Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
canar
edit:

sie walnąłem-torsen jednak tam powinien siedzieć.
kamilp1908
Masz torsena. Z tym napisem syncro to chyba zależy na jaki rynek był dany samochód. Bo na allegro są z oznaczeniem 4motion oraz syncro.
Passaty B5 jako jedyne z Passatów mają torsena takiego jak Audi. Wiki nie jest wyrocznią we wszystkim.
canar
wiki:
"W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion."

a z angielskiej:

"Four-wheel drive was introduced in 1997 as an option for the 1.8, 2.8 V6, 1.9 TDI and 2.5 V6 TDI engines; using a second-generation Torsen T-2 based 4WD system"
MrUw@
dlaczego niewolno\niewpoinno sie chamować auto z AUTOMATYCZNĄ skrzynią biegów ? bezpieczeńśtwo skrzyni? przekłamania w wyniku pomiaru czy co?
Maxim555
CYTAT(MrUw@ @ Wed, 14 Apr 2010 - 17:09) *
dlaczego niewolno\niewpoinno sie chamować auto z AUTOMATYCZNĄ skrzynią biegów ? bezpieczeńśtwo skrzyni? przekłamania w wyniku pomiaru czy co?


ogólnie nie wypada być "chamem"

a co do skrzyń, to było już na forum gdzieś o tym, ale nie moge znaleźć. Hamując samochód z automatyczną skrzynią po dojściu do odcinki trzeba wrzucić N, niektóre konstrukcje nie maja wtedy ciśnienia oleju. Wszystko zależy od konstrukcji skrzyni.
rottie
Ile trzeba miec koni zeby spalic wszystkie cztery gumy w stalym 4WD na suchym asfalcie? biggrin.gif
specu
300 smile.gif
guzior
To chyba za przyklad sluzy moja 90-eczka biggrin.gif


I pytanie odemnie:
jest sobie V8. Zadanie polega na odprezeniu go kanapka. Grubosc przekladki z blachy 2,15mm. Co zrobic z kolektorem ssacym? Po przemysleniach i przymiarkach wychodzi na to ze moge zostawic seryjny kolektor. Musze go tylko jakos "zalozyc" na podniesnione glowice.
siewcu
A ja takie pytanie z innej beczki... Można reklamować koszty naprawy auta u mechanika ? Koleżanka robiła na początku lutego rozrząd i wymienili jej napinacz paska rozrządu, cena 150zł. Półtora miesiąca później zrobili jakiś numer z wtryskami, wymieniając przy okazji napinacz paska rozrządu. Symbol ten sam na fakturze, cena ? 450zł... Skąd te 300zł różnicy ? Można próbować się kłócić o to czy nie ma to najmniejszego sensu ? Podpada to pod jakieś paragrafy ?
cowboy
guzior, czyli po odpręzeniu gowice się rozejdą na boki, czyli kolektor bedzie jak gdyby za krótki

wydaje mi się że musisz po prostu przymierzyć, moze trzeba bedzie troszke podszlifować czoło kolektora (tak aby był idealnie równolegle do płaszczyzny przylegania do głowicy) i dać jakieś grubsze uszczelki

BTW: 2.15 to sama przekładka ? w jaki SS celujesz ?
Flathead
Po dodaniu przekładki kąt się nie zmieni tylko dystans.
cowboy
CYTAT(Flathead @ Thu, 15 Apr 2010 - 10:27) *
Po dodaniu przekładki kąt się nie zmieni tylko dystans.


racja ! jakiś nieprzytomny z rana chyba byłem smile.gif

ale trzeba bedzie pewnie podebrać od góry wloty w kolektorze tak aby wyrównać otwory z głowicą
Vendorowicz
Dlaczego ciężarówki/autobusy jeżdżą na felgach 22.5" a nie 22" czy 23"? Skąd się wzięło to "pół"?
Flathead
CYTAT(cowboy @ Thu, 15 Apr 2010 - 12:03) *
racja ! jakiś nieprzytomny z rana chyba byłem smile.gif

ale trzeba bedzie pewnie podebrać od góry wloty w kolektorze tak aby wyrównać otwory z głowicą

Mogę się mylić, ale coś mi się wydaje że będzie ci to trzeba namalować , bo znów zonk wink.gif
Marlon
moim zdaniem to ten kolektor raczej będzie zbyt krótki... Pytanie tylko o ile.
Flathead
Tales zna odpowiedź wink.gif
guzior
CYTAT
2.15 to sama przekładka ? w jaki SS celujesz ?

