wzi13
Sun, 17 Oct 2010 - 00:06
Co znaczy dopisek "VAT do zwrotu" przy cenach aut na autoscout24/mobile ?
Jaka cene w przypadku checi sprowadzenia takiego auta do kraju placimy? ta co w ogloszeniu a moze ta co w ogloszeniu minus ich vat?
Moze mi ktos wyjasnic ten temat?
caro86wlkp
Sun, 17 Oct 2010 - 09:06
golf 1.9 tdi afn 5.5 bara na zimnym silniku to nie jest za dużo?
ryczko100
Sun, 17 Oct 2010 - 09:32
CYTAT(wzi13 @ Sun, 17 Oct 2010 - 00:06)
Co znaczy dopisek "VAT do zwrotu" przy cenach aut na autoscout24/mobile ?
Jaka cene w przypadku checi sprowadzenia takiego auta do kraju placimy? ta co w ogloszeniu a moze ta co w ogloszeniu minus ich vat?
Moze mi ktos wyjasnic ten temat?
Kupujesz z przeznaczeniem na eksport do naszego kraju, płacisz dealerowi cenę netto + kaucje za vat. vat opłacasz w naszym kraju, od dealera odbierasz kaucje.
Czacza
Sun, 17 Oct 2010 - 10:12
CYTAT(caro86wlkp @ Sun, 17 Oct 2010 - 09:06)
golf 1.9 tdi afn 5.5 bara na zimnym silniku to nie jest za dużo?
Ale co?? Kompresja, doładowanie, ciśnienie oleju??
caro86wlkp
Sun, 17 Oct 2010 - 10:58
ciśnienie oleju
bezduszny
Sun, 17 Oct 2010 - 11:00
a co za olej masz zalany ?
caro86wlkp
Sun, 17 Oct 2010 - 11:06
motul x-cess 8100 5w40
Czacza
Sun, 17 Oct 2010 - 12:19
Jak na 5W to spore cisnienie, choć na zimnym nie niemożliwe. Jakies niepokojące objawy zdadza?? Czy poprostu cisnienie Ci się nie podoba??
bezduszny
Sun, 17 Oct 2010 - 12:21
podejrzewam raczej awarię czujnika ciśnienia
caro86wlkp
Sun, 17 Oct 2010 - 13:31
może zacznę od początku, zimny pali ok, świece żarowe ok. jedynka 1200obr i zaczyna nim telepotać, dodanie lub ujęcie gazu niwelowało ten problem. tak było 3 tygodnie temu, teraz już od odpalenia czasem nim telepota, szczególnie jak jest zimno, pierwsza diagnoza szklanki, wymienione na nowe INA, teraz na celowniku jest pompa oleju. błąd czujnika raczej odpada, znajomy mechanik mierzył mi ciśnienie 2 miesiące temu innym czujnikiem niż mój i wyszło na zimnym 5.2 bara, 40*C 3.9 bara, 70*C 1.3 bara, 90*C 1.1 bara, na ciepłym 90*C 1500obr 1.5 bara, 2000obr 2.3 bara, 3000obr 4.8 bara
hz10
Sun, 17 Oct 2010 - 17:31
cisnienie oleju masz raczej w normie. dwa dni temu mierzyłem taki sam motor i pomiary wyszły bardzo podobne
the.wolf
Sun, 17 Oct 2010 - 17:54
CYTAT(k-meal @ Sat, 16 Oct 2010 - 22:25)
kawalek mam do stolycy, ale sprobuje cos znalezc w mojej okolicy. moja mnie cisnie, zeby kupic jakies auto na zime i pasuje mi to rozegrac tak, zeby bylo dobrze.
aktualnie na SIP jest jeden wrx za male pieniadze. WRX pali mniej niz GTek.
caro86wlkp
Sun, 17 Oct 2010 - 18:00
a co może powodować jego kulawą prace? jeśli ciśnienie jest ok
Jeffrey
Sun, 17 Oct 2010 - 21:31
Nastepne pytanie:
Kiedyś widziałem jak macho na filmach przebijają nożami opony...czy w normalnym świecie moglibyśmy zrobić sobie krzywdę robiąc coś takiego?
ryczko100
Sun, 17 Oct 2010 - 21:53
Jeżeli czaisz się na źle zaparkowany samochód sąsiada, to bez noża z mango gdynia nie podchodź ;-)
Z boku - łatwo, od czoła - cięzko. Zrobić dziurę dobrym knifem w tradycyjnej oponie pojazdów osobowych chyba, że to RSC albo malusi profil, to nie zrób sobie krzywdy ;-)
Czacza
Sun, 17 Oct 2010 - 21:54
Tzn co?? Czy da się przebić opone nożem?? Osobową oczywiście bez problemu.
kompot
Sun, 17 Oct 2010 - 22:14
To jest normalna skrzynia w E46 US-spec? U nas drążek troche inaczej wyglądał. To są zupełnie inne skrzynie?
