Maxim555
Fri, 06 Apr 2012 - 17:29
Bez czynnika sprężarka się nie załączy. Chyba że chodzi Ci o to jak długo wytrzyma nie używa. U mnie po 2 latach nie używania działała.
Joker
Fri, 06 Apr 2012 - 17:44
CYTAT(Jeffrey @ Fri, 06 Apr 2012 - 17:12)
Ile czasu wytrzyma pompa/spreżarka klimatyzacji w aucie bez czynnika chłodzącego?
Kiedyś w Toyocie po 4 latach naprawiłem klimę (jedna rurka rozszczelniała całość) i wszystko działało jak dawniej.
Tarantula
Fri, 06 Apr 2012 - 19:21
Panowie odnosnie tej przeplywki z poprzedniej strony. Seryjnie mam w aucie pierburga obecnie. Spisalem numery z niej i wyslalem znajomemu w PL. W sklepie uslyszal cene 600zl. Podobno sa Boscha za 350zl,ale jakos nie mogli znalesc czy cos takiego.
Nr chassis: WVWZZZ1JZXW140643(01)
Moze mi ktos ogarnac nr czesci Boscha,lub kazdej innej. Bo 600zl za przeplywke to przesada troche
MihasZiom
Sat, 07 Apr 2012 - 14:09
Mam pytanko: padła mi tylna belka w Megane PH I 2.0 8v. U mnie jest belka czterodrążkowa, a mam po taniości belkę dwudrążkową która też występowała w megankach, i teraz tak, obie belki z 1997 roku, oba auta mają bebny na tyle i abs. Czy z belką dwudrążkową nie będzie problemów u mnie w samochodzie podczas normalnej jazdy? Bo wiem że powinna pasować na mocowania itp itd.
Przeszukałem neta ale są sprzeczne opinie
usuniety
Sat, 07 Apr 2012 - 14:11
CYTAT(MihasZiom @ Sat, 07 Apr 2012 - 14:09)
Mam pytanko: padła mi tylna belka w Megane PH I 2.0 8v. U mnie jest belka czterodrążkowa, a mam po taniości belkę dwudrążkową która też występowała w megankach, i teraz tak, obie belki z 1997 roku, oba auta mają bebny na tyle i abs. Czy z belką dwudrążkową nie będzie problemów u mnie w samochodzie podczas normalnej jazdy? Bo wiem że powinna pasować na mocowania itp itd.
Przeszukałem neta ale są sprzeczne opinie
Zadzwoń do Antałex'u udzielą Ci na pewno jednoznacznej i w pełni wierzytelnej odpowedzi.
rallyfan
Sat, 07 Apr 2012 - 16:45
CYTAT(bezduszny @ Thu, 05 Apr 2012 - 11:08)
a co chciałbyś wyczytać z tego VINa ?
Do zczytywania wyposażenia, sprawdzenia czy nei anglik. To drugie już wiem jak jest zapisane 7 cyfra w VIN to LHD albo RHD.
bezduszny
Sat, 07 Apr 2012 - 16:48
sieć mercedesa nie ma tak dobrego sprawdzania jak w przypadku VW
i za dużo możesz się nie dowiedzieć
Performante
Sat, 07 Apr 2012 - 21:07
CYTAT(MihasZiom @ Sat, 07 Apr 2012 - 14:09)
Mam pytanko: padła mi tylna belka w Megane PH I 2.0 8v. U mnie jest belka czterodrążkowa, a mam po taniości belkę dwudrążkową która też występowała w megankach, i teraz tak, obie belki z 1997 roku, oba auta mają bebny na tyle i abs. Czy z belką dwudrążkową nie będzie problemów u mnie w samochodzie podczas normalnej jazdy? Bo wiem że powinna pasować na mocowania itp itd.
Przeszukałem neta ale są sprzeczne opinie
Jaki ma mieć problem? jest po prostu inna charakterystyka, bardziej kanapowa i tyle. Zasada dzialania ta sama.
