rottie
Sat, 03 Jul 2010 - 12:33
CYTAT(Jeffrey @ Sat, 03 Jul 2010 - 11:04)
Czy jest coś na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie przetwornicy 12-220 Volt?
Na maksymalna moc jaka potrafia wytworzyc. Im wiecej wattow potrzebujesz tym bedzie drozsza i wieksza, wiec pomysl do czego to potrzebujesz. Poza tym trzeba te wieksze podlaczac bezposrednio do akumulatora a nie przez gniazdo zapalniczki.
Jeffrey
Mon, 05 Jul 2010 - 11:10
No to jak już jesteśmy przy temacie to jedźmy dalej:
http://www.allegro.pl/item1098793246_wyprz...ny_agregat.htmlJest to coś dla was warte? Jadę niedługo na Chorwację i fajnie by było sobie łyknąć zimnego red bulla ale z drugiej strony jak patrzę na opis ,,chłodzenie do 20 st niższej od temperatury otoczenia'' to tak się zastanawiam... Jak za dnia w bagaju bede miał 40st to taka lodówka za dużo chyba nie da co? No chyba żeby ja umieścić gdzieś przy kratce nawiewu żeby na wymiennik dmuchało powietrze z klimy...Dobrze kombinuje?
andre2000
Mon, 05 Jul 2010 - 13:59
moge tylko powiedziec ze wujek w tirze uzywal i dawala rade i niezle chlodzila
mile
Tue, 06 Jul 2010 - 13:30
Istnieje metoda na zmycie oleju silnikowego z ubrania ?
Skiba
Tue, 06 Jul 2010 - 13:52
pralnia chemiczna?
rallyfan
Wed, 07 Jul 2010 - 21:09
Chce sobie kupić crossa.Motor prawdopodobnie byłby bez homologacji drogowej czyli bez możliwości rejestracji.Czasami musiałbym gdzieś po drodze przelecieć a wiadomo jak z miśkami jest jakby złapali bez OC.Czy istnieje możliwość ubezpieczenia takiego motoru(chodzi o OC)?
Marlon
Wed, 07 Jul 2010 - 22:51
OC na crossa można kupić, ale w Twojej sytuacji kup po prostu jakieś hard enduro
andre2000
Wed, 07 Jul 2010 - 22:57
cross bez homologacji jest niedopuszczony do ruchu wiec nie ma prawa rejestracji ,na jakiej podstawie wypisza oc?
Maciass
Thu, 08 Jul 2010 - 13:19
ktos jest w stanie powiedzieć jakie przebiegi znosi 3.0i w e60 ? wiem ze trudne pytanie ale mniej wiecej ?
G-Rad
Thu, 08 Jul 2010 - 14:49
Jak najłatwiej zmyć olej z kostki brukowej typu polbruk ? Przez lata zasyfiłem cały podjazd garażowy i żona krzyczy
bezduszny
Thu, 08 Jul 2010 - 14:56
Jak masz myjkę ciśnieniową...
to kup POWER clean firmy Dreiturm. Ma pH 14
tu masz opis:
http://dreiturm.pl/site7.html
Joker
Thu, 08 Jul 2010 - 15:03
Jak normalnie jeżdżona od początku to 300kkm jak drut. Jak bardziej zadbana to i więcej, to benzyna, nie mała, sprawuje się całkiem ok. (mam nadzieję, że mówimy o żywotności samego motoru, a nie awariach osprzętu, bo te się zdarzają, po naprawie dalej jeździ).
Chyba, że chodzi Ci o ten najnowszy motor z Valvetroniciem to jeszcze nie ma słuchów za dużo o tym, przynajmniej nie w moich uszach
rottie
Thu, 08 Jul 2010 - 15:39
CYTAT(G-Rad @ Thu, 08 Jul 2010 - 13:49)
Jak najłatwiej zmyć olej z kostki brukowej typu polbruk ? Przez lata zasyfiłem cały podjazd garażowy i żona krzyczy
Coca cola....
pucek
Thu, 08 Jul 2010 - 22:50
CYTAT(mile @ Tue, 06 Jul 2010 - 13:30)
Istnieje metoda na zmycie oleju silnikowego z ubrania ?
