Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
kamil.k
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 20 Feb 2012 - 21:50) *
Może głupie pytanie.
Czy seryjna szpera w E36 325i działa również na wstecznym biegu?



skad szpera ma wiedzieć jaki masz bieg ??
Andrzej87
Z tego w którą stronę obraca się wał napędowy. Nie znam budowy szpery. Słyszałem o 1-way, 1,5-way , 2-way i jedne działają tylko przy rozpędzaniu, inne też przy hamowaniu i nie wiem jak to się ma do biegu wstecznego.
duchu22
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 20 Feb 2012 - 21:50) *
Może głupie pytanie.
Czy seryjna szpera w E36 325i działa również na wstecznym biegu?



CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 20 Feb 2012 - 22:20) *
Z tego w którą stronę obraca się wał napędowy. Nie znam budowy szpery. Słyszałem o 1-way, 1,5-way , 2-way i jedne działają tylko przy rozpędzaniu, inne też przy hamowaniu i nie wiem jak to się ma do biegu wstecznego.


W e36 masz szpere płytkową - w skrócie plytki scisniete do siebie spinające tak samo w każdych warunkach. Dziala na wstecznym.
Jaqo
To że jest płytkowa nie ma nic do tego w którym kierunku działa - za to są odpowiedzialne kąty ramp. Ja rozbierałem ostatnio jakąś małą szperę z bmw to była 2stronna.
Joker
CYTAT(kamil.k @ Mon, 20 Feb 2012 - 19:55) *
na pierwszym rysunku widać że lewy jest do skrętu w lewo więc nie jest żadnym zygzakiem


kamil.k, cały czas chodzi o pas do jazdy na wprost, a on powiedzmy jest slalomem jakby słowo zygzak nie bardzo pasowało. Zrozum, że w sytuacji z pierwszego rysunku od żeli'ego gdy jedziesz z dołu tym czerwonym autem i chcesz skręcić w lewo, to pomimo braku ruchu kierownicy PAS RUCHU ZMIENIASZ, to właśnie chcąc przejechać prosto przez skrzyżowanie robiąc wcześniej slalom NIE ZMIENIASZ PASA RUCHU smile.gif
Jaqo
QUOTE (joker @ Tue, 21 Feb 2012 - 09:03) *
kamil.k, cały czas chodzi o pas do jazdy na wprost, a on powiedzmy jest slalomem jakby słowo zygzak nie bardzo pasowało. Zrozum, że w sytuacji z pierwszego rysunku od żeli'ego gdy jedziesz z dołu tym czerwonym autem i chcesz skręcić w lewo, to pomimo braku ruchu kierownicy PAS RUCHU ZMIENIASZ, to właśnie chcąc przejechać prosto przez skrzyżowanie robiąc wcześniej slalom NIE ZMIENIASZ PASA RUCHU smile.gif

AMEN. Nie wiem jak można nie rozumieć takiej podstawowej zasady.
KuweR
Nie chcę zakładać nowego tematu więc tutaj napiszę smile.gif

Czy można się odwołać od oświadczenie kolizji, w której to przyznałem się do winy, ale jednak wychodzi na to, że nie była to moja wina :/ Policji nie było.
żeli
Oczywiście, że tak. Przecież wiele ludzi pomimo tego, że są winni tak robią i tylko przedłużają sprawę.
kamil.k
CYTAT(joker @ Tue, 21 Feb 2012 - 08:03) *
kamil.k, cały czas chodzi o pas do jazdy na wprost, a on powiedzmy jest slalomem jakby słowo zygzak nie bardzo pasowało. Zrozum, że w sytuacji z pierwszego rysunku od żeli'ego gdy jedziesz z dołu tym czerwonym autem i chcesz skręcić w lewo, to pomimo braku ruchu kierownicy PAS RUCHU ZMIENIASZ, to właśnie chcąc przejechać prosto przez skrzyżowanie robiąc wcześniej slalom NIE ZMIENIASZ PASA RUCHU smile.gif


może wy rozpatrujecie ta sytuacje jak jesteście jeszcze przed znakiem biggrin.gif ale dla mnie po przekroczeniu znaku pionowego f10 czy jak mu tam są dwa pasy ,lewy nakazujący skręt w lewo i prawy nakazujący jazde na wprost przez skrzyżowanie

