Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
rottie
CYTAT(Jeffrey @ Sat, 03 Jul 2010 - 11:04) *
Czy jest coś na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie przetwornicy 12-220 Volt?

Na maksymalna moc jaka potrafia wytworzyc. Im wiecej wattow potrzebujesz tym bedzie drozsza i wieksza, wiec pomysl do czego to potrzebujesz. Poza tym trzeba te wieksze podlaczac bezposrednio do akumulatora a nie przez gniazdo zapalniczki.
Jeffrey
No to jak już jesteśmy przy temacie to jedźmy dalej:
http://www.allegro.pl/item1098793246_wyprz...ny_agregat.html

Jest to coś dla was warte? Jadę niedługo na Chorwację i fajnie by było sobie łyknąć zimnego red bulla ale z drugiej strony jak patrzę na opis ,,chłodzenie do 20 st niższej od temperatury otoczenia'' to tak się zastanawiam... Jak za dnia w bagaju bede miał 40st to taka lodówka za dużo chyba nie da co? No chyba żeby ja umieścić gdzieś przy kratce nawiewu żeby na wymiennik dmuchało powietrze z klimy...Dobrze kombinuje?
andre2000
moge tylko powiedziec ze wujek w tirze uzywal i dawala rade i niezle chlodzila
mile
Istnieje metoda na zmycie oleju silnikowego z ubrania ?
Skiba
pralnia chemiczna?
rallyfan
Chce sobie kupić crossa.Motor prawdopodobnie byłby bez homologacji drogowej czyli bez możliwości rejestracji.Czasami musiałbym gdzieś po drodze przelecieć a wiadomo jak z miśkami jest jakby złapali bez OC.Czy istnieje możliwość ubezpieczenia takiego motoru(chodzi o OC)?
Marlon
OC na crossa można kupić, ale w Twojej sytuacji kup po prostu jakieś hard enduro smile.gif
andre2000
cross bez homologacji jest niedopuszczony do ruchu wiec nie ma prawa rejestracji ,na jakiej podstawie wypisza oc?
Maciass
ktos jest w stanie powiedzieć jakie przebiegi znosi 3.0i w e60 ? wiem ze trudne pytanie ale mniej wiecej ?
G-Rad
Jak najłatwiej zmyć olej z kostki brukowej typu polbruk ? Przez lata zasyfiłem cały podjazd garażowy i żona krzyczy rolleyes.gif
bezduszny
Jak masz myjkę ciśnieniową...
to kup POWER clean firmy Dreiturm. Ma pH 14

tu masz opis: http://dreiturm.pl/site7.html
Joker
Jak normalnie jeżdżona od początku to 300kkm jak drut. Jak bardziej zadbana to i więcej, to benzyna, nie mała, sprawuje się całkiem ok. (mam nadzieję, że mówimy o żywotności samego motoru, a nie awariach osprzętu, bo te się zdarzają, po naprawie dalej jeździ).
Chyba, że chodzi Ci o ten najnowszy motor z Valvetroniciem to jeszcze nie ma słuchów za dużo o tym, przynajmniej nie w moich uszach smile.gif
rottie
CYTAT(G-Rad @ Thu, 08 Jul 2010 - 13:49) *
Jak najłatwiej zmyć olej z kostki brukowej typu polbruk ? Przez lata zasyfiłem cały podjazd garażowy i żona krzyczy rolleyes.gif

Coca cola....
pucek
CYTAT(mile @ Tue, 06 Jul 2010 - 13:30) *
Istnieje metoda na zmycie oleju silnikowego z ubrania ?


