Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
kamil.k
CYTAT(Salieri @ Tue, 14 Feb 2012 - 19:50) *
nie prawda. Po kupnie auta masz 30dni na przedluzenie polisy albo zerwanie i zawarcie nowej. Nawet jesli polisa w miedzyczasie sie konczy to i tak obowiazuje Cie 30dni od daty kupna auta.
Tak jak Ty piszesz kamil.k bylo kiedys.



jak kupisz auto 1 stycznia i do 1 stycznie było ważne OC to niestety ale musisz tego samego dnia zawrzeć umowe bo auto nie może nie mieć OC a podejrzewam że tak jest w tym przypadku bo kolega napisał że do 12 .02.12 było ważne OC a dzisiaj mamy już 14.02
k-meal
z tresci wynika, ze kupil auto ponad 30 dni przed koncem umowy, wiec umowa zostala z automatu przedluzona i teraz pewnie policza 100% skladki - bez znizek.
Salieri
CYTAT(kamil.k @ Tue, 14 Feb 2012 - 19:53) *
jak kupisz auto 1 stycznia i do 1 stycznie było ważne OC to niestety ale musisz tego samego dnia zawrzeć umowe bo auto nie może nie mieć OC a podejrzewam że tak jest w tym przypadku bo kolega napisał że do 12 .02.12 było ważne OC a dzisiaj mamy już 14.02



Albo sie mylisz, albo mi zle powiedziano. W pazdzierniku kupilem auto, po 12dniach konczylo mu sie OC, dzwonilem do tow. ubezpieczeniowego (w tym wypadku PTU, oddzial w warszawie na mlynarskiej) zeby przeliczyli mi skladke i pytalem przy okazji co z tym koncem. Poinformowano mnie, ze z uwagi, ze kupilem auto to, mimo ze termin ubezpieczenia mija przed 30dniami, to ja jednak mam te 30dni na decyzje. Koniec koncow akurat mialem urlop i zalatwilem wczesniej, wiec nie wiem jak to w praktyce wyglada wink.gif To zapewne jest gdzies zapisane w jakiejs ustawie, ale nie chce mi sie szukac szczerze mowiac.
canar
Auto kupiłem w październiku zeszłego roku. Z tego co wiadomo, OC przechodzi na kupującego i to sprzedającego obowiązkiem jest zgłosić sprzedaż auta, w MTU akurat jest powiedziene, że ma to nastąpić nie pozniej niz 30 dni po sprzedaży auta. OC skończyło się 2 dni temu, ja do tej pory nie dostałem żadnego powiadomienia o tym co dalej ze składką. Dzwoniłem na infolinię i nie ma też na mnie wypisanego aneksu-czyli sprzedający nie zgłosił sprzedaży auta i może być tak wg pani przy telefonie, że teraz dopiero odnajdą się w sytuacji i zanotują sprzedaż samochodu, jak już go ścigną(poprzedniego właściciela) do zapłaty. Idę jutro do agenta, może być tak, że uda się przepisać na mnie/przekalkulować umowę.
kamil.k
CYTAT(canar @ Tue, 14 Feb 2012 - 21:08) *
Auto kupiłem w październiku zeszłego roku. Z tego co wiadomo, OC przechodzi na kupującego i to sprzedającego obowiązkiem jest zgłosić sprzedaż auta, w MTU akurat jest powiedziene, że ma to nastąpić nie pozniej niz 30 dni po sprzedaży auta. OC skończyło się 2 dni temu, ja do tej pory nie dostałem żadnego powiadomienia o tym co dalej ze składką. Dzwoniłem na infolinię i nie ma też na mnie wypisanego aneksu-czyli sprzedający nie zgłosił sprzedaży auta i może być tak wg pani przy telefonie, że teraz dopiero odnajdą się w sytuacji i zanotują sprzedaż samochodu, jak już go ścigną(poprzedniego właściciela) do zapłaty. Idę jutro do agenta, może być tak, że uda się przepisać na mnie/przekalkulować umowę.



