Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Misior
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 22 Dec 2016 - 21:39) *
Przy przednim albo tylnym wahaczu

Albo przy obydwóch.

p.s. Wczoraj zamontowałem nową tuleję wtryskiwacza. Mam nadzieje że będzie spokój. A jeśli tak to głupi byłem że odrazu tak nie zrobiłem smile.gif
nomad66
Andrzej87, po odkręceniu dekla filtra oleju powinien stać olej i zaraz po odkręceniu w miarę szybko spływać do miski. Jak coś jest nie tak z zaworkiem, to po odpaleniu zimnego silnika oliwiarka może się świecić tak około 2-3sekund. Powinna gasnąć od razu.
matteusz
Panowie Hondziarze, jakiej marki się kupuje elementy zawieszenia, układu kierowniczego itd do Hondy? Do niemieckich aut, wiadomo, Lemorder, tu jest tak samo? Jest coś takiego jak 555, to jest jakiś "high end" czy wręcz przeciwnie?
iktorn92
Yamato, NOK, 555 też jest spoko smile.gif
matteusz
Dzięki. Wesołych! smile.gif
Andrzej87
Dzięki nomad66.
Paweł#G
Octavia I 2004 1.9 ASZ - chciałem dorzucić 2 kluczyk, bo jest tylko 1. Mam 2 kluczyk z innej octavii. Chcę dorobić do niego grot, a resztę dopisać do mojego licznika. Jaki interfejs musiałbym do tego kupić, żeby to zrobić i przy okazji, żeby było przyszłościowo? Allegrowy VAG TACHO 3.01, czy bardziej VAG TACHO 5.0 linia K+CAN+UDS? W razie "W" planuję najpierw wlutować i zrzucić pamięć zwykłym programatorem. Mam też w zapasie razem z tym "obcym" kluczykiem licznik i sterownik od niego do kompletu.
kamil.k
Na ile da się ocenić programem diagnostycznym stan wtryskiwaczy w dieslu ?? Chodzi mi o odczyt parametrów korekty itd.

Wymienić jeden wtryskiwacz jeśli tylko on ma dużą korektę (poza skale) a reszta ma po przecinku ?? Czy wymieniać /regenerować komplet ??
flapjck1
CYTAT(kamil.k @ Thu, 05 Jan 2017 - 21:32) *
Na ile da się ocenić programem diagnostycznym stan wtryskiwaczy w dieslu ?? Chodzi mi o odczyt parametrów korekty itd.

Wymienić jeden wtryskiwacz jeśli tylko on ma dużą korektę (poza skale) a reszta ma po przecinku ?? Czy wymieniać /regenerować komplet ??



Z mojego doswiadczenia: wtryski CR - jak masz rozjechana korekte na ktoryms wtrysku to zanim zaczniesz cos wiecej dzialac - zamien go miejscami z innym ktory korekty ma prawidlowe i wtedy zobacz co sie dzieje - jak defekt przeniesie ci sie z wtryskiem to on winny - zawsze zwracaj uwage czy nie ma przedmuchow pod wtryskami i zawsze pamietaj o kodowaniu wtryskow po zamianie miejsc
kamil.k
CYTAT(flapjck1 @ Fri, 06 Jan 2017 - 12:37) *
Z mojego doswiadczenia: wtryski CR - jak masz rozjechana korekte na ktoryms wtrysku to zanim zaczniesz cos wiecej dzialac - zamien go miejscami z innym ktory korekty ma prawidlowe i wtedy zobacz co sie dzieje - jak defekt przeniesie ci sie z wtryskiem to on winny - zawsze zwracaj uwage czy nie ma przedmuchow pod wtryskami i zawsze pamietaj o kodowaniu wtryskow po zamianie miejsc




Raczej na pewno ten 3 wtrysk ma problem z korektą,na zimnym jest na max korekcie ,a po rozgrzaniu ma ok .+3 gdzie reszta ma -0.x

Największy problem jest z tym że wtryskiwacze się zapiekają ,ale jak już by ten 3 wykręcił to można by kupić kilka używek i podmieniać do skutku ,pytanie tylko czy patrząc na same korekty można cokolwiek ocenić że wtryskiwacz jet 100% sprawny i dobrze rozpyla paliwo itd. ??

