Vendorowicz
Sun, 30 Mar 2014 - 19:50
W celu przeszczepienia silnika do mojego auta kupiłem Nissana Primerę P10 z SR20De (130KM) na pokładzie (auto jeżdżące).
Chciałem spuścić paliwo z primery. Odłączyłem wężyk paliwowy powrotny z listwy, podłączyłem drugi i skierowałem go do kanistra.
Odpaliłem silnik i ani kropelki. W GA16DE i GA14DE tak robiłem i zawsze paliwo leciało dość silnym strumieniem. Dobrze myślę, że to śmierć pompy?
Szczurek
Mon, 31 Mar 2014 - 14:41
CYTAT(usuniety @ Wed, 19 Mar 2014 - 23:03)
Do silnika kupiłem LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 - zalewać śmiało czy wymienić na coś innego? Nie chcę serwisować w trybie "long life" tylko "normalnie".
Tylko pamiętaj że ten olej nie jest w pełni syntetyczny, a wykonany w technologii syntetycznej.
usuniety
Mon, 31 Mar 2014 - 15:13
CYTAT(Szczurek @ Mon, 31 Mar 2014 - 14:41)
Tylko pamiętaj że ten olej nie jest w pełni syntetyczny, a wykonany w technologii syntetycznej.
Wolę Liqui Moly niż Castrol'a lanego w serwisie. Spełnia najwyższą normę VW dedykowaną dla mojego silnika więc powinien być ok.
kornat
Tue, 01 Apr 2014 - 18:58
od czego jest ten dp:
Szczurek
Wed, 02 Apr 2014 - 13:23
Wie ktoś może czy wymiarowo różni się rozmiar opon 195R14C od 195/75R14C? Niestety nie mogę znaleźć dokładnej informacji tyle tylko że można je niby stosować zamiennie.
Andrzej87
Wed, 02 Apr 2014 - 17:07
Jak nie ma podanej wysokości to domyślnie jest to 80 czyli masz 195/80 R14C. Można zastosować 75, będzie trochę niższa.
BeNeK23
Sun, 06 Apr 2014 - 11:33
Jakiej twardości wybrać Poliuretany do auta raczej pojeżdżawkowego ? Tuleje będę wykonywał sam i stąd nie wiem jakiej twardości kupić blok poliuretanu PUR . Wybór jest taki "Występują również w twardości 95 st. ShA (twardszy) lub inne od 55 do 95 ShA" . Co poradzicie ?
Salieri
Mon, 07 Apr 2014 - 12:40
Musze wymienic amortyzatory przod w mojej e46 330d. Obecnie mam sprezyny eibach prokit + amory sachs supertouring i chcialbym zalozyc cos innego, bo przednie amory juz 3 raz beda wymieniane i sachsy nie wytrzymuja wiecej niz 50-60tys km (prawy wylal mi sie drugi raz...).
Czy do auta, ktore sluzy glownie na codzien do szybkiego przemieszczania sie oplaca sie doplacic za bilsteina B6? Za nim przemawia to, ze mozna go zregenerować w razie awarii i ewentualnie przestroic... Komplet na przod niecale 1100pln.
Ewentualnie moze polecicie cos tanszego, a sprawdzonego? Slyszalem o kayabie AGX ale nie ma tego do 330d :/
PioterW
Mon, 07 Apr 2014 - 22:12
Zagapiłem się i przelałem olej, jest ok. 1 cm ponad maximum. nie chciałbym ruszać uszczelki pod śrubą w misce. Jak najlepiej wyciągnąć nadwyżkę w M54?
flapjck1
Mon, 07 Apr 2014 - 22:27
CYTAT(PioterW @ Mon, 07 Apr 2014 - 22:12)
Zagapiłem się i przelałem olej, jest ok. 1 cm ponad maximum. nie chciałbym ruszać uszczelki pod śrubą w misce. Jak najlepiej wyciągnąć nadwyżkę w M54?
odsysarka podcisnieniowa przez rurke na bagnet
hz10
Mon, 07 Apr 2014 - 22:31
CYTAT(Salieri @ Mon, 07 Apr 2014 - 12:40)
Musze wymienic amortyzatory przod w mojej e46 330d. Obecnie mam sprezyny eibach prokit + amory sachs supertouring i chcialbym zalozyc cos innego, bo przednie amory juz 3 raz beda wymieniane i sachsy nie wytrzymuja wiecej niz 50-60tys km (prawy wylal mi sie drugi raz...).
