Tarantula
Wed, 08 Jan 2014 - 15:17
Witam. Pytanko do obeznanych w temacie
mitsubishi outlander 2008r 2.0 BSY diesel silnik VW vin:JMBXJCW8W8Z403166 Jak to jest z tymi silnikami i napedem pompy oleju? Wiem ze po 2006 bylo juz to poprawione ale jak to bylo w tych silnikach? Ostatnio slyszalem od mechanika ze naped jest juz w moim aucie poprawiony, ale jest jeszcze caly czas problem z jakims ''inbusem 6'' i nie wie czy to tez jest zmienione czy nie? Podobno cos sie rozwierca itp. Ma ktos moze wiecej info? Chcialbym to odrazu zrobic tak jak powinno byc i miec spokojna glowe. Pozdrawiam.
MihasZiom
Thu, 09 Jan 2014 - 16:34
Pacjent Jeep Cherokee 99 3.1 diesel. Podczas szybkiej jazdy (140/150) wypadła lewa półośka z przedniego dyfra. Chrobotało ale auto dojechało jeszcze parę km. Po wyjęciu półośki niby wszystko dobrze wygląda, wielokliny półosi, dyfra, przegób itp itd. Przy składaniu wszystkiego do kupy dokręcani piasty powoduje ponowne wyskakiwanie półosi. Nie mam całkowicie pomysłu co może być tego przyczyną a tym bardziej nie znam się na takich napędach. Jakieś podpowiedzi ?
tomek 1980
Thu, 09 Jan 2014 - 19:54
Witam, czy aby nie jest cofnięte to koło z którego wylatuje ta pół oś MihasZiom ?
Miałem tak kiedyś w oplu kadecie, później okazało się właśnie, że koło w raz z wahaczem było cofnięte.
Pozdrawiam.
Porszak
Thu, 09 Jan 2014 - 23:00
ewentualnie zawieszenie dyfra/silnika skrzyni, nie wiem jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane. mnie w fwd wyskakiwała jak poduszka silnika była wywalona
kinko
Thu, 09 Jan 2014 - 23:17
http://otomoto.pl/saab-9-3-aero-C31728662.htmlco sądzicie o tym aucie i ogólnie o pomyśle oplowskiego 2.8 v6 turbo? Auto miałoby na dzień dobry założoną dobrą sekwencję lpg. może się ktoś podzielić wiedzą/ wrażeniami z jazdy? ma być całkowitym dupowozem, nawet chipa nie będzie.
maykel
Fri, 10 Jan 2014 - 16:10
Pacjent: Jaguar XJ8 (X350) 2004 rok.
Ktos wie czy do wymiany palnika w HID potrzeba zdejmowac zderzak? Od komory dostep jest bardzo ograniczony, mimo, ze nie mam jakichs wielkich dloni
Tarantula
Fri, 10 Jan 2014 - 17:07
Poszukuje firmy w okolicach Krakowa lub najlepiej w krakowie firme ktora wystroi a4 b6 1.8t. Podstawone mody czyli dp,tip i wtryski s3. Oczywiscie zeby posiadala hamownie. Ktos jakies doswiadczenia? Jakies opinie na temat oddzialu compsport w krk? Szukalem jakiegos info w google i znalazlem tylko temat z 2009r w ktorym nie mieli jeszcze hamowni, zmienilo sie cos od tego czasu? Pozdrawiam o dziekija za info!
KaloUcho
Fri, 10 Jan 2014 - 17:59
Ja polecam ProectXS, tylko Artur pewnie terminy ma dosyc obłożone
Tarantula
Fri, 10 Jan 2014 - 18:05
Termin nie ma znaczenia bo do PL bede zjezdzal dopiero w kwietniu wiec jeszcze jest troche czasu na zaklepanie terminu. Wazne dla mnie jest tez zeby tuner mial na swoim koncie kilka takich zabiegow
pajel
Fri, 10 Jan 2014 - 18:27
TTC Biskupińska 22
Tarantula
Fri, 10 Jan 2014 - 19:08
Strojenie 2600zl... Wie ktos moze czy w compsport krk maja hamownie?