Zle sie wyrazilem. Glowice od tego co jest teraz musza isc w gore o 2,15 w stosunku do tego co jest teraz. Biorac po uwage to ze bede je pewnie musial splanowac (chociaz bede chcial tego uniknac) chce miec 8,5:1

CYTAT
Mogę się mylić, ale coś mi się wydaje że będzie ci to trzeba namalować , bo znów zonk

Wlasnie Cowboy dobrze napisal. "górne" krawedzie kolektora bedzie trzeba podebrac
k-meal
Chodzi o BMW E39.
Czy jest sens zawracac sobie glowe automatem (steptronic to sie chyba nazywa) czy szukac wylacznie manuala?
Joker
Loteria Kamil, loteria.
rottie
A ja tam lubie automat w moim 540... Steptronic dziala ok, zmienia biegi dosyc sprawnie. Krowa wielka to i tak jest wiec za duzej roznicy nie robi smile.gif
k-meal
To prawda, ze nawet w trybie manualnym skrzynia sama wrzuca wyzszy bieg po osiagnieciu pewnych obrotow?
Joker
CYTAT(rottie @ Thu, 15 Apr 2010 - 21:49) *
A ja tam lubie automat w moim 540... Steptronic dziala ok, zmienia biegi dosyc sprawnie. Krowa wielka to i tak jest wiec za duzej roznicy nie robi smile.gif

Ja nie mówię, że jest zły przy 300 koniach smile.gif mówię o awaryjności. I o czym mówimy - benzyna/diesel ?
Skiba
CYTAT(guzior @ Thu, 15 Apr 2010 - 22:34) *
Wlasnie Cowboy dobrze napisal. "górne" krawedzie kolektora bedzie trzeba podebrac


mogłbys wytłumaczyc po co ?


imho potrzebne będa jedynie podkladki miedzy kolektor a glowice.
guzior
Płaszczyzny przelagania kolektora do glowicy nie sa pod katem 90 stopni wzgledem siebie. Wyglada to mniej wiecej tak:


Na bordowo sa zaznaczone plaszczyzny przylegania kolektora (kolektor przylega od gory rzecz jasna)
Feluke
CYTAT(wiotki @ Wed, 14 Apr 2010 - 20:35) *
Czym różnią się oleje do diesla i zwykłych pb ?

Kiedys oleje do diesla mialy wiecej dodatkow wiazacych sadze i neutralizujacych kwasy. Dzisiaj nie ma roznicy bo jest to jedno i to samo w dobrych produktach.

CYTAT(siewcu @ Wed, 14 Apr 2010 - 23:54) *
A ja takie pytanie z innej beczki... Można reklamować koszty naprawy auta u mechanika ? Koleżanka robiła na początku lutego rozrząd i wymienili jej napinacz paska rozrządu, cena 150zł. Półtora miesiąca później zrobili jakiś numer z wtryskami, wymieniając przy okazji napinacz paska rozrządu. Symbol ten sam na fakturze, cena ? 450zł... Skąd te 300zł różnicy ? Można próbować się kłócić o to czy nie ma to najmniejszego sensu ? Podpada to pod jakieś paragrafy ?

Pod paragraf prawdopodobnie nie podpada ale mozna sie zapytac skad sie wziela podwyzka ceny czesci o 200% w przeciagu pol roku.
JJacek
CYTAT(joker @ Thu, 15 Apr 2010 - 22:06) *
Ja nie mówię, że jest zły przy 300 koniach smile.gif mówię o awaryjności. I o czym mówimy - benzyna/diesel ?

