Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
emtees
CYTAT(kowalfik @ Sat, 16 Mar 2013 - 18:26) *
Zna ktos nazwe urzádzenia do wykrywania spalanie stukowego? To byl taki elektroniczny diwajs z para sluchawek-bylo to pokazane na filmiku na YT, kojarzy ktos?



Chodzi o to?

http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus...feature=related
KaloUcho
CYTAT(plastek @ Thu, 14 Mar 2013 - 22:12) *
czy pomiar kompresji musi być koniecznie na cieplym silniku? Bo mierzyłem na zimnym i wyszło 14bar ( seria 14.5 ) i nie wiem czy na ciepłym mam spodziewać sie mniejszej komprechy czy też większej
silnik jest wyjęty wiec nie mam możliwosci rozgrzania


CYTAT(maaaad @ Fri, 15 Mar 2013 - 21:27) *
Większej.


Kompreche powinno się mierzyc na rozgrzanym silniku. Wynika to z charakterystiki oleju, który przy niskiej temperaturze powoduje większe ciśnienie sprężania. Więc na ciepłym spodziewaj się niższego ciśnienia.
kowalfik
emtees-tak dokłądnie o to, thx!

Do dostania w PL?
matteusz
CYTAT(flapjck1 @ Sun, 17 Mar 2013 - 10:26) *
jakie tam jest sterowanie? linki? jak tam to wyczyscic krazki pod linkami, nasmarowac linki

sprawdzic olej w skrzyni smile.gif

Krążki były czyszczone, linki smarowane, nie pomogło. Oleju nie sprawdzałem, ale to nie ma nic do rzeczy, bo lewarek nie wraca na środek jak się go ustawi między 1 a 2 lub 5 a 6, po prostu ma duży opór, jak już ruszę lewarkiem to nie ma problemu z wbiciem biegu.
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
tomek 1980
Witam, po mojemu jest zagęsty olej w skrzyni lub już jakiś wypracowany. sprawdź i ewentualnie wymień olej.
Pozdrawiam.
Andrzej87
Do czujnika wałka w M44. Wiązką nie jest ekranowana? Miałem przypadek, że czujnik obrotów wału w TDS miał ekran zdarty częściowo na długości około 1 cm i był problem z odbiorem sygnału przy rozruchu, bo kable idą niedaleko rozrusznika, który wytwarza spore pole magnetycznie i zakłócał. Tak przynajmniej to sobie tłumaczę. Po "naprawieniu" ekranu jest już OK.
prez_s
Nikt nic nie podpowie w sprawie tego EGR?
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1047022
hz10
CYTAT(prez_s @ Mon, 18 Mar 2013 - 21:37) *
Nikt nic nie podpowie w sprawie tego EGR?
http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1047022

drugi film obrazuje prawidowe działanie
prez_s
CYTAT(hz10 @ Tue, 19 Mar 2013 - 02:14) *
drugi film obrazuje prawidowe działanie

Dzięki za informację.
specnaz14
Mam na oku felgi (używane).
Człowiek który je sprzedaje napisał szczerze że dwie felgi są "troche" krzywe. (wiadmo uzywka:P).
Do tej pory spotkałem sie z przypadkami w których felga "biła na boki" tutaj sprzedający napisał ze felgi "biją góra- doł".
Bać sie czegoś takiego? Da rade to wyprostować?
Przyznam szczerze ze cena jest atrakcyjna, dlatego pytam tutaj gdyż niechciałbym mimo wszystko władować sie na mine.
Pozdrawiam
pitbull2000
Dużo łatwiej wyprostować felgę która biję góra dół, niż lewo prawo z tego co mi wiadomo i z tego co zobaczyłem u wulkanizatora po ostatnich kjsach.
Joker
To normalne, że w felgach podróbach (np. znany wzór BMW ale cena wskazuje na chińczyka) cały czas jest problem z odpowiednim wyważeniem? Tzn. nawet po dobrym wyważeniu za jakiś czas bicie znów powraca?
PioterW
Może materiał jest na tyle badziewny, że się odkształca i opona się inaczej układa.
Joker
Ok, a kolejne - czy przypadkiem te długie interwały wymiany oleju (np. w benzynach komp potrafi zlecić wymianę po >20 000 km) pomimo oleju Long Life, mogą wpłynąć na trwałe defekty - np. granie szklanek/popychaczy etc.? (ogólnie chodzi o klepanie na zimnym).

?
spector
Mnie zawsze uczono, że nie ma czegoś takiego jak long life oleum. I że nawet ważniejsza od jakości jest regularna wymiana owego.
Ja niezależnie od auta zawsze wymieniam nie rzadziej niż co 12kkm i jeszcze w żadnym aucie nie miałem problemów związanych ze smarowaniem never.

