flapjck1
Thu, 10 May 2012 - 21:53
roczne paliwo w samochodzie z 2ma sondami lambda i nowoczesnym sterowaniem moze nie zadzialac, wywal to co jest zalej swiezego
gajos
Fri, 11 May 2012 - 12:43
CYTAT(adamlass @ Thu, 10 May 2012 - 13:54)
Ostatnio zauważyłem wyciek "czegoś" w kanale dolotowym do turbiny. "Coś" cieknie przed turbiną na złączce.
Poniżej zdjęcia. Co to może być, czym to jest wywołane? Maź jest gęsta, koloru grafitowego. Nie widać śladów oleju.
Z góry dzięki za pomoc.
Miałem u siebie to samo, olej z odmy lub jak u mnie olej stosowany do montażu gum
Erhabe
Sat, 12 May 2012 - 11:09
Jakie są bolączki silnika 2.5 TDI 140KM AEL?
Czy napęd quattro w a6c4 z takim silnikiem jest problematyczny?
KonradGT
Sat, 12 May 2012 - 12:58
E36 M50B20 NV, jest iskra na kazdym cylindrze, kompresja, paliwo (wtryski pylą, świece po pewnym czasie robią się mokre). Silnik jednak przy próbie odpalenia dusi się, słychać pare wybuchów jednak nie potrafi do końca zapalić. Nie ma alternatora, przepływki i lambdy, ale i bez tego powinien chyba przepalić. Komp 402, nowa wiązka, świece i fajki ok.
Ktoś ma jakieś pomysły? Rozrusznik za wolno kręci? Aku w sumie nie jest pierwszej nowości. Może kupić samostart i spróbować mu psiknąć?
tomek 1980
Sat, 12 May 2012 - 13:08
Witam, może to byc wina właśnie braku przepływki i lamdy.
Pozdrawiam
KonradGT
Sat, 12 May 2012 - 13:56
Hm, ale generalnie beemki odpalają bez przepływek (np. wtedy gdy silnik nierówno pracuje, odpina się przepływkę, komp nie robi korekt i pracuje lepiej, tylko pali 20+), a nieraz nawet ludzie portek wydechu nie podpinają i silnik jest odpalany, czyli teoretycznie bez lambdy również powinna palić, tylko mapa będzie pozbawiona korekt :/
matteusz
Sat, 12 May 2012 - 15:18
Zamierzam założyć poliuretany strongflexa do mojego zabytka, tylko pytanie: żółte czy czerwone? Auto nie będzie służyć do kjs ani trackday'ów, jedynie jazda na wprost i jakieś uliczne upalanie. Z przodu wpadnie amor mts, z tyłu bilstein b4 i do tego jakieś obniżające sprężyny. Z przodu będą rozpórki dla usztywnienia, ale pytanie jak 28 letnie oplowskie nadwozie będzie się trzymać z tymi poliuretanami? Nie zacznie się rozchodzić? Nie będzie strasznie telepać? Zaznaczam, że nie chodzi mi tu o jakikolwiek komfort, tylko o to, żeby buda to wytrzymała. No i może żółte to przerost formy nad treścią do streetowego auta?
Z góry dzięki
dudek81
Sat, 12 May 2012 - 15:30
CYTAT(arek-lin @ Wed, 09 May 2012 - 23:55)
Panowie, pacjent to omega B 3.0 (X30XE) z automatem. Auto w czasie jazdy czasami "wrzuca" na luz tzn. dźwignia jest na D, ale skrzynia nie jest spięta z silnikiem, obroty rosną dowolnie zależnie od wciśnięcia gazu, ale nie ma żadnego ciągu, po jakichś 5-10 sekundach skrzynia załapie (jeśli jest na obrtach to szarpnie) i bieg będzie zapięty, bez dotykania dźwigni zmiany biegu. Czego to może być wina? Jakieś styki zastały/zaśniedziały i z D styka na N czy o co chodzi? Miał ktoś kiedyś taki przypadek? Jeśli chodzi o normalne działanie skrzyni, bez tego objawu o którym pisałem wcześniej, to biegi zmieniane są bardzo płynnie, praktycznie nie czuć zmiany biegu tylko po obrotomierzu widać
Dzieje się tak między drugim, a trzecim biegiem? Czy zawsze?
