Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
the Hitcher
czy górne mocowania amortyzatorów wymienia się obowiązkowo parami??
kompot
CYTAT(the Hitcher @ Tue, 13 Nov 2012 - 12:31) *
czy górne mocowania amortyzatorów wymienia się obowiązkowo parami??

Co dokładnie masz na myśli?
Łożyska? Odboje? Nie.
specu
Mocowania to chyba o poduszki chodzi..
Nie trzeba parami.
the Hitcher
łożyska i poduszki. ok, czyli nie. dzięki
siewcu
http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t&p=1022790

Jak opisane wycinanie pola numerowego i nabijanie od nowa ma się do prawa polskiego?
Ghost_Rider
witam, co panowie powiedziec mozecie na temat rekawiczek roboczych SPARCO/LICO maca2 ? moje obecne skorzane po miesiacu maja dosc (juz prawie 3 pary podarte) warto dac 90/120 plnow za cos takiego czy to fanaberia? ewentualnie czego wy na codzien uzywacie w warsztatach do ochrony dłoni
grze
Panowie problem polega na wymianie gumy osłaniającej maglownice. Do wymiany wypadało by zdjąć element trzymający ten "amortyzator" z tyłu.
Po kilku młotkach i zniszczeniu blaszki na której trzyma się guma mam dość. Pacjent to e30
Maciass
Chcę kupić emulator maty do e46, bo drażni mnie już kontrolka poduchy.
To działa czy ktoś to już wpinał ?
Czacza
Łada 2107 1300. Silnik świeżo po remoncie (szlify, tłoki, panewki, remont głowicy). Pompa oleju nowa, kanały w wale korbowym czyste i zaślepki siedzą odpowiednio. Objawy są dwa, jeden mocno niepokojący i pewnie powiązane. Raz, że ciśnienie oleju na wolnych obrotach spada tak, że mruga kontrolka. Dwa, że olej bezpośrednio po pracy jest spieniony. Blacha przeciwbryzgowa jest integralna z miską. Gasimy auto, czekamy kilka minut i wyciągamy bagnet - bąbelki powietrza w oleju. Postoi z godzinę, olej czysty. Silnik był odpalony na jakimś gównie 15W/40, po 15 min pracy wlany kolejny 15W/40. Obecnie ma z 500km przebiegu i lata już na Elf 10W/40. Zmiana oleju problem pogłębiła (tego się akurat spodziewaliśmy), ale występował już na mineralu.

Jakiś pomysł gdzie szukać?? Żadnych stuków, pracuje super, nic nie wskazuje żeby coś mu dolegało. Poza wskazaniami manometru oleju i mruganiem kontrolki.
SONIC
Nic nie piaskowaliście??? rolleyes.gif
Czacza
Nie, bez takich wodotrysków. Silnik umyty przez szlifierza, to wszystko.
Salieri
CYTAT(Maciass @ Sat, 17 Nov 2012 - 15:11) *
Chcę kupić emulator maty do e46, bo drażni mnie już kontrolka poduchy.
To działa czy ktoś to już wpinał ?


nie lepiej kupic rezystor i go wlutowac? jesli nie sam, to do jakiegos elektromechanika podjedz i bedzie napewno wiedzial co i jak... watpie zeby emulator roznil sie zasada dzialania od rezystora wink.gif
SONIC
A moze nowy olej tak zareagował w połączeniu ze starym *zawsze cos tego oleju zostaje* moze jakas reakcja czy cus ... ja bym zrobił płukanke i zalał jeszcze raz olej doicelowy...
MrUw@
CYTAT(Ghost_Rider @ Sat, 17 Nov 2012 - 12:35) *
witam, co panowie powiedziec mozecie na temat rekawiczek roboczych SPARCO/LICO maca2 ? moje obecne skorzane po miesiacu maja dosc (juz prawie 3 pary podarte) warto dac 90/120 plnow za cos takiego czy to fanaberia? ewentualnie czego wy na codzien uzywacie w warsztatach do ochrony dłoni


yyy... "wampirki" 10zł 12par... albo "mapa" 10zł 10par... lepsze troche poprostu co robota zakładasz nowe dłonie niezbyt zużyte i bez problemu i przepłaty...
kamil.k
CYTAT(Ghost_Rider @ Sat, 17 Nov 2012 - 12:35) *
witam, co panowie powiedziec mozecie na temat rekawiczek roboczych SPARCO/LICO maca2 ? moje obecne skorzane po miesiacu maja dosc (juz prawie 3 pary podarte) warto dac 90/120 plnow za cos takiego czy to fanaberia? ewentualnie czego wy na codzien uzywacie w warsztatach do ochrony dłoni


