Shoutbox 0 nowych PW 



629 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
rottie
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:07
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Z cyklu "Rozmyslania w korku" smile.gif Moze ktos mi (i innym) wyjasni pare rzeczy.
Zaczne od automatycznych skrzyni biegow -
1) Dlaczego w moich autach z automatyczna skrzynia biegow, po odpuszczeniu gazu auto duzo wolniej (lub w ogole?) hamuje silnikiem niz w autach w manualu? Czy po odpuszczeniu gazu automat wrzuca "luz" i dlatego auto sie toczy duzo dluzej?
2) Dlaczego w wiekszosci przypadkow ( przynajmniej z tych ktore znam) auta z automatyczna skrzynia biegow pala wiecej niz ich odpowiedniki z manualna?
Tak na chlopski rozum - co za problem zaprogramowac skrzynie na maksymalna ekonomie? Skoro sa przyciski do przelaczania na sport mogloby byc tez odwrotnie - zmiana zawsze przy 3000obr itp. ...
Dzieki! wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
RyszardWN
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:21
Post #2


Rookie
Dołączył: Thu, 06 August 2009





z wikipedii:

"Typowa skrzynia automatyczna w trybie podstawowym D nie ma żadnych możliwości hamowania momentem ("hamowania silnikiem" czy podobnie, ale samą skrzynią), gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne."

"W przypadku sytuacji zapewniającej optymalną obsługę skrzyni biegów (samochód prowadzony przez kierowcę fabrycznego doskonale znającego cechy pojazdu, jazda odbywająca się na torze testowym świetnie znanym kierowcy, jak również samochód jeździ sam na torze) zużycie paliwa przez samochód ze skrzynią manualną jest niższe o 0,9–1,2 l/100 km w porównaniu z analogicznym pojazdem ze skrzynią automatyczną. Natomiast w sytuacji, kiedy nie można zapewnić optymalnej obsługi skrzyni manualnej (czyli w normalnym ruchu po drodze) różnica ta maleje, a nawet zużycie paliwa w pojeździe ze skrzynią manualną jest wyższe."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:28
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





CYTAT(RyszardWN @ Mon, 17 Aug 2009 - 19:21) *
gdyż w układzie kinetycznym występują sprzęgła jednokierunkowe i hydrokinetyczne."

No dobra, super, a po polsku?? smile.gif

A co do spalania - Twoj cytat mnie nie przekonuje. Dane producentow, internet i moje wlasne doswiadczenie wskazuje ze auto pali wiecej przy takiej samej jezdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dobrus
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:55
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 20 July 2008





poczytaj sobie na googlach o sprzęgle hydrokinetycznym... i sam znajdziesz odpowiedzi na wszytskie swoje pytania wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 17 Aug 2009 - 20:58
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





straty w automacie są większe (pompa, sprzęgło) stąd są chłodnice do chłodzenia oleju ,sporo momentu w takiej skrzyni jest w ciepło, co do braku hamowania to jak wyżej, silnik spada z obrotów sprzęgło przestaje działać i skrzynia zostaje rozłączona z silnikiem ,to tak w skrócie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rottie
post Mon, 17 Aug 2009 - 21:16
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 09 March 2003
Skąd: Londyn





Dzieki smile.gif

Mam nastepne - teraz paliwa.

Czy to prawda ze oktany "ulatniaja sie z paliwa" i lepiej jest kupowac ze stacji z duzym ruchem, gdzie paliwo bedzie "swiezsze" bo czesciej wymieniane?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 17 Aug 2009 - 21:46
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





generalnie benzyna ulega starzeniu ale nie sądze żeby w ciągu paru miesięcy zmieniła swe parametry wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iceman.
post Mon, 17 Aug 2009 - 21:54
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 August 2007
Skąd: SNC/Wro





no widzisz hz10, i tu dziwna sprawa, bo nieraz miałem problemy z uruchomieniem jakiegoś pojazdu, w którym paliwo stało dośc długo, bądź zostało wlane paliwo ktore juz miało kilka miesięcy, natomiast po wlaniu "świeżego" paliwa nie było najmniejszych problemów.
Pomijam źródło paliwa, czy było ono od znanego dostawcy czy nie, ale zawsze po upływie dłuższego czasu miało specyficzny zapach.
Tego typu problemow z ON nie miałem.
huh.gif


--------------------
...przede mną i za mną ognia kurz...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Mon, 17 Aug 2009 - 22:01
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





z własnego podwórka, moto stoi nie używane przez ponad pół roku (okres zimowy) i zawsze pali od strzała i mocy mu nie brakuje , ale pewnie tak jak napisałeś zależy co zie zatankuje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Reaper
post Tue, 18 Aug 2009 - 02:18
Post #10


Super User
Dołączył: Fri, 10 December 2004
Skąd: Malbork/Gdańsk





A ja z kolei nie mialem czasu ostatnio swojego sztrucla robic i stoi pod dziupla lakiernika, w tydzien wsiaklo 12l paliwa z baku, a tylko ja mialem kluczyc od korka. Zalalem swieze paliwko i od strzala zagadal


--------------------
VW CC BlueMotion Technology 2.0 TDi 2013
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Tue, 18 Aug 2009 - 09:59
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





To ja jeszcze zapytam, czy auto z DSG też nie hamuje silnikiem? rottie nie podał jaki ma automat smile.gif


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Tue, 18 Aug 2009 - 10:04
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





a propo automatu. jak jest na Drive to silnikiem nie hamuje ale jesli w zwyklym automacie wrzuci sie na 1,2...(jazda pod gorke lub cos w tym stylu, aby skrzynia nie przelaczyla na nastepny bieg tylko jechala na danym np na dwojce na wysokich obrotach) to juz wtedy mozna hamowac silnikiem. jak to jest?