Wejdź sobie na omega klub forum. Pewnie wystarczy naciągnąć taśme i będzie działać jak nówka
flapjck1
Sat, 12 May 2012 - 20:44
CYTAT(matteusz @ Sat, 12 May 2012 - 15:18)
Zamierzam założyć poliuretany strongflexa do mojego zabytka, tylko pytanie: żółte czy czerwone? Auto nie będzie służyć do kjs ani trackday'ów, jedynie jazda na wprost i jakieś uliczne upalanie. Z przodu wpadnie amor mts, z tyłu bilstein b4 i do tego jakieś obniżające sprężyny. Z przodu będą rozpórki dla usztywnienia, ale pytanie jak 28 letnie oplowskie nadwozie będzie się trzymać z tymi poliuretanami? Nie zacznie się rozchodzić? Nie będzie strasznie telepać? Zaznaczam, że nie chodzi mi tu o jakikolwiek komfort, tylko o to, żeby buda to wytrzymała. No i może żółte to przerost formy nad treścią do streetowego auta?
Z góry dzięki
ja mam zolte poli w totalnym dupowozie, bardzo sobie chwale, poza tym zadnych zmian w zawieszeniu i naprawde fajnie sie jezdzi, tylko musisz miec swiadomosc ze bedziesz slyszal kazdy luz na galce albo sworzniu
utraty jakiegokolwiek procenta komfortu nie stwierdzilem
Maxim555
Sat, 12 May 2012 - 21:43
czerwone zakładaj, czytając forum wiele osób je polecało jeśli ma sie zamiar jeździć wozem na codzień
matteusz
Sat, 12 May 2012 - 22:00
CYTAT(Maxim555 @ Sat, 12 May 2012 - 21:43)
czerwone zakładaj, czytając forum wiele osób je polecało jeśli ma sie zamiar jeździć wozem na codzień
Starym Oplem raczej nie zamierzam jeździć na codzień
Ale rzeczywiście bardziej jestem przekonany do czerwonych, ostatnio słyszałem o przypadku, że po założeniu jakiegoś "sportowego" zawieszenia do Kadett'a pojawiły się pęknięcia nadwozia, a tego bym nie chciał. Auto nie będzie walczyć o setne części sekundy na zakrętach, chciałbym po prostu, żeby nie odstawało od współczesnych samochodów jeśli chodzi o prowadzenie, więc czerwone chyba dadzą radę?
Maxim555
Sat, 12 May 2012 - 22:17
same tuleje przeniosą tylko wstrząsy z podłoża, bude mogą rozwalić większe przeciążenia, czyli np.: ustawiasz sobie pochylenie kól na - (-3* jest optymalnie do ostrzejszej jazdy na CODZIEŃ!) wrzucasz dobrze klejące, szerokie opony na niskim profilu i to jest przepis na galaretę.
Jak to jest auto do upalania od święta to faktycznie można zakładać coś twardszego.
arek-lin
Sat, 12 May 2012 - 23:15
CYTAT(dudek81 @ Sat, 12 May 2012 - 15:30)
Dzieje się tak między drugim, a trzecim biegiem? Czy zawsze?
Wejdź sobie na omega klub forum. Pewnie wystarczy naciągnąć taśme i będzie działać jak nówka
No własnie nie zawsze sie tak dzieje, mam wrażenie, że jak się olej w skrzyni rozgrzeje to tak jest czyli dopiero po przejechaniu kilku-kilkunastu kilometrów. Poza tym nie dzieje się to między biegami,ale jak jest konkretny bieg zapięty, najczęściej dwójka albo trójka. Nie zdarzyło sie to chyba ani na jedynce, ani na czwórce. Auto mam od niedawna więc cały czas próbuje poznać kiedy dokładnie problem występuje.
No forum omegi pytałem, dostałe odpwoiedź abym zmienił olej w skrzyni (lub sprawdził jego poziom). Podobno ktoś miał taki problem, okazało się, że brakowało około 2 litrów oleju, jednak dolewka nic nie pomogła.