yapko
Fri, 10 Jan 2014 - 20:17
jakie samochody mają elektryczną sprężarkę klimatyzacji (12v lub 24v). Większość posiadających takie sprężarki jest na 400v :/
Misior
Sun, 12 Jan 2014 - 14:45
Pacjent - mazda 323 1,5 16V a dokładnie dwie sztuki - pierwsza 323P a druga w budzie MA
Obydwie mają problem zrywania paska od alternatora. Po założeniu nowego paska (5pk) jest chwilę spokoju i zaczyna się popiskiwanie na zimnym. Później piszczy coraz częściej aż w końcu piszczy cały czas, co skutkuje zerwaniem paska po przejechaniu kilku km jak zacznie piszczeć bez przerwy. Obydwa samochody u jednego właściciela. W tej drugiej wymieniano już kółka na takie same od innej, sprawnej mazdy i po kilku miesiącach problem powrócił. Kółka wszystkie wyczyszczone na błysk. Ma ktoś pomysł co może wpływać na takie szybkie niszczenie pasków?
iktorn92
Sun, 12 Jan 2014 - 15:28
A czy bylo sprawdzone, czy owe kółka są w jednej osi?
lagadula
Sun, 12 Jan 2014 - 16:00
Jest ktośna forum kto zna się na Volvo z lat 1990 - 2000 ?
Tarantula
Sun, 12 Jan 2014 - 17:40
Ponawiam: czy ktos wie czy Compsporty w Krakowie posiadaja hamownie?
Mam jeszcze jedno pytanie, moze troche dziwne
ile trwa strojenie po podstawowych modach typu dolot,wydech i wtryski? Trzeba zostawic auto na caly dzien czy trwa to godzine lub dwie i mozna spokojnie poczekac na auto w siedzibie firmy? Pytam bo bede przejazdem, chcialbym wystroic i spadac dalej.
Pozdrawiam
Salieri
Sun, 12 Jan 2014 - 17:58
Rogal golfa 5gti po takich modach stroil jakies 4-5h razem z diagnostyka przed strojeniem.
Z dieslem podobno robi sie to szybciej.
Misior
Sun, 12 Jan 2014 - 18:32
CYTAT(iktorn92 @ Sun, 12 Jan 2014 - 17:28)
A czy bylo sprawdzone, czy owe kółka są w jednej osi?
Ofkors
usuniety
Sun, 12 Jan 2014 - 19:03
Czy importując samochód z terytorium Francji, transportując go na lawecie wystarczy mi Carte Grise i umowa sprzedaży pojazdu, czy mimo transportu na lawecie również muszę mieć tablice wyjazdowe W Export ?
plastek
Sun, 12 Jan 2014 - 23:21
jaki kolektor wybrać? Pacjent to lekko dłubniete g13b z Swift Gti
seria kolektor to żeliwo 4-2-1 które wygląda tragicznie po tylu latach a kanały są takiej szerokości jak w Matizie
4-1 z japońskiej wersji swifta
http://www.abload.de/img/img_48581650916812x0k03.jpegczy aftermarketowy kolektor 4-2-1 , z tym ze rurki do portek powinny być chyba jednakowej długości?
http://www.abload.de/img/sdc111670vjfr.jpgewentualnie u kogo tanio wykonać dobry kolektor najlepiej 4-2-1 , ponieważ auto używane jest na codzień i tak brakuje mu dołu
BartekSz
Mon, 13 Jan 2014 - 15:33
CYTAT(lagadula @ Sun, 12 Jan 2014 - 18:00)
Jest ktośna forum kto zna się na Volvo z lat 1990 - 2000 ?