Pomysl ew. o regeneracji, bo kupowanie uzywanej belki 15 letniej to troche loteria
MihasZiom
Sat, 07 Apr 2012 - 21:45
Właśnie podobno regeneracja mojej belki to koszt około 800 zł bo strzelil mi drążek ( około 300 zł jeden)
a dwuwałkową mam z rozbitej meganki znajomego za 150 zł, ma ją obejżeć znajomy i stwierdzić w jakim jest stanie, ewentualnie wymienić co potrzeba , wsadzić i jezdzić
Jak to u studenta bywa wszystko ma byc w dobrym stosunku Ceny do Jakosci
pawel934
Sat, 07 Apr 2012 - 21:53
Tylko żeby się nie okazało, że wydasz te 150 zł na używaną, a skończy się i tak na regeneracji. Oszczędności tego typu niestety lubią się na nas zemścić. No i pamiętaj, że dwudrążkowa ma, jak to napisał
F16 i.e., kanapową charakterystykę. A chyba nie przez przypadek czytasz racingforum
MihasZiom
Sat, 07 Apr 2012 - 22:49
Mozliwe ze ta belka jest w złym stanie, dlatego najpierw zobaczy ją mechanior ,a dopiero wtedy zdecyduje czy ją kupić. A co do czytania RF to sory ale Meganka phI 2.0 z gazem ma mało wspólnego ze słowem Racing
co nie zmienia faktu że mnie to interesuje, ale narazie, ze względu na edukację a co za tym idzie kwestie materialne interesuję sie tym niestety teoretycznie
pawel934
Sat, 07 Apr 2012 - 23:06
CYTAT(MihasZiom @ Sat, 07 Apr 2012 - 22:49)
[...]A co do czytania RF to sory ale Meganka phI 2.0 z gazem ma mało wspólnego ze słowem Racing
co nie zmienia faktu że mnie to interesuje, ale narazie, ze względu na edukację a co za tym idzie kwestie materialne interesuję sie tym niestety teoretycznie
Zgadza się, ale np. ja lubię, jak auto dobrze się prowadzi (podejrzewam, że podobnie, jak większość użytkowników forum). Dlatego, nawet w dupowozie nacechowanym wybitnie nieracingowo, mając do wyboru rozwiązania zapewniające lepsze, lub gorsze prowadzenie, wybrałbym to lepsze.. Tylko tyle chciałem przekazać
MK
Sun, 08 Apr 2012 - 13:15
Może pomyśl o belce od Scenica? Jest podobno 1 cm szersza, ale to nie przeszkadza (koła ładniej wyjdą na zewnątrz:)) Będę u siebie w niedługim czasie taką montował, ma też od razu tarcze, a nie bębny
Koszt belki 200/250 zł
Tarantula
Sun, 08 Apr 2012 - 17:12
Panowie spotkal sie ktos z jakims zawieszeniem sportowym do volvo s90? Chodzi o lekkie usztywnienie,bo i tak amory do wymiany,a jak wiadomo seryjnie to auto to straszny balon.
Erhabe
Mon, 09 Apr 2012 - 10:56
Czy na A1 jest jakiś odcinkowy pomiar prędkości?
mate96
Mon, 09 Apr 2012 - 11:05
Podłącze się z pytaniem: Podobno w Polsce nie jest na razie legalne wystawianie mandatów na podstawie odcinkowego pomiaru prędkości. Prawda to?
I 2 pytanie: Po a2 jeżdżą krokodyle T5 z jakąś kamerą ustawioną do tyłu. Co oni tym robią? Zdjęcia i mandaty osobówkom?
Łukasik
Mon, 09 Apr 2012 - 11:10
pewnie chodzi o urzadzenie do odczytywania viatolli
bezduszny
Mon, 09 Apr 2012 - 11:19
CYTAT(mate96 @ Mon, 09 Apr 2012 - 11:05)
Po a2 jeżdżą krokodyle T5 z jakąś kamerą ustawioną do tyłu. Co oni tym robią? Zdjęcia i mandaty osobówkom?
nie tylko po A2
po normalnych drogach na wschodzie też
mate96
Mon, 09 Apr 2012 - 12:21
CYTAT(bezduszny @ Mon, 09 Apr 2012 - 11:19)
nie tylko po A2
po normalnych drogach na wschodzie też
I walą zdjęcia?
