Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
flapjck1
a sprawdzales miernikiem czy ten aku ma prad? moze MIAL ?
M4C13K
Dzięki Panowie - faktycznie MIAŁ prąd;) Kurde, ale myślałem, że jak się ładował parę godzin to będzie chociaż w stanie kontrolkę jakąś zapalić. Nie był to agm, tylko jakiś zwykły - ponoć to sie zdarza w tych autach, że zwykłe nie dają rady po jakimś czasie. Kupilem nowy agm, mam tylko nadzieję, , że nic prądu nie wpierdala
m119
Dwa pytania:

-ile pompuje seryjnie k04 w 1.8 BAM?

-spotkał się ktoś kiedyś z danymi producentów klocków albo tarcz, odnośnie tolerancji pasowania klocka hamulcowego w zacisku pełnym, dwu lub czterotłoczkowym? Chodzi mi o luz między klockiem a elementem zacisku, o który wspiera się klocek. Wiem, że klocek ma luźno chodzić w zacisku, ale szukam czy jest poparcie w liczbach, ile ten luz ma wynosić.
Driftman
M4C13K
Podlacz szeregowo amperomierz. Najlepiej jak zaopatrzysz sie pod merca i przyszlosciowo w multimetr do 20 Amper (Chwilowy kilkunastosekundow pik pradu podczas budzenia , oraz uzbrajania to kilkanascie Amper) a nie do 10A ( troche bieda ) i z funkcja Min/Max. Podczas wlaczania multimetru przytrzymujesz przycisk Select- wtedy anulujesz automatyczne wylaczenie multimetru po 15 minutach. Pojdziesz do domu zjesc obiad, zakrecisz sie i wpadniesz na kontrole. Moze sie obudzi w trakcie pomiarow jakis modul. Czasami tak bywa ze Ty spisz a auto tanczy wink.gif

Potem juz po bezpiecznikach. Poczytaj sobie sa rozne szkoly.
Jak chcesz zobaczyc jak ja to robie to: (nie musisz miec od razu oscyloskopu) ale skoro pytasz i chcesz sam naprawiac to koniecznie obejrzyj do konca bo sporo sie dowiesz o swoim.aucie.
1.film https://m.youtube.com/watch?v=ErZRdA1CtLs&a...iBwcmFkdQ%3D%3D

2.film https://m.youtube.com/watch?v=zRTugkcJ-h0&a...iBwcmFkdQ%3D%3D

Pamietajcie zeby zaryglowac wszystkie zamki. Od otwartej klapy tez. Dopiero wtedy uzbrojone pilotem auto naprawde zasnie , dosyc szybko zasnie i wyjdzie czy wali.

Po odpieciu i podlaczeniu akumulatora trzeba skasowac bledy, czasami zrobic adaptacje czujnika skretu, szyby reszta wiadomo.
Nie sluchac opini ze takie auto moze pobierac ~250mA pradu spoczynkowego.

Moja S klasa bierze 0.14 a tez sie naszukalem.

Funkcja Max pozwoli namierzyc czy auto sie nie budzi, czy nie budzi ktoregos modulu.

Przyklad budzetowy. Niema co kombinowac.
Uni t 890C

Funkcja NCV przyda Ci sie w domu, mierzy tez temperature pompy wspomagania;) Ma prawdziwy gumowy holder. Kosztuje grosze.


M119
The Bosch 044 pumps are capable of delivering 285 litres / hour at 3 BAR and 258 litres / hour at 5 BAR (max 12 bar pressure), exceptional performance whilst ensuring reliability.

Z klockami sie nie spoykalem ztakimi danymi. Moge zalozyc jako mechanik ze jest to powiedzmy 0.20
Calkowicie z glowy nie poparte konkretnymi danymi
m119
CYTAT(Driftman @ Wed, 08 Nov 2023 - 07:49) *
M119
The Bosch 044 pumps are capable of delivering 285 litres / hour at 3 BAR and 258 litres / hour at 5 BAR (max 12 bar pressure), exceptional performance whilst ensuring reliability.


Pytałem o turbo k04, nie boscha 044 smile.gif
Paweł#G
1.9cdti (dth) opla 150koni. Czy tutaj patrząc na korekty wtryskiwaczy da się wytypować problematyczny wtryskiwacz? Trzeba jak w TDI podmienić 2 sztuki pompowtryskiwaczy, żeby zobaczyć z czym wędrują korekty? Zamieniać między którymi cylindrami?
m119
To common rail, więc da się wytypować. Pamiętaj, że te korekty zwykle wynikają z nierównomierności pracy silnika na danym cylindrze, a to nie tylko wtrysk, ale i ciśnienie sprężania.
Paweł#G
Samochód kuzyna.
Korekty:
1. -1.05
2. +5.02
3. + 0.39
4. -4.41

Wymieniony nr 2 z innego silnika bo były pod ręką. Jeszcze nie zakodowany, a przejechane na próbę 1km. Może jeszcze gdzieś jest trochę powietrza w listwie. Korekty:
1. -1.46
2. -2.94
3. +5.04
4. -0.62
kinko
Macie jakiś sprawdzony przyrząd do wymiany i odpowietrzenia hamulców?
Kiedyś kupiłem taki i to było paskudne przeciekające gówno, szukam czegoś co faktycznie działa.
Driftman
Nastawnik pompy (czy jest wpisany w Can immobilizer ? )
E46 2.0 Diesel 2000r.
kris4cars
CYTAT(kinko @ Mon, 13 Nov 2023 - 13:59) *
Macie jakiś sprawdzony przyrząd do wymiany i odpowietrzenia hamulców?
Kiedyś kupiłem taki i to było paskudne przeciekające gówno, szukam czegoś co faktycznie działa.


