Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Al Ed Upek
Ok, od tego zacznę. Dzięki za podpowiedzi.
toivias
co za samochód jest na zdjęciu w aukcji ?
http://allegro.pl/katowice-polski-samochod...1678257057.html
bezduszny
Mirka ciężko zaskoczyć takimi pojazdami wink.gif
toivias
CYTAT(simpson @ Sun, 17 Jul 2011 - 17:49) *

Dzięki za szybką informację smile.gif
Skiba
CYTAT(Maxim555 @ Fri, 15 Jul 2011 - 17:36) *
mówiłem że to inna bajka biggrin.gif
znawcą nie jestem, ale trochę czytałem o silnikach w lotnictwie. Stopień sprężania może wynikać z liczby oktanowej paliwa jakie wtedy było dostępne.
Tu jest trochę na temat napędów lotniczych, w tym silników tłokowych.
samoloty.pl/index.php/napdy-lotnicze


wymienione silniki pracuja na avgasie 100 oktanowym wink.gif
jeszcze sie tego dowiem! smile.gif
HMP_inc
Gdzie ubezpieczone są wozy policyjne, strażackie etc? (PZU?) Ogłaszają przetarg?
bezduszny
brokerzy to biorą
Misior
Niech mi ktos wyjasni paradoks ktory wlasnie zauwazylem w dowodzie rejestracyjnym w bmw e46 320d.
W rubryce F1 i F2 jest 1875kg natomiast w F3 jest 3550.
w rubryce O1 jest 1600kg.
Czegos tu nie rozumiem. Jesli dmc samochodu jest 1875 a przyczepy 1600 to jak w F3 moze byc 3550? Czy musze kupowac ten cholerny zdziercotoll jakbym chcial ciagnac lawete?
SONIC
jebneli sie, albo doliczyli Ciebie laugh.gif gon do nich i wyjasniaj.....
Feluke
CYTAT(Misior @ Mon, 18 Jul 2011 - 21:03) *
Niech mi ktos wyjasni paradoks ktory wlasnie zauwazylem w dowodzie rejestracyjnym w bmw e46 320d.
W rubryce F1 i F2 jest 1875kg natomiast w F3 jest 3550.
w rubryce O1 jest 1600kg.
Czegos tu nie rozumiem. Jesli dmc samochodu jest 1875 a przyczepy 1600 to jak w F3 moze byc 3550? Czy musze kupowac ten cholerny zdziercotoll jakbym chcial ciagnac lawete?

To paradoks?
Ja mialem w Scorpiaku mase wlasna 1000kg, DMC 1500kg. Dopiero przy ktorejs kontroli jak jechalismy z kempingiem to policjant powiedzial ze nie mozemy tego ciagnac bo samochod wazy 1000kg (przyczepa 1200kg). My z ojcem oczy jak piec zloty i ze jak to? Naszczescie policjant kumaty i normalny i dal sie przekonac ze 1500kg to jest masa wlasna samochodu bo ciezko zeby 5m kombi wazylo 1000kg. biggrin.gif
bezduszny
Vectra C
F1= 2005, F2= 2005, F3= 3605
G= 1428
O1= 1600
O2= 750
Misior
No ale co w przypadku jak bede ciagnał jakąs lawete to przy kontroli patrza na DMC zespołu pojazdów z dowodu czy dmc samochodu + dmc przyczepy?
Bo niewiem co z tym viatollem czy musze miec czy nie?
Logicznie patrzac to powinni sumowac DMC ale czy tak jest?
bezduszny
sumują DMC samochodu i przyczepy
Misior
No to wszystko jasne.
Dzieki
AT89S52
Nissan Almera N15 2.0D 1997r. Silnik na pompie wtryskowej i co do niej mam pytanie. Czy podczas odpuszczenia gazu i hamowania silnikiem spalanie wynosi 0? Czy jednak coś tam pompa leje cały czas?
rottie
Glupie pytanie, ale co ile myc woskujecie auto?

Wszystkie moje auta jezdza na myjnie i mam to gdzies, ale Vette myje sam. Woskujecie je za kazdym razem po myciu?
Terror
CYTAT(rottie @ Sat, 23 Jul 2011 - 13:26) *
Glupie pytanie, ale co ile myc woskujecie auto?

