Porszak
Thu, 13 Oct 2011 - 07:51
jak zachowuja sie auta z wloch pod wzgledem korozji, pytanie pod katem 10 letniego opla? jak wygladalo zabezpiecznie antykorozyjne na tamten rynek w porownaniu z innymi?
Grzesi(E30)k
Thu, 13 Oct 2011 - 07:58
Akurat mogę wypowiedzieć się w przypadku BMW tylko ale generalnie zależy z jakiego miejsca kraju chyba.
Stan blach z reguły jest ok i sporo lepszy niż w innych krajach leżących bliżej północy ale za to auto często gęsto strasznie wymielone zewnątrz i wewnątrz. I często gęsto całe malowane. Ale budy były bez dużych ognisk korozji w każdym bądź razie.
arek-lin
Thu, 13 Oct 2011 - 08:39
Co do auta z Włoch to w np BMW (10 letnim właśnie) mam od słońca wyblakły znaczek na masce i kierownicę, która nie wytrzymała wysokiej temperatury-wygląda jakby miała z 600tyś najechane chociaż reszta wnętrza jest w bdb stanie. Z blachami problemów nie mam, nie widzę nigdzie ognisk korozji
hz10
Thu, 13 Oct 2011 - 09:21
CYTAT(Porszak @ Thu, 13 Oct 2011 - 07:51)
jak zachowuja sie auta z wloch pod wzgledem korozji, pytanie pod katem 10 letniego opla? jak wygladalo zabezpiecznie antykorozyjne na tamten rynek w porownaniu z innymi?
nie widziałem żadnego zgnitego samochodu z włoch a troche ich widziałem, nawet stare śmietniki wyglądają jak nowe, natomiast wyblaknięte środki to ich znak rozpoznawczy
flapjck1
Thu, 13 Oct 2011 - 10:33
ale warto sie przyjrzez zawsze okolicom akumulatora, widzialem kilka aut w ktorych kwas ewidentnie kipial regularnie
Feluke
Thu, 13 Oct 2011 - 12:10
Z Wloch korozji pewnie sie nie uswiadczy ale stan wizualny a szczegolnei techniczny moze pozostawiac sporo do zyczenia.
Joker
Thu, 13 Oct 2011 - 19:06
Mój temat zniknął, nie wiem dlaczego...
Pytanie brzmi:
Czy da się wykasować inspekcję oleju w BMW 535i E60 2009 oraz BMW X3 3.0si 2007 z poziomu kabiny?
simpson
Thu, 13 Oct 2011 - 19:15
CYTAT(joker @ Thu, 13 Oct 2011 - 19:06)
Mój temat zniknął, nie wiem dlaczego...
Pytanie brzmi:
Czy da się wykasować inspekcję oleju w BMW 535i E60 2009 oraz BMW X3 3.0si 2007 z poziomu kabiny?
Próbowałeś wg tego?
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=12999
Joker
Thu, 13 Oct 2011 - 20:06
Jeszcze nie próbowałem, bo do wymiany trochę zostało
Ale spróbuję
Ciekawe, czy dla X3 jest podobnie
flapjck1
Thu, 13 Oct 2011 - 21:15
w wiekszosci wspolczesnych bawarek ( jak nie wszystkich ) sie da
RunMadafaka
Fri, 14 Oct 2011 - 16:17
pacjent to s60 2.4d, kręci się do 3 tyś obrotów, nie pompuje turbo zupełnie jak by to był silnik wolnossący, sprawdzony przepływomierz, instalacja, czujnik doładowania turbiny, turbo się rownież nie zacina.. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? czy auto moze mieć za mało paliwa? jedyne co mnie interesuje to to że na każym przepływomierzu jaki próbowałem wskazuję przepływ powietrza na poziomie 0,0 .. jakby silnik nie pracował..
HMP_inc
Fri, 14 Oct 2011 - 17:36
Clio sport F4R po odpaleniu na zimnym nie chce wchodzic na obroty, krztusi sie. Przejazdzka 100-200metrów i problem znika. Objaw narasta wraz ze spadającą temp za oknem. Innych wad brak. Tylko kable zapłonowe czy może przepustnica lub jej potencjometr?
porez
Fri, 14 Oct 2011 - 18:34
Panowie,
ile powinien wytrzymać sworzeń zewnętrzny lemfordera e36?
-60mm/18" 225/40
Zastanawiam się czy mechanik spierdolił robotę, czy to norma, że zaczyna łupać po 800km...
tomek 1980
Fri, 14 Oct 2011 - 19:06
Witam, panowie mam pytanie do was, jak jest na prawdę?
