specnaz14
Wed, 23 May 2012 - 20:22
Kolega jezdzi taka audica z 2,5 tdi dosc dlugo i odpukac narazie niema zadnych problemow. Takze trzeba dobrze trafic i dbac.
pucek
Thu, 24 May 2012 - 01:13
CYTAT(iktorn92 @ Wed, 23 May 2012 - 19:23)
Pacjent: Honda Civic EP3 Type R. Auto (rajdowka) odpalane sporadycznie, ostatni raz odpalane miesiac temu palilo od strzała. Dzis kreci i nic sie nie dzieje czasem lekko zalapie. Iskra jest paliwo tez, sciagalem krociec przy listwie wtryskowej, do tego wlana swieza piatka 98 do baku. Jakies pomysly? Kluczyk od immo gasnie jakies 3sekundy po przekreceniu zaplonu. Pomozcie, auto musi w piatek wyjechac chociaz z garazu!
Pzdr!
Pokrec rozrusznikiem ,po tym wyjmij i obejrzyj swiece.Jesli mokre to za duzo paliwa (o ile iskra jest dobra) ,jezeli suche to wiadomo.Moze jednak iskre ma za slaba...?
rdk
Thu, 24 May 2012 - 14:31
Erhabe, specnaz14 - dziękuję za odpowiedzi!
HMP_inc
Thu, 24 May 2012 - 18:04
Nie pchałbym się w V6 TDI... Bardzo cięzko sprzedawalny model, prócz kultury pracy niewiele ma do zaoferowania w porównaniu do 1.9 TDI czy 330d. Spala relatywnie dużo, osiągi nie powalają, dośc drogi serwis. Pamiętajcie, że nawet te "poprawione" będą mieć niedługo 9 i 10 lat, a V6 TDI nie są specjalnie udanymi konstrukcjami. A jak trafisz wyeksploatowany motor lub auto to kupisz sobie nieruchomość.
iktorn92
Thu, 24 May 2012 - 21:31
@ PUCEK - Tak, świece są mokre, ale iskra jest na kazdym cyl. czyzby az tak slaba iskra ze nie jest w stanie odpalic? Paliwo to v-power zmieszany z 98, masakra jakas dzisiaj nawet zlałem troche paliwa zeby sprawdzic czy sie pali i sie pieknie pali... brak pomysłow, bezpieczniki sprawdzone, ale to auto ma tylko nie duza skrzynke pod maska, wiem rajdowka moze miec wszystko gdzie indziej ale czy EP3 nie ma jakis w srodku? np. od Ecu czy cos?
tomek 1980
Thu, 24 May 2012 - 22:16
Witam, iskra ginie pod ciśnieniem, jeśli dobrze pamiętam, miałem podobny problem w civiku i chyba winny za to był aparat zapłonowy.
Pozdrawiam.
iktorn92
Fri, 25 May 2012 - 10:11
@ Tomek 1980 - Tam jest osobna cewka na kazdej świecy, nie pozostaje nic innej jak no wlasnie co zrobic? co moze byc przyczyna slabej iskry? Cewki padły ?
pucek
Fri, 25 May 2012 - 11:47
CYTAT(iktorn92 @ Thu, 24 May 2012 - 21:31)
@ PUCEK - Tak, świece są mokre, ale iskra jest na kazdym cyl. czyzby az tak slaba iskra ze nie jest w stanie odpalic? Paliwo to v-power zmieszany z 98, masakra jakas dzisiaj nawet zlałem troche paliwa zeby sprawdzic czy sie pali i sie pieknie pali... brak pomysłow, bezpieczniki sprawdzone, ale to auto ma tylko nie duza skrzynke pod maska, wiem rajdowka moze miec wszystko gdzie indziej ale czy EP3 nie ma jakis w srodku? np. od Ecu czy cos?
Wedlug mnie sa 2 mozliwosci:
1.Iskra za slaba - modul pada
2.czujnik temp silnika zly sygnal daje ,(np -40stC) ,i wtedy ecu poda duzo za duzo paliwa i zaleje swiece.
