Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
J@RO
CYTAT(frantic999 @ Wed, 20 Jan 2010 - 13:43) *
no tylko ja tam widze audi z quattro które ma tak naprawde napęd na tył, czyli z tego wynika że coś tam nie działa jak powinno... więc teraz pytanie dlaczego tak jest że nie załącza się napęd na przód ?

edit: a może to super tajne a8 z napędem na tył laugh.gif ?


Jak w quattro urwiesz którykolwiek przegub to nigdzie nie pojedziesz. Koniec imprezy - dobranoc.
Filmik xDrive vs Quattro ma parę lat. Na Audiforum wystawiłem filmik nakręcony z moja 80...na kolkach.
W momencie uniesienia tylu auto nigdzie nie pojedzie, po zaciągnięciu ręcznego tworzy sie opór i moc zostaje przekazana na przednia os - auto jedzie do przodu.
Oto ten test:


W realnych warunkach (bez urywania kół) Quattro poradzi sobie dużo lepiej od xDrive.
Warpi
no dobra, powiedzmy ze tylna oś ma luźniej niż przednia i na nią jest przekazywana moc, tylne koła kręcą się oba ? czy dyfer jest otwarty i kreci sie tylko to koło co ma lżej ? bo bez esp hamującego koło które ma najlżej i bez blokady tylnego mostu to quattro nie ma żadnego sensu skoro kręci się tylko jedno koło które ma akurat najmniejszy opór. a nawet jak mamy blokadę mostu a nie ma esp to przy ślizganiu tylnych obydwu kół przód się nie dołączy ? jak to było rozwiązane w B3 lub B4 gdzie ESP nie było ? trzeba było samemu ręczny lekko zaciągać żeby przód zaczął brać ?
Skiba
Ictus chyba TomeQ kiedys pisał ze olej ktory ulega przysmazeniu na lozysku turbosprezarki z czasem zostanie z niego usuniety, jesli to tylko taki jednorazowy incydent.
Feluke
Torsen ma niejako mnoznik momentu ktory moze przeniesc na kola o lepszej przyczepnosci jednak kola o gorszej przyczepnosci musza miec jakas przeczepnosc, znikoma ale jednak musza ja miec. Im wiecej przyczepnosci ma slabsza os tym wiecej momentu dostaje os o lepszej przczepnosci.
Sytuacja w ktorej jedno kolo wisi w powietrzu powoduje ze naped quattro z centralnym torsenem przestaje ciagnac bo 0*mnoznik torsena=0. Taka sytuacja wystepuje dosc zadko i jest specyficzna raczej dla jazdy terenowej. Nawet na lodzie opony zapewnia jakis opor i ktoras z osi pociagnie auto.
Wystepuje tez fajny torsen w ktorym ten problem zostal wyeliminowany poprzez dolozenie wstepnego, dodatkowego wewnetrzengo oporu ktory zastepuje opor kola w przypadku kiedy znajdzie sie ono w powietrzu.
Naped quattro ma taka zalete ze jest w 100% miechaniczny i nie bardziej skomplikowany niz seryjny dyferencjal a przy tym dziala z szybkoscia i dokladnoscia elektronicznych systemow.
Quattro jednak potrafi sie niezle odpychac:
http://www.youtube.com/watch?v=EyKstZ6a5ag
canar
Takie krótkie pytanie, o ile to odpowiednie miejsce do laickich pytańwink.gif
Jak się ma prowadzenie Imprezy gt do wrx sti? oprocz mocy:) czy dyferencjały i zawieszenie w gt się nadają do czegoś?
Tomekk2
http://www.racingforum.pl/Impreza-lub-inne...pln-t72961.html
Tutaj jest wszystko.
hono
Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze?