bezduszny
Mon, 09 Apr 2012 - 12:42
nie wiem
kilka razy mijałem takie samochody na trasie Chełm - Lublin i Chełm - Dorohusk
Maxim555
Mon, 09 Apr 2012 - 12:50
...Trzeci sposób kontroli opłacania e-myta przez wozy inspekcji polega na "przejrzeniu" w krótkim czasie uregulowania e-myta przez kierujących, których samochody stoją na parkingu. Wystarczy w tym celu uruchomić kamerę i skierować ją na numery rejestracyjne zaparkowanych TIR-ów lub innych samochodów ciężarowych. Inspektorzy dokonują tej kontroli bez wysiadania ze swojego wozu. Szybko, pewnie i sprawnie - tak przebiega w tej chwili kontrola opłat e-myta....
bez kamery nie idzie odczytać numerów rejestracyjnych
franki
Mon, 09 Apr 2012 - 15:19
CYTAT(Maxim555 @ Mon, 09 Apr 2012 - 12:50)
bez kamery nie idzie odczytać numerów rejestracyjnych
Pewnie idzie, ale ręczne wpisywanie jest wolniejsze i bardziej pracochłonne, prawdopodobnie mają tam oprogramowanie które pozwala na podstawie obrazu z kamery od razu sprawdzić w "systemie" czy są opłacone.
Erhabe
Mon, 09 Apr 2012 - 19:37
Panowie, muszę wymienić amortyzatory w Passacie 1.9Tdi. Jakiego producenta wybrać? Kayaba, Bilstein?
bezduszny
Mon, 09 Apr 2012 - 20:06
B6
kamil.k
Mon, 09 Apr 2012 - 21:09
a od kiedy wchodzi odcinkowy pomiar prędkości ?? bo latam na łódź i średnia prędkość napewno jest powyżej 130
czasem jak jade spotykam białego sprintera maxa z talerzem ,kamerami na dachu,z tyłu i po bokach nad drzwiami kierowcy i pasażera.nie wiem kto tym dokładnie jeździ ale pierwszy raz trafiłem na nich przypadkowo i jechałem przepisowo bo był duzy ruch , w pewnym momencie zbliżyłem się do nich na tyle że zorientowałem się że to nie jest jakies auto tvp,polstatu,tvn-u tylko coś innego i jeden z kierowców zaczął nas wyprzedzać ale szybko zrezygnował kiedy zobaczył tego sprintera.było wielu kierowców którzy zdoganiali kolumne ale nikt sie nie brał za wyprzedzanie
kto tym jeżdzi ??
siwy_
Mon, 09 Apr 2012 - 21:41
To chyba taki Sprinter drogówki z kamerą wysuwaną na maszcie, radarami zdejmującymi z jakichś kosmicznych odległości itp. itd. Jak dobrze pamiętam koszt tej zabawki dla panów policjantów to 1mln zł. Było o nim chyba nawet w tym temacie.
Performante
Tue, 10 Apr 2012 - 11:06
ale oni łapią w locie czy przysyłają pocztówki (chodzi o pomiar średniej prędkości i tego Sprntera)?
siwy_
Tue, 10 Apr 2012 - 11:09
Ci łapali w locie - przynajmniej z tego co widziałem na ulicach Łodzi gdy tam mieszkałem.
Misior
Tue, 10 Apr 2012 - 11:10
CYTAT(bezduszny @ Mon, 09 Apr 2012 - 20:06)
B6
bawisz się w innego forumowicza (znawce kodów silników)?
Zaraz ktoś będzie pytał co to b6 itp. Już nie mówiąc o uzasadnieniu odpowiedzi.
bezduszny
Tue, 10 Apr 2012 - 11:33
jak nie wie co to B6 to powinien odwiedzić stronę Bilsteina i doczytać....
ale skoro zadał pytanie między innymi o ta markę i jest na forum już 7 lat... to wychodzę z założenia, że zna podstawowy produkt
dodatkowo nie trzeba mu objaśniać co to TDI, V8 itp.
uzasadnienie ?
na stronie jest opis.. ale streszczając: lepiej niż seryjne ale nie sportowe
markzo
Tue, 10 Apr 2012 - 11:41
jaki IC jest lepszy, wyższy i szerszy, czy niższy a grubszy? i tak do 300KM, jakiego IC szukać? (2.0T benzyna).