Swiece sa czyste czy zakopcone?
iktorn92
Fri, 25 May 2012 - 15:37
@ Pucek - Świece były mokre po kilku kreceniach, ciecz na swiecach o zapachu benzyny ale słodka w smaku, po wytarciu i wyczyszczeniu swiece maja lekko brazowawy nalot czyli niedogrzane, ale dlatego ze auto przedtem było tylko przepalane. Ogolnie mamy drugi kompletny silnik, jutro rano jade przelozyc cewki na swiece z tego drugiego. Ogolnie raczej tam nie ma modulu czy klasycznego aparatu zaplonowego, są tylko cewki na kazdym cyl w 1.8t czyli wszystko zalezy od cewek. Jeszcze jednym podejrzanym moze byc czujnik polozenia wału.
p.s. Sproboje moze jeszcze trochę zmniejszych przerwę na świecy zeby iskra była mocniejsza.
Dzieki za pomoc! Jeszcze się odezwe!
Jarzyn
Fri, 25 May 2012 - 15:57
CYTAT(iktorn92 @ Fri, 25 May 2012 - 15:37)
ciecz na swiecach o zapachu benzyny ale słodka w smaku
o_O
Sorry za offtopic, ale liżesz wszystko w aucie przy diagnozowaniu?
Misior
Fri, 25 May 2012 - 16:02
płyn chłodniczy?
iktorn92
Fri, 25 May 2012 - 17:16
Właśnie po to lizałem haha , ale po ostatnim upalaniu sie zagrzała i było podejrzenie o upg, myślałem, ze moze akurat stad potrzeba sprobowania świec:) wykreciłem świece i kreciłem bez nich i nic ,, nie chlapało" z cylindra a zbiorniczek tam jest tak schowany ze za cholere nie widac czy cokolwiek jest w nim czy ubyło... Od dwóch dni mi psuje nerwy jutro przekladam cewki i zmniejszam przerwe na swiecach jak to nie pomoze to tylko jakiegos magika zawołać
KonradGT
Sat, 26 May 2012 - 10:44
Gdzieś na forum padło zagadnienie, że były silniki BMW M50B20 bez lambdy, ktoś ogarnia temat? Jeśli tak to który komp ogarnia to z zachowaniem normalnego spalania bez podpiętej sondy?
MrUw@
Sat, 26 May 2012 - 17:39
audi 1,6 silnik bodajrze ADP... po ustawieniu rozrządu autko ładnie chodzi pali dobrze ale jakby osłabło (po włączeniu klimy obroty trochę falują) Po poprzedniej wymianie ktoś poprawiał niby aparat zapłonowy i było ok... co może być ? jak ogarnąć (Najlepiej bez ingerencji w rozrząd i ściagania pasa...)
usuniety
Sat, 26 May 2012 - 19:22
z jakiego porsche to jest felga? lub jeśli nie z porsche to z jakiego samochodu?
Felga jest skręcana - rotor jest z włókna? wzór kojarzy mi się z lamborghini... ale nie wiem jak tam wygląda kwestia rozstawu... może jakieś stare lambo?
18x11 5x130
rdk
Mon, 28 May 2012 - 15:33
CYTAT(HMP_inc @ Thu, 24 May 2012 - 18:04)
Nie pchałbym się w V6 TDI... Bardzo cięzko sprzedawalny model, prócz kultury pracy niewiele ma do zaoferowania w porównaniu do 1.9 TDI czy 330d. Spala relatywnie dużo, osiągi nie powalają, dośc drogi serwis. Pamiętajcie, że nawet te "poprawione" będą mieć niedługo 9 i 10 lat, a V6 TDI nie są specjalnie udanymi konstrukcjami. A jak trafisz wyeksploatowany motor lub auto to kupisz sobie nieruchomość.
dzięki za info, do końca nie byłem przekonany nigdy i chyba rzeczywiście sobie podaruję.
iktorn92
Mon, 28 May 2012 - 15:55
Dzisiaj podpinamy honde pod komputer, cewki podmienione zero zmiany, po wyjeciu cewek ze swiecami na zew i kreceniu bez ich wkrecenia (swieca na zewnatrz) iskra pojawia sie raz na sekunde czasem rzadziej, wiec gdzies tu lezy przyczyna, trzeba szukac dalej! Jakie pomysły odnosnie co w k20a2 moze powodowac taki stan rzeczy?