Brake Cleaner w sprayu.Ja uzywam wutrha,czyszcze tym tez tapicerke w autach.plamy sie puszczaja ........jak galerianki smile.gif
MrUw@
CYTAT
Brake Cleaner w sprayu.Ja uzywam wutrha,czyszcze tym tez tapicerke w autach.plamy sie puszczaja ........jak galerianki smile.gif

fakt to zmywa wszystko ja tego uzywam do mycia silnikow itp (hamulce myje juz wogle zajebiscie)biggrin.gif jak ostatnio spsikalismy pokrywe zaworow w GTi u kumpla to farba zeszla... jestes pewny ze to bezpieczne dla ubrania i tapicerki biggrin.gif ? jak sobie w tym kiedys rece umylem wole niemowic jaki byl efekt biggrin.gif
Marlon
Brake cleaner może być za mocny (ja używałem marki Ambersil), ale dość dobrze rozpuszcza różne smary i jest w miarę łagodny np. dla gumy preparat z Lidla - Engine Cleaner marki W5. Umyłem nim łańcuch w motocyklu, nie czyszczony chyba nigdy, świeci się jak psu jajka a gumowe x-ringi wciąż żyją. Kosztuje chyba z 7 blach.
pucek
CYTAT(MrUw@ @ Thu, 08 Jul 2010 - 23:10) *
jestes pewny ze to bezpieczne dla ubrania i tapicerki biggrin.gif ? jak sobie w tym kiedys rece umylem wole niemowic jaki byl efekt biggrin.gif


Ten wurth ktorego ja uzywam - tak.Nie zdazylo sie zeby usunal cos oprocz plamy,np.kolor,a rece to fakt wygladaja po tym tragicznie ohmy.gif
k-meal
czy taki linki sa dozwolone na drogach publicznych?
rennen
Wyglądają jak do gry carmageddon tongue.gif tongue.gif potną na kawałki łatwe do zjedzenia każdego pieszego którego weźmiesz na maskę wink.gif
simpson
Pytanie dot. powyższego, do czego te linki służą? Bo widziałem je w wielu terenówkach.
MikeB
Odciągi są używane tam, gdzie jest dużo drzewek- chronią przednią szybę przed uderzeniami gałęzi. Jazda po drogach z nimi jest nielegalna.
(A)rturo
jedziesz przez las, gałęzie odgania smile.gif
k-meal
rispekt!
caro86wlkp
czy można jeździć na zawieszeniu air ride bez powietrza? przykładowo po awarii kompresora
BartekSz
Mozna ale auto jest wtedy maksymalnie opuszczone i maksymalnie twarde dry.gif
siewcu
Z punktu teoretycznego owszem, z praktycznego na polskich drogach... biggrin.gif
mally
Który olej będzie lepszy do TDI o mocy 170 ps. 5w30 z normą 507 , czy 5w40 z normą 505.01 . i dlaczego?
bezduszny
5/40 z 505.01 to olej "nie w pełni syntetyczny"
no, po za jakimiś pojedynczymi przypadkami odbiegającymi od tej reguły (motul miał kiedyś pełnego syntetyka 505.01 5/40)

jak to jest 1.9 TDI na PD
to 0/40 M1 lub np. 5/40 Millersa czy 5/50 Millersa
mally
CYTAT(bezduszny @ Mon, 12 Jul 2010 - 22:07) *
5/40 z 505.01 to olej "nie w pełni syntetyczny"
no, po za jakimiś pojedynczymi przypadkami odbiegającymi od tej reguły (motyl miał kiedyś pełnego syntetyka 505.01 5/40)


To wiem:), chodzi mi bardziej o aspekt techniczny. 5w30 kontra 5w40 , czy stara reguła dotycząca lepkości( liczba po "W" czym wyższa tym trudniej zerwać film olejowy przy wysokiej temperaturze) nadal obowiązuje.Jeśli tak, to jak ona ma się do lania 5w30 w silnikach TFSI,czemu nie 5w40 lub 5w50?
bezduszny
pasowanie silnika no i LongLife
do tego aspekt ekonomiczny, oleje HC 5/30 są tanie w produkcji
Feluke
CYTAT(bezduszny @ Mon, 12 Jul 2010 - 22:14) *
pasowanie silnika no i LongLife
do tego aspekt ekonomiczny, oleje HC 5/30 są tanie w produkcji

