Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
mile
A, to wszystko jasne. No, mniej więcej tak samo niezbędne do wysiadania jak skarpetki Spoona do prawidłowej pozycji nóg na pedałach wink.gif
k-meal
CYTAT(mile @ Tue, 08 Jun 2010 - 14:19) *
Co to za auto na tym zdjęciu że potrzeba quick realease żeby wygodnie wsiaść i wysiąść ?

civic:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13452338
Tommo
CYTAT(matteusz @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:19) *
Dzięki, o quick release słyszałem, ale nie wiedziałem, że mają one takie miejsce do zamocowania kierownicy, bo w tej pozycji to raczej wsiadania nie ułatwia tongue.gif

ta kiera poprostu sobie wisi swobodnie na kolumnie,przyjżyj sie uważnie biggrin.gif
Spawos
hej czy katalizator moze byc na koncu wydechu ? zamiast koncowego ? jak to jest z przepisami mozna tym jezdzic na codzien ?smile.gif
Warpi
znajomemu w BMW wykazało dwa błędy:
227 Mixture Deviation: Bank 1
Cylinder 1-3
228 Mixture Deviation: Bank 2
Cylinder 4-6
patrząc na to ze na dwóch bank-ach to raczej nie żadna z dwóch lambd, stawiam na przepływomierz albo lewe powietrze ale może się mylę i ktoś miał takie coś i to rozwiązał ?
Ghost_Rider
pacjent: Honda Accord CE7 F18A3

calkowity brak sprzegla. jadac miastem nagle sprzeglo "zniklo", pompa byla wyjeta, zalozone nowe manszetki w pompie odpowietrzony uklad, sprzeglo wrocilo ale czasem bylo miekkie i trzeba bylo "podpompowac" noga i szlo. dzis wsiadlem do auta, dojechalem do korka na pierwszym wiekszym skrzyzowaniu i sprzegla brak...

plyn w zbiorniczku jak byl uzupelniony tak jest

co moze byc powodem?? Pompa sprzegla umarla?
Javie
CYTAT(Spawos @ Tue, 08 Jun 2010 - 17:27) *
hej czy katalizator moze byc na koncu wydechu ? zamiast koncowego ? jak to jest z przepisami mozna tym jezdzic na codzien ?smile.gif

Była o tym mowa w temacie o Audi Alberta. Co na to przepisy to nie wiem, ale jak wsadzisz go na końcu to minie kupe czasu zanim sie nagrzeje i odbije sie to na jego trwałości.
Maxim555
CYTAT(Ghost_Rider @ Tue, 08 Jun 2010 - 19:19) *
pacjent: Honda Accord CE7 F18A3

calkowity brak sprzegla. jadac miastem nagle sprzeglo "zniklo", pompa byla wyjeta, zalozone nowe manszetki w pompie odpowietrzony uklad, sprzeglo wrocilo ale czasem bylo miekkie i trzeba bylo "podpompowac" noga i szlo. dzis wsiadlem do auta, dojechalem do korka na pierwszym wiekszym skrzyzowaniu i sprzegla brak...

plyn w zbiorniczku jak byl uzupelniony tak jest

co moze byc powodem?? Pompa sprzegla umarla?



W CE8 F20 przechodziłem przez odpowietrzanie sprzęgła. prosta czynność ale dosyć czasochłonna. Spróbuj je dokładnie odpowietrzyć, ja robiłem to zakładając długi, cienki, przezroczysty wężyk na króciec pompy przy silniku i pompowałem dolewając płynu dopóki nie przestały lecieć bąbelki. Pedał wciskaj normalnie a czasami w niego kop, czyli wciskaj bardzo szybko. Odpowietrzenie hamulców przy tym, to bułka z masłem.
Ghost_Rider
Maxim dzieki! czyli bedzie jutro troche zabawy

w mechanice jeszcze jestem cienki a auto jest mi potrzebne bo jezdze nim do pracy

pozdro
cibor
Szybkie pytanie - czy ktoś może mi powiedzieć jaki fabrycznie był akumulator w e30 320i? Informacje o pojemnościach są sprzeczne...
kamil.k
zależy jaki model czy szeroka czy waska lampa ale kojarze że wsadzali mniejsze niż 50Ah chyba że była wersja z full elektryka to pewnie tam wsadzali większe
cibor
Wąska lampa, z elektrycznych rzeczy mam zapalniczkę i komputer:)
Znalazłem informacje że od 43Ah do 60Ah bodajże.. Niestety w mojej nazistowskiej książeczce nie ma nic na temat aku dokładniej.
Spodziewałem się, że jakaś 50tka.
Grzesi(E30)k
Z jakich ogólno dostepnych i łatwych w obróbce materiałów można wykonać adaptery pod zaciski?