MihasZiom
Mon, 28 May 2012 - 20:12
Witam. Sprawa wygląda tak, Renault Megane PHI 2.0 8v, podczas przyspieszania i gwałtownego odpuszczenia gazu na 3,4,5 słychac dosyć głośne "chrobotanie" czasem świst, wcześniej nie było tego problemu. Pierwsza mysl, skrzynia pada, ale ogólnie biegi wchodzą idealnie, nie ma szarpnięć ani innych objawów wiec już sam nie wiem. Olej w skrzyni jest, wymieniony z 10 tyś km temu przy okazji naprawy segera przy mechanizmie różnicowym. Wiec Panowie co to możę być ? skrzynie wyjeba ? czy coś innego mogło sie posypać ? Wiem że to jak wróżenie ze szklanej kupi ale wczęsniej zawsze z którychś zaproponowanych przez Was opcji sie sprawdzała
RsFordFan
Mon, 28 May 2012 - 22:20
Miałem kiedyś podobną akcję w Arosie, przy odpuszczonym gazie "chrobotało", biegi wchodziły normalnie. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że wysypały się lożyska na dyfrze. Tylko tam nie padly same z siebie, a pomógł im mechanior który drutował skrzynie do sprzedaży i gniazda łożysk były spawane i ogólnie rzeźbione
MihasZiom
Tue, 29 May 2012 - 22:36
Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i diagnoza wstępna: coś pękło w skrzyni w środku i "wszystko lata"
. Drugi mechanik powiedzial to samo, podobno "Renówki tak mają "
no trudno sie mówi. Skrzynia do wymiany. I teraz pytanie: czy bedzie pasowac skrzynia od Meganki ale z innym silnikiem ? Nie chodzi mi o przełożenia bo podobno róznice są niewielkie, ale o uchwyty itp. Bo znajomy ma skrzynie ale od silnika 1,4. Pewnie są inne mocowania łap ale czy można założyć łapy od mojej skrzyni i zamontowac ją u mnie ? I druga sprawa, jak dokładnie rozpoznać rodzaj skrzyni gdy nie ma na niej tabliczki ?
matteusz
Wed, 30 May 2012 - 19:22
Ktoś jest w stanie mi wyjaśnić ocb z tymi pasami?
OMEGA
Wed, 30 May 2012 - 19:29
^^ wsiadasz, zamykasz drzwi i pasy masz zapięte, taki "automat"
OMG
matteusz
Wed, 30 May 2012 - 19:34
Już załapałem, dzięki
iktorn92
Wed, 30 May 2012 - 22:03
W usa specach tak czesto jest, kolega ma Golfie II takie patent:)
BeeMiX
Wed, 30 May 2012 - 22:06
Nawet Testarossa miała taki patent, ale nie wiem czy tylko na USA
Salieri
Wed, 30 May 2012 - 22:09
z 15lat temu moj wujas mial forda probe z takimi pasami, gnojkiem bylem i tylko to do tej pory zapamietalem z tego forda
Grzesi(E30)k
Wed, 30 May 2012 - 23:18
W większości aut z JP i EU na rynku USandA takie gadżety były montowane
bimmer
Thu, 31 May 2012 - 12:06
od czego to V12 ?