No i jeszcze mniejsze opory zwiazane z lepkoscia oleju. Dlatego zaczynaja juz wchodzic 0W20. :/
Zgred
To ja mam zapytanie odnośnie audi,trochę lamerskie ale...Czy motor z rs6 (4.2 bi) wejdzie do budy 80 b2,b3,b4 quattro i czy da się go spiąć z skrzynią występująca w osiemdziesiątce bez zbytniego wysiłku?
Dzięki,pozdro
k-meal
kojarzy ktos adres strony, na ktorej bylo multum informacji o kodowaniu przy pomocy vag coma?
stronka bodajze po niemiecku, wybieralo sie marke, model, pozniej chyba modul i byly rozpisane informacje o kodowaniu.
lagadula
CYTAT(k-meal @ Wed, 14 Jul 2010 - 21:05) *
kojarzy ktos adres strony, na ktorej bylo multum informacji o kodowaniu przy pomocy vag coma?
stronka bodajze po niemiecku, wybieralo sie marke, model, pozniej chyba modul i byly rozpisane informacje o kodowaniu.



http://de.openobd.org/

k-meal
CYTAT(lagadula @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:20) *

jestes mistrzem. smile.gif
lagadula
CYTAT(k-meal @ Wed, 14 Jul 2010 - 22:44) *
jestes mistrzem. smile.gif


Drobiazg. Po to sie ma kolegów na rf.pl wink.gif
k-meal
kolejne szybkie pytanie: jak wyglada sytuacje z poruszaniem sie tirow po naszych drogach w weekend?
Feluke
CYTAT(k-meal @ Thu, 15 Jul 2010 - 21:01) *
kolejne szybkie pytanie: jak wyglada sytuacje z poruszaniem sie tirow po naszych drogach w weekend?

10s z google? http://www.gddkia.gov.pl/article/serwis_dl...cd0ef4e32e1b467
k-meal
w zwiazku z upalami nic sie nie zmienia?
mally
CYTAT(k-meal @ Thu, 15 Jul 2010 - 22:08) *
w zwiazku z upalami nic sie nie zmienia?


Podobno w tym roku nie wstrzymują ruchu, mamy 60% dróg wstanie dobrym więc nie trzeba. Takie info było wczoraj w tv:)
David333
CYTAT
mamy 60% dróg wstanie dobrym


Ten stan dobry to według jakich norm, kryteriów? Bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić...
mally
CYTAT(David333 @ Thu, 15 Jul 2010 - 23:31) *
Ten stan dobry to według jakich norm, kryteriów? Bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić...


"....Teraz Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca – Już od 3 lat nie wprowadzamy zakazów temperaturowych. 60 % dróg mamy w stanie bardzo dobrym, więc nie ma potrzeby wprowadzać ograniczeń. Ponadto na bieżąco poprawiamy mieszanki asfaltowe, tak aby wzmocnić nawierzchnię bitumiczną drogi – tłumaczy."

Sam się dziwie blink.gif
K@rol
Nie wstrzymuja ruchu bo firmy transportowe sie buntuja, za duze straty by mieli... beda koleiny do kolan jak nic dry.gif
Grzesi(E30)k
Czy pomiar kompresji silnika bez jego rozgrzewania ma sens?

Bo sprawa wygląda następująco:
Pacjent M50B25nv
Kompresja po 13-13.5 Bar ,a na 2 i 4 cyl do 14. (straszna rozbieżność). Podejrzana sprawa bo silnik nie dość że nie jedzie
to jeszcze spija olej wiadrami.


