Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Skiba
tak sie zastanawaim, moze jest tutaj ktos kto pracuje/jest wlascicielem serwisu? Posiadam jakies tam zeszyty do doksztalcania pracownikow serwisu VAG ktore znalazlem na peb.pl co juz nie do konca jest legalne i teraz czy moge uzyc tych materialow jako zrodlo w pracy mgr? czy to materialy tylko i wylacznie dla serwisu i raczej mam szukac innych?
k-meal
Czy mozna w PL poruszac sie autem na francuskich blachach, kupionym we Francji?
Jesli tak, to oprocz dowodu francuskiego, w ktorym jest wazny przeglad oraz ubezpieczenia potrzebuje cos jeszcze? Fakture/umowe?
HMP_inc
Co stanie się gdy przednia półoś napędowa pęknie aucie z hadexem podczas jazdy z prędkością >100km/h w zakręcie?
Salieri
czym diagnozowac e46 330i/d?? Jest jakis dedykowany program dla bmw, ktory zadziala z interfejsem z allegro na win7??
Feluke
CYTAT(HMP_inc @ Wed, 16 Mar 2011 - 17:10) *
Co stanie się gdy przednia półoś napędowa pęknie aucie z hadexem podczas jazdy z prędkością >100km/h w zakręcie?

To samo co w aucie bez haldexa czyli dalej nie pojedziemy. Jezeli ma esp to teoretycznie powinien zmniejszyc moc ale to zalezy jak jest zaprogramowany.
Kabul
Kiedyś jak miałem hondę w manualu było napisane ,żeby poduszki stabilizatora posmarować smarem silikonowym przed montażem. To jest uniwersalne i w innych markach też wypada tak robić?
Misior
CYTAT(Salieri @ Wed, 16 Mar 2011 - 18:05) *
czym diagnozowac e46 330i/d?? Jest jakis dedykowany program dla bmw, ktory zadziala z interfejsem z allegro na win7??


Mozna np Inpa albo DISem
Fejsy z allegro czesto nie dzialają albo działają nie tak jak piszą w opisach (nawet te od viakena).
MrUw@
CYTAT(Kabul @ Thu, 17 Mar 2011 - 08:07) *
Kiedyś jak miałem hondę w manualu było napisane ,żeby poduszki stabilizatora posmarować smarem silikonowym przed montażem. To jest uniwersalne i w innych markach też wypada tak robić?



tak w innych o podobnym mocowaniu poduszek też tak wypada robić smile.gif nieskrzypią i łątwiej jest wciskac i smar na bazie silikonu zabezpiecza powierzchnie od tarcia wiec dluzej takie gumki pożyją smile.gif
JJacek
CYTAT(k-meal @ Sun, 13 Mar 2011 - 20:44) *
podobno torsen.

Podstawowe pytanie, gdzie jest ten torsen?
global7teen
CYTAT(JJacek @ Thu, 17 Mar 2011 - 10:08) *
Podstawowe pytanie, gdzie jest ten torsen?



KOD
The ‘Alfa Q4’ system

The Alfa 159 also adopts an evolved version of the permanent 4x4 system with three differentials (with a Torsen C self-locking unit at the centre). The heart of this design is the ‘Alfa Romeo Q4 four-wheel drive’ system, which splits torque constantly and dynamically between the four wheels, reaching the highest levels of active safety and sportiness. The Torsen C self-locking differential sends drive torque 57% to the rear wheels and 43% to the front. The system also guarantees excellent traction in all grip conditions by automatically checking any slipping.

The torque split between the front and rear axles is modulated constantly by the Torsen C central differential on the basis of grip.

rallyfan
CYTAT(Neo3 @ Wed, 16 Mar 2011 - 00:11) *
tak sie zastanawaim, moze jest tutaj ktos kto pracuje/jest wlascicielem serwisu? Posiadam jakies tam zeszyty do doksztalcania pracownikow serwisu VAG ktore znalazlem na peb.pl co juz nie do konca jest legalne i teraz czy moge uzyc tych materialow jako zrodlo w pracy mgr? czy to materialy tylko i wylacznie dla serwisu i raczej mam szukac innych?