Mianowicie, w silniku benzynowym w raz ze wzrostem ciśnienia doładowania, trzeba dolać paliwa, żeby EGT nie zniszczyło silnika i turbiny, natomiast jak jest w dieslu, czy jest tak samo???
Pozdrawiam.
Maxim555
Fri, 14 Oct 2011 - 20:09
Diesel jest inaczej zasilany. W starszych dieslach nie było przepustnic, moc generowaną przez silnik sterujesz dolewając lub zmniejszając dawkę paliwa.
Może się wydawać że w dieslu jest odwrotnie, mało paliwa = małe EGT. Dużo ropy i EGT rośnie, ale trzeba pamiętac że w dieslu i w benzynie im wyższa moc to większe EGT.
pucek
Fri, 14 Oct 2011 - 21:46
CYTAT(Maxim555 @ Fri, 14 Oct 2011 - 20:09)
ale trzeba pamiętac że w dieslu i w benzynie im wyższa moc to większe EGT.
Tutaj to sie zagalopowales.Masz benzyniaka z egt?Opoznij zaplon o 10 stopni i buta do odcinki.Pochwal sie pozniej jakie bylo egt i co na to ewentualnie tloki/zawory i jak wzrosla moc po tym zabiegu.
Maxim555
Fri, 14 Oct 2011 - 23:26
Pisząc im wyższa moc, tym wyższe egt, miałem na myśli, że przy podnoszeniu mocy w jednym i drugim silniku dojdziemy w końcu do miejsca, że egt będzie rosło.
MrUw@
Sat, 15 Oct 2011 - 00:00
CYTAT(porez @ Fri, 14 Oct 2011 - 18:34)
Panowie,
ile powinien wytrzymać sworzeń zewnętrzny lemfordera e36?
-60mm/18" 225/40
Zastanawiam się czy mechanik spierdolił robotę, czy to norma, że zaczyna łupać po 800km...
jeżeli był wsadzony lemforder napewno sporo wiecej... przecież to jest wsumie ori cześć do BMW.... chyba że ostre katy po dziurach dostawał albo mechanik uszkodził osłone jak (wprasowywal wbijał swożen) wtedy troche syfu starczy...
flapjck1
Sat, 15 Oct 2011 - 00:36
CYTAT(RunMadafaka @ Fri, 14 Oct 2011 - 16:17)
pacjent to s60 2.4d, kręci się do 3 tyś obrotów, nie pompuje turbo zupełnie jak by to był silnik wolnossący, sprawdzony przepływomierz, instalacja, czujnik doładowania turbiny, turbo się rownież nie zacina.. ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? czy auto moze mieć za mało paliwa? jedyne co mnie interesuje to to że na każym przepływomierzu jaki próbowałem wskazuję przepływ powietrza na poziomie 0,0 .. jakby silnik nie pracował..
jakies kody dtc masz?
jak przeplywka nic nie pokazuje zadna to masz wiazke do przeswietlenia pewnie
ale najpierw pytanie powyzsze
flapjck1
Sat, 15 Oct 2011 - 00:55
CYTAT(HMP_inc @ Fri, 14 Oct 2011 - 17:36)
Clio sport F4R po odpaleniu na zimnym nie chce wchodzic na obroty, krztusi sie. Przejazdzka 100-200metrów i problem znika. Objaw narasta wraz ze spadającą temp za oknem. Innych wad brak. Tylko kable zapłonowe czy może przepustnica lub jej potencjometr?
a nie czujnik temp silnika? jakie obroty masz po odpaleniu na jalowym?
RunMadafaka
Sat, 15 Oct 2011 - 10:17
CYTAT(flapjck1 @ Sat, 15 Oct 2011 - 00:36)
jakies kody dtc masz?
jak przeplywka nic nie pokazuje zadna to masz wiazke do przeswietlenia pewnie
ale najpierw pytanie powyzsze
a co to są kody dtc? nie robie diagnostyki sam, poprostu z każdym przepływomierzem jezdziłem do znajomego, i tylko tyle mi powiedzial ze non stop wskazuje zero
wiązke sprawdziłęm wszystkie kable do przepływki są w porządku.
flapjck1
Sat, 15 Oct 2011 - 12:03
bledy po prostu
RunMadafaka
Sat, 15 Oct 2011 - 12:07
dzis juz nie podjade sprawdzic jaki to był kod, ale cos w stylu aktywny błąd czujnika masy powietrza, i tyle, nic wiecej.