-> user kakao
prez_s
Mon, 13 Jan 2014 - 15:55
Może ktoś wytłumaczyć (albo podzielić się linkiem do stron opisujących zagadnienie), jakie znaczenie mają wartości korekcji wtryskiwaczy CR i jaką ich wartość (ew. stosunek poszczególnych wartości) uznaje się za poprawną?
flapjck1
Mon, 13 Jan 2014 - 22:58
CYTAT(prez_s @ Mon, 13 Jan 2014 - 17:55)
Może ktoś wytłumaczyć (albo podzielić się linkiem do stron opisujących zagadnienie), jakie znaczenie mają wartości korekcji wtryskiwaczy CR i jaką ich wartość (ew. stosunek poszczególnych wartości) uznaje się za poprawną?
idealnie to 0 - do 1 jest znosnie,
im wieksza odchylka tym gorzej, jezeli korekta jest in minus oznacza ze wtrysk "leje", jezeli in plus to oznacza ze komp proboje nadgonic dawke
generalnie sporo mozliwych przyczyn odchylek
the Hitcher
Sat, 18 Jan 2014 - 17:19
czy słaby przeplywomierz w moim e30 (auto dluzej odpala, poza tym innych widocznych objawow raczej brak) ma wpływ na brak odcinki przy odpowiednich rpm??
ktos tak zasugerowal, i zakrecilem to podeszlo prawie pod 7 i odpuscilem....a odcinke jak pamietam 6300 powinna byc?
qbson1981
Sat, 18 Jan 2014 - 18:25
Opony arrowspeed to chińczyk czy coś innego?
kamil.k
Sat, 18 Jan 2014 - 18:49
CYTAT(the Hitcher @ Sat, 18 Jan 2014 - 19:19)
czy słaby przeplywomierz w moim e30 (auto dluzej odpala, poza tym innych widocznych objawow raczej brak) ma wpływ na brak odcinki przy odpowiednich rpm??
ktos tak zasugerowal, i zakrecilem to podeszlo prawie pod 7 i odpuscilem....a odcinke jak pamietam 6300 powinna byc?
nie przepływka nie ma wpływu
odcinka jest na chipie w kompie.po to jest czujnik położenie wału z przodu silnika i to on mierzy obroty silnika .tylko bardzo stare bmw na aparacie zapłonowym np.m10b18 : m20b20 w e21 miały tzw.mechaniczną odcinke które łatwo można było podnieść
gaz w podłogę i zakręć spokojnie do końca aż zrobi łytyty.wtedy patrz gdzie buja się wskazówka .to że zakręciłeś prawie pod 7 nic nie mówi bo obrotomierz nie jest jakoś super dokładny a i z rozpędu też wskazówka może się dalej wychylić
jako dzieciak lubiłem tak robić w ursusie .naciskało się sprzęgło i gwałtownie puszczało a wskazówka skakała jak szalona
lagadula
Sat, 18 Jan 2014 - 19:56
Krótkie pytanie. Zanabyłem V70 R 1997 AWD. Wóz jest interesujący, ale ma jeden feler. Słabo reaguje na gaz. Na wolnych i podczas rozpędzania , do 3000-3500 mało się dziej, ale pózniej ładnie słychać turbo i ciągnie równo aż do odcięcia. Powinien mieć 250 KM i 350 NM przy 2700, ale na bank tyle nie ma. Z rzeczy które na szybko wybadałem, to ma nieorginalną przepłwykę i trochę za luźno linkę gazu. Poza tym wóz pieknie odpala, nie strzela, nie szarpie, nie przelewa wachy. W poniedziałek nurkuję pod maskę, od czego zacząc ?
kamil.k
Sat, 18 Jan 2014 - 20:48
porównywałeś z innym v70 ?? bo ja jak wsiąde do jakiegokolwiek nowszego auta to zawsze mam wrażenie że nie reaguje na gaz. można depnąć gwałtownie do podłogi a obrotek pokazuje raptem 1000 .stare e30 już by ryczało odcięciem po czymś takim
jeśli nie prównywałeś to musisz rutynowo zaczać wszystko sprawdzając po kolei ,można od świeczek + podmienić przepływke
czy spotkał się ktoś urwaniem sprężyn stycznych w docisku sprzęła ?? to te co trzymają tarcze docisku w obudowie
jaka może być przyczyna że 3 docisk z kolei ma taka samą awarie ??
usuniety
Sat, 18 Jan 2014 - 21:39
Czy mogę holować samochód który nie jest zarejestrowany? Wydaje mi się, że nie. Mylę się?
damian146ti
Sat, 18 Jan 2014 - 21:55
CYTAT(usuniety @ Sat, 18 Jan 2014 - 23:39)
Czy mogę holować samochód który nie jest zarejestrowany? Wydaje mi się, że nie. Mylę się?