dlaczego jadąc prawym pasem mamy ustępować pierwszeństwa ?? który znak o tym mówi bo ja nie widzę go

usuniety
CYTAT(kamil.k @ Tue, 21 Feb 2012 - 19:53) *
może wy rozpatrujecie ta sytuacje jak jesteście jeszcze przed znakiem biggrin.gif ale dla mnie po przekroczeniu znaku pionowego f10 czy jak mu tam są dwa pasy ,lewy nakazujący skręt w lewo i prawy nakazujący jazde na wprost przez skrzyżowanie

dlaczego jadąc prawym pasem mamy ustępować pierwszeństwa ?? który znak o tym mówi bo ja nie widzę go

nie masz ustępować pierwszeństwa, bo nie jedziesz po pasie, tylko po przystanku po którym się nie możesz poruszać. Znak F-10 informujący o pasach ruchu obowiązuje max po 50 metrach od jego postawienia.
soldi
gdzie/od czego można zdobyć takie nakładki na nadkola?



Uploaded with ImageShack.us
tomek 1980
Witam,
CYTAT
gdzie/od czego można zdobyć takie nakładki na nadkola?
mozna dorobić z blachy.
Pozdrawiam.
Joker
CYTAT(kamil.k @ Tue, 21 Feb 2012 - 19:53) *
może wy rozpatrujecie ta sytuacje jak jesteście jeszcze przed znakiem biggrin.gif ale dla mnie po przekroczeniu znaku pionowego f10 czy jak mu tam są dwa pasy ,lewy nakazujący skręt w lewo i prawy nakazujący jazde na wprost przez skrzyżowanie


I masz te dwa pasy - jeden z lewej do skrętu w lewo, drugi z prawej do jazdy na wprost przez skrzyżowanie



CYTAT(kamil.k @ Tue, 21 Feb 2012 - 19:53) *
dlaczego jadąc prawym pasem mamy ustępować pierwszeństwa ?? który znak o tym mówi bo ja nie widzę go


Dlatego, że Ci się ten pas kończy - MASZ ZNAKI POZIOME NA JEZDNI, te skośne linie przerywane o tym mówią, nadal nie rozumiesz? Spójrz na mój rysunek w paincie - TO DOKŁADNIE TA SAMA SYTUACJA ! smile.gif

EDIT: Żebyś nie skakał na poprzednią stronę:



EDIT2: Jeżeli po tym nie zrozumiesz to raczej się poddam smile.gif

Zbychu
CYTAT(soldi @ Tue, 21 Feb 2012 - 22:58) *
gdzie/od czego można zdobyć takie nakładki na nadkola?



Uploaded with ImageShack.us

zobacz od golfa II, jetty II i uno turbo tylko troche węższe
bandit_rzeszow


wtrysk pary? ściema ?
mate96
CYTAT(soldi @ Tue, 21 Feb 2012 - 22:58) *
gdzie/od czego można zdobyć takie nakładki na nadkola?



Uploaded with ImageShack.us


Wyglądają podobnie jak te do 200sx (powinny być na alledrogo). Ale wydaje mi się, że bez żywicy nie podchodź.
the Hitcher
w jaki sposób pilot rajdowy/załoga uczą się trasy OeSa przed OESem???

jezdza, łaża?? no bo skąds musza znac te szczegoly typu nie tnij a zarazem okreslic czy łuk jest 6 czy tylko fajw majnus wink.gif
exocet
Na zapoznaniu ?
the Hitcher
a jak to wygląda?
iktorn92
Przed rajdem jest zapoznanie na ktorym kazdy z kierowcow przejezdza dany odcinek (chyba trzy raz) i wtedy opisuja trasę. Tak jest w RSMP w kjsach masz mapke po ktorej +- samemu kminisz jaki to zakręt mozesz tez przejsc trasęsmile.gif
Andrzej87
CYTAT
To że jest płytkowa nie ma nic do tego w którym kierunku działa - za to są odpowiedzialne kąty ramp. Ja rozbierałem ostatnio jakąś małą szperę z bmw to była 2stronna.

Właśnie też mi się tak wydawało.