Ale klawiatura raczej jak raz się porządnie napełni to później nie powinna hałasować, przynajmniej tak mi się wydaje.
Joker
Ja też to robię, ale mam osobę "w rodzinie", która wierzy ślepo serwisom. W jednym aucie 105 000 km przebiegu, na zimnym (i zimą, latem jeszcze nie) trochę klepie. Pytanie, czy ktoś go spałował na zimno, czy właśnie long life mógł na to wpłynąć?
spector
Wydaję mi się, że przebieg (zarazem jakość) oleju może mieć wpływ na sprawność szklanek, pytanie tylko czy sama wymiana pomoże. Tego nie wiem,
ja dla pewności sprawdził bym drożność odmy przy wymianie.
Joker
No właśnie wymiana nie pomogła. W ogóle skąd się bierze ten stuk? Co jest tego powodem? Może ktoś łopatologicznie wytłumaczyć (/przedstawić na rysunku?)
specnaz14
Kolejne sprawa mianowicie od jakiegoś czasu zauważyłem że przy jezdzie jak wpadne w jakąs koleine lub studzienke buja mi tyłem na boki, jak również przy gwałtownym skręcaniu (niema znaczenia czy prawo czy lewo) mam wrażenie jakby tył wpadał w poślizg (prawie jak drift haha).
Jest to dość nie przyjemna sprawa dlatego chciałbym sie tego jak najszybciej pozbyć.
Mogą za to odpowiadać łączniki stabilizatora z tyłu?
Pozdrawiam:)
PioterW
A co to za samochód?
matteusz
Może jakieś tuleje pływające z tyłu? Przestawia się koło i masz prawie 4WS wink.gif
specnaz14
Accordeon Coupe CD7
iktorn92
Popatrzyłbym dość gruntownie za luzem na wachaczach i górne mocowania amortyzatorów smile.gif
usuniety
Peugeot 308 1.6 hdi.
Oryginalne łączniki intercooler'a wyglądają jak na poniższej fotografii.
Czy zaszkodzę jakoś autku jeśli zastosuję proste kawałki sylikonowych łączników?
kompot
Jakby mi przystawiono broń do głowy i zapytano dlaczego tak to wygląda to powiedziałbym, że żeby mogło być ściskane podczas ruchów silnika względem intercoolera. Innego pomysłu nie mam. Dalej odpowiedz sobie sam lub niech wypowie się jakiś miłośnik żab.
usuniety
CYTAT(kompot @ Fri, 22 Mar 2013 - 20:51) *
Jakby mi przystawiono broń do głowy i zapytano dlaczego tak to wygląda to powiedziałbym, że żeby mogło być ściskane podczas ruchów silnika względem intercoolera. Innego pomysłu nie mam.

Dokładnie tak samo pomyślałem... tylko czy silnik będzie się na tyle wychylał, żeby prosta złączka się nie sprawdziła, już nie wiem.
Zastanawiam się po prostu nad alternatywą dla nowych oryginalnych węży za 1xxzł/szt i niepewnych używanych.
Chyba się skuszę na proste kawałki na próbę.
iktorn92
Myślę, ze takie są dlatego, że:
- amortyzują jakoś drgania (ruchy) silnika wzgledem IC, a dwa moze zawirowywac to jakos super hiper powietrze? Ja bym zalozyl po prosto sylikonowe i tyle, wszędzie się sprawdza więc czemu nie tu? smile.gif
kompot
Może poduszki, może większe ruchy jednostki, nie wiem, jednak w dziale R&D zdecydowali się na harmonijkę, a nie na prostą rurę. To, co mogę Ci odradzić to zakup używanych oryginalnych, to nie ten rodzaj części. Zresztą i tak nie jest to duży koszt skoro 1xx zł. W A4 B7, jeśli mnie pamięc nie myli, analogiczny wąż z metalowymi końcówkami kosztował 900 zł, a z wymianą 1200, bo guma zdążyła pozostawić po sobie przyklejone kawałki na rurkach od IC. Wymieniaj na oryginał, bo zapłacisz x2. PS Zawirowywać - na pewno nie.
Skiba
CYTAT(joker @ Fri, 22 Mar 2013 - 20:09) *
No właśnie wymiana nie pomogła. W ogóle skąd się bierze ten stuk? Co jest tego powodem? Może ktoś łopatologicznie wytłumaczyć (/przedstawić na rysunku?)




