Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Feluke
Sapanie jest ale jak sie pocisnie a potem wysprzegli, nigdy nie slyszalem sapniecia jak autka mialo takie same obroty przed i po puszczeniu gazu.
tomek 1980
Witam, u mnie w ibizie 1,9 tdi, po zmianie turbiny na AWX/ARL, wtryski, 216tki, większy dolot do turbiny, FMIC i program, z katalizatorem, też słychać na I, II i III sapanie z pod maski, później jest spoko.
Pozdrawiam.
wb78
Panowie ma ktoś jakiś patent na czyszczenie metalowych katalizatorów?
bimmer

mam pytanie odnośnie wydechu w Vkach. ogólnie stosuje się H- i X-pipe w celu wyrównania ciśnienia w wydechach prawego i lewego rzędu. są jakieś argumenty za czy przeciw puszczaniu prawego i lewego wydechu osobno przy założeniu że chodzi nam tylko o power? Np Zonda R czy F1 nie mają jakiegoś przejścia i jest ok.

pzdr
Joker
Ile mocy (% ?) rzeczywiście może zabierać włączona klimatyzacja w mocniejszym silniku? Warto przy ulicznych starciach ją wyłączać? (6 cyl., turbobenzyna)
flapjck1
w silnikach do 100 koni zabiera tyle ze auto przestaje jechac smile.gif

a klienci u mnie w firmie potrafia reklamowac produkt ( samochod ) bo im nie jedzie jak wlacza klime ( pokupowali chojracy wersje 80 albo 90 kuni i wydawalo im sie ze to nie wiadomo jaki tabun )
Joker
ja nie mówię o stu koniach, tylko ~350
Feluke
CYTAT(joker @ Sun, 10 Jun 2012 - 21:14) *
ja nie mówię o stu koniach, tylko ~350

To ile klimatyzacja zabiera zalezy od tego jaka ma moc chlodzaca. W malym autku z malym wnetrzem i kompresorem zabierze pare konic. W limuzynie moze zabrac parenascie koni. Sporo tez zalezy od samej budowy kompresora czy ma stala wydajnosc czy zmienna.
Joker
Ok, konkrety - BMW E60 535i, motor N54 - ile tam realnie może zabierać klima?
caro86wlkp
a nie jest przypadkiem tak że przy pełnym obciążeniu ecu samo wyłącza na chwile kompresor?
kamil.k
CYTAT(joker @ Sun, 10 Jun 2012 - 22:52) *
Ok, konkrety - BMW E60 535i, motor N54 - ile tam realnie może zabierać klima?



na moje z 5 KM może klima zabrać więc przy takim silniku to tyle co nic

gorsze niż zabieranie mocy jest chyba to że klima nie lubi wysokich obrotów bo przełożenie pewnie jest dobrane tak żeby mieć odpowiednią sprawność przy najcześciej używanych obrotach
Salieri
Pisalem tu juz kiedys na ten temat, w miedzy czasie porobilem wszystko co mi tutaj pare osob zasugerowalo i problem dalej jest.
Od początku...

Pacjent: e46 330d, m57 po programie, manual, 2002rok

Objawy:
-trzesie buda przy DELIKATNYM (ekonomizer wchodzi powiedzmy na 10l, gdzie wyskalowany jest na max 20l - taki tam punkt odniesienia chcialem stworzyc) przyspieszaniu na 3,4,5 biegu przy obrotach 1600-1700
-przy odpuszczeniu gazu przestaje trzasc
-przy przyspieszaniu powiedzmy na pol gazu w gore przestaje trzasc
-wydaje mi sie, ze w czasie trzesienia slychac lekkie dudnienie, ale moze juz sobie cos wkrecam...

Ktos zasugerowal w tym temacie wymiane lewej poduszki silnika. Ja wymienilem obie, nowki Corteco, do tego wymienilem poduszki skrzyni i tuleje dyfra (slawny numer 9).

Poduszki w tym aucie na dodatek sa sterowane cisnieniowo/podcisnieniowo, podejrzewam, ze cos tu jest nie tak, bo gdy mocniej przyspieszam to tego drzenia budy nie ma wiec cisnienie/podcisnienie(?) jest wieksze/mniejsze(?).
Jak sprawdzic poprawnosc dzialania tego ukladu, jak to dziala i na jakiej zasadzie? Jak to w ogole sprawdzic...?