sprzedający nic nie musi zgłaszać nikomu ,towarzystwa ubezpieczeniowe same sprawdzają ktos sprzedała auto itd. też w to kiedyś nie wierzyłem ale utwierdziło mnie ostatnie auto

kupiłem je od osoby która nie przerejestrowywała auta ani nic nie zgłaszała do ubezpieczyciela bo OC było ważne po poprzednim , po kilku miesiącach użytkowania mi je sprzedała i OC było ważne ok. 2 miesięcy jak kupiłem .nigdzie też nie zgłaszał że auto sprzedał ale ja byłem je przerejestrować i zawrzeć nową umowe OC

po jakimś czasie przychodzi do mnie wezwanie do zapłaty od byłego ubezpieczyciela aviva i zrobiłem im awanture bo przeoczyli moje wypowiedzenie umowy i się głupio tłumaczyli skąd mają pewność że kupiłem auto
canar
Ok, dla jasności wrzucam artykuł w którym opisano nowe przepisy które weszły kilka dni temu:

http://www.wiadomosci24.pl/artykul/koniec_...197-1--1-d.html
satsun
Mamy silnik z uszkodzonym wałem, czy jest sens wsadzać inny używany wał z panewkami będącymi przy tym wale(używane panewki) czy nowe panewki w takim wypadku są lepszą opcją? Problem w tym, że kilka osób różnie radzi ja bym był za nowymi ale jestem ciekaw opinii innych.
Może ktoś doradzić?
the.wolf
panewki to chyba nie jakis mega wydatek... wsadzalbym nowe.
satsun
Wiem, że nie mega wydatek i nie chodzi tu o kasę, jednak niektórzy doradzają, że lepsze będą "oryginalne stare" czyli takie jakie chodziły przy danym wale jednak zmienią one blok i korby, dlatego wolę się upewnić co do wiarygodności niektórych speców.
Przy takiej operacji konieczny jest szlif? Czy tylko mierzymy wał i jeśli spełnia wymiary to nic nie szlifujemy tylko składamy na nowych panewkach.
Porszak
mierzyc wal czy faktycznie nominal, a panewki nowe. porownalbym tez koszt szlifu i nowego uzywanego wału.
dobrus
chyba lepiej znalezc dobry uzywany wał nominał niż oddawać do szlifu
Jarzyn
Mam takie pytanie: mam LC-1 z sondą w tłumiku na clampie (tłumik z dwoma wyjściami) na postoju AFR średnio stabilnie w granicach 14-15, po dodaniu gazu momentalnie rośnie na 20 i powoli (ok. 5 sekund) sobie opada do wyjściowej pozycji ok 14.
Wydaje mi się, że tak nie powinno być, czy to może być przez to, że tłumik ma dwururkę na końcu? Bo po dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty już są w normie jałowe, a AFR jeszcze sobie opada powoli.
Tarantula
Witajcie,posiada ktos jakies artykuly na temat akumulatorow samochodowych? Pisze prace na ten temat i kazde info jest dla mnie cenne. Tradycyjne,zelowe itp itd. Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc
matteusz
Panowie, czy może ktoś poratować danymi dotyczącymi ustawienia geometrii w e36 328? Nie mogę nigdzie znaleźć.

