Porszak
Fri, 04 May 2012 - 06:55
pewnie to samo co wiatraczki w dolocie
kompot
Fri, 04 May 2012 - 15:27
CYTAT(bimmer @ Fri, 04 May 2012 - 01:12)
może trochę głupie pytanie ale co to u licha jest?
ktoś kawał zawiniętej blachy dla picu wsadził ?
Czy to auto na monowtrysku? Wygląda na pierdolink do zawirowywania powietrza/mieszanki.
s13owner
Fri, 04 May 2012 - 16:18
Mam takei pytanie: czy butla od lpg ma od strony wlewu swój zawór? Miałem taki problem w moim pikapie że zawsze uciekał gaz z wężyka między wlewem a butlą bo była nieszczelność przy samym zaworku wlewu. Ale od jakeigoś czasu zaczęło przeciekać także przy butli (przy gwincie wężyka) i od tego sameo czasu zchodiz cały gaz z butli nawet po dokręceniu i usunięciu nieszczelności łączenia wężyk-butla(przy wlewie nadal cieknie):/ Nie wiem czy to zbieg okoliczności bo jeśłi butla ma swój zawór to każda nieszczelność za nim czyli ta przy wlewie i ta przy butli którą usunąłem nei ma wpływu na trzymanie gauz w samej butli? Czy sie myle? Czy zawór w butli szlak trafił jeśli wogole tam jest?
markzo
Fri, 04 May 2012 - 18:51
gdzie zregenerują mi tarcze sprzęgła? okładziny są w miare oki, ale sprężyny (podwójne) "dzwonią" - tak to okreslił mechanik (po demontażu sprzęgła), docisk jest oki, łozysko oporowe też. Ile taka impreza kosztuje i do kogo się zgłosić? pilne
bodziokardasz
Fri, 04 May 2012 - 20:12
CYTAT(kompot @ Fri, 04 May 2012 - 15:27)
Czy to auto na monowtrysku? Wygląda na pierdolink do zawirowywania powietrza/mieszanki.
Wyciągałem podobne ustrojstwo z forestera (na pełnym wtrysku), nie wiem kto tych ludzi namawia do wkładania takiego czegoś. Pewnie producenci/sprzedawcy takich turbinek jak na zdjęciu powyżej. Raz mi sprzedawca próbował wmówić że jak ktoś dobrze zna swoje auto to potrafi poczuć różnicę w mocy, tylko chyba zapomniał dodać że różnica będzie ale na niekorzyść
Feluke
Fri, 04 May 2012 - 23:27
CYTAT(s13owner @ Fri, 04 May 2012 - 16:18)
Mam takei pytanie: czy butla od lpg ma od strony wlewu swój zawór? Miałem taki problem w moim pikapie że zawsze uciekał gaz z wężyka między wlewem a butlą bo była nieszczelność przy samym zaworku wlewu. Ale od jakeigoś czasu zaczęło przeciekać także przy butli (przy gwincie wężyka) i od tego sameo czasu zchodiz cały gaz z butli nawet po dokręceniu i usunięciu nieszczelności łączenia wężyk-butla(przy wlewie nadal cieknie):/ Nie wiem czy to zbieg okoliczności bo jeśłi butla ma swój zawór to każda nieszczelność za nim czyli ta przy wlewie i ta przy butli którą usunąłem nei ma wpływu na trzymanie gauz w samej butli? Czy sie myle? Czy zawór w butli szlak trafił jeśli wogole tam jest?
Sa 2 zawory, jeden przy samym wlewie i drugi przy wielozaworze przy butli. Oba jednokierunkowe wiec jak sprawny ten przy butli to ucieknie tylko tyle gazu ile jest w rurce do tankowania.
caro86wlkp
Sat, 05 May 2012 - 12:56
mechanik wymienił mi maglownice ze wspomaganiem, stara strzelała czasem i przy szybkich ruchach w prawo potrafiło ją przyblokować, tzn dużo ciężej sie kręciło. nowa (używana) chodzi dobrze ale ciężko sie teraz kręci kierownicą. popuściłem śrubkę od regulacji luzu około 2 obroty, ale pomogło to tylko minimalnie. przy większych obrotach wspomaganie chodzi tak samo jak na wolnych. jakieś sugestie co sprawdzić? auto to golf 3
arek-lin
Sat, 05 May 2012 - 14:11
Pompa od wspomagania sprawna? Żaden wąż przy montażu nie został zgięty/zgnieciony?
caro86wlkp
Sat, 05 May 2012 - 16:58
oglądałem węże i wszystkie całe, nigdzie nie dojrzałem jakiegoś załamania czy przegięcia.
pompa stawiam że sprawna, na starej maglownicy wspomaganie chodziło lekko. po wymianie już ciężko.
przy kręceniu ledwo co ją słychać że pracuje, nic nie buczy czy coś innego
Performante
Sat, 05 May 2012 - 20:11
Mam pytanie do kogos kto dysponuje katalogiem do Mercedesa.
