Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
flander
Witam. Czy na tym http://allegro.pl/item1047970392_tablet_we...baterie_fv.html będzie chodził VCDS i pokrewne ? Pójdzie xp to myślę, że na pewno pójdzie i VCDS. Wolę się upewnić przed zakupem.
siewcu
Jak wielką głupotą jest założenie uszelki pod głowicę po raz drugi ? Głowica była ściągana i remontowana po zerwaniu paska rozrządu.

Podpowiedź - przelot uszczelki 170 tysięcy kilometrów.
Tommo
prawie tak samą, jak założenie po raz drugi prezerwatywy laugh.gif
bezduszny
Może i śmieszne pytanie...

Chodzi mi o ciśnienie w oponach, jakie powinno być. Oczywiście, wiem, że jest etykieta z podanym ciśnieniem... ale no właśnie.

Czy ma być to ciśnienie do jakiego pompujemy koła.. a ona po nagrzaniu łapią większe...
Czy ma być to ciśnienie jakie koło ma mieć już po nagrzaniu, czyli pompujemy mniej

?
flapjck1
tak naprawde to powino byc takie zeby cale czolo opony rowno sie nagrzewalo a nie np tylko krawedziami


ja np wogole sie nie stosuje zaleceniami producentow i w wiekszosci aut mam nadmuchane ok 2,5-2,8 bara
bezduszny
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.
siewcu
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?
BeeMiX
CYTAT(siewcu @ Sat, 29 May 2010 - 23:50) *
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?


W AWD tak się spina napęd.
Skiba
CYTAT(siewcu @ Sun, 30 May 2010 - 00:50) *
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?


zeby skasować luz w napędzie i ruszyć bez strzału na wszystkich kołach zębatych.
hz10
CYTAT(bezduszny @ Sat, 29 May 2010 - 23:27) *
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.

jak już wszystko zawiedzie wystarczy przeczytać instrukcje obsługi smile.gif jest napisane że ciśnienie sprawdzamy przed jazdą czyli na zimno
Czacza
CYTAT(siewcu @ Sat, 29 May 2010 - 23:50) *
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?



Żeby uniknąć uszkodzenia układu napędowego przy starcie (jak masz bambilion niutów i koni), to w momencie startu wszystko jest już napięte. A jak masz mniej mocy, to poprostu nei tracisz cennego ułamka sekundy na napięcie układu, tylko odrazu napędzasz koła.

Ciśnienie w oponach sprawdzamy na zimno. Jak się grzeją to rośnie ciśnienie i mięknie bark opony, więc poniekąd wszystko to się znosi i prowadzenie auta wiele się nie zmienia.
dejv667
CYTAT(bezduszny @ Sat, 29 May 2010 - 23:27) *
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.

No to juz wiesz:
CYTAT(hz10 @ Sun, 30 May 2010 - 08:59) *
jak już wszystko zawiedzie wystarczy przeczytać instrukcje obsługi smile.gif jest napisane że ciśnienie sprawdzamy przed jazdą czyli na zimno

CYTAT(Czacza @ Sun, 30 May 2010 - 10:33) *
Ciśnienie w oponach sprawdzamy na zimno. Jak się grzeją to rośnie ciśnienie i mięknie bark opony, więc poniekąd wszystko to się znosi i prowadzenie auta wiele się nie zmienia.


Ja tylko dodam, ze np w instrukcji mojego dupowozu Honda zaznaczyła, ze na zimno oznacza po przejechaniu nie więcej niż bodajże 1600m.
lagadula
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 29 May 2010 - 23:57) *
W AWD tak się spina napęd.


Nie tylko, to podstawa dobrego startu w każdej imprezie, KJS czy WRC. Czy to R3, czy S1600, czy N3.
Maciass
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
0Rh+
Akurat emisja CO2 zalezy tylko od ilosci spalonego paliwa nie od jego rodzaju. A tak ogolnie to chyba naj mniej ekologiczne sa diesle bez filtrow czastek stalych (wlasnie przez durza ich ilosc).
Skiba
z Tym ze problemem w dzisiejszych czasach juz nie jest samo ograniczenie cząsteczek stałych do pewnego poziomu a ograniczenie wielksci tych cząsteczek, ponieważ te najmniejsze ktorych nie potrafia zatrzymac filtry dostaja się wlasnie do organizmow
Wombat
ale to jest bardziej złożone pytanie - owe "wszystkie aspekty". Dochodzą takie kwestie jak obciążenie środowiska podczas produkcji samego paliwa (produkty uboczne, zużycie energii) jak i produkcji silnika - materiały, recycling.. itd. To chyba odpowiedź musiałaby być ze wskazaniem na konkretne modele.
W samochodach to pewnie jakaś wielolitrowa benzynowa hybryda stanowi duże obciazenie dla środowiska ale tak to pewnie jakis gigantyczny okrętowy diesel
pucek
Ja nie moge pojac dlaczego wszyscy trabia o emisji CO2 ktory przeciez wystepuje w naturze i to w niemalych ilosciach....a co z NOx SOx itd.itp.?

CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58) *
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
burski
CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58) *
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?


LPG w polonezie, bogata mieszanka z LOTOSem Traffic. Testowane metodą "stoję za nim w korku".
ryczko100
Od kiedy nowość rodem z NASA jest na Polskim rynku ? http://www.allegro.pl/item1059486070_esa_s...lka_gratis.html
Wygląda na zajebisty produkt biggrin.gif Czy jak zamontuje 5 szt do przerdzewiałego poloneza to dziury się cofną ?


i po co komu hybrydy skoro jest to ? http://www.allegro.pl/item1059744297_gener...fesjonalny.html
k11
CYTAT(pucek @ Tue, 01 Jun 2010 - 12:43) *
Ja nie moge pojac dlaczego wszyscy trabia o emisji CO2 ktory przeciez wystepuje w naturze i to w niemalych ilosciach....a co z NOx SOx itd.itp.?


Zawartość związków siarki jest uzależniona od zawartości siarki w paliwie (a z tym jest co raz lepiej), zaś kwestie NOx rozwiązuje się katalizatorem.

r.
pucek
To dzisiejsze auta emituja tylko CO2?

CYTAT(k11 @ Wed, 02 Jun 2010 - 10:09) *
Zawartość związków siarki jest uzależniona od zawartości siarki w paliwie (a z tym jest co raz lepiej), zaś kwestie NOx rozwiązuje się katalizatorem.

r.
k11
Nie, ale tlenek węgla cztery jest najbardziej medialny smile.gif

r.
Czacza
CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58) *
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?


Zakładając, że wszystkie silniki są sprawne, to chyba jednak diesel.
I nie wierzę w żaden FAP i inne cuda.
Warpi
w innym temacie ktoś wkleił takie zdjęcie:

u mnie z kolei tłoki są bialutkie i czyściutkie, który kolor jest prawidłowy ? czy kolor świadczy o zbyt ubogim lub bogatym AFR ?
Czacza
Zwykle jak tłok jest bielutki i czyściutki to świadczy o tym, że pił wodę...
Michorspowr
Witam,może głupie pytanie, ale nie wiem do czego to służy i co to jest może ktoś podpowie angry.gif



mate96
reduktory gazu/plynu z zaworem jednokierunkowym
Michorspowr
jest to wyjęte z samochodu i nie wiem do czego dokladnie służyło może LPG? i dlaczego są dwa pokrętła
BartekSz
Gdzie powinien byc dalej wpuszczony gumowy waz zaznaczony na zdjeciu ponizej ? ( silnik to 1.6 8V 75 KM Opel ).


Joker
CYTAT(Czacza @ Thu, 03 Jun 2010 - 19:39) *
Zwykle jak tłok jest bielutki i czyściutki to świadczy o tym, że pił wodę...

Albo jeździł na LPG smile.gif
kamil.k
lpg tak nie czysci i to tylko oznaka że silnik ciągnie wode.w normalnym silniku tłok zawsze bedzie troche okopcony tak jak rura wydechowa


nawet jak na lpg bedzie uboga mieszanka to tłok może i nie bedzie taki czarny ale nagar bedzie zawsze tylko innego koloru

Tommo
CYTAT(BartekSz @ Fri, 04 Jun 2010 - 09:12) *
Gdzie powinien byc dalej wpuszczony gumowy waz zaznaczony na zdjeciu ponizej ? ( silnik to 1.6 8V 75 KM Opel ).

w kolektor ssący
Arkadius3
a nie czasami wpięty w blok? odpowietrzenie skrzyni korbowej. Kojarzy mi się że fabrycznie tam jest takie kolanko 90 stopni i idzie w dół między kanałami kolektora do bloku. Bo jakby nie zauważyć odpowietrzenie głowicy jest wpięte w układ ssący przed przepustnicą.
Tommo
tu masz foto poglądowe.jakby szedł do bloku schodził by na dół a nie do tyłu za kolektor.Na tylnej ściance jest króciec do którego dochodzi.

