mile
Tue, 08 Jun 2010 - 14:25
A, to wszystko jasne. No, mniej więcej tak samo niezbędne do wysiadania jak skarpetki Spoona do prawidłowej pozycji nóg na pedałach
k-meal
Tue, 08 Jun 2010 - 14:47
CYTAT(mile @ Tue, 08 Jun 2010 - 14:19)
Co to za auto na tym zdjęciu że potrzeba quick realease żeby wygodnie wsiaść i wysiąść ?
civic:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13452338
Tommo
Tue, 08 Jun 2010 - 14:55
CYTAT(matteusz @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:19)
Dzięki, o quick release słyszałem, ale nie wiedziałem, że mają one takie miejsce do zamocowania kierownicy, bo w tej pozycji to raczej wsiadania nie ułatwia
ta kiera poprostu sobie wisi swobodnie na kolumnie,przyjżyj sie uważnie
Spawos
Tue, 08 Jun 2010 - 17:27
hej czy katalizator moze byc na koncu wydechu ? zamiast koncowego ? jak to jest z przepisami mozna tym jezdzic na codzien ?
Warpi
Tue, 08 Jun 2010 - 17:33
znajomemu w BMW wykazało dwa błędy:
227 Mixture Deviation: Bank 1
Cylinder 1-3
228 Mixture Deviation: Bank 2
Cylinder 4-6
patrząc na to ze na dwóch bank-ach to raczej nie żadna z dwóch lambd, stawiam na przepływomierz albo lewe powietrze ale może się mylę i ktoś miał takie coś i to rozwiązał ?
Ghost_Rider
Tue, 08 Jun 2010 - 19:19
pacjent: Honda Accord CE7 F18A3
calkowity brak sprzegla. jadac miastem nagle sprzeglo "zniklo", pompa byla wyjeta, zalozone nowe manszetki w pompie odpowietrzony uklad, sprzeglo wrocilo ale czasem bylo miekkie i trzeba bylo "podpompowac" noga i szlo. dzis wsiadlem do auta, dojechalem do korka na pierwszym wiekszym skrzyzowaniu i sprzegla brak...
plyn w zbiorniczku jak byl uzupelniony tak jest
co moze byc powodem?? Pompa sprzegla umarla?
Javie
Tue, 08 Jun 2010 - 19:48
CYTAT(Spawos @ Tue, 08 Jun 2010 - 17:27)
hej czy katalizator moze byc na koncu wydechu ? zamiast koncowego ? jak to jest z przepisami mozna tym jezdzic na codzien ?
Była o tym mowa w temacie o Audi Alberta. Co na to przepisy to nie wiem, ale jak wsadzisz go na końcu to minie kupe czasu zanim sie nagrzeje i odbije sie to na jego trwałości.
Maxim555
Tue, 08 Jun 2010 - 20:00
CYTAT(Ghost_Rider @ Tue, 08 Jun 2010 - 19:19)
pacjent: Honda Accord CE7 F18A3
calkowity brak sprzegla. jadac miastem nagle sprzeglo "zniklo", pompa byla wyjeta, zalozone nowe manszetki w pompie odpowietrzony uklad, sprzeglo wrocilo ale czasem bylo miekkie i trzeba bylo "podpompowac" noga i szlo. dzis wsiadlem do auta, dojechalem do korka na pierwszym wiekszym skrzyzowaniu i sprzegla brak...
plyn w zbiorniczku jak byl uzupelniony tak jest
co moze byc powodem?? Pompa sprzegla umarla?
W CE8 F20 przechodziłem przez odpowietrzanie sprzęgła. prosta czynność ale dosyć czasochłonna. Spróbuj je dokładnie odpowietrzyć, ja robiłem to zakładając długi, cienki, przezroczysty wężyk na króciec pompy przy silniku i pompowałem dolewając płynu dopóki nie przestały lecieć bąbelki. Pedał wciskaj normalnie a czasami w niego kop, czyli wciskaj bardzo szybko. Odpowietrzenie hamulców przy tym, to bułka z masłem.