Potrzebuje do SL380 W107 sanki przedniego zawieszenia - czy są one bliźniacze z jakimś innym modelem, np. W124?
Ma ktos możliwość rozkodowania również VINu z W107?
s13owner
Sat, 05 May 2012 - 22:57
Dzięki Feluke! Wychodiz na to że zawór w butli dał ciała:/
pucek
Sun, 06 May 2012 - 00:37
Touran 2005 diesel w manualu 130kkm ,przy ruszaniu szarpie ,a wlasciwie tak jakby podskakiwal.To samo przy zmianie biegow.Dwumas sie w ten sposob konczy?Poduszki sa ok, przynajmniej wygladaja ok, na luzie dwumas nie grzechocze....
Druga sprawa to czy da sie mu zaprogramowac swiatla dzienne, jezeli tak to czym?
mate96
Sun, 06 May 2012 - 11:30
Kodowanie świateł robi się kompem (np. VAS w ASO ma gotowa procedurę). Jak dorwiesz rozpiskę kodowania sterownika instalacji elektrycznej to możesz sobie zakodować po bajtach.
Szarpanie przy ruszaniu to też objaw kończącego się sprzęgła. Czy przy gaszeniu i odpalaniu dwumas też nie stuka?
kroko
Sun, 06 May 2012 - 13:45
CYTAT
Mam pytanie do kogos kto dysponuje katalogiem do Mercedesa.
Potrzebuje do SL380 W107 sanki przedniego zawieszenia - czy są one bliźniacze z jakimś innym modelem, np. W124?
Ma ktos możliwość rozkodowania również VINu z W107?
Z vinem nie powinno być problemu, natomiast szukałem tych sanek w katalogu i nie mogę znaleźć... znasz ich numer?
Ewentualnie po vinie może być łatwiej namierzyć (podaj, może być na pw).
._.
Sun, 06 May 2012 - 21:59
iktorn92
Sun, 06 May 2012 - 22:02
Na moje 406.
maron_d
Sun, 06 May 2012 - 22:07
406 jak kolega pisze, ale po lifcie.
._.
Sun, 06 May 2012 - 22:08
To jest 407.
pucek
Sun, 06 May 2012 - 22:25
CYTAT(mate96 @ Sun, 06 May 2012 - 11:30)
Szarpanie przy ruszaniu to też objaw kończącego się sprzęgła. Czy przy gaszeniu i odpalaniu dwumas też nie stuka?
No wlasnie nic nie stuka , sprzeglo tez wydaje sie byc zdrowe...dziwne
Performante
Mon, 07 May 2012 - 02:44
CYTAT(kroko @ Sun, 06 May 2012 - 13:45)
Z vinem nie powinno być problemu, natomiast szukałem tych sanek w katalogu i nie mogę znaleźć... znasz ich numer?
Ewentualnie po vinie może być łatwiej namierzyć (podaj, może być na pw).
wlasnie niestety nie znam ich numeru, a do SL wybor jest dosc maly.
VIN: WDB10704512016333
mate96
Mon, 07 May 2012 - 07:24
CYTAT(pucek @ Sun, 06 May 2012 - 22:25)
No wlasnie nic nie stuka , sprzeglo tez wydaje sie byc zdrowe...dziwne
Jak dwumas nie stuka, to sprzęgło kończące się przy 130kkm nie jest niczym nadzwyczajnym. Niestety jak dokładnie ma się sprawa dowiedzieć się można tylko po zdjęciu skrzyni.
pucek
Mon, 07 May 2012 - 13:13
CYTAT(mate96 @ Mon, 07 May 2012 - 07:24)
Jak dwumas nie stuka, to sprzęgło kończące się przy 130kkm nie jest niczym nadzwyczajnym. Niestety jak dokładnie ma się sprawa dowiedzieć się można tylko po zdjęciu skrzyni.
Dzieki.W takim razie chyba sie zdecydujemy na wymiane sprzegla i przy okazji zrobimy mu jednomas
kroko
Mon, 07 May 2012 - 16:48
CYTAT
wlasnie niestety nie znam ich numeru, a do SL wybor jest dosc maly.
