 - felgi, ile ma mieć dokładnie piasta?
Driftman
Żywica poliestrowa

Podpowiedzcie co zrobić kiedy ktoś dodał 4.5 razy mniej utwardzacza niż powinien i żywica długo schnie.

Wygrzać to jakoś opalarką ? Schnie przy kaloryferze ale delikatnie czuć że jest lepka. Ogólnie jest twardo ale "to nie to"
SONIC
zostaw niech leży nie raz tez sie jeb*e i musze długo czekac ale nawet jak zrobisz wszystko ok to do pełnego utwardzenia potrzeba ok 3 dni.. (ale w zasadzie po ok 7 godzinach w temp 20 st powinno być juz ok) kttos mi kiedys tłumaczył ze mniejsza ilosc nie powoduje dłuższego schniecia tylko dłuższy czas żelowania ale ja zawsze nie mam czasu i daje wiecej utwardzacza biggrin.gif
Misior
Żywica jest chemicznie utwardzalna i czy w związku z tym nie musi być jakaś mniej więcej prawidłowa ilość utwardzacza żeby zaszła prawidłowa reakcja?
SONIC
nie - tez wyschnie tyle ,ze wolniej zacznie żelować i mniejsze prawdopodobienstwo wytworzenia pęcherzyków powietrza ..
usuniety
Jak dobrać wielkość chłodnicy oleju do silnika ?
SONIC
znalezc silnik z podobna moca i pojemnoscia, ktory ma seryjnie chłodnice oleju i kupic taka sama smile.gif
Barejka
witojcie, planuje jakies delikatne zmiany i opczywiscie zwiekszenie mocy. Pojemnosc 1.6 jezdzi na td04hl-16 ze skosnym wylotem tym duzym, rezultat 280/340, ale na 16t widzialem wykresy tez w 1.6 na 300km. Chcialb ym wsadzic cos wiekszego, ale raz ze wszystko mam gotowe tylko przelozyc sprezarke, a dwa ze jest bardzo malo miejsca pod wieksze turbo i sklaniam sie ku hybrydzie. Zainteresowalo mni o to to
https://www.olx.pl/oferta/turbosprezarka-td...html#7403cf7499
ewentualnie podobna hybryda od peruna. Ciekawi mnie jaki to moze miec potencjal przy pojemnosci raptem 1.6. Ma ktos jakies doswiedczenia z ta nie koniecznie ta hybryda, ale wogole z 20t??
usuniety
CYTAT(SONIC @ Thu, 02 Mar 2017 - 21:06) *
znalezc silnik z podobna moca i pojemnoscia, ktory ma seryjnie chłodnice oleju i kupic taka sama smile.gif

Kupiłem od saaba 2.3t myślę, że powinno być ok.
MisioLBN
CYTAT(Barejka @ Wed, 08 Mar 2017 - 19:13) *
witojcie, planuje jakies delikatne zmiany i opczywiscie zwiekszenie mocy. Pojemnosc 1.6 jezdzi na td04hl-16 ze skosnym wylotem tym duzym, rezultat 280/340, ale na 16t widzialem wykresy tez w 1.6 na 300km. Chcialb ym wsadzic cos wiekszego, ale raz ze wszystko mam gotowe tylko przelozyc sprezarke, a dwa ze jest bardzo malo miejsca pod wieksze turbo i sklaniam sie ku hybrydzie. Zainteresowalo mni o to to
https://www.olx.pl/oferta/turbosprezarka-td...html#7403cf7499
ewentualnie podobna hybryda od peruna. Ciekawi mnie jaki to moze miec potencjal przy pojemnosci raptem 1.6. Ma ktos jakies doswiedczenia z ta nie koniecznie ta hybryda, ale wogole z 20t??

Ja już taka kupiłem więc jak założysz to daj znać jak wyszło ! smile.gif
Lwpek
Czy prowadnice klocków w zacisku smaruje się smarem miedzianym albo czymś w tym rodzaju?
Bo zawsze myślałem, że składa się na czysto i sucho.
A ewentualne miejsce gdzie można stosować smar/pastę miedzianą to tył klocka - żeby zapobiec piszczeniu.

Jak to jest?
kompot
Też tak słyszałem i myślałem, ale z mojego doświadczenia czasem lepiej odbijają jak się je przesmaruje. Teoretycznie powinno to być niezależne od rozwiązania technicznego, mam wrażenie, że nowe osłony/gumy blokowały powrót klocka i tu smar pomógł.
Misior
To zależy od konstrukcji gumek w których chodzą prowadnice. Jeśli są z takimi "karbami" w środku to te karby odpowiadają za powrót klocka od tarczy i wtedy się nie smaruje. Rzadko się to spotyka ale jednak.

