Feluke
Sat, 09 Oct 2010 - 22:25
CYTAT(caro86wlkp @ Sat, 09 Oct 2010 - 19:38)
nawet jak ustawienia twardości będą identyczne?
Jezeli ich charakterystyka bedzie taka sama to nic nie odczuje. Najwyzej made in china szybciej padna albo straca swoja charakterystyke.
CYTAT(pavel @ Thu, 07 Oct 2010 - 16:20)
te odważniki w tym miejscu są kompletnie pozbawione sensu
CYTAT(the.wolf @ Thu, 07 Oct 2010 - 16:42)
niezle jaja z tymi odwaznikami
rownie dobrze mozna przykelic je sobie na szybę
Nie znacie sie, to jest super skomplikowana operacja dostosowania masy zawieszenia do czestotliwosci rezonansowej sprezyny aby z zawieszenia wycisnac maksimum performance.
Szydło
Sun, 10 Oct 2010 - 10:51
Jakie Volvo miało skrzynię biegów w układzie transaxle ? Widziałem coś takiego ostatnio na szrocie u znajomego, byłem pewny, że to alfa a jednak na odlewie był napis Volvo... Tak z ciekawości tylko pytam
simpson
Sun, 10 Oct 2010 - 10:54
CYTAT(Szydło @ Sun, 10 Oct 2010 - 10:51)
Jakie Volvo miało skrzynię biegów w układzie transaxle ? Widziałem coś takiego ostatnio na szrocie u znajomego, byłem pewny, że to alfa a jednak na odlewie był napis Volvo... Tak z ciekawości tylko pytam
Seria 300 Volvo.
Szydło
Sun, 10 Oct 2010 - 12:26
Faktycznie seria 300, taka sama jak w tym temacie:
http://www.volvo300mania.com/forum-uk/view...00&start=30Nigdy bym nie pomyślał, że Volvo miało kiedyś transaxle. Dzięki
ernest
Sun, 10 Oct 2010 - 20:00
Czy ustawiając gwint, należy kierować się tym, żeby auto stało równo (wówczas jest nieco inna wysokość na samym gwincie lewo-prawo) czy raczej, żeby gwint był równo ustawiony (wtedy z kolei auto jest nieco przechylone na stronę)?
Auto proste, gwint KW.
caro
Sun, 10 Oct 2010 - 20:10
http://pewneauta.net/ są pewne ? Ktoś kupował coś od nich ?
kompot
Sun, 10 Oct 2010 - 20:18
CYTAT(ernest @ Sun, 10 Oct 2010 - 20:00)
Czy ustawiając gwint, należy kierować się tym, żeby auto stało równo (wówczas jest nieco inna wysokość na samym gwincie lewo-prawo) czy raczej, żeby gwint był równo ustawiony (wtedy z kolei auto jest nieco przechylone na stronę)?
Auto proste, gwint KW.
Na szybko odpowiem, że osobiście bez dwóch zdań kierowałbym się równym ustawieniem auta, ale jest tu sporo osób, które pięknie rozmkminiają zawiasy i na pewno ktoś kompetentny zaraz to potwierdzi/zdementuje.
Marian Łódź
Tue, 12 Oct 2010 - 15:36
Panowie potrzebuje informacji jaki akumulator jest montowany przez fabrykę do fiata pandy 1.3 multijet. Będe wdzieczny za informacje (pojemność) pozdrawiam
SajneK
Tue, 12 Oct 2010 - 15:45
53Ah 540A
Marlon
Tue, 12 Oct 2010 - 15:56
Czy da sie jakoś dobrze i niedrogo regenerować xenony? W moim 407 świecą żałośnie po 5 latach i ponad 300kkm.
Widziałem jakies nieliczne ogloszenia n/t regeneracji xenonów, polerowania soczewek czy naprawy odbłyśników, nie wiem na czym to polega. Wolałbym kogoś z forumowego polecenia, oczywiscie najlepiej w Warszawie.
Marlon
Tue, 12 Oct 2010 - 15:56
Czy da sie jakoś dobrze i niedrogo regenerować xenony? W moim 407 świecą żałośnie po 5 latach i ponad 300kkm.
Widziałem jakies nieliczne ogloszenia n/t regeneracji xenonów, polerowania soczewek czy naprawy odbłyśników, nie wiem na czym to polega. Wolałbym kogoś z forumowego polecenia, oczywiscie najlepiej w Warszawie.
jagus
Tue, 12 Oct 2010 - 17:18
zmien zarniki.
ja sprawdzalem swietlnosc(?) w swoim e46 to wyszlo 2.2 (w jakiejs skali)
normalne auta maja 4.2?
a po zmianie zarnikow mialem 8,5 i roznice bylo widac po kilu dniach jak sie rozswietlily.
