bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 15:58
ładka... od Łady
generalnie to słabe samochody... nawet do zatykania miani dziurek w gumowych wężach
Misior
Mon, 11 Jul 2011 - 16:24
CYTAT(bezduszny @ Mon, 11 Jul 2011 - 15:58)
generalnie to słabe samochody...
taaaa....
Jezdziles/miales kiedys lade typu 2107 itp?
bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 17:12
ja nie
mój ojciec tak, właśnie nówkę 2107 '85 rocznik jak pamiętam
Joker
Mon, 11 Jul 2011 - 17:44
CYTAT(Misior @ Mon, 11 Jul 2011 - 16:24)
taaaa....
Jezdziles/miales kiedys lade typu 2107 itp?
Bezduszny napisał, że to są słabe samochody....nie pisał nic o ich latach świetności więc w czym problem ?
the Hitcher
Mon, 11 Jul 2011 - 18:17
dwa pytania:
1. jak to jest z tą stłuczka, bez policji na oswiadczenie, itd, tak jak pisał bezduszny - czy sprawca zawsze dostaje do potwierdzenia pismo od swojego ubezpieczyciela, musi podpisac i odeslać???? przeciez to by w PL 3/4 odszkodowan nie wyplacali- jak to jest?? pytam bo pare razy dostalem kase za oswiadczenie bezproblemowo i po kilku dniach...
2. kumpel jechal w trase, nie swoim autem. dostal tez CB to je*nal na dach antene i jazda. jak sie pozniej okazalo antena magnetyczna nie miala gumowej podstawki i dach sie nieco porysował. kumpel nie przypuszczał - to jest normalne ze antena bez podstawki tak dosc konkretnie rysuje dach, czy jakis np. gowniany lakier był???? wiem, nieco fuck-up
bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 19:04
gdyby nie było potwierdzania...
to mając znajomego agenta ubezpieczeniowego (a pewnie każdy z nas jakiegoś ma) który by nam "udostępnił" komplet danych (potrzebnych do zrobienia takiego oświadczenia) można by było nieźle naciągać firmy ubezpieczeniowe
Joker
Mon, 11 Jul 2011 - 19:32
CYTAT(the Hitcher @ Mon, 11 Jul 2011 - 18:17)
dwa pytania:
1. jak to jest z tą stłuczka, bez policji na oswiadczenie, itd, tak jak pisał bezduszny - czy sprawca zawsze dostaje do potwierdzenia pismo od swojego ubezpieczyciela, musi podpisac i odeslać???? przeciez to by w PL 3/4 odszkodowan nie wyplacali- jak to jest?? pytam bo pare razy dostalem kase za oswiadczenie bezproblemowo i po kilku dniach...
Ja jak robiłem oświadczenie to mi się na nim podpisywał sprawca, zrobiłem też wzmiankę, że przynaje się całkowicie do winy oraz że nie będzie się co do tego później odwoływal, on to podpisał (napisaliśmy dwa egzemplarze), poszedłem z tym do towarzystwa w którym sprawca miał zawartą umowę OC i poszło jak po maśle (wszystko w ok. tydzień czasu). Nikt nie czekał aż sprawca cokolwiek odeśle.
CYTAT(the Hitcher @ Mon, 11 Jul 2011 - 18:17)
2. kumpel jechal w trase, nie swoim autem. dostal tez CB to je*nal na dach antene i jazda. jak sie pozniej okazalo antena magnetyczna nie miala gumowej podstawki i dach sie nieco porysował. kumpel nie przypuszczał - to jest normalne ze antena bez podstawki tak dosc konkretnie rysuje dach, czy jakis np. gowniany lakier był???? wiem, nieco fuck-up
To normalne, kiedyś miałem naderwaną gumową osłonę i też konkretnie porysowało. Fachowcy od CB mówią, że ta guma nadrywa się przede wszystkim od nieprawidłowego zdejmowania anteny - należy ją ciągnąć bezpośrednio do góry, nie zginać na bok by było łatwiej.
the Hitcher
Mon, 11 Jul 2011 - 19:44
CYTAT
a jak robiłem oświadczenie to mi się na nim podpisywał sprawca, zrobiłem też wzmiankę, że przynaje się całkowicie do winy oraz że nie będzie się co do tego później odwoływal, on to podpisał (napisaliśmy dwa egzemplarze), poszedłem z tym do towarzystwa w którym sprawca miał zawartą umowę OC i poszło jak po maśle (wszystko w ok. tydzień czasu).