Wszystkie moje auta jezdza na myjnie i mam to gdzies, ale Vette myje sam. Woskujecie je za kazdym razem po myciu?


raz w miesiacu badz tak srednio co 3-4 mycia
kamil.k
przecież po woskowaniu widać charakterystyczne krople , jak ich nie ma znaczy ze trzeba woskować smile.gif
bezduszny
czy ktoś w Polsce robi komercyjnie pojazdy oparte na konstrukcji rurowej ?

chodzi mi o coś takiego jak w klipie "faster harder scooter"

specnaz14
Za Chełmem jest miejscowosc Rejowiec i w okolicach rejowca mieszka pewien Pan ktory wykonuje podobne pojazdy ( najczesciej silniki Hondy) ale mysle ze wsadzi co by sie chcialo. Nie jest to moze "komercyjna" produkcja ale naprawde ładnie mu one wychodza. Pozdrooo
bezduszny
CYTAT(specnaz14 @ Sat, 23 Jul 2011 - 21:36) *
Za Chełmem jest miejscowosc Rejowiec i w okolicach rejowca mieszka pewien Pan ktory wykonuje podobne pojazdy ( najczesciej silniki Hondy) ale mysle ze wsadzi co by sie chcialo. Nie jest to moze "komercyjna" produkcja ale naprawde ładnie mu one wychodza. Pozdrooo


a dokładnie gdzie ?
Bart_Simpson
czy wersja Highline w gofrze 4 generacji oznacza, iż auto jest na 100% wyposażone w klimę? jeśli tak, czy to jest klima manual czy klimatronik? Golf IV 98r.
MrUw@
hajlajn to najbogatsza wersja gofrów jak dobrze mi sie wydaje... ma klime i jest to klimatronik..
HMP_inc
Potwierdzam ma automatyczną klimę. Ale taką możesz spotkac nawet w wersji Basis. Nt konfiguracji wyposażenia w VW mozna napisac ksiązkę.
tomek 1980
Witam, panowie przy przyspieszaniu słyszę syk, jakby była nieszczelność przy wylocie z turbiny. Turbina to hybryda AWX/ARL. wszystko posprawdzane, nie ma żadnych wycieków oleju (opoceń). Podczas gazowania nic nie słychać, a pod czas jazdy słychać specyficzny syk uciekającego powietrza. Jak to zlokalizować w której części turbiny wieje?
Pomoże ktoś?
Pozdrawiam.
rdk
może ktoś pomoże...

Zakładamy że są ludzie posiadający samochody służbowe i mogą z nich korzystać również do celów prywatnych. Kontrolujecie ich tankowania i są osoby, które tankują co do litra [nie ma dziesiętnych/setnych litrów], ponadto często dotankowują po 12, 9, 30 litrów [zamiast do pustego wyjeździć bak]. Węszę jakiś wałek, ale ciężko kogoś od razu osądzić. Jaki jest cel takiego tankowania [do tych równych litrów] i pytanie podstawowe - Jakim cudem udaje się ucelować zawsze w liczby bez przecinków. Przykład - stoję przy dystrybutorze i litry lecą, zakładam że wleję sobie 42 litry a tu nagle licznik przecież może stanąć na 41,32 i co dalej?

Wiem, że na stacjach jest coś takiego jak programator do tankowania [wybiera się litry lub kwotę] aczkolwiek jakoś ciężko mi uwierzyć że tylu ludzi z tego korzysta, bo niby po co? Czemu ma to służyć? Nic to nie ułatwia a wzbudza zainteresowanie.

Dodam że rekordziści taki myk uskuteczniają przez 4 miechy w absolutnie każdym tankowaniu [raz czy dwa przeskoczą i jest np 39,01]

Jakieś doświadczenia z takimi praktykami? Jakieś pomysły?
franki
Zaokrąglenie?
Maxim555
Czy jest to jakiś wałek to nie mam pojęcia, ale trafić w całkowitą liczbę litrów, to żaden problem. Sam tankując celuję w okrągłą liczbę zł i często mi to wychodzi, a z litrami jest łatwiej.