Brake Cleaner w sprayu.Ja uzywam wutrha,czyszcze tym tez tapicerke w autach.plamy sie puszczaja ........jak galerianki
MrUw@
Thu, 08 Jul 2010 - 23:10
CYTAT
Brake Cleaner w sprayu.Ja uzywam wutrha,czyszcze tym tez tapicerke w autach.plamy sie puszczaja ........jak galerianki smile.gif
fakt to zmywa wszystko ja tego uzywam do mycia silnikow itp (hamulce myje juz wogle zajebiscie)
jak ostatnio spsikalismy pokrywe zaworow w GTi u kumpla to farba zeszla... jestes pewny ze to bezpieczne dla ubrania i tapicerki
? jak sobie w tym kiedys rece umylem wole niemowic jaki byl efekt
Marlon
Thu, 08 Jul 2010 - 23:43
Brake cleaner może być za mocny (ja używałem marki Ambersil), ale dość dobrze rozpuszcza różne smary i jest w miarę łagodny np. dla gumy preparat z Lidla - Engine Cleaner marki W5. Umyłem nim łańcuch w motocyklu, nie czyszczony chyba nigdy, świeci się jak psu jajka a gumowe x-ringi wciąż żyją. Kosztuje chyba z 7 blach.
pucek
Fri, 09 Jul 2010 - 10:52
CYTAT(MrUw@ @ Thu, 08 Jul 2010 - 23:10)
jestes pewny ze to bezpieczne dla ubrania i tapicerki
? jak sobie w tym kiedys rece umylem wole niemowic jaki byl efekt
Ten wurth ktorego ja uzywam - tak.Nie zdazylo sie zeby usunal cos oprocz plamy,np.kolor,a rece to fakt wygladaja po tym tragicznie
k-meal
Sun, 11 Jul 2010 - 10:25
czy taki linki sa dozwolone na drogach publicznych?
rennen
Sun, 11 Jul 2010 - 10:36
Wyglądają jak do gry carmageddon
potną na kawałki łatwe do zjedzenia każdego pieszego którego weźmiesz na maskę
simpson
Sun, 11 Jul 2010 - 10:38
Pytanie dot. powyższego, do czego te linki służą? Bo widziałem je w wielu terenówkach.
MikeB
Sun, 11 Jul 2010 - 10:53
Odciągi są używane tam, gdzie jest dużo drzewek- chronią przednią szybę przed uderzeniami gałęzi. Jazda po drogach z nimi jest nielegalna.
(A)rturo
Sun, 11 Jul 2010 - 10:54
jedziesz przez las, gałęzie odgania
k-meal
Sun, 11 Jul 2010 - 11:00
rispekt!
caro86wlkp
Sun, 11 Jul 2010 - 11:02
czy można jeździć na zawieszeniu air ride bez powietrza? przykładowo po awarii kompresora
BartekSz
Sun, 11 Jul 2010 - 11:18
Mozna ale auto jest wtedy maksymalnie opuszczone i maksymalnie twarde
siewcu
Sun, 11 Jul 2010 - 12:41
Z punktu teoretycznego owszem, z praktycznego na polskich drogach...
mally
Mon, 12 Jul 2010 - 22:03
Który olej będzie lepszy do TDI o mocy 170 ps. 5w30 z normą 507 , czy 5w40 z normą 505.01 . i dlaczego?
bezduszny
Mon, 12 Jul 2010 - 22:07
5/40 z 505.01 to olej "nie w pełni syntetyczny"
no, po za jakimiś pojedynczymi przypadkami odbiegającymi od tej reguły (motul miał kiedyś pełnego syntetyka 505.01 5/40)
jak to jest 1.9 TDI na PD
to 0/40 M1 lub np. 5/40 Millersa czy 5/50 Millersa
mally
Mon, 12 Jul 2010 - 22:12
CYTAT(bezduszny @ Mon, 12 Jul 2010 - 22:07)
5/40 z 505.01 to olej "nie w pełni syntetyczny"
no, po za jakimiś pojedynczymi przypadkami odbiegającymi od tej reguły (motyl miał kiedyś pełnego syntetyka 505.01 5/40)
To wiem:), chodzi mi bardziej o aspekt techniczny. 5w30 kontra 5w40 , czy stara reguła dotycząca lepkości( liczba po "W" czym wyższa tym trudniej zerwać film olejowy przy wysokiej temperaturze) nadal obowiązuje.Jeśli tak, to jak ona ma się do lania 5w30 w silnikach TFSI,czemu nie 5w40 lub 5w50?
