Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
kinko
wg. http://www.automobile-catalog.com/
150hp 1255kg, 180hp 1260kg
durszlak
Zapomniałem dodać, że oczywiście mi o quattro chodzi
czyli według internetu waga nie różni się drastycznie od np b4 quattro 2.0
Wydaje się być dobrą bazą pod fun car na śnieg i na jakieś amatorskie pojeżdżawki
Joe89
A6 C7, lusterko pasażera przestało się otwierać elektrycznie, podgrzewanie i sterowanie działa tylko te otwieranie nie :/ Nie słychać żeby silniczek chodził. Miał ktoś taki problem?
MisioLBN
Mam pytanie co do Audi a4 b6 i a6 c5. Chodzi mi o fajny dupowóz który da frajdę z jazdy. Myślałem o 1.8T w a4 z Quattro lub a6 2.7T c5 Quattro jednak tutaj tylko automat. Interesują mnie informacje na temat automatów w c5 ? Obecne 206 zostało by samochodem do zabawy plus przejechac się w weekend małym gokartem.
siewcu
sprecyzuj co rozumiesz pod pojęciem frajdy z jazdy, bo dla 95% ludzi których znam frajda = latanie bokiem i tylko rwd.
MisioLBN
Czy tiptronic przyjmie program z wydechem i IC bez marudzenia ? Czy zimą da się tym fajnie polatać bokiem ? Czy na twarzy pojawia się banan w trakcie przyspieszania tongue.gif Rozważam albo a4 1.8T albo a6 2.7T. Za a4 przemawia manual czyli strzelanie ze sprzęgła itd za A6 jednak większy samochód i ciekawszy silnik. Jak z utrzymaniem itd ? Trochę poszperałem ale dla jednego 1000zł to drogo a dla drugiego 10000zł ;/ W Lublinie ciągle słyszę kup sobie s4 2.7T ale to jest stary strucel b5 ;/
siewcu
To może S4 B6 i swap na ABZ? biggrin.gif
MisioLBN
Hahaha tongue.gif Plany są odległe bo mam zamiar za rok kupić dopiero a teraz robie wywiad. Chodzi o to że nie chce dużo dłubać to ma być DD ! Wiadomo że wydech i IC plus program na bank będzie ale raczej chciał bym zeby to był samochód do jazdy bo teraz moje 206 GT niby jest DD ale ciągle dłubie a jazda takim nie dokończonym samochodem trochę wkurza. No i nawet na narty takim małym samochodem nie pojadę. 1wsza myśl była taka że kupie to co akurat się trafi lepszego za granicą do wzięcia, jak będzie fajne a6 2.7T to wezme a6 a jak a4 1.8T to a4. Najważniejsze kryterium to Quattro. No ale wiem że są osoby które jeździły takimi samochodami i coś podpowiedzą bo może nie potrzebnie się napalam.
Joneg
pacjent to A4 B5 QUATTRO TORSEN, 300+hp.

Chce założyć hydrauliczny rękaw, rozumiem, żeby zachować oryginalny układ krzyżowy X muszę mieć 2 pompy na łapie.
Jak ma się do tego stały napęd na tył i przód? przecież nie rozłączy nagle tylnej osi, która będzie blokowana przez zasicki.
Joker
Nie wiem czy spece od oleji są na urlopie czy jak, bo cisza w temacie także zadam próbuję tutaj:


Pytanie:

Jaka jest optymalna temp. robocza, a raczej jej górna granica (mówię o górnej użytecznej, a nie krytycznej) dla oleju Millers C3 EE LL 5W30 ?

Mam taką oliwę w F10 (sorry Designer, pobili tu u mnie rynek sad.gif ) i jak latam zwyczajnie temp. osiąga ok. 115'C w porywach do 120'C. To ok? 3.0 turbo benzyna, póki co seria. Czy należy przechodzić na jakiś 5W40 ew. 0W40?

