Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
flapjck1
sworzeń tłokowy? panewka korbowa?
jackkpl
CYTAT(BeNeK23 @ Mon, 04 Aug 2014 - 16:26) *
Jak sie odpala cisz , nawet zimnysilnik , nawolnych cisza , tylko podczas przyspieszania na 3 i 1,100obr i but , przy około 2 słychać cyk cyk cyk . takie zjawisko występuje od około 20kkm ? Samochód ma moc etc nic innego sie nie dzieje .
powiedmy przy 1 na 20 odpaleń zdarza się tek ze przestaje cykac tongue.gif


A to nie jakas nieszczelnosc przy wydechu? Wtedy slychac mocno cykanie, jak uszczelka jakas przepuszcza.
RsFordFan
Ew podkladki pod wtryskami puszczaja.
plastek
pacjent to 1.3 16v 103km , silnik który ma 180tys km , zmieniany olej regularnie co 10tyś , rozgrzewany przed pałowaniem ( minium 5km jazdy ) ale z drugiej strony często dostaje wętki do odcięcia , regulanie raz dziennie ( minium ) od dwóch lat , dużo robie nim tez tras po 800km na dzień , jak pałuje to nie dłużej niż 1 minuta. Warto sprawdzać panewki ? Mam zmienić misę i myślalem by to sprawdzić , ale boje się rozbierać coś co fabryka bardzo ładnie złożyła. Przy przyłożeniu ucha do misy nie słuchać metalicznych dźwieków , bardziej szuranie ale bardzo delikatne. Góra gra ostro ( hydropopychacze )

Ciśnienie oleju jak w nowym silniku 3-4,5bara , zwiększa się od razu po dodaniu gazu. Silnik w środku czysty


Posiadam w sumie manuala i specyfikacje co do dokręcania korb i podpór wału , mam też klucz dynanometryczny nowy King Tony , atakować te panewki czy nie ruszac jeśli wszystko na razie jest ok? Choć silnik nie jest już tak mega cichy jak kiedyś , nie wydaje dźwieków , jest po prostu głosny choć to za drastyczne określenie , po nalaniu oleju na max stan jest ok , przez dwa dni bo potem wypluwa cały olej uszczelniaczami i misą dlatego tam zaglądam
ptq
Ja bym nie ruszał.
siewcu
Jak gruby dystans przelotowy można założyć? Pomijam kwestie obciążenia łożyska i całej reszty, rozchodzi się tylko i wyłącznie o obciążenie szpilek.
Zbychu
Sąsiad nagminnie zastawia mi bramę i garaż swoim samochodem jak zwrócę uwagę to mam 2 możę 3 dni spokoju, mogę w takiej sytłacji wezwać straż miejską i jak tak to jakie będą konsekwencje?
ptq
Mandat+ sholowanie na parking odpowiedni, a co za tym idzie odpowiednia opłata. W warunkach PL musisz się liczyć z rychłym odwetem, typu płyn hamulcowy na nadwoziu, czy inne takie.
stefdeath
Panowie pytanie odnośnie saaba 9-3 ss z silnikiem 2.0 turbo.
Otóż mam w garażu 2 końcowe tłumiki od wersji 2.8 T v6 turbo X- tłumik lewy i prawy razem z końcową rurą rozwidlającą na 2 tłumiki "Y" i malutkim środkowym tłumikiem, z którego wychodzi to "Y" .
Pytanie czy jak zapakuję do swojego samo Y (bez małego środkowego) + 2 tłumiki a resztę wydechu zostawiając moją ori to nie zamulę sobie auta? Pytam bo trochę już sam zgłupiałem smile.gif
Z jednej strony dochodzi drugi tłumik, przez co na końcu wydechu opory wzrastają o 100% ale z drugiej strony spaliny uciekają na końcu dwoma rurami i dwoma tłumikami więc średnica układu się powiększa o 100% .
Wiem, że przy tłumikach przelotowych nie byłoby sprawy ale przy 2 komorowych i to z większego silnika? co myślicie?
iktorn92
Panowie takie pytanie:

Do układów klimatyzacji na R134a dodaje się UV aby znaleźć ewentualna nieszczelność. Owe nieszczelności są, z tym że czym teraz zmyć owe ślady po uv tak aby ustalić czy są to świeże czy stare wycieki? Pozdrawiam!
RsFordFan
CYTAT(iktorn92 @ Wed, 06 Aug 2014 - 14:32) *
Panowie takie pytanie:

Do układów klimatyzacji na R134a dodaje się UV aby znaleźć ewentualna nieszczelność. Owe nieszczelności są, z tym że czym teraz zmyć owe ślady po uv tak aby ustalić czy są to świeże czy stare wycieki? Pozdrawiam!