wiotki
Sat, 15 Oct 2011 - 14:34
Panowie , opel astra II 2.0 DI 16 V diesel , autko normalnie odpala , ale nie ma praktycznie siły wkręcać się na obroty nawet na postoju , gaz w podłogę i obroty rosną mega powoli , podczas jazdy kompletny brak mocy i zapala się kontrolka check engine (tylko podczas jazdy) , nie dymi nic praktycznie , co to może być ?
tomek 1980
Sat, 15 Oct 2011 - 19:38
Witam, może źle się wyraziłem, albo napiszę o co mi chodzi,
CYTAT
panowie mam pytanie do was, jak jest na prawdę?
Mianowicie, w silniku benzynowym w raz ze wzrostem ciśnienia doładowania, trzeba dolać paliwa, żeby EGT nie zniszczyło silnika i turbiny, natomiast jak jest w dieslu, czy jest tak samo???
.
Koleś się upiera, że w dieslu może być dolane dużo paliwa i silnik nie będzie się grzał mocniej, szybciej, że EGT nie zrobi nic silnikowi ( głowicy, uszczelce pod głowicą ) po takim zabiegu, dopiero kiedy zwiększymy doładowanie na sprężarce to jest szkodliwe dla silnika. Twierdzi, że tak jak w silniku benzynowym, czym mniej paliwa tym to jest bardziej szkodliwe dla silnika, będzie się przegrzewał. Jak jest naprawdę z silnikiem właśnie diesla??? Chodzi cały czas o silnik doładowany.
Pozdrawiam.
Maxim555
Sat, 15 Oct 2011 - 22:36
"Koleś się upiera, że w dieslu może być dolane dużo paliwa i silnik nie będzie się grzał mocniej, szybciej, że EGT nie zrobi nic silnikowi ( głowicy, uszczelce pod głowicą ) po takim zabiegu, dopiero kiedy zwiększymy doładowanie na sprężarce to jest szkodliwe dla silnika"
Tak będzie, czyli jeśli doładowanie będzie stałe, a dolejemy paliwa, to w komorze spalania będzie za mało powietrza (tlenu) żeby spalić wlane paliwo. Z tyłu zrobi się czarno od nieprzepalonego paliwa.
Taka sytuacja ma miejsce jak między turbem, a kolektorem dolotowym zrobi się nieszczelność.
tomek 1980
Sat, 15 Oct 2011 - 23:10
CYTAT
Z tyłu zrobi się czarno od nieprzepalonego paliwa.
, tak to wiem, ale temperatura spalin EGT wtedy wzrośnie czy zmaleje? Czy taka sytuacja jest bezpieczna dla silnika, uszczelki pod głowicą i samej głowicy?
Koleś twierdzi, że taka sytuacja nie jest szkodliwa, dopiero jak sprężarka zacznie pompować to wtedy silnik mocniej się nagrzewa i EGR rośnie i to jest szkodliwe dla silnika.
Jednak ludzie którzy podkręcają diesle ustawiają większe ciśnienie na sprężarce, żeby zlikwidować zadymienie i poprawić w moim mniemaniu spalanie zadanej dawki paliwa.
k-meal
Sun, 16 Oct 2011 - 09:23
dodajac powietrza zmniejszasz egt w dieslu. koles nie ma racji.
Salieri
Sun, 16 Oct 2011 - 11:39
CYTAT(wiotki @ Sat, 15 Oct 2011 - 14:34)
Panowie , opel astra II 2.0 DI 16 V diesel , autko normalnie odpala , ale nie ma praktycznie siły wkręcać się na obroty nawet na postoju , gaz w podłogę i obroty rosną mega powoli , podczas jazdy kompletny brak mocy i zapala się kontrolka check engine (tylko podczas jazdy) , nie dymi nic praktycznie , co to może być ?
sprawdz podcisnienia idace do czujnika cisnienia doladowania. Check zapala sie tylko przy przyspieszaniu? jak puscisz gaz to gasnie? Ogolnie trzeba by sczytac blad, ale czuje, ze ktores podcisnienie moglo Ci spasc, czy peknac (to sa takie cienkie plasitkowe rureczki).
tomek 1980
Sun, 16 Oct 2011 - 14:42
Witam, dzięki k-meal za odpowiedź. Ja też tak uważam, ale koleś twierdzi inaczej i jeszcze jakieś chore przykłady podaje. Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam.