Regeneracja jednego wtrysku to ok 800zł ,więc komplet 4 szt plus wymiana jak wszystko wyjdzie bez rozwiercania to koszt 4 tys. zł a jak dojdzie pompa to razem 6 tys.zł .Auto warte max ok 15 tys.zł laugh.gif
tomek 1980
Witam, panowie takie pytanie, do silnika z DPFem jest zalecany, jakiś tam konkretny olej. Po wywaleniu DPFa, można przejść na olej, który zalewa się do silników bez DPFa, czy trzeba pozostać przy takim do DPFów ?
Pozdrawiam.
Tarantula
Witajcie. Ma ktos moze dostep do schematow ele do alfy romeo 1.9jtdm 2008r 150km? Potrzebuje dokladnie przeswietlic wiazke od silniczka klap wirowych i przepustnicy az do ecu. Jakby co poratuje ktos jakims zrzutem? Tarantula56@wp.pl Bardzo dziekuje za pomoc
A d a m
CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 06 Jan 2017 - 19:19) *
Witam, panowie takie pytanie, do silnika z DPFem jest zalecany, jakiś tam konkretny olej. Po wywaleniu DPFa, można przejść na olej, który zalewa się do silników bez DPFa, czy trzeba pozostać przy takim do DPFów ?
Pozdrawiam.


Do silnika z dpf zasadniczo zaleca się oleje dedykowanie do tego systemu. Silnik podczas pracy spala zawsze jakieś tam ilości oleju silnikowego(czasem nawet nie idzie tego zauważyć na bagnecie) i dlatego jeśli mamy filtr cząstek stałych to powinniśmy stosować oleje, które podczas spalania nie wytwarzają sadzy, zanieczyszczeń ponieważ powodowało by to dodatkowo zanieczyszczenia filtra. Tyle teorii czy oleje o tej samej klasie różnią się od siebie czy to chwyt marketingowy to nie wiem. Po wywaleniu dpf jest obojętne jaki olej zalejesz.
tomek 1980
Witam, dzięki A d a m za odpowiedź. Tak, też myślałem, ale wolałem zapytać mądrzejszych ludzi. wink.gif
Jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam.
flapjck1
Bardziej o popiol chodzi niz o sadze, ale cala reszta sie zgadza smile.gif
Adddam
Witam
Moze ktoś wie jak nazywa się materiał z jakiego jest wykonana ta uszczelka i czy można go gdzieś kupić?
maykel
https://tdi-tuning.com/

Kolega chce zamontowac do Lexusa is220d. Zwykly box czy cos lepszego?
kamil.k
CYTAT(kamil.k @ Fri, 06 Jan 2017 - 18:07) *
Raczej na pewno ten 3 wtrysk ma problem z korektą,na zimnym jest na max korekcie ,a po rozgrzaniu ma ok .+3 gdzie reszta ma -0.x

Największy problem jest z tym że wtryskiwacze się zapiekają ,ale jak już by ten 3 wykręcił to można by kupić kilka używek i podmieniać do skutku ,pytanie tylko czy patrząc na same korekty można cokolwiek ocenić że wtryskiwacz jet 100% sprawny i dobrze rozpyla paliwo itd. ??

Regeneracja jednego wtrysku to ok 800zł ,więc komplet 4 szt plus wymiana jak wszystko wyjdzie bez rozwiercania to koszt 4 tys. zł a jak dojdzie pompa to razem 6 tys.zł .Auto warte max ok 15 tys.zł laugh.gif




Co jeszcze można sprawdzić ,zmierzyć na aucie żeby ocenić stan wtryskiwaczy CR ?? Przelewy na wtryskach ?? Coś jeszcze ??