Zgred
To ja z innej beki.
Ma ktoś nr katalogowe wałków rozrządu ABF-a?
Keler
wg. etki;
051 109 021 B - dolotowy
051 109 022 B - wydechowy
Zgred
Podziękowania równe skrzynce wódki na tą chwile.Dzięki biggrin.gif
canar
co może powodować szarpanie/dławienie się auta poniżej 2500 tys obr? Cewki i świece nowe, następny na oku jest przepływomierz-po odpięciu go auto nie szarpie, ale tez nie reaguje tak zywo na gaz, jest odrobine słabsze. Czy mozna sprobować go podreperowac, czy odrazu lepiej wymienic? auto to Vectra OPC 06'
K@rol
A podpinales pod kompa? Jakies bledy?
canar
błędów żadnych nie pokazuje niestety..

edit; raz pokazało ponad pół roku temu błąd gdzieś w układzie zasilania paliwem(listwa wtryskowa), ale wtedy szarpało inaczej i nie tak mocno, później po skasowaniu przestało szarpac i był spokoj, a teraz znowu jest powtorka z rozrywki.
siewcu
Pacjent to Meganka 2000r 1.9dCi 72kW. Objaw: po przekroczeniu dokładnie 120km/h licznikowych zapala się kontrolka świec żarowki/usterki układu elektrycznego. Co może być przyczyną ? Wtryski były regenerowane, więc to chyba nie to. Dodam, że auto jeździ tak samo, niezależnie od tego czy kontrolka świeci, czy nie.
Grzesi(E30)k
Dziwna sprawa-mianowicie w aucie ojca (Renault Scenic 1.9DCi 1P2) czasami jak się nie odczeka przed odpaleniem aż zgasną wszystkie kontrolki to auto jest wyraźnie słabsze i głupio reaguje na gaz. tj mocno opóźniona reakcja za równo po odpuszczeniu jak i dodaniu.
Generalnie jak już się zrobi tą procedurę z wszystkimi kontrolkami to mimo wszystko auto jednak tempo reaguje na ruchy pedałem gazu (ja rozumiem potencjometr ,a nie linka ale jednak w**ca sytuacja). Dynamika jak na te 115KM też mizerna bo kolegi Bora 90PS przy takiej samej masie idzie zauważalnie lepiej chyba że "ten typ tak ma"...

W którym miejscu szukać problemu? Czy to może po prostu tak jak już zauważyłem "made in France" i "ten typ tak ma"? tongue.gif
matteusz

W jaki sposób ta kiera jest tam zamontowana? Z tej pozycji, w której aktualnie jest można kierować? Co to w ogóle za urządzenie tam jest i do czego to słuzy?
mate96
tu jest zamontowany quick release do kierownic. bajer zeby mozna bylo odpinac kiere i latwiej wsiadac/wysiadac. Boww Wow czy jak on tam mial to zamontowane w turanie w F&F tokyo drift.
rennen
CYTAT(matteusz @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:01) *

W jaki sposób ta kiera jest tam zamontowana? Z tej pozycji, w której aktualnie jest można kierować? Co to w ogóle za urządzenie tam jest i do czego to słuzy?


Tzw "quick release" i służy do szybkiego zdejmowania kierownicy. Z tej pozycji w której aktualnie jest kierownica na zdjęciu nie można kierować pojazdu przy jej użyciu. Można za to zapiąć klucz i kierować tongue.gif kiedyś jeździłem Porsche 928 bez kierownicy po podwórku w ten sposób tongue.gif
matteusz
Dzięki, o quick release słyszałem, ale nie wiedziałem, że mają one takie miejsce do zamocowania kierownicy, bo w tej pozycji to raczej wsiadania nie ułatwia tongue.gif
Taffarel
CYTAT(canar @ Mon, 07 Jun 2010 - 19:22) *
błędów żadnych nie pokazuje niestety..

edit; raz pokazało ponad pół roku temu błąd gdzieś w układzie zasilania paliwem(listwa wtryskowa), ale wtedy szarpało inaczej i nie tak mocno, później po skasowaniu przestało szarpac i był spokoj, a teraz znowu jest powtorka z rozrywki.


sonda lambda.
mile
Co to za auto na tym zdjęciu że potrzeba quick realease żeby wygodnie wsiaść i wysiąść ?
Taffarel
jakas honda, a czy to jest takie niezbedne to bym sie zastanawial wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.