Każdy zmywacz do hamulców się nada.
TeddyBear
W ostatni weekend w Mikołajkach rzuciło mi się na twarz czarne CLA 45 AMG, nawet rozsądnie wyglądało. Pytanie co to za Martini Rage, bo za bardzo nie mogę tego ogarnąć mimo użycia guglajki. To jakieś snob-lans-party czy o co tu chodzi ? Zbierają pieniądze na jakiś szczytny cel czy tak się chcą pochwalić autami i sobie wymyślili imprezę ?
Andrzej87
W pełni seryjne E36. Mam problem ze zmianą siły hamowania w końcowej fazie hamowania. Pedał mam wciśnięty cały czas tak samo, a czuć, że auto hamuje słabiej-mocniej-słabiej-mocniej i tak w kółko aż się nie zatrzymam. Czuć to tylko poniżej około 30 km/h. Na pedale nic nie czuję, na kierownicy nie czuć drgań. Myślałem, że to znowu krzywe tarcze, ale zmierzyłem to przednie mają bicie 0,02 mm, tylne 0,03 czyli w normie. Ostatnio się jeszcze bardziej pogłębiło - częstotliwość zmian się zwiększyła. Co to może być?
jankes6
Pacjent to Focus mk1 2.0 16V.problem pojawia sie po osiagnięciu 1/4 zbiornika ze stanu np. połowy baku...Jak tylko osiągnie ćwiartke to zaczyna nie jechac tzn. jedzie jak 1.4 75KM.Wystarczy dolac 5 l paliwa i wraca do serii po czym osiaga ćwiartke i od nowa.
Wymienilem filtr paliwa, świece.Podmienialem przeplywke kable itp i nic to nie zmienia.
Bak paliwa juz sie nie zapowietrza..na 100%...Jakies sugestie?
Zaznaczam ze po dolaniu jakiejkolwiek ilości wachy jeździ jak 2.0(nie ma gazu)
Jakies sugestie?
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 08 Aug 2014 - 00:43) *
W pełni seryjne E36. Mam problem ze zmianą siły hamowania w końcowej fazie hamowania. Pedał mam wciśnięty cały czas tak samo, a czuć, że auto hamuje słabiej-mocniej-słabiej-mocniej i tak w kółko aż się nie zatrzymam. Czuć to tylko poniżej około 30 km/h. Na pedale nic nie czuję, na kierownicy nie czuć drgań. Myślałem, że to znowu krzywe tarcze, ale zmierzyłem to przednie mają bicie 0,02 mm, tylne 0,03 czyli w normie. Ostatnio się jeszcze bardziej pogłębiło - częstotliwość zmian się zwiększyła. Co to może być?



może tarcze masz przewężoną? tak bywa przy zle zmontowanych tarczach ze nie dostają takiego oczywistego bicia, tylko na przewezonym przez klocki fragmencie spada sila nacisku na klocki i wrazenie odpuszczania hamulcow gotowe
Andrzej87
flapjck1 jak mogę to sprawdzić? Co z tym robić?

jankes6 nie znam budowy baku w Focusie, ale sprawdź czy smok jest drożny i wszystkie łączenia rurek, wężyków itd. w baku, zwłaszcza ponad lustrem paliwa przy 1/4 baku.
Erhabe


Chyba nie powinien leżeć tak nisko?
Joker
Standard w MB z (zepsutą) pneumatyką.
Erhabe
Dzięki Joker, mocno mi to nie pasowało smile.gif
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Fri, 08 Aug 2014 - 12:35) *
flapjck1 jak mogę to sprawdzić? Co z tym robić?

jankes6 nie znam budowy baku w Focusie, ale sprawdź czy smok jest drożny i wszystkie łączenia rurek, wężyków itd. w baku, zwłaszcza ponad lustrem paliwa przy 1/4 baku.