Ja mam chiński zestaw do odpowietrzania wpinany pod sprężarkę. Używam już 3 lata i nadal działa ale kupił bym tym razem z metalowymi adapterami. Plastiki są słabe ...
prez_s
Czy silnik 2.0 diesel 190 km montowany w Volvo xc60 2018 to jeszcze produkcja PSA czy może już rozwiązanie własne Volvo?
soltyk
Jakie będą objawy takiej usterki na jednym cylindrze?



Celowo pytam tak, aby nie naprowadzać na odpowiedź - zastanawiam się, czy znalazłem, czy szukać dalej.
flapjck1
Więcej oleju na tłoku, nagaru
soltyk
Dobra, zapytam wprost. Po mieście żre olej i kopci na niebiesko po dodaniu gazu po postoju. Na autostradzie jest ok. A po długiej pracy na wolnych obrotach, ten cylinder wyłącza się, bo aż zalepia świece. To będzie to, czy rozpruwać głowicę?
flapjck1
a te pierscienie staly deba czy byly luzne?

no i diesel czy bena?

generalnie - chyba bym jednak nie zakladal ze tylko pierscien - jesli trwalo to dluzej to glowica ( zawory gniazda ) tez pewnie oberwaly na tym tloku
soltyk
Pierścienie luźne a do tego nowe. To stało się zaraz po remoncie (głowica + honowanie + pierścienie), dlatego zastanawiam się, czy w ogóle warto wymieniać pozostałe 2 pierścienie. Mogę wymienić wszystkie, bo i tak muszę kupić komplet, ale sądzę że nie dotrą się tak ładnie jak obecne.
Mam tylko zagwozdkę, co z głowicą. To byłoby dziwne, gdyby jednak uszczelniacze zaworowe (nowe) padłyna tym samym garze, co wyszczerbiło pierścień. Więc logika mówi, że to nie wina głowicy.

Benzyna wolnossak.
flapjck1
glowice i tak masz zdjeta, sprawdz proforma choc na tym jednym cylindrze, troche wiecej pracy a bedziesz mial pewnosc ze nie przeoczyles nic
soltyk
Dzięki za odzew. Tylko jedna opinia, ale to lepiej niż żadna. Przemyślałem sprawę i zakładam głowicę jak jest. Jak zacznę taniec z głowicą, znów nie złożę auta na sezon. A nie chce mi się wierzyć, że Dziak spaprał robotę i to akurat na tym cylindrze, co mi uszkodziło pierścień.

Mam tylko zagwozdkę, czy lepiej nowy komplet pierścieni, czy zmienić tylko ten dolny. A o czym tu pisałeś:

CYTAT(flapjck1 @ Sun, 03 Dec 2023 - 19:21) *
jesli trwalo to dluzej to glowica ( zawory gniazda ) tez pewnie oberwaly na tym tloku

Przy pałowaniu na autostradzie to działało ok, on tylko po mieście chlał olej. A tyle co oleju i ropy (dolanych do benzyny) te silniki spalą i to im nie szkodzi, to sam się nieraz dziwię. Kiedyś to były silniki!
flapjck1
Pierścień możesz wymienić tylko olejowy
maykel
Jaki olej zaleca Audi/VW do 2.0 tfsi CDNC (A5 z 2009 roku). Mam wlepe pod maska Texaco/Havoline
flapjck1
moze ktos ma pomysl gdzie nabyc nowa kostke do modulu zaplonowego EDIS z forda?

takiego...

https://www.tav-autoverwertung.de/shop/Igni...9826-Motorcraft
Rezor
rockauto.com ?
flapjck1
jak wpisze "edis" to wyskakuja glupoty smile.gif masz pomysl jak to namierzyc?
Andrzej87
Gdzie wypożyczę (może być wysyłkowo) przyrząd do wymiany tulei belki tylnej w BMW E39 touring?
Może ktoś z Was ma do pożyczenia na jeden dzień do wymiany we własnej E39 4 tulei?
flapjck1
same moduly owszem sa, ale kostki nie znalazlem sad.gif nic to, dzieki, doceniam
Rezor
aj sorry zrozumiałem, że EDIS nazwałeś "kostką" rozumiem, że szukasz wtyczki?
EDIT: w sumie to miałem gdzieś connector od EDIS-6 z mustanga, wygląda identycznie
flapjck1
tajest, szukam wtyczki smile.gif

edis4 ma wtyczke na 12 pinow jak pamietam, jesli edis6 tez ma tyle to byle obudowa byla cala smile.gif
andrzejbadgirl
chce kupić UKP PRO i skorzystać również z ich oferty czujników ciśnienia. W specyfikacji jest napisane, że zalecane zasilanie to 5V. Mój komp posiada 5V DC reference do MAP, TPS (oddzielnie obwody) oraz AC HP oraz Fuel Tank pressure na jednym.