I drugie pytanie: czy ustawiać geometrię zgodnie z danymi fabrycznymi, czy może taką jak w M3, albo jeszcze jakoś inaczej? Wszelkie porady mile widziane. Auto to e36 328: amortyzatory bilstein b6, sprężyny eibach pro kit, acentryczne tuleje wahaczy z m3, grube stabilizatory. Użytkowane jako samochód uniwersalny, zdarzy się jakiś wypad na ćwiartkę, nocne upalanie, czasem jakieś amatorskie bokowanie, mam zamiar w tym sezonie też odwiedzić jakieś track day'e. Generalnie nie napinam się w żadnej kategorii na wyniki, ale auto raczej jest użytkowane trochę "intensywniej" niż przeciętny sedan segmentu D, więc może da się coś poprawić w stosunku do serii nie tracąc przy tym wiele na uniwersalności i utrzymując zużycie opon na przyzwoitym poziomie.
żeli
Chciałbym zapytać was o zdanie, kto, dlaczego i jak powinien jechać w tej sytuacji. Ja zdanie swoje mam, ale nie chcę sugerować, podsuwać pomysłów jak to powinno być.
Miejsce: Szczecin, ulica E.Gierczak, skrzyżowanie z A.Krzywoń
Link do map Google: http://maps.google.pl/maps?ll=53.396507,14...mp;t=k&z=19
Opis:
Jedziemy E.Gierczak(od dołu) zielonym autem. Chcemy jechać prosto przez skrzyżowanie(do góry). Zjeżdżamy na prawo(na przystanek gdzie akurat nie ma autobusu) i jedziemy prosto. Czerwony jechał lewym pasem ale chce jechać prosto. W ostatniej chwili przed rozpoczęciem pasa do skrętu w lewo (z kierunkowskazem lub bez) wjeżdża na prawy pas gdzie zajeżdża nam drogę(na tym przesmyku pomiędzy pasem do skrętu w lewo a końcem przystanku). W przypadku kolizji, kto zawinił? Sytuacja namalowana poniżej odzwierciedla w 100% sytuacje na drodze. Wszystkie znaki, linie i pasy są dokładnie takie same. Znak informujący o kierunkach na pasach ruchu to jakieś połączenie znaku F-10 i F-15. Dodam, że ludzie jeżdżą na pamięć. Kiedyś po prostu z pasa lewego dało się jechać prosto. Identyczna sytuacja jest z drugiej strony skrzyżowania tylko, że tam, pas gdzie jest przystanek jest do skrętu w prawo, a lewy jest do jazdy na wprost. Tam takich sytuacji nie ma, żeby z prawego "nagle" zjeżdżali na lewy i jechali prosto przez skrzyżowanie. Swoje zdanie prosiłbym o argumentacje konkretnymi przepisami. Później przedstawię moje zdanie.
Sytuacja narysowana przeze mnie:

Joker
CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 11:42) *
Zjeżdżamy na prawo(na przystanek gdzie akurat nie ma autobusu) i jedziemy prosto.

No i wygląda na to, że to pas przewidziany dla autobusów, tak jak narysowałeś linie on po prostu się kończy, czerwony pomijając rozkład linii żadnego pasa nie zmienia, zielony powinien mu ustąpić. Przynajmniej w świetle prawa tak to widzę,
choć na googlemaps wrzuconym przez Ciebie nie widzę wydzielonego pasa do skrętu w lewo, przez co nie widać narysowanego przez Ciebie zygzaka do jazdy na wprost przez czerwony samochód.

W Niemczech może pojechaliby na "zamek" smile.gif

Rozumiem była stłuczka i jest problem?

W Białymstoku kojarzę podobne skrzyżowanie, za wjazd na pas autobusu tak jak to zrobił zielony "bo nie było autobusu" widziałem jak Policja wlepiała mandat z 6-7 razy (często tamtędy jeździłem).
usuniety
jeśli to jest przystanek lub pas dla autobusów, czerwony ma pierwszeństwo.
Jeśli przystanek to teoretycznie włączasz się do ruchu, a jeśli pas dla autobusów to nie masz prawa się po nim poruszać.
Poza tym czerwony samochód jadąc na wprost nie zmienia pasa ruchu więc nie ma obowiązku wrzucania migacza zjeżdżając na prawą stronę.
Nie mniej jednak istotne jest miejsce w którym ustawiony jest znak informujący o kierunkach jazdy poszczególnych pasów oraz oznaczenia poziome na jezdni gdyż mogą wprowadzać w błąd.
żeli
CYTAT(joker @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:04) *
Rozumiem była stłuczka i jest problem?

Nie była, ale będzie.
CYTAT(joker @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:04) *
No i wygląda na to, że to pas przewidziany dla autobusów, tak jak narysowałeś linie on po prostu się kończy, czerwony pomijając rozkład linii żadnego pasa nie zmienia, zielony powinien mu ustąpić. Przynajmniej w świetle prawa tak to widzę.