bezduszny
Mon, 12 Jul 2010 - 22:14
pasowanie silnika no i LongLife
do tego aspekt ekonomiczny, oleje HC 5/30 są tanie w produkcji
Feluke
Tue, 13 Jul 2010 - 12:39
CYTAT(bezduszny @ Mon, 12 Jul 2010 - 22:14)
pasowanie silnika no i LongLife
do tego aspekt ekonomiczny, oleje HC 5/30 są tanie w produkcji
No i jeszcze mniejsze opory zwiazane z lepkoscia oleju. Dlatego zaczynaja juz wchodzic 0W20. :/
Zgred
Tue, 13 Jul 2010 - 13:31
To ja mam zapytanie odnośnie audi,trochę lamerskie ale...Czy motor z rs6 (4.2 bi) wejdzie do budy 80 b2,b3,b4 quattro i czy da się go spiąć z skrzynią występująca w osiemdziesiątce bez zbytniego wysiłku?
Dzięki,pozdro
k-meal
Wed, 14 Jul 2010 - 21:05
kojarzy ktos adres strony, na ktorej bylo multum informacji o kodowaniu przy pomocy vag coma?
stronka bodajze po niemiecku, wybieralo sie marke, model, pozniej chyba modul i byly rozpisane informacje o kodowaniu.
lagadula
Wed, 14 Jul 2010 - 22:20
CYTAT(k-meal @ Wed, 14 Jul 2010 - 21:05)
kojarzy ktos adres strony, na ktorej bylo multum informacji o kodowaniu przy pomocy vag coma?
stronka bodajze po niemiecku, wybieralo sie marke, model, pozniej chyba modul i byly rozpisane informacje o kodowaniu.
http://de.openobd.org/
k-meal
Wed, 14 Jul 2010 - 22:44
CYTAT(lagadula @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:20)
jestes mistrzem.
lagadula
Thu, 15 Jul 2010 - 00:00
CYTAT(k-meal @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:44)
jestes mistrzem.
Drobiazg. Po to sie ma kolegów na rf.pl
k-meal
Thu, 15 Jul 2010 - 21:01
kolejne szybkie pytanie: jak wyglada sytuacje z poruszaniem sie tirow po naszych drogach w weekend?
Feluke
Thu, 15 Jul 2010 - 21:16
CYTAT(k-meal @ Thu, 15 Jul 2010 - 21:01)
kolejne szybkie pytanie: jak wyglada sytuacje z poruszaniem sie tirow po naszych drogach w weekend?
10s z google?
http://www.gddkia.gov.pl/article/serwis_dl...cd0ef4e32e1b467
k-meal
Thu, 15 Jul 2010 - 22:08
w zwiazku z upalami nic sie nie zmienia?
mally
Thu, 15 Jul 2010 - 22:51
CYTAT(k-meal @ Thu, 15 Jul 2010 - 22:08)
w zwiazku z upalami nic sie nie zmienia?
Podobno w tym roku nie wstrzymują ruchu, mamy 60% dróg wstanie dobrym więc nie trzeba. Takie info było wczoraj w tv:)
David333
Thu, 15 Jul 2010 - 23:31
CYTAT
mamy 60% dróg wstanie dobrym
Ten stan dobry to według jakich norm, kryteriów? Bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić...
mally
Thu, 15 Jul 2010 - 23:42
CYTAT(David333 @ Thu, 15 Jul 2010 - 23:31)
Ten stan dobry to według jakich norm, kryteriów? Bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić...
"....Teraz Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca – Już od 3 lat nie wprowadzamy zakazów temperaturowych. 60 % dróg mamy w stanie bardzo dobrym, więc nie ma potrzeby wprowadzać ograniczeń. Ponadto na bieżąco poprawiamy mieszanki asfaltowe, tak aby wzmocnić nawierzchnię bitumiczną drogi – tłumaczy."
Sam się dziwie
K@rol
Fri, 16 Jul 2010 - 08:46
Nie wstrzymuja ruchu bo firmy transportowe sie buntuja, za duze straty by mieli... beda koleiny do kolan jak nic
Grzesi(E30)k
Fri, 16 Jul 2010 - 10:42
Czy pomiar kompresji silnika bez jego rozgrzewania ma sens?
Bo sprawa wygląda następująco:
Pacjent M50B25nv
Kompresja po 13-13.5 Bar ,a na 2 i 4 cyl do 14. (straszna rozbieżność). Podejrzana sprawa bo silnik nie dość że nie jedzie
to jeszcze spija olej wiadrami.