Dzięki za odpowiedź.
bimmer
potrafi ktoś jasno wytłumacyć i opisac ten wykres?

http://www.autozine.org/technical_school/e...ch_engine_4.htm
High compression engine - Mazda Skyactiv-G
chodzimi o wydech, barany są znane od dawna, co tu takiego niezwykłego?
Jarzyn
Oś Y to wznios zaworów, X to kąt obrotu wału, to szare pole to fala uderzeniowa ciśnienia wydechu,a te linie z obrotami pokazują gdzie przy danych obrotach trafi fala z 3 cylindra na pierwszy.
Przy tym pierwszym kolektorze powoduje cofanie się spalin na pierwszym garku.

BTW dzięki za ten materiał, wreszcie wiem, na czym polega sens 4-2-1 wink.gif
Ghost_Rider
witam.

pytanie odnośnie zawieszenia przedniego:
co daje nam (poza większą sztywnością i niestety wieksza masa zawiasu) podwojna sprężyna? tj jak z sprężynach zaworowych - jedna w druga?

zostawic to tak jak jest i zbierac na gwint czy dorobic/dobrac pojedyncza o odpowiednich parametrach? auto do driftu, z przodu negatyw + wiekszy skret, zawias utwardzony i obnizony
matteusz
Czy kręcenie kierownicą na wyłączonym silniku w aucie ze wspomaganiem hydraulicznym niesie za sobą jakieś negatywne konsekwencje dla pompy wspomagania, maglownicy, drążków kierowniczych itp? Wiadomo, że nikt nie będzie siedział w samochodzie i się tak bawił, ale czasem taka operacja może być przydatna. Pomijam przyspieszone zużycie opon, zakładamy że przód auta jest w górze.

EDIT: no i dlaczego w takim wypadku wyciek płynu ze zbiorniczka jest czymś normalnym?
caro86wlkp
http://www.fmic.pl/product.php?id_product=278
taki jednostronny fmic nada się do 1.9 TDI? w planach gtb2260 i 230 koni
Skiba
CYTAT(Jarzyn @ Thu, 23 Feb 2012 - 03:35) *
Oś Y to wznios zaworów, X to kąt obrotu wału, to szare pole to fala uderzeniowa ciśnienia wydechu,a te linie z obrotami pokazują gdzie przy danych obrotach trafi fala z 3 cylindra na pierwszy.
Przy tym pierwszym kolektorze powoduje cofanie się spalin na pierwszym garku.

BTW dzięki za ten materiał, wreszcie wiem, na czym polega sens 4-2-1 wink.gif

p. Grabowski dobrze opisał na swojej stronie jaki jest sens 4-2-1, polecam przeczytac wink.gif

kamil.k
joker a ten fragment ci nie umknął ??


CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:43) *
Tylko że, to nie kończy się pas dla autobusów. To jest przystanek. Brak przecież jest znaków z napisem BUS(czy to poziomych czy pionowych)
To nie linia pojedyncza przerywana tylko linia przystankowa, wyznaczająca przystanek(nie ma wymogu/przymusu omijania go). Jedyny zapis w kodeksie mówi o zakazie zatrzymywania się innych pojazdów na przystanku obowiązujący na całej długości linii. Proszę też o nie mylenie zatrzymania, postoju a czekaniem na zielone światło z sygnalizacji. Poza tym w świetle jakiego prawa jak jest znak F-10/F-15, który mówi jasno i wyraźnie, że są dwa pasy, jeden do skrętu w lewo, drugi prawy do jazdy na wprost?

Joker
Nie umknął. Powtarzam Ci jeszcze raz - kierowca jadący czerwonym autem chcąc jadąc przez skrzyżowanie na wprost NIE ZMIENIA PASA RUCHU - NIKOMU NIE MUSI USTĄPIĆ. Chcąc skręcić w lewo ZMIENIA PAS RUCHU, choć tor jazdy jest cały czas prosty.
kamil.k
CYTAT(joker @ Sat, 25 Feb 2012 - 00:53) *
Nie umknął. Powtarzam Ci jeszcze raz - kierowca jadący czerwonym autem chcąc jadąc przez skrzyżowanie na wprost NIE ZMIENIA PASA RUCHU - NIKOMU NIE MUSI USTĄPIĆ. Chcąc skręcić w lewo ZMIENIA PAS RUCHU, choć tor jazdy jest cały czas prosty.