Tylko że, to nie kończy się pas dla autobusów. To jest przystanek. Brak przecież jest znaków z napisem BUS(czy to poziomych czy pionowych)
To nie linia pojedyncza przerywana tylko linia przystankowa, wyznaczająca przystanek(nie ma wymogu/przymusu omijania go). Jedyny zapis w kodeksie mówi o zakazie zatrzymywania się innych pojazdów na przystanku obowiązujący na całej długości linii. Proszę też o nie mylenie zatrzymania, postoju a czekaniem na zielone światło z sygnalizacji. Poza tym w świetle jakiego prawa jak jest znak F-10/F-15, który mówi jasno i wyraźnie, że są dwa pasy, jeden do skrętu w lewo, drugi prawy do jazdy na wprost?
CYTAT(joker @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:04) *
choć na googlemaps wrzuconym przez Ciebie nie widzę wydzielonego pasa do skrętu w lewo, przez co nie widać narysowanego przez Ciebie zygzaka do jazdy na wprost przez czerwony samochód.

Bo na mapach google widać właśnie jak kiedyś wyglądała sytuacja, przed zmianami.
CYTAT(usuniety @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:28) *
jeśli to jest przystanek lub pas dla autobusów, czerwony ma pierwszeństwo.
Jeśli przystanek to teoretycznie włączasz się do ruchu, a jeśli pas dla autobusów to nie masz prawa się po nim poruszać.
Poza tym czerwony samochód jadąc na wprost nie zmienia pasa ruchu więc nie ma obowiązku wrzucania migacza zjeżdżając na prawą stronę.
Nie mniej jednak istotne jest miejsce w którym ustawiony jest znak informujący o kierunkach jazdy poszczególnych pasów oraz oznaczenia poziome na jezdni gdyż mogą wprowadzać w błąd.

Powtarzam, znak informujący F-10/F-15 stoi dokładnie przed rozpoczęciem dwóch pasów, tak jak na rysunku. To właśnie czerwony zmienia pas ruchu(nie ma wymalowanych pasów na drodze) ale znak informujący o pasach przecież informuje go, że są dwa pasy. Jadąc lewym do skrętu w lewo, zmiana pas na prawy, żeby jechać na wprost.

Co do przystanku, jak jest ulica z jednym pasem, gdzie przystanek bez zatoczki znajduje się właśnie na tym pasie, to wjeżdżając i wyjeżdżając przez przystanek(po prostu jedziesz prosto przez niego) to wyłączasz i włączasz się do ruchu?
Kawałek dalej jest właśnie taka sytuacja: http://maps.google.pl/maps?ll=53.3855,14.6...mp;t=k&z=20
Tam gdzie stoi autobus jest przystanek. I niech od razu za przystankiem będzie zwykłą ulica wpadająca z prawej strony. Czy auto wjeżdżające z prawej strony będzie miało pierwszeństwo przed nami przejeżdżającymi przez przystanek? Bo my włączamy się do ruchu? Bo on na dodatek jest z prawej strony? No chyba nie...

Uprzedzam również, że nie jest to pas postojowy(pomimo tego, że linie mogą na to mylnie wskazywać - znak P-19).
usuniety
CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:43) *
Co do przystanku, jak jest ulica z jednym pasem, gdzie przystanek bez zatoczki znajduje się właśnie na tym pasie, to wjeżdżając i wyjeżdżając przez przystanek(po prostu jedziesz prosto przez niego) to wyłączasz i włączasz się do ruchu?

nie można tego porównywać bo to jest inna sytuacja. tutaj masz wyznaczony obszar przystanku.
W/g mnie czerwony ma pierwszeństwo, nie zmienia pasa ruchu i nie radzę Ci w wypadku stłuczki iść w zaparte, bo to jak przepisy zostaną zinterpretowane zależy od tego na jakiego policjanta trafisz. Zawsze możesz się nie zgodzić z oceną sytuacji niebieskich ale raz, że sprawa będzie się ciągnąć a i tak nie masz gwarancji, że skończy się korzystnie dla Ciebie.
Należałoby jeszcze odszukać informację w jakiej odległości powinien być ustawiony znak F-10.
żeli
CYTAT(usuniety @ Sun, 19 Feb 2012 - 12:54) *
nie można tego porównywać bo to jest inna sytuacja. tutaj masz wyznaczony obszar przystanku.
W/g mnie czerwony ma pierwszeństwo, nie zmienia pasa ruchu i nie radzę Ci w wypadku stłuczki iść w zaparte, bo to jak przepisy zostaną zinterpretowane zależy od tego na jakiego policjanta trafisz. Zawsze możesz się nie zgodzić z oceną sytuacji niebieskich ale raz, że sprawa będzie się ciągnąć a i tak nie masz gwarancji, że skończy się korzystnie dla Ciebie.
Należałoby jeszcze odszukać informację w jakiej odległości powinien być ustawiony znak F-10.