Najlepiej żeby w miare łatwo ogarnąć w domowym garażu bez konieczności skomplikowanego rzeźbienia frezarką
k-meal
czy da sie calkiem wylaczyc kontrole trakcji w mercedesie w203?
Tarantula
Sharan 2003r.Nie podnosi sie jedna szyba elektryczna.Stawiam na silniczek który ją podnosi lub włącznik.Jak najlepiej i najłatwiej to sprawdzic?
P.
k-meal
a opuszcza sie?
MrUw@
CYTAT
a opuszcza sie?

pewnie tylko raz sie opuscila tongue.gif

Najprosciej to sprawdź najpierw bezpieczniki...
A potem sciagnij boczek z drzwi kostkw z silniczka i miernikiem/kontrolka sprawdź czy dochodzi prąd do silnika dalej juz chyba jasne...
ryczko100
Sytuacja torowa. Jade mocnym RWD, niestety za dużo gazu i obraca mnie w zakręcie.
Czy podczas momentu kiedy samochód jedzie tyłem, koła kręcą się do przodu ? smile.gif

Czy dla bezpieczeństwa dyfra, lepiej podczas obracania wciskać heble w podłoge ?
siewcu
A nie lepiej sprzęgło wcisnąć od razu ?
rennen
W zależności od "siły" obrotu ja albo lekko hamując obracam auto 180 stopni az bedzie tylem do kierunku jazdy i wtedy ostrzej hamuje, jak mocno się zakręci to 360 i jedziemy dalej wink.gif robiłem tak przez poprzednie lata.. w sumie dużo razy rolleyes.gif i nic się nie stało z napędem smile.gif (bmw e36)
KAMILcom
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 11 Jun 2010 - 11:49) *
Z jakich ogólno dostepnych i łatwych w obróbce materiałów można wykonać adaptery pod zaciski?

Najlepiej żeby w miare łatwo ogarnąć w domowym garażu bez konieczności skomplikowanego rzeźbienia frezarką

przyłączam sie do pytania
ryczko100
CYTAT(rennen @ Mon, 14 Jun 2010 - 12:47) *
W zależności od "siły" obrotu ja albo lekko hamując obracam auto 180 stopni az bedzie tylem do kierunku jazdy i wtedy ostrzej hamuje, jak mocno się zakręci to 360 i jedziemy dalej wink.gif robiłem tak przez poprzednie lata.. w sumie dużo razy rolleyes.gif i nic się nie stało z napędem smile.gif (bmw e36)

No tak, ja zastanawiając się dopiero teraz nad tym co robią moje nogi w takiej sytuacji, stwierdziłem, że to coś czego nie kontroluje do końca a nie chciałbym przez brak elementarnej wiedzy zmielić coś.

CYTAT(siewcu @ Mon, 14 Jun 2010 - 12:39) *
A nie lepiej sprzęgło wcisnąć od razu ?

Wciśnięcie sprzęgła oszczędzi naprężeń/motor, ale co podczas takiego flipa dzieje się z mechanizmem różnicowym ? Dalej może się zmielić ?
rennen
Mechanizm różnicowy jest tylko po to by koła mogły kręcić się z różnymi prędkościami (lub nie mogły jeżeli jest to zblokowany mechanizm różnicowy czyli tzw "szpera") więc skoro nie mieli się jak próbujesz np iść bokiem z dodania gazu to na wciśniętym sprzęgle też nic mu raczej nie będzie. Napisz jeszcze jakie to auto, ale w bmw nic się nie dzieje, ludzie potrafią przejeździć cały sezon treningów i zawodów (niektórzy jeszcze okazjonalnie katują po ulicach) na zaspawanym seryjnym dyfrze, kupionym jako używka za przysłowiową czapkę śliwek.
ryczko100
BMW oczywiście, że ludziki jeżdzą to ja wiem bo sam to robie, tylko z nudów zacząłem się zastanawiać co dzieje sie z kołami w momencie flipa:)
Tarantula
Potrzebuje info o silniku 3.0 v8 M60. Awaryjność,spalanie,jak znosi gaz i takie ogólne info.
P.
Joker
CYTAT(Tarantula @ Mon, 14 Jun 2010 - 20:32) *
Potrzebuje info o silniku 3.0 v8 M60. Awaryjność,spalanie,jak znosi gaz i takie ogólne info.
P.