czasem używam rękawiczek beta takich grubszych ale przy kuciu/gruzie też nie wytrzymują na wiele ale w garażu powinny bez problemu wytrzymać bo budowa to mnóstwo ostrych i ściernych materiałów

na codzień w robocie używam wampirków nitrylowych,lateksowych albo cieknich medycznych winylowych,lateksowych czy z czego ona są tam zrobione
Czacza
Popieram, szkoda kasę wywalać na rękawiczki. Kupujesz takie choćby po 5zł/para i nie szkoda wywalić bo brudne.
kamil.k
CYTAT(Czacza @ Sun, 18 Nov 2012 - 07:48) *
Popieram, szkoda kasę wywalać na rękawiczki. Kupujesz takie choćby po 5zł/para i nie szkoda wywalić bo brudne.

te których używam (dragon,rtela) kosztują mniej niż 2zł jak się kupi opakowanie przez allegro.w sklepie kosztują już 3zł para
Ghost_Rider
dzieki za odpowiedzi... co do wampirek to kiepski pomysl, dragonow potrafie podrzec dwie pary dziennie... licowana kozia skura nawet sie niezle sprawdzila, ale rekawice po 9pln/para sa kijowo usyte i szwy poszczaja... robota typowo warsztatowa z malymi srubkami itd (maxiskutery quady...) wiec czucie tez musi byc...

no nic moze ktos jeszcze ma cos do dodania? smile.gif
kamil.k
to nie wiem co ty robisz w tych rekawiczkach w warsztacie że je tak szybko niszczysz

ja nie pamiętam czy w garażu udało mi się takie rękawiczki dragona podrzeć , jedyne co to wyrzucałem jak był zasyfione i tyle
SONIC
Recodrag około 5 dni ogarniają...
RSZ
wurth tigerflex
Ghost_Rider
CYTAT(kamil.k @ Sun, 18 Nov 2012 - 16:33) *
to nie wiem co ty robisz w tych rekawiczkach w warsztacie że je tak szybko niszczysz

ja nie pamiętam czy w garażu udało mi się takie rękawiczki dragona podrzeć , jedyne co to wyrzucałem jak był zasyfione i tyle


spiesze odpowiedziec: wszystko to co normalny mechanik motocyklowo-skuterowy. czytaj nie moge podniesc maski i grzebac, tylko nieraz pol pojazdu sie rozbiera zeby dojsc do pewnych elementow. polecam sprobowac wyjac silnik z Vespy z 65 roku to pogadamy smile.gif

o skorzanych mocnych rekawic przy ostroznym traktowaniu juz 3 pare koncze w 3 tygodniu
Michau9
Witam. Mam problem z pewną starą astrą w dizlu. Padła w niej turbosprężarka (olej ucieka na potęgę, łożyska też już się zatarły) a auto staneło dość daleko od domu (ok. 120 km). Turbina jest już spisana na straty, więc pomyślałem, że może po prostu zaślepie wąż zasilający turbine w olej i spokojnie dojade do domu. Czy to może się udać? Lub co może pójść źle?
Pozdrawiam
Leo
obejdź dolot , żeby przez turbinę nie szedł, zaślep olej i w sumie, tyle o ile można jechać , tylko nie dawaj mu w palnik.
Michau9
dzięki Leo smile.gif nie pomyślałem o dolocie wink.gif
pzdr
Marlon
kiedyś tak wracałem z padniętą turbiną - zaślepiliśmy wtedy dopływ oleju i owcisnęliśmy maksymalnie aktuator. Dojechało.
Marcinvr6+t
cześć mam takie pytanie bo ni hu.. nie moge tego nigdzie znalezc a wujek google albo ja nie potrafie szukac albo nie ma takich wiadomosci..no ale przejdę do rzeczy mam taki wastegate jak w tym linku http://allegro.pl/wastegate-zewnetrzny-35m...2809093898.html i mam MBC properfekt i jak widac w tym wastegate jest otwór z boku i od góry,w który króciec mam sie podpiąć od mbc bo jak wpinam w teen z boku to kręce caly czas mbc i przeładowuje na 1.5 bara tak jak by w ogóle nie bylo żadnego wężyka na wategatea-- mbc zmienialem króćcami i nic żadnej regulacji nie ma.. MBC mam taki jak w tym linku http://allegro.pl/manual-boost-control-pro...2774441927.html
Porszak
Polski samochód jest w Anglii od 6 miesięcy,a z tego co sie dowiedziałem prawo angielskie pozwala, tylko na taki okres użytkowania go tam. Czy jest możliwość wydłużenia tego czasu? Czy ktoś orientuje sie w tym temacie?
Adddam
Taki tam problem z akumulatorem.
Możliwe, że żarówka 10W rozładowała od poniedziałku rano do czwartku w nocy akumulator 74ah 7xx? Aku nowy... Siadł do takiego stopni, że po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie świeciły sie nawet kontrolki. Prawdopodobnie przez ten czas świeciła mi się żarówka w bagażniku więc mam nadzieje, że to ona jest winowajcą bo jeśli cos innego to aż mi się słabo robi na myśl grzebania w kablach...
RsFordFan
Jak najbardziej możliwe smile.gif Żarówka 10W ma już dość duży pobór - 0.8A
k-meal
CYTAT(Porszak @ Fri, 23 Nov 2012 - 10:58) *
Polski samochód jest w Anglii od 6 miesięcy,a z tego co sie dowiedziałem prawo angielskie pozwala, tylko na taki okres użytkowania go tam. Czy jest możliwość wydłużenia tego czasu? Czy ktoś orientuje sie w tym temacie?

