Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
peer
Cześć!

Mam problem z diagnozą co jest nie tak z Miniakiem...
Podczas mocniejszego hamowania (kiedy czuć, że przód lekko siada) pojawia się taki odgłos:



Przy lekkim hamowaniu odgłosu nie ma.
Pojawia się również przy ostrzejszym ruszaniu i czasami na nierównościach (dziury, progi zwalniające, krawężniki).
Odgłos dobiega wyraźnie z przodu, brzmi tak, jakby coś metalowego się naderwało i próbowało urwać. Wizualnie na podnośniku wszystko okej - żeby było śmieszniej naderwane było mocowanie tłumika i po wymianie odgłosu nie było przez tydzień laugh.gif

Mogą to być np. (wciąż ori) poduszki amortyzatora lub coś związanego z zawieszeniem gwintowanym?
Pan. B
Pytanie może nie stricte motoryzacyjne lecz w tym kierunku wink.gif Chciałbym się dokształcić (obecnie po tech elektronicznym jestem) chce się zapisać do szkoły dla dorosłych w kierunku tech. mechanik samochodowy. Może ktoś polecić jakaś szkołę w Krakowie i okolicach? Chcący zdobyć pracę w tym kierunku trzeba mieć doświadczenie, żeby je zdobyć trzeba mieć szkołę... dziś ciężko znaleźć prace ludziom z doświadczeniem więc można zapomnieć o zdobyciu doświadczenia bez szkoły...
Jarzyn
Takie technikum do niczego Ci nie potrzebne, znam mechaników po zawodówce (czyli zawodowych mechaników samochodowych jakby na to nie patrzeć), którzy nie mają pojęcia jak działa zapłon w samochodzie, jak to się ustawia, jak wymienić wahacz itp
Także jedyne słuszne rozwiązanie to zejście do garażu i robota przy furach wink.gif Na początek można robić znajomym za jakieś drobne, sobie coś poskładać itp, w międzyczasie dokształcać się z literatury i internetów.
Nikt od Ciebie nie będzie wymagał żadnego papierka typu "technik mechanik",
Tak jak się gdzieś wypowiadał właściciel warsztatu, który szukał pracownika, kandydatom zrobił test: pokazał sondę lambda, zapytał do czego służy, spytał jak coś-tam wymienić, jak odpowietrzyć ukł. hamulcowy itp. 3/4 odpadło po takim "teście".
Pan. B
Furmanki sam sobie naprawiam wink.gif z tym nie mam żadnego problemu. wszystko co jestem w stanie robić w garażu to robię. Ten kawałek papieru jest jednak problemem, swego czasu jak dzwoniłem po krakowskich "mechanikach" to oferowali prace/naukę za 400zl/mc " Panieee bez szkoły? A jak Pan coś zepsujesz..." wink.gif Mam prace umowę na stałe, ale chciałbym robić coś związanego właśnie z motoryzacja.
matteusz
Pytanie do Hondziarzy: ile mniej więcej spali w raczej szybkiej trasie B-seria (z naciskiem na ITR DC2) a ile K-seria w CTR EP3? Wiadomo, że to zależy od wielu czynników, ale chciałbym wiedzieć czy np. 8l jest realne? Dodam, że pod moją nogą 328 spala w tych warunkach ok 10-10,5l.
makaveli
mialem cifa aerodeck vti - na szybka trase to sie nie nadaje, bardzo krotka skrzynia, przy 130km/h bylo 4500obrotow i vtec sie wlaczal.
328 w podobnych warunkach w trasie spalalo mniej o ok 1l (o komforcie nie wspominam...) - trasa- predkosc przelotowa 150-160, z duza iloscia wyprzedzania.
matteusz
To ile ten Civic palił? 11l? huh.gif
Grzesi(E30)k
Wtryski

1747406 ,a z drugiej D3763FA są one od E34 z V8.

Może ktoś mi podać ich wydajność??


I czy podpasują p&p zamiast Boschy ?
makaveli
przy takiej jezdzie 150-160 wciagal 10-10,5.
moje 328i palilo ponizej 10 w podobnych warunkach.
Maxim555
Gryzie mnie ten napęd do pompy. Do czego ta pompa jest?