A z czym są problemy i jak często występują ?
Skiba
dzieki quzior, nie wiedzialem ze kolektor przylega od góry.
Joker
CYTAT(JJacek @ Fri, 16 Apr 2010 - 08:25) *
A z czym są problemy i jak często występują ?


Generalnie problemem awarii jest ich traktowanie. Nie tylko w BMW.
Jeśli mówimy o samym zestawieniu silnik-skrzynia to na pewno w przypadku diesla skrzynię zabija moment obrotowy, po chipie w jeszcze szybszym tempie.

Usterki? Zanim się ostatecznie wysypie są to awarie wstecznego biegu, stuki i szarpnięcia przy wrzucaniu D lub R, albo łomot i szarpnięcia przy wrzucaniu poszczególnych biegów podczas jazdy,
w skrzyni z przebiegiem bywa, że są to 2 na 4-5 biegów (w zależności od skrzyni). I cały czas chodzi mi o samą skrzynię a nie poduszki skrzyni czy pod silnikiem lub nieprawidłowo pracującą skrzynię z uwagi na kulejący układ zapłonowy (wystarczy wypadanie zapłonów by skrzynia zaczęła poszarpywać) - nie o tym mówię.

Olej - nie wszyscy wiedzą, nie wszyscy o tym myślą, nie wszyscy pamiętają. Ma swój czas wymiany - ja robię to co 50 000 pomimo zaleceń producenta o 10kkm więcej.
Temperatura - automat jest strasznie wrażliwy na przegrzania, niekiedy raz przegrzana skrzynia skutkuje początkiem jej wysypu. Automat także nie lubi butowania na zimnym, potrzebuje swego czasu na złapanie optymalnej temperatury. O ile skrzynia ma wydajną chłodnicę oleju to jeszcze pół biedy, jeśli jej nie ma to po staniu w upalnym korku pod górkę i ciągłym ruszaniu 1-2-1-1-1-2-1-2-1 gdy złapie większą temperaturę, a po wyjeździe z korku z racji straconego czasu but też jej dobrze nie służy - duże prawdopodobieństwo przegrzania.

Kolejna sprawa - redukcje. Większość automatów jest wyszarpanych przez ostre redukcje, czyli takie po których silnik wpada w obroty np. 1000 przed odcinką (dla benzyniaka) albo uproszczając wpada w maksymalne obroty przy których skrzynia jest w stanie jeszcze zredukować na dany bieg (bo jak zmienia przy 7000 to na 6700 już nie wrzuci).
I teraz tak - mamy te 250, 300 koni pod machą. Aż żal nie depnąć prawda? Dlatego byłem i jestem zdania, że automat do szybkiej, agresywniejszej jazdy to jednak nie to.
Owszem, on chodzi przez pierwsze kilkadziesiąt tys. km pod warunkiem nie przegrzania go itd. Ale później siłą rzeczy wstawianie wpiz*ę i te redukcje na skrzyni się odbijają.
W manualu mamy większe pole do popisu by oszczędzić napęd, skrzynię itd.

Jeszcze jedna ważna rzecz - dzisiejsze automaty praktycznie bezszelestnie wrzucają bieg (w starszych widać po obrotach, albo czuć nawet na budzie, że cośtam się już wrzuciło) - mówię tu o przerzucaniu z P na D lub na R. Wiele kobiet (ale i u facetów wiedziałem nie raz) dobija skrzynię w ten sposób, że nie poczeka do końca wrzucenia biegu i spuszcza nogę za hamulca (w efekcie auto się toczy a skrzynia wbija bieg) bądź nawet dotykają już gaz co jeszcze bardziej ją niszczy. Znam dwie skrzynie, jedna w Toyocie, jedna w X3 która po 30 tys. użytkowania ma łomot z lewej i z prawej przez takie właśnie traktowanie - albo nieświadomka albo ten pośpiech (przecież ułamki sekund są takie cenne nie?).