z przodu obudowa Vanosa jak w M52 tyle że na odwrót
dk_ponczak
Thu, 31 May 2012 - 13:15
To nie jest przypadkiem Top Secret Supra? Jeśli tak to są dwa JZty, ale nie wiem czy 1 czy 2
simpson
Thu, 31 May 2012 - 13:35
CYTAT(dk_ponczak @ Thu, 31 May 2012 - 13:15)
To nie jest przypadkiem Top Secret Supra? Jeśli tak to są dwa JZty, ale nie wiem czy 1 czy 2
jest, ale wg linku poniżej nie jest to ani 1 ani 2 JZ tylko 1GZ-FE
http://www.superstreetonline.com/featuredv...ra/viewall.html
Wombat
Thu, 31 May 2012 - 20:01
V12 w 5.0 to Toyota Century. Supra TopSecret chyba miała własnie jej silnik
caro86wlkp
Fri, 01 Jun 2012 - 21:54
Volvo V50 2.0d - 136 KM 2004r warto coś takiego kupić?
Siadly
Sun, 03 Jun 2012 - 12:49
Pacjent: Clio 2 Sport. Wymienione zostały z tyłu klocki i tarcze. Po tej operacji okazało się, że z 1 strony felga ociera o zacisk. Przed wymianą było OK. Brakuje milimetra, może 1,5. Z drugiej strony jest minimalny luz - działa dobrze. Wina tarcz zamienników (bosch)? Iść w minimalne dystanse?
Al Ed Upek
Sun, 03 Jun 2012 - 13:27
Sprawdź czy wszystko jest dobrze poskładane/wyczyszczone. Jeśli tak to najprościej zebrać te 1,5 mm z zewnętrznego klocka. Potrzebujesz płaskiej powierzchni (kawałek sklejki czy szyby) i arkusz grubego papieru ściernego.
Joker
Sun, 03 Jun 2012 - 15:53
Czy posiada ktoś pod ręką wykres z hamowni seryjnego M3 E46 ?
_Iceman_
Sun, 03 Jun 2012 - 18:46
Pacjent to Primera P11.144 QG18DE denerwujący problem, czasem znika mi zasilanie w samochodzie ale tylko jak by na linii ao akcesoriów. Wszystko działa normalnie, zapalam długie i gaśnie na moment radio, potrafi przygasnąć deska. To samo się dzieje jak np włączę awaryjne. Nic się nie dzieje jak zapalam światła mijania czy bawię się szybami. Problem nie dotyczy alternatora bo dzieje się tak czy to na wyłączony czy włączonym silniku.
Wymieniłem kostkę stacyjki bo wyglądało to na jej sprawkę ale nie pomogło.
Usterka pojawia się co jakiś czas nie ma jakiegoś schematu.....
Czasem radio potrafi wyłączyć się jak gaszę silnik. Wystarczy cofnąć stacyjkę włączyć ponownie i w 99% jest OK.
Pomocy bo nie wiem gdzie szukać problemu
MrUw@
Sun, 03 Jun 2012 - 21:28
CYTAT(Siadly @ Sun, 03 Jun 2012 - 12:49)
Pacjent: Clio 2 Sport. Wymienione zostały z tyłu klocki i tarcze. Po tej operacji okazało się, że z 1 strony felga ociera o zacisk. Przed wymianą było OK. Brakuje milimetra, może 1,5. Z drugiej strony jest minimalny luz - działa dobrze. Wina tarcz zamienników (bosch)? Iść w minimalne dystanse?
sprawdź czy masz obie felgi z takim samym et (zdarza się że są inne i stąd problem). Jeżeli już chcesz szlifować klocki to z zewnętrznego (bo ten od wewnętrznej strony zurzywa się teoretycznie szybciej)
Łukasik
Sun, 03 Jun 2012 - 21:36
Strzelila mi dwumasa w man'ie tga... pojazd specjalny z czesto wlaczana przystawka mocy.
Tarcza i lozysko w cenach jeszcze do przelkniecia ale cena docisku boli...