Czy to moze byc ewentualnie wina zuzytego kola pasowego na wale, ktore ma w sobie tez jakis tlumik drgan?
Troche sie obawiac zaczynam, ze to cos z silnikiem albo dwumas umiera... Tylko czy dwumas wlasnie nie drgalby mocniej przy mocniejszym przyspieszaniu??

Pomozcie, bo meczy mnie to przeokropnie, odbiera cala przyjemnosc jazdy...
Adam83
W aucie z automatyczna skrzynią nie działają światła biegu wstecznego. Przez pewien czas po przełączeniu skrzyni na "R" było tak że zapalały się po 2-3sekundach i świeciły, teraz nie zapalają się wcale. Gdzie szukać usterki?
Czacza
Jakie auto?? W skrzyni jest zwykły stycznik, czy już jakiś cwany komputerek steruje światłami po CAN??
Adam83
Dodge Charger '07
Misior
CYTAT(Salieri @ Mon, 11 Jun 2012 - 21:14) *
Jak sprawdzic poprawnosc dzialania tego ukladu, jak to dziala i na jakiej zasadzie? Jak to w ogole sprawdzic...?

DISem możesz sobie sprawdzić układ sterowania poduszkami.
gajos
CYTAT(kamil.k @ Mon, 11 Jun 2012 - 18:54) *
na moje z 5 KM może klima zabrać więc przy takim silniku to tyle co nic

gorsze niż zabieranie mocy jest chyba to że klima nie lubi wysokich obrotów bo przełożenie pewnie jest dobrane tak żeby mieć odpowiednią sprawność przy najcześciej używanych obrotach


Z mojego doświadczenia w starym silniku VW przy klimie -15KM i ok -30NM zmierzone wink.gif
RunMadafaka
takie pytanie z innej beczki: volvo v40 na holenderskim gazie, odpala na benie, włącza się gaz jedzie chwile(jakies 5km) i silnik sie gubi, chodzi na 2 cylindry albo gaśnie.. ma ktoś jakis szybki pomysł?
flapjck1
CYTAT(RunMadafaka @ Tue, 12 Jun 2012 - 17:32) *
takie pytanie z innej beczki: volvo v40 na holenderskim gazie, odpala na benie, włącza się gaz jedzie chwile(jakies 5km) i silnik sie gubi, chodzi na 2 cylindry albo gaśnie.. ma ktoś jakis szybki pomysł?



holenderski w sensie prince 5ej generacji? pompa gazowa zapewne
kamil.k
może troche nie na temat ale jade do centrum onkologii na ursynowie w wawie i nie wiem czy obwodnica południowa s2 to jest już przejezdna czy jechać trzeba inaczej ??

na internecie nie moge znaleść żadnej informacji jest tylko o tym że mieli zdążyć przed euro
Tomaszz
CYTAT(kamil.k @ Wed, 13 Jun 2012 - 07:29) *
może troche nie na temat ale jade do centrum onkologii na ursynowie w wawie i nie wiem czy obwodnica południowa s2 to jest już przejezdna czy jechać trzeba inaczej ??

na internecie nie moge znaleść żadnej informacji jest tylko o tym że mieli zdążyć przed euro


Nie, wszystko na razie rozkopane. Autostradą A2 z S8 dojedziesz do Pruszkowa co najwyżej smile.gif
K@rol
Panowie.

Audi a4 b6 1.9tdi (avf) avant S line z końcówki 2004,skrzynia cvt.

Kilka dni temu po odpaleniu, zapaliłem światła,wrzucam wsteczny i na komputerze komunikat ''BRAKE'' świeci sięduża ikonka hamulca, świeci się ESP, świeci się reczny.
Nie działa prędkościomierz, po ponownym zgaszeniu i odpaleniu ustało.

Zdarzyło się to później jeszcze z 5 razy, od dwóch dni problemu nie ma.

vag błędu nie widzi.


Co to może być? Jakiś jednorazowy ''wybryk'' jakiegoś czujnika? Może wigloć? Czy coś może się dziać?

