Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Maciass
Dzięki za odpowiedzi, auto to e46.
Tarantula
Audi a4 b6 1.8t bex 190km. Za jakis czas bede musial wymienic sprzeglo i dwumas. W planach jest moc 250km i teraz pytanie czy kupywac seryjny zestaw czy jakis sportowy zamiennik? Seria poradzi sobie z okolo 250km? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
kogutos
Czy ktokolwiek z kolegów próbował przystosować felgi o rozstawie 5x112 do 5x108 bez używania dystansów zmieniających rozstaw? Na pewno zmiana 5x108 na 5x110 jest wykonalna na pływających śrubach/nakrętkach,to wiem. Dzisiaj przymierzałem 5x112 do 5x108 i niestety brakuje otworom jakieś 1,5mm żeby wlazła. Wiadomo,że felga centruje się na piaście także tutaj nie ma problemu, zastosować można odpowiednie pierścienie ale co zrobić z otworami? Czy proste rozfrezowanie otworów w feldze na delikatnie fasolki jest możliwe i czy teoretycznie po skręceniu będzie się to trzymać? pzdr.
flapjck1
CYTAT(kogutos @ Thu, 12 Dec 2013 - 12:28) *
Czy ktokolwiek z kolegów próbował przystosować felgi o rozstawie 5x112 do 5x108 bez używania dystansów zmieniających rozstaw? Na pewno zmiana 5x108 na 5x110 jest wykonalna na pływających śrubach/nakrętkach,to wiem. Dzisiaj przymierzałem 5x112 do 5x108 i niestety brakuje otworom jakieś 1,5mm żeby wlazła. Wiadomo,że felga centruje się na piaście także tutaj nie ma problemu, zastosować można odpowiednie pierścienie ale co zrobić z otworami? Czy proste rozfrezowanie otworów w feldze na delikatnie fasolki jest możliwe i czy teoretycznie po skręceniu będzie się to trzymać? pzdr.


jezeli gniazda pod sruby w feldze sa wciskane to mozna je wycisnac i dorobic mimosrodowe
Andrzej87
Potrzebuję skrócić wał napędowy w E36, którego będę używał na co dzień. Czy taka operacja jest trwała i bezpieczna?

Może ktoś polecić sprawdzony zakład w Warszawie i okolicy?
plastek
jaki klucz pneumatyczny udarowy wybrać?

JA-I-0924 JONNESWAY - ok 1220NM i 560zł

YATO Klucz pneumatyczny 1/2'' 570 nm YT-09505 - 450zl

Klucz Pneumatyczny 1/2 1356nm, YATO YT-0953 - 470zł


Jonneswaya mialem w reku , wydaje sie całkiem ok , i pracował na niskim ciśnieniu już bardzo dobrze
tomek 1980
Witam, mamy w pracy klucz YATO i muszę powiedzieć, że jest najmocniejszy, najmocniejszy z pozostałych pneumatów, bo mamy ich kilka różnych sztuk. Wybrałbym chyba ten za 470zł.
Jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą.
Pozdrawiam.
[Yossarian]
BMW M44B19. Problem następujący: Odpalam auto, jadę około 5 minut spokojnie, trzymam równe obroty (około 2-2.5 tyś) i nagle auto zaczyna zwalniać. Po chwili zaczyna sie przerywanie. Wciskam gaz -szarpie. Trochę poprzerywa, dalej normalnie. Przez jeszcze jakiś czas (10-15 minut) przy wciśnięciu gazu na niskich obrotach zdaża się przerwać. Dalej już jest totalnie normalnie. Im zimniej na zewnątrz, tym dłużej cały ten cykl trwa. Bardziej mi sie wydaje, że to problem z brakiem paliwa, niż z zapłonem - w wydech nie strzela, benzyną nie śmierdzi. Kable WN nowe, świece też. Pytanie: co to może być? Termostat? Przepływomierz? Jeszcze co innego? Dzieje sie to tylko przy niskich (2-3tyś) obrotach

Z góry dziękuję za pomoc

PS LPG nie mam

EDIT Gdyby ktoś przypadkiem teraz trafił na ten post, to winna okazała się sonda lambda
Joker
CYTAT([Yossarian] @ Fri, 13 Dec 2013 - 08:14) *