Zastanawiam sie nad regeneracja ale:
- nie znam firm ktore regeneruja dwumasy
- nie moge sobie pozwolic ze strzeli mi sprzeglo w sezonie pracy
- w poznaniu powiedzieli mi ze dwumas do ciezarowek sie nie regeneruje
- docisk rozlecial sie mocno, z 6 sprezyn zostaly niecele 2
Wiem ze malo racingowo ale moze ktos ma doswiadczenie z dwumasami i cos podpowie?
2 lata temu w actrosie przy przebiegu 27k km strzelila mi dwumasa i fv wyniosla 32k zl z robocizna!!!
Tarantula
Sun, 03 Jun 2012 - 21:37
Panowie do wyciagniecia skrzynia z volvo v40 1.9td 1998. Jak wyglada tam zabawa z wyciaganiem polosi i czy w ogole moga byc jakies problemy z wyjeciem tej skrzyni? Problem polega na tym,ze jedyny jaki bieg wchodzi to 5. Jak uruchomionym jak i zgaszonym silniku. Jakies pomysly?
Pozdrawiam.
mate96
Sun, 03 Jun 2012 - 21:43
CYTAT(Łukasik @ Sun, 03 Jun 2012 - 21:36)
Strzelila mi dwumasa w man'ie tga... pojazd specjalny z czesto wlaczana przystawka mocy.
Tarcza i lozysko w cenach jeszcze do przelkniecia ale cena docisku boli...
Zastanawiam sie nad regeneracja ale:
- nie znam firm ktore regeneruja dwumasy
- nie moge sobie pozwolic ze strzeli mi sprzeglo w sezonie pracy
- w poznaniu powiedzieli mi ze dwumas do ciezarowek sie nie regeneruje
- docisk rozlecial sie mocno, z 6 sprezyn zostaly niecele 2
Wiem ze malo racingowo ale moze ktos ma doswiadczenie z dwumasami i cos podpowie?
2 lata temu w actrosie przy przebiegu 27k km strzelila mi dwumasa i fv wyniosla 32k zl z robocizna!!!
Z tego co mam doświadczenie z regeneracją dwumasu to nie do końca byłem zadowolony z efektu (niska trwałość). A docisku nie możesz zregenerować?
mati199
Sun, 03 Jun 2012 - 21:44
Ale co tu ma grubość tarczy do tego?
To zacisk trze o felge, a nie klocki o tarcze.
mati199
Sun, 03 Jun 2012 - 21:46
CYTAT(joker @ Sun, 03 Jun 2012 - 15:53)
Czy posiada ktoś pod ręką wykres z hamowni seryjnego M3 E46 ?
Google, chyba wiesz pod jakim adresem się znajduję, a tu masz frazę do wyszukania: stock bmw m3 e46 dynotest
Al Ed Upek
Sun, 03 Jun 2012 - 22:05
CYTAT(mati199 @ Sun, 03 Jun 2012 - 21:44)
Ale co tu ma grubość tarczy do tego?
To zacisk trze o felge, a nie klocki o tarcze.
Położenie zacisku pływającego,a taki zapewne jest w opisywanym clio, jest zależne od grubości tarczy i klocków.
satsun
Sun, 03 Jun 2012 - 23:56
CYTAT(Łukasik @ Sun, 03 Jun 2012 - 21:36)
Strzelila mi dwumasa w man'ie tga... pojazd specjalny z czesto wlaczana przystawka mocy.
Tarcza i lozysko w cenach jeszcze do przelkniecia ale cena docisku boli...
Zastanawiam sie nad regeneracja ale:
- nie znam firm ktore regeneruja dwumasy
- nie moge sobie pozwolic ze strzeli mi sprzeglo w sezonie pracy
- w poznaniu powiedzieli mi ze dwumas do ciezarowek sie nie regeneruje
- docisk rozlecial sie mocno, z 6 sprezyn zostaly niecele 2
Wiem ze malo racingowo ale moze ktos ma doswiadczenie z dwumasami i cos podpowie?
2 lata temu w actrosie przy przebiegu 27k km strzelila mi dwumasa i fv wyniosla 32k zl z robocizna!!!