Pozdr.
kamil.k
CYTAT(Tomaszz @ Wed, 13 Jun 2012 - 10:06) *
Nie, wszystko na razie rozkopane. Autostradą A2 z S8 dojedziesz do Pruszkowa co najwyżej smile.gif



własnie wróciłem z wawy i na moje to od strony gierkówki wjazdu na obwodnicę nie będzie.nie wiem tylko po co na mapie w necie jest to zaznaczone

reszta drogi usłana tirami ale dla chcącego nic trudnego i mimo jednego pasa można wyprzedzać z rozwaga bo wiekszość tych olbrzymów pędzi 60km/h i się rozstawia co 1km bo co się będa w kupie trzymać

ogólnie w wawie jest ładnie tylko za dużo ludzi w wygniecionych garniturach biggrin.gif no i chcieli odemnie 9 zł za truskawki a u mnie sa po 6zł biggrin.gif
flapjck1
CYTAT(kamil.k @ Wed, 13 Jun 2012 - 20:49) *
własnie wróciłem z wawy i na moje to od strony gierkówki wjazdu na obwodnicę nie będzie.nie wiem tylko po co na mapie w necie jest to zaznaczone



bedzie bedzie - nie lekajcie sie towarzyszu smile.gif
arek-lin
CYTAT(joker @ Sun, 10 Jun 2012 - 22:52) *
Ok, konkrety - BMW E60 535i, motor N54 - ile tam realnie może zabierać klima?

Kompresor klimatyzacji potrzebuje od 7 do 11kW. Mówię tu o uogólnionych parametrach, nie konkretnie o kompresorze z N54. I nie ważne czy auto ma 350KM czy 90KM to kompresor musi pobrać moc z wału korbowego jeśli ma sprężać czynnik. Kwestia jest taka, że przy 350KM nie odczuwa się takiego poboru mocy jak przy małym aucie smile.gif
iktorn92
Macie Panowie jakiś patent na wkładanie tłoczków do zacisków hamulcowych? Nowe gumki itd..
Joker
I za tak rzeczową odpowiedź bardzo dziękuję.

Czyli na pełnym ogniu jej wyłączenie ma sens, nie po to robiłem program by teraz klimą zabierać nawet procenty mocy smile.gif
tomek 1980
Witam,
CYTAT("ikorn92)
Macie Panowie jakiś patent na wkładanie tłoczków do zacisków hamulcowych? Nowe gumki itd..
ja robiłem to tak, posmarowałem gumki i tłoczek płynem hamulcowym i wkładałem razem z osłoną tą gumową, bo później nie można jej wcisnąć w zacisk. Pierwszy tłok za cholerę nie chciał wejść, próbowałem kręcić i co tylko, ale za którymś razem zacząłem ciągnąć do góry razem z gumową osłoną i z powrotem, jak usłyszałem charakterystyczne puk jak, metal o metal to tłoczek wchodził rękami, z pozostałymi trzema już było spoko tak jak z pierwszym.
Mam nadzieję, że jest to w miarę jasno opisane.

Panowie jeszcze jedno pytanie gdzie, u kogo przerobię, zrobię sprzęgło do audi A4, b8 3,0tdi?
Pozdrawiam.
kamil.k
CYTAT(iktorn92 @ Wed, 13 Jun 2012 - 21:41) *
Macie Panowie jakiś patent na wkładanie tłoczków do zacisków hamulcowych? Nowe gumki itd..

ja zawsze wszystko czyszcze,poleruje i na to dopiero smar ATE.tłoczek wciskam małym palcem . smar jest naprawde dobry , na płynie hamulcowym na pewno tak nie będzie lekko chodziło bo kilka razy się męczyłem

jest też smar do prowadnic które daje rade bo ostatnio to nie mogłem młotkiem wybic prawie a prowadnica była czysta itd. po posmarowaniu chodziła malina
iktorn92
Gumka jest przeciez troszkę mniejsza od tłoczka wiec to jest troche problem. Moj sposob jest taki, ze montuje gumę w zacisku tloczek szczypcami przykladam, od dziury gdzie przychodzi przewod z plynem daje cisnienie z kompresora. Sila nadyma guma i tloczek wchodzi, ale dzis trafilem na jakies twarde z autofrenu i dopiero za 10 razem zlozylem jeden zacisk, jutro dalsza walka. Jesli ktos ma jakies rady jeszcze to smialo dawac. Spoboje jutro na smar!