jak w praktyce udowodnia, ze auto jest dluzej niz 6 miesiecy?
MihasZiom
Zasyszane od znajomego znajomego tongue.gif : autko pochlaniało spore ilości oleju, padło na zapieczone pierścienie, w samochodzie spuszczono olej, i w jego miejsce zalano ROPY, odpalono silnik na pare minut, po czym rope zlano, zalano nowego oleju i zmieniono filtr. Auto przestało palic olej. Słyszał ktoś o podobnej historii ?tongue.gif
Marlon
CYTAT(k-meal @ Sat, 24 Nov 2012 - 00:33) *
jak w praktyce udowodnia, ze auto jest dluzej niz 6 miesiecy?

życzliwy sąsiad smile.gif
iktorn92
@MihasZiom - ja slyszalem, ze wykreca się świece i w ich miejsce wlewa Naftę 2-3 razy potem wymiana oleju, ponoć pomaga, nie praktykowalem.
kamil.k
CYTAT(MihasZiom @ Sat, 24 Nov 2012 - 17:06) *
Zasyszane od znajomego znajomego tongue.gif : autko pochlaniało spore ilości oleju, padło na zapieczone pierścienie, w samochodzie spuszczono olej, i w jego miejsce zalano ROPY, odpalono silnik na pare minut, po czym rope zlano, zalano nowego oleju i zmieniono filtr. Auto przestało palic olej. Słyszał ktoś o podobnej historii ?tongue.gif



takie coś może się udać ale nie musi.jak pierscienie bedą zużyte a rowki w tłokach wyklepane to poza remontem nic nie pomoże

taka metoda może zadziałać jedynie w przypadku kiedy pierscienie zapieką się po dłuższym nie używaniu silnika to wtedy może i to pomoże
Porszak
CYTAT(k-meal @ Sat, 24 Nov 2012 - 00:33) *
jak w praktyce udowodnia, ze auto jest dluzej niz 6 miesiecy?


autem zainteresował sie już chyba nadgorliwy i notabene polski policjant. auto i właścicielka zostali spisani, także teraz maja juz dowód na pobyt auta od tamtego czasu


Kobiecie zepsuła sie auto na parkingu pod marketem, nie mogła odpalić. Zadzwoniła po koleżankę, zeby ta ja holowała. Po czym obie wsiadły do jednego auta-holującego. Efekt 4 inne auta uszkodzone, znokautowani policjanci, którzy przybyli na miejsce.
matteusz
CYTAT(Porszak @ Sat, 24 Nov 2012 - 20:37) *
Kobiecie zepsuła sie auto na parkingu pod marketem, nie mogła odpalić. Zadzwoniła po koleżankę, zeby ta ja holowała. Po czym obie wsiadły do jednego auta-holującego. Efekt 4 inne auta uszkodzone, znokautowani policjanci, którzy przybyli na miejsce.