Piszesz coś o taśmie... Co to za taśma, gdzie jest i za co odpowiada? Dzięki za zainteresowanie
Maciass
Sun, 13 May 2012 - 14:16
Czy ktoś się spotkał z napisałem TSI na klapie całym na czerwono ? Jeśli tak to co jest pod maską ?
Jaqo
Mon, 14 May 2012 - 01:18
Czerwone tuleje strongflexa są mega miękkie, nie widze sensu ich zakładania - seryjne będa tak samo dobre.
kamil.k
Mon, 14 May 2012 - 22:18
CYTAT(matteusz @ Tue, 10 Apr 2012 - 15:08)
Używał ktoś klocków ATE Ceramic? Warto dołożyć circa 80zł względem standardowych? A może coś innego na tył do e36 do ok 200zł? Textar? Mają przede wszystkim dobrze hamować. Warto stosować smary typu ATE plastilube, żeby klocki nie piszczały?
dobre klocki chyba zawsze mają specjalną okleine w miejscu gdzie styka się z tłoczkiem i nie trzeba nić smarowac
matteusz
Mon, 14 May 2012 - 22:39
Dzięki za rady odnośnie poliuretanów, przekonaliście mnie do żółtych
A co do klocków: tata założył ostatnio do Laguny klocki TRW i piszczą niemiłosiernie. Nie wiem czy jest sens to rozbierać i smarować, ale chyba jak będę się kiedyś nudził, to spróbuję, gorzej już chyba nie będzie
Tarantula
Mon, 14 May 2012 - 22:46
Panowie sa jakies specjalne komplikacje podczas wymiany zamkow w drzwiach w citroen berlingo 1999r?
Grzesi(E30)k
Tue, 15 May 2012 - 15:45
Jak ustawić od zera rozrząd w silniku Renault 1.9D F8Q (F8T) jeden grzyb po prostu na zwykłej pompie.
Znaków żadnych nie widać ,a te naniesione wcześniej na nic się zdadzą bo osprzęt trafia na nowy słupek
Czacza
Tue, 15 May 2012 - 20:46
Kup pasek, zapewne na "plecach" będzie miał zaznaczone gdzie ma siąść na znakach. Każdy pasek do reni jaki montowałem tak miał. Conti, Dayco, OE...
W 1,9 dCi piszą o przeróżnych blokadach, a w praktyce montuje się na znaki zrobione na pasku i hula rewelacyjnie. Tylko naciąg paska pasuje zmierzyć, jeśli ma być profi. O ile dTi nie ma jakiegoś pływającego koła na pompie, to powinno być tak samo.
sebjag
Wed, 16 May 2012 - 12:05
Opel Vivaro 1.9 DCI. Ma takie nastroje, że czasem nie chce zapalić. Nie ma reguły czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku. Czasem rano wsiada się pali i jest ok. Po zgaszeniu nie idzie go zapalić. Innym razem znowu na zimnym uparty. Podejrzenie padło na czujnik położenia wału, został więc wymieniony lecz nie rozwiązało to problemu.
Marlon
Wed, 16 May 2012 - 13:35
Właśnie z moim vivaro walczę od tygodnia.
Sprawdź jakość wiązki elektrycznej - z mojej zostały strzępy, wymiany poszczególnych odcinków wiązki nagle ożywiają czujniki itp.
Erhabe
Wed, 16 May 2012 - 15:15
Przy kilku kilometrach przy ruszaniu drgania nadwozia i latający lewarek zmiany biegów.
Poduszka pod skrzynią? dobrze kombinuje?
Primera 1.8
arek-lin
Wed, 16 May 2012 - 15:57
PAnowie, opel omega B 3.0. Auto kilka razy miało problem bo gasło samo, odpalenie pomogło na 2-3 sekundy i samochód gasł. Wciskając gaz też cięzko było utrzymać silnik odpalony. Problem ten pojawia się co jakiś czas, nie zawsze. Dziś podobno problem znowu sie pojawił i nie chce zniknąć, nie da się jechać. Miał ktoś taki przypadek?