No i tak się zastanawiam bo silnik spisałem na straty ,a tutaj taki zonk
Maxim555
jak pierścienie zgarniające są zajechane to kompresja będzie większa - gdzieś to na forum kiedyś przeczytałem, ale ktoś bardziej obeznany niech powie co myśli.
Czacza
CYTAT(mally @ Thu, 15 Jul 2010 - 23:42) *
"....Teraz Artur Mrugasiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca – Już od 3 lat nie wprowadzamy zakazów temperaturowych. 60 % dróg mamy w stanie bardzo dobrym, więc nie ma potrzeby wprowadzać ograniczeń. Ponadto na bieżąco poprawiamy mieszanki asfaltowe, tak aby wzmocnić nawierzchnię bitumiczną drogi – tłumaczy."

Sam się dziwie blink.gif


Słyszałem tą wypowiedź. Zapomniałes napisac końcówki, gdzie ów pan podkreślał, że chodzi o drogi krajowe. Nie wojewódzkie, powiatowe czy gminne, a tylko te należące do GDDKiA. I to by się zgadzało, przelotówki mamy w coraz lepszym stanie, ale narzekanie to nasze dobro narodowe i nigdy się go nie wyrzekniemy, więc powiedzmy że masz raocję.

Ale... mam do roboty 38km. Żory os. 700-lecia - Gliwice ul Pszczyńska. Dziury jakiekolwiek po drodze mam tylko na dróżce osiedlowej z ograniczeniem do 20km/h. Jak kończy mi się osiedle, to spokojnie mógłbym mieć prześwit 5cm i nie zahaczę . Koleiny sa tylko na odcinku ok 1km na DK81, ale tam i tak zwykle wyprzedzam TIRy lewym, więc mnie nie dotyczą. Potem DK44 i już. Żadnych dziur. I jak tak patrzę, to remontuje się coraz większe zadupia, więc idzie ku lepszemu, przynajmniej w mojej okolicy.

Niedługo odpalą kolejny odcinek A1 i do roboty pojadę autostradą, od której mieszkam 1,5km a pracuję 0,5km. Ja osobiście akurat na drogi nie narzekam. Pewnie że są odcinki dramatyczne, ale ubywa ich z każdym miesiącem.
David333
CYTAT
I jak tak patrzę, to remontuje się coraz większe zadupia, więc idzie ku lepszemu, przynajmniej w mojej okolicy.


Wlasnie, w Twojej okolicy, czyli poludnie Polski. Uwazam, ze o polnocy Polski sie calkowicie zapomina, a - co tu duzo gadac - drogi sa tutaj w oplakanym stanie. I nie mowie tylko o wojewodzkich, powiatowych czy gminnych, ale o krajowych. A co do tego narzekania, to zgodze sie, ale czasami jest po prostu na co narzekac...

Sry za OT.
Chris320
O właśnie David na północy jest kiepsko ,a nie wszyscy latają nad morze krajówkami...np drogę nr 236 na odcinku 40km po zimie wcale! nie łatali , za to 212 zrobili kosmetykę smolistą substancją,która przy 30 stopniach przylepia się do opon-ja miałem nawet 5-7mm smoły na prawych oponach!A potem w kronikach wypadków jak zwykle będzie...przyczyna - nadmierna prędkość :/
Czacza
Fakt, może mam szczęscie mieszkać w odpowiednim rejonie kraju. Na północy bywam rzadko, choć ostatnio spędzałem urlop pod Kołobrzegiem i też nieźle. Cierpliwoścy pany, przypomniejcie sobie jak to wyglądało 10 lat temu a jak teraz...
David333
Czacza - oczywiscie, ze masz racje, jesli chodzi o postep - jest lepiej niz bylo, widac ciagly postep, ale mimo wszystko 'troche' nam do tego dobrego stanu brakuje...
Jesli chodzi o regiony Polski, to zobacz nawet, ile na poludniu jest autostrad/drog szybkiego ruchu, a ile na polnocy. To tylko jeden z przykladow, ze Polska jest podzielona bardziej polnoc-poludnie niz wschod-zachod.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.