CYTAT
Nikt nie czekał aż sprawca cokolwiek odeśle
.
o własnie
przeciez na oswiadczeniu jest podpis i slowa "spowodowałem.." teraz pamietam jak rzeczoznawca zwracał uwagę czy to jest napisane. czyli jak dobre oswiadczenie to wychodzi że
CYTAT
Nikt nie czeka aż sprawca cokolwiek odeśle
bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 19:56
może jest to kwestia wartości szkody i sposobu potwierdzania (np. telefonicznie)
ale nie wydaje mi się, że tak "tylko na słowo pisane" i niezweryfikowane jest dawana kasa
Joker
Mon, 11 Jul 2011 - 20:15
CYTAT(bezduszny @ Mon, 11 Jul 2011 - 19:56)
może jest to kwestia wartości szkody i sposobu potwierdzania (np. telefonicznie)
ale nie wydaje mi się, że tak "tylko na słowo pisane" i niezweryfikowane jest dawana kasa
Nie no oczywiście się kontaktują ze sprawcą, ale co on ma powiedzieć "ja niczego nie podpisywałem?"
Wtedy byłby telefon zwrotny od ubezpieczyciela do poszkodowanego, idziesz na Policję i szybko potwierdzą, czy to jego pismo. Kwestia załatwienia wszystkiego z marszu, nie odkładać tygodniami.
Realnie to mało kto się wyprze własnego podpisu, bo więcej biedy sobie przez to narobi.
Ja na dzień dobry rozkminiłem właśnie taką wzmiankę, żeby pismo było niepodważalne (pisane o 1 w nocy, za blat robiła szyba stacji benzynowej) i nikt problemów przez to nie robił. Wszystko to kwestia postępowania.
bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 20:17
nie chodzi o pismo i potwierdzanie, bo do tego się przyzna
ale wystarczy, że powie... "zdarzenie miało inny przebieg a ja zostałem zmuszony do podpisania oświadczenia przez zastraszenie"
no i pozamiatane
Joker
Mon, 11 Jul 2011 - 21:17
no to wychodzi na to, że w trakcie pisania papierów "na kolanie" trzeba wyciągać komórkę i odpalać dyktafon...
No szczerze powiem, że o takim scenariuszu nie pomyślałem...i nie słyszałem.
bezduszny
Mon, 11 Jul 2011 - 21:23
przy niewielkich szkodach można bawić się w oświadczenie
ale jak masz np. uszkodzone 2 lampy i trochę przodu... to nie ma co ryzykować
wezwać policję.. i nie przejmować się, że im się nie chce
przyjadą, spiszą, ukrają sprawce symbolicznym mandatem 50 pln, ten przyjmie..... i po sprawie
praktycznie nie do podważenia
iktorn92
Mon, 11 Jul 2011 - 22:15
Chyba najnizszy mandat za spowodowanie kolizji okresla taryfikator, tak mi sie zdaje i jest to 250 plnów
halset
Mon, 11 Jul 2011 - 22:17
Pytałem już w temacie ale nie ma odpowiedzi, a zależy mi na czasie, więc zapytam i tutaj: czy łączenie dystansów ze śrubami pływającymi jest bezpieczne? Chodzi mi o dystans ok. 12mm. Czy lepiej założyć dystans 15mm zmieniający rozstaw i zrezygnować ze śrub pływających?
Lino
Mon, 11 Jul 2011 - 22:33
Ze śrubami to nie wiem, ale na szpilkach powinno być bezproblemowo. Znam 3 samochody które są upalane w takiej konfiguracji (piasty 4x98 a koła 4x100, dystanse po 20mm i szpilki ze zwykłymi nakrętkami) i nie ma żadnych efektów ubocznych, dodatkowo łatwiej się zmienia koła.
halset
Mon, 11 Jul 2011 - 22:41
Właśnie, tylko mam felgi 5x112 a piasty 5x110 więc na szpilkach nie da rady
A wolę spytać bo nie chcę żeby się okazało że mi przy 140 koła poodpadają :/
cowboy
Thu, 14 Jul 2011 - 11:08
co to za felgi ?
http://moto.allegro.pl/felgi-aluminiowe-sp...1696191968.htmli jakie mają rotory, bo jakby ich nie miały na aukcji
Marlon
Thu, 14 Jul 2011 - 12:07
to są fele 22,5" od ciężarówki
Orientuje się ktoś moze, jaki jest okres między wymianami paska rozrządu w Peugeocie 2.0 HDi 136KM? Tak się zlożyło że zapomniałem, wiem że mam jeszcze jakiś zapas, do niedawna serwisowałem w ASO ale gdzieś wsadziłem książkę
i musze teraz jakoś sobie wyliczyć wymianę.