"ponadto często dotankowują po 12, 9, 30 litrów"

to mi wygląda na sprzedaż firmowego paliwa. Tylko przypuszczam że tak może być.
Marlon
CYTAT(tomek 1980 @ Sun, 24 Jul 2011 - 13:17) *
Witam, panowie przy przyspieszaniu słyszę syk, jakby była nieszczelność przy wylocie z turbiny. Turbina to hybryda AWX/ARL. wszystko posprawdzane, nie ma żadnych wycieków oleju (opoceń). Podczas gazowania nic nie słychać, a pod czas jazdy słychać specyficzny syk uciekającego powietrza. Jak to zlokalizować w której części turbiny wieje?
Pomoże ktoś?
Pozdrawiam.

Na postoju nie wytworzysz ciśnienia, dzięki któremu p[owietrze ucieka przez nieszczelność, więc możesz sobie gazować do bólu smile.gif Posprawdzaj gumy od turbo.
specnaz14
bezduszny zapodaje Ci link do ich kanalu na youtube. Moze wyslij do nich wiadomosc bo za cholere nie moge sobie przypomniec miejscowosci.
http://www.youtube.com/user/kaszi123
rdk
CYTAT(franki @ Mon, 25 Jul 2011 - 16:19) *
Zaokrąglenie?
ale że co zaokrąglenie? biggrin.gif jeśli pytasz czy wiem że pełna liczba to liczba zaokrąglona to odpowiedź brzmi: tak, wiem biggrin.gif
jeśli podpowiadasz że może sam system zaokrągla, to odpowiedź brzmi: nie, mam dane sczytywane w takiej formie w jakiej widnieją na dystrybutorze [liczba litrów, kwota pln, cena za litr] + inne niezbędne dane

CYTAT(Maxim555 @ Mon, 25 Jul 2011 - 16:21) *
Czy jest to jakiś wałek to nie mam pojęcia, ale trafić w całkowitą liczbę litrów, to żaden problem. Sam tankując celuję w okrągłą liczbę zł i często mi to wychodzi, a z litrami jest łatwiej.

"ponadto często dotankowują po 12, 9, 30 litrów"

to mi wygląda na sprzedaż firmowego paliwa. Tylko przypuszczam że tak może być.


ad pierwszy akapit. Nie zrozumieliśmy się. Ja wiem że bardzo prosto trafić w wybraną liczbę litrów. Tankowałem kiedyś samochód i wiem jak to wygląda wink.gif chodzi o coś innego, sam wiem po sobie jeżdżąc swoim autem, wiem ile mogę zrobić km na baku i zawsze je tankuje do pełna, wyjeżdżam na maxa i znów do pełna. Takie samo zalecenie mają Ci których kontroluję. Aczkolwiek nigdy przenigdy nie byłbym w stanie wyjeździć baku do prawie zera i zgadywać czy 39 litrów [bak ma 45 litrów] to już max i licznik zatrzyma się na np 39,56 czy jeszcze spróbować i dobić do tych 40. Niektórzy dobijają do 42, 43 i po przecinku nie ma nic.

Pytam o taki proceder bo jest on dla mnie totalnie nielogiczny, na XXX użytkowników tylko jakiś procent tak robi, tankują na różnych stacjach uskuteczniając ten proceder więc dogadywanie się z kimś nie wchodzi w grę. Wszystkie tankowania odbywają się na Orlenie... po prostu patrząc z perspektywy PH to tylko dodatkowy problem pilnowanie takich spraw... chyba że ma się z tego jakieś korzyści [np. łatwiejsze rozliczenia tylko nie wiem czego rolleyes.gif ]

ad 2. nie ma opcji że tak to oficjalnie by się odbywało. Widzę po średnim spalaniu, chyba że liczniki są zaniżane, ale to wyjdzie prędzej czy później... bardziej chodziło mi o to podobnie jak w ad 1. Że PH ma wystarczająco dużo swoich spraw i problemów żeby jeszcze pamiętać o tankowaniu po 150km nie wiadomo po co...
Maxim555
CYTAT(rdk @ Mon, 25 Jul 2011 - 20:56) *
ad 2. nie ma opcji że tak to oficjalnie by się odbywało. Widzę po średnim spalaniu, chyba że liczniki są zaniżane, ale to wyjdzie prędzej czy później... bardziej chodziło mi o to podobnie jak w ad 1. Że PH ma wystarczająco dużo swoich spraw i problemów żeby jeszcze pamiętać o tankowaniu po 150km nie wiadomo po co...