VIN: WDB10704512016333
Nr ident. pojazdu WDB10704512016333 5
Oznacz. handlowe 380 SL 107.045
Numer zlecenia 0 0 203 00888
Numer silnika 116962 12 006521
Skrzynia biegów 722312 02 204478
Światła BOSCH
Lakier 737 (Classicweiss)
Kolor wnętrza 231 (czarna skóra)
Wyposażenie:
466 centralny zamek
502 prawe lusterko, standardowe
534 antena zwykła
583 elektrycznie podnoszone szyby przednie
590 szyby atermiczne, tylna ogrzewana, klejona (laminowana)
600 wycieraczki/spryskiwacze przednich reflektorów
740 składany dach tekstylny, czarny
Więcej w EPC niestety nie ma.
Natomiast jeżeli chodzi o sanki, szukam i nie mogę znaleźć, tam na pewno są takie "klasyczne" sanki jak w autach współczesnych?
Zerknij na ten katalog, powiedz który nr masz na myśli:
12345
Marlon
Mon, 07 May 2012 - 17:00
CYTAT(._. @ Sun, 06 May 2012 - 22:08)
To jest 407.
W moim 407 na prawo od prędkościomierza jest temperatura oleju a nie poziom paliwa, w 406 HDi jest chyba tak samo. Nie wiem jak jest w benzynach.
._.
Mon, 07 May 2012 - 18:52
Marlon, z tego co zauważyłem pużol ładnie się rozpędził z ilością wzorów liczników. Te konkretne zdjęcie pochodzi z 407 HDI.
Tarantula
Mon, 07 May 2012 - 19:01
Panowie pacjent to audi a3 z 2005 1.6fsi. Objawy to halas ze skrzyni biegow,ale po wcisnieciu sprzegla ten halas ustaje. Czy mozna jakos stwierdzic czy to napewno lozysko dociskowe? Mozliwe ze dwumas? Oczywiscie pasuje wiedziec bez sciagania skrzyni,o ile jest jakis patent.
Pozdrawiam i dzieki
Terror
Mon, 07 May 2012 - 19:23
CYTAT(._. @ Mon, 07 May 2012 - 18:52)
Marlon, z tego co zauważyłem pużol ładnie się rozpędził z ilością wzorów liczników. Te konkretne zdjęcie pochodzi z 407 HDI.
z jakim silnikiem ?
EDIT
ja w moim 407 1.6 Hdi mam tak
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.us
Terror
Mon, 07 May 2012 - 19:33
CYTAT(Tarantula @ Mon, 07 May 2012 - 19:01)
Panowie pacjent to audi a3 z 2005 1.6fsi. Objawy to halas ze skrzyni biegow,ale po wcisnieciu sprzegla ten halas ustaje. Czy mozna jakos stwierdzic czy to napewno lozysko dociskowe? Mozliwe ze dwumas? Oczywiscie pasuje wiedziec bez sciagania skrzyni,o ile jest jakis patent.
Pozdrawiam i dzieki
jaki to halas ?
obstawialbym lozysko oporowe
Tarantula
Mon, 07 May 2012 - 19:53
Halas jakiegos obracajacego sie elementu. W wiekszosci przypadkow jest to wlasnie lozysko. Ale nie raz w nowszych vagach widzialem ze padaly dwumasy. Jednak nie ma drgan na niskich obrotach itp. I tak sprzeglo trzeba bedzie zmienic,wiec pojdzie caly komplet i mam nadzieje ze problem zniknie
Marlon
Mon, 07 May 2012 - 20:17
CYTAT(Terror @ Mon, 07 May 2012 - 19:23)
z jakim silnikiem ?
EDIT
ja w moim 407 1.6 Hdi mam tak
W moid 2.0HDi RHR 2005r jest tak samo. No właśnie, wyskalowany do 250
Marlon
Mon, 07 May 2012 - 20:18
CYTAT(Terror @ Mon, 07 May 2012 - 19:23)
z jakim silnikiem ?
EDIT
ja w moim 407 1.6 Hdi mam tak
W moim 2.0HDi RHR 2005r jest tak samo, jak u Ciebie. No i właśnie, wyskalowany do 250, więc sądzę że to licznik z mniejszego modelu
MK
Tue, 08 May 2012 - 15:49
Te liczniki to zależą chyba od wersji wyposażenia, te podstawowe wersje nie miały temperatury oleju, w tym miejscu siedzi poziom paliwa. Nie ma też tego komputera pomiędzy licznikami, jest licznik przebiegu. U mnie w najbardziej podstawowej 1.6 HDi tak jest, nawet korby z tyłu są, a nie elektryka. Tylko nie pamiętam do ilu jest wyskalowany, czy 230 czy 250.
cowboy
Tue, 08 May 2012 - 16:32
mam pytanko czy wtryski z wtyczką EV6 (USCAR) podejda pod wtyczki z VW R32
wygladaja popdbnie ale w R32 jest jednak troche inna wtyczka, ten EV6 ma takie 2 wypustki po jednej stronie, a w VW są pojedyncze po bokach
czy to spasuje czy trzeba cos kombinować, podcinać albo przejsciowki ?
ewentualnie jak sie nazywa ten typ wtyczki VAG ?
ori wtryski z R32 wygladaja tak
artix
Tue, 08 May 2012 - 16:37
Zrob zdjecia wtyczki od czola, a napewno ktos cos podpowie.