BMW M44B19. Problem następujący: Odpalam auto, jadę około 5 minut spokojnie, trzymam równe obroty (około 2-2.5 tyś) i nagle auto zaczyna zwalniać. Po chwili zaczyna sie przerywanie. Wciskam gaz -szarpie. Trochę poprzerywa, dalej normalnie. Przez jeszcze jakiś czas (10-15 minut) przy wciśnięciu gazu na niskich obrotach zdaża się przerwać. Dalej już jest totalnie normalnie. Im zimniej na zewnątrz, tym dłużej cały ten cykl trwa. Bardziej mi sie wydaje, że to problem z brakiem paliwa, niż z zapłonem - w wydech nie strzela, benzyną nie śmierdzi. Kable WN nowe, świece też. Pytanie: co to może być? Termostat? Przepływomierz? Jeszcze co innego? Dzieje sie to tylko przy niskich (2-3tyś) obrotach

Z góry dziękuję za pomoc

PS LPG nie mam


Kable WN? To tam nie ma cewek?
[Yossarian]
No właśnie te M44 tak są zrobione:
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/12...kL/sM/r1995/m02
mate96
Szukam kawałka wydechu pod turbo z VW 1.9 TDI PD (mocowanie V-band).

Interesuje mnie kawałek do kata, najlepiej z poprzecznego silnika. Materiał obojętny, liczy się cena. Dzwoniłem już chyba wszędzie i pupa. Nikt nie ma takiego kawałka, co najwyżej downpipe z katalizatorem a to mi jest całkiem nie potrzebne. Gdzie tego szukać? Ma ktoś coś takiego pod garażem?
peerbe111
Może ktoś doradzi, gdzie szukać przyczyny moich problemów smile.gif Otóż samochód na gazie mi chodzi normalnie, a na benzynie nie na wszystkie cylindry. Z gazem w podłodze można osiągnąć max 40 km/h i telepie niemiłosiernie. Samochód ma wtrysk jednopunktowy. Pompa paliwa się poddała?
usuniety
Zna ktoś jakieś szwedzkie racingforum ?
Pawlak
CYTAT(kogutos @ Thu, 12 Dec 2013 - 12:28) *
Czy ktokolwiek z kolegów próbował przystosować felgi o rozstawie 5x112 do 5x108 bez używania dystansów zmieniających rozstaw? Na pewno zmiana 5x108 na 5x110 jest wykonalna na pływających śrubach/nakrętkach,to wiem. Dzisiaj przymierzałem 5x112 do 5x108 i niestety brakuje otworom jakieś 1,5mm żeby wlazła. Wiadomo,że felga centruje się na piaście także tutaj nie ma problemu, zastosować można odpowiednie pierścienie ale co zrobić z otworami? Czy proste rozfrezowanie otworów w feldze na delikatnie fasolki jest możliwe i czy teoretycznie po skręceniu będzie się to trzymać? pzdr.


Jeżeli masz felgi z dekielkami to można zrobić nowe otwory pomiędzy starymi. Mi firma zajmująca się cnc wyceniła przerobienie z 4x108 na 4x100- 50zł od felgi.
sadam55
http://www.racingforum.pl/jarzmazaciski-ta...00-t115348.html

przypasuje P&P do fabii, czy trzeba zwrotnice zmieniać?
bielawa
Zależy czy masz odkręcalne jarzma u siebie w fabii. zapewne nie masz.
mam taki zestaw, stan oem praktycznie new i leży i czeka aż znajdę zwrotnicę w dobrej cenie.
simpson
CYTAT(usuniety @ Sat, 14 Dec 2013 - 12:27) *
Zna ktoś jakieś szwedzkie racingforum ?

http://www.zatzy.com/forum.php
usuniety
CYTAT(simpson @ Sun, 15 Dec 2013 - 10:52) *

Dzięki !
RunMadafaka
e36 czy skrzynia od m20 pasuje do m50? na zdjęciach niby podobne,a le wiadomo jak to na zdjeciu..
e38 99 rok, po odpaleniu auta nagle zgasł wyswietlacz klimatronica- zero reakcji na guziki itd, nic nie wyswietla. mimo wszystko z nawiewów cos tam wieje, ktoś wie co to może być? bezpieczniki niby ok
maaaad
Skrzynia m20 pasuje do m50, ale będzie przechylona w stosunku do skrzyni z m50.
Misior
Czy ktoś kiedyś sprawdzał czy w samochodzie z sekwencyjnym podtlenkiem LPG lepiej/taniej w zimie jest zapalić samochód i poczekać aż się zagrzeje i przełączy na gaz czy lepiej normalnie jechać i żeby się dogrzał i przełączył w trakcie jazdy?
Pietrek.L
Co zrobić z 15letnią benzyną ołowiową?