Ghost_Rider
Tue, 08 Jun 2010 - 21:29
Maxim dzieki! czyli bedzie jutro troche zabawy
w mechanice jeszcze jestem cienki a auto jest mi potrzebne bo jezdze nim do pracy
pozdro
cibor
Tue, 08 Jun 2010 - 22:15
Szybkie pytanie - czy ktoś może mi powiedzieć jaki fabrycznie był akumulator w e30 320i? Informacje o pojemnościach są sprzeczne...
kamil.k
Tue, 08 Jun 2010 - 23:28
zależy jaki model czy szeroka czy waska lampa ale kojarze że wsadzali mniejsze niż 50Ah chyba że była wersja z full elektryka to pewnie tam wsadzali większe
cibor
Tue, 08 Jun 2010 - 23:58
Wąska lampa, z elektrycznych rzeczy mam zapalniczkę i komputer:)
Znalazłem informacje że od 43Ah do 60Ah bodajże.. Niestety w mojej nazistowskiej książeczce nie ma nic na temat aku dokładniej.
Spodziewałem się, że jakaś 50tka.
Grzesi(E30)k
Fri, 11 Jun 2010 - 11:49
Z jakich ogólno dostepnych i łatwych w obróbce materiałów można wykonać adaptery pod zaciski?
Najlepiej żeby w miare łatwo ogarnąć w domowym garażu bez konieczności skomplikowanego rzeźbienia frezarką
k-meal
Fri, 11 Jun 2010 - 23:26
czy da sie calkiem wylaczyc kontrole trakcji w mercedesie w203?
Tarantula
Sun, 13 Jun 2010 - 20:39
Sharan 2003r.Nie podnosi sie jedna szyba elektryczna.Stawiam na silniczek który ją podnosi lub włącznik.Jak najlepiej i najłatwiej to sprawdzic?
P.
k-meal
Sun, 13 Jun 2010 - 20:54
a opuszcza sie?
MrUw@
Mon, 14 Jun 2010 - 01:31
CYTAT
a opuszcza sie?
pewnie tylko raz sie opuscila
Najprosciej to sprawdź najpierw bezpieczniki...
A potem sciagnij boczek z drzwi kostkw z silniczka i miernikiem/kontrolka sprawdź czy dochodzi prąd do silnika dalej juz chyba jasne...
ryczko100
Mon, 14 Jun 2010 - 12:36
Sytuacja torowa. Jade mocnym RWD, niestety za dużo gazu i obraca mnie w zakręcie.
Czy podczas momentu kiedy samochód jedzie tyłem, koła kręcą się do przodu ?
Czy dla bezpieczeństwa dyfra, lepiej podczas obracania wciskać heble w podłoge ?
siewcu
Mon, 14 Jun 2010 - 12:39
A nie lepiej sprzęgło wcisnąć od razu ?
rennen
Mon, 14 Jun 2010 - 12:47
W zależności od "siły" obrotu ja albo lekko hamując obracam auto 180 stopni az bedzie tylem do kierunku jazdy i wtedy ostrzej hamuje, jak mocno się zakręci to 360 i jedziemy dalej
robiłem tak przez poprzednie lata.. w sumie dużo razy
i nic się nie stało z napędem
(bmw e36)
KAMILcom
Mon, 14 Jun 2010 - 13:02
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 11 Jun 2010 - 11:49)
Z jakich ogólno dostepnych i łatwych w obróbce materiałów można wykonać adaptery pod zaciski?