Czy do auta, ktore sluzy glownie na codzien do szybkiego przemieszczania sie oplaca sie doplacic za bilsteina B6? Za nim przemawia to, ze mozna go zregenerować w razie awarii i ewentualnie przestroic... Komplet na przod niecale 1100pln.
Ewentualnie moze polecicie cos tanszego, a sprawdzonego? Slyszalem o kayabie AGX ale nie ma tego do 330d :/
to sprężyny zabijają ci amory , jak założysz b6 to też sie wysra , przynajmniej ja tak miałem...
Maxim555
Mon, 07 Apr 2014 - 22:48
CYTAT(PioterW @ Mon, 07 Apr 2014 - 22:12)
Zagapiłem się i przelałem olej, jest ok. 1 cm ponad maximum. nie chciałbym ruszać uszczelki pod śrubą w misce. Jak najlepiej wyciągnąć nadwyżkę w M54?
Wężyk ze sklepu motoryzacyjnego o średnicy, takiej żeby wszedł przez bagnet i strzykawka z apteki, to taki domowy sposób.
p.s. stary avatar był o niebo lepszy, szczególnie dla moda.
PioterW
Tue, 08 Apr 2014 - 01:20
Dzięki, tego się obawiałem - przez tę rurkę od bagnetu chyba tylko sonda wejdzie taka do karmienia niemowlaków
Andrzej87
Tue, 08 Apr 2014 - 09:07
Potwierdzam przez rurkę od bagnetu. Niektórzy tak olej wymieniają.
Salieri
Tue, 08 Apr 2014 - 10:50
CYTAT(hz10 @ Mon, 07 Apr 2014 - 22:31)
to sprężyny zabijają ci amory , jak założysz b6 to też sie wysra , przynajmniej ja tak miałem...
hm, ale B6 z tego co widzialem w katalogu ma zapis "do zawieszenia obnizanego i standardowego", poza tym prokity to nie jest jakis hardkor jesli chodzi o obnizenie... To jakie amortyzatory zapodac, zeby bylo dobrze? Moze po prostu jakis nie za drogi gwint kupic? Tylko slyszalem, ze prowadzenie na tanich gwintach raczej sie pogarsza zamiast polepszac... Moze jakis AP? Kosztuje kolo 2k (podobno to grupa KW) i zapewne to troche wyzsza polka niz TaTechnix i MTS. Poza tym nie chce betonu, tylko raczej charakterystyke nie twardsza niz ori zawias mpakietu... albo tak jak mam teraz, czyli sachs+eibach.
hz10
Tue, 08 Apr 2014 - 18:44
ja jeżdzę na ori m pakiecie i już nie chce żadnych przeróbek
tylko amory z tyłu mam z m3 bo sie nie chcą popsuć a tak średnio co 8 tyś wymiana. w tej chwili przelatałem 60 tyś i nie dotykałem sie amorów .
SONIC
Tue, 08 Apr 2014 - 21:00
Pioter no raczej w zadnym samochodzie nie da sie włożyc wezyka do tej rurki
chłopcom chodziło o to aby wezyk założyc na rurke od bagnetu
i do tego strzykawka noi odkrecasz wlew oleju
tomek 1980
Tue, 08 Apr 2014 - 21:12
Witam, czy ktoś się orientuje, gdzie można zrobić jakiś ekoprogram (chip) do mazdy 626 w tej budzie
http://img.chceauto.pl/mazda/626/mazda-626...731-5086_v1.jpg z silnikiem 2.0 DiTD RF2A (101 KM).