A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce?
Tomekk2
CYTAT(hono @ Thu, 21 Jan 2010 - 10:39) *
Skoro został już poruszony temat quattro to ja mam pytanko: jaka jest różnica między quattro w Audi A4 B5, a 4motion w Golfie IV ? Nie chodzi mi nawet o teoretyczne i techniczne aspekty, a raczej o przełożenie tego na praktykę - które będzie się lepiej zachowywało na drodze?

A dodatkowo - czy zwykłe 1.9TDI w quattro (lub 4motion) daje jakoś radę jako zwykły rodzinny, oszczędny dupowozik? Czy jednak to troszkę za mało żeby dało się komfortowo podróżować po Polsce?


Ad.1 http://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex napęd w golfie, napęd w A4 Q http://pl.wikipedia.org/wiki/Torsen

Ad.2 Daje radę. Spalanie w porządku, dynamika też.
rennen
CYTAT(frantic999 @ Wed, 20 Jan 2010 - 19:50) *
nie sądze żeby ktoś chciał latać bokami audi a8.


Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole biggrin.gif
Taffarel
CYTAT(rennen @ Thu, 21 Jan 2010 - 12:08) *
Ja miałem 3 takie auta.. wcale nie chciałem, ale tym się tak fajnie lata bokiem po śniegu i lodzie, że sobie nie wyobrażasz.. Jest długie i ma duży rozstaw osi, można walić długie boki ze stoickim spokojem popijając coca-cole biggrin.gif


tak jest. w takim dlugim aucie nawet jak niewprawiony kierowca zupelnie przypadkowo zapnie boka, to zanim go obroci lub w cos przyjebie zdąży wyjąć instrukcję obsługi i sprawdzic co nalezy w takim wypadku zrobic i wyprowadzic auto z poslizgu wink.gif
cowboy
a propos quattro

to moze ktoś wytłumaczy co bedzie jak zrobi się tą popularną modyfikacjhę, czyli wsadzi torsena do tylnego dyfra ?

czyli bedzie torsen międzyosiowy w skrzyni (jak normalne quattro) i do tego kolejny torsen w tylnym dyfrze ?

jak to działa ?, to niby daje efekt jakby zeszperowania tylnej osi ?
Tomekk2
A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy
Jak źle mówię to wybaczcie. wink.gif
cowboy
CYTAT(Tomekk2 @ Thu, 21 Jan 2010 - 14:36) *
A mi się wydaje, że zupełnie w inną stronę bo skoro napędza odelżoną oś to i tak by było z poszczególnymi kołami więc działałoby jak mechanizm różnicowy
Jak źle mówię to wybaczcie. wink.gif


no własnie dodatkowy torsen nie działa jak otwarty dyfer
J@RO
Wydaje mi sie, ale tylko wydaje, ze dodatkowy Torsen eliminował by właśnie problem 'urwanego kola' gdzie auto nie jedzie bo energia jest przekazywana na nie. Z 2xtorsen auto autentycznie napędzało by 4 na 4 kola a nie tylko 2....

Swoja droga, moglem to przetestowac jak jeszcze 2 lata temu miałem dostęp właśnie do S6 z torsenem z tylu a'la Audi V8....szkoda ze o tym nie pomyślałem...

Wiki:
"Torsens in front and/or rear axles

When attempting to turn with a torque sensitive differential, the outer wheel will need to rotate more quickly relative to the differential, and the inner wheel will rotate more slowly than the differential. Friction in the differential will oppose motion, and that will work to slow the faster side and 'speed up' the slower/inner side. This leads to asymmetric torque distributions in drive wheels, matching the TBR. Cornering in this manner will reduce the torque applied to the outer tire, leading to possibly greater cornering power, unless the inner wheel is overpowered (which is easier to do than with an open differential). When the inner tire (which has less traction due to weight transfer from lateral acceleration) is overpowered, it angularly accelerates up to the outer wheel speed (small percent wheel spin) and the differential locks, and if the traction difference does not exceed the TBR, the outer wheel will then have a higher torque applied to it. If the traction difference exceeds the TBR, the outer tire gets the tractive torque of the inner wheel multiplied by the TBR, and the remaining applied torque to the differential contributes to wheel spin up.