No i tak się zastanawiam bo silnik spisałem na straty ,a tutaj taki zonk
Maxim555
Fri, 16 Jul 2010 - 11:01
jak pierścienie zgarniające są zajechane to kompresja będzie większa - gdzieś to na forum kiedyś przeczytałem, ale ktoś bardziej obeznany niech powie co myśli.
Czacza
Sat, 17 Jul 2010 - 20:44
CYTAT(mally @ Thu, 15 Jul 2010 - 23:42)
"....Teraz Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca – Już od 3 lat nie wprowadzamy zakazów temperaturowych. 60 % dróg mamy w stanie bardzo dobrym, więc nie ma potrzeby wprowadzać ograniczeń. Ponadto na bieżąco poprawiamy mieszanki asfaltowe, tak aby wzmocnić nawierzchnię bitumiczną drogi – tłumaczy."
Sam się dziwie
Słyszałem tą wypowiedź. Zapomniałes napisac końcówki, gdzie ów pan podkreślał, że chodzi o drogi krajowe. Nie wojewódzkie, powiatowe czy gminne, a tylko te należące do GDDKiA. I to by się zgadzało, przelotówki mamy w coraz lepszym stanie, ale narzekanie to nasze dobro narodowe i nigdy się go nie wyrzekniemy, więc powiedzmy że masz raocję.
Ale... mam do roboty 38km. Żory os. 700-lecia - Gliwice ul Pszczyńska. Dziury jakiekolwiek po drodze mam tylko na dróżce osiedlowej z ograniczeniem do 20km/h. Jak kończy mi się osiedle, to spokojnie mógłbym mieć prześwit 5cm i nie zahaczę . Koleiny sa tylko na odcinku ok 1km na DK81, ale tam i tak zwykle wyprzedzam TIRy lewym, więc mnie nie dotyczą. Potem DK44 i już. Żadnych dziur. I jak tak patrzę, to remontuje się coraz większe zadupia, więc idzie ku lepszemu, przynajmniej w mojej okolicy.
Niedługo odpalą kolejny odcinek A1 i do roboty pojadę autostradą, od której mieszkam 1,5km a pracuję 0,5km. Ja osobiście akurat na drogi nie narzekam. Pewnie że są odcinki dramatyczne, ale ubywa ich z każdym miesiącem.
David333
Sun, 18 Jul 2010 - 10:17
CYTAT
I jak tak patrzę, to remontuje się coraz większe zadupia, więc idzie ku lepszemu, przynajmniej w mojej okolicy.
Wlasnie, w Twojej okolicy, czyli poludnie Polski. Uwazam, ze o polnocy Polski sie calkowicie zapomina, a - co tu duzo gadac - drogi sa tutaj w oplakanym stanie. I nie mowie tylko o wojewodzkich, powiatowych czy gminnych, ale o krajowych. A co do tego narzekania, to zgodze sie, ale czasami jest po prostu na co narzekac...
Sry za OT.
Chris320
Sun, 18 Jul 2010 - 10:37
O właśnie David na północy jest kiepsko ,a nie wszyscy latają nad morze krajówkami...np drogę nr 236 na odcinku 40km po zimie wcale! nie łatali , za to 212 zrobili kosmetykę smolistą substancją,która przy 30 stopniach przylepia się do opon-ja miałem nawet 5-7mm smoły na prawych oponach!A potem w kronikach wypadków jak zwykle będzie...przyczyna - nadmierna prędkość :/
Czacza
Sun, 18 Jul 2010 - 12:01
Fakt, może mam szczęscie mieszkać w odpowiednim rejonie kraju. Na północy bywam rzadko, choć ostatnio spędzałem urlop pod Kołobrzegiem i też nieźle. Cierpliwoścy pany, przypomniejcie sobie jak to wyglądało 10 lat temu a jak teraz...
David333
Sun, 18 Jul 2010 - 13:19
Czacza - oczywiscie, ze masz racje, jesli chodzi o postep - jest lepiej niz bylo, widac ciagly postep, ale mimo wszystko 'troche' nam do tego dobrego stanu brakuje...
Jesli chodzi o regiony Polski, to zobacz nawet, ile na poludniu jest autostrad/drog szybkiego ruchu, a ile na polnocy. To tylko jeden z przykladow, ze Polska jest podzielona bardziej polnoc-poludnie niz wschod-zachod.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.