najpierw podnieś auto i sprawdz w którym miejscu blokuje/przyhamowywuje ci kolo, potem dla potwierdzenia możesz zrobić pomiar mikrometrem i porownac z miejscem gdzie jest bez oporu


opcja po tanioci - przetoczyć tarcze ( ale często nieskuteczna ), wg sztuki: tarcza do wymiany, i przy montażu zwrocic uwagę na piaste: punkt przylegania musi być wyczyszczony do czystego metalu
CARTECH
CYTAT(TeddyBear @ Thu, 07 Aug 2014 - 22:10) *
W ostatni weekend w Mikołajkach rzuciło mi się na twarz czarne CLA 45 AMG, nawet rozsądnie wyglądało. Pytanie co to za Martini Rage, bo za bardzo nie mogę tego ogarnąć mimo użycia guglajki. To jakieś snob-lans-party czy o co tu chodzi ? Zbierają pieniądze na jakiś szczytny cel czy tak się chcą pochwalić autami i sobie wymyślili imprezę ?


Najprościej mówiąc to taki "polski Gumball", jazda połączona z zadaniami i imprezami - kolega akurat wygrał tegoroczną edycję, więc jak chcesz wiedzieć więcej to mogę się go przy okazji podpytać.
Pietrek.L
Vectra B '98
Mam problem z hamulcem ręcznym. Wymieniałem okładziny w bębnach ok 5 m-cy temu, po czym hamule osłabł. Podkręciłem regulator w bębnach i do przodu trzyma fajnie (1 bieg puszczone sprzęgło, nie chce ruszyć), do tyłu (wsteczny) tak jakby go nie było.
Ktoś wie co może być nie tak?
Andrzej87
flapjck1 koło przyhamowuje, ale słabo w jednym miejscu. Muszę nabyć mikrometr i to sprawdzić.

Jedną tarczę już toczyłem, bo była krzywa i pomogło.

Piasty zawsze czyszczę papierem ściernym do gołego.

A czy jest możliwość, że może być coś z pompą hamulcowa lub tłoczkami w zaciskach?
Salieri
CYTAT(Pietrek.L @ Sat, 09 Aug 2014 - 08:40) *
Vectra B '98
Mam problem z hamulcem ręcznym. Wymieniałem okładziny w bębnach ok 5 m-cy temu, po czym hamule osłabł. Podkręciłem regulator w bębnach i do przodu trzyma fajnie (1 bieg puszczone sprzęgło, nie chce ruszyć), do tyłu (wsteczny) tak jakby go nie było.
Ktoś wie co może być nie tak?


Typowa bolaczka vectry b. Nie spotkalem sie z zadna vectra, ktora nie mialaby z tym problemu. Mojej mamy vectra, ktora jeet w naszej rodzinie od 11 lat juz pare razy miala szczeki wymieniane i reszte pierdol w bebnie i zawsze dobrze bylo tylko na chwile. Jedyny sposob to ustawienie recznego na tzw 2 zabki i zaciaganie recznego z calej sily.
Rafalvw
Pany , zakładał ktoś deta 3 do 1.8t i jest mi w stanie pomóc ? tongue.gif
siewcu
Ale po co, skoro seryjny sterownik jest programowalny?
Sykopson
Cześć forowicze!
Chciabym was prosić o linki do jak największej ilości tematów z których mozna się dowiedzieć jak wsadzić VR6 grupy Vag do auta RWD. Info jak ze skrzyniami, miskami i innymi pierdoletami. Jak to znosi turbo, jaki ma potencjał i czy obrobi ewentualnie w drifcie? Jakich szukać, z czego i za ile?
Z góry wszystkim podziekować pędzę smile.gif
Marlon
Używał ktoś żarówek LED - zamienników halogenowych H7?
Warto to instalować?
Szukam jakichś możliwie najlepszych żarówek, bo dostęp jest taki, że do zmiany najlepiej zatrudnić ginekologa (albo proktologa) i chciałbym zrobić to raz a porządnie
bielawa
Sykopson: poszukaj tematu cowboya o jego vr6 w b2.
Pietrek.L
Sykopson:
http://www.racingforum.pl/BMW-E36-R30-Turb...ft-t120255.html