KLIK
wzi13
Sun, 17 Oct 2010 - 22:23
Kolega w e46 z us ma automat identyczny jak u nas w europejskich wersjach... tzn pod wzgledem wygladowym.
Za to dla odmiany na niemieckiej autostradzie
okazalo sie ze odcina przy 210 km/k :F zal
a zeby nie bylo to 330ci wiec jechac by jeszcze moglo
pavel
Sun, 17 Oct 2010 - 23:58
CYTAT(caro86wlkp @ Sun, 17 Oct 2010 - 13:31)
może zacznę od początku, zimny pali ok, świece żarowe ok. jedynka 1200obr i zaczyna nim telepotać, dodanie lub ujęcie gazu niwelowało ten problem. tak było 3 tygodnie temu, teraz już od odpalenia czasem nim telepota, szczególnie jak jest zimno, pierwsza diagnoza szklanki, wymienione na nowe INA, teraz na celowniku jest pompa oleju. błąd czujnika raczej odpada, znajomy mechanik mierzył mi ciśnienie 2 miesiące temu innym czujnikiem niż mój i wyszło na zimnym 5.2 bara, 40*C 3.9 bara, 70*C 1.3 bara, 90*C 1.1 bara, na ciepłym 90*C 1500obr 1.5 bara, 2000obr 2.3 bara, 3000obr 4.8 bara
szukasz dziury w całym- ciśnienie oleju masz jak najbardziej ok
caro86wlkp
Mon, 18 Oct 2010 - 06:12
to gdzie szukać problemu?
caro86wlkp
Mon, 18 Oct 2010 - 20:04
przy jakim ciśnieniu podpiera szklanki?
[Yossarian]
Mon, 18 Oct 2010 - 20:37
Ktoś mi może wyjaśnić co to za dziwaczny system zmiany biegów?:
http://speedhunters.com/archive/2010/10/15...ova-gasser.aspxTo ma oddzielną dźwignię do każdego biegu, czy jak? Jaką to ma przewagę nad zwykłą skrzynią? Że łatwiej szarpnać za oddzielną wajchę wrzucając trójkę niż wybrać bieg w normalnym układzie?
MuMineQ
Mon, 18 Oct 2010 - 21:07
Chyba właśnie ma wyeliminować miss shifta i dać fory synchronizatorom trochę... chociaż tylko teoretyzuję. Widziałem to w wielu dragowych wydumkach.
Jaqo
Mon, 18 Oct 2010 - 22:25
QUOTE (MuMineQ @ Mon, 18 Oct 2010 - 22:07)
Chyba właśnie ma wyeliminować miss shifta i dać fory synchronizatorom trochę... chociaż tylko teoretyzuję. Widziałem to w wielu dragowych wydumkach.
teoretyzujesz
kazdy bieg jest włączany oddzielnie bo kazdy bieg jest realizowany przez jak by to powiedziec, oddzielna przekladnie. Skrzynia sklada sie z takich modolow, kazdy jest odpowiedzialny za jeden bieg i jak jest "wylaczony" to po prostu daje przelozenie 1:1.
Jakos tak.
bezduszny
Mon, 18 Oct 2010 - 22:28
czyli jak zaciągasz druga wajchę to pierwsza się sama "wyłącza" ... czy trzeba ją wyłączyć i dopiero zapiąć drugą ?
Jaqo
Mon, 18 Oct 2010 - 22:34
na pewno sie nie wylacza bo jak widzisz dzwignie sa polaczone tylko z jednym modułem/plastrem na raz.
Podejrzewam, ze na starcie wszystkie sa "wlaczone" a startujac po kolei je "wylaczasz" - zmniejszasz sumaryczne przelozenie az do 1:1 - ale teraz ja teoretyzuje.