Maxim555
Wed, 16 May 2012 - 16:58
CYTAT(Erhabe @ Wed, 16 May 2012 - 15:15)
Przy kilku kilometrach przy ruszaniu drgania nadwozia i latający lewarek zmiany biegów.
Poduszka pod skrzynią? dobrze kombinuje?
Primera 1.8
Nie musi być akurat pod skrzynią. Weź kolegę, otwórz maskę, jedynka (potem na wstecznym), ręczny i niech kolega lekko strzela ze sprzęgła ale tak żeby samochód nie ruszył. Zobaczysz czy telepie silnikiem i może dojdziesz, która to poduszka. U mnie walnęła ta z przodu i objawy takie same jak masz.
Erhabe
Wed, 16 May 2012 - 17:02
Dzięki, popróbujemy
Grzesi(E30)k
Wed, 16 May 2012 - 17:37
Rozrząd Renault F8
Wszystko ładnie siadło na znakach na pasku (po małych przebojach) ale jest problem tego typu że nawet po kilku obrotach wałem znaki na swoje miejsce nie wracają. Mimo wszystko czuć/słychać że silnik ma swoje fazy rozrządy jak należy i nic się nie blokuje.
Maxim555
Wed, 16 May 2012 - 20:24
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 16 May 2012 - 17:37)
Rozrząd Renault F8
po kilku obrotach wałem znaki na swoje miejsce nie wracają.
To zróbcie sobie srebrnym/białym plamastrem znaki na kołach, bloku i głowicy i sprawdźcie czy po kilku obrotach sa ustawione jak na początku.
RunMadafaka
Thu, 17 May 2012 - 01:21
CYTAT(RunMadafaka @ Wed, 09 May 2012 - 20:41)
w e36 2.5 viscoza przy wyższych obrotach wariuje, to jest wiatrak się wygina w różne strone zachaczając o tunel i chłodnice przez co przedziurawil mi chlodnice, rozwalił tunel i na dodatek 2 visco się zepsuło bo go zablokowało.. czemu tak sie może dziać? próbowałem na 2 wiatrakach róznych i dalej to samo
dla potomnych.. do wymiany pompa wody.. luz na łozysku niby minimialny, ledwo wyczuwalny a jednak prekladając go na obroty wiskozy i elastyczność plastiku z ktorego zrobiony jest wiatrak dały to co powyżej..
Feluke
Thu, 17 May 2012 - 11:54
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 16 May 2012 - 17:37)
Rozrząd Renault F8
Wszystko ładnie siadło na znakach na pasku (po małych przebojach) ale jest problem tego typu że nawet po kilku obrotach wałem znaki na swoje miejsce nie wracają. Mimo wszystko czuć/słychać że silnik ma swoje fazy rozrządy jak należy i nic się nie blokuje.
Znaki z paska pokryja sie dopiero po kilkunastu/kilkudziesieciu obrotach silnika bo pasek ma nie parzysta liczbe zebow.
Jak bylo powiedziane zrobcie znaki na glowicy, bloku i kolach a zobaczycie ze sie beda pokrywac co obrot.
tomek 1980
Thu, 17 May 2012 - 14:15
Witam, znaki z wałka i pompy wtryskowej (ewentualnie) pokryja się co obrut, ale z wału co drugi obrut.
.
Pozdrawiam.
rdk
Thu, 17 May 2012 - 14:40
Pytanie/zagwozdka
Dostaję samochód na testy. Jedną z odpowiedzi ma być ile to auto w rzeczywistości pali [przy różnych stylach jazdy].
Wiem, że można pilnować licznika i tankować co 200km żeby wyciągać średnią, ale myślałem nad takim wihajstrem który wpina się w ECU, łączy z telefonem i wówczas mamy pełen obraz.
Zna ktoś takie urządzenie? Drogie to? Aplikacja na Androida się znajdzie?
Będę wdzięczny za pomoc
Leo
Thu, 17 May 2012 - 15:08
CYTAT(Erhabe @ Sat, 12 May 2012 - 11:09)
Jakie są bolączki silnika 2.5 TDI 140KM AEL?
Czy napęd quattro w a6c4 z takim silnikiem jest problematyczny?