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0

http://www.racingforum.pl/Polonez-VR6-t101956.html


Co do mojego pytania o ręczny w VB naprawdę nie idzie nic zdziałać w tej materii?
caro86wlkp
zacisk dwutłoczkowy z s6c5 urwany odpowietrznik. przy rozwiercaniu pociągło gwint. tokarz wstawił tulejkę mosiężną.
miał już ktoś tak zrobione? boje że z czasem zacznie to wychodzić od temperatury. a nie chciałbym ryzykować życiem żeby to sprawdzić
Porszak
nie lepiej było zrobic gwint pod wiekszy odpowietrznik? lub dotoczyc odpowietrznik.
Andrzej87
Ford Focus Mk1 silnik ZETEC. Linka gazu składa się z dwóch części(łączy się przy pasie przednim). Wygląda, że da się to rozłączyć przez rozkręcenie, ale nie idzie, a nie mogę ryzykować, że coś zepsuje. Wie ktoś jak to rozłączyć?
Maxim555
Linke spróbuj odczepić przy pedale gazu lub przepustnicy. Nie składa się z dwóch części. http://allegro.pl/linka-gazu-1-8-2-0-16v-f...4466857804.html
caro86wlkp
tak mi doradził ślusarz, zgodziłem się nawet nie zgłębiając tematu. tylko teraz nachodzą mnie wątpliwości.
miał już ktoś tak zrobione?
kamil.k
wklej to na loctite i na pewno wytrzyma
Salieri
CYTAT(Marlon @ Mon, 11 Aug 2014 - 21:24) *
Używał ktoś żarówek LED - zamienników halogenowych H7?
Warto to instalować?
Szukam jakichś możliwie najlepszych żarówek, bo dostęp jest taki, że do zmiany najlepiej zatrudnić ginekologa (albo proktologa) i chciałbym zrobić to raz a porządnie


to sie nie nadaje do jazdy, nie maja homologacji drogowej nie bez powodu i raczej tego typu zarowka nigdy miec nie bedzie. Kumpel mial przez chwile takie wlasnie H7 (byly drogie bo grubo ponad 100zl kosztowaly za sztuke) i swiecily wszedzie tylko nie na droge. Raczej rozswietlaly wszystko wokolo.
Nie ma tu w ogole mowy o jakimkolwiek swieceniu w odblysnik czy geometrii swiecenia.

Chyba, ze do swiatel dziennych chcesz to wpakowac, to jest szansa, ze zda egzamin. Do jazdy w nocy juz lepiej by sie nadawały podgrzewacze do kadzidelek eterycznych biggrin.gif
Pietrek.L
CYTAT(Salieri @ Sat, 09 Aug 2014 - 16:03) *
CYTAT(Pietrek.L @ Sat, 09 Aug 2014 - 08:40) *

Vectra B '98
Mam problem z hamulcem ręcznym. Wymieniałem okładziny w bębnach ok 5 m-cy temu, po czym hamule osłabł. Podkręciłem regulator w bębnach i do przodu trzyma fajnie (1 bieg puszczone sprzęgło, nie chce ruszyć), do tyłu (wsteczny) tak jakby go nie było.
Ktoś wie co może być nie tak?

Typowa bolaczka vectry b. Nie spotkalem sie z zadna vectra, ktora nie mialaby z tym problemu. Mojej mamy vectra, ktora jeet w naszej rodzinie od 11 lat juz pare razy miala szczeki wymieniane i reszte pierdol w bebnie i zawsze dobrze bylo tylko na chwile. Jedyny sposob to ustawienie recznego na tzw 2 zabki i zaciaganie recznego z calej sily.


Poczyściłem rozpieraki (szczotka druciana, papier ścierny, WD40) i działa bez problemu.
Mechanicy rozkładali ręce, a tu tylko jedna prosta czynność.
Więc jednak się da tongue.gif
Salieri
CYTAT(Pietrek.L @ Wed, 13 Aug 2014 - 14:22) *
Typowa bolaczka vectry b. Nie spotkalem sie z zadna vectra, ktora nie mialaby z tym problemu. Mojej mamy vectra, ktora jeet w naszej rodzinie od 11 lat juz pare razy miala szczeki wymieniane i reszte pierdol w bebnie i zawsze dobrze bylo tylko na chwile. Jedyny sposob to ustawienie recznego na tzw 2 zabki i zaciaganie recznego z calej sily.