Tam też jest wyrysowany cały przystanek, prawie na całą szerokość jezdni. Codziennie jadę tą drogą jadę i kiedyś będzie taka sytuacja, że będę po prawej stronie i na tej samej wysokości ktoś z lewej będzie chciał skręcić(zmienić pas) na prawy by jechać na wprost i będzie problem.

Dz. U. Nr 220 pkt 7.2.10 mówi o odległości do 50m. ( strona 4 http://www.znaki.pl/DziennikUstawNr220/Zna...upelniajace.pdf )

Czy ktoś wie, do kogo trzeba by się zwrócić o jednoznaczną ocenę sytuacji? Policja? ZDiTM( http://www.zditm.szczecin.pl/ )? W sumie to Ci drudzy odpowiadają za to, jakie cuda właśnie tam powstały.
usuniety
Na mój gust należy to interpretować w ten sposób, że przystanek nie jest pasem ruchu. Znak F10 określa "kierunki na pasach ruchu" - Wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu. Więc obowiązuje dopiero za przystankiem.
EDIT:
A przypuszczam, że rozwiązane jest to tak a nie inaczej, aby ułatwić włączanie się do ruchu autobusom, które zazwyczaj wbrew przepisom, nie są w mieście wpuszczane.
Joker
CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 13:00) *
Tam też jest wyrysowany cały przystanek, prawie na całą szerokość jezdni. Codziennie jadę tą drogą jadę i kiedyś będzie taka sytuacja, że będę po prawej stronie i na tej samej wysokości ktoś z lewej będzie chciał skręcić(zmienić pas) na prawy by jechać na wprost i będzie problem.


Możesz edytując wrzucony obrazek utworzyć zarys opisywanej wyżej sytuacji?
żeli

A sytuacja o przystanku na całej szerokości za chwilę.
bezduszny
ciekawa sytuacja
bo kiedy są widoczne pasy to winny jest zielony (zmienił pas ruchu)
a co kiedy jest śnieg i kierowca zielonego nie jest miejscowy i nie zna skrzyżowania ?
kamil.k
żeli bez problemu możesz zadzwonic na policje do siebie i ci odpowiedzą

ja mam zdanie takie jak ty i uważam że czerwony zmienia pas ruchu więc obowiązuje go to co obowiązuje kierującego zmieniającego pas obojetnie na jaki , nawet jak się wyprzedza i wjeżdza na pas przeciwny oddzielony podwójną ciągłą to trzeba się upewnic czy jest wolny czy nie i czy nikomu nie zajedziemy drogi bo może drugi wariat wyprzedza na podwójnej ciągłej

pytanie tylko po co narysowałeś pasy na jezdni skoro ich tam nie ma ??
żeli
CYTAT(kamil.k @ Sun, 19 Feb 2012 - 13:34) *
żeli bez problemu możesz zadzwonic na policje do siebie i ci odpowiedzą

ja mam zdanie takie jak ty i uważam że czerwony zmienia pas ruchu więc obowiązuje go to co obowiązuje kierującego zmieniającego pas obojetnie na jaki , nawet jak się wyprzedza i wjeżdza na pas przeciwny oddzielony podwójną ciągłą to trzeba się upewnic czy jest wolny czy nie i czy nikomu nie zajedziemy drogi bo może drugi wariat wyprzedza na podwójnej ciągłej

pytanie tylko po co narysowałeś pasy na jezdni skoro ich tam nie ma ??