W jakie dni dotankowywują te małe ilości paliwa? Niektóre firmy umożliwiają zakup paliwa tylko w dni robocze. Znam człowieka, który lubił dużo jeździć i na weekend zawsze chciał mieć pełny bak paliwa.
arekk
załóż im big brothera i po problemie
wiesz gdzie są i z jaką prędkością jadą i kiedy jadą i ile spalają itd.
jesteś szefem czy po prostu potrzebujesz dostać podwyżkę kosztem sprzedania "kolegów" z pracy ???
jeśli nie jesteś szefem to wal to nie twoja kasa nie twój problem, papierki w porządku to jest wszystko git
rdk
CYTAT(arekk @ Mon, 25 Jul 2011 - 23:14) *
załóż im big brothera i po problemie
wiesz gdzie są i z jaką prędkością jadą i kiedy jadą i ile spalają itd.
jesteś szefem czy po prostu potrzebujesz dostać podwyżkę kosztem sprzedania "kolegów" z pracy ???
jeśli nie jesteś szefem to wal to nie twoja kasa nie twój problem, papierki w porządku to jest wszystko git

założenie big brothera jak to nazwałeś nie jest takie proste, nie potrzebuję dostać żadnej podwyżki, nawet ciężko mi skomentować tą bzdurę która zawarłeś w dwóch ostatnich akapitach rolleyes.gif
Czacza
W rzeczywistości tak to działa. Jeśli jesteś fleet manager, to jasne że interesuje Cie spalanie i inne kwestie związane z paliwem. Wszak to jedna z głownych pozycji w kosztach floty. Jeśli jesteś obok, to nie ma się co napinać.

GPS w aucie to spore ułatwfienie w kontroli aut, ale również dupochron dla użytkownika, który byłby niesłusznie podejrzany o jakieś niecne działania.
rdk
Pomyśl że nawet jakbym był obok to puszczenie płazem rzeczy które widać na pierwszy rzut oka skutkowałoby tym, że mógłbym pożegnać się z pracą. Bądźmy poważni, tu nie chodzi o wydanie kolegi w sprawie czy zajumał ciastko ze spożywczego czy też nie.

Aczkolwiek obok nie jestem, i wiem jak rozwiązać pewne tematy, zadałem pytanie tylko odnośnie tych dziwnych pełnych, okrągłych wartości zatankowanego paliwa, patrzę na to i patrzę i już sam nie wiem co wymyślać... dlatego poprosiłem o opinię kogoś z zewnątrz wink.gif
bezduszny
ale w czym problem, że ilość zatankowanego paliwa nie jest "na okrągło" ?
Misior
Przeczytaj jeszcze raz jaki jest problem i zadaj pytanie jeszcze raz blush.gif
Porszak
do bebna hamulcowego przez cylinderek wyciekł cała objętośc zbiorniczka płynu. czy te szczeki zababrane płynem nadaja się do hamowania czy juz nie? skuteczność spadła?
bezduszny
CYTAT(Misior @ Tue, 26 Jul 2011 - 09:02) *
Przeczytaj jeszcze raz jaki jest problem i zadaj pytanie jeszcze raz blush.gif

aaa.. wink.gif

pytanie podstawowe: czy samochody rozliczane są z tego co spalą na zasadzie "spali ile spali" czy mają jakiś stały limit litrów "na sto kilometrów" ?
rdk
stałego limitu nie mają, samochody jeżdżą po całej Polsce więc ukształtowanie terenu, "waga" nogi oraz gro innych czynników powodują delikatne różnice.
Norma jest w miarę ok.

Zadałem pytanie z czystej ciekawości, bo strasznie mnie to interesuje. Tak samo jestem zabiegany jak inni i jak jeszcze miałbym się bawić w dobijanie do równych litrów i bawić się w aptekarza przy dystrybutorze nie patrząc czy jest za mną kolejka czy nie, czy jest -20 czy +40 to po prostu jest dla mnie dziwne. No ale myślałem że znajdzie się ktoś kto zna odpowiedź na moje pytanie, bo może ja już od tego patrzenia mam zaćmę.
Ok, dzięki za odpowiedzi...
iktorn92
Myslę, że wystarczy bęben umyc odtłuszczaczem do hamulców z dwa razy dobrze wytrzeć sucha szmata i powinno byc ok..smile.gif
bezduszny
CYTAT(rdk @ Tue, 26 Jul 2011 - 10:12) *
stałego limitu nie mają, samochody jeżdżą po całej Polsce więc ukształtowanie terenu, "waga" nogi oraz gro innych czynników powodują delikatne różnice.
Norma jest w miarę ok.