Ludziska mówią, że co 180 do 240kkm, możliwe to?
specu
Thu, 14 Jul 2011 - 12:55
CYTAT(bezduszny @ Sat, 02 Jul 2011 - 19:51)
liczy się jak rozumiem DMC samochodu ciągnącego + DMC lawety...
czyli nie ma siły by nie przekroczyć
Głupoty opowiadasz ...
Ciągam lawete już 2 sezon i to na prawko b.Miałem 5 kontroli + kolizja i luz
A3 DMC 1800kg + laweta DMC 1500kg = 3300kg DMC
Jarzyn
Thu, 14 Jul 2011 - 14:54
No i spotkałeś 6 razy niedouczonych policjantów, bo DMC przyczepy musi być nie większa od masy WŁASNEJ pojazdu ciągnącego, A3 chyba nie waży samo 1500 kg?
Poza tym DMC pojazdu ciągnącego musi być przynajmniej 1,33 x DMC masa przyczepy, w Twoim wypadku wychodzi max. 1350 kg DMC lawety.
Czyli łamiesz łącznie dwa przepisy.
Widać, jak mamy wyuczonych policjantów ;/
(podstawa prawna)
http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/upr...a,do,3500kg.jpg
bezduszny
Thu, 14 Jul 2011 - 15:01
CYTAT(specu @ Thu, 14 Jul 2011 - 12:55)
Głupoty opowiadasz ...
odpowiedź i podstawę prawną masz wyżej
cowboy
Thu, 14 Jul 2011 - 15:43
CYTAT(Marlon @ Thu, 14 Jul 2011 - 12:07)
to są fele 22,5" od ciężarówki
o kurde, chyba jeszcze spałem rano, teraz dopiero powiększyłem foty, myslałem że tam jakies slicki dragowe są
ale aluminiowe do ciężarówki ?
rallyfan
Thu, 14 Jul 2011 - 16:27
CYTAT(cowboy @ Thu, 14 Jul 2011 - 15:43)
o kurde, chyba jeszcze spałem rano, teraz dopiero powiększyłem foty, myslałem że tam jakies slicki dragowe są
ale aluminiowe do ciężarówki ?
W starych scaniach chyba takie montowali, e chyba se jaja z nas robisz
Skiba
Thu, 14 Jul 2011 - 20:28
niech mi ktos łaskawie wytlumaczy
mamy silnik lotniczy z lat hmm 40-50
4 cyl bokser pojemnosc 3,3L
stopien sprezania 7.0
moc okolo 95hp przy jakis 2500
drugi silnik Turbo doładowany
konstrukcja troszeczke pozniejsza
tez boxer z tym ze 6 cyl
pojemnosc 5,9 L
CR 7,5
moc 220hp przy 2600
i.. cisnienie absolutne w kolektorze wynosi 1,39 bara..
tylko takie male doładowanie? jak to ?
mati199
Thu, 14 Jul 2011 - 20:52
A gt25 napompuje Ci tyle samo przy 1 barze co gt42 ?
Skiba
Thu, 14 Jul 2011 - 21:18
mati nie wiem czy to odnosnie mojego posta czy nie, mimo to chcialem dodac ze 1 silnik jest N/A a drugi turbodoladowany.
Maxim555
Thu, 14 Jul 2011 - 23:04
silniki w lotnictwie to inna bajka. Liczy się żywotność i ekonomia. W przypadku tego turbodoładowanego silnika może być tak, że przy dużej wysokości, gdzie powietrze jest rozrzedzone, turbina osiąga swoją max wydajność, a doładowanie dalej jest 1,39bara.
RsFordFan
Thu, 14 Jul 2011 - 23:12
Szybkie pytanie, pacjent e39 535i, wahacz przedni dolny różni się od tych ze słabszych wersji silnikowych? Bo na allegro według niektórych aukcji są takie same, a na pozostałej części aukcji jest uwaga, że nie pasuje owy wahacz do 535i.
