flander
Fri, 28 May 2010 - 15:24
Witam. Czy na tym
http://allegro.pl/item1047970392_tablet_we...baterie_fv.html będzie chodził VCDS i pokrewne ? Pójdzie xp to myślę, że na pewno pójdzie i VCDS. Wolę się upewnić przed zakupem.
siewcu
Sat, 29 May 2010 - 00:51
Jak wielką głupotą jest założenie uszelki pod głowicę po raz drugi ? Głowica była ściągana i remontowana po zerwaniu paska rozrządu.
Podpowiedź - przelot uszczelki 170 tysięcy kilometrów.
Tommo
Sat, 29 May 2010 - 07:58
prawie tak samą, jak założenie po raz drugi prezerwatywy
bezduszny
Sat, 29 May 2010 - 23:18
Może i śmieszne pytanie...
Chodzi mi o ciśnienie w oponach, jakie powinno być. Oczywiście, wiem, że jest etykieta z podanym ciśnieniem... ale no właśnie.
Czy ma być to ciśnienie do jakiego pompujemy koła.. a ona po nagrzaniu łapią większe...
Czy ma być to ciśnienie jakie koło ma mieć już po nagrzaniu, czyli pompujemy mniej
?
flapjck1
Sat, 29 May 2010 - 23:24
tak naprawde to powino byc takie zeby cale czolo opony rowno sie nagrzewalo a nie np tylko krawedziami
ja np wogole sie nie stosuje zaleceniami producentow i w wiekszosci aut mam nadmuchane ok 2,5-2,8 bara
bezduszny
Sat, 29 May 2010 - 23:27
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.
siewcu
Sat, 29 May 2010 - 23:50
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?
BeeMiX
Sat, 29 May 2010 - 23:57
CYTAT(siewcu @ Sat, 29 May 2010 - 23:50)
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?
W AWD tak się spina napęd.
Skiba
Sun, 30 May 2010 - 00:17
CYTAT(siewcu @ Sun, 30 May 2010 - 00:50)
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?
zeby skasować luz w napędzie i ruszyć bez strzału na wszystkich kołach zębatych.
hz10
Sun, 30 May 2010 - 08:59
CYTAT(bezduszny @ Sat, 29 May 2010 - 23:27)
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.
jak już wszystko zawiedzie wystarczy przeczytać instrukcje obsługi
jest napisane że ciśnienie sprawdzamy przed jazdą czyli na zimno
Czacza
Sun, 30 May 2010 - 10:33
CYTAT(siewcu @ Sat, 29 May 2010 - 23:50)
A mógłby mi ktoś powiedzieć po co zaciąga się ręczny przy starcie z miejsca np przy 1/4 ?
Żeby uniknąć uszkodzenia układu napędowego przy starcie (jak masz bambilion niutów i koni), to w momencie startu wszystko jest już napięte. A jak masz mniej mocy, to poprostu nei tracisz cennego ułamka sekundy na napięcie układu, tylko odrazu napędzasz koła.
Ciśnienie w oponach sprawdzamy na zimno. Jak się grzeją to rośnie ciśnienie i mięknie bark opony, więc poniekąd wszystko to się znosi i prowadzenie auta wiele się nie zmienia.
dejv667
Sun, 30 May 2010 - 10:46
CYTAT(bezduszny @ Sat, 29 May 2010 - 23:27)
ok...
ale te 2,5-2.8 masz po rozgrzaniu... czy pompujesz na chłodno ?
bo teorię o przyleganiu znam.
No to juz wiesz:
CYTAT(hz10 @ Sun, 30 May 2010 - 08:59)
jak już wszystko zawiedzie wystarczy przeczytać instrukcje obsługi
jest napisane że ciśnienie sprawdzamy przed jazdą czyli na zimno
CYTAT(Czacza @ Sun, 30 May 2010 - 10:33)
Ciśnienie w oponach sprawdzamy na zimno. Jak się grzeją to rośnie ciśnienie i mięknie bark opony, więc poniekąd wszystko to się znosi i prowadzenie auta wiele się nie zmienia.