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
flapjck1
Tue, 08 Apr 2014 - 21:23
CYTAT(SONIC @ Wed, 09 Apr 2014 - 00:00)
Pioter no raczej w zadnym samochodzie nie da sie włożyc wezyka do tej rurki
chłopcom chodziło o to aby wezyk założyc na rurke od bagnetu
i do tego strzykawka noi odkrecasz wlew oleju
cos takiego
http://sklepy24h.pl/sklep_produkt_foto/aode065.jpg
kompot
Tue, 08 Apr 2014 - 22:02
CYTAT(SONIC @ Tue, 08 Apr 2014 - 21:00)
Pioter no raczej w zadnym samochodzie nie da sie włożyc wezyka do tej rurki
chłopcom chodziło o to aby wezyk założyc na rurke od bagnetu
i do tego strzykawka noi odkrecasz wlew oleju
Niedawno odsysałem tak olej w jednym aucie. Problem leży raczej w "urządzeniu zasysającym", miałem strzykawkę dobrej jakości (i każda gorsza chyba by nie dała rady), a i tak miała problem pociągnąć. Na wężyku o większej średnicy idzie o wiele lepiej (średnia/lepkość/temperatura), a na rozgrzanym oleju jeszcze lepiej (ale uwaga na ciepło...), także polecam kupić węże o trzech średnicach i wyprobować, który największy wejdzie.
iktorn92
Tue, 08 Apr 2014 - 22:30
CYTAT(tomek 1980 @ Tue, 08 Apr 2014 - 20:12)
Witam, czy ktoś się orientuje, gdzie można zrobić jakiś ekoprogram (chip) do mazdy 626 w tej budzie
http://img.chceauto.pl/mazda/626/mazda-626...731-5086_v1.jpg z silnikiem 2.0 DiTD RF2A (101 KM).
Z góry dzięki.
Pozdrawiam.
Niestety, w sterowniku jest eprom temat nie bardzo do ruszenia. Polecam forum Mazdy - stosunkowo logicznie opisane co i jak krok po kroku, wycinasz kata, podkladki pod gruszke od WG albo MBC podlewasz paliwa rezystorami w pompe i tyle wiecej nie ugrasz okolice 120-130 sa w miare do osiagniecia jesli piec zdrowy, duzo blokuje mikroskopijny IC. Więcej info na PW.
maka178
Wed, 09 Apr 2014 - 19:29
szybkie pytanie, S3 AMK program na 260KM@390NM, FMIC, de-cat i cat-back Oettinger, problem jest taki, że po dłuższym postoju na zewnątrz (np przez noc lub pod miejscem pracy) niskich temperaturach (problem zaczyna się od około 5*C, im niższa temperatura to występuje częściej), chodzi o to, że po odpaleniu nie ma pełnego doładowania (auto ma okolice 180KM wg dupohamowni) brak błędów, gdy auto złapie temperaturę wystarczy zgasić i odpalić ponownie i problem całkowicie znika. Co to może być, N75?
Misior
Thu, 10 Apr 2014 - 17:54
Czym się różni olej do DSG o numerze G052182 A6 od G052182 A2. Czy te oleje są zamienne?
mate96
Thu, 10 Apr 2014 - 21:43
CYTAT(Misior @ Thu, 10 Apr 2014 - 20:54)
Czym się różni olej do DSG o numerze G052182 A6 od G052182 A2. Czy te oleje są zamienne?
Nie wielkością opakowania?
Salieri
Fri, 11 Apr 2014 - 11:15
Czy jeździł ktoś z Was na amortyzatorach Koni z serii STR.T? Są to nieregulowane, żółte amory.
W opisie ich jest cos takiego: Siła tlumienia zwiekszona o 100% w stosunku do oryginalnych amortyzatorów.
Czy to jest równoznaczne z tym, że będzie twardo? Beton w sensie?