Całość: http://mercedes-190.co.uk/topic/218952/1/
Pan. B
Nie jest to pompa do dyfra (chłodzenie)?
bodziokardasz
CYTAT(Maxim555 @ Sun, 06 Jan 2013 - 19:35) *
Gryzie mnie ten napęd do pompy. Do czego ta pompa jest?


Jeśli dobrze widzę to pompa oleju do chłodzenia dyfra
Porszak
pewnie pompa oleju, wygla jak ta wystepujaca przy suchych miskach, tylko tutaj pewmie pracuje zeby chlodzić most

Po tych 3 odpowiedziach w jednym czasie chyba nie masz watpliwości biggrin.gif
Maxim555
Banalne... dzięki
kamil.k
CYTAT(Porszak @ Sun, 06 Jan 2013 - 19:51) *
pewnie pompa oleju, wygla jak ta wystepujaca przy suchych miskach, tylko tutaj pewmie pracuje zeby chlodzić most

Po tych 3 odpowiedziach w jednym czasie chyba nie masz watpliwości biggrin.gif


a czy w takich mercach nie było szpery sterowanej hydraulicznie ?? sama pompa chyba oleju nie schłodzi .nie przyglądałem się zdjeciom jakoś szczegółowo ale na pierwszy rzut oka ,chłodnicy nie znalazłem
Porszak
CYTAT(kamil.k @ Sun, 06 Jan 2013 - 21:26) *
a czy w takich mercach nie było szpery sterowanej hydraulicznie ?? sama pompa chyba oleju nie schłodzi .nie przyglądałem się zdjeciom jakoś szczegółowo ale na pierwszy rzut oka ,chłodnicy nie znalazłem

to tez jest opcja, na tym zielonym/niebieskim tez chlodnicy nie widziałem, ale na kolejnych już były pod podłga tylnich siedzeń 2 sztuki, jedna chyba od skrzyni(patrzac gdzie elca przewody), a drugiej przewodów już widać nie było.
Skiba
CYTAT(Porszak @ Sun, 06 Jan 2013 - 23:25) *
to tez jest opcja, na tym zielonym/niebieskim tez chlodnicy nie widziałem, ale na kolejnych już były pod podłga tylnich siedzeń 2 sztuki, jedna chyba od skrzyni(patrzac gdzie elca przewody), a drugiej przewodów już widać nie było.


Przecież tam widać wyraznie 2 chłodnice (pod tymi kratkami)
Porszak
przeszło mi to przez mysl kiedy sie zastanawialem po co te kratki, ale nie przygladalem sie az tak dokladnie tym miejscom
Skiba
wink.gif
widać jak dołączone sa do nich przewody z końcówkami oznaczonymi tym samym kolorem jak te przy pompie
tomek 1980
Witam, panowie pacjent to audi a6 z silnikiem 1.8T, jeśli się nie mylę to AGU, po przejechaniu 500km, trzeba dolać jakieś +/- 0.5l oleju, przynajmniej tak twierdzi właściciel, ale dokładnie jeszcze ma sprawdzić.
Ciśnienie sprężania na zimnym silniku takie:
1 -12,8b
2 -12,5b
3 -12,5b
4 -12,2b
w dolocie sucho, czyli turbina też nie bierze oleju.
Ja obstawiam uszczelnienia zaworowe, ale chciałem się poradzić was, co o tym myślicie, co to może być, że tyle oleju ubywa, dodam, że żadnych wycieków nie ma.
Pozdrawiam.
flapjck1
pol litra na 500 km to na pewno nie uszczelniacze zaworowe
tomek 1980
Dokładnie ile ubywa tego oleju to ma sprawdzić.
Co może być jeszcze?
Pierścienie olejowe, chyba same nie mogą się zużyć, kiedy uszczelniające są chyba ok. wnioskuję ze sprężania na cylindrach?
flapjck1
CYTAT(tomek 1980 @ Mon, 07 Jan 2013 - 23:47) *
Dokładnie ile ubywa tego oleju to ma sprawdzić.
Co może być jeszcze?
Pierścienie olejowe, chyba same nie mogą się zużyć, kiedy uszczelniające są chyba ok. wnioskuję ze sprężania na cylindrach?