Andrzej87
Mon, 17 Oct 2011 - 08:55
W E39 w wypadku wypaliły dwie przednie poduchy, napinacze nie wypaliły. Czy trzeba wymieniać moduł sterujący poduszkami czy dalej spełnia on swoją rolę?
Porszak
Mon, 17 Oct 2011 - 11:57
Czy naprawiajac wiazke silnika warto wziac kable z innej uzywanej wiazki samochodowej czy bez przeszkod mozna uzyc tych dostepnych w sklepach elektrycznych?
mam na mysli wytrzymalosc na zginanie, elastycznosc w niskich i wysokich temperaturach oraz zimowy mroz, ogolnie wlasciwosci kabli a autach i tych sklepowych.
jeszcze raz o sprowadzaniu aut z wloch. prawda to ze czesto sa problemy z papierami tych aut, a "brify" bywaja podrabiane.
wszystko co mowiliscie sie sprawdzilo. auto malowane to cale i aku sie gotowal i kipial.
dzieki
franki
Mon, 17 Oct 2011 - 14:23
Z tymi przewodami to chyba aż tak nie wpływa, jak się ma jakieś tam wiązki to nie ma po co latać do sklepu i kupować, ale jak nie ma to to nie ma, z tym że bym nie przesadzał z tymi właściwościami, naprawiałem parę razy wiązkę w dupo-szroto-wozie jakimiś przewodami z malucha i takim innym 20 letnim gównem i do tej pory jest dobrze.
BeeMiX
Mon, 17 Oct 2011 - 15:12
Przedłużałem wiązkę w moim aucie zwykłymi przewodami ze sklepu elektrycznego. Z tego co wiem
Standardowa praktyka i nie ma z tym problemu. Ekranowane przewody (np.czujnik stuku) przedluzylem kablem USB
Joker
Mon, 17 Oct 2011 - 20:11
CYTAT(joker @ Thu, 13 Oct 2011 - 20:06)
Jeszcze nie próbowałem, bo do wymiany trochę zostało
Ale spróbuję
Ciekawe, czy dla X3 jest podobnie
Ok, testowałem w 535i i działa, nie usuwałem tylko inspekcji bo jeszcze nie trzeba.
W X3 mam problem - gdy przytrzymuję przycisk S/R na zegarach rzeczywiście wchodzi mi w ukryte menu, ale jest napisane test a pozniej moge tylko skakac po pozycjach od 1.0 do 1.7 - sa tam rozne liczby, nie wiem co jest co.
Ktoś pomoże?
Jak się przekręca kluczyk to na dzień dobry jest napisane, że inspekcja to już -14500. Ale podczas jazdy nic się nie świeci.
Misior
Tue, 18 Oct 2011 - 10:45
CYTAT(BeeMiX @ Mon, 17 Oct 2011 - 15:12)
Przedłużałem wiązkę w moim aucie zwykłymi przewodami ze sklepu elektrycznego. Z tego co wiem
Standardowa praktyka i nie ma z tym problemu. Ekranowane przewody (np.czujnik stuku) przedluzylem kablem USB
Jedyny problem w uzywanych wiazkach jest taki ze kable nawet jak w izolacji to są posniedziale i ciezko sie lutują.
bezduszny
Tue, 18 Oct 2011 - 11:45
Mam pytanie:
Pacjent to Opel Astra II z silnikiem z19dth (1.9 CDTI 150KM) który ma ciekawą przypadłość:
jak jest zimno nawet kilka stopni poniżej zera, to przy odpalaniu (jakoś tak ciężko mu to idzie) puszcza dość sporą niebieską chmurkę..
i pytanie: od czego ta chmurka ?
silnik nie pokazuje żadnych błędów
4 świece żarowe w pełni sprawne
jak jest ciepło na zewnątrz nie robi takich rzeczy i bez najmniejszego problemu odpala czy to na zimno czy na ciepło
silnik seria, bez żadnych modyfikacji
nie ma utraty mocy czy innych niepokojących objawów
olej ma właściwy
paliwo Orlen Verva
czy jest możliwość, że winą jest lipne paliwo ?