Ile temp. 'C oleju nie powinienem przekracać przy ostrej jeździe?
siewcu
ja wielokrotnie słyszałem, że 120 to temperatura graniczna, kilka takich akcji i do wymiany. ja bym lał gęstszy...
Joker
Czyli jakiś 5W40?
lagadula
Do internetu nie masz dostępu ?

Zwykły Motul 5w30 8100 X-Clean ma 30 stopni wyższą temperaturę wrzenia (230 stopni), nie mówiąc o gęstości przy 100 stopniach, niż ten wynalazek.

A nalej to: Motul 5w40 8100 X-Clean
Joker
Dobra, dzwoniłem do mego mechanika i mówi, że to normalne wskazanie na zegarze w 535i. Sprawdziłem na YT i każde auto ma tak samo, wskazówka deko przed 120'C albo 250'F. Tak naprawdę tych 250'F nigdy mi nie przekroczyło. Nie wiem też gdzie jest mierzona temp. lub na jakiej podstawie w tej BMW. Na wiosnę pomyślę czy zmieniać na inny.


lagadula - nie wiele mi mówią te parametry a raczej specyfikacje, nie siedzę w olejach. Rozumiem, że im gęstszy przy 100'C tym lepiej? I temp. wrzenia wyższa oznacza, że olej jest bezpieczniejszy bo może znieść wyższą temp. ? Ok....ale to za mało by sprawnie poruszać się po kartach i wybierać olej samemu.

Z Motula przeszedłem na Millersa bo Motula było dużo podróbek. Millers taki został mi doradzony wg zaleceń producenta. Czy dobrze czy źle - myślę, że w limuzynie (a nie wydmuszcze na tor) raczej nie uświadczę. To nie jest auto do pałowania.
lagadula
CYTAT(Joker @ Wed, 09 Dec 2015 - 17:04) *
Dobra, dzwoniłem do mego mechanika i mówi, że to normalne wskazanie na zegarze w 535i. Sprawdziłem na YT i każde auto ma tak samo, wskazówka deko przed 120'C albo 250'F. Tak naprawdę tych 250'F nigdy mi nie przekroczyło. Nie wiem też gdzie jest mierzona temp. lub na jakiej podstawie w tej BMW. Na wiosnę pomyślę czy zmieniać na inny.


lagadula - nie wiele mi mówią te parametry a raczej specyfikacje, nie siedzę w olejach. Rozumiem, że im gęstszy przy 100'C tym lepiej? I temp. wrzenia wyższa oznacza, że olej jest bezpieczniejszy bo może znieść wyższą temp. ? Ok....ale to za mało by sprawnie poruszać się po kartach i wybierać olej samemu.

Z Motula przeszedłem na Millersa bo Motula było dużo podróbek. Millers taki został mi doradzony wg zaleceń producenta. Czy dobrze czy źle - myślę, że w limuzynie (a nie wydmuszcze na tor) raczej nie uświadczę. To nie jest auto do pałowania.