Ja tylko dodam, ze np w instrukcji mojego dupowozu Honda zaznaczyła, ze na zimno oznacza po przejechaniu nie więcej niż bodajże 1600m.
lagadula
Sun, 30 May 2010 - 12:02
CYTAT(BeeMiX @ Sat, 29 May 2010 - 23:57)
W AWD tak się spina napęd.
Nie tylko, to podstawa dobrego startu w każdej imprezie, KJS czy WRC. Czy to R3, czy S1600, czy N3.
Maciass
Mon, 31 May 2010 - 22:58
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
0Rh+
Mon, 31 May 2010 - 23:30
Akurat emisja CO2 zalezy tylko od ilosci spalonego paliwa nie od jego rodzaju. A tak ogolnie to chyba naj mniej ekologiczne sa diesle bez filtrow czastek stalych (wlasnie przez durza ich ilosc).
Skiba
Tue, 01 Jun 2010 - 00:19
z Tym ze problemem w dzisiejszych czasach juz nie jest samo ograniczenie cząsteczek stałych do pewnego poziomu a ograniczenie wielksci tych cząsteczek, ponieważ te najmniejsze ktorych nie potrafia zatrzymac filtry dostaja się wlasnie do organizmow
Wombat
Tue, 01 Jun 2010 - 01:19
ale to jest bardziej złożone pytanie - owe "wszystkie aspekty". Dochodzą takie kwestie jak obciążenie środowiska podczas produkcji samego paliwa (produkty uboczne, zużycie energii) jak i produkcji silnika - materiały, recycling.. itd. To chyba odpowiedź musiałaby być ze wskazaniem na konkretne modele.
W samochodach to pewnie jakaś wielolitrowa benzynowa hybryda stanowi duże obciazenie dla środowiska ale tak to pewnie jakis gigantyczny okrętowy diesel
pucek
Tue, 01 Jun 2010 - 12:43
Ja nie moge pojac dlaczego wszyscy trabia o emisji CO2 ktory przeciez wystepuje w naturze i to w niemalych ilosciach....a co z NOx SOx itd.itp.?
CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58)
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
burski
Tue, 01 Jun 2010 - 12:46
CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58)
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
LPG w polonezie, bogata mieszanka z LOTOSem Traffic. Testowane metodą "stoję za nim w korku".
ryczko100
Tue, 01 Jun 2010 - 15:24
Od kiedy nowość rodem z NASA jest na Polskim rynku ?
http://www.allegro.pl/item1059486070_esa_s...lka_gratis.htmlWygląda na zajebisty produkt
Czy jak zamontuje 5 szt do przerdzewiałego poloneza to dziury się cofną ?
i po co komu hybrydy skoro jest to ?
http://www.allegro.pl/item1059744297_gener...fesjonalny.html
k11
Wed, 02 Jun 2010 - 10:09
CYTAT(pucek @ Tue, 01 Jun 2010 - 12:43)
Ja nie moge pojac dlaczego wszyscy trabia o emisji CO2 ktory przeciez wystepuje w naturze i to w niemalych ilosciach....a co z NOx SOx itd.itp.?
Zawartość związków siarki jest uzależniona od zawartości siarki w paliwie (a z tym jest co raz lepiej), zaś kwestie NOx rozwiązuje się katalizatorem.
r.
pucek
Wed, 02 Jun 2010 - 10:30
To dzisiejsze auta emituja tylko CO2?
CYTAT(k11 @ Wed, 02 Jun 2010 - 10:09)
Zawartość związków siarki jest uzależniona od zawartości siarki w paliwie (a z tym jest co raz lepiej), zaś kwestie NOx rozwiązuje się katalizatorem.
r.
k11
Wed, 02 Jun 2010 - 16:37
Nie, ale tlenek węgla cztery jest najbardziej medialny
r.
Czacza
Wed, 02 Jun 2010 - 21:44
CYTAT(Maciass @ Mon, 31 May 2010 - 22:58)
który z typów silników LPG, diesel, benzyna jest najbardziej NIE ekologiczny dla srodowiska ? nie patrząc tylko na emisje CO2, a na wszystkie aspekty ?