sytuacja według mnie na tym skrzyżowaniu wyglada tak smile.gif i linia przerywana nas nie obchodzi smile.gif

to jak czerwony zmienia pas czy nie zmienia ?? nawet jakby nie było znaku f10 przed skrzyżowaniem to mamy obowiązek upewnic się czy nie zajedziemy nikomu drogi zwłaszcza że zmieniamy pas na prawy .istnieje przecież sytuajca z trzema pasami gdzie dwa auta jadą skrajnymi pasami i oba chcą zmienić w tym samym czasie na środkowy pas i ten z prawego ma pierwszeństwo



Uploaded with ImageShack.us
hz10
CYTAT(matteusz @ Fri, 24 Feb 2012 - 14:03) *
Czy kręcenie kierownicą na wyłączonym silniku w aucie ze wspomaganiem hydraulicznym niesie za sobą jakieś negatywne konsekwencje dla pompy wspomagania, maglownicy, drążków kierowniczych itp? Wiadomo, że nikt nie będzie siedział w samochodzie i się tak bawił, ale czasem taka operacja może być przydatna. Pomijam przyspieszone zużycie opon, zakładamy że przód auta jest w górze.

EDIT: no i dlaczego w takim wypadku wyciek płynu ze zbiorniczka jest czymś normalnym?
jeżeli auto jest w powietrzu to nic sie nie dzieje z układem ale jeżeli stoi na kołach to napęd zębnika w maglu dostaje wpierdol. płyn jest wypychany do zbiorniczka bo jak ruszasz zębnikiem to ruszasz również siłownikiem w którym jest olej, olej ten właśnie wpychasz z powrotem do zbiorniczka
Joker
CYTAT(kamil.k @ Sat, 25 Feb 2012 - 07:32) *
sytuacja według mnie na tym skrzyżowaniu wyglada tak smile.gif

Niestety nie smile.gif dorysowałeś znaki poziome, których normalnie nie ma (oznaczenie pasa do jazdy w lewo). Do tego dodam, że skrzyżowanie narysowane przez Ciebie nigdy nie będzie istniało,
gdyż
CYTAT(kamil.k @ Sat, 25 Feb 2012 - 07:32) *
i linia przerywana nas nie obchodzi smile.gif

to jest żart, prawda?smile.gif Oczywiście, że obchodzi !

Twoje skrzyżowanie nie jest równoważne z tym od żeliego i tym, jak ja je narysowałem.

W dodatku u Ciebie, jeżeli skrzyżowanie narysowane w ogóle mogło by istnieć to po modyfikacji albo pierwszego znaku poziomego "skręt w lewo" na "skręt w lewo i prosto" lub po dorysowaniu linii przerywanej/ciągłej pomiędzy dwoma pasami.
Ale ta linia przerywana KOŃCZĄCA prawy pas jest ważna!

Jeżeli nie rozumiesz, że linia przerywana, gdzie prawy PAS SIĘ KOŃCZY ma ogromne znaczenie, to trudno mi cokolwiek Tobie uzmysłowić.
Wróć do pierwszego rysunku bądź mego równoważnego i uświadom sobie, że CZERWONY POJAZD NIE ZMIENIA PASA RUCHU, a gadanie, że trzeba się zawsze upewnić to i owszem, bo szczególną ostrożność trzeba zachować niemal wszędzie.
kamil.k
CYTAT(joker @ Sat, 25 Feb 2012 - 00:53) *
Nie umknął. Powtarzam Ci jeszcze raz - kierowca jadący czerwonym autem chcąc jadąc przez skrzyżowanie na wprost NIE ZMIENIA PASA RUCHU - NIKOMU NIE MUSI USTĄPIĆ. Chcąc skręcić w lewo ZMIENIA PAS RUCHU, choć tor jazdy jest cały czas prosty.