Poczyściłem rozpieraki (szczotka druciana, papier ścierny, WD40) i działa bez problemu.
Mechanicy rozkładali ręce, a tu tylko jedna prosta czynność.
Więc jednak się da tongue.gif

daje max miesiac i stopniowo bedzie sie pogarszac i coraz wyzej brac wink.gif ja tez czyscilem cudowalem... wink.gif
the Hitcher
Czy ręczne skrzynie w E39 są wrażliwe na ubytki oleju? Są jakieś objawy, że skrzynia pada itp??
kinko
pytanie:
Jak powinny pracować sondy lambda w silniku n62b44?
W moim m52b28 sondy mają sinusoidalny przebieg od 0 do 5V, a tam wykres sond to poziome kreski. Powinny chodzić góra dół, czy tak jest ok?
matteusz
Chyba w każdym silniku napięcie na sondach powinno mieć sinusoidalny przebieg, jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
kinko
Tak też mi się wydaje i we wszystkich autach, które widziałem na kompie to przebieg był sinusoidalny. Ale pewności nie mam, a nie chcę narażać znajomego na niepotrzebne koszta, więc wole zapytać tutaj.
Andrzej87
Maxim555 jak sie przyjrzysz, to na podanej aukcji widac lacznik na gorze zdjecia. Rozsuwa sie jakvy zabezpieczenie i widac, ze sa dwie czesci plastiku, ale nie moge ich rozkrecic.
Porszak
Panowie. CLA 30kkm przelotu jajko na boku opony 225/35/18. Da sie to reklamowac czy gra niewarta swieczki, mozna powalczyc z jakas opinia od rzeczoznawcy? w aso juz zapowiedzieli ze przebieg za duzy i na pewno reklamacja bedzie odrzucona bo pl drogi.
!markos
Wszystko da się reklamować, różnią się tylko efekty. Rzeczoznawca to raczej dopiero jeśli gwarant nie uzna reklamacji. Sprawdź kto jest gwarantem, może być tak, że to producent opon, a nie Mercedes.
Porszak
Gwarantem jest producent opon.
!markos
Wiesz, z tym to jak z każdą reklamacją. Niech zrobią zdjęcia, zabiorą koło, zamontuj dojazdówkę, niech to rozpatrzą, a jak odrzucąm to dopiero będziesz myślał co dalej.
usuniety
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 13 Aug 2014 - 23:58) *
Maxim555 jak sie przyjrzysz, to na podanej aukcji widac lacznik na gorze zdjecia. Rozsuwa sie jakvy zabezpieczenie i widac, ze sa dwie czesci plastiku, ale nie moge ich rozkrecic.


A nie jest to przypadkiem samonapinacz wink.gif ? w peugeocie 206 zdejmuje się plastik zabezpieczający samonapinacz linki sprzęgła dopiero po jej zamontowaniu. Kiedyś zdjąłem przed montażem i linka do teraz leży na półce smile.gif a ja musiałem kupić drugą bo nie byłem jej w stanie zamontować.
Maxim555
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 13 Aug 2014 - 23:58) *
Maxim555 jak sie przyjrzysz, to na podanej aukcji widac lacznik na gorze zdjecia. Rozsuwa sie jakvy zabezpieczenie i widac, ze sa dwie czesci plastiku, ale nie moge ich rozkrecic.


Zobacz na tej aukcji http://allegro.pl/linka-gazu-renault-espac...4486251230.html
To jest coś podobnego do tego co masz u siebie. W środku jest sprężynka, dzieli to pancerz linki na dwie części, ale linka się nie rozczepia w tym. Zauważ że skok pedału gazu może być większy niż skok cięgna przepustnicy. Kiedy przepustnica otworzy się do końca, a pod pedałem jeszcze trochę zostanie, to dociskając go, ten plastikowy element skraca się i nic się nie uszkadza. Miałem tak w Reno, ale wydaj mi się że wszędzie tak jest.
Linkę zdejmij przy pedale, od strony silnika z gumy która jest w grodzi wyjmij plastik, przez który przechodzi linka. Potem do komory silnika wciśnij gumę, przez którą przechodzi linka w okolicach pedału i tak ją wyciągniesz. Element o którym myślisz, jest za wąski żeby w nim łączyła się linka.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.