Dziekuje za odpowiedzi ale pierwszej rady ni w zab nie rozumiem heh smile.gif
Pamietasz jak nazywa sie ten smar, bo do prowadnic to plastilube?
Co do czyszczenia i polerowania to oczywistosc!
kamil.k
bremszylinder albo podobie sie to nazywa.niebieska tubka wielkości pasty do zębów
m!xeR
Mógłby mi ktoś podesłać link do opisu budowy od podstaw E46 do driftu, chyba z Litwy ? Pamiętam, że był to w pełni profi projekt w którym przednia i tylna część karoserii były ściągane.
avacs5
Panowie jeśli pękła mi szyba czołowa i ją wymienie to musze do urzędu miasta po nową naklejke, tą z numerami rej. sie udać?? Czy da sie jakoś starą przeklic??
pzdr.
tomek 1980
Witam,
CYTAT("avacs5 ")
Panowie jeśli pękła mi szyba czołowa i ją wymienie to musze do urzędu miasta po nową naklejke, tą z numerami rej. sie udać?? Czy da sie jakoś starą przeklic??
pzdr.

Szybiaż przy wymianie poinien to ogarnąć, przynajmniej u nas tak robią, jakoś odklejają starą.
Pozdrawiam.
MrUw@
czy dużo jest zabawy z przejsciem z dwumasu w jednomas w omedze B 2,5 v6 ?? od czego koło i zestaw sprzęgła ?? (słyszałem że od calibry 2,5 prawda?) jest jakaś rzeźba z wałkiem, rozrusznikiem ??
Marlon
CYTAT(tomek 1980 @ Sun, 17 Jun 2012 - 12:02) *
Witam,
Szybiaż przy wymianie poinien to ogarnąć, przynajmniej u nas tak robią, jakoś odklejają starą.
Pozdrawiam.


bez problemów odkleja się żyletką


andre2000
golf v , leon 2 , a3 , czy w przekladni kierowniczej kasuje sie luz??
tomek 1980
Witam,
CYTAT("andre2000")
golf v , leon 2 , a3 , czy w przekladni kierowniczej kasuje sie luz??
tak, ale trzeba to robić z wyczuciem, bo jak przedobrzysz to bedzie ciężko sie kręciło, jednak nie zawsze to pomaga.
Pozdrawiam.
RunMadafaka
CYTAT(flapjck1 @ Wed, 13 Jun 2012 - 00:30) *
holenderski w sensie prince 5ej generacji? pompa gazowa zapewne

nie viem , podobno coś montowane seryjnie w volvo w fabryce, pisze cos vialle..
satsun
CYTAT(RunMadafaka @ Mon, 18 Jun 2012 - 23:31) *
nie viem , podobno coś montowane seryjnie w volvo w fabryce, pisze cos vialle..

LPI vialle czyli V generacja prawdopodobnie, pewnie pompa lecz niestety tu temat dosyć delikatny jest z tego co mi wiadomo, bo zakłady regenerujące ją kasują za to sporo. Pewnie trzeba wymienić łożyska i uzupełnić olej.
tu masz trochę zdjęć jak to wygląda https://plus.google.com/photos/112088799101...1873?banner=pwa
ogólnie instalacja dosyć niezawodna lecz niestety mało osób w Polsce się tym zajmuje i krzyczą sobie za to sporo.
Na forum lpg jest trochę informacji o tym.
fan of tuning
CYTAT(m!xeR @ Fri, 15 Jun 2012 - 00:08) *
Mógłby mi ktoś podesłać link do opisu budowy od podstaw E46 do driftu, chyba z Litwy ? Pamiętam, że był to w pełni profi projekt w którym przednia i tylna część karoserii były ściągane.