Marlon
Tue, 12 Oct 2010 - 19:01
CYTAT(jagus @ Tue, 12 Oct 2010 - 17:18)
zmien zarniki.
ja sprawdzalem swietlnosc(?) w swoim e46 to wyszlo 2.2 (w jakiejs skali)
normalne auta maja 4.2?
a po zmianie zarnikow mialem 8,5 i roznice bylo widac po kilu dniach jak sie rozswietlily.
Rzeczywiście, zmiana samego żarnika (czy palnika? nazewnictwo tutaj też jest różne) to wydatek 150 - 300pln.
Jakie powinienem kupić? Pug 407, zwykłe xenony (nie bi-), lampy z soczewką. To będzie D4S?
Wiem, że jest jakiś dopuszczalny zakres kolorów, jakie warto kupić? 6000K?
jagus
Tue, 12 Oct 2010 - 20:27
w e46 sa d2s.
jakie sa w 407 nie wiem. wyciagnij zarnik i zobacz co na nim pisze, wymiana prosta jak zwykla zarowka.
albo jedz na stacje i za free powinni co sprawdzic swiatla.
caro86wlkp
Tue, 12 Oct 2010 - 21:05
która firma robi lepsze części VAICO czy FEBI BILSTEIN? dokładnie chodzi o pompe oleju, ceny podobne:
http://www.motoneo.pl/m-VW-1997-GOLF_III_1...oleju.html#kat1
wizard
Wed, 13 Oct 2010 - 10:40
Mam następujący problem. Po uruchomieniu auta, przez pierwsze 5km bardzo opornie wchodzi 2,3 bieg. Im zimniej robi się na zewnątrz tym gorzej biegi wchodzą na pierwszych kilometrach jazdy autem. Później jak olej w skrzyni ma już właściwą temperaturę trójka wchodzi bez problemu, dwójka również przestaje haczyć.
bezduszny
Wed, 13 Oct 2010 - 10:45
jakie afto i z jaką skrzynią ?
wizard
Wed, 13 Oct 2010 - 10:52
Mam następujący problem. Na pierwszych kilometrach jazdy samochodem (zaraz po odpaleniu, zimny silnik, olej w skrzyni) skrzynia haczy przy wrzucaniu 2,3 biegu. Przy redukcji na 2 muszę zrobić między-gaz. Problem nasilił się teraz, wraz z obniżeniem temperatury na zewnątrz. Po przejechaniu około 10km wydaje się, że olej w skrzyni ma już właściwą temperaturę pracy i "trójka" wchodzi bez problemu, dwójka też znacznie lepiej. No i teraz pytanie:
Mam zacząć szukanie synchronizatorów czy problem rozwiąże wymiana oleju na oryginał. Warto w takim przypadku wlać olej z dużą ilością dodatków czyszczących czy zrobię tym więcej szkody niż pożytku?
EDIT: Przepraszam. Myślałem, że tamten post się nie wysłał. Pacjent to civic z B16A2 a skrzynia Y21
matteusz
Wed, 13 Oct 2010 - 13:32
Pytanie z d*py, ale chciałbym wiedzieć jak wygląda kwestia spalania M3 E36 vs Impreza GT. Intersuje mnie jakich wartości można się spodziewać po obu tych autach w różnych warunkach eksploatacji (miasto, trasa, cykl mieszany) w normalnej, codziennej jeździe, a nie przy upalaniu.
Tylko nie piszcie, że palą ile się wleje, albo że jak pytam o spalanie to znaczy, że mnie nie stać, po prostu potrzebuję wiarygodnych informacji.
luke8
Wed, 13 Oct 2010 - 14:04
CYTAT(Marlon @ Tue, 12 Oct 2010 - 15:56)
Czy da sie jakoś dobrze i niedrogo regenerować xenony? W moim 407 świecą żałośnie po 5 latach i ponad 300kkm.
Widziałem jakies nieliczne ogloszenia n/t regeneracji xenonów, polerowania soczewek czy naprawy odbłyśników, nie wiem na czym to polega. Wolałbym kogoś z forumowego polecenia, oczywiscie najlepiej w Warszawie.