Dzieki
Rocznik 98 jakby to miało znaczenie.
Maxim555
Thu, 14 Jul 2011 - 23:27
www.realoem.com
sprawdzałem na szybko i między 320 a 335 z 98r jest różnica między wahaczami.
RsFordFan
Thu, 14 Jul 2011 - 23:40
Dzieki wielkie, przejrzałem i faktycznie się różnią
Fajna stronka, dzięki za link
Skiba
Fri, 15 Jul 2011 - 07:05
CYTAT(Maxim555 @ Fri, 15 Jul 2011 - 00:04)
silniki w lotnictwie to inna bajka. Liczy się żywotność i ekonomia. W przypadku tego turbodoładowanego silnika może być tak, że przy dużej wysokości, gdzie powietrze jest rozrzedzone, turbina osiąga swoją max wydajność, a doładowanie dalej jest 1,39bara.
hmm zywotnosc? kiedy silnik po ~2000h idzie na remont po ktorym zostaje korpus i ewentualnie wał ?
z ekonomią w lotnictwie to tez nie do konca sens zwłaszcza w tamtych czasach w ktorych był produkowany ale mniejsza o to.
Generalnie zaskoczeniem dla mnie jest stopien sprezania 7.5 w silniku N/A. Szkoda ze nie mam dostepu do czasow rozrzadu..
k-meal
Fri, 15 Jul 2011 - 14:39
pytanie do hondziarzy. znajomy ma do wymiany zderzak w civicu z 2003r. 5d. jest jakis ladniejszy odpowiednik oryginalu? jakis od tajpera, poliftu czy cos w tym stylu?
tak, zeby nie bylo wiochy i problemow z montazem.
Maxim555
Fri, 15 Jul 2011 - 16:36
CYTAT(Neo3 @ Fri, 15 Jul 2011 - 07:05)
hmm zywotnosc? kiedy silnik po ~2000h idzie na remont po ktorym zostaje korpus i ewentualnie wał ?
z ekonomią w lotnictwie to tez nie do konca sens zwłaszcza w tamtych czasach w ktorych był produkowany ale mniejsza o to.
Generalnie zaskoczeniem dla mnie jest stopien sprezania 7.5 w silniku N/A. Szkoda ze nie mam dostepu do czasow rozrzadu..
mówiłem że to inna bajka
znawcą nie jestem, ale trochę czytałem o silnikach w lotnictwie. Stopień sprężania może wynikać z liczby oktanowej paliwa jakie wtedy było dostępne.
Tu jest trochę na temat napędów lotniczych, w tym silników tłokowych.
samoloty.pl/index.php/napdy-lotnicze
K@rol
Fri, 15 Jul 2011 - 23:33
Czy VC i Saab 9-3 mają dokładnie takie same zawieszenie?
Tzn. chodzi mi o to czy do Saaba wsadzę jaiś gwint z VC bez rzeźby, do Saaba nic nie ma.
Pozdr.
specu
Sat, 16 Jul 2011 - 01:07
CYTAT(maciekj @ Thu, 14 Jul 2011 - 14:54)
No i spotkałeś 6 razy niedouczonych policjantów, bo DMC przyczepy musi być nie większa od masy WŁASNEJ pojazdu ciągnącego, A3 chyba nie waży samo 1500 kg?
Poza tym DMC pojazdu ciągnącego musi być przynajmniej 1,33 x DMC masa przyczepy, w Twoim wypadku wychodzi max. 1350 kg DMC lawety.
Czyli łamiesz łącznie dwa przepisy.
Widać, jak mamy wyuczonych policjantów ;/
(podstawa prawna)
http://www.forumsamochodowe.pl/dodatki/upr...a,do,3500kg.jpgśa 2 przepisy które sie nawzajem wykluczają do 3.5 t mozna smigac byłem w tej sprawie w głownej ruchu drogowego na waliców....
tomek 1980
Sat, 16 Jul 2011 - 01:13
Witam, panowie przy przyspieszaniu słyszę syk, jakby była nieszczelność przy wylocie z turbiny. Turbina to hybryda AWX/ARL. wszystko posprawdzane, nie ma żadnych wycieków oleju (opoceń). Podczas gazowania nic nie słychać, a pod czas jazdy słychać specyficzny syk uciekającego powietrza. Jak to zlokalizować w której części turbiny wieje?