Mniej więcej tak to działa jak napisałeś. A Motula da się kupić z pewnego źródła.
Samovar
Ktoś startuje albo słyszał przynajmniej?:
http://www.teamtotalpro.pl/front/activity/show/id/7/
Paru łebskich gości tu jest...
fiołka
Nie słyszałam ale dzięki a do kiedy trwa ? Mąż jest blacharzem to mu przekaże, nagrody są świetne te narzedzia i kombinezon smile.gif Ciekawie sie zapowiada.
jagus
Szukam dobrego zakładu spawającego plastiki. Mam do przerobienia zbiornik paliwa. Zawiozłem do niby najlepszego "plastikarza" w okolicy i niestety nie podołał. Nie potrafił dobrać odpowiedniego materiału. Rejony które mnie interesują, to pomorskie, kujawsko-pomorskie, łódzkie, śląskie, małopolskie.
Ktoś poratuje?
siewcu
próbuj sam spawać. dobra opalarka i paski plastiku kupisz w necie...
the Hitcher
jak to było z licznikiem w E55 AMG w210, wyskalowany do 300kmh był tylko w wersji E60 jeszcze rzadszej czy w normalnym E55 bez ograniczenia predkosci czy jak??
MisioLBN
Saab 93 2003r Aero 2.0T. Kolega ma luzy na maglu, Był dziś w Tencar i stwierdzili że wymienią docisk za 450zł ale nie obiecuja że bedzie ok bo może być listwa rozwalona i wtedy nic sie nie da zrobić. Podobno są 3 rodzaje maglów do 93 prawda to ? Bo zostało albo kupić inny magiel ( skoro są 3 typy to trzeba ustalić jaki mamy) lub pojechać do CRM i zapytać co oni na ten temat sądzą i czy da się to regenerować. Może ktoś ma magiel na handel ? Dodatkowo podobno ma pękniętą sprężynę. Samochód prowadzi się ok, nie wygląda żeby gdzieś siadł ( widziałem samochód z pekniętą sprężyną i poprostu lezał na tym kole). Kolega też macał tą sprężynę i mówi że nic nie wyczuł ale majster twierdzi inaczej. Jeździć czy lepiej natychmiast wymienić?
Erhabe


Panowie, o co tutaj chodzi? Jakieś zwiększanie temparatury?
Tarantula
Ma ktos dobrego linka do relacji live z karowej po 18stej?
Maxim555
CYTAT(Erhabe @ Sat, 12 Dec 2015 - 08:49) *


Panowie, o co tutaj chodzi? Jakieś zwiększanie temparatury?

Sportowe klocki na zimno słabo hamują.
Tarantula
Montaz foteli z rs4 b5 do s4 b5. Prawy przod seryjnie ma manualna regulacje, a rs elektryke. Mozna pociagnac wiazke z lewego fotela na prawy bez zadnych problemow? Czy jest jakis inny patent na to?
Misior
Jest taki temat. Chce kupić bardzo profesjonalnie zrobiony, nie rejestrowany ciągnik SAM Wiadomo ze nie ma normalnej możliwości zarejestrowania. Można natomiast wykupić ubezpieczenie OC na pojazd wolnobieżny (taki właśnie ciągnik SAM) bo pojazdów wolnobieżnych nie trzeba rejestrować. Ale OC musi być wypisane na jakiś numer. Czy ktoś może nadać taki numer na ramę albo silnik albo na obudowę dyfra jak w starych ursusach? Jakaś okręgówka albo ktoś może przybić jakąś tabliczkę z jakimkolwiek numerem?
maaaad
Ustawa Prawo o ruchu drogowym, art. 66a:
1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.
2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:
1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”;
2) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
3) odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy;
7) zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.

To są jedyne przypadki, pojazd, który ma być dopuszczony do ruchu, nie musi mieć VIN. Numer ten nadaje starosta (w miastach na prawach powiatu - burmistrz, prezydent miasta) - udaj się do starostwa do wydziału komunikacji i dopytaj szczegółów.
Paweł#G
Jaki interfejs/ interfejsy kupić żeby było na dobry początek dla samego siebie. Do diagnostyki 1.9ASZ w Octavii, + jakieś Polo 1.9 i miło byłoby jeszcze trochę aut żeby można było czegoś się nauczyć.
Na razie jest jakiś jakiś ELM 327 BT ale przez telefon to nie to samo....