Zadałem pytanie z czystej ciekawości, bo strasznie mnie to interesuje. Tak samo jestem zabiegany jak inni i jak jeszcze miałbym się bawić w dobijanie do równych litrów i bawić się w aptekarza przy dystrybutorze nie patrząc czy jest za mną kolejka czy nie, czy jest -20 czy +40 to po prostu jest dla mnie dziwne. No ale myślałem że znajdzie się ktoś kto zna odpowiedź na moje pytanie, bo może ja już od tego patrzenia mam zaćmę.
Ok, dzięki za odpowiedzi...


wiec pewnie chodzi jak zawsze o paliwo i tzw. oszczędności i przleliczanie... by zmieścić się w limicie spalania
a co zaoszczędzimy to nasze wink.gif
k-meal
a nie prosciej zapytac tego, co tak tankuje?
Misior
CYTAT(iktorn92 @ Tue, 26 Jul 2011 - 10:24) *
Myslę, że wystarczy bęben umyc odtłuszczaczem do hamulców z dwa razy dobrze wytrzeć sucha szmata i powinno byc ok..smile.gif


czytamy ze zrozumieniem:
CYTAT(Porszak @ Tue, 26 Jul 2011 - 09:08) *
czy te szczeki zababrane płynem nadaja się do hamowania czy juz nie? skuteczność spadła?

Maxim555
Nadają się, a jak chcesz mieć 100% pewność że hamują tak samo, to podjedź na stacje diagnostyczną i zmierz siłe hamowania na tylnej osi.
rottie
Panowie, mam glupie pytanie smile.gif

Jade w czwartek do Polski, bede tam po raz pierwszy od ponad siedmiu lat wiec sie nie orientuje : czy kradnie sie jeszcze radia z samochodow? smile.gif

Biore Z3M i zostawie je na troche w Polsce zebym mial czym jezdzic jak tam bede (musze kilka razy przyleciec), w UK nigdy nie chowam panela do schowka itd, mam sie w to bawic jeszcze w Polsce, sciagac uchwyt do nawigacji itd czy to strata czasu?

Jeszcze cos o czym powinienem wiedziec co sie zmienilo motoryzacyjnie po takim dlugim czasie? Zlikwidowali limity predkosci? wink.gif
kamil.k
CYTAT(rottie @ Tue, 26 Jul 2011 - 20:26) *
Panowie, mam glupie pytanie smile.gif

Jade w czwartek do Polski, bede tam po raz pierwszy od ponad siedmiu lat wiec sie nie orientuje : czy kradnie sie jeszcze radia z samochodow? smile.gif

Biore Z3M i zostawie je na troche w Polsce zebym mial czym jezdzic jak tam bede (musze kilka razy przyleciec), w UK nigdy nie chowam panela do schowka itd, mam sie w to bawic jeszcze w Polsce, sciagac uchwyt do nawigacji itd czy to strata czasu?

Jeszcze cos o czym powinienem wiedziec co sie zmienilo motoryzacyjnie po takim dlugim czasie? Zlikwidowali limity predkosci? wink.gif



nie boisz się jeżdzic autem z kiera po złej stronie u nas ??


że niby tam na wyspie nie kradną ?? chyba miałeś szczęscie biggrin.gif

pierwsze miejsce gdzie patrzy złodziej to schowek kieszenie itd.

najważniejsza sprawa alarm.jak nie masz to umów się niech ci założą pierwszego dnia autoryzowany alarm i prawie po kłopocie

limitów nie ma żadnych biggrin.gif blachy masz zagraniczne więc masz duże szanse,zwłaszcza na fotoradarach biggrin.gif wszędzie buduja autostrady więc dużo korków.wiekszość aut na trasach to tiry laugh.gif
Maxim555
CYTAT(rottie @ Tue, 26 Jul 2011 - 20:26) *
Panowie, mam glupie pytanie smile.gif

Jade w czwartek do Polski, bede tam po raz pierwszy od ponad siedmiu lat wiec sie nie orientuje : czy kradnie sie jeszcze radia z samochodow? smile.gif


Jakiego radia potrzebujesz? biggrin.gif


wszystko aktualne, kradnie się wszystko co jest cenne. Całe samochody też się kradnie i sprzedaje na części.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.