Wg mnie tak, sam piszę pracę i jeśli podasz zródło informacji czy autora, tytuł to nie powino być problemu.
Łukasik
Panowie gdzie w ludzkiej cenie i w ludzkim czasie dostawy dostane oponki 295/40/22??? Srednio jest z dostepnoscia nawet jesli cos wisi na stronie...


odrazu mowie kormoranow o takich rozmiarach nie ma... trole von!
RafcioGTC
http://alejka.pl/opony-letnie-general-grab...lka-gratis.html

Coś takiego znalazłem . Jeżeli byś zmienił profil opony do 35 albo 45 , to był by już większy wybór bo widziałem też jakieś Yokohamy .
Łukasik
Dzieki RafcioGTC! Znalazlem wlasnie Yokohamy dzis po 1k za szt tyle ze 2008 rok produkcji... klient chce klient ma...
MrUw@
turbina po lekkim wejsciu na obroty ŚWISZCZY dosłownie jest to taki nieznośny dla ucha świst... doadkowo od strony gorącej na łączeniu muszli widać jakby powietrze bombelki uchodzily taki efekt...

wyciągniete turbo pojechało do naprawy 1k poszedl dziś wkładam dokładnie to samo...

i tutaj pytanie co spieprzyli czy czego niezrobili spece ?? dźwiek na 99% wychodzi z turbo, pozatem jak odepne podciśnienie od gruszki to dźwieku niema w całym zakresie obrotow...
k-meal
nieszczelnosc na laczeniu weza/rury z turbina?
swist metaliczny czy raczej nie?
MrUw@
nie na łączeniu rury z turbem tylko tam gdzie turbo jest skręcone jakby w pół ze sobą...
świst jak sie nasili jest metaliczny, cos jak bardzo szybko krecący sie silik elektryczny dźwiek ciężko to opisać...
hz10
zdejm muszle kompresora obklej plasteliną miejsce współpracy z większą srednicą wirnika , na bank koło kompresji jest za daleko od muszli i dlatego wyje. suwmiarką pomierz czy trzyma fabryczne wymiary bo pewnie sie starło
MrUw@
niechce tego dotykać bo turbina wlasnie wrociła z servisu w ktorym kumpel zostawił kupe kasy za regeneracje więc powinna być zrobiona dobrze...

dzisiaj podjechaliśmy tam mówie jakie objawy po montażu (2 speców wyszło) i twierdzą że trzeba na komputer jechać bo zawór źle steruje zmienną geometrią i przeładowuje biggrin.gif Mój śmiech auto nieprzeładowuje nieodcina doładowania tylko poprostu turbina świszczy jakby miała zaraz sie rozlecieć...
Podjechałem do znajomka diagnosty zrobił wydruki że turbo ładuje idealnie w każdym zakresie obrotów są minalne (Dozwolne) odchyły od danych katalogowych do tego silnik niewykazuje innych błędów...

Puki co odpieliśmy podciśnienie od gruszki coby bardziej jej niedobić i dojechać pod warsztat...

W przyszłym tygodniu chyba turbo znowu do nich wróci wraz z fakturą za 2krotny demontaż sprężarki (mimo iż pisze że przy reklamacji trzeba to zrobić na własny koszt)
Do tego od znajomka diagnosty dowiedziałem się że w Polsce niema firmy która potrafi dobrze zrobić turbo jednya opcja to słać do niemiec i wtedy bedzie grało...
Misior
A gdzie wysylales? Do oleśnicy?
MrUw@
nie turbo servis na klimasa we wroclawiu

ale oleśnice wlasnie znajomy diagnosta odradzil bo mial podobny przypadek...
Misior
Olesnice to chyba juz nawet odradzają na mszy na kazaniu wiec chociaz tyle dobrze ze tam nie oddales.
m!xeR
Można wrzucić w koszty firmy paliwo i zakup(odliczenie vatu) evo lub sti ?
bezduszny
można wink.gif
kupujesz Skodę Pikap z silnikiem 1.3 PB... jako ciężarówkę
koszt takowej to około 1k -1.5k

no i na nią tankujesz smile.gif
cowboy
ostanio jechałem za oplem insignią

kierownik agresywnie pomykał 8-ką

co ostrzejsze hamowanie to stop mrugał intensywnie, jak łagodnie hamował to swiecił ciągle...