Używka? Ryzykowna ale pewnie najtańsza opcja.
Ile kosztuje oryginał? W suderze, focie itp nie mają zamienników? Może są sztywne zamienniki. Radziłbym poszukać.
Co to za man dokładnie, który rok?
A co do kosztu naprawy actrosa to naprawdę kosmos... na takie coś nie ma gwarancji?
A jaki przebieg mana?
Joker
Mon, 04 Jun 2012 - 07:53
CYTAT(mati199 @ Sun, 03 Jun 2012 - 21:46)
Google, chyba wiesz pod jakim adresem się znajduję, a tu masz frazę do wyszukania: stock bmw m3 e46 dynotest
Szukałem, większość niestety supercharger albo E92...posiedzę dłużej to może znajdę, dzięki
rdk
Mon, 04 Jun 2012 - 15:47
Joker
Mon, 04 Jun 2012 - 16:05
ziom dzięki, szukałem w google grafika (
)
Łukasik
Mon, 04 Jun 2012 - 20:59
CYTAT(satsun @ Sun, 03 Jun 2012 - 23:56)
Używka? Ryzykowna ale pewnie najtańsza opcja.
Ile kosztuje oryginał? W suderze, focie itp nie mają zamienników? Może są sztywne zamienniki. Radziłbym poszukać.
Co to za man dokładnie, który rok?
A co do kosztu naprawy actrosa to naprawdę kosmos... na takie coś nie ma gwarancji?
A jaki przebieg mana?
uzywka nie do dostania zreszta nie moge sobie pozwolic na takie cos...
Orginal przy oddaniu starego docisku w MANie 9200 netto... Ten docisk jest tak malo spotykany ze nie produkuja zamiennikow... tylko sachs i tylko jeden lezy w niemczech na polce... Fota nawet nie chce gadac, Opoltrans tak samo... Suder i Intercars maja tyle ze 5 dni roboczych trzeba czekac i w razie pomylki nie mozna oddac... jak zostane z dociskiem za 7 klockow to sam se strzele w leb a mialem juz takie przypadki z turbinami ze te same numery czesci byly, a inne byly srednice wylotu i o ile pamietam to bylo turbo holseta.
MAN TGA 35.350 2006r. Przebieg 214kkm
Na sprzegla nikt nie chce dac gwarancji... co najsmieszniejsze ten actros to byl powerschift wiec nie dalo sie zbytnio zaszalec ze sprzeglem hehe
W Polsce nie ma dobrych ludzi co regeneruja dociski dwumasy w ciezarowkach... Zreszta nie wiem czy sa tacy ludzie... paru probowalo ale nikomu sie to nie udalo. Zaciskam zwieracze i jutro chyba jade kupic nowe sprzeglo.
Grzesi(E30)k
Tue, 05 Jun 2012 - 23:24
Meriva 1.7cdti 101PS 04' - czy ten wynalazek posiada filtr cząstek stałych czy jeszcze nie?
Druga sprawa-czy głośne upuszczanie powietrza w atmosferę (niczym BOV
) po podładowaniu auta na niższych biegach jest normalne? Np. 2 bieg od dołu łycha i przy ~2k puszczam i sapie jak wściekła :
(jakoś tak w dieslach słabo siedzę)
maciekr
Wed, 06 Jun 2012 - 02:14
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Tue, 05 Jun 2012 - 23:24)
Meriva 1.7cdti 101PS 04' - czy ten wynalazek posiada filtr cząstek stałych czy jeszcze nie?
Druga sprawa-czy głośne upuszczanie powietrza w atmosferę (niczym BOV
) po podładowaniu auta na niższych biegach jest normalne? Np. 2 bieg od dołu łycha i przy ~2k puszczam i sapie jak wściekła :
(jakoś tak w dieslach słabo siedzę)
U mnie takie "sapanie" w dieslu pojawiło się po wycięciu katalizatora, więc sugerowałbym zajrzeć pod auto i sprawdzić cały wydech. To jest w świeżo kupionym aucie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.