Porszak
Tue, 18 Oct 2011 - 12:18
kiedys na forum byl taki temat i wiekszosc twierdzila ze to normalne jesli dobrze pamietam
bezduszny
Tue, 18 Oct 2011 - 12:29
ale co dokładnie tak dymi ?
pierwsze obawy były, że coś z turbiną nie tak.. ale po parametrach wszystko OK, oleju też nie ubywa
Porszak
Tue, 18 Oct 2011 - 12:36
dym z ropy na zimnym silniku, chyba taki byl wnosek. u mnie obie sluzbowe skody 1.9 tdi i 1.4tdi tak odpalaja przy temp opisanych przez ciebie. 1.4 dymi mocniej. przebiegi rozne o 10kkm, ponizej 100kkm
wiotki
Tue, 18 Oct 2011 - 13:31
CYTAT(Salieri @ Sun, 16 Oct 2011 - 11:39)
sprawdz podcisnienia idace do czujnika cisnienia doladowania. Check zapala sie tylko przy przyspieszaniu? jak puscisz gaz to gasnie? Ogolnie trzeba by sczytac blad, ale czuje, ze ktores podcisnienie moglo Ci spasc, czy peknac (to sa takie cienkie plasitkowe rureczki).
Check zapala się podczas przyspieszania i już nie gaśnie , trzeba zgasić silnik .Podciśnienia sprawdziłem , wszystko szczelne , gruszka od wastgate się otwiera po obrotach , ale co ciekawe jak trzymam ręką przewód dolotowy turbo-kolektor to podczas wzrostu obrotów czuć ,że się kurczy/zaciska tak jakby turbo nie pompowało , czy raczej tak ma być ?
Na diagnostykę dopiero jutro najwcześniej dam radę pojechać .
BeeMiX
Tue, 18 Oct 2011 - 16:54
CYTAT(Misior @ Tue, 18 Oct 2011 - 10:45)
Jedyny problem w uzywanych wiazkach jest taki ze kable nawet jak w izolacji to są posniedziale i ciezko sie lutują.
Znajomy dał mi taka paste zamiast kalafoni, która sie dodatkowo topi przy lutowaniu i szło gładko bez jednego zimnego lutu
Skiba
Tue, 18 Oct 2011 - 17:42
poszukuje farby do malowania silnikow, wymagania: zeby nie zeszla od temp, dostepnosc wielu kolorow, dobra przyczepnosc do odlewow alu i magnezowych. Co polecicie?
bezduszny
Tue, 18 Oct 2011 - 17:46
chcesz cały blok silnika malować ?
*Pinio
Tue, 18 Oct 2011 - 18:18
W pracy malujemy silniki od maszyn budowlanych farbami Karbomidowymi nitro i ftalowymi i nic nie odłazi jeżeli powierzchnia przed malowaniem nie była zatłuszczona
Salieri
Tue, 18 Oct 2011 - 18:59
CYTAT(wiotki @ Tue, 18 Oct 2011 - 13:31)
Check zapala się podczas przyspieszania i już nie gaśnie , trzeba zgasić silnik .Podciśnienia sprawdziłem , wszystko szczelne , gruszka od wastgate się otwiera po obrotach , ale co ciekawe jak trzymam ręką przewód dolotowy turbo-kolektor to podczas wzrostu obrotów czuć ,że się kurczy/zaciska tak jakby turbo nie pompowało , czy raczej tak ma być ?
Na diagnostykę dopiero jutro najwcześniej dam radę pojechać .
jedz na techa, niech ktos Ci odczyta blad.
Skiba
Tue, 18 Oct 2011 - 19:18
CYTAT(bezduszny @ Tue, 18 Oct 2011 - 18:46)
chcesz cały blok silnika malować ?
tak cały, zapomnialem dodac ze to silnik chłodzony powietrzem i malowana bedzie rowniez miska(alu)
tomek 1980
Tue, 18 Oct 2011 - 20:25
Witam, jeśli chodzi o to
CYTAT("wiotki")
ale co ciekawe jak trzymam ręką przewód dolotowy turbo-kolektor to podczas wzrostu obrotów czuć ,że się kurczy/zaciska tak jakby turbo nie pompowało , czy raczej tak ma być ?
wygląda na to, ze turbinka nie dmucha, albo coś z podciśnieniem od sterowania, albo ośka się ukręciła (kolega tak miał).
Pozdrawiam.
Tarantula
Wed, 19 Oct 2011 - 11:42
Wymiana swiec zarowych w seacie leonie 1.9tdi z 2008r nalezy do trudnych operacji?
Pozdrawiam
mate96
Wed, 19 Oct 2011 - 16:23
CYTAT(Tarantula @ Wed, 19 Oct 2011 - 11:42)
Wymiana swiec zarowych w seacie leonie 1.9tdi z 2008r nalezy do trudnych operacji?
Pozdrawiam
Nie
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.