Nie ma żadnych problemów ani z jednym ani z drugim, jedyne problemy jakie możesz napotkać będą wynikać z wyeksploatowania.
Marlon
Thu, 17 May 2012 - 15:08
chyba jednak stara opcja analogowa (skasować licznik i zatankować do pełna) będzie dokładniejsza, niż wszelkie komputery pokładowe itp.
Maxim555
Thu, 17 May 2012 - 17:00
CYTAT(Marlon @ Thu, 17 May 2012 - 15:08)
chyba jednak stara opcja analogowa (skasować licznik i zatankować do pełna) będzie dokładniejsza, niż wszelkie komputery pokładowe itp.
+1
Mi weszło w krew tankowanie do pełna około 300km. Zawsze na tej samej stacji, zawsze pod tym samym dystrybutorem, bo nachylenie auta ma ma znaczenie ile paliwa wejdzie do baku, przynajmniej u mnie. Wyniki spalania są bardzo powtarzalne, widzimy zależność zima/lato i klima on/off. Przy czym mamy realne spalanie, a nie z komputera, albo z jakiegoś forum gdzie każdemu wóz pali 6 litrów.
Salieri
Thu, 17 May 2012 - 18:51
CYTAT(rdk @ Thu, 17 May 2012 - 14:40)
Pytanie/zagwozdka
Dostaję samochód na testy. Jedną z odpowiedzi ma być ile to auto w rzeczywistości pali [przy różnych stylach jazdy].
Wiem, że można pilnować licznika i tankować co 200km żeby wyciągać średnią, ale myślałem nad takim wihajstrem który wpina się w ECU, łączy z telefonem i wówczas mamy pełen obraz.
Zna ktoś takie urządzenie? Drogie to? Aplikacja na Androida się znajdzie?
Będę wdzięczny za pomoc
torque na androida ma taka opcje, spalanie chwilowe i spalanie srednie, ale o ile z moim BMW sie w ogole nie laczy to w mojej starej Vectrze B pokazywalo jakies zupelnie nieprawdopodobne cuda, nie wiem jak w innych autach by bylo...
do tego potrzebny jest OBDII na Bluetooth np ELM327
ww#296
Thu, 17 May 2012 - 21:04
tak android elm na bluetootha i jest masa programów, którym głównym zadaniem jest statystyka.
tankowanie pod jednym dystrybutorem - wszystko bardzo fajnie - ale w miare nowe samochody maja tak rozwiązane odpowietrzanie zbiornika ze powtarzalność tankowania jest obarczona błędem - no i tankowanie po 200 czy 300 km to też za mało aby podać dokładny wynik - po prostu trzeba przy każdym tankowania sobie sprawdzić i tyle - porównujemy to z tym co pokazuje komp i uśredniając wynik widzimy czy komp pokazuje ok czy zaniża czy zawyża - z moich doświadczeń wynika że komp niekiedy zaniża, niekiedy zawyża - większy błąd w korku, mniejszy na trasie - co wynika z algorytmu przeliczającego spalanie na 100 km podczas np bardzo niewielkiej prędkości.
rdk
Thu, 17 May 2012 - 22:53
dzięki za odpowiedzi, czyli nie będę świrował tylko sprawdzał auto w konkretnych warunkach i notował wszystko
CYTAT(Leo @ Thu, 17 May 2012 - 15:08)
Nie ma żadnych problemów ani z jednym ani z drugim, jedyne problemy jakie możesz napotkać będą wynikać z wyeksploatowania.
a te teorie powtarzane o wycierających sie wałkach etc. to urban legend? Pytam bo szukam dupowozu
Grzesi(E30)k
Fri, 18 May 2012 - 00:09
Wszystkim co wrzucili swoje 0.03PLN w temat Renault F8x dzięki bardzo
Temat ogarnięty tuż po pierwszym złożeniu rozrządu ale chwile zastanowienia strasznie mnie dręczyły sam nie wiem czemu. Może też dla tego nie lubię Francuskiej myśli technologicznej, na pozór prosta ,a w gruncie rzeczy problematyczna
Misior
Fri, 18 May 2012 - 08:56
CYTAT(rdk @ Thu, 17 May 2012 - 22:53)
a te teorie powtarzane o wycierających sie wałkach etc. to urban legend? Pytam bo szukam dupowozu
Te problemy występowały tylko w V6 tdi a ten o który pytasz to R5.