Na szkoleniu tak mówili biggrin.gif
Lwpek
CYTAT(kompot @ Thu, 09 Mar 2017 - 14:43) *
Też tak słyszałem i myślałem, ale z mojego doświadczenia czasem lepiej odbijają jak się je przesmaruje. Teoretycznie powinno to być niezależne od rozwiązania technicznego, mam wrażenie, że nowe osłony/gumy blokowały powrót klocka i tu smar pomógł.

Tylko czy to nie działa tak, że odbijają lepiej przez 1-2 mies aż zawali się to syfem i pyłem i z pasty/smaru zrobi się żel/glut?

CYTAT(Misior @ Thu, 09 Mar 2017 - 14:46) *
To zależy od konstrukcji gumek w których chodzą prowadnice. Jeśli są z takimi "karbami" w środku to te karby odpowiadają za powrót klocka od tarczy i wtedy się nie smaruje. Rzadko się to spotyka ale jednak.

A mówili coś o prowadnicy klocka? Tzn miejsca gdzie klocki "chodzą" po jarzmie?
siewcu
ja prowadnice smarowałem, jest taka pasta o nazwie ate plastilube i się sprawdza bardzo dobrze.
Damzzii
CYTAT
ATE Plastilube to bezbarwna pasta służąca do montażu klocków hamulcowych. Zastępuje ona używaną zwykle do tego celu pastę miedzianą i w przeciwieństwie do niej jest stworzona tylko z myślą o hamulcach. Pasty ATE stosuje się głównie po to, by zapobiegać niepożądanym wibracjom i piszczeniu. Sposób użycia: Przed naniesieniem preparatu oczyść zacisk i tylną ściankę klocka (jeżeli klocki nie są nowe). Nałóż warstwę pasty o grubości około 2mm na całą powierzchnię tylnej blachy klocka hamulcowego, wszędzie tam gdzie ma ona styczność z tłoczkiem lub obudową zacisku. Jedna tubka ATE Plastilube 35ml wystarcza do montażu klocków hamulcowych w 1-2 autach osobowych (w zależności od wielkości klocków)

Na prowadnice nigdy nie nakładam, do smaru cały syf się klei.
siewcu
ja kładłem też na prowadnice i działało, choć zazwyczaj i tak były dość dokładnie czyszczone...
tomek 1980
Witam, na prowadnice warto dać trochę smaru, ponieważ, jak ktoś mało jeździ, to czasem tak przyrdzewieje klocek do prowadnic, że młotkiem trzeba wybijać. wink.gif
Pozdrawiam.
Porszak
ja tez smarowalem wlasnie tym samerem do uszczelek tloka i tez bylo git. przede wszystkim klocek nie moze miec ciasno, min luz nie zaszkodzi, ale przesadzic tez nie nalezy. czasem wystarczy farbe/zaciek zebrac
maaaad
CYTAT(siewcu @ Thu, 09 Mar 2017 - 14:59) *
ja prowadnice smarowałem, jest taka pasta o nazwie ate plastilube i się sprawdza bardzo dobrze.

Bo tym powinno się smarować prowadnice, też tym smarowałem i też jestem b. zadowolony-jest odczuwalnie lepiej niż na miedzianym.
Merin
jw , zależy od konstrukcji osłon prowadnic , te z karbami niby powinny chodzić na sucho , a te gładkie powinno się smarować . Lecz lekka wartstwa nie powinna zaszkodzić ( wiadomo trzeba dobrze wyczyścić ) i nie nawalić tam całej tuby biggrin.gif . No i warto też lekko przesmarować po uprzednim wyczyszczeniu , prowadnice na jarzmie ( miejsce styku z klockiem ) . Ewentualnie zebrać farbę , albo liznąć lekko flexem , co by klocek swobodnie się przemieszczał .
jazz
CYTAT(Porszak @ Thu, 09 Mar 2017 - 20:59) *
ja tez smarowalem wlasnie tym samerem do uszczelek tloka i tez bylo git. przede wszystkim klocek nie moze miec ciasno, min luz nie zaszkodzi, ale przesadzic tez nie nalezy. czasem wystarczy farbe/zaciek zebrac


Dla scisłości:

ATE Bremszylinder-Paste - Smar do elementów mających styczność z płynem hamulcowym, jak tłoczki, czy cylinderki.
ATE Plastilube - Smar do prowadnic i klocków (u mnie super się sprawdził użyty przy składaniu poliuretanów - zero pisków i się nie wypłukuje, poza tym hamulce też składałem na ten smar i jest ok)
tomek 1980
Witam, znajomej dziś rano nie odpalił passek. Po podpięciu vaga taki błąd:
17672 - Pump-Jet Valve: Cylinder 2 (N241): Regulation Range Exceeded
P1264 - 35-10 - - - Intermittent.
Błąd dało się skasować, ale silnik dalej nie odpala.
Czy to możliwe, że przy uszkodzonej jednej pompce silnik nie zapala?
Wcześniej chodził normalnie, a dziś po prostu nie zapalił.
Pozdrawiam.
pavelToledo
Możliwe. Jak odepniesz ten uszkodzony pompowtryskiwacz to odpali.
tomek 1980
Dzięki, dzięki pavelToledo. smile.gif
Grzesi(E30)k
Szukam regulowanego korektora sily hamowania z dzwignia i nie wiem w jaka firme zainwestowac. Tilton, wilwood, obp?
Ktos ma doswiadczenie jak w praktyce pracuja ww?
kamil.k
Gdzieś wątku było chyba o uniwersalnym interfejsie na obd2 ,ale znaleść konkretnej strony nie mogę.Podpowie ktoś jaki kupić i jaki program do tego żeby opla vivaro i e34 ogarneło ??
siewcu
vivaro i e34 to ciężko będzie, choć da radę pewnie większość sprzętów pokroju autocoma, tysiak na allegro i jedziesz...
kamil.k
To chociaż vivaro 2002rok żeby ogarniało .Na aledrogo to taki wybór ,że boje się tam zaglądać ,w opisach to brakuje tylko usuwa ciąże,krawaty wiąże .|Na yt rozbierają różne modele i w środku to samo ...
Tarantula
Mam problem z audi a6 c6 2005r. Jak widac na filmiku rozrusznik nie chce krecic na zimnym silniku. Jezeli juz raz zakreci i odpali to odpala juz caly czas az do nastepnego paru godzinnego postoju. Opadaja mi juz rece.
W aucie wymieniony jest rozrusznik, poczyszczona masa rozrusznika, polozylem extra mase z akumulatora na silnik i nic to nie dawalo. Podpiete byly dwa akumulatory i tez to nic nie dawalo. Jak widac na filmiku czasami cos mu odwali i i kreci jakby przekaznik trzymal. W tym aucie sa dwa przekazniki 381. Rozebrane i nic nie widac. Po podaniu napiecia na dwa piny opornosc na 0. Rece mi opadaja bo schodzi masa czasu z szukaniem problemu bo gdy auto juz odpali za 5 lub 10 przekreceniu zaplonu to trzeba czekac pare godzin lub dopiero nastepny dzien zeby znowu pojawil sie ten problem...
Tutaj link do filmiku:
https://youtu.be/FmX52_7TD1w
Porszak
jak masz dojscie do rozrusznika, zakrec nim bezposrenio, choc generalnie rozrusznik raczej wykluczony skoro jest drugi. przekazniki moze warto nowe wrzucic
Tarantula
Dzis zdemontowalem przekazniki i zrobilem w ich miejsce mostek z kabla i zostawie tak na noc, zobacze czy jutro odpali od strzala. Jezeli odpali to winne sa przekazniki prawda? Czy tylko sie tak bedzie wydawalo bo rozrusznik juz zakreci przy przekreceniu stacyjki w pozycje 1
Porszak
mistrz elektryk nie jestem, ale moim zdaniem na rozrusznik to dopiero idzie w ostatnim etapie krecenia kluczykiem
Tarantula
Jezeli sa zamontowane przekazniki to wlasnie tak to wyglada wink.gif teraz jest zrobiony mostek na pinie 30 i 87
kris4cars
na moje to jak zmostkujesz piny to rozrusznik powinien teraz krecic caly czas...
Tarantula
Tak tez jest, rozrusznik kreci caly czas. Ale oczywiscie jest to zrobione na testa a nie do jazdy. Auto stoi nie jezdzone wink.gif
Jezeli auto bedzie odpalalo za kazdym razem z tymi zmostkowanymi przekaznikami to widocznie one sa problemem prawda? Tylko dlaczego problem znika jezeli tylko uda sie chociaz raz uruchomic silnik?
Damzzii
Może sterownik silnika wariuje, nie odpowiadają mu jakieś parametry i nie dopuszcza do rozruchu.
kamil.k
Nie wiem czy dobrze słyszę ,ale bendiks słychać jak zazębia tak ??

Rozrusznik wymieniony ,ale na nowy/regenerowany ?? bo jak ma wypalone styki w środku to co z tego ,że inny włożony

Ja w e34 miałem tak ,że styki gdzieś słabo łączyły i czasem wolno mi kręcił przez pierwsze 1-2 sekundy ,ale ogólnie nie było reguły czy ciepły zimny,lato/zima .Jak czasem dopadło to tak było przez tydzień przy każdym odpaleniu w później miesiąc spokoju i za jakiś czas znowu żółw
Tarantula
Tak, od czasu do czasu cos mu odwali i przy probie odpalenia zazebi i nie chce puscic tak jak slychac na filmiku. Rozrusznik jest zregenerowany z roczna gwarancja, kupilem go od osoby od ktorej zalozylem mase rozrusznikow i alternatorow i nie bylo problemow
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.