5 lat lol nie swieca na fioletowo? Jesli reflektor jest ok to wymien palniki i zadne 6000k, seryjna barwa 4300k i tyle. Nie musza byc philipsa/osrama, dobrej jakosci z gwarancja kupisz za 80-120zl/szt. W twoim pugu sa palniki D2S.
lovwelas
Wed, 13 Oct 2010 - 14:30
Golf mk2 16v skrzynia 5b 2Y zakleszczyła sie na 3 biegu.Zdarzylo mi sie to pierwszy raz, stalo sie to przy normalnej spokojnej jezdzie, skrzynia zawsze chodzila rewelacyjnie zadnych oznak zuzycia synchronizatorów czyli zgrzytów itp. Biegi nigdy nie haczyły, olej w skrzyni jest.
Czy da rade to jakoś odkleszczyć czy mam zacząc szukac innej skrzyni ?
Pytanie moze lamerskie ale ja słaby mechanik jestem a w moim miescie nikt nie jest mi w stanie tego zrobić.
the Hitcher
Wed, 13 Oct 2010 - 16:07
pytanie o opony: fakt czy mit??
opony zimowe, z racji tego że są bardziej "miękkie" będą lepiej kleić przy starcie w wyścigu na 1/4 od średniej klasy opon letnich. mówimy o suchym asfalcie raczej... auto, jeżeli ma to znaczenie, niezbyt mocne... powiedzmy < ~150KM. pora letnia, czyli temperatury plusowe jak najbardziej
prawda to czy bajka?
caro86wlkp
Wed, 13 Oct 2010 - 17:01
chyba prawda, jak rozgrzałem zimówki 185 to na pierwszym biegu nie mogłem spalić laczka gdzie letnie 205 normalnie pale na 2 biegu, fwd 150km
Jedenasty
Wed, 13 Oct 2010 - 17:16
prawda, opona lepiej sklei bo miękka guma - na takie zastosowanie zimówek słyszałem nawet określenie slicki dla ubogich
pzdr
pavel
Wed, 13 Oct 2010 - 17:23
CYTAT(lovwelas @ Wed, 13 Oct 2010 - 14:30)
Czy da rade to jakoś odkleszczyć czy mam zacząc szukac innej skrzyni ?
Weź kogoś do pomocy żeby poruszał samochodem przód/tył a Ty próbuj poruszać wybierakiem na skrzyni. Możesz ewentualnie użyć jakiegoś trzonka jako dźwigni i skrzynia powinna się odkleszczyć
the.wolf
Wed, 13 Oct 2010 - 17:32
CYTAT(matteusz @ Wed, 13 Oct 2010 - 13:32)
Pytanie z d*py, ale chciałbym wiedzieć jak wygląda kwestia spalania M3 E36 vs Impreza GT. Intersuje mnie jakich wartości można się spodziewać po obu tych autach w różnych warunkach eksploatacji (miasto, trasa, cykl mieszany) w normalnej, codziennej jeździe, a nie przy upalaniu.
Tylko nie piszcie, że palą ile się wleje, albo że jak pytam o spalanie to znaczy, że mnie nie stać, po prostu potrzebuję wiarygodnych informacji.
impreza przy normlanej, dosc dynamicznej jezdzie po miescie pali do 14l/100km. Wszystko zalezy od tego co kto nazywa jazda dynamiczna. Znecanie sie na ulicy (w ruchu miejskim) to do 17l/100km. Jesli malo stoisz w korku i noga nie swedzi to na luzie 12L. Znam przypadki konsumcji na poziomie 10-11 ale to marna jazda.
Najgorzej jest zima. spalanie nie schodzi ponizej 17L
I pytanko na koncu.
Samochod w letniej wersji ma opony 235/55/19 index V.
Szukam zimówki 235/60/18 i wszystkie maja index H. Nie ma zimowek z indexem V. Jak ma sie do tego homologacja?
Czacza
Wed, 13 Oct 2010 - 18:00
Eee no, nie powinno być problemu. Nie wiem jak w niemczech, ale u nas looz. Tylko nie lataj ponad 2paki na zimie. A że to SUV pewnie jakiś, to chyba dasz radę
matteusz
Wed, 13 Oct 2010 - 18:01
Wolf, dzięki.
Teraz jeszcze jakiś user M3 jest proszony o wypowiedzenie się na ten temat.
I jeszcze jedno jak się ma jazda takim M3 do warunków zimowych? Da radę jeździć, czy to bardziej męka niż jazda?
bezduszny
Wed, 13 Oct 2010 - 18:04
CYTAT(the.wolf @ Wed, 13 Oct 2010 - 17:32)
Samochod w letniej wersji ma opony 235/55/19 index V.
Szukam zimówki 235/60/18 i wszystkie maja index H. Nie ma zimowek z indexem V. Jak ma sie do tego homologacja?