Pasy są dokładnie takie jak na rysunku. Nie ma tylko oddzielenia między tym przesmykiem(koniec przystanku a skręt w lewo).
Kiedyś właśnie był temat na SR(RF) o sytuacjach drogowych i było to właśnie opisane, jak ktoś wjeżdżał z podporządkowanej na główną i w niego przywalił koleś wyprzedzający na drugim pasie. Wina i tak była tego, co wyjeżdżał z podporządkowanej, nawet w przypadku gdy tamten będzie jechał 300km/h. Nie ma znaczenie. On ma ustąpić i tyle.


Sytuacja z przystankiem i drogą wlatującą od razu za przystankiem. Brak znaków. Tylko poziome. Czy wjeżdżający z prawej za przystankiem ma pierwszeństwo tak jak to mówi usuniety?
usuniety
nie zrozumieliśmy się.
ja cały czas piszę o pierwszej sytuacji. Jeśli rzeczywiście znaki uzupełniające mają być umieszczone do 50m, to ja już nie mam wątpliwości co do tego, że czerwony ma pierwszeństwo.
co do drugiej sytuacji to napisz jeszcze jakie znaki poziome i gdzie są umieszczone.
żeli
A jakby to rozłożyć na czynniki pierwsze.
1:2:3:4:

Według mnie we wszystkich tych sytuacjach pierwszeństwo ma zielony jadą odpowiednim pasem, nie zmieniając pasa i ma pierwszeństwo przed czerwonym jeżeli ten zmienia pas.

Jeżeli czerwony jedzie na wprost z lewego to zajął nieodpowiedni pas na skrzyżowaniu. Jego wina.
Jeżeli czerwony zmieni pas i uderzy w zielonego to nie ustąpił pierwszeństwa. Jego wina.
Tak samo jest w sytuacji ze skrętem w lewo i przystankiem. Tam po prostu nie ma wyrysowanych pasów między przystankiem a skrętem w lewo, ale to nie znaczy, że ich nie ma!
bezduszny
w sytuacji 3 zmienia pas
usuniety
CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 14:17) *
A jakby to rozłożyć na czynniki pierwsze.
1:2:3:Sytuacja 4:

Według mnie we wszystkich tych sytuacjach pierwszeństwo ma zielony jadą odpowiednim pasem, nie zmieniając pasa i ma pierwszeństwo przed czerwonym jeżeli ten zmienia pas.

gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.
mówimy o konkretnej sytuacji, którą wydaje mi się dosyć jasno przedstawiłeś.
p.s.
nie twierdzę, że bezwzględnie mam rację, tylko jak ja zinterpretowałbym przepisy.
żeli
bezduszny, na jakiej podstawie? Czy jak przejeżdżasz przez przystanek to zmieniasz pas?

usuniety, ja też nie jestem idealny i nie mówię, że zawsze mam rację, dlatego pytam. Staram się uzyskać odpowiedź, którą uzasadniają przepisy, nie poglądy.
usuniety
to w/g definicji z kodeksu:
Pas ruchu. Pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi.
Jezdnia. Jezdnią nazywamy część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów (określenie to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni).
Przystanek. Przystanek to miejsce zatrzymywania się pojazdów transportu publicznego, oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi.
CYTAT(usuniety @ Sun, 19 Feb 2012 - 13:03) *
Znak F10 określa "kierunki na pasach ruchu" - Wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu. Więc obowiązuje dopiero za przystankiem.

siewcu
W takim razie, pytanie za 5 punktów - dlaczego autobus wyjeżdżając z przystanku włącza się do ruchu? Poza tym jak czerwony może zmieniać pas ruchu, skoro ciągle jedzie na swoim pasuie, a zielony się włącza? No i z jakiej paki czerwony miałby ustąpić zielonemu, który nie powinien być na przystanku?

żeli, zjeżdżając na przystanek zmieniasz pas, ale wjeżdżając z niego na pas, włączasz się do ruchu.
bezduszny
CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 14:24) *
bezduszny, na jakiej podstawie? Czy jak przejeżdżasz przez przystanek to zmieniasz pas?


bo

CYTAT(siewcu @ Sun, 19 Feb 2012 - 14:33) *
żeli, zjeżdżając na przystanek zmieniasz pas, ale wjeżdżając z niego na pas, włączasz się do ruchu.
żeli
siewcu, bezduszny, to jest już jakiś trop ale jednak kodeks o tym nie mówi:
CYTAT
Włączanie się do ruchu

Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy zamieszkania;
na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów powolnych;
a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub uczestnikowi ruchu.