Cene mają bardzo przystępną i dlatego nad nimi się zastanawiam, ale nie chce żeby auto stało się taczką bo to mój daily drive...
bubolak
Sun, 13 Apr 2014 - 12:26
Czy Toyota Auris 1.4 D4D to dobre auto dla kobiety do jazdy po mieście u czasem w trasę? Chodzi mi głównie o silnik z przebiegiem ok 100k km. żeby kosztów nie narobił?
flapjck1
Sun, 13 Apr 2014 - 13:57
żaden diesel nie jest dobrym pomysłem do miasta
bubolak
Sun, 13 Apr 2014 - 15:05
Nawet w systemie start stop będzie palił dużo mniej niż 1.3 vvti, do tego moment. Ja jeździłem dieslem po mieści i nie narzekałem. Pytam o silnik bardziej niż o nowy pomysł na auto.
ww#296
Sun, 13 Apr 2014 - 19:30
wytrzymałość tego silnika to max 250 000km, więc trzeba dokładnie sprawdzić przebieg wtedy nie ma większych przeciwwskazań.
rennen
Sun, 13 Apr 2014 - 19:58
Ile ta kobieta robi rocznie po tym mieście? Jak mniej niż 30-40 tysięcy rocznie to nie kalkuluje się z żadnej strony, jeśli trwałość silnika to 250 000 km to w ogóle bez sensu. No i dochodzi jeszcze jedna kwestia - diesel to mało "kobiece" rozwiązanie. Po pierwsze silniki te chodzą dość specyficznie, trzeba dbać o turbo, co nie każda zrozumie co i po co w ogóle. Do tego niefajny zapach "gnojówki" średnio pasuje do delikatnych kobiecych dłoni. Dodatkowo na zachodzie są diesle tylko z dużymi przebiegami, bo trzeba dopłacać do podatków lub ubezpieczeń w stosunku do wersji benzynowych, nikt tam nie kupi diesla dla kobiety do miasta. Dlatego każde sprowadzone 4 letnie auto będzie już miało okolice 200k, przy trwałości silnika 250k to może stać się kłopotliwe.
bubolak
Sun, 13 Apr 2014 - 21:08
Akurat siostra potrafi jeździć dieselem. Planujemy kupić auto z ok 100k km. Diesel będzie bardziej dynamiczny niż 1.3 100KM i będzie się trochę lepiej wyprzedzało. Myślałem też o 1.6 126KM, ale trochę droższe są egzemplarze.
Porszak
Sun, 13 Apr 2014 - 21:36
jezdziłem jednoczesnie aurisem i fabia 1.4 tdi 75KM, zaraz jak auris wszedł na rynek. subiektywnie przy fabii auris nie jedzie. nie pamietam ile mocy mial auris.
flapjck1
Mon, 14 Apr 2014 - 01:39
a ja nadal uważam ze żaden diesel ( aczkolwiek doprecyzuje: wspolczesny, z CR z DPF z turbo ) nie jest dobry do miasta
hz10
Tue, 15 Apr 2014 - 09:33
z mojego punktu widzenia diesel jest najlepszy na miasto na trasy rzędu do 3-4 kilometrów. uwielbiam takich klijętów... są częstymi bywalcami.
flapjck1
Tue, 15 Apr 2014 - 11:41
CYTAT(hz10 @ Tue, 15 Apr 2014 - 09:33)
z mojego punktu widzenia diesel jest najlepszy na miasto na trasy rzędu do 3-4 kilometrów. uwielbiam takich klijętów... są częstymi bywalcami.
w sumie racja, a co tam, kupujta diesle
dacie zarobic
garnuch
Tue, 15 Apr 2014 - 21:07
mam pytanie na szybko ile moze byc warty gwint(same amory KYB) do audi a4, mam wylane 4 amory i zastanawiam sie czy regenerowac i sprzedac jako bardzo dobre czy sprzedac wylane, jaka kasa wchodzi w grę??
usuniety
Tue, 15 Apr 2014 - 21:19
Czy VW Golf V r32 ma AutoHold? Jaki jest koszt zrobienia bezawaryjnego setup'u w okolicach 400 koni?
PioterW
Wed, 16 Apr 2014 - 18:45
CYTAT(Maxim555 @ Tue, 08 Apr 2014 - 01:48)
Wężyk ze sklepu motoryzacyjnego o średnicy, takiej żeby wszedł przez bagnet i strzykawka z apteki, to taki domowy sposób.
Okazało się, że ta rurka wcale nie jest taka cienka. Kupiłem przezroczysty wężyk o przekroju zewnętrznym 6 albo 7 mm - bez problemu wszedł w rurkę od bagnetu i bez problemu odciągnąłem olej strzykawką - generalnie nie ma z tym takiego dramatu, jak się obawiałem
Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.