tak ma być, ? to taki bajer.... nie powiem rzuca sie po oczach to mruganie

zapytałem przez CB ale kolega nie odpowiadał...
ryczko100
Tak już było w Vect. C, z tym mrygającym światłem stop.
W Focusach za to włącza się awaryjka.
specu
W Citroenie C5 przedliftowym tez mi awaria włączało przy ostrym hamowaniu
Joker
CYTAT(specu @ Mon, 21 Mar 2011 - 14:02) *
W Citroenie C5 przedliftowym tez mi awaria włączało przy ostrym hamowaniu

Nie mogłeś tego zdania podzielić na 7 oddzielnych postów?

laugh.gif
biggrin.gif

wink.gif
bezduszny
Vectra C początkowo nie miała tego fabrycznie... ale od któregoś roku po FL była możliwość włączenia tego za pomocą TECH'a (kwestia tego czy ASO przed wydaniem nowego samochodu to uruchomiło... ja akurat to mam włączone)
Działa to wtedy kiedy ABS zaczyna "pracować"

Insignia to samo ale już na standardzie.
cowboy
CYTAT(bezduszny @ Mon, 21 Mar 2011 - 14:08) *
Działa to wtedy kiedy ABS zaczyna "pracować"

Insignia to samo ale już na standardzie.


o ...to wychodzi ze ABS juz działa nawet przy mocniejszym hamowaniu... nie tylko w jakichś naprawde mocnych awaryjnych hamowaniach

ja hamowałem podobnie jak on i nie czułem żeby ABS pracował... chyba że pracował niewyczuwalnie zupełnie
Marlon
dziwne dość, u mnie w 407 przy mocnym (ale to naprawdę musze stanąć na hamulcu przy co najmniej 120-130km/h) zapalają się awaryjne, które co gorsza muszę ręcznie wyłączyć biggrin.gif Taki typowy system przeciw najechaniu w korku autostradowym.
Warpi
u ojca w 206 jest to samo i włącza się już dość wcześnie. ale to musi działać jakoś na przeciążenia bo przecież na śniegu ABS włącza się ciągle a awaryjne nie migają.
Paweł#G
Nie wiem jak w innych samochodach, ale w mercedesach migające światła stop załączał czujnik ciśnienia przy układzie hamulcowym.
bezduszny
CYTAT(cowboy @ Mon, 21 Mar 2011 - 16:16) *
o ...to wychodzi ze ABS juz działa nawet przy mocniejszym hamowaniu... nie tylko w jakichś naprawde mocnych awaryjnych hamowaniach

wyszli wydaje mi się ze słusznego założenia, że skoro zrywasz przyczepność i zaskakuje ABS to znaczy, że mocno hamujesz..
.. ale nikt nie pomyślał o naszych drogach, gdzie na nierównościach często chwilowo zaskakuje ABS laugh.gif
m!xeR
Ja spotkałem się z czymś podobnym w C2 vts'ie tzn. gość bawił się na zaśnieżonym placu i kiedy stawiał autko bokiem to włączały się awaryjne więc zgaduje, że w tym przypadku światła były/są sprzężone z esp
cowboy
CYTAT(bezduszny @ Mon, 21 Mar 2011 - 20:29) *
wyszli wydaje mi się ze słusznego założenia, że skoro zrywasz przyczepność i zaskakuje ABS to znaczy, że mocno hamujesz..
.. ale nikt nie pomyślał o naszych drogach, gdzie na nierównościach często chwilowo zaskakuje ABS laugh.gif