Chciałbym móc pogrzebać trochę dokładniej, może dodać kluczyk od octavii bo ma jeden ( wiem, że można coś zepsuć itp nie raz bawiłem się programatorami tyle, że w innej gałęzi elektroniki, nie jeden sprzęt naprawiłem rzadziej zepsułem grzebiąc w nim wink.gif ) Ile trzeba wydać, żeby to jakoś szło używać??
MisioLBN
Chińskiego vaga za grosze możesz kupić
Paweł#G
Zwykły chiński vag "łyknie" dopisanie nowego kluczyka w Skodzie? Chciałbym kupić coś żeby to zrobić i żeby przypadkiem po 5 użyciach interfejs nie odmówił posłuszeństwa. Jakiegoś konkretnego modelu szukać, po czym poznać że coś jest godne uwagi z chińczyków?
Coś stad wybiorę?:

https://www.fasttech.com/category/1205/diag...tools-equipment
siewcu
chcesz takie coś, to kup ori hex-can za 1800pln. na fasttech nie patrz, bo tam same śmiecie. wystarczy zwykły vcds, w miarę sprawdzone są tu http://www.e-service.info.pl
Misior
Dzięki maaad (za post na poprzedniej stronie).
crup-nick
Pacjęt Audi Allroad 2.7bit tiptronic. Czy skrzynia po wymianie wymaga jakiejś adaptacji czy powinno się poskręcać i wsio ma banglać?
tomek 1980
Witam, mam, moze nie typowy problem, a może ktmuś już się coś podobnego przydarzyło ?
Chodzi mi o opinię fachowców, chciałbym.
W silniku 1,9tdi PD, a dokładnie AFV w passacie, stało się coś takiego z rolką popychacza pompowtrysku:

Tu fota przytartego wałka rozrządu. Po pomiarach wychodzi zużycia tylko 0,1mm, ale dodam, ze to stało się po przebiegu niecałych 1400km.


Dziś odkryłem jeszcze coś, a mianowicie, chodzi o te popychacze. Dokładnie chodzi mi czy szklanki mogą tak wyglądać, i co to za firma, że po przebiegu ok. 1400km, wyglądają tak, ale nowe, chyba wcale lepiej nie wyglądały?





Głównie chodzi mi o to, czy nowe szklanki maja prawo tak wyglądać ???
Dodam, że stare, po przebiegu 226tyś/km, były gładkie, wyglądały jak niklowane.
Z góry dziękuję, za pomoc.
Pozdrawiam.
usuniety
Ktoś ostatnio na forum polecał firmę która zajmuje się samochodowymi wałami napędowymi - polecicie kogoś ze Śląska?
tomek 1980
Witam, co do wałów, to doś dobry chłopek, jest w Konopiskach, a tu namairy:
502 597 980.
tomek 1980
Witam, co do wałów, to doś dobry chłopek, jest w Konopiskach, a tu namairy:
502 597 980.
tomek 1980
Witam, przepraszam, że trzy razy to samo, ale były jakieś problemy na forum, a teraz nie umiem tego usunąć. huh.gif
Pozdrawiam.
Andrzej87
Rozszczelnił mi się wtryskiwacz(nie ten sterujący) w BMW TDS, cieknie na łączeniu górnej i dolnej części. Chcę go naprawić. Możecie polecić rzetelny zakład w Warszawie, najlepiej Praga Południe i okolice?
Grzesi(E30)k
Pomoze ktos rozkodowac radio gamma 5 z vw? Chcialem uderzyc do aso ale vin niezgodny z autem :/
Tarantula
Moze ktos mial taki przypadek: audi a4 b6 1.8t bex zrobiona na 270km. Jako ze ori pracowala juz na 100proc swoich mozliwosci wpakowalem ori walbro 255. Po 2 dniach wywalilo checka i blad bogatej mieszanki. Blad po kasowaniu oczywiscie wraca po kilkunastu km. Wymienilem filtr paliwa ( w bex regulator jest w filtrze). Dalej to samo. Wczoraj zmierzylem cisnienie paliwa... Na wolnych prawie 6b, wczasie jazdy czym wyzej z obrotami tym cisnienie spada blizej 4b. Mial ktos tak po montazu walbro? Auto podaje jak powinno, jedynie egt leci w gore, troszke wiecej pali
siewcu
czy sonda lambda wykryje ile oktanów ma paliwo? znajomy robił ostatnio u jednego tunera 1.8 tsi bzb, i się zastanawiam, jak to jest, że tuner shamował auto na 95, wyszła moc X, po czym powiedział, że moc na paliwie 98 wyjdzie Y, wiedział to bez hamowania, a auto przełączy się między dwoma mapami na podstawie odczytu sondy lambda...
tetis
Sonda nie wykryje, za to stukowy tak i nie bedzie cofal zaplonu
siewcu
nie nie, mowa była o wykrywaniu oktanów przez sondę i dwóch mapach, jedna na 95 druga na 98...
Mis
CYTAT(Tarantula @ Wed, 23 Dec 2015 - 22:07) *
Moze ktos mial taki przypadek: audi a4 b6 1.8t bex zrobiona na 270km. Jako ze ori pracowala juz na 100proc swoich mozliwosci wpakowalem ori walbro 255. Po 2 dniach wywalilo checka i blad bogatej mieszanki. Blad po kasowaniu oczywiscie wraca po kilkunastu km. Wymienilem filtr paliwa ( w bex regulator jest w filtrze). Dalej to samo. Wczoraj zmierzylem cisnienie paliwa... Na wolnych prawie 6b, wczasie jazdy czym wyzej z obrotami tym cisnienie spada blizej 4b. Mial ktos tak po montazu walbro? Auto podaje jak powinno, jedynie egt leci w gore, troszke wiecej pali