zuzyc moze nie ( aczkolwiek nie jest to niemozliwe ) za to prawdopodobne jest zapieczenie sie ich w przypadku gdy za rzadko wymieniany jest olej, lub stosowany jest olej lichej jakosci

dopytaj na jakim oleju jezdzi
Leo
sprawdźcie odmę czy nie zapchana.
tomek 1980
Witam, co do
CYTAT(" flapjck1 ")
zuzyc moze nie ( aczkolwiek nie jest to niemozliwe ) za to prawdopodobne jest zapieczenie sie ich w przypadku gdy za rzadko wymieniany jest olej, lub stosowany jest olej lichej jakosci

dopytaj na jakim oleju jezdzi
jak dobrze pamiętam jeździł chyba na jakimś syntetyku, ale pewności nie mam (dopytam).
Silnik zaczął chlać olej, wiec zalał jakiś mineralny, jak mi o tym powiedział, kazałem mu się popukać w czoło, mineralny do takiego silnika.
Posłuchał i zmienił na Valvoline maxlife 10W40, po zmianie jest zrobione właśnie jakieś 500km i twierdzi, że dolał około 0,5l oleju.
CYTAT(" Leo ")
sprawdźcie odmę czy nie zapchana.
odmę sprawdzimy.

Czy jeśli okaże się, że pierścionki są zapieczone, czy jest jakaś opcja, zalania czymś, czegoś, żeby te pierścienie rozmoczyć tongue.gif ?

Dzięki wam panowie flapjck1 i Leo za zainteresowanie, to już jest jakiś trop. cool.gif
Pozdrawiam.
kredens
Kiedyś słyszałem o opcji zalewania cylindrów naftą, podobno pomaga, ale na 100% nie powiem, bo sam nie praktykuje tego i raczej nie będę tongue.gif
emtees
Nafta czasami potrafi zdziałać cuda, zdecydowanie polecam spróbować wink.gif
tomek 1980
A i o nafcie też słyszałem, ale u kolegi w skodzie 120L wszystko było ok. Przy okazji zmiany głowicy zalał na tłoki nafty, po to, a żeby sprawdzić szczelność (niby) i już było po silniku. Po poskładaniu nie było już czym jechać. Nafta rozpuściła wszystko.
Myślałem o jakimś dodatku do oleju lub płukance silnika, ale jak nic się nie dowiemy na ten temat to spróbujemy użyć nafty. biggrin.gif
Porszak
klega wyleczył nafta e36 328, brakowało mu troche ciśnienia w jedym garku. nafta pomogła, na dziure w uszczelce pewnie by nie pomogła.
tomek 1980
Znajomy już dostał polecenie, że ma sprawdzić odmę i zobaczyć ile łyka dokładnie tego olej.
Cały czas chodzą mi po głowie te uszczelnienia tych zaworów, ale jeśli by silnik brał takie ilości oleju to po odpaleniu musiałby puścić jakiegoś bąka, a tu dosłownie nic, wczoraj sam paczyłem i nic.
Kct
mam szybkie i proste pytanie ale nie mogę na nie znaleźć jednoznacznej odpowiedzi
zastanawiam się jaką ustawić siłę tłumienia amortyzatorow (koni sport) w dość lekkim fwd (colt gti 950kg/140KM)
żeby jak najlepiej kleił się asfaltu, szczególnie na zakrętach? tył z zwiększą siła tłumienia, przód z mniejszą?
Wombat
empirycznie. każdemu pasi inaczej. I to zalezy od drogi - na proste asfalty twardo. Ale na nierównym będzie skakał... trzeba sobie dobrać
the.wolf
ktos zna moze sposob na konwersję jednej cewki w silniku Audi (VAG) V6 na cewki jak 1.8t lub 2.0TFSI?
the Hitcher
czy jest gdzieś strona, na której można znaleźć ceny katalogowe starszych samochodów, tzn np ile kosztowało nowe M5 w 2000 r? najlepiej polskie ceny
PioterW
Strona to może nie, ale jakbyś się dorwał do starych książeczek Eurotaxu, wg których panie w urzędzie skarbowym wyceniały samochody przy ustalaniu o ile zaniżyło się PCC, to myślę, że wiele byś się dowiedział.
arek-lin
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 12 Jan 2013 - 00:07) *
czy jest gdzieś strona, na której można znaleźć ceny katalogowe starszych samochodów, tzn np ile kosztowało nowe M5 w 2000 r? najlepiej polskie ceny