Zaleta tych przekladni jest to, ze sa strasznie mocne.
peerbe111
Mon, 18 Oct 2010 - 22:43
Panowie taka sprawa.Padly wszystkie przewody hamulcowe w hyundaiu pony a typ w sklepie krzyknął mi 120 za sztuke
czyli razem 480 co wiadomo ze caly bolid tyle nie warty..Mozna od czegos tanszego wsadzic te przewody??
bezduszny
Mon, 18 Oct 2010 - 22:46
dorobić na zamówienie.
chyba każda firma z hydrauliką siłową zrobi to od ręki. wymontuj po jednym z przodu i tyłu i im zanieś
peerbe111
Mon, 18 Oct 2010 - 23:34
Chodzi o te metalowe...Takie też robią?
pavel
Mon, 18 Oct 2010 - 23:48
CYTAT(peerbe111 @ Mon, 18 Oct 2010 - 23:34)
Chodzi o te metalowe...Takie też robią?
wyprostuj je, zmierz długość (lub zmierz ich długość w obecnym kształcie), kup proste o tej samej długości, dognij je do odpowiedniego kształtu (lub wzoru) i zmieścisz się w 50-80zł
peerbe111
Tue, 19 Oct 2010 - 03:02
To jeszcze jedno pytanie.
Co da przyspieszenie zapłonu?
Skiba
Tue, 19 Oct 2010 - 08:53
CYTAT(MuMineQ @ Mon, 18 Oct 2010 - 22:07)
Chyba właśnie ma wyeliminować miss shifta i dać fory synchronizatorom trochę... chociaż tylko teoretyzuję. Widziałem to w wielu dragowych wydumkach.
skoro to skrzynia w dragowym aucie to jakie synchronizatory?
dzwignie do blokowania kolejnych przełozen - blokowania stopni swobody przekładni planetarnych
tak widze to ja...
Ictus
Tue, 19 Oct 2010 - 09:26
ostatnio dupowoz strasznie dlugo musi krecic rozrusznikiem zanim zaskoczy... nowe swiece i kable to moze byc rozwiazanie???
Qulek
Tue, 19 Oct 2010 - 11:10
CYTAT(Ictus @ Tue, 19 Oct 2010 - 09:26)
ostatnio dupowoz strasznie dlugo musi krecic rozrusznikiem zanim zaskoczy... nowe swiece i kable to moze byc rozwiazanie???
Świece tak, kable jak nie mają przebicia to nie ma sensu wymieniać.
kompot
Tue, 19 Oct 2010 - 11:24
CYTAT(peerbe111 @ Tue, 19 Oct 2010 - 03:02)
To jeszcze jedno pytanie.
Co da przyspieszenie zapłonu?
Za mało danych.
KAMILcom
Tue, 19 Oct 2010 - 23:10
czy takie coś zda egzamin ? nie bierzcie pod uwage że nie jest przewód wkręcony. zmieniłem zaciski, a nie chciał bym zmieniać nowych przewodów w oplocie...
flapjck1
Tue, 19 Oct 2010 - 23:19
miedz bedzie pracowac
wiec imho nie zda
KAMILcom
Tue, 19 Oct 2010 - 23:22
trzyma sie to sztywno, bo jest duży kąt w małym promieniu. na tyle sztywno że tego bez narzędzi bym nie wygiął.
ale czekam jeszcze na opinie innych
ewentualnie ktoś wie gdzie dostane kolanko z gwintami męskimi m10x1 ?
Maxim555
Tue, 19 Oct 2010 - 23:29
CYTAT(Ictus @ Tue, 19 Oct 2010 - 09:26)
ostatnio dupowoz strasznie dlugo musi krecic rozrusznikiem zanim zaskoczy... nowe swiece i kable to moze byc rozwiazanie???
Aku zdrowy? Może być tak, że rozrusznik pobiera prawie całą moc i jest jej za mało dla pompy paliwa i zapłonu
pavel
Wed, 20 Oct 2010 - 00:13
CYTAT(KAMILcom @ Tue, 19 Oct 2010 - 23:10)
czy takie coś zda egzamin ? nie bierzcie pod uwage że nie jest przewód wkręcony. zmieniłem zaciski, a nie chciał bym zmieniać nowych przewodów w oplocie...
połączenie zasłonięte przez felgę pewnie zda egzamin, ale jak widzę takie polakierowane osłonki kołków to nóż mi się w kieszeni otwiera
Keler
Wed, 20 Oct 2010 - 17:41
Co do tej miedzianej przejściówki to mam tak przy wysprzęgliku w dostawczaku ze starym dieslem który nieraz ma niezłe drgawki i już od kilku lat daje radę ale w układzie hamulcowym wolałbym tego rozwiązania uniknąć
MrUw@
Wed, 20 Oct 2010 - 22:53
predzej czy puźniej to pęknie... raczrej prędzej...