Działa to jak zaworek jednokierunkowy. Oczywistym jest ze po dluzszym postoju olej wycieknie z niego i przy uruchomieniu pompuje sie od nowa ale sa to ulamki sekund moze sekundy przy zużytych popychaczach. Stukanie wystepuje gdy zurzycie cylinderka i pistona sie powiekszy i nie bedzie wystarczajacej szczelnosci co w konsekwencji daje nieskasowany luz.
Maciass
Czy możliwe ze luźne koło pasowe ( z 4 śrub były 2 ), obroty silnika falowały czasem zdazyło sie tak, że silnik gasł ?
flapjck1
a czy to kolo pasowe nie dociska kolka rozrzadu? ew czy z niego nie jest zczytywany sygnal do ecu?
MrUw@
bardzo często pasowe dociska dolne koło rozrzadu... o jakie auto chodzi ??
Andrzej87
Witam
Wymieniłem silniczek obrotomierza w E36 318tds na taki sam też z 318tds, ale reaguje dopiero po przekroczeniu około 1000 obrotów. Jak można to skalibrować? Manualnie czy przez INPE też można?
arek-lin
Pytanie trochę z dupy, ale może ktoś napisze jaka jest różnica w spalaniu passata b5 1.8t vs 1.9tdi (110KM)? Mówimy o spokojnej jeździe, bez butowania. Ile w mieście, ile na trasie?
Joker
spokojna TDI

miasto 6,5-7
trasa 5,5-6

spokojna 1.8T

miasto 10-11
trasa 7,5-8

Ale to spokojna, jak już troszkę dynamiczniej to w dieslu 0,5 w górę, w benzynce dolicz po 1-1,5
Maciass
CYTAT(MrUw@ @ Mon, 25 Mar 2013 - 18:50) *
bardzo często pasowe dociska dolne koło rozrzadu... o jakie auto chodzi ??



e46 330d
arek-lin
CYTAT(joker @ Tue, 26 Mar 2013 - 22:43) *
spokojna TDI

miasto 6,5-7
trasa 5,5-6

spokojna 1.8T

miasto 10-11
trasa 7,5-8

Ale to spokojna, jak już troszkę dynamiczniej to w dieslu 0,5 w górę, w benzynce dolicz po 1-1,5

Dzięki za rzeczową odpowiedź smile.gif
flapjck1
CYTAT(Maciass @ Wed, 27 Mar 2013 - 15:44) *
e46 330d



to jak najbardziej dociska, ja bym je zdjal i zobaczyl czy kolko od rozrzadu nie scielo klina/nacielo/zmasakrowalo koncowki walu
iktorn92
Ja mam takie pytanie, moze ktoś będzie wiedzial, załóżmy, że mam kategorię C+E i docelowo pracę w Niemczech na cieżarówce bez naczepy, 12,5tony, oczywiście będę wozic towary, czy potrzebny jest mi kurs na przewoz rzeczy jeśli będę poruszał się tylko w rejonie Niemiec? Znam dwie wersje i za cholere nie wiem która jest własciwa..
norbivr6
Co do spalania Paska 1.8T, mój tato ujeżdża takiego kilka ładnych lat i cały czas ma średnie 9l. Jeździ normalnie... Ogólnie bezawaryjnie już przez 7 lat smile.gif
maykel


Uploaded with ImageShack.us

LEDy czy soczewki?
Terror
pytanie czysto teoretyczne
wymiana podkladek/uszczelnien wtryskiwaczy renault thalia 1.5 Dci
orientuje sie gdzie w poznaniu dostane te podkladki pod wtryski ?

i jak duzo jest z tym roboty jakie problemy moga wyjsc w trakcie?
hz10
wymiana jest baradzo prosta i ile nie są zasyfione gniazda.
Terror
ok dzieki hz10
KuweR
Podkładki w każdym serwisie Renault w cenie 11zł za sztukę
cinek_s70
Orientuje się ktoś czy można kupić fabrycznie nowy silnik oraz skrzynie biegów od mercedesa w124? Chodzi mi o to czy jeszcze są one produkowane. Chodzi dokładnie o silnik 3.2l R6 o mocy 220KM oraz skrzynie biegów ,która była z tym silnikiem.
Czacza
Pewnie można, Mercedes nie wycofuje części ze sprzedaży. Ale pytaj w ASO najlepiej. Zanim podadzą cenę usiądź.
damian146ti
CYTAT(maykel @ Fri, 29 Mar 2013 - 11:32) *


Uploaded with ImageShack.us

LEDy czy soczewki?


Źródłem światła są LEDy. A na zdjęciu widoczne są soczewki od tych LEDów
BeNeK23
Czy do samochodu , typowej zabawki -upalanie tor/ulica przyda się chłodniczka wspomagania ? Bo obecnie mam takie maleństwo przy samym zbiorniczku przy grodzi.

Czy warto kupić jakąs uzywaną większą chłodniczkę wspomagania bądz oleju i przenieśc ją w zderzak ? Koszta raczej nie wielkie bo dużo większą chłodniczkę można wyrwać za 20zł smile.gif NIe chciał bym żeby gdzieś na torze wywaliło mi wspomę i hamulce ...
Co sądzicie ?
MrHT
Witam!
Czy uszczelniacze trzonków zaworowych po wymianie się w jakiś sposób układają albo zmieniają parametry?
Auto bezpośrednio po wymianie mi dalej kopciło przy rannym odapleniu. Dzisiaj odpaliłem je po nocy. Nic. Później przejechałem się parę km. Odpałiłem po 4 godzinach i zero dymu.
Od wymiany zrobione ok 250km.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.