Najlepiej żeby w miare łatwo ogarnąć w domowym garażu bez konieczności skomplikowanego rzeźbienia frezarką
przyłączam sie do pytania
ryczko100
Mon, 14 Jun 2010 - 13:30
CYTAT(rennen @ Mon, 14 Jun 2010 - 12:47)
W zależności od "siły" obrotu ja albo lekko hamując obracam auto 180 stopni az bedzie tylem do kierunku jazdy i wtedy ostrzej hamuje, jak mocno się zakręci to 360 i jedziemy dalej
robiłem tak przez poprzednie lata.. w sumie dużo razy
i nic się nie stało z napędem
(bmw e36)
No tak, ja zastanawiając się dopiero teraz nad tym co robią moje nogi w takiej sytuacji, stwierdziłem, że to coś czego nie kontroluje do końca a nie chciałbym przez brak elementarnej wiedzy zmielić coś.
CYTAT(siewcu @ Mon, 14 Jun 2010 - 12:39)
A nie lepiej sprzęgło wcisnąć od razu ?
Wciśnięcie sprzęgła oszczędzi naprężeń/motor, ale co podczas takiego flipa dzieje się z mechanizmem różnicowym ? Dalej może się zmielić ?
rennen
Mon, 14 Jun 2010 - 13:43
Mechanizm różnicowy jest tylko po to by koła mogły kręcić się z różnymi prędkościami (lub nie mogły jeżeli jest to zblokowany mechanizm różnicowy czyli tzw "szpera") więc skoro nie mieli się jak próbujesz np iść bokiem z dodania gazu to na wciśniętym sprzęgle też nic mu raczej nie będzie. Napisz jeszcze jakie to auto, ale w bmw nic się nie dzieje, ludzie potrafią przejeździć cały sezon treningów i zawodów (niektórzy jeszcze okazjonalnie katują po ulicach) na zaspawanym seryjnym dyfrze, kupionym jako używka za przysłowiową czapkę śliwek.
ryczko100
Mon, 14 Jun 2010 - 14:20
BMW oczywiście, że ludziki jeżdzą to ja wiem bo sam to robie, tylko z nudów zacząłem się zastanawiać co dzieje sie z kołami w momencie flipa:)
Tarantula
Mon, 14 Jun 2010 - 20:32
Potrzebuje info o silniku 3.0 v8 M60. Awaryjność,spalanie,jak znosi gaz i takie ogólne info.
P.
Joker
Mon, 14 Jun 2010 - 20:53
CYTAT(Tarantula @ Mon, 14 Jun 2010 - 20:32)
Potrzebuje info o silniku 3.0 v8 M60. Awaryjność,spalanie,jak znosi gaz i takie ogólne info.
P.
W budzie E34 z ręczną skrzynią biegów mój znajomy ma spalanie 15 litrów w mieście. Z tym, że on ma dobrą sztukę i pojęcie o jeździe (bez LPG). Ale to nie jest tak, że 20 jest nie do osiągnięcia
żebyś się później nie zdziwił.
A jak znosi gaz? Zależy od instalacji i użytkowania, nie słyszałem o specjalnych przeciwwskazaniach do tego motoru. Jak chcesz go tylko turlać na gazie to raczej nic mu nie będzie, a jak podeptać to przełączaj na Pb.
MrUw@
Mon, 14 Jun 2010 - 22:08
dokladnie jak wyzej w miescie i przy dobrej nodze 20 łyknie... gazu ponoc dobrze zadne bmw nieznosi ale znam kilka takich vek ktore sie na gazie turlaja i nic im niejest... mimo iz niesa pierwszej swierzosci i to slychac odrazu
ogolnie silnik jest fajny i ma fajnie porozkladany moment mialem okazje troche nim sie turlac w e32 i bylbym zadowolony wzgledem spalanie/osiagi
a reszta zalezy od tego w jakiej budzie bedzie hulał i jak bedzie traktowany motor
Czacza
Tue, 15 Jun 2010 - 23:41
1. Co jest/byłoby szybsze na OSie - topowa B-grupa czy też topowe, współczesne WRC?
2. Czemu światła ksenonowe z takim opóźnieniem trafiły do ciężarówek, które robią przecież o wiele więcej kilometrów nocą niż przeciętna osobówka?
mile
Wed, 16 Jun 2010 - 00:11
1. Przy założeniu że opony założone będa odpowiednio z epok B grupy i współczesne, to B grupa zbierze bardzo tęgie baty.
Czacza
Wed, 16 Jun 2010 - 11:58
No własnie o to mi chodziło - czy postęp w technologii budowy rajdówek (układ napędowy, zawieszenie, opony, aerodynamika) przyćmił miażdzącą przewagę mocy B-grupy. Dzięki.