Maxim555
Tue, 10 Apr 2012 - 11:58
Wyższy/szerszy/ o ile jest miejsce
Erhabe
Tue, 10 Apr 2012 - 12:21
CYTAT(bezduszny @ Tue, 10 Apr 2012 - 11:33)
jak nie wie co to B6 to powinien odwiedzić stronę Bilsteina i doczytać....
ale skoro zadał pytanie między innymi o ta markę i jest na forum już 7 lat... to wychodzę z założenia, że zna podstawowy produkt
dodatkowo nie trzeba mu objaśniać co to TDI, V8 itp.
uzasadnienie ?
na stronie jest opis.. ale streszczając: lepiej niż seryjne ale nie sportowe
Nic dodać, nic ująć.
_Iceman_
Tue, 10 Apr 2012 - 12:41
Mam problem z Laguną II 1,9 DCI Pali bezpiecznik od pompy paliwa. Po wymianie na postoju działa normalnie, bezpiecznik trzyma. Na trasie nie ma schematu, czasem wytrzyma 30 km a czasem po 5 km padnie. Wymiana bezpiecznika i dalej jedzie. Żadnych innych objawów. Nie kopci, utraty mocy nie zauważyłem ( ale mam ją od 4 dni
). Jedyne co to zdjęciu pokrywy z silnika widać wycieki oleju z dolotu.
Misior
Tue, 10 Apr 2012 - 14:19
CYTAT(bezduszny @ Tue, 10 Apr 2012 - 11:33)
jak nie wie co to B6 to powinien odwiedzić stronę Bilsteina i doczytać....
ale skoro zadał pytanie między innymi o ta markę i jest na forum już 7 lat... to wychodzę z założenia, że zna podstawowy produkt
dodatkowo nie trzeba mu objaśniać co to TDI, V8 itp.
uzasadnienie ?
na stronie jest opis.. ale streszczając: lepiej niż seryjne ale nie sportowe
Sorki myślałem, że jak ktoś szuka info a nie jest na forum i nie jest taki oblatany jak Ty (no offence
), to też może czytać to forum ze zrozumieniem.
Wracając do sedna sprawy to wyjaśnij mi jak możesz czym się różni (dla przeciętnego zjadacza chleba wykorzystującego samochód do przemieszczania się z punktu A do B ) B6 od np KYB excel-g?
bezduszny
Tue, 10 Apr 2012 - 15:01
nie wiem czym się różnią (pomijam wygląd zewnętrzny a chodzi mi o samo prowadzenie samochodu... bo pewnie będziesz się o to czepiał
), bo nie używałem tych KYB
używałem (i nie tylko ja) i nie tylko w plaskaczach B6 i spisują się świetnie. Zdecydowanie samochody lepiej się prowadzą (a nie są twarde).. i nawet takie jak JEEP
.... dlatego mogę je polecić z czystym sumieniem.
matteusz
Tue, 10 Apr 2012 - 15:08
Używał ktoś klocków ATE Ceramic? Warto dołożyć circa 80zł względem standardowych? A może coś innego na tył do e36 do ok 200zł? Textar? Mają przede wszystkim dobrze hamować. Warto stosować smary typu ATE plastilube, żeby klocki nie piszczały?
Misior
Tue, 10 Apr 2012 - 15:55
CYTAT(bezduszny @ Tue, 10 Apr 2012 - 11:33)
jak nie wie co to B6 to powinien odwiedzić stronę Bilsteina i doczytać....
ale skoro zadał pytanie między innymi o ta markę i jest na forum już 7 lat... to wychodzę z założenia, że zna podstawowy produkt
dodatkowo nie trzeba mu objaśniać co to TDI, V8 itp.
uzasadnienie ?
na stronie jest opis.. ale streszczając: lepiej niż seryjne ale nie sportowe
Nie czepiam się, bo nie pytałem złośliwie tylko chodzi mi o merytoryczną wiedzę.