Zakładając, że wszystkie silniki są sprawne, to chyba jednak diesel.
I nie wierzę w żaden FAP i inne cuda.
Warpi
Thu, 03 Jun 2010 - 18:50
w innym temacie ktoś wkleił takie zdjęcie:
u mnie z kolei tłoki są bialutkie i czyściutkie, który kolor jest prawidłowy ? czy kolor świadczy o zbyt ubogim lub bogatym AFR ?
Czacza
Thu, 03 Jun 2010 - 19:39
Zwykle jak tłok jest bielutki i czyściutki to świadczy o tym, że pił wodę...
Michorspowr
Thu, 03 Jun 2010 - 20:46
Witam,może głupie pytanie, ale nie wiem do czego to służy i co to jest może ktoś podpowie
mate96
Thu, 03 Jun 2010 - 20:50
reduktory gazu/plynu z zaworem jednokierunkowym
Michorspowr
Thu, 03 Jun 2010 - 21:01
jest to wyjęte z samochodu i nie wiem do czego dokladnie służyło może LPG? i dlaczego są dwa pokrętła
BartekSz
Fri, 04 Jun 2010 - 09:12
Gdzie powinien byc dalej wpuszczony gumowy waz zaznaczony na zdjeciu ponizej ? ( silnik to 1.6 8V 75 KM Opel ).
Joker
Fri, 04 Jun 2010 - 10:02
CYTAT(Czacza @ Thu, 03 Jun 2010 - 19:39)
Zwykle jak tłok jest bielutki i czyściutki to świadczy o tym, że pił wodę...
Albo jeździł na LPG
kamil.k
Fri, 04 Jun 2010 - 21:55
lpg tak nie czysci i to tylko oznaka że silnik ciągnie wode.w normalnym silniku tłok zawsze bedzie troche okopcony tak jak rura wydechowa
nawet jak na lpg bedzie uboga mieszanka to tłok może i nie bedzie taki czarny ale nagar bedzie zawsze tylko innego koloru
Tommo
Sat, 05 Jun 2010 - 08:11
CYTAT(BartekSz @ Fri, 04 Jun 2010 - 09:12)
Gdzie powinien byc dalej wpuszczony gumowy waz zaznaczony na zdjeciu ponizej ? ( silnik to 1.6 8V 75 KM Opel ).
w kolektor ssący
Arkadius3
Sat, 05 Jun 2010 - 08:31
a nie czasami wpięty w blok? odpowietrzenie skrzyni korbowej. Kojarzy mi się że fabrycznie tam jest takie kolanko 90 stopni i idzie w dół między kanałami kolektora do bloku. Bo jakby nie zauważyć odpowietrzenie głowicy jest wpięte w układ ssący przed przepustnicą.
Tommo
Sat, 05 Jun 2010 - 09:05
tu masz foto poglądowe.jakby szedł do bloku schodził by na dół a nie do tyłu za kolektor.Na tylnej ściance jest króciec do którego dochodzi.
Zgred
Sat, 05 Jun 2010 - 12:45
To ja z innej beki.
Ma ktoś nr katalogowe wałków rozrządu ABF-a?
Keler
Sat, 05 Jun 2010 - 13:46
wg. etki;
051 109 021 B - dolotowy
051 109 022 B - wydechowy
Zgred
Sat, 05 Jun 2010 - 14:44
Podziękowania równe skrzynce wódki na tą chwile.Dzięki
canar
Mon, 07 Jun 2010 - 14:27
co może powodować szarpanie/dławienie się auta poniżej 2500 tys obr? Cewki i świece nowe, następny na oku jest przepływomierz-po odpięciu go auto nie szarpie, ale tez nie reaguje tak zywo na gaz, jest odrobine słabsze. Czy mozna sprobować go podreperowac, czy odrazu lepiej wymienic? auto to Vectra OPC 06'
K@rol
Mon, 07 Jun 2010 - 19:11
A podpinales pod kompa? Jakies bledy?