Jedynie laweta.
kogutos
Sun, 19 Jan 2014 - 08:29
CYTAT(lagadula @ Sat, 18 Jan 2014 - 21:56)
Krótkie pytanie. Zanabyłem V70 R 1997 AWD. Wóz jest interesujący, ale ma jeden feler. Słabo reaguje na gaz. Na wolnych i podczas rozpędzania , do 3000-3500 mało się dziej, ale pózniej ładnie słychać turbo i ciągnie równo aż do odcięcia. Powinien mieć 250 KM i 350 NM przy 2700, ale na bank tyle nie ma. Z rzeczy które na szybko wybadałem, to ma nieorginalną przepłwykę i trochę za luźno linkę gazu. Poza tym wóz pieknie odpala, nie strzela, nie szarpie, nie przelewa wachy. W poniedziałek nurkuję pod maskę, od czego zacząc ?
Przede wszystkim to zmierz sprężanie na cylindrach. To jest WhiteBlock i one nie są za trwałe w odmianach turbo. Druga sprawa to zaworek sterujący doładowaniem,wszelkie nieszczelności w podcisnieniach.Z moich doświadczeń z przekażdżek tymi samochodami wynika ,że właśnie zaczynają jechać od 4000obr. Z tego co pamiętam wymiana właśnie zaworka sterującego doładowaniem na MBC pomaga,wcześniej wstaje turbo i wcześniej osiąga doładowanie.
Andrzej87
Sun, 19 Jan 2014 - 13:00
Będę wygłuszał samochód matami. Ma ktoś może jakiś poradnik lub forum o tej tematyce?
Pozdrawiam
kredens
Sun, 19 Jan 2014 - 13:16
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 19 Jan 2014 - 14:00)
Będę wygłuszał samochód matami. Ma ktoś może jakiś poradnik lub forum o tej tematyce?
Pozdrawiam
Najprościej, to przeszukać fora Car Audio, tam na pewno będzie wiele informacji na temat wygłuszania samochodu matami.
A podstawowe info to nawet tutaj coś się znajdzie
http://caraudio.auto-swiat.pl/1-wyciszanie...rt-podrozowania
Andrzej87
Sun, 19 Jan 2014 - 13:44
Do tego linku już wcześniej dotarłem. Informacji jest dużo, ale od ludzi co się nie znają lub robią to jak najtaniej, a mi zależy na znacznym podniesieniu komfortu podróżowania i dlatego szukam raczej bardziej profesjonalnych porad.
Pozdrawiam
kredens
Sun, 19 Jan 2014 - 13:51
To zostają tylko firmy, które to robią odpłatnie, nie będzie tanio, ale będzie profesjonalnie
PioterW
Sun, 19 Jan 2014 - 14:14
Poszukaj na forum beemka-klub. Jakiś czas temu było tam kilku niezłych specjalistów od car audio i powinieneś coś znaleźć.
BeNeK23
Sun, 19 Jan 2014 - 14:27
Oddaje w następnym tygodniu swoje amorki do regeneracji i utwardzenia . Co da mi skrócenie skoku amortyzatora ? Amorki będą śmigał ze sprężynami obniżającymi H&R . Czy po skróceniu skoku i montażu tego ze sprężynami na samochód samochód dodatkowo obniży się o tą wartość skrócenia skoku ? Czy Skrócenie skoku daje jakieś inne pozytywne efekty bądź negatywne ?
Andrzej87
Sun, 19 Jan 2014 - 14:49
PioterW
Sun, 19 Jan 2014 - 15:29
Skrócenie amortyzatorów przede wszystkim wydłuży ich żywotność. Za wysokość odpowiadają one w znikomym stopniu.
maaaad
Sun, 19 Jan 2014 - 17:25
CYTAT(BeNeK23 @ Sun, 19 Jan 2014 - 16:27)
Oddaje w następnym tygodniu swoje amorki do regeneracji i utwardzenia . Co da mi skrócenie skoku amortyzatora ? Amorki będą śmigał ze sprężynami obniżającymi H&R . Czy po skróceniu skoku i montażu tego ze sprężynami na samochód samochód dodatkowo obniży się o tą wartość skrócenia skoku ? Czy Skrócenie skoku daje jakieś inne pozytywne efekty bądź negatywne ?