Wtyczka nie musi byc od wtryskow, rownie dobrze moze siedziec na roznych czujnikach, a i tak bedzie pasowac.
cowboy
Tue, 08 May 2012 - 19:45
juz sie dowiedziałem mam Nippon Denso
wychodzi na to że top slot
._.
Tue, 08 May 2012 - 19:50
CYTAT(Terror @ Mon, 07 May 2012 - 19:23)
z jakim silnikiem ?
To jest 407 HDI po lifcie, jaki dokładnie ropniak - nie wiem.
CYTAT(MK @ Tue, 08 May 2012 - 15:49)
Te liczniki to zależą chyba od wersji wyposażenia, te podstawowe wersje nie miały temperatury oleju, w tym miejscu siedzi poziom paliwa. Nie ma też tego komputera pomiędzy licznikami, jest licznik przebiegu. U mnie w najbardziej podstawowej 1.6 HDi tak jest, nawet korby z tyłu są, a nie elektryka. Tylko nie pamiętam do ilu jest wyskalowany, czy 230 czy 250.
Przejrzałem kilkadziesiąt aukcji z pużolami 407 na aledrogo i też mi się wydaje, że to zależy od wersji wyposażenia.
SONIC
Tue, 08 May 2012 - 23:10
Nie wszystkie maja takie wyswietlace np. wcoraj jechałem 407 1.6 hdi (2005) i nie ma wskaznika temp oleju tylko w tym miejscu wskaznik paliwa...
RunMadafaka
Wed, 09 May 2012 - 20:41
w e36 2.5 viscoza przy wyższych obrotach wariuje, to jest wiatrak się wygina w różne strone zachaczając o tunel i chłodnice przez co przedziurawil mi chlodnice, rozwalił tunel i na dodatek 2 visco się zepsuło bo go zablokowało.. czemu tak sie może dziać? próbowałem na 2 wiatrakach róznych i dalej to samo
arek-lin
Wed, 09 May 2012 - 23:55
Panowie, pacjent to omega B 3.0 (X30XE) z automatem. Auto w czasie jazdy czasami "wrzuca" na luz tzn. dźwignia jest na D, ale skrzynia nie jest spięta z silnikiem, obroty rosną dowolnie zależnie od wciśnięcia gazu, ale nie ma żadnego ciągu, po jakichś 5-10 sekundach skrzynia załapie (jeśli jest na obrtach to szarpnie) i bieg będzie zapięty, bez dotykania dźwigni zmiany biegu. Czego to może być wina? Jakieś styki zastały/zaśniedziały i z D styka na N czy o co chodzi? Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Jeśli chodzi o normalne działanie skrzyni, bez tego objawu o którym pisałem wcześniej, to biegi zmieniane są bardzo płynnie, praktycznie nie czuć zmiany biegu tylko po obrotomierzu widać
andrzejrs
Thu, 10 May 2012 - 09:22
CYTAT(RunMadafaka @ Wed, 09 May 2012 - 20:41)
w e36 2.5 viscoza przy wyższych obrotach wariuje, to jest wiatrak się wygina w różne strone zachaczając o tunel i chłodnice przez co przedziurawil mi chlodnice, rozwalił tunel i na dodatek 2 visco się zepsuło bo go zablokowało.. czemu tak sie może dziać? próbowałem na 2 wiatrakach róznych i dalej to samo
Poduszka lewa wyrwana
(A)rturo
Thu, 10 May 2012 - 09:29
Panowie czy taki rozrzad jest coś warty?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-citroen-c3...2305635085.htmlCena dosc niska w porównaniu do innych.
Auto nei robi duzych przebiegów, więc predzej zostanie sprzedane niż na tym rozrzadzie zostanie przjechane wiecej niz 50tys km
Grzesi(E30)k
Thu, 10 May 2012 - 09:50
do MaxGera'a nie mam jeszcze 100% zaufania ale jak na nisko budżetówkę nie jest to totalny chłam. W sumie to chyba jakiś pakowacz bo w środku znajduje się często całkiem dobry firmowy towar.