RALF
Thu, 17 Apr 2014 - 13:53
od jakiego papieru wodnego zacząć polerowanie felgi po piaskowaniu ??
Porszak
Thu, 17 Apr 2014 - 16:20
oddaj do szkielkowania, chyba ze bardzo chcesz sam. papier zalezy od tego jakim piaskiem Ci je zrobili. ja bym zaczal od 80/100
tomix1337
Thu, 17 Apr 2014 - 21:02
Panowie jeździ ktoś tutaj w209 lub mógłby poradzić które silniki są godne uwagi?
BeNeK23
Fri, 18 Apr 2014 - 16:11
Czy po utwardzeniu i skróceniu skoku amorków o 3cm w profi zakładzie(utwardzenie , tłoczysko wchodzi średnio łatwo ale za to wyciągnąć trudno jak nie wiem) jest sens zakładać odboje amortyzatorów ?
sadam55
Sat, 19 Apr 2014 - 08:06
http://allegro.pl/zawor-turbiny-gruszka-ga...4080849656.htmlczy to jest oryginał czy chińczyk?
jesli chińczyk to czy mimo wszystko bedzie działał.bo mi sie gruszka sypnęła w ATD.
no chyba, że ktos ma zdrowe turbo z gruszką od asz to pisać
peterskyline
Sat, 19 Apr 2014 - 09:42
Tak na szybkosci jak sie nazywa taka spinka w ktora wklada sie kartke za szybe, ta ktora jest miedzy slupkiem a szyba
iktorn92
Sat, 19 Apr 2014 - 10:14
Uchwyt na bilety parkingowe?
gacy
Sat, 19 Apr 2014 - 19:40
Witam
Pacjent to corsa c 1.0, skrzynia F13. Ponieważ zaczęło dość mocno cieknąć z wybieraka skrzyni, chciałem dolać oleju do skrzyni, aby pojeździć jeszcze przez święta.
Po okręceniu śrubki oznaczonej na powyższym rysunku jako "korek wlewowy oleju", wyleciało około 1,5l oleju, nawet pomimo faktu, że auto było pochylone na drugą stronę.
I tu przechodzimy do meritum problemu: Ja popsułem i odkręciłem nie to co trzeba, czy mechanik grubo pojechał [przy ostatnim przeglądzie twierdził, że dolał oleju do skrzyni "bo było mało”]?
bubolak
Sat, 19 Apr 2014 - 19:57
Co to za wtyczka? Wychodzi spod konsoli centralnej, kabel fi 0,5cm. Zupełnie jakby to było zasilanie do CB, bo jest w tym miejscu.
karolas123
Sat, 19 Apr 2014 - 20:24
Wygląda na jakis kabel od telefonu, powinna byc jeszcze dopinana stacja dokujaca.
mate96
Sat, 19 Apr 2014 - 22:00
CYTAT(gacy @ Sat, 19 Apr 2014 - 19:40)
Witam
Pacjent to corsa c 1.0, skrzynia F13. Ponieważ zaczęło dość mocno cieknąć z wybieraka skrzyni, chciałem dolać oleju do skrzyni, aby pojeździć jeszcze przez święta.
Po okręceniu śrubki oznaczonej na powyższym rysunku jako "korek wlewowy oleju", wyleciało około 1,5l oleju, nawet pomimo faktu, że auto było pochylone na drugą stronę.
I tu przechodzimy do meritum problemu: Ja popsułem i odkręciłem nie to co trzeba, czy mechanik grubo pojechał [przy ostatnim przeglądzie twierdził, że dolał oleju do skrzyni "bo było mało”]?
Wg. mnie mechanik przeholował. A olej wyciekał bo było go stanowczo za dużo.
bubolak
Sat, 19 Apr 2014 - 23:32
karolas123, ta wtyczka jest wielkości 2x USB, więc szeroka. Nie sądzę, że po 2008 były produkowane telefony z taką ładowarką. Poza tym zaraz koło tego jest przyklejony rzep wielkości CB, więc wnioskuję, że było tam jakieś urządzenie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.