W budzie E34 z ręczną skrzynią biegów mój znajomy ma spalanie 15 litrów w mieście. Z tym, że on ma dobrą sztukę i pojęcie o jeździe (bez LPG). Ale to nie jest tak, że 20 jest nie do osiągnięcia smile.gif żebyś się później nie zdziwił.
A jak znosi gaz? Zależy od instalacji i użytkowania, nie słyszałem o specjalnych przeciwwskazaniach do tego motoru. Jak chcesz go tylko turlać na gazie to raczej nic mu nie będzie, a jak podeptać to przełączaj na Pb.
MrUw@
dokladnie jak wyzej w miescie i przy dobrej nodze 20 łyknie... gazu ponoc dobrze zadne bmw nieznosi ale znam kilka takich vek ktore sie na gazie turlaja i nic im niejest... mimo iz niesa pierwszej swierzosci i to slychac odrazu smile.gif ogolnie silnik jest fajny i ma fajnie porozkladany moment mialem okazje troche nim sie turlac w e32 i bylbym zadowolony wzgledem spalanie/osiagi wink.gif a reszta zalezy od tego w jakiej budzie bedzie hulał i jak bedzie traktowany motor
Czacza
1. Co jest/byłoby szybsze na OSie - topowa B-grupa czy też topowe, współczesne WRC?

2. Czemu światła ksenonowe z takim opóźnieniem trafiły do ciężarówek, które robią przecież o wiele więcej kilometrów nocą niż przeciętna osobówka?
mile
1. Przy założeniu że opony założone będa odpowiednio z epok B grupy i współczesne, to B grupa zbierze bardzo tęgie baty.
Czacza
No własnie o to mi chodziło - czy postęp w technologii budowy rajdówek (układ napędowy, zawieszenie, opony, aerodynamika) przyćmił miażdzącą przewagę mocy B-grupy. Dzięki.
Skiba
podejrzewam ze nawet jesli opony bedą terazniejsze to i tak B grupa dostanie po dupie ze wzgledu na zawieszenie i cale prowadzenie.
Czacza
Pewnie w całym sezonie WRC jest jakis OS, który jest niezmieniony od czasów B-grupy i na tej podstawie można określić jednoznacznie. Bo inaczej to w sumie gdybamy sobie.
k11
Az mi podpowiada, że Agrupy były szybsze już w połowie lat 90-ych, a teraz nawet N-ki robią lepsze czasy.

r.
kamil.k
jaka najniższa temperature może miec powietrze wylatujace bezposrednio z kratki jesli właczymy klimatyzacje na możliwie najniższa temperature??
mile
W Leonie 1.9 ASV 2004 ( jeśli to ma znaczenie) termoter umieszczony 5 cm w głąb kratki pokazywał okolice 5 stopni.
kamil.k
ciekawy jestem bo ostatnio pewna osoba opowiedziala mi historie że ktos przystawił noge do kratki nawiewu, wlaczyl klime i mu palca odmroziło biggrin.gif dla mnie bajka ale chętnie sie dowiem ile stopni może tam byc
Czacza
Znany mi rekord to -0,5'C.
BeeMiX
Znajomy mówił że w jego bardzo starym Pontiaku tak mocno chłodziło że miał szron na kratkach. W nowych autach pewnie jest jest czujnik który reguluje temperature i nie chłodzi tak bardzo.
RSMANIEK
No w klimatyzacji to chyba sa dodatnie temperatury odparowania wiec takie historie to raczej bajka...
crazy_ivan
W zasadzie racja, chociaż szron na przewodach robi się i w upalne dni. Kwestia i temperatury i ilości tłoczonego gazu ( jak z dezodorantem - niby w puszce jest ciepły, ale ze względu na duży wydatek na skórze czujemy zimno )
Skiba
przyklad z puszka kompletnie nie trafiony bo gaz przy rozprezaniu odbiera temperature z otoczenia ochładzajac się.
hz10
z tego co pamiętam to norma mowi że przy 1500 obrotow silnika i 3/4 mocy dmuchawy ma być okolice 4 stopnie
pieszy
CYTAT(Tarantula @ Sun, 13 Jun 2010 - 20:39) *
Sharan 2003r.Nie podnosi sie jedna szyba elektryczna.Stawiam na silniczek który ją podnosi lub włącznik.Jak najlepiej i najłatwiej to sprawdzic?
P.