Czy do każdego wtrysku potrzebny jest kod do zaprogramowania po włożeniu ?? Są ogłoszenia o sprzedaży wtrysków ,nawet nowych ale ani słowa o kodzie


Przy regeneracji sporo firm o nim pisze że dołączają ten kod i wydruk parametrów.Gwarancja 24 msc

Poleci ktoś jakiś zakład zajmujący się regeneracją ?? rozrzut cenowy spory i nie chciałbym przepłacić i kupić byle jakiej usługi w niskiej cenie

Czy przed taką wymianą nie pokusić się o wlanie płynu do czyszczenia układu paliwowego ?? jest taki środek z LM żeby niby używać w nagłych wypadkach ,należy wlać do filtra albo włozyć króćce do pojemnika i odpalić sprzęt dopóki nie zużyje środka
hexx
CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 06 Jan 2017 - 19:19) *
Witam, panowie takie pytanie, do silnika z DPFem jest zalecany, jakiś tam konkretny olej. Po wywaleniu DPFa, można przejść na olej, który zalewa się do silników bez DPFa, czy trzeba pozostać przy takim do DPFów ?
Pozdrawiam.

oleje dedykowane są głównie pod kątem ekologii
jak nie masz DPF to możesz lać oleje dobre jakościowo a nie ekologiczne

czyli możesz teraz zalać po za 5/30 (dobrej jakości powinien wystarczyć) jakiś 0/40 czy maks 5/40
tomek 1980
Witam,
CYTAT("hexx")
oleje dedykowane są głównie pod kątem ekologii
jak nie masz DPF to możesz lać oleje dobre jakościowo a nie ekologiczne

czyli możesz teraz zalać po za 5/30 (dobrej jakości powinien wystarczyć) jakiś 0/40 czy maks 5/40

dzięki, dzięki. tongue.gif
Tak się zrobi.
Pozdrawiam.
hexx
ja mam DPF'y i leję oleje zupełnie "nie-ekologiczne" z zajebistą ilością SAPS'ów