KAMILcom
Thu, 21 Oct 2010 - 00:14
ok, w takim razie może ktoś wie gdzie mogę kupić kolanko z gwintami męskimi m10x1 ? był bym wdzięczny za pomoc.
edit: znalazłem coś takiego
będzie profi.
CYTAT(pavel @ Wed, 20 Oct 2010 - 00:13)
połączenie zasłonięte przez felgę pewnie zda egzamin, ale jak widzę takie polakierowane osłonki kołków to nóż mi się w kieszeni otwiera
takie zaciski już kupiłem, prosze mnie nie atakować
Tarantula
Thu, 21 Oct 2010 - 19:06
Gdzie znajduje sie ECU w alfie 166 2.4. JTD 2000r? Jest jakis drugi komp ktory steruje klima i radiem?
P.
hz10
Thu, 21 Oct 2010 - 19:08
dorób wspornik do przewodu miedzianego i bedzie git. tak jest wielu wozach fabrycznie i nic sie nie dzieje
mate96
Thu, 21 Oct 2010 - 20:24
CYTAT(Tarantula @ Thu, 21 Oct 2010 - 19:06)
Gdzie znajduje sie ECU w alfie 166 2.4. JTD 2000r? Jest jakis drugi komp ktory steruje klima i radiem?
P.
W grupie fiata chyba nazywa się to body computer. gdzie jest to nie wiem ale na 120% sterownik silnika nie steruje klima i radiem
MrUw@
Thu, 21 Oct 2010 - 22:38
CYTAT
Gdzie znajduje sie ECU w alfie 166 2.4. JTD 2000r? Jest jakis drugi komp ktory steruje klima i radiem?
z tego co mi znajomy mowil jest za konsolą środkową... dokladnie pod nagrzewnicą (niewiem bo niewidzialem) ale wymienialem kiedys w takiej alfie cieknącą nagrzewnice gdzie niby w servisie stwierdzili ze z niej cieknie na kompa i dlatego elektronika czyt.szyby klima i ele bajerki w srodku swiruja... wiec defakto powinien byc POD NAgrzewnica GDZIES POD KONSOLA...
oczywiscie mowie tutaj o tym kompie co steruje dynksami elektrycznimi... a nie o ECU...
caro86wlkp
Sat, 23 Oct 2010 - 20:39
jakie są objawy podwieszającego sie wtrysku w tdi? i kiedy występują
surykatka
Sun, 24 Oct 2010 - 12:24
ja mam pytanie odnośnie dolotu / turbo
1. czy robiąc doładowanie na poziomie 0,2bar jest potrzebna ingerencja w sterownik?
2. jaką prędkość ma powietrze zasysane do silnika powiedzmy 1,6l
dzięki
kompot
Sun, 24 Oct 2010 - 13:21
CYTAT(surykatka @ Sun, 24 Oct 2010 - 12:24)
ja mam pytanie odnośnie dolotu / turbo
1. czy robiąc doładowanie na poziomie 0,2bar jest potrzebna ingerencja w sterownik?
2. jaką prędkość ma powietrze zasysane do silnika powiedzmy 1,6l
dzięki
1. Takie doładowanie mija się z celem, efekt będzie mizerny a koszty musisz ponieść. Jakoś musisz podlać paliwa, najtaniej chyba FMU.
2. Silnik 1,6l, obroty powiedzmy 6000/min. Przy założeniu współczynnika napełnienia=1(a tak nie jest i dla tych obrotów wynosi pewnie koło 0,7) na każdy obrót leci w takim razie 0,8l powietrza, więc 4800litrów na minutę(4800 dm^3/minutę, czyli 80dm^3/sekundę, a dla uwzględnionego wspólczynnika napełnienia odpowiednio 3360 i 56). Nie wiem gdzie chcesz wyliczyć tą prędkość, ale załóżmy, że w okolicach przepustnicy. Jeśli jej obudowa ma około 50mm średnicy to jej pole wynosi prawie 2000mm^2, czyli 0,2dm^2. Dzieląc wydatek przez pole przekroju otrzymujemy prędkość. Z uwzględnieniem wspólczynnika napełnienia będzie to w tym wypadku 280m/s. Chyba się nigdzie nie walnąłem.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.