To Ci da, że amory nie będą dobijać po założeniu krótszych sprężyn, co może nie tyle wydłuży ich żywotność, ile jej nie skróci przy takowych sprężynach.
PioterW
Sun, 19 Jan 2014 - 17:51
No tak, chodziło mi o to samo, ale rzeczywiście napisałem to trochę nieprecyzyjnie.
Misior
Mon, 20 Jan 2014 - 11:36
CYTAT(Misior @ Sun, 12 Jan 2014 - 16:45)
Pacjent - mazda 323 1,5 16V a dokładnie dwie sztuki - pierwsza 323P a druga w budzie MA
Obydwie mają problem zrywania paska od alternatora. Po założeniu nowego paska (5pk) jest chwilę spokoju i zaczyna się popiskiwanie na zimnym. Później piszczy coraz częściej aż w końcu piszczy cały czas, co skutkuje zerwaniem paska po przejechaniu kilku km jak zacznie piszczeć bez przerwy. Obydwa samochody u jednego właściciela. W tej drugiej wymieniano już kółka na takie same od innej, sprawnej mazdy i po kilku miesiącach problem powrócił. Kółka wszystkie wyczyszczone na błysk. Ma ktoś pomysł co może wpływać na takie szybkie niszczenie pasków?
Witam
Zapytam jeszcze raz bo może ktoś coś jeszcze podpowie. OD momentu poprzedniego pytania gość zrobił może z 1tys km i pasek znowy piszczy.
Jakieś pomysly?
bielawa
Mon, 20 Jan 2014 - 12:31
Kółka ładne ale czy sprawne ? Łożysko alternatora/sprzęgło kompresora ? napinacz jak wygląda? nie dociągasz go za mocno ?
sprawdziłeś osiowość elementów ? może po małym dzwonku jest auto i łapa od osprzętu jest ciut walnięta ?
Misior
Mon, 20 Jan 2014 - 13:45
Gość twierdzi że alternator robiony, równoległość kółek jest, pasek napięty prawidłowo. Napinacz, czy alternator można swobodnie przekręcić ręką (po zdjęciu paska).
Auto ma jutro do mnie przywieźć i nie wiem za co się złapać bo gość mówił że wszystko (teoretycznie) jest oki.
siewcu
Mon, 20 Jan 2014 - 13:54
Osiowość wszystkich kół sprawdź, i czy pasek aby na pewno jest dobrze napięty - stawiam, że to jakaś mega pierdoła...
Misior
Mon, 20 Jan 2014 - 14:03
Pewnie tak. Tylko ciekawostka że w obydwóch mazdach jakie ma ten sam gość występuje identyczny problem. Czy na to niema wpływu np to ze mieszka w lesie i jeździ polną drogą
?
BeNeK23
Mon, 20 Jan 2014 - 15:09
Co sądzicie o TOYO R1R z 2006 roku ? Będą się jeszcze do czegoś nadawały ?
bez pozdrowień
Mon, 20 Jan 2014 - 17:12
od czego ten przycisk pod znaczkiem SMG?
Joker
Mon, 20 Jan 2014 - 17:16
Ustawienie trybu pracy skrzyni (było ich siedem jak dobrze pamiętam) - od bardzo cywilnej do szybkich sportowych zmian w ułamku sekundy/trzymanie na obrotach itp.
PS. Ta cywilna jest ogólnie dziwna i wcale nie płynna
Aval
Mon, 20 Jan 2014 - 18:13
CYTAT(BeNeK23 @ Mon, 20 Jan 2014 - 17:09)
Co sądzicie o TOYO R1R z 2006 roku ? Będą się jeszcze do czegoś nadawały ?
Do smażenia kapora
Bardzo stara opona, ja nie bym nie polecał.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.