W ramach podziękowania cool.gif
HGK racing 2011 D-project
A tu na 2012 wink.gif

http://lmgtfy.com/?q=e46+hgk+racing+drift+project+%3F#seen
m!xeR
CYTAT(fan of tuning @ Tue, 19 Jun 2012 - 00:26) *
W ramach podziękowania cool.gif
HGK racing 2011 D-project
A tu na 2012 wink.gif


W ramach podziękowania ? za co ? To ja dziękuję smile.gif
prekursor
Skoda Octavia II RS. Zawias Koni, delikatnie obniżona. Kóła 18".
W tym sezonie wrzucone Uniroyale Rainsport. Opona kierunkowa.

Po przejechaniu iluś tam tysięcy km zaczęło huczeć z tyłu. W domyśle padło łożysko lub oba.
Na podnośniku nie słychać łożysk. Mechanik zasugerował wy ząbkowanie bieżnika od wewnątrz na co mógłbym się zgodzić.

Przód na razie zużywa się równomiernie. Poprzednie gumy ewidentnie były zjedzone od wewnątrz.

Teraz pytanie.
Jak ma się sprawa opon kierunkowych w takim zestawieniu?
Czy posiada ktoś informację jak powinna być ustawiona zbieżność, kąty itp po obniżeniu i utwardzeniu auta takim zawiasem?
ASO prawdopodobnie trzyma się ustawień fabrycznych nie zwracając uwagi na obniżenie auta.
mate96
CYTAT(prekursor @ Tue, 19 Jun 2012 - 07:38) *
Skoda Octavia II RS. Zawias Koni, delikatnie obniżona. Kóła 18".
W tym sezonie wrzucone Uniroyale Rainsport. Opona kierunkowa.

Po przejechaniu iluś tam tysięcy km zaczęło huczeć z tyłu. W domyśle padło łożysko lub oba.
Na podnośniku nie słychać łożysk. Mechanik zasugerował wy ząbkowanie bieżnika od wewnątrz na co mógłbym się zgodzić.

Przód na razie zużywa się równomiernie. Poprzednie gumy ewidentnie były zjedzone od wewnątrz.

Teraz pytanie.
Jak ma się sprawa opon kierunkowych w takim zestawieniu?
Czy posiada ktoś informację jak powinna być ustawiona zbieżność, kąty itp po obniżeniu i utwardzeniu auta takim zawiasem?
ASO prawdopodobnie trzyma się ustawień fabrycznych nie zwracając uwagi na obniżenie auta.



Z ASO pewnie masz rację. A jakie masz pochylenia z tyłu? może warto zbliżyć się do danych fabrycznych ( w domyśle mniejsze pochylenie kół z tyłu)?
wiotki
Panowie e36 , nie działa klima , diagnostyka wykazuje "layering selector wheel" , co to do ciorta jest ?
Feluke
CYTAT(wiotki @ Tue, 19 Jun 2012 - 17:02) *
Panowie e36 , nie działa klima , diagnostyka wykazuje "layering selector wheel" , co to do ciorta jest ?

Strzelam ze pokretlo od regulacji nawiewu gdzie ma isc. Jezeli nawiew dziala to bym szukal innej przyczyny w braku pracy klimatyzacji.
piotrus_pan
Accord VII 2006. jak wyłączyć dźwięk niezapiętych pasów? Strasznie mnie denerwuje pikanie jak grzeje świece a jeszcze nie zapiełem pasów.
iktorn92
Mam parę Pytań do co lepszych z teorii:)Pomożcie!

Wartość cieplna świecy określa:

1)Dopuszczalną temp. pracy swiecy|
2) Skłonnośc świecy do samooczyszczania
3) Zdolnośc świecy do odprowadzania ciepła
4) odporność świecy na wysokie temperatury

Nieprawidłowe zużycie opony w postaci tzw. WYZĄBKOWANIA moze byc spowodowane:
1)zuzyciem amortyzoatorow
2) Nieprawidlową zbieżnoscią kół
3) zbyt niskiem cisnieniem ogumienia
4) zbyt wysokim ciśnieniem ogumienia


POMOCY PANOWIE!
Al Ed Upek
W drugim pytaniu pierwsza odpowiedź. W pierwszym stawiałbym na 3), ale nic sobie nie dam uciąć.
Tarantula
Panowie pytanko odnosnie wymiany oleju w skrzyni mk4 tdi. Po spuszczeniu starego oleju zakrecam srube i przez korek wlewony wlewam nowy olej dopuki nie zacznie sie wylewac?
Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.