A później bieda, bo silnik ok, buda bezwypadek, poduszki całe, wszystko cacy, ale jak nam wrzuca 3-kę to wali po budzie tak, jakby zegary miały ochotę wypaść nam na kolana. Niszczy przeguby/dyfry/zawias.

Dlatego automat to loteria - wszystko zależy od użytkowania. Generalnie im więcej mocy i większy przebieg tym większe prawdopodobieństwo, że skrzynia jest wysłużona. Chyba, że mamy pewność jazdy emeryckiej poprzednika, to i przy 400 KM skrzynia może posłużyć jeszcze długo.

Pozdrawiam
SajneK
Podpisuje się pod tym co wyżej, dodałbym że jeżeli już zdecydujemy się na automat i kupujemy autko od pierwszego wlasciciela najłatwiej jest poprostu popatrzeć jak on się z nim obchodzi, wtedy wiele się wyjaśni na wstępie....
k-meal
Dzieki joker!
Mnie chodzi o benzyne R6. Wlasciwie to auto nie dla mnie, a dla kumpla. Szuka ladnej E39 i trafila sie akurat z automatem. Poki co odpuscil, ale caly czas sie waha. Dlatego tez te informacje o automacie sie przydadza.

Pozdrawiam.
Grzesi(E30)k
Czy mogę zastąpić zestaw (wydech) 2x45mm na rzecz pojedynczego układu o średnicy 2.5" czy też 3"

Silnik M50B25 n/a

Z tym że pojedynka by szła praktycznie od połowy/końca skrzyni. Tam gdzie zazwyczaj wypada x-pipe.

Czy odpuścić sobie i robić trochę więcej niż seria czyli 2x2" zamiast 2x1.75"?



Bo wydech trzeba będzie poprawić ,a nie wiem w jakie materiały się zaopatrywać. Po stronie pojedynczej rury stoi niższa masa i większa ilość miejsca
Skiba
nie jest to pytanie a prosba

potrzebuje jakis filmik albo material o rozbieganiu sie silników diesla.

chociazby jak wysra sie turbo i spala się olej.
nie wiem pod jakim pojęciem tego szukac.. mellow.gif
Erhabe
JJacek
CYTAT(joker @ Fri, 16 Apr 2010 - 14:23) *
...........................
Pozdrawiam

Dzięki wielkie za obszerne wytłumaczenie !
Lelon
CYTAT(k-meal @ Fri, 16 Apr 2010 - 17:16) *
Dzieki joker!
Mnie chodzi o benzyne R6. Wlasciwie to auto nie dla mnie, a dla kumpla. Szuka ladnej E39 i trafila sie akurat z automatem. Poki co odpuscil, ale caly czas sie waha. Dlatego tez te informacje o automacie sie przydadza.

Pozdrawiam.



To niech kumpel się zorientuje czy automat jest produkcji ZF czy GM. Jeżeli ZF i nie ma objawów jakie opisał joker to można śmiało brać. Ojciec ma e38 728iA ze skrzynią ZF, zrobił już autem 140tys km(aktualnie na liczniku niecałe 300tys km) i skrzynia ma się dobrze.
lagadula
CYTAT(Lelon @ Sat, 17 Apr 2010 - 18:02) *
To niech kumpel się zorientuje czy automat jest produkcji ZF czy GM. Jeżeli ZF i nie ma objawów jakie opisał joker to można śmiało brać. Ojciec ma e38 728iA ze skrzynią ZF, zrobił już autem 140tys km(aktualnie na liczniku niecałe 300tys km) i skrzynia ma się dobrze.