Mając na uwadze dokładność odczytów powinienem stworzyć "nowe" 5V używając na przykład https://www.soltronik.com.pl/stabilizator-7...ma,3,13669,6742 czy wpinać się w istniejące?
nomad66
szukam smaru do nakrętek śrubowych - chodzi o smarowanie maglownic w nowych BMW. Teoretycznie na linii produkcyjnej idzie paręnaście gram do nowej przekładni, stosują ten smar:
http://www.e-kluber.pl/product-pl-704-Klub...otoryzacji.html

Cena brutal i kilogram pewnie starczyłby na 100 lat biggrin.gif

Ktoś ma pomysł czym to zastąpić? W kilkuletniej maglownicy pewnie nakrętka kulowa pracuje już na sucho..
Andrzej87
Polecicie w Warszawie lub okolicy lakiernię proszkową, która trwale polakieruje sprężyny zawieszenia?
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Tue, 09 Jan 2024 - 00:34) *
Polecicie w Warszawie lub okolicy lakiernię proszkową, która trwale polakieruje sprężyny zawieszenia?


uzywane? to sie nie uda jak juz maja jakas korozje
Andrzej87
Tak, używane. Dwie mają w dwóch miejscach korozję wżerową już. Uwazasz, że wyjdzie po czasie? Jak uważasz, że należy to zrobić?
flapjck1
pomalujesz ale licz sie ze wyjdzie za jakis czas
Andrzej87
Lepiej pomalowac epoksydem i poliuretanem?
flapjck1
Chyba tak
flapjck1
Chyba tak
flapjck1
Chyba tak
Andrzej87
Mam pacjenta Ford Fiest Mk7 1.4 tdci z odpowietrznika skrzyni biegów na obudowie wentylatora wycieka olej, aż potrafi zostawiać plamy na podłożu. Ze skrzynią i olejem nie było nic robione. Jaka może być przyczyna wg Was??
Mis
Za dużo oleju w skrzyni?
Andrzej87
Pojawiło się to nagle bez żadnej ingerencji w skrzynię. I to mnie dziwi...
M4C13K
Nie sądzę żeby był mi potrzebny rezonator w wydechu w m113 w w211, czy zastąpić go xpipem czy dwiema prostymi rurami? Czy rozważania na ten temat mają jakiś sens czy to bez większej różnicy?
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Sat, 13 Jan 2024 - 13:25) *
Pojawiło się to nagle bez żadnej ingerencji w skrzynię. I to mnie dziwi...


moze cos sie zaciera i olej sie gotuje? nie pracuje skrzynia glosniej?
Driftman
Mi na mysl przychodzi kawitacja (malo prawopodobne~) albo ze dostaje sie plyn z wymiennika woda-olej ale nie wiem czy w fiescie takowy jest.

Daj znac co bylo
Andrzej87
Samochód koleżanki. Nie zglosila nic oprocz wycieku i jednorazowego zapalenia kontrolki kolko zebate z wykrzyknikiem, podczas ktorego silnik stracil moc, ale na kompie zadnych bledow i po zgaszeniu samochod zaczal jezdzic normalnie. Jechalem tym samochodem i nie slyszalem glosnej skrzyni, ale nie mam porownania do zachowania przed wyciekiem.
kris4cars
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 14 Jan 2024 - 16:52) *
Samochód koleżanki. Nie zglosila nic oprocz wycieku i jednorazowego zapalenia kontrolki kolko zebate z wykrzyknikiem, podczas ktorego silnik stracil moc, ale na kompie zadnych bledow i po zgaszeniu samochod zaczal jezdzic normalnie. Jechalem tym samochodem i nie slyszalem glosnej skrzyni, ale nie mam porownania do zachowania przed wyciekiem.



Jak automat to może wiele rzeczy się dziać.
Może niski poziom oleju i pompa zaczyna napowietrzać olej?
może faktycznie płyn i olej się mieszają, a automat bankowo ma wymiennik olej-płyn.
Andrzej87
Manual to jest.
borman
jakie miękkie klocki do cywilnego auta? (jazda w zasadzie tylko po mieście), zależy mi żeby szybko łapał
kinko
Trochę mnie męczy utrzymanie dwóch czarnych aut i chcę dać szansę powłoce ceramicznej. Czy ktoś zaoszczędzi mi bólu przekopywania się przez fora dla marszczyfredów i poleci jakiś pewny produkt? smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.