When a Torsen differential is employed, the slower-moving wheel always receives more torque than the faster-moving wheel. The Torsen T-2R RaceMaster is the only Torsen to have a preload clutch. So even if a wheel is airborne torque is applied to the other side. If one wheel were raised in the air, the regular Torsens would act like an open differential and no torque would be transferred to the other wheel. This is where the parking brake 'trick' can help out. If the parking brake is applied, assuming that the parking brake applies even resistance to each side, the drag to the airborne side is 'multiplied' through the differential and TBR times the drag torque is applied to the other side. So the ground side would see (TBR X drag torque) minus drag torque, and hopefully that can help restore progress either forward/backwards. In Hummer/HMMWV applications, there are both front and rear torsen differentials, so use of the main brakes will operate this 'trick' on both axles simultaneously."
Juniorbmw
Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz
matteusz
Czy są jakieś mechaniczne różnice między Astrą G OPC Turbo i Astrą Coupe Turbo? Czy te auta nadają się w jakiś sposób do jazdy po zakrętach (w porównaniu do np. Golfa IV GTI, Clio II Sport, ITR'a) czy to zwykłe lansowozy?
Feluke
CYTAT(Juniorbmw @ Thu, 21 Jan 2010 - 16:49) *
Witam.Ma ktos schemat silnika E290. Potrzebuje wiedziec czy duzo jest rozkręcania aby wyjąc termostat. PLINE prosze o odpowiedz

KLIK

Torsen z tylu powodowal by to ze autko chetniej by zarzucalo tylem podobnie jak sie to dzieje przy zeszperowanym RWD. Pozostawal by problem "urwanego kola" bo to byl by dalej torsen. Jest to chyba jedyna wada torsena normalnego bez wstepnego spiecia.
Jak juz wczesniej napisalem torsen potrzebuje opor na obu kolach/osiach zeby dzialac poprawnie i nie zachowywac sie jak otwarty dyfer... albo inaczej, jest to otwarty dyfer ze zdolnoscia mnozenia momentu kola o mniejszej przyczepnosci i przekazywaniu go na kolo o wiekszej przyczepnosci. wink.gif
gumovy
Ja mam takie pytanie - istnieje gdzieś może lista samochodów z wysuwanymi światłami? Na wiki są pięknie pogrupowane roadstery, rwd itp, a konkretnej listy odnośnie wysuwanych światełek nic nie widziałem sad.gif
Wombat
nsx
ford probe
mazda mx5
prosie 928
bmw 850
honda prelude III gen
Accord III Gen
ferrari testarossa/ F355 / F40 / Mondial.. itd
supra III gen
toyota MR2/celica (stara)
mazda 323F (stara)/ RX7
dodge daytona

nissan 200SX

jeszcze jakies japończyki nissan/toyota z okolicy 1988 roku tylko że ja ich nie rozróżniam

wszyscy w nowych samochodach odeszli od tego w zasadzie po 1992 roku
BeeMiX
Ferrari 456 aż do 2003 roku smile.gif
Wombat
i lambo diablo
BeeMiX
diablo mialo pod koniec lampy z 300ZXa smile.gif
matteusz
Jeszcze Vetta C2- C5
Tomekk2
No i zapomnieli oczywiście o legendzie wink.gif
Skiba
mitsubishi starion wink.gif
Tomekk2
Jak już wspomniałeś Miśka to jeszcze eclipse i 3000gt
Ictus
eee? jak to nie ma w wiki??
a to co??
http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_headlamps
Tomekk2
Dziękujemy żeś zatrzymał lawinę postów biggrin.gif
MaSell
Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej?

Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 wink.gif ? Nie chodzi mi tu o nierównoleglościowe kolektory wydechowe i temu podobne sprawy, a o same silniki.
gumovy
CYTAT(Ictus @ Fri, 22 Jan 2010 - 22:40) *
eee? jak to nie ma w wiki??
a to co??
http://en.wikipedia.org/wiki/Hidden_headlamps

No ślepy jednak jestem, ale dziękuję za wszelką pomoc smile.gif
Feluke
CYTAT(MaSell @ Fri, 22 Jan 2010 - 23:43) *
Dlaczego silniki z trzema cylindrami maja tak tragiczna kulture pracy w porównaniu do standardowych r4, gdy juz pięciocylindrowce zachowuja się znacznie lepiej?

Druga sprawa, dlaczego im wiecej cylindrów, tym brzmienie silnika jest znacznie lepsze, niezaleznie czy to rzedówka czy widlak? Dla przykladu V8, bedace niejako polaczeniem dwóch r4, wcale nie brzmi jak dwa r4 wink.gif ? Nie chodzi mi tu o nierównoleglościowe kolektory wydechowe i temu podobne sprawy, a o same silniki.

Ilosc zaplonow wplywa na rownomiernosc pracy. Im wiecej cylindrow tym bardziej jeden suw pracy zachodzi na drugi i moc niejako przekazywana jest w sposob ciagly. Dochodzi do tego rowniez wyrownowazenie sil z ukladu tlokowego. Idealne sa silniki boksera, R6, V12 itp.

Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. wink.gif
Zawsze bedzie troche bulgotac na jalowych i fajnie ryczej na wyzszych.
http://www.youtube.com/watch?v=6uW0dJyMKsU
Mozna natomiast sprawic zeby amerykanska V8 brzmiala jak dwa silniki R4. Trzeba odpowiednio zrobic kolektory wydechowe ktore w odpowiedni sposob beda laczyc poszczegolne cylindry. Tak jak jest to zrobione w starym Fordzie GT40:
http://www.youtube.com/watch?v=sOCVoTp1d_Y
http://www.youtube.com/watch?v=8OSpw6Dwmfo

Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari:
http://www.youtube.com/watch?v=YuEWg-4A0bg

No i moj faworyt jezeli chodzi o dzwiek. wink.gif
http://www.youtube.com/watch?v=2vOjSWxX3Es
guzior
Feluke
Nalezy wspomniej ze V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie) pracują tak dlatego ze do kazdego kolektora wpadaja spaliny w nierownych odstepach (np. w moim V8 kolektor prawy: 180/270/180/90, kolektor lewy: 180/90/180/270) Zeby chodzil jak 2 rzedowe R4 "wydechy" muszą byc co 180 stopni (wlasnie jak w przytoczonym przez Ciebie fordzie GT, czy ferrari z plaskim walem).
Kolektory, które umożliwiają rowne oddychanie cylindrów do "krzyzowego" V8 nazywane sa 180 degrees headers (w siecie jest cala masa o tym - najlepszy jest ten:
http://www.jalopyjournal.com/forum/attachm...mp;d=1244621359
matteusz
Auto mniej więcej od 20 grudnia stoi w ogrzewanym garażu i postoi pewnie przynajmniej do marca (dotąd aż śnieg stopnieje i cały ten syf zejdzie z dróg). Czy w ogóle i ewentualnie jak często powinienem go odpalać, zeby silnik utrzymać w jak najlepszej kondycji i co robić po odpaleniu?
pinin
Ja bym odłączył aku, wykręcił świece i wlał do każdego cylindra nieco oleju. Tak niech sobie stoi, a przed odpaleniem na wiosnę wymień filtr oleju i olej. w zasadzie chyba tyle - tak motocykle się czasem zwykło przechowywać.
Wombat
ja bym go raz na 3-4 tygodnie odpalił na 20 minut i tyle.
Joker
Wszyscy moi znajomi tak właśnie robią. Ale co 2 tyg, a niektórzy i raz na tydzień. Do tej pory żadnych problemów, a motory mają nie od dziś. Trochę przegazować, wrzucić bieg, ruszyć na pół metra itd. itd.
Marlon
CYTAT(Feluke @ Sat, 23 Jan 2010 - 01:38) *
Wlasnie dzwiek silnika zalezy glownie od tego jak jest zbudowany, jakie ma kolektory wydechowe i dolotowe. Np. sa 2 rodzaje silnikow V8, jeden z walem normalnym a drugi z plaskim. Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90* (R4 o 180*) wiec ciezko to nazwa polaczeniem dwoch R4. wink.gif