Jesteś pewien że znajdzie E39 z ZF'em ?
Lelon
Nie jestem, nawet nie wiem czy takie były szczerze mówiąc. Pomyślałem jedynie, że skoro wrzucali ZF-y do e38 to może i w e39 też siedzą. Nigdy e39 się nie interesowałem.
coolber
Czy kiepski program w TDI może być przyczyną przeładowywania turbiny? Pytam bo mam w moim ARLu wgrany przez poprzedniego właściciela program "nie najwyższych lotów" i po zrobieniu loga okazuje się że turbo najpierw przeładowuje a później "niedoładowuje". Sztanga, kierownice turbiny, egr, itp już sprawdzone, dlatego pytam czy sam soft może powodować przeładowanie?
the Hitcher
jakiś czas temu przeczytałem informacje, że nowa technologia multi-air fiata/alfy jest rewolucją na miare zmiennych faz rozrządu x lat temu

czy naprawde jest aż tak rewolucyjna ta technologia? i na czym polega w skrócie? smile.gif
w zasadzie było to już jakiś czas temu a inne koncerny chyba tego nie wprowadziły...
kompot
CYTAT(coolber @ Sun, 18 Apr 2010 - 19:15) *
Czy kiepski program w TDI może być przyczyną przeładowywania turbiny? Pytam bo mam w moim ARLu wgrany przez poprzedniego właściciela program "nie najwyższych lotów" i po zrobieniu loga okazuje się że turbo najpierw przeładowuje a później "niedoładowuje". Sztanga, kierownice turbiny, egr, itp już sprawdzone, dlatego pytam czy sam soft może powodować przeładowanie?

Oczywiście, przecież za to program odpowiada.

CYTAT(the Hitcher @ Sun, 18 Apr 2010 - 20:57) *
jakiś czas temu przeczytałem informacje, że nowa technologia multi-air fiata/alfy jest rewolucją na miare zmiennych faz rozrządu x lat temu

czy naprawde jest aż tak rewolucyjna ta technologia? i na czym polega w skrócie? smile.gif
w zasadzie było to już jakiś czas temu a inne koncerny chyba tego nie wprowadziły...

W skrócie-wyeliminowanie przepustnicy i wad z nią związanych i możliwa regulacja wzniosu i czasu otwarcia zaworów.
Skiba
przede wszystkim regulacja powietrza dostarczonego do komory spalania wyłacznie za pośrednictwem zaworów.
k-meal
CYTAT(coolber @ Sun, 18 Apr 2010 - 19:15) *
Czy kiepski program w TDI może być przyczyną przeładowywania turbiny?

Moze.
niC
Ostatnimi czasy jestem zmuszony jeździć po mały bezdrożach(droga gruntowa, z milionem dziur) i nurtuje mnie jedna rzecz. Mianowicie, co będzie zdrowsze da zawieszenia: "szybka" jazda i przelatywanie po dziurach, czy wolna jazda i bujanie całego auta.
Tommo
Zdecydowanie wolna.Szybka jazda po dziurach wykańcza amory,krzywią się felgi,guzy w oponach itp...
Maxim555
Przy szybkiej jeździe bardziej obrywa opona i felga, przy wolnej bardziej pracuje zawieszenie i wszystkie plastiki w środku.
Ja wole szybko jechać po nierównościach, z resztą sam sprawdź jakie będą odczucia z jazdy przy 50 i 120-140km/h
...tylko że jeżdżę na kołach 205/60/15...
Joker
Maxim555, odczucia to jedno, a działanie na karoserię i zawieszenie to drugie. Uważasz, że przy szybkiej jeździe po nierównościach to amory, sworznie a tym bardziej plastiki w środku mają łatwo? To już lepiej muzykę podkręcić głośniej smile.gif

@nIC: Jak chcesz oszczędzić auto to tylko żółwie tempo przy którym można zasnąć.

EDIT: @Maxim555, aha i żeby nie było - są nierówności wszelakiego rodzaju...o jakie pyta autor nie wiemy. Najgorsza w odczuciach jest "tarka". Auta też są różne.
m!xeR
Jaka jest sprawdzona empirycznie wytrzymałość dsg ?
rennen
CYTAT(m!xer @ Mon, 19 Apr 2010 - 14:07) *
Jaka jest sprawdzona empirycznie wytrzymałość dsg ?


~800 Nm (na nieseryjnych sprzęgłach)
m!xeR
A czy to,że padają jak muchy w okolicach ~200.000km to urban legend czy sad true ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.