Regulator nie wyrabia z upuszczaniem nadmiaru ciśnienia, sprawdź powrót i czy nie ma nadmiernego ciśnienia w baku.
Tarantula
CYTAT(Mis @ Tue, 29 Dec 2015 - 17:47) *
Regulator nie wyrabia z upuszczaniem nadmiaru ciśnienia, sprawdź powrót i czy nie ma nadmiernego ciśnienia w baku.

Witaj. Na testa zaloze jeszcze jeden filtr, tym razem manna. Masz jakis dobry sposob na test powrotu? Pozdrawiam
MuMineQ
Potrzebny jest mechanik któremu się chce i ma czas, takich co im się nie chce/nie mają czasu/zarobieni są mam już dość.

Jest Civic 4 generacji prawie seria którego trzeba dobrze przetrzepać, zrobić listę części do wymiany, jakiś kosztorys itp. po nowym roku.

Eksploatacyjne sprawy + kilka zagadek, żadnych tuningów. Głównie chodzi o słabe hamulce i zawieszenie.

Najlepiej w lubuskim ale jak będzie potrzeba to dojadę i dalej.
the Hitcher
Czy auto pomalowane plastidipem mozna "przywrócić bez problemu do pierwotnego koloru nie uszkadzając lakieru", jak to napisal w ogloszeniu wlasciciel???

piszę odnośnie, http://allegro.pl/bmw-e39-528i-m52tub28-2x...5872796272.html jak w ogóle mozna tak popsuć taki piekny kolor....
siewcu
znajomy ściągał karcherem, takim porządnym - z bliska się oderwało, ponoć nie było jakichś specjalnych śladów na lakierze(a gdzieś przytarł coś na parkingu), przepolerował tylko i się świeciło
maaaad
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 02 Jan 2016 - 12:43) *
Czy auto pomalowane plastidipem mozna "przywrócić bez problemu do pierwotnego koloru nie uszkadzając lakieru", jak to napisal w ogloszeniu wlasciciel???

piszę odnośnie, http://allegro.pl/bmw-e39-528i-m52tub28-2x...5872796272.html jak w ogóle mozna tak popsuć taki piekny kolor....

https://www.youtube.com/watch?v=0r7xvBSqhOE

Pytanie - jak lakier wygląda pod Plastidipem? I jak sprawdzisz jego grubość? biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.