`

przyjrzałem się zdjęciu z satelity i tam jest troche inaczej niz na rysunku 1 no i my to inaczej narysowaliśmy smile.gif

gdyby był tam znak i później drugi znak że prawy pas się kończy albo nie było nigdzie żadnego znaku pionowego Fxx to miał byś racje ale jest tam znak który dokładnie nam wyznacza 2 oddzielne pasy ruchu

nie ma przy nim tabliczki za ile metrów obowiązuje więc pasy ruchy sa zaraz za nim

Joker
CYTAT(kamil.k @ Sat, 25 Feb 2012 - 18:54) *
ale jest tam znak który dokładnie nam wyznacza 2 oddzielne pasy ruchu

nie ma przy nim tabliczki za ile metrów obowiązuje więc pasy ruchy sa zaraz za nim


Kamil, te pasy wyznaczone są przez linie przerywane smile.gif Proszę, zrozum to w końcu smile.gif Czerwone auto chcąc skręcić w lewo jadąc z dołu ZMIENIA PAS RUCHU - to jest bezdyskusyjne. Jadąc natomiast prosto przez skrzyżowanie NIE ZMIENIA PASA RUCHU robiąc delikatny slalom w prawo. TO WŁAŚNIE LINIE POZIOMIE MAJĄ KLUCZOWE ZNACZENIE W WYZNACZANIU PASÓW RUCHU. Spójrz jeszcze raz na mój rysunek z painta i uświadom sobie, ŻE TO TO SAMO. Jeżeli nie, to polecam porozmawiać z kimś z drogówki...bo szczerze mówiąc, to nie chciałbym się natknąć na Ciebie w takim miejscu, gdzie sądzisz, że zielony ma pierwszeństwo.


EDIT:
CYTAT(kamil.k @ Sat, 25 Feb 2012 - 18:54) *
nie ma przy nim tabliczki za ile metrów obowiązuje więc pasy ruchy sa zaraz za nim


I tu fantazjujesz - powiedz mi, gdzie na skrzyżowaniach widzisz pod taką niebieską tablicą informacyjną tabliczkę z odległością, od jakiej to obowiązuje? Ta tabliczka mówi o organizacji pasów przy opuszczaniu skrzyżowania. A nie że nagle masz od razu te pasy. Te skośne linie poziome (nieszczęsne dla Ciebie jak widzę) mówią właśnie o początku tego pasa do lewego skrętu - wjeżdżając na niego zmieniasz pas smile.gif
Misior
Witam
Będę potrzebował wypożyczyć jednorazowo viatolla. Wiem że płaci się kaucję (120zł?) i do tego doładowanie (ile?). Koszt trasy którą pojadę to jakieś 43zł. Wiem, że kwota pierwszego doładowania jest jakoś określona i w związku z tym mam pytanie czy jak się oddaje urządzenie to zwracają tą resztę która została na koncie? Czy jakoś inaczej to wygląda?
kamil.k
CYTAT(joker @ Sat, 25 Feb 2012 - 19:18) *
Kamil, te pasy wyznaczone są przez linie przerywane smile.gif Proszę, zrozum to w końcu smile.gif Czerwone auto chcąc skręcić w lewo jadąc z dołu ZMIENIA PAS RUCHU - to jest bezdyskusyjne. Jadąc natomiast prosto przez skrzyżowanie NIE ZMIENIA PASA RUCHU robiąc delikatny slalom w prawo. TO WŁAŚNIE LINIE POZIOMIE MAJĄ KLUCZOWE ZNACZENIE W WYZNACZANIU PASÓW RUCHU. Spójrz jeszcze raz na mój rysunek z painta i uświadom sobie, ŻE TO TO SAMO. Jeżeli nie, to polecam porozmawiać z kimś z drogówki...bo szczerze mówiąc, to nie chciałbym się natknąć na Ciebie w takim miejscu, gdzie sądzisz, że zielony ma pierwszeństwo.


EDIT:


I tu fantazjujesz - powiedz mi, gdzie na skrzyżowaniach widzisz pod taką niebieską tablicą informacyjną tabliczkę z odległością, od jakiej to obowiązuje? Ta tabliczka mówi o organizacji pasów przy opuszczaniu skrzyżowania. A nie że nagle masz od razu te pasy. Te skośne linie poziome (nieszczęsne dla Ciebie jak widzę) mówią właśnie o początku tego pasa do lewego skrętu - wjeżdżając na niego zmieniasz pas smile.gif



aha czyli linie przerywane wyznaczają pasy ale znaki już nie i stoja ot tak sobie żeby tylko stały

joker na tym skrzyżowaniu nie ma rozdzielenia liniami gdzie się zaczyna pas do skrętu w lewo a gdzie do jazdy na wprost więc po czym wnioskujesz gdzie się zaczyna pas dla skrętu w lewo a gdzie pas do jazdy na wprost ?? na zdjeciu z google maps nie ma żadnej linii która by nam o tym mówiła ale ty sugerujesz że trzeba lekkim slalomem jechać prosto więc skąd masz pewność że w tym momencie nie jechałes pasem do skrętu w lewo ??