Wychodzi na to, że jeżeli tak jak autobus bym stał i ruszył to włączam się do ruchu. W innym wypadku ciągle w tym ruchu jestem.
Stosujmy zasadę tak jak w sądzie, co nie jest zabronione jest dozwolone. Nie masz dowodów to nie ma sprawy i oskarżonego. Nie może to być na przysłowiową "mordę".
usuniety
Przeczytaj jeszcze raz definicję przystanku wink.gif
bezduszny
żeli, czy ten przystanek można traktować jak zatoczkę autobusową... czy jak dodatkowy pas ruchu ?
Feluke
Kodeks nie mowi nic o tym czy jedziesz czy stoisz ale gdzie sie znajdujesz. Mozesz np. przejechac przez pas wylaczony z ruchu i niby dalej jedziesz po wyimaginowanym pasie ruchu ale opusciles jezdnie i wlaczasz sie ponownie do ruchu.
Podobnie jest w sytuacji ktora przedstawiles. Przystanki bez zatoczki oddzielone sa linia krawedziowa przerywana. Linia ta wyznacza krawedz jezdni a wiec wszystko za nia traktowane jest jako pobocze a wyjazd z pobocza jest jasno okreslony.
Pozatym jak by tego bylo malo i interpretowac to jako zwykla linie przerywana to na koncu tego przystanku jest linia przerywana ktora musisz przeciac. Czerwony nie musi niczego przecinac, nie zmienia pasa i kierunku ruchu. Zielony musi zmienic pas ruchu zgodnie z poziomymi oznaczeniami wiec jest na straconej pozycji w przypadku kolizji. Jezeli dojdzie do takowej to zielony z miejsca jest na przegranej pozycji i nawet odwolanie do sadu nic nie da. Sad powie to samo co policjant a wiec:
-nieustapienie pierwszenstwa przejazdu podczac wlaczania sie do ruchu (jezeli tak to zinterpretuja)
-niezachowanie szczegolnej ostroznosci przy zmianie pasa ruchu (bardziej mozliwa wersja)
MrUw@
jak najepiej poskręcać 2 częściowe felgi ?? Słyszałem różne opinie jedni mówią o sylikonie temp inni o kleju do szyb... czy lepiej na uszczelniacz do montowania opon ? Czym uszczelnić powierzchnię styku rantu z bębnem felgi przy składaniu? Śruby do felg na klej do gwintu ? (mam wrażenie ze przed rozkręceniem był na nich)
Joker
żeli i kamil.k - gdzie Wy widzicie zmianę pasa ruchu przez czerwony pojazd? On cały czas jedzie po swoim pasie. (Ad. 1 sytuacji opisanej przez żeliego, a także 3-ej z czterech rysunków).


EDIT:

CYTAT(żeli @ Sun, 19 Feb 2012 - 13:47) *
Pasy są dokładnie takie jak na rysunku. Nie ma tylko oddzielenia między tym przesmykiem(koniec przystanku a skręt w lewo).

To nie jest takie 'tylko'. To jest główny powód, dla którego czerwony nie zmienia pasa ruchu, to, że jest on zygzakiem nie ma znaczenia.
żeli
joker, bezduszny, siewcu, usuniety i Feluke, jest 5:2 dla pierwszeństwa czerwonego. Zdobędę plany zmiany organizacji ruchu, porobię zdjęcia jak jest naprawdę, wyślę pismo/zapytanie z opisem sytuacji na Policję i ZDiTM a potem odpowiedź wstawię na forum. Dzięki za udział w dyskusji, dam znać jak będę coś wiedział wink.gif
kamil.k
CYTAT(joker @ Sun, 19 Feb 2012 - 17:46) *
żeli i kamil.k - gdzie Wy widzicie zmianę pasa ruchu przez czerwony pojazd? On cały czas jedzie po swoim pasie. (Ad. 1 sytuacji opisanej przez żeliego, a także 3-ej z czterech rysunków).