Mam gdzieś stary eurotax z okolic 2000-2001 roku. Jak chcesz żebym coś znalazł w nim to wal na pw, ale dopiero pod koniec przyszłego tygodnia się do niego dorwę, o ile nikt go nie wyrzucił jeszcze.
siewcu
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 12 Jan 2013 - 00:07) *
czy jest gdzieś strona, na której można znaleźć ceny katalogowe starszych samochodów, tzn np ile kosztowało nowe M5 w 2000 r? najlepiej polskie ceny

Wg info ekspert z 06.2000, nowe M5, jak to ładnie opisali, cena samochodu bez cła z podatkiem VAT(w kontyngencie) to 382 140zł. W Eurotaxie 3/2000 podają 378 242zł brutto(310 034zł netto). Jak byś potrzebował coś jeszcze, daj znać - ale nowszymi niestety nie dysponuję...
arek-lin
Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa S60 z początkowych lat produkcji w roli dupowoza? Silników tam co niemiara, mają jakieś bolączki, czegoś się wystrzegać? Czy wolnossące 2.4 140KM od 170KM znacznie się różni w awaryjności, spalaniu? W volvach jestem zielony kompletnie...
Czacza
Uwaga na automata. Trwały, ale jak padnie to bardzo drogo.
arek-lin
Dobrze wiedzieć. Zauważyłem, że w s80 T6 często pojawiają się ogłoszenia z padniętymi automatami, ale w S60 jeszcze nie trafiłem
Salieri
Pacjent: e46 330d M57 po programie
Problem: wczoraj wymienialismy kolektor wydechowy i przy okazji zostal zrobiony downpipe 3cale, przechodzacy do 2,7cala. Po tych zabiegach auto przestało jechać ponizej 2,5k rpm. Wczoraj jeszcze, zanim wzielismy sie za robote auto normalnie jezdzilo, przyspieszalo porzadnie juz od 1800obr.
Teraz doladowanie pojawia sie przy 2,5tys i to bardzo ospale, ale jak juz doladowanie jest to jedzie ok do konca. Ponizej auto jedzie jak wolnossak a do tego jakos dziwnie klekocze.
Co sie moglo stac? Jakis czujnik doladowania zdechl dziwnym zbiegiem okolicznosci? Czy moze sterowanie zmienna geometria?
Aval
CYTAT(arek-lin @ Sun, 13 Jan 2013 - 17:18) *
Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa S60 z początkowych lat produkcji w roli dupowoza? Silników tam co niemiara, mają jakieś bolączki, czegoś się wystrzegać? Czy wolnossące 2.4 140KM od 170KM znacznie się różni w awaryjności, spalaniu? W volvach jestem zielony kompletnie...


Nie ma prawa, bo to ten sam silnik z innym komputerem wink.gif
Można bez problemu zrobić 140->170.

Niestety nie jest on ani mistrzem żwawości, ani oszczędności. Za to z powodzeniem znosi LPG.
flapjck1
CYTAT(Aval @ Sun, 13 Jan 2013 - 22:18) *
Nie ma prawa, bo to ten sam silnik z innym komputerem wink.gif
Można bez problemu zrobić 140->170.