Są, proszę:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=Wi
the.wolf
Wed, 13 Oct 2010 - 18:16
no prosze a jednak sa. Dzieki!
Szydło
Wed, 13 Oct 2010 - 22:50
CYTAT(wizard @ Wed, 13 Oct 2010 - 10:52)
Mam następujący problem. Na pierwszych kilometrach jazdy samochodem (zaraz po odpaleniu, zimny silnik, olej w skrzyni) skrzynia haczy przy wrzucaniu 2,3 biegu. Przy redukcji na 2 muszę zrobić między-gaz. Problem nasilił się teraz, wraz z obniżeniem temperatury na zewnątrz. Po przejechaniu około 10km wydaje się, że olej w skrzyni ma już właściwą temperaturę pracy i "trójka" wchodzi bez problemu, dwójka też znacznie lepiej. No i teraz pytanie:
Mam zacząć szukanie synchronizatorów czy problem rozwiąże wymiana oleju na oryginał. Warto w takim przypadku wlać olej z dużą ilością dodatków czyszczących czy zrobię tym więcej szkody niż pożytku?
EDIT: Przepraszam. Myślałem, że tamten post się nie wysłał. Pacjent to civic z B16A2 a skrzynia Y21
Pewnie masz wlany do skrzyni jakiś uniwersalny olej np. 85W/90. Manualne skrzynie biegów Hondy powinny chodzić na oleju Honda MTF (dostępnym w serwisie).
Feluke
Thu, 14 Oct 2010 - 12:49
CYTAT(the Hitcher @ Wed, 13 Oct 2010 - 16:07)
pytanie o opony: fakt czy mit??
opony zimowe, z racji tego że są bardziej "miękkie" będą lepiej kleić przy starcie w wyścigu na 1/4 od średniej klasy opon letnich. mówimy o suchym asfalcie raczej... auto, jeżeli ma to znaczenie, niezbyt mocne... powiedzmy < ~150KM. pora letnia, czyli temperatury plusowe jak najbardziej
prawda to czy bajka?
CYTAT(caro86wlkp @ Wed, 13 Oct 2010 - 17:01)
chyba prawda, jak rozgrzałem zimówki 185 to na pierwszym biegu nie mogłem spalić laczka gdzie letnie 205 normalnie pale na 2 biegu, fwd 150km
CYTAT(AWSA @ Wed, 13 Oct 2010 - 17:16)
prawda, opona lepiej sklei bo miękka guma - na takie zastosowanie zimówek słyszałem nawet określenie slicki dla ubogich
pzdr
Teoretycznie mieksza mieszanka powinna tak zadzialac ale bierznik powoduje ze tak nie bedzie. Chyba ze sie naprawde porzadnie rozgrzeje opone i wtedy robi sie z niej slick. W innym przypadku "letnia" bedzie lepsza. Potwierdza to masa testow zimowe vs letnie.
Luckystrike1979
Thu, 14 Oct 2010 - 14:51
1.8 T - seria 225KM, odpinamy fizycznie przepływkę Rożnica powinna być WYCZUWALNA ? Moc , wkręcanie na obroty itd ?
mile
Thu, 14 Oct 2010 - 15:27
Czym,poza utrudnionym odpalaniem,może skutkować przestawiony kąt wtrysku w 1.9TDI VP ?
k-meal
Thu, 14 Oct 2010 - 15:39
CYTAT(mile @ Thu, 14 Oct 2010 - 15:27)
Czym,poza utrudnionym odpalaniem,może skutkować przestawiony kąt wtrysku w 1.9TDI VP ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194131Czy silnik 2.0dci 150KM to takie samo padlo jak 1,9 ?
mile
Thu, 14 Oct 2010 - 15:45
Dzięki,trzeba będzie się wybrać na ustawienie bo w zime zakatuje akumulator od kręcenia.
k-meal
Thu, 14 Oct 2010 - 16:49
CYTAT(mile @ Thu, 14 Oct 2010 - 15:45)
Dzięki,trzeba będzie się wybrać na ustawienie bo w zime zakatuje akumulator od kręcenia.
Gdybys chcial sam to zrobic:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235
lovwelas
Thu, 14 Oct 2010 - 18:39
CYTAT(pavel @ Wed, 13 Oct 2010 - 17:23)
Weź kogoś do pomocy żeby poruszał samochodem przód/tył a Ty próbuj poruszać wybierakiem na skrzyni. Możesz ewentualnie użyć jakiegoś trzonka jako dźwigni i skrzynia powinna się odkleszczyć
Dzieki za porade
Zrobiłem dziś tak jak napisałeś ale bez skutku niestety.