Przy okazji pozbęde sie starych gratów prl (migacze fso, spojler przedni z borewicza, cewka trabek albo syrena i inne) kontakt pw.

https://www.youtube.com/watch?v=bRGg9ni_B9w...be_gdata_player

Maxim555
CYTAT(Misior @ Sun, 15 Dec 2013 - 20:33) *
Czy ktoś kiedyś sprawdzał czy w samochodzie z sekwencyjnym podtlenkiem LPG lepiej/taniej w zimie jest zapalić samochód i poczekać aż się zagrzeje i przełączy na gaz czy lepiej normalnie jechać i żeby się dogrzał i przełączył w trakcie jazdy?

Zdecydowanie taniej jest bez nagrzewania na postoju. Jak masz warunki to pomyśl o grzałce na prąd w misce olejowej, stare mercedesy miały fabrycznie taki patent.
Porszak
CYTAT(Pietrek.L @ Sun, 15 Dec 2013 - 21:45) *
Co zrobić z 15letnią benzyną ołowiową?

a zapala sie jeszcze w ogóle? wlać do zuzytego oleju po trochu..?
Pietrek.L
pali się pali. Do vectry bym wlał ale boje sie o wtryski i kata. To jest ta żołta 8X ileś
kamil.k
CYTAT(Maxim555 @ Mon, 16 Dec 2013 - 11:24) *
Zdecydowanie taniej jest bez nagrzewania na postoju. Jak masz warunki to pomyśl o grzałce na prąd w misce olejowej, stare mercedesy miały fabrycznie taki patent.



grzałka w misce to zapewne wersja skandynawska i to by pomogło tylko że nie jest to takie proste do zrobienia

prostsze i popularniejsze jest wstawienie podgrzewacza paliwa z diesla jako podgrzewacza płynu przed parownikiem
Andrzej87
Potrzebuję skrócić wał napędowy w E36, którego będę używał na co dzień. Czy taka operacja jest trwała i bezpieczna?

Może ktoś polecić sprawdzony zakład w Warszawie i okolicy?
Porszak
CYTAT(Pietrek.L @ Mon, 16 Dec 2013 - 19:41) *
pali się pali. Do vectry bym wlał ale boje sie o wtryski i kata. To jest ta żołta 8X ileś

jesli nie masz komu tego oddac do jakiejs niewymagajacej maszyny typu uaz to kup moze jakis octan booster i dolewaj sobie po 5L do kazdego zbiornika paliwa i git
Misior
CYTAT(kamil.k @ Mon, 16 Dec 2013 - 20:03) *
prostsze i popularniejsze jest wstawienie podgrzewacza paliwa z diesla jako podgrzewacza płynu przed parownikiem

o tym nie pomyslalem zeby zastosowac w benzynie. Tylko czy wtryski beda juz odpowiednio rozgrzane? Bo jak jest niska temperatura to cykaja na sucho.
Z grzalka to tez nie problem ale to raczej w uzytkowych dieslach bo w zwyklym golfie ktorym jezdze kiedy mi sie zachce nie bede myslal o wlaczaniu grzalki ktora zuzyje wiecej pradu niz zaoszczedze paliwa smile.gif
MuMineQ
CYTAT(Misior @ Tue, 17 Dec 2013 - 07:51) *
o tym nie pomyslalem zeby zastosowac w benzynie. Tylko czy wtryski beda juz odpowiednio rozgrzane? Bo jak jest niska temperatura to cykaja na sucho.
Z grzalka to tez nie problem ale to raczej w uzytkowych dieslach bo w zwyklym golfie ktorym jezdze kiedy mi sie zachce nie bede myslal o wlaczaniu grzalki ktora zuzyje wiecej pradu niz zaoszczedze paliwa smile.gif