Fajnym przykładem tego przesunięcia o dany kąt, tutaj w przypadku rzędowej czwórki, są silniki Yamahy R1. 

starsze roczniki miały wykorbienia co 180 stopni



a od modelu 2009 mają wykorbienia 0-90-270-180 stopni. 



po co tak zostało zrobione (poza zajebistym dźwiękiem wink.gif ) mamy wyjaśnione w znanym tutaj blogu silnika http://blogsilnika.blogspot.com/2009/07/po...jaki-to-ma.html

EDIT: Jeszcze odnośnie zimowania pojazdów: w instrukcji do mojego fortepiana zaleca się zdemontować zbiornik paliwa, wlać do niego olej silnikowy i dokładnie rozprowadzić go po ściankach, ale większość ludzi zwyczajnie tankuje do pełna (co jakby łatwiej wykonać w samochodzie wink.gif) i taka metoda też świetnie działa, chyba że zimowanie trwa kilka lat.
Feluke
BUehehehehehe. "Przepraszam bardzo ale Pana V8 niepracuje na wszystkie gary". biggrin.gif biggrin.gif
matteusz
Dzięki wszystkim za rady co do zimowania auta smile.gif
Jeffrey
CYTAT
M1 Abrams jest zasilany przez silnik turbowałowy Avco Lycoming AGT-1500C (4 biegi w przód i 2 w tył) o mocy 1103 kW (1500 KM). Dzięki niej, Abrams osiąga prędkość około 67 km/h na nawierzchni utwardzonej i około 48 km/h w terenie (Jest to ograniczenie mechaniczne, a nie wydajnościowe, które ma na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa i optymalnej pracy), jednakże są niepotwierdzone raporty o załogach, które usunąwszy ograniczenie, osiągały prędkość około 90 km/h na równym terenie. Silnik turbowałowy czołgu Abrams jest zdolny do pracy na oleju napędowym, kerozynie, paliwie rakietowym JP-1, niskooktanowej benzynie a nawet na wysokoprocentowym alkoholu.


Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy?
bajcik
http://en.wikipedia.org/wiki/Turboshaft
Melman
CYTAT(Jeffrey @ Thu, 28 Jan 2010 - 17:38) *
Jak to możliwe żeby jeden silnik chodził na tyle rodzai paliw? Co to jest ten silnik turbowałowy?


Turbina gazowa teoretycznie moze chodzic na wszystkim co da sie rozpylic i podpalic...
I dlatego Ambrams jest tak uniwersalny- brak jednego rodzaju paliwa nie wylacza go z pola walki...
yunazz
Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić:
Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej.
Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami?

Pozdro
kamil.k
CYTAT(yunazz @ Thu, 28 Jan 2010 - 22:41) *
Nie chcę nudzić, ale chciałbym się jeszcze raz upewnić:
Auto z OC nie ważnym od pół roku. Ja je kupuję, idę do ubezpieczyciela z umową, składam wypowiedzenie (w moim wypadku) i zakładam sobie poliskę gdzieś indziej.
Nie skończę z dwoma ubezpieczeniami ani nie będę obciążony zaległościami?