Skiba
Wed, 16 Jun 2010 - 12:58
podejrzewam ze nawet jesli opony bedą terazniejsze to i tak B grupa dostanie po dupie ze wzgledu na zawieszenie i cale prowadzenie.
Czacza
Wed, 16 Jun 2010 - 13:08
Pewnie w całym sezonie WRC jest jakis OS, który jest niezmieniony od czasów B-grupy i na tej podstawie można określić jednoznacznie. Bo inaczej to w sumie gdybamy sobie.
k11
Wed, 16 Jun 2010 - 13:26
Az mi podpowiada, że Agrupy były szybsze już w połowie lat 90-ych, a teraz nawet N-ki robią lepsze czasy.
r.
kamil.k
Thu, 17 Jun 2010 - 00:37
jaka najniższa temperature może miec powietrze wylatujace bezposrednio z kratki jesli właczymy klimatyzacje na możliwie najniższa temperature??
mile
Thu, 17 Jun 2010 - 00:41
W Leonie 1.9 ASV 2004 ( jeśli to ma znaczenie) termoter umieszczony 5 cm w głąb kratki pokazywał okolice 5 stopni.
kamil.k
Thu, 17 Jun 2010 - 01:03
ciekawy jestem bo ostatnio pewna osoba opowiedziala mi historie że ktos przystawił noge do kratki nawiewu, wlaczyl klime i mu palca odmroziło
dla mnie bajka ale chętnie sie dowiem ile stopni może tam byc
Czacza
Thu, 17 Jun 2010 - 01:08
Znany mi rekord to -0,5'C.
BeeMiX
Thu, 17 Jun 2010 - 01:21
Znajomy mówił że w jego bardzo starym Pontiaku tak mocno chłodziło że miał szron na kratkach. W nowych autach pewnie jest jest czujnik który reguluje temperature i nie chłodzi tak bardzo.
RSMANIEK
Thu, 17 Jun 2010 - 02:11
No w klimatyzacji to chyba sa dodatnie temperatury odparowania wiec takie historie to raczej bajka...
crazy_ivan
Thu, 17 Jun 2010 - 06:44
W zasadzie racja, chociaż szron na przewodach robi się i w upalne dni. Kwestia i temperatury i ilości tłoczonego gazu ( jak z dezodorantem - niby w puszce jest ciepły, ale ze względu na duży wydatek na skórze czujemy zimno )
Skiba
Thu, 17 Jun 2010 - 08:27
przyklad z puszka kompletnie nie trafiony bo gaz przy rozprezaniu odbiera temperature z otoczenia ochładzajac się.
hz10
Thu, 17 Jun 2010 - 09:30
z tego co pamiętam to norma mowi że przy 1500 obrotow silnika i 3/4 mocy dmuchawy ma być okolice 4 stopnie
pieszy
Thu, 17 Jun 2010 - 11:27
CYTAT(Tarantula @ Sun, 13 Jun 2010 - 20:39)
Sharan 2003r.Nie podnosi sie jedna szyba elektryczna.Stawiam na silniczek który ją podnosi lub włącznik.Jak najlepiej i najłatwiej to sprawdzic?
P.
CYTAT(MrUw@ @ Mon, 14 Jun 2010 - 01:31)
(...)Najprosciej to sprawdź najpierw bezpieczniki...
A potem sciagnij boczek z drzwi kostkw z silniczka i miernikiem/kontrolka sprawdź czy dochodzi prąd do silnika dalej juz chyba jasne...
W Sharanie, jak i we wsztskich znanych mi samochodzach, nie ma osobnego bezpiecznika dla każdej szyby, więc jeżeli działa wszystko inne, to na 100% nie jest to wina bezpiecznika.