Mam taką grzałkę DEFA od 2 czy 3 lat i polecam, w civicu wkręca się ją zamiast śruby spustowej płynu chłodniczego w bloku silnika. W 15-30 minut nagrzewa płyn 40 stopni powyżej temperatury otoczenia (mam dodatkowe wskaźniki VDO więc tak wiem to, nie polegam na danych producenta wink.gif). Jak jeszcze nie miałem garażu to topiło śnieg na masce. Zakupiłem włącznik czasowy jak do lampek choinkowych, ustawiam kiedy ma grzać a koszt ogrzewania samochodu 30 minut dziennie to kilka złotych w skali miesiąca... grzałka ma 550W.
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 16 Dec 2013 - 20:49) *
Potrzebuję skrócić wał napędowy w E36, którego będę używał na co dzień. Czy taka operacja jest trwała i bezpieczna?

Może ktoś polecić sprawdzony zakład w Warszawie i okolicy?



wolica kolo janek http://www.gknservice.com/pl/strona_glowna.html

lub grodzisk mazowiecki http://www.metmax.com.pl/kontakt.html
Misior
CYTAT(MuMineQ @ Tue, 17 Dec 2013 - 18:56) *
Mam taką grzałkę DEFA od 2 czy 3 lat i polecam

Dużo takich grzałek, dokładnie z DEFY montowaliśmy do sprinterów/lt'ków jeżdżących na piekarniach i wszyscy super zadowoleni właśnie dlatego że ciepło odrazu i w tym przypadku spalanie mniejsze bo się jedzie z rozgrzanym silnikiem. Ale czy sprawdzałeś może czy są z tego jakieś korzyści w małej benzynie? Nie pytam dlatego żeby tak zrobić i oszczędzać 5zł na rok smile.gif tylko z ciekawości.
Maxim555
CYTAT(Misior @ Wed, 18 Dec 2013 - 08:23) *
Dużo takich grzałek, dokładnie z DEFY montowaliśmy do sprinterów/lt'ków jeżdżących na piekarniach i wszyscy super zadowoleni właśnie dlatego że ciepło odrazu i w tym przypadku spalanie mniejsze bo się jedzie z rozgrzanym silnikiem. Ale czy sprawdzałeś może czy są z tego jakieś korzyści w małej benzynie? Nie pytam dlatego żeby tak zrobić i oszczędzać 5zł na rok smile.gif tylko z ciekawości.


Wstępnie rozgrzany silnik, krócej będzie pracował na ssaniu. Spalanie na pewno wyjdzie mniejsze, ale chyba nie na tyle żeby miało to ekonomiczne uzasadnienie. Jak parkowałbym w garażu, albo pod domem, to na bank bym już taki patent miał, ze względu na komfort jaki on daje.
MuMineQ
CYTAT(Misior @ Wed, 18 Dec 2013 - 07:23) *
Dużo takich grzałek, dokładnie z DEFY montowaliśmy do sprinterów/lt'ków jeżdżących na piekarniach i wszyscy super zadowoleni właśnie dlatego że ciepło odrazu i w tym przypadku spalanie mniejsze bo się jedzie z rozgrzanym silnikiem. Ale czy sprawdzałeś może czy są z tego jakieś korzyści w małej benzynie? Nie pytam dlatego żeby tak zrobić i oszczędzać 5zł na rok smile.gif tylko z ciekawości.


Hm... szybciej schodzisz ze ssania, krótkie trasy nie dają tak silnikowi w dupę a to takie najczęściej robię 7km w jedną i spowrotem. Oszczędnością paliwa się zbytnio nie przejmowałem, oni i tak mało pali.
kamil.k
te grzałki są też na 12V ?? bo z ciekawości popatrzyłem i widze same sieciowe grzałki na 230V
Maxim555
O to właśnie chodzi, akumulator nie nagrzeje, rozładuje sie wczesniej.
rallyfan
Czy 1.6 Hdi 9H06 bedzie pasowal do peugeota experta? Bo widze ze jest tam jakies inne hdi o pojemnosci 1.6 o mocy 90km.
jackkpl
CYTAT(Maxim555 @ Thu, 19 Dec 2013 - 10:58) *
O to właśnie chodzi, akumulator nie nagrzeje, rozładuje sie wczesniej.