canar
Mon, 07 Jun 2010 - 19:22
błędów żadnych nie pokazuje niestety..
edit; raz pokazało ponad pół roku temu błąd gdzieś w układzie zasilania paliwem(listwa wtryskowa), ale wtedy szarpało inaczej i nie tak mocno, później po skasowaniu przestało szarpac i był spokoj, a teraz znowu jest powtorka z rozrywki.
siewcu
Mon, 07 Jun 2010 - 20:51
Pacjent to Meganka 2000r 1.9dCi 72kW. Objaw: po przekroczeniu dokładnie 120km/h licznikowych zapala się kontrolka świec żarowki/usterki układu elektrycznego. Co może być przyczyną ? Wtryski były regenerowane, więc to chyba nie to. Dodam, że auto jeździ tak samo, niezależnie od tego czy kontrolka świeci, czy nie.
Grzesi(E30)k
Tue, 08 Jun 2010 - 10:50
Dziwna sprawa-mianowicie w aucie ojca (Renault Scenic 1.9DCi 1P2) czasami jak się nie odczeka przed odpaleniem aż zgasną wszystkie kontrolki to auto jest wyraźnie słabsze i głupio reaguje na gaz. tj mocno opóźniona reakcja za równo po odpuszczeniu jak i dodaniu.
Generalnie jak już się zrobi tą procedurę z wszystkimi kontrolkami to mimo wszystko auto jednak tempo reaguje na ruchy pedałem gazu (ja rozumiem potencjometr ,a nie linka ale jednak w**ca sytuacja). Dynamika jak na te 115KM też mizerna bo kolegi Bora 90PS przy takiej samej masie idzie zauważalnie lepiej chyba że "ten typ tak ma"...
W którym miejscu szukać problemu? Czy to może po prostu tak jak już zauważyłem "made in France" i "ten typ tak ma"?
matteusz
Tue, 08 Jun 2010 - 13:01
W jaki sposób ta kiera jest tam zamontowana? Z tej pozycji, w której aktualnie jest można kierować? Co to w ogóle za urządzenie tam jest i do czego to słuzy?
mate96
Tue, 08 Jun 2010 - 13:10
tu jest zamontowany quick release do kierownic. bajer zeby mozna bylo odpinac kiere i latwiej wsiadac/wysiadac. Boww Wow czy jak on tam mial to zamontowane w turanie w F&F tokyo drift.
rennen
Tue, 08 Jun 2010 - 13:13
CYTAT(matteusz @ Tue, 08 Jun 2010 - 13:01)
W jaki sposób ta kiera jest tam zamontowana? Z tej pozycji, w której aktualnie jest można kierować? Co to w ogóle za urządzenie tam jest i do czego to słuzy?
Tzw "quick release" i służy do szybkiego zdejmowania kierownicy. Z tej pozycji w której aktualnie jest kierownica na zdjęciu nie można kierować pojazdu przy jej użyciu. Można za to zapiąć klucz i kierować
kiedyś jeździłem Porsche 928 bez kierownicy po podwórku w ten sposób
matteusz
Tue, 08 Jun 2010 - 13:19
Dzięki, o quick release słyszałem, ale nie wiedziałem, że mają one takie miejsce do zamocowania kierownicy, bo w tej pozycji to raczej wsiadania nie ułatwia
Taffarel
Tue, 08 Jun 2010 - 13:59
CYTAT(canar @ Mon, 07 Jun 2010 - 19:22)
błędów żadnych nie pokazuje niestety..
edit; raz pokazało ponad pół roku temu błąd gdzieś w układzie zasilania paliwem(listwa wtryskowa), ale wtedy szarpało inaczej i nie tak mocno, później po skasowaniu przestało szarpac i był spokoj, a teraz znowu jest powtorka z rozrywki.
sonda lambda.
mile
Tue, 08 Jun 2010 - 14:19
Co to za auto na tym zdjęciu że potrzeba quick realease żeby wygodnie wsiaść i wysiąść ?
Taffarel
Tue, 08 Jun 2010 - 14:24
jakas honda, a czy to jest takie niezbedne to bym sie zastanawial
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.