Pozdro

dokładnie zaległe składki to problem poprzedniego własciciela przeciez to on ich nie płacił.oczywiscie musisz miec ostatni odcinek OC żeby pokazac u nowego ubezpieczyciela i nie musisz wypowiadac umowy bo twój nowy ubezpieczyciel może wysłac stosowne pismo ,przynajmniej ja tak dwa razy miałem jak podpisywałem umowe w pzu
Jeffrey
Do czego służy blokada dyferencjału w autach terenowych?
MikeB
Do równego rozdziału mocy na kola. Bez tego to kolo, które nie ma kontaktu z ziemia kręciło by sie szybko, a to na ziemi wcale.
bimmer
CYTAT(Feluke @ Sat, 23 Jan 2010 - 01:38) *
Amerykanske maja "normalny wal", kazde wykorbienie przesuniete jest o 90*

CYTAT(guzior)
V8 z wałem krzyżowym (i nie tylko amerykanskie, bo wszystkie "cywilne" eropejskie i japonskie)

jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu?

CYTAT(Feluke)
Natomiast V8 z walem plaskim brzmi identycznie jak dwa silniki R4 bo ma wykorbienia wlasnie jak R4 czyli co 180*. Wiaze sie to z wiekszymi wibracjami zwiazanymi z niewywazeniem sil, podobnie jak wystepuje to w R4. Takie silniki wykozystuje np. Ferrari:

Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki?

CYTAT

czyli w nowej R1 jest silnik big-bang (?) stosowany on jakiegoś czasu w MotoGP?
guzior
CYTAT
jaka jest więc przyczyna innego dźwięku amerykańskiego V8 a europejskiego? Kształt kolektorów, kolejność zapłonu?

Kolejnosc zaplonow - głównie. Kumpel ma Cadillaca Fletwooda z chyba 82 czy 3 roku i nie pracuje jak amerykanski V8. Dzwiek "amerykanski" jest glownie w bigblockach, gdyz maja one inne kolejnosc zaplonow niz mniejsze motory.
Kolektory wydechowe tez nie sa bez znaczenia - ww Cadillac ma tak spie*dolone kolektory, ze juz chyba bardziej nie mozna - z kolektora lewego idzie rura pod silnikiem i wchodzi do kolektora prawego (zaraz z ostatnim cylindrem z niego) i spaliny z obu kolektorow opuszczaja je przez wylot tego prawego.

CYTAT
Co więc kieruje Ferrari stosując takie silniki?

Mozliwosc wyzszego krecenia silnika i lepsza reakcja na gaz - lzejszy wal. Oraz mozliwosc zrobienia "prawidlowych" kolektorow wydechowych bez robienia plątaniny rur między rzedami cylindrów (zapłony co 180 stopni w kazdym rzedzie.

http://craig.backfire.ca/pages/autos/v8-engines
k11
CYTAT(MikeB @ Sun, 31 Jan 2010 - 17:56) *
Do równego rozdziału mocy na kola


Do spięcia na sztywno. A gdzie ile momentu idzie? Nie wiadomo, bo to zależy od przyczepności w danej chwili -- III zasada Newtona.

r.
Feluke
Jak juz wczesniej bylo wspomniane o dzwieku decyduje wszystko. Poczawszy od srednicy i skoku tloka, przez dolot, walki, zawory a skonczywszy na ukladzie wydechowym i kolejnosci zaplonow. Wiekszosc "nie amerykanskich" ma glowice z czterema zaworami na cylinder przez co ich dzwiek jest inny, do tego wytlumienie wydechu jest lepsze i ciezko jest uslyszec ten charakterystyczny gang silnika. Tak samo jak roznie brzmia silniki czterocylindrowe hondy, toyoty czy forda.
Dlaczego Ferrari woli wal plaski? Latwiejszy do wykonania, lzejszy, normalne kolektory wydechowe i dolotowe. Wszystko w celu obnizenia masy i poniesienia mocy silnika. A to ze bardziej wibruje? Komu to przeszkadza w Ferrari. biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.