tabliczke widze często , np. najcześciej jesli jade drogą z pierwszeństwem która na kolejnym skrzyżowaniu juz nią nie jest wtedy jest znak przekreślone pierwszeństwo i ustąp pierwszeństwa i ilość metrów do skrzyżowania
usuniety
CYTAT(kamil.k @ Sun, 26 Feb 2012 - 12:59) *
joker na tym skrzyżowaniu nie ma rozdzielenia liniami gdzie się zaczyna pas do skrętu w lewo a gdzie do jazdy na wprost więc po czym wnioskujesz gdzie się zaczyna pas dla skrętu w lewo a gdzie pas do jazdy na wprost ?? na zdjeciu z google maps nie ma żadnej linii która by nam o tym mówiła ale ty sugerujesz że trzeba lekkim slalomem jechać prosto więc skąd masz pewność że w tym momencie nie jechałes pasem do skrętu w lewo ??

google maps nie jest aktualizowane na bieżąco i mogą tam być nieaktualne zdjęcia.
Z resztą osoba, która spytała o to skrzyżowanie napisała na początku, że w rzeczywistości wygląda to inaczej niż na google maps.
Już skończcie rzeźbić w g****e i poczekajcie na odpowiedź, którą pytający dostanie od odpowiednich organów i opublikuje na forum.
kamil.k cały czas zapominasz o tym, że tam jest oznakowany przystanek.
Joker
kamil,

odnoszę się do rysunku żeliego, resztę napisał usuniety

CYTAT(kamil.k @ Sun, 26 Feb 2012 - 12:59) *
aha czyli linie przerywane wyznaczają pasy ale znaki już nie i stoja ot tak sobie żeby tylko stały

Nie, ale po znakach o organizacji pasów te linie właśnie to odzwierciedlają


CYTAT(kamil.k @ Sun, 26 Feb 2012 - 12:59) *
tabliczke widze często , np. najcześciej jesli jade drogą z pierwszeństwem która na kolejnym skrzyżowaniu juz nią nie jest wtedy jest znak przekreślone pierwszeństwo i ustąp pierwszeństwa i ilość metrów do skrzyżowania

Mówiłem Ci o znaku niebieskim o organizacji pasów ruchu, a Ty ni stąd ni zowąd nowe znaki wrzucasz....

Co do reszty wypowiedzi się zgadzam, ale kurcze spójrz na pierwszy rysunek żeliego, bo do niego się odnoszę i uzmysłów sobie pewne kwestie smile.gif TAM JEST WSZYSTKO JASNE, co ostatni raz powtórzę:

1. Czerwony jadąc z dołu skręcając w lewo ZMIENIA PAS RUCHU (pomimo braku zmiany toru jazdy).
2. Czerwony jadąc z dołu by opuścić skrzyżowanie jadąc prosto robi slalom i NIE ZMIENIA PASA RUCHU.
3. Zielony (ZAKŁADAJĄC NAWET, ŻE NIE MA TAM PRZYSTANKU) jadąc prosto ZMIENIA PAS RUCHU, bo owy pas mu się kończy.
Finito.