(A)rturo
Fri, 18 May 2012 - 10:31
xxx
Maciass
Sat, 19 May 2012 - 15:25
Pacjent to e46 330d. od miesiąca samochód ma problem z odpalaniem w ogóle nie kreci, nic sie nie dzieje. Czasem odpali za drugim razem a czasem po godzinie. Raz pojeździ tydzien i nie bedzie problemu a raz przez tydzień za kazdym razem będzie problem z odpaleniem. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. Byłem u mechanika ale za bardzo nie pomógł. Żadnych błędów na kompie nie ma. Pomocy
Czacza
Sat, 19 May 2012 - 21:54
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Fri, 18 May 2012 - 00:09)
Wszystkim co wrzucili swoje 0.03PLN w temat Renault F8x dzięki bardzo
Temat ogarnięty tuż po pierwszym złożeniu rozrządu ale chwile zastanowienia strasznie mnie dręczyły sam nie wiem czemu. Może też dla tego nie lubię Francuskiej myśli technologicznej, na pozór prosta ,a w gruncie rzeczy problematyczna
Nieee, raczej odwrotnie. Jak pierwszy raz wkładałem paluchy w Trafica, to było niefajne. Ale zaprzyjaźniłem się z tym na tyle, że właśnie zaczynam pracę w warsztacie ze specjalizacją Renault.
rdk
Mon, 21 May 2012 - 10:52
CYTAT(Misior @ Fri, 18 May 2012 - 08:56)
Te problemy występowały tylko w V6 tdi a ten o który pytasz to R5.
jasna sprawa, pomyliłem c4 z c5. Dzięki
kubas181
Mon, 21 May 2012 - 20:14
Jak wyglada wymiana magla w Seacie Toledo 2.3 V5? Wychodzi na "bok" czy trzeba sanki wydzierac?
tomek 1980
Mon, 21 May 2012 - 22:33
Witam, nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze jest tak jak w golfie 4, jest przykręcony do sanek i trzeba je opuścić.
Pozdrawiam.
MrUw@
Tue, 22 May 2012 - 23:11
od sanek odkręcisz, od wałka kier, i po małym dziubaniu wyjdzie ci w bok ... powinien
rdk
Wed, 23 May 2012 - 15:00
jak to jest z awaryjnością silnikow 2.5 TDi czy a6c5 są te same silniki co a4b6? chodzi za mną dupowóz, raczej spod znaku audi ale sam nie wiem co myśleć o tych legendach o wałkach, etc.
była jakaś seria silników z tą wadą czy wszystkie jak jeden?
koszt ewentualnej naprawy?
z góry dzięki
Erhabe
Wed, 23 May 2012 - 15:53
Najbardziej awaryjnie są te 150 konne z początku produkcji (akn i afb - nie ma ich w a4b6) i to właśnie w tych wycierają się wałki, dzwignie, popychacze, oprócz tego problematyczna elektronika pomp.
Te poprawione są z chyba 2003-2004 roku 163 i 180 konne (bcz i bau), z tych samych lat są jeszcze bdg i bdh, moce te same ale tam pojawiają sie problemy z układem paliwowym i wtryskiwaczami.
Wszystko zależy od tego z jakiego roku samochodu szukasz.
iktorn92
Wed, 23 May 2012 - 19:23
Pacjent: Honda Civic EP3 Type R. Auto (rajdowka) odpalane sporadycznie, ostatni raz odpalane miesiac temu palilo od strzała. Dzis kreci i nic sie nie dzieje czasem lekko zalapie. Iskra jest paliwo tez, sciagalem krociec przy listwie wtryskowej, do tego wlana swieza piatka 98 do baku. Jakies pomysly? Kluczyk od immo gasnie jakies 3sekundy po przekreceniu zaplonu. Pomozcie, auto musi w piatek wyjechac chociaz z garazu!
Pzdr!
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.