Jeśli auto do normalnego użytkowania to według mnie niema sensu dopłacać tylko założyć gazowe KYB i będzie git.
Czacza
Tue, 10 Apr 2012 - 19:31
CYTAT(_Iceman_ @ Tue, 10 Apr 2012 - 12:41)
Mam problem z Laguną II 1,9 DCI Pali bezpiecznik od pompy paliwa. Po wymianie na postoju działa normalnie, bezpiecznik trzyma. Na trasie nie ma schematu, czasem wytrzyma 30 km a czasem po 5 km padnie. Wymiana bezpiecznika i dalej jedzie. Żadnych innych objawów. Nie kopci, utraty mocy nie zauważyłem ( ale mam ją od 4 dni
). Jedyne co to zdjęciu pokrywy z silnika widać wycieki oleju z dolotu.
Wiązka do przejrzenia/przemierzenia.
_Iceman_
Tue, 10 Apr 2012 - 19:45
CYTAT(Czacza @ Tue, 10 Apr 2012 - 20:31)
Wiązka do przejrzenia/przemierzenia.
No też tak myślałem ale jak jadę do 2 tyś RPM to nic się nie dzieje, jak tylko przekroczy 2,5 tyś to sie wywala. Wiązka paliła by cały czas.
Tomaszz
Wed, 11 Apr 2012 - 08:57
CYTAT(Misior @ Tue, 10 Apr 2012 - 15:55)
Nie czepiam się, bo nie pytałem złośliwie tylko chodzi mi o merytoryczną wiedzę.
Jeśli auto do normalnego użytkowania to według mnie niema sensu dopłacać tylko założyć gazowe KYB i będzie git.
Przy Bilsteinie B6 można jeszcze wziąć pod uwagę, fakt że można je regenerować w sposób profesjonalny. Jeżeli ktoś planuje ich trochę poużywać to suma sumarum w dłuższym okresie czasu mogą się okazać tańsze (mimo, że w momencie zakupu były droższe
). A to tylko bonus, bo na pierwsze miejscu jest znaczna poprawa właściwości jezdnych bez specjalnego pogorszenia komfortu jazdy.
Misior
Wed, 11 Apr 2012 - 09:33
To niepodważalna zaleta oczywiście.
Feluke
Wed, 11 Apr 2012 - 13:46
CYTAT(_Iceman_ @ Tue, 10 Apr 2012 - 19:45)
No też tak myślałem ale jak jadę do 2 tyś RPM to nic się nie dzieje, jak tylko przekroczy 2,5 tyś to sie wywala. Wiązka paliła by cały czas.
Przejzec wiazke jak mowi kolega. Moze sie okazac ze gdzies kabel sie przetarl i lekko zwiera/pompa sie przyciera i jezeli jest sterowana elektronicznie to przy wiekszym zapotrzbowaniu na paliwo pali biezpiecznik.
Skiba
Wed, 11 Apr 2012 - 20:59
jest problem z Honda Civic TypeR, dokladnie z jego wspomaganiem.
zaczelo jakos dziwnie przerywac w czasie jazdy, wylaczac sie itp
czym to moze byc spowodowane? czy to taka standardowa bolaczka modelu?
ku scislosci, jest to wspoma z silnikiem elektrycznym
silnik był wymieniony na inny bez pozytywnych efektów, wiazka sprawdzona
matteusz
Wed, 11 Apr 2012 - 22:09
Czy klapka podciśnieniowa na prawej końcówce tłumika w e36 328 na wolnych obrotach powinna być otwarta czy zamknięta? Doczytałem, że powinna otwierać się powyżej 2500rpm, ale przy wyłączonym silniku chyba też jest otwarta? Przynajmniej u mnie jest otwarta na wyłączonym silniku i na wolnych i tak zastanawiam się czy wszystko ok, czy może odpiął się wężyk, a że na tą chwilę nie mam dostępu do auta, to tak sobie teoretyzuję
EDIT: tak sobie przemyślałem, że to raczej bez sensu, żeby była otwarta na wolnych, ale jak ktoś potwierdzi/zaprzeczy to będę wdzięczny
_Iceman_
Thu, 12 Apr 2012 - 07:06
CYTAT(_Iceman_ @ Tue, 10 Apr 2012 - 13:41)
Mam problem z Laguną II 1,9 DCI Pali bezpiecznik od pompy paliwa. Po wymianie na postoju działa normalnie, bezpiecznik trzyma. Na trasie nie ma schematu, czasem wytrzyma 30 km a czasem po 5 km padnie. Wymiana bezpiecznika i dalej jedzie. Żadnych innych objawów. Nie kopci, utraty mocy nie zauważyłem ( ale mam ją od 4 dni
). Jedyne co to zdjęciu pokrywy z silnika widać wycieki oleju z dolotu.