Ma ktoś jeszcze może jakieś pomysły jak sobie poradzic z problemem zakleszczonej skrzyni??
Z góry dzięki za info
wizard
Thu, 14 Oct 2010 - 19:01
CYTAT(Szydło @ Wed, 13 Oct 2010 - 22:50)
Pewnie masz wlany do skrzyni jakiś uniwersalny olej np. 85W/90. Manualne skrzynie biegów Hondy powinny chodzić na oleju Honda MTF (dostępnym w serwisie).
Dzięki, w takim razie zaleje MTF'em. Nie wiem co tam poprzedni właściciel wlał za dziadostwo.
k-meal
Fri, 15 Oct 2010 - 09:41
Czy Impreza GT/WRX kombi jest wygodnym, rodzinnym autem?
bezduszny
Fri, 15 Oct 2010 - 09:49
zależy jak zdefiniujesz słowo "wygoda"
wg mnie ... nie jest
the.wolf
Fri, 15 Oct 2010 - 10:05
CYTAT(k-meal @ Fri, 15 Oct 2010 - 09:41)
Czy Impreza GT/WRX kombi jest wygodnym, rodzinnym autem?
WRX duzo bardziej niz GTek. GTek jest sporo twardszy nic wrx, gorzej wyciszony i troche jednak mniejszy.
frugopl
Fri, 15 Oct 2010 - 15:25
W ktorym dokladnie miejscu w Calibrze 2.0 8v 1993r. znajduje sie nr silnika??
matteusz
Fri, 15 Oct 2010 - 18:49
CYTAT(the.wolf @ Fri, 15 Oct 2010 - 10:05)
WRX duzo bardziej niz GTek. GTek jest sporo twardszy nic wrx, gorzej wyciszony i troche jednak mniejszy.
To chyba zależy o którego WRX'a chodzi, bo jak o generację GC to chyba będzie jeszcze mniej komfortowy od GT'ka.
Sane
Fri, 15 Oct 2010 - 18:58
CYTAT(Szydło @ Wed, 13 Oct 2010 - 22:50)
Pewnie masz wlany do skrzyni jakiś uniwersalny olej np. 85W/90. Manualne skrzynie biegów Hondy powinny chodzić na oleju Honda MTF (dostępnym w serwisie).
Wg manuala wystarczy silnikowy olej 10W30 lub 10W40. Ja mam S20 zalaną Mobilem 10W40 i biegi wchodzą świetnie niezależnie od temperatury
MrUw@
Fri, 15 Oct 2010 - 19:22
CYTAT(frugopl @ Fri, 15 Oct 2010 - 15:25)
W ktorym dokladnie miejscu w Calibrze 2.0 8v 1993r. znajduje sie nr silnika??
k-meal
Fri, 15 Oct 2010 - 19:38
CYTAT(matteusz @ Fri, 15 Oct 2010 - 18:49)
To chyba zależy o którego WRX'a chodzi, bo jak o generację GC to chyba będzie jeszcze mniej komfortowy od GT'ka.
Od 2001 bodajze. Bug eye.
the.wolf
Sat, 16 Oct 2010 - 11:05
CYTAT(matteusz @ Fri, 15 Oct 2010 - 18:49)
To chyba zależy o którego WRX'a chodzi, bo jak o generację GC to chyba będzie jeszcze mniej komfortowy od GT'ka.
porownujac GT/WRX raczej wiadomo ze chodzi o porownanie klasyka i newage'a. WRX to tak mniej wiecej odpowiednik gtka u japsów. Mowie o wersji podstawowej.
k-meal przyjedz do wawy to sobie potestujesz co i jak na jakims spocie.
matteusz
Sat, 16 Oct 2010 - 14:30
CYTAT(the.wolf @ Sat, 16 Oct 2010 - 11:05)
porownujac GT/WRX raczej wiadomo ze chodzi o porownanie klasyka i newage'a. WRX to tak mniej wiecej odpowiednik gtka u japsów. Mowie o wersji podstawowej.
Dla mnie nie było to oczywiste
Jak przeczytałem post k-meal'a to pomyślałem, że chodzi o tą samą generację. Stąd moja wypowiedź
k-meal
Sat, 16 Oct 2010 - 22:25
CYTAT(the.wolf @ Sat, 16 Oct 2010 - 11:05)
k-meal przyjedz do wawy to sobie potestujesz co i jak na jakims spocie.
kawalek mam do stolycy, ale sprobuje cos znalezc w mojej okolicy. moja mnie cisnie, zeby kupic jakies auto na zime i pasuje mi to rozegrac tak, zeby bylo dobrze.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.