Niestety nie jest on ani mistrzem żwawości, ani oszczędności. Za to z powodzeniem znosi LPG.


potwierdzam, braciak mial 850tke jeszcze z tym motorem w automacie, ponizej 12 litrow nie zszedl chyba nigdy, zbiera sie marnie
gaz za to dzialal nawet jakis nedzny 1szej generacji, tyle ze palil minimum 15
matteusz
Pytanie na prośbę kolegi, do zorientowanych w Rajdach Okręgowych (dawna RD-3L): do startu dopuszczone są auta bez homologacji, jednak punkt 4.3.1 mówi
"4.3.1. Kadłub silnika, muszą być zgodne z marką, modelem i typem samochodu."
Czy jeśli w aucie zostanie zmieniony silnik, a w dowodzie rejestracyjnym zostaną dokonane stosowne zmiany to auto spełnia ten punkt czy nie? Konkretnie chodzi o swap c20xe do Astry F 1.6.
arek-lin
CYTAT(flapjck1 @ Sun, 13 Jan 2013 - 22:34) *
potwierdzam, braciak mial 850tke jeszcze z tym motorem w automacie, ponizej 12 litrow nie zszedl chyba nigdy, zbiera sie marnie
gaz za to dzialal nawet jakis nedzny 1szej generacji, tyle ze palil minimum 15

Trochę dużo to spalanie. To mi omega B 3.0 w automacie mniej pali bez problemu, a ciężka krowa z niej.
Ale i tak dzęki za info.
Jeszcze pytanie w kwestii prowadzenia, kanapa czy bardziej sprężyste jest to zawieszenie? W środku wiele ciaśniej niż w s80?
Aval
Znacznie ciaśniej, ja mam 195cm wzrostu i za mną tylko drobna dziewczyna się była w stanie zmieścić.

Co do prowadzenia, to ja miałem D5 po lifcie - nie wiem, czy są różnice w zawieszeniu, ale u mnie było całkiem przyzwoicie na winklach jak na takiego w sumie wygodnego kloca z ciężkim przodem. Wadą było koszmarnie mocne wspomaganie, niemowlak by mógł zawracać małym palcem nie czując dyskomfortu...

Ja na Twoim miejscu szukałbym jednak czegoś z turbo, spalanie niewiele większe a przynajmniej jedzie. Zwłaszcza jakbyś przełknął świadomość jeżdżenia z korkiem wstydu. wink.gif
Arkadius3
CYTAT(arek-lin @ Sun, 13 Jan 2013 - 17:18) *
Ktoś się orientuje jak wygląda sprawa S60 z początkowych lat produkcji w roli dupowoza? Silników tam co niemiara, mają jakieś bolączki, czegoś się wystrzegać? Czy wolnossące 2.4 140KM od 170KM znacznie się różni w awaryjności, spalaniu? W volvach jestem zielony kompletnie...



Mam Safrane z tym silnikiem 170KM. ma 350 tys na blacie z tego 150 ponad na sekwencji i śmiga wszystko jak talata z motorem 0 problemów tylko eksploatacja i wrażliwa miska na to gdzie jeździsz wink.gif

Do do osiągów nie ma tragedii ale szału też nie robi w automacie. Pod moją ciężką nogą średnie spalanie LPG ~14l-15l ale nadrabia fajnie dźwiękiem R5 wink.gif
specnaz14
Panowie mam możlowośc zakupu gwintowanego zawieszenia h&r (używane). Narazie niewiem jeszcze jaki to ?model zawieszenia?. Wiem tylko że firmy h&r.
Czytałem tutaj troche na forum że gwinty jednych firm nadają sie do regeneracji a innych firm nie.
I tutaj pytania:
1. Czy gwinty h&r można regenerować?
2. Jaki jest mniej wiecej koszt (w przybliżeniu) takiej operacji?
Narazie niechce dzwonić po firmach które sie zajmuja regenracją bo fizycznie jeszcze niemam tego gwintu. Dlatego pytam tutaj.

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedz.
Michał

edit:
Jeszcze jedno pytanie, szukałem tutaj na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi a w necie tez rożnie pisza:
Jak zakładać rozpórki zawieszenia na podniesionym czy stojącym na ziemi aucie?
hexx
Panowie
Szukam przepisu regulującego dopuszczenie samochodu (lub niedopuszczenie) do ruchu w przypadku, kiedy prędkościomierz wskazuje zaniżoną prędkość w stosunku do rzeczywistej.

Może ktoś coś podpowiedzieć ?
siewcu
Pytnaie dla tych, którzy siedzą w temacie: jaka jest różnica w cenach orurowania IC między alu a nierdzewką? Mniejsza o auto i setup, bardziej chodzi o rząd finansowy(np alu o 30% droższe od nierdzewki).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.