Kiedys sie zastanawialem, czy nie moznaby zrobic takiego dogrzewacza 2-3kW, ktory bedzie pracowal jak odpali sie silnik. Przez to,ze alternator mocniej obciazy silnik, to silnik szybciej sie nagrzeje, a dodatkowo podgrzewacz zrobilby swoje. Zamiast czekac 5-10 minut na nagrzanie, byloby to 2-3 minuty.

Mialem kiedys dolozony kompresor do wolnossaka, zarl on na tyle duzo mocy, ze auto po przejechaniu 1km mialo temp plynu ponad 50 stopni (temp otoczenia 0).
usuniety
Dużo pracy jest przy zakładaniu zestawu regeneracyjnego wybieraka w golfie mk2 ?
Jaką oliwą zalać 1.8 16v PL ?
Joker
Czy fizycznie w skrzyniach automatycznych P i N to ten sam tryb pracy z różnicą blokady na pozycji P ? Jeśli tak, to czy dotyczy to wszystkich skrzyń?
crup-nick
Pacjent Touran 1.9 TDI FL. Jak sprawdzić czy auto podlega zwykłemu serwisowi czy też LongLife?
Joker
A jaki sens ma w ogóle serwis LongLife? Twoje auto? Jeśli tak to zmień olej przynajmniej co 15 kkm lub raz w roku i tyle.
the Hitcher
jeżeli przekręcenie kluczyka w stacyjce powoduje, ze rozrusznik nie kreci, wszystkie swiatelka na desce swięcą się jakby mial kręcić, ale on nic i dopiero za którymś razem załapuje to jest wina stacyjki czy rozrusznika???

występuje czesciej na cieplym niz zimnym, na pewno wiecie o co mi chodzi, przekrecam do konca i jakby coś nie stykalo, wiec szybko kilka razy i w końcu łapie...
crup-nick
CYTAT(joker @ Sun, 22 Dec 2013 - 16:44) *
A jaki sens ma w ogóle serwis LongLife? Twoje auto? Jeśli tak to zmień olej przynajmniej co 15 kkm lub raz w roku i tyle.


Sensu oczywiście niema ale zostaje kwestia wyboru oleju. Auto mojego ojca. Olej ma być wymieniany częściej niż 15kkm ale nie wiem czy w takim wypadku zamówić olej 505.01 czy 507.
bielawa
jak ma dpf to 507. jak nie to 505 jak do zwyklego pd.
MikeB
CYTAT(the Hitcher @ Sun, 22 Dec 2013 - 17:13) *
jeżeli przekręcenie kluczyka w stacyjce powoduje, ze rozrusznik nie kreci, wszystkie swiatelka na desce swięcą się jakby mial kręcić, ale on nic i dopiero za którymś razem załapuje to jest wina stacyjki czy rozrusznika???

występuje czesciej na cieplym niz zimnym, na pewno wiecie o co mi chodzi, przekrecam do konca i jakby coś nie stykalo, wiec szybko kilka razy i w końcu łapie...


Rozrusznik, pewnie bendiks.
flapjck1
CYTAT(the Hitcher @ Sun, 22 Dec 2013 - 17:13) *
jeżeli przekręcenie kluczyka w stacyjce powoduje, ze rozrusznik nie kreci, wszystkie swiatelka na desce swięcą się jakby mial kręcić, ale on nic i dopiero za którymś razem załapuje to jest wina stacyjki czy rozrusznika???

występuje czesciej na cieplym niz zimnym, na pewno wiecie o co mi chodzi, przekrecam do konca i jakby coś nie stykalo, wiec szybko kilka razy i w końcu łapie...



jest kontrolka immo? jak jest to czy w takim przypadku zachowuje sie normalnie? jezeli nie zapala sie kontrolka immo to pewnie kluczyk/antena immo

jezeli nie: do sprawdzenia przekaznik startujacy rozrusznik i kostka stacyjki, oraz automat rozrusznika i przewody do niego
the Hitcher
dzięki, podejrzewałem rozrusznik wlasnie.
Raxxel
Ja tak miałem w e36, na samym początku myślałem, że do elektromagnes, ale położyłem się pod autem i były luźne kable do rozrusznika. Pojeździłem z miesiać i znowu to samo i okazało się, że to jednak elektromagnes.
lagadula
Pacjent to Golf IV GTI auq. Musze wymienic uszczelke pod kolektorem wydechowym. Da się bez wyciagania / odkrecania turbo od niego ? Czy musze wytargac wszystko z auta ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.