CYTAT(MrUw@ @ Mon, 14 Jun 2010 - 01:31) *
(...)Najprosciej to sprawdź najpierw bezpieczniki...
A potem sciagnij boczek z drzwi kostkw z silniczka i miernikiem/kontrolka sprawdź czy dochodzi prąd do silnika dalej juz chyba jasne...

W Sharanie, jak i we wsztskich znanych mi samochodzach, nie ma osobnego bezpiecznika dla każdej szyby, więc jeżeli działa wszystko inne, to na 100% nie jest to wina bezpiecznika.
Przerabiałem to w Sharanie 02. U mnie problem leżał w przełączniku. Aby uniknąć zciągania boczku i mierzenia miernikiem/kontrolką, podmień na chwilę przełącznik z innych drzwi. Wystarczy zciągnąć plastkowy uchwyt w którym ten przełącznik jest umieszczony. Jeżeli szyba zadziała, to allegro + 2 minuty pracy. Jeżeli nie zadziała, to wtedy rozbieraj boczek.

P.S.
A silniczek pracuje? Słychać go? Może np zimą ktoś opuszczał zamarzniętą szybę i szlag trafił mechanizm (?).
k-meal
czesto ukrusza sie kawalek plastiku z przelacznika i blokuje tak, ze szyba rusza sie w jedna strone, a w druga juz nie. dlatego pytalem czy sie opuszcza.
pieszy
CYTAT(crazy_ivan @ Thu, 17 Jun 2010 - 06:44) *
W zasadzie racja, chociaż szron na przewodach robi się i w upalne dni. Kwestia i temperatury i ilości tłoczonego gazu ( jak z dezodorantem - niby w puszce jest ciepły, ale ze względu na duży wydatek na skórze czujemy zimno )

Ze względu na dyuży wydatek to możesz najwyżej ciepło poczuć a nie zimno. Z tym, że wydatek musiałby być wielokrotnie większy niż jest w dezodorancie.

Zimno podczas opróżniania dezodorantu czujesz dlatego, że nie zmienia się objętość opakowania, ale zmniejsza się ciśnienie wewnątrz więc i temperatura musi spaść. Fajnym równaniem opisał to w XIX wieku niejaki Clapeyron. "Równanie stanu gazu doskonałego" możesz znaleźć chociażby na Wikipedi.

Przypadkiem odwrotnym jest tak niepożądane przez właścicieli samochodów z doładowanym silnikiem zwiększanie temperatury gazu sprężanego.
tomek_7
CYTAT(kamil.k @ Thu, 17 Jun 2010 - 01:03) *
ciekawy jestem bo ostatnio pewna osoba opowiedziala mi historie że ktos przystawił noge do kratki nawiewu, wlaczyl klime i mu palca odmroziło biggrin.gif dla mnie bajka ale chętnie sie dowiem ile stopni może tam byc


Jakieś 10 lat temu jak mieszkałem w UK i było "lato stulecia" to wszystkie radia, tv i gazety przez kilka dni trąbiły o przypadku kierowcy Jaguara który odmroził sobie palec u stopy.

EDIT: To mogło być to: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3144803.stm
Salieri
u mnie po nabiciu klimy po chwili przy nawiewie byly 2stopnie... temperatura na zewnatrz okolo 18-19st. Ale to nawet jakby skierowac na same nogi to i tak te dysze sa w jakiejs tam odleglosci od konczyny, wiec nie wiem jak to mozliwe odmrozic sobie palec, no chyba, ze trzymal go bezposrednio w dyszy ph34r.gif
Tommo
teoretycznie jak najbardziej możliwe.ważne aby intensywność nawiewu była odpowiednio duża.
flander
Panowie, nie znam się za bardzo na skrzyniach ani sprzęgłach, a mam taki problem: co jakiś czas coś głośno strzela ( tylko raz ) w okolicach skrzyni, sprzęgła. Strzela podczas wciskania/ odpuszczania pedału sprzęgła. Normalnie da się jeździć. Co to może być ? Uwalony docisk ?
Skiba
ile moze wynosic jednostkowe zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi hondy przy mocy max ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.