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 18 Aug 2009 - 10:04
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





DSG jest "zwykłą" przekładnią mechaniczną, sprzęgła są cierne a nie hydrokinetyczne wiec normalnie hamuje silnikiem.
DSG to w zasadzie manual wspierany siłownikami które szybciej i prcyzyjniej szarpią lewarkiem niż ty. To duże uproszczenie ale do tego sie sprowadza.


--------------------
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 18 Aug 2009 - 10:26
Post #14


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Automat napewno hamuje, ale duzo slabiej. Na D jak sie puszcza gaz, to zwykle wrzuca wyzszy bieg - jezeli sie recznie ogranicza biegi to czuc hamowanie. Oczywiscie na niskich obrotach ze wzgledu na wymienione sprzeglo hydrokinetyczne nie ma co wiele liczyc na hamowanie smile.gif


--------------------
Swift 1.3
325ti
e9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 18 Aug 2009 - 11:01
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(jagus @ Tue, 18 Aug 2009 - 10:04) *
a propo automatu. jak jest na Drive to silnikiem nie hamuje ale jesli w zwyklym automacie wrzuci sie na 1,2...(jazda pod gorke lub cos w tym stylu, aby skrzynia nie przelaczyla na nastepny bieg tylko jechala na danym np na dwojce na wysokich obrotach) to juz wtedy mozna hamowac silnikiem. jak to jest?


Wydaje mi się, że na tej 4-ce też hamuje, tylko to bardzo słabo odczuwalne zjawisko. W trybie Drive (mówię na przykładzie mojej skrzyni) po odjęciu nogi z gazu jest tak jak napisał Colin wpakowany najwyższy bieg. Gdy prędkość mam 50 km/h i więcej to ładuje już 4-kę. A że 3-kę mam do 200 kmh i nawet przy 140-150 nie czuć hamowania gdy zadam mu tylko 3, czasem nie czuć hamowania gdy zadam mu 2 przy 80 (2ka do 130kmh) to nie dziwię sie, że nie czuć hamowania najdłuższego biegu 4-ki przy odjęciu nogi z gazu nawet przy prędkości 140-150.

I tu pytaine ode mnie:
Czy na Drive po odjęciu nogi z gazu, zanim dojdzie do całkowitego "wyrzucenia na luz" paliwo jest podawane?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 18 Aug 2009 - 11:20
Post #16


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Jezeli jest odcinane, to napewno powyzej wyzszych obrotow niz w manualu. Zwykle auta z reczna skrzynia maja odciecie paliwa powyzej 1200-1600obr. Automat stawiam, ze minimum 2500, bo zwykle do takich obr wyczuwalny jest "uslizg" sprzegla (czy tez konwertera).


--------------------
Swift 1.3
325ti
e9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 18 Aug 2009 - 11:52
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





To by wyjaśniało poniekąd odczucia z jazdy... Dzięki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jagus
post Tue, 18 Aug 2009 - 12:45
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: pomorze





dodam jeszcze ze w dodge-u caravanie ktorym jezdzilem i fordzie f-150 po wrzuceniu na jakikolwiek inny bieg niz D (1,2,3) bylo odczuwalne hamowanie silnikiem tak jak w zwyklym manualu. podczas jazdy tymi autami na Drive, po puszczeniu calkowicie gazu skrzynia w ogole nie hamowala. totalny "luz"
powiedzmy ze dojezdzam do swiatel ale jest czerwone wiec puszczam gaz. auto sie toczy okolo 50-60 km/h. nagle zapala sie zielone wiec wciskam gaz. silnik wczodzi na obroty i jedzie np na 3-4 biegu. jakby z luzu od razu na zadany bieg.
druga sytuacja to taka gdy sie rozpedzam spod swiatel, osiagam ok 80 km/h i juz cche przy takiej predkosci zostac. odpuszczam gaz ale nie calkowicie. doslowinie minimalnie go trzymam. od razu skrzynia przezuca na mozliwie najwyzszy bieg w tym przypadku niech to bedzie 4. chodzi na ok 1700obr/m i tak sie dalej toczy.


--------------------
najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 18 Aug 2009 - 12:46
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





zależy też czy skrzynia jest sterowana mechanicznie czy elektronicznie

pzdr


--------------------
się dłubie amerykany i nie tylko

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 18 Aug 2009 - 12:50
Post #20


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(jagus @ Tue, 18 Aug 2009 - 12:45) *
dodam jeszcze ze w dodge-u caravanie ktorym jezdzilem i fordzie f-150 po wrzuceniu na jakikolwiek inny bieg niz D (1,2,3) bylo odczuwalne hamowanie silnikiem tak jak w zwyklym manualu. podczas jazdy tymi autami na Drive, po puszczeniu calkowicie gazu skrzynia w ogole nie hamowala. totalny "luz"

Amerykanie z defaulta na programach innych niż D mają włączony lockup.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

629 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 19 June 2019 - 07:10