Pozdrawiam.
Jarzyn
Sat, 16 Jul 2011 - 01:15
Jak się wykluczają? Przepisy działają łącznie, reguluje je Prawo o ruchu drogowym, rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów i ich obowiązkowego wyposażenia oraz konwencja wiedeńska.
Oczywiście, że nie można jeździć takim zestawem, jakim Ty jeździsz, kolejni niedouczeni policjanci?! ;/ ;/
Swoją drogą to nie jest rzadkość, że policjanci nie znają prawa, które mają egzekwować.
Tego co mówię jestem pewien, spędziłem wiele godzin na analizie wszystkich ustaw, rozporządzeń i aktów prawnych.
siewcu
Sat, 16 Jul 2011 - 09:30
tomek 1980, ja słyszałem ostatnio podobny dźwięk - przyśpieszanie i słychać świst turbiny. Okazało się, że to radio...
bezduszny
Sat, 16 Jul 2011 - 10:02
CYTAT(maciekj @ Sat, 16 Jul 2011 - 01:15)
Oczywiście, że nie można jeździć takim zestawem, jakim Ty jeździsz, kolejni niedouczeni policjanci?! ;/ ;/
Swoją drogą to nie jest rzadkość, że policjanci nie znają prawa, które mają egzekwować.
dokładnie
sam niedawno szukałem podstaw prawnych by nie mieć problemu z zestawem: samochód + laweta z Jeep'em do offroad
Zadzwoniłem do ITD i tam dostałem bardzo dokładne informacje.
Policja z chełmskiej drogówki niestety nie udzieliła mi tak precyzyjnej odpowiedzi.
specu
Sat, 16 Jul 2011 - 15:11
Laweta z jeepem + samochód ma powyżej 3500kg DMC
tomek 1980
Sat, 16 Jul 2011 - 16:07
Witam,
CYTAT
tomek 1980, ja słyszałem ostatnio podobny dźwięk - przyśpieszanie i słychać świst turbiny. Okazało się, że to radio...
siewcu za kogo ty mnie masz? Radio jest wyłączone, jak je włączę to tego nie słychać.
Pozdrawiam.
Al Ed Upek
Sun, 17 Jul 2011 - 14:51
Pacjent to Astra F. Pedał hamulca wpada do podłogi. Po podpompowaniu rośnie by po chwili wpaść z powrotem (co moim zdaniem eliminuje zapowietrzony układ?). Co może być przyczyną?
jagus
Sun, 17 Jul 2011 - 15:11
pekniety przewód, rozszczelniony tłoczek, cylinderek...
bezduszny
Sun, 17 Jul 2011 - 15:13
CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 17 Jul 2011 - 14:51)
Pacjent to Astra F. Pedał hamulca wpada do podłogi. Po podpompowaniu rośnie by po chwili wpaść z powrotem (co moim zdaniem eliminuje zapowietrzony układ?). Co może być przyczyną?
płynu nie ubywa ?
toivias
Sun, 17 Jul 2011 - 15:39
ja miałem taka samą sytuację w astrze i był pęknięty sztywny przewód hamulcowy. stań gdzieś parę razy wciśnij pedał w podłogę i zobacz czy pod autem nie ma plamy gdzieś
Al Ed Upek
Sun, 17 Jul 2011 - 15:57
No właśnie plam brak. Płynu raczej nie ubywa. Układ wygląda na szczelny, tyle że pedał jest miękki i wpada do podłogi. Gdy wcisnę pedał w układzie utrzymuje się stałe ciśnienie, a przynajmniej tak mi się wydaje, bo siła hamowania nie spada. Jakieś inne pomysły?
bezduszny
Sun, 17 Jul 2011 - 16:00
płyn kiedy zmieniałeś ?
jak kiedyś zagotowałem.. to efekt był podobny
Al Ed Upek
Sun, 17 Jul 2011 - 16:11
Ja nie zmieniałem, ani kolega który jest właścicielem od niedawna. Ja mu tylko dziś wymieniłem klocki + tarcze i hamulce zniknęły prawie zupełnie (nie dotarty zestaw). Czyli może to być wina płynu?
bezduszny
Sun, 17 Jul 2011 - 16:14
może
wypadało by wymienić i dobrze odpowietrzyć
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.