RunMadafaka
Thu, 10 May 2012 - 10:14
CYTAT(andrzejrs @ Thu, 10 May 2012 - 09:22)
Poduszka lewa wyrwana
na pewno? nie widać zeby silnik drgał bardzo i dość sztywno się trzyma
adamlass
Thu, 10 May 2012 - 13:54
Ostatnio zauważyłem wyciek "czegoś" w kanale dolotowym do turbiny. "Coś" cieknie przed turbiną na złączce.
Poniżej zdjęcia. Co to może być, czym to jest wywołane? Maź jest gęsta, koloru grafitowego. Nie widać śladów oleju.
Z góry dzięki za pomoc.
Feluke
Thu, 10 May 2012 - 14:22
CYTAT(RunMadafaka @ Wed, 09 May 2012 - 20:41)
w e36 2.5 viscoza przy wyższych obrotach wariuje, to jest wiatrak się wygina w różne strone zachaczając o tunel i chłodnice przez co przedziurawil mi chlodnice, rozwalił tunel i na dodatek 2 visco się zepsuło bo go zablokowało.. czemu tak sie może dziać? próbowałem na 2 wiatrakach róznych i dalej to samo
Zaciagnij reczny i postrzelac ze sprzegla lekko i niech druga osoba patrzy jak sie zachowuje silnik, powinien sie tylko lekko przechylac.
Obadaj czujnikiem zegarowym jak wyglada kolo pasowe od visco. Moze sie okazac ze jest krzywe i wyzszych obrotach wentylator dostaje mocnych drgan.
CYTAT(adamlass @ Thu, 10 May 2012 - 13:54)
Ostatnio zauważyłem wyciek "czegoś" w kanale dolotowym do turbiny. "Coś" cieknie przed turbiną na złączce.
Poniżej zdjęcia. Co to może być, czym to jest wywołane? Maź jest gęsta, koloru grafitowego. Nie widać śladów oleju.
Z góry dzięki za pomoc.
Olej z odmy?
Albo olej z odmy lekko rozpuscil zlaczke gumowa i zaczyna sie rozplywac.
Grzesi(E30)k
Thu, 10 May 2012 - 15:43
CYTAT(RunMadafaka @ Thu, 10 May 2012 - 10:14)
na pewno? nie widać zeby silnik drgał bardzo i dość sztywno się trzyma
+200kg nie będzie zbyt skore to taczania się pod maską ,a do tego jeszcze podtrzymuje go poduszka skrzyni.
R6 pracę tez ma bardzo równiutką o ile nie wypadają zapłony etc.
CYTAT(Feluke @ Thu, 10 May 2012 - 14:22)
Zaciagnij reczny i postrzelac ze sprzegla lekko i niech druga osoba patrzy jak sie zachowuje silnik, powinien sie tylko lekko przechylac.
Obadaj czujnikiem zegarowym jak wyglada kolo pasowe od visco. Moze sie okazac ze jest krzywe i wyzszych obrotach wentylator dostaje mocnych drgan.
Wiskoza jest przykręcona bezpośrednio na wałek pompy wody. I jakoś wątpię żeby on był krzywy aczkolwiek znam przypadki gdzie ośka dostawała bardzo mocnego luzu na łożyskowaniu ,a mimo to nic nie ciekło więc może uderzyć w tą stronę.
Performante
Thu, 10 May 2012 - 19:46
CYTAT(kroko @ Mon, 07 May 2012 - 16:48)
Więcej w EPC niestety nie ma.
Natomiast jeżeli chodzi o sanki, szukam i nie mogę znaleźć, tam na pewno są takie "klasyczne" sanki jak w autach współczesnych?
Zerknij na ten katalog, powiedz który nr masz na myśli:
12345Tak to wyglada mniej wiecej.
http://allegro.pl/wozek-sanki-przod-przedn...2317677290.htmlDziekuje za VIN i zainteresowanie.
KonradGT
Thu, 10 May 2012 - 20:55
Czy to mozliwe, ze zalozmy 1-2 letnia benzyna bedzie miala problem z odpaleniem silnika? Przechowywana przez caly ten czas w baku auta.
radom
Thu, 10 May 2012 - 21:02
ostatnio zlałem taką co 3 lata w baku siedziała i musiałem ją wymieszać pół na pół z nową bo się do kosiarki nie nadawała
KonradGT
Thu, 10 May 2012 - 21:07
O to wlasnie mi chodzilo
Dzieki!
Jakby jeszcze ktos mial takie przypadki to piszcie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.