Bezpiecznik pada po przekroczeniu 2,5 - 3 tyś RPM. Jak jadę spokojnie jest wszystko Ok. Mimo wywalania oleju w dolot nawet jak go nie gonię rośnie poziom oleju. Moment przed padem silnika zapala się ESP i Service.
Panowie co jest grane bo już słyszałem o wymianie od silnika do ECU.
arek-lin
Thu, 12 Apr 2012 - 13:01
poziom oleju rośnie? Masz DPF?
_Iceman_
Thu, 12 Apr 2012 - 13:19
CYTAT(arek-lin @ Thu, 12 Apr 2012 - 14:01)
poziom oleju rośnie? Masz DPF?
Tak
arek-lin
Thu, 12 Apr 2012 - 13:45
To jeśli nie masz problemu z uszczelką pod głowicą to rośnięcie poziomu oleju może być spowodowane DPFem. Komputer, jak już silnik osiągnie temperaturę roboczą, podaje dodatkową dawkę paliwa w czasie gdy otwiera się zawór wydechowy. Jeśli w tym momencie zgasisz silnik to paliwo trafia na denko tłoka, spływa i tym samym rozcieńcza olej. Dlatego zaczęto stosować inny sposób wypalania filtra cząstek stałych poprzez umieszczenie dodatkowego wtryskiwacza w kolektorze wydechowym, tym samym unikając problemu z rozcieńczeniem oleju.
Co do pompy paliwa to nie mam pojęcia, jakiś problem z elektronika, przynajmniej tak to wygląda...
Marlon
Thu, 12 Apr 2012 - 16:48
CYTAT(arek-lin @ Thu, 12 Apr 2012 - 13:45)
To jeśli nie masz problemu z uszczelką pod głowicą to rośnięcie poziomu oleju może być spowodowane DPFem. Komputer, jak już silnik osiągnie temperaturę roboczą, podaje dodatkową dawkę paliwa w czasie gdy otwiera się zawór wydechowy. Jeśli w tym momencie zgasisz silnik to paliwo trafia na denko tłoka, spływa i tym samym rozcieńcza olej. Dlatego zaczęto stosować inny sposób wypalania filtra cząstek stałych poprzez umieszczenie dodatkowego wtryskiwacza w kolektorze wydechowym, tym samym unikając problemu z rozcieńczeniem oleju.
Co do pompy paliwa to nie mam pojęcia, jakiś problem z elektronika, przynajmniej tak to wygląda...
O, i to jest bardzo ciekawe!
Mam podobny problem, ciśnienie na cylindrach silnik trzyma jak z fabryki, a oleju przybywa. pug 2.0 HDi 16V
Uszczelka pod głowicą to raczej by powodowała mieszanie się oleju z plynem chlodzącym, co rozpoznać łatwo - kisiel. Rozcieńcza paliwem co czuć. Myślałem więc o pierścieniach, ale właśnie książkowe ciśnienia nie pasują do teorii.
Problem w tym, że problem się zaczął, kiedy ja wyciąłem FAP, przy przebiegu 350+ kkm - miałem dodatkowy wtryskiwacz, który podawał płyn eolys/infineum, obecnie go nie ma i mam podmieniony program na taki, który tego infineum już nie wymaga. Wtryskiwacz i zbiornik płynu są zlikwidowane (niektórzy wycinają FAP a do zbiornika z eolysem leją ropę, u mnie z jakiegoś powodu tak się nie dało.
Tylko jak teraz sprawdzić, czy u mnie podaje tę dodatkową dawkę?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.