niemozliwe, to było na nowiutkiej obwodnicy olesnicy, jeszcze sie 2 pasmowka nie zaczeła, po prostu hamował przed wolniejszym autem, dośc mocno ale nie jakoś awaryjnie
bezduszny
jest to spięte z ABS, więc musiał jakoś zadziałać
Salieri
w peugeotach jest to polaczone z czujnikami przeciazenia, w reszcie nie wiem, ale napewno tez cos w podobie. W zime to bys musial chyba kierunkowskazy poodlaczac bo co chwile by mrygaly biggrin.gif
bezduszny
CYTAT(Salieri @ Mon, 21 Mar 2011 - 21:24) *
w peugeotach jest to polaczone z czujnikami przeciazenia

to w zimie nie zacznie to działać wink.gif
Misior
Moze tez jest polaczone z ABSem ale jak temp spada ponizej 3st to nie dziala smile.gif
Salieri
no nie zadziala przy hamowaniu na sniegu bo przeciazenie mniejsze niz hamowanie na asfalcie suchym wink.gif
Tutaj bylaby odpowiedz, dlaczego przy mocnym hamowaniu bez odczuwalnego absu migaly swiatla stop. Przeciazenie bylo na tyle duze, zeby wlaczyc tryb ostrzegania a abs powiedzmy nie musial jeszcze reagowac. Ale to taka moja teoria, bo kto wie, moze ten gosc za kazdym razem dusil hebel do oporu biggrin.gif
Maxim555
wygląda, że miganie ostrzegawcze jest wtedy gdy mamy duże opóźnienie, czyli prędkość obrotowa koła spadnie o daną wartość w danym czasie. A z absem ma to tyle wspólnego, że z czujników abs odczytywana jest prędkość kół.
bezduszny
CYTAT(Maxim555 @ Mon, 21 Mar 2011 - 23:22) *
wygląda, że miganie ostrzegawcze jest wtedy gdy mamy duże opóźnienie, czyli prędkość obrotowa koła spadnie o daną wartość w danym czasie. A z absem ma to tyle wspólnego, że z czujników abs odczytywana jest prędkość kół.

i to brzmi sensownie
Misior
Trzeba sprawdzic z odpietym abs'em czy dziala i bedzie wiadomo, oraz co sie dzieje jak sie zaciągine łape.
bezduszny
tam jest ręczny na przycisk wink.gif
cowboy
CYTAT(Maxim555 @ Mon, 21 Mar 2011 - 23:22) *
wygląda, że miganie ostrzegawcze jest wtedy gdy mamy duże opóźnienie, czyli prędkość obrotowa koła spadnie o daną wartość w danym czasie. A z absem ma to tyle wspólnego, że z czujników abs odczytywana jest prędkość kół.


tez tak podejrzewam, ostrzegawcze mruganie jest pewnie aktywowane przy szybkim spadku prędkości i wcisnietym hamulcu

moim zdaniem dobry pomysł, daje po oczach, choć dłuższy czas jechanie za takim agresywnym kozakiem jest wkurzające smile.gif
specu
CYTAT(bezduszny @ Tue, 22 Mar 2011 - 08:21) *
tam jest ręczny na przycisk wink.gif

A w C5 reczny jest na przód biggrin.gif
global7teen
Po zaciągnięciu rękawa nic się nie dzieje (pug 607) tylko pipcy. Na letnich kapciach na śniegu byle naciśnięcie hamulca włącza awaryjne a na zimowych załącza się minimalnie później niż ABS.
bezduszny
Włączanie automatyczne awaryjnych jest mimo wszystko uciążliwe...
Wystarczy trochę bardziej ostrzejsza jazda + hamowanie....... i co chwila trzeba gasić to ustrojstwo dry.gif
cowboy
hehe to jeszcze nic ja mam w corolii MY2010 tak że jak mi koła buksują dłużej niz 2-3 sekyndy to tez przez kilka sekund mrugają awaryjne... wiec zimą jak się chce poszalec to az głupio bo cały czas na awaryjnych
te nowe auta chcą być mądrzejsze od kierowcy ;(
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.