swoją opinie napisałem widząc tylko 1 rysunek i wydaje mi się że jak czerwony jedzie po swoim pasie to powinien skręcać w lewo bo tak pokazuje znak pionowy który minął


chciałbym się dowiedzieć który z rysunków oddaje w 100% realnie to skrzyżowanie łącznie ze wszystkimi znakami w którym stoją miejscu i pasami na drodze bo rysynków co nie miara się narobiło biggrin.gif
Joker
CYTAT(kamil.k @ Sun, 19 Feb 2012 - 18:39) *
swoją opinie napisałem widząc tylko 1 rysunek i wydaje mi się że jak czerwony jedzie po swoim pasie to powinien skręcać w lewo bo tak pokazuje znak pionowy który minął


Znak który minął informuje, że na skrzyżowaniu z prawego pasa można jechać prosto, z lewego zaś skręcić w lewo (bądź zawrócić, w zależności od ustawionej sygnalizacji świetlnej). I rzeczywiście po dojeździe do skrzyżowania mamy takie dwa pasy ruchu. Linie przerywane ewidentnie je wyznaczają smile.gif
siewcu
No tak, ale nikt nie powiedział, że pas ruchu musi być w linii prostej smile.gif Może być równie dobrze zygzakiem, co widać na pierwszym rysunku smile.gif
Joker
CYTAT(siewcu @ Sun, 19 Feb 2012 - 23:00) *
No tak, ale nikt nie powiedział, że pas ruchu musi być w linii prostej smile.gif Może być równie dobrze zygzakiem, co widać na pierwszym rysunku smile.gif


Dokładnie to od początku staram się wytłumaczyć smile.gif

Jakby wyglądało tak (sorry za jakość, ale tylko paint i chwilę czasu miałem):



to już wątpliwości by nie było, ale jak jest 'krzywo' to że niby czerwony zmienia pas ruchu? W żadnym wypadku smile.gif

A to jest to samo smile.gif
harry_bimmer
CYTAT(matteusz @ Sat, 18 Feb 2012 - 13:19) *
Panowie, czy może ktoś poratować danymi dotyczącymi ustawienia geometrii w e36 328? Nie mogę nigdzie znaleźć.

I drugie pytanie: czy ustawiać geometrię zgodnie z danymi fabrycznymi, czy może taką jak w M3, albo jeszcze jakoś inaczej? Wszelkie porady mile widziane. Auto to e36 328: amortyzatory bilstein b6, sprężyny eibach pro kit, acentryczne tuleje wahaczy z m3, grube stabilizatory. Użytkowane jako samochód uniwersalny, zdarzy się jakiś wypad na ćwiartkę, nocne upalanie, czasem jakieś amatorskie bokowanie, mam zamiar w tym sezonie też odwiedzić jakieś track day'e. Generalnie nie napinam się w żadnej kategorii na wyniki, ale auto raczej jest użytkowane trochę "intensywniej" niż przeciętny sedan segmentu D, więc może da się coś poprawić w stosunku do serii nie tracąc przy tym wiele na uniwersalności i utrzymując zużycie opon na przyzwoitym poziomie.


Może cię to zainteresuje, u siebie mam shimy i polecam http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=995556
Fabryka: http://img293.imageshack.us/img293/5267/beztytuufh8.png
Salieri
Harry_bimmer, masz moze taka tabelke do e46?
matteusz
harry bimmer, wielkie dzięki, o coś takiego mi chodziło smile.gif
kamil.k
CYTAT(siewcu @ Sun, 19 Feb 2012 - 23:00) *
No tak, ale nikt nie powiedział, że pas ruchu musi być w linii prostej smile.gif Może być równie dobrze zygzakiem, co widać na pierwszym rysunku smile.gif


na pierwszym rysunku widać że lewy jest do skrętu w lewo więc nie jest żadnym zygzakiem
Andrzej87
Może głupie pytanie.
Czy seryjna szpera w E36 325i działa również na wstecznym biegu?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.