Chyba pomyliłeś tematy, to nie dowcip rewelka wink.gif Nie myślałem, że taka historia może zdarzyć się naprawdę tongue.gif
Porszak
Tak, lekko sie rozpędziłem LOL
Tarantula
Panowie jak wyglada zmiana tarcz hamulcowych na tyle w citroen berlingo? Sa to tarcze razem z lozyskiem. Da rade to ogarnac w domowych warunkach?
Kapsel91
Ja u siebie w VW tez mam tarcze razem z łożyskiem i udało sie to bez problemu ogarnać w domowym garazu wink.gif
Tarantula
a w przypadku berlingo sa potrzebne jakies sciagacze? lub jakies inne specjalne narzedzia?
mat13por
nie wink.gif
Gonzo_BB
Witam, szukam wszelkich informacji dot. silnikow audi. mozliwosci swapow, rodzaje osprzetow, a także cos o napedach quattro;) Może ktos poleci jakies forum, albo artykuly...

Stałem sie szczesliwym posiadaczem Audi 100 2.3 quattro c3, kultowe cygaro i szukam mozliwosci rozwoju wink.gif


pozdrawiam.
k1991
Czy silnik z renault 2.2 dci oraz 2.2 dci np. z primery p12 to te same konstrukcje ? Czy goły słupek jest taki sam ? Ewentualnie czy mają ze sobą coś wspólnego oprócz nazwy ?
Misior
Siema
Zbiornik paliwa z mazdy 2 z oryginalnym wkładem z pompą jest zastosowany w innym samochodzie (bmw e30). Na górze jest wtyczka 4-pinowa z czego dwa to zasilanie pompy. Czy jest szansa z pozostałych dwóch podpiąć choćby rezerwę na oryginalny licznik? W zbiorniku jest pływak, który przesuwa jeden styk po tej "drabince".
Z góry dzięki
HMP_inc
Pytanie z zakresu ruchu drogowego:

Poruszam się pojazdem (powiedzmy) wolnobieżnym (fizycznie maks. 30km/h) i długim (>10m) po mieście Warszawa. Na części skrzyżowań mam problem z lewoskrętem - nie jestem w stanie opuścić skrzyżowania na cyklu zanim nadawany sygnał zmieni się na czerwony. Jeżeli jestem pierwszy przed sygnalizatorem - nie ma problemu, jeżeli czwarty to występują już ogromne problemy (długi czas rozpędzania). Co w tej sytuacji zrobić, by pozostać w zgodzie z przepisami? Pozostać przed sygnalizatorem przy zielonym świetle (nawet 20 sekund na dużych skrzyżowaniach, a kierowcy z tyłu nie rozumieją iż istnieją pojazdy powolne) czy wjeżdżać i narażać się na problem z opuszczeniem skrzyżowania? Kierujący powinni umożliwić mi opuszczenie skrzyżowania, ale wiadomo jak to jest w rzeczywistości.
jagus
Na skrzyżowanie możesz wjechać jeśli masz możliwość opuszczenia go. Jeśli nie ma mozliwości opuszczenia skrzyżowania, to nie wjeżdżasz za sygnalizator. Jeśli wjedziesz na skrzyżowanie w momencie nadawania sygnału zielonego i w trakcie manewru zmieni się sygnał na czerwony, to nie łamiesz przepisu i możesz opuścić skrzyżowanie.
Najważniejsze wg mnie jest, to aby nie wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma możliwość opuszczenia go (np inne stojące auta na skrzyżowaniu i czekające na okazję do "przeskoczenia").
MihasZiom
Panowie, szukam pojazdu o podobnych danych technicznych ( może być spora rozbieżność) : Moc 650 kW , Moment 750 Nm.
Bedzie to raczej samochód ciężarowy, a mianowicie potrzebuje przełożen dla poszczególnych biegów, tongue.gif nic nie moge znaleźć sensownego a potrzebuje tego do zrobienia projektu skrzyni biegów. Pomożecie ?tongue.gif
kompot
CYTAT(MihasZiom @ Tue, 27 Nov 2012 - 22:14) *
Panowie, szukam pojazdu o podobnych danych technicznych ( może być spora rozbieżność) : Moc 650 kW , Moment 750 Nm.
Bedzie to raczej samochód ciężarowy, a mianowicie potrzebuje przełożen dla poszczególnych biegów, tongue.gif nic nie moge znaleźć sensownego a potrzebuje tego do zrobienia projektu skrzyni biegów. Pomożecie ?tongue.gif

Już marudziłeś w innym temacie, rób sam, nie tędy droga.

EDIT: Czy ktoś (kto jechał obydwoma) może mi porównać prowadzenie CTR VII i Clio 3 RS?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.