@usuniety:

Tu się nie rzeźbi w gównie, żeli dał jasny rysunek...trudno mi uwierzyć, że ludzie nie rozumieją co to zmiana pasa i do czego służą linie poziome.
arek-lin
Panowie, czy ktoś z Was się orientuje od kiedy w E90 320d (163KM) był montowany filtr cząstek stałych? Czy ten silnik jest tylko modyfikacją montowanego w e46 150-konnego diesla czy nową konstrukcją? Ma on jakieś poważne bolączki?
SONIC
1 czesc (2i3 tez) transformers, ten zółty to camaro? jaki rocznik?
Maxim555
chodzi ci o starego Bumblebee czy tego po skrytykowaniu przez dziewczyne, jak się zmienił? lol laugh.gif

jeden to 1977 drugi 2009
SONIC
o starego:)
Porszak
Panowie!
zawory nie przylegaja do gniazd. glowica lezala w jakims brudzie, myslalem ze zawory nie domykaja sie przez syf. rozpialem zawory, wyczyscilem gniazdo i grzybek, ale efektów brak. odstaje caly czas tak samo, obracam zaworem, a szczelina taka sama i w tym samym miejscu. ma mniej niz 0,5mm, ale jest. sytuacja taka jest na 2 cyl wjednym problem z dolotem w drugim z wydechem...
o co chodzi?
Maxim555
CYTAT(Porszak @ Tue, 28 Feb 2012 - 12:04) *
Panowie!
sytuacja taka jest na 2 cyl wjednym problem z dolotem w drugim z wydechem...
o co chodzi?


to chyba typowy objaw jak tłoki spotkały się z zaworami.


edit: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...mp;#entry966383
sebjag
Witam,
mam problem ze Scenic-em z 2000r z silnikiem 1,6 16v. Po zatankowaniu paliwa silnik zaczął nierówno działać. Tak jakby nie działał na jeden cylinder. Cewka, przewody, świece wydają się być dobre, podpinałem komputer i nie wskazał wypadania zapłonu na żadnym z cylindrów. Dlatego raczej podejrzenia padły na wtrysk. Patrząc na wykres czasu trwania wtrysku co chwile pojawiają się skoki, wtedy także obroty skaczą. Ale może być tak że obroty skaczą więc i czas trwania się zmienia. Pytanie co miało by wpłynąć na obroty? Przepływomierz, krokowy raczej odpadają bo silnik na trzech baniakach działa. Nieszczelny zawór? pasuje sprawdzić ciśnienie.
dobrus
jeśli stało się to w chwilę po tankowaniu to obstawiam wtrysk. tankowałeś na jakiejs podejrzanej stacji?
sebjag
podejrzana raczej nie ale kto tam dzisiaj wie która jest podejrzana. Jak sprawdzić który? Komputer nie pokazuje czasu na poszczególnych wtryskach więc to mi nie pomoże.
dobrus
odpinaj po kolei każdy i obserwuj różnicę w pracy silnika
siwy_
Panowie sprowadzał ktoś z Was auto z Rumunii? Na co trzeba zwrócić uwagę? Podobno przy sprzedaży samochodu z Rumunii za granicę dowód rejestracyjny zostaje w tamtejszym WK, jak zarejestrowac taki samochód w Polsce?
andrzejrs
CYTAT(sebjag @ Fri, 02 Mar 2012 - 09:27) *
Witam,
mam problem ze Scenic-em z 2000r z silnikiem 1,6 16v. Po zatankowaniu paliwa silnik zaczął nierówno działać. Tak jakby nie działał na jeden cylinder. Cewka, przewody, świece wydają się być dobre, podpinałem komputer i nie wskazał wypadania zapłonu na żadnym z cylindrów. Dlatego raczej podejrzenia padły na wtrysk. Patrząc na wykres czasu trwania wtrysku co chwile pojawiają się skoki, wtedy także obroty skaczą. Ale może być tak że obroty skaczą więc i czas trwania się zmienia. Pytanie co miało by wpłynąć na obroty? Przepływomierz, krokowy raczej odpadają bo silnik na trzech baniakach działa. Nieszczelny zawór? pasuje sprawdzić ciśnienie.

Odpal na benzynie i odpinaj po kolei wtyczki od wtryskiwaczy(są pod alu osłona od strony chłodnicy ale spokojnie idzie dojść).Padła prawdopodobnie na 95% cewka.Inaczej długie szukanie a tak wiesz od razu który gar nie pali.oOd razu piszę że odpinanie cewek nic nie daje bo wtedy i tak reaguje na wszystkich cylindrach mimo że iskry nie ma,urok renault.Cewka ok.140zł Aha i zdejmij takie cieńkie oringi z cewek bo wilgoć zostaje tam w otworach gdzie siedzą cewki i wszystko gnije.Wskazane także wymienić od razu świecę w komplecie z cewką.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.