Przerabiałem to w Sharanie 02. U mnie problem leżał w przełączniku. Aby uniknąć zciągania boczku i mierzenia miernikiem/kontrolką, podmień na chwilę przełącznik z innych drzwi. Wystarczy zciągnąć plastkowy uchwyt w którym ten przełącznik jest umieszczony. Jeżeli szyba zadziała, to allegro + 2 minuty pracy. Jeżeli nie zadziała, to wtedy rozbieraj boczek.
P.S.
A silniczek pracuje? Słychać go? Może np zimą ktoś opuszczał zamarzniętą szybę i szlag trafił mechanizm (?).
k-meal
Thu, 17 Jun 2010 - 11:35
czesto ukrusza sie kawalek plastiku z przelacznika i blokuje tak, ze szyba rusza sie w jedna strone, a w druga juz nie. dlatego pytalem czy sie opuszcza.
pieszy
Thu, 17 Jun 2010 - 11:37
CYTAT(crazy_ivan @ Thu, 17 Jun 2010 - 06:44)
W zasadzie racja, chociaż szron na przewodach robi się i w upalne dni. Kwestia i temperatury i ilości tłoczonego gazu ( jak z dezodorantem - niby w puszce jest ciepły, ale ze względu na duży wydatek na skórze czujemy zimno )
Ze względu na dyuży wydatek to możesz najwyżej ciepło poczuć a nie zimno. Z tym, że wydatek musiałby być wielokrotnie większy niż jest w dezodorancie.
Zimno podczas opróżniania dezodorantu czujesz dlatego, że nie zmienia się objętość opakowania, ale zmniejsza się ciśnienie wewnątrz więc i temperatura musi spaść. Fajnym równaniem opisał to w XIX wieku niejaki Clapeyron. "Równanie stanu gazu doskonałego" możesz znaleźć chociażby na Wikipedi.
Przypadkiem odwrotnym jest tak niepożądane przez właścicieli samochodów z doładowanym silnikiem zwiększanie temperatury gazu sprężanego.
tomek_7
Thu, 17 Jun 2010 - 18:30
CYTAT(kamil.k @ Thu, 17 Jun 2010 - 01:03)
ciekawy jestem bo ostatnio pewna osoba opowiedziala mi historie że ktos przystawił noge do kratki nawiewu, wlaczyl klime i mu palca odmroziło
dla mnie bajka ale chętnie sie dowiem ile stopni może tam byc
Jakieś 10 lat temu jak mieszkałem w UK i było "lato stulecia" to wszystkie radia, tv i gazety przez kilka dni trąbiły o przypadku kierowcy Jaguara który odmroził sobie palec u stopy.
EDIT: To mogło być to:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/3144803.stm
Salieri
Thu, 17 Jun 2010 - 20:07
u mnie po nabiciu klimy po chwili przy nawiewie byly 2stopnie... temperatura na zewnatrz okolo 18-19st. Ale to nawet jakby skierowac na same nogi to i tak te dysze sa w jakiejs tam odleglosci od konczyny, wiec nie wiem jak to mozliwe odmrozic sobie palec, no chyba, ze trzymal go bezposrednio w dyszy
Tommo
Thu, 17 Jun 2010 - 20:36
teoretycznie jak najbardziej możliwe.ważne aby intensywność nawiewu była odpowiednio duża.
flander
Thu, 17 Jun 2010 - 21:59
Panowie, nie znam się za bardzo na skrzyniach ani sprzęgłach, a mam taki problem: co jakiś czas coś głośno strzela ( tylko raz ) w okolicach skrzyni, sprzęgła. Strzela podczas wciskania/ odpuszczania pedału sprzęgła. Normalnie da się jeździć. Co to może być ? Uwalony docisk ?
Skiba
Fri, 18 Jun 2010 - 18:01
ile moze wynosic jednostkowe zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi hondy przy mocy max ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.