i co ?
i zupełnie nic... dosłownie żadnej różnicy w sposobie wypalania filtra
kompletnie nic
a teoretycznie powinna być jakaś eksplozja tongue.gif
flapjck1
Bo to nie kwestia zapychania sie dpf-a sadza tylko zasypywania go nieodwracalnie popiolem
K@rol
Panowie bateria Bosch silver 780a 77ah, moge wsadzic do mazdy 6 1.8 pb czy za duzy? Padnie szybko bo bedzie niedoladowywalo?
mateuszKM
Panowie mam sprawę,
Ma ktoś jakiś pomysł na audi a3 1,9 tdi 130km, które nieregularnie pali?
Krótki opis:
Auto zaczęło szwankować ponad rok temu i nikt nie umie znaleźć problemu.
Ciężko palił w zimę, wymienione zostały dwie świece żarowe i potem przy ok -20 zapalił jescze ciężej aż zaczęła migac kontrolka od świec zarowych.
Od tego czasu, zrobiony rozrząd, gumki pod wtryskami, w tym roku zmienione świece na nowe, akumulator nowy, zmieniona pompa paliwa ponieważ mechanik stwierdził, że przez to mogło tak być, ale to pomogło tylko częściowo ponieważ wcześniej zdarzało się ze na ciepłym miał zawias i palił ciężko, a teraz tylko na zimnym mu się zdarza,
Najlepsze jest to, że czasem na -18 zapalił od razu, a -5 za 6 razem i to tak ledwo co wcześniej załapujac kilka razy.
Jeden spec zobaczył na komputerze błąd czujnika położenia wału, ale drugi twierdzi, że on może wyskoczyć gdy długo krecimy rozrusznikiem.
Wcześniej gdy był podpinany pod komputer (jakieś pół roku temu), nie było tego błędu a problemy z odpaleniem owszem
Mam takie dziwne wrażenie jak by palił ciężej przy wyższej wilgotności powietrza, ale może mi się tak tylko wydawać.
Dzięki z góry za jakąkolwiek podpowiedź w którą stronę iść.
hexx
kompresje sprawdzałeś ?
mateuszKM
Nie, jak będę miał chwile to podjadę gdzieś i sprawdzę.
Leo
jeszcze masy silnika.
kompot
Panowie, mam problem ze sprzegłem w esce.
Pewnego pięknego razu, bo kilkugodzinnej przerwie w jeździe, wsiadłem do auta, a pedał sprzęgła zacząć pompować dopiero pod koniec ruchu, wcześniej jest mięciutki. Doturlałem się do domu, oceniłem sprawę, pompa miała bardzo mały wyciek przy pedale. Na szybko odpowietrzyłem grawitacyjnie i wszystko wróciło do normy, dla spokoju zamówiłem pompę i siłownik sprzęgła. Po kilku dniach punkt brania sprzęgła przesunął się bardzo wysoko. odpowietrzam jeszcze raz - jest lepiej na chwilę. Przychodzą wreszcie graty - wymieniłem, odpowietrzyłem jeszcze raz. Znów - wszystko wraca do normy. Po kilku dniach sprzęgło znów łapie bardzo wysoko. To się dzieje dosyć szybko i tak zostaje. Nie ślizga się, mimo, że bierze pod koniec pedału. Mechanik miał w rękach tarczę i docisk kilka tys kilometrów temu i nie miał do nich zastrzeżeń.
Pytanie - co powoduje, że przesuwa mi się punkt brania sprzęgła, bierze tak wysoko, nie przesuwa się dalej i nie ślizga?
flapjck1
Masz konwencjonalne lozysko oporowe? Moze sie zacieram i zagotowywuje plyn?
Misior
Albo łożysko oporowe nie przesuwa się lekko po tulejce.
SONIC
Podobno istnieje strona na której wpisujemy marke/model/rocznik itd auta i jest tam podana srednia cena takiego auta - euro costam - ktoś coś wie?
kompot
A właśnie - dlaczego sprzęgło łapie u góry, za to po pełnym wciśnięciu kopie po drążku przy zmianie biegów?
jazz
Orientuje sie ktos moze jakie ma wymiary, lub moze zmierzyc silnik kompletny fiata 2.4jtdm 20v montowany w 156,166 i Cromie (175 km)? Przymierzam sie powoli do swapa i wydaje mi sie, ze moze byc zbyt wysoki do auta, do ktorego ma byc zamontowany, a lepiej wiedziec to przed zakupem silnika.
kompot
Dodam jeszcze, że porobiłem trochę testów i słyszę grzechotanie na obrotach powyzej 6 k rpm, które w większości ustaje jak wcisnę sprzęgło - wtedy czuję na pedale sprzęgła lekkie wibracje połączone z tym co zostało z dźwięków.
Grzesi(E30)k
Dwumas. Albo sprezyna w tarczy. Jedynie to mi do glowy przychodzi
K@rol
Nie moge znalezc tematu dot. rejstracji anglikow wiec pisze tutaj.

Jest problem.

T5, przeszklony do polowy 6 osobowy, w UK jako commercial van, byl blaszakiem 3 osobowym.
1.9 tdi 2008 rok.
W tej chwili ma szyby, 6 miejsc, we Wroclawskim wydziale komunikacji na sztywno odmowia rejstracji poniewaz auto ma jakas kategorie N1 jako ciezarowy, gdyby byl M1 nie bylo by problemow.
Ktos wie jak to obejsc i o co w ogole chodzi?

Pozdr.
matteusz
Chodzi o to, że samochód został homologowany jako ciężarowy, a nie osobowy. Pewnie musiałbyś uzyskać jakieś świadectwo, że samochód został przerobiony zgodnie z obowiązującymi przepisami itd, żeby zmienić kategorię na M1.
K@rol
ale,ze co, ciezarowek nie wolno rejstrowac po przekladce?
Porszak
raczej musi w jakiejs stacji kontroli dostac stempelek ze juz teraz jest 6os autem, a nie ciezarowka
matteusz
Wydaje mi się, że w przypadku zwiększania liczby miejsc stempelek z OSKP nie przejdzie, ale mogę się mylić.
no_fear
CYTAT(K@rol @ Wed, 18 Jan 2017 - 21:00) *
ale,ze co, ciezarowek nie wolno rejstrowac po przekladce?

tego nie wiem, ale skoro faktycznie jest to już 100% osobówka - to w czym problem ?

Ja kilka lat temu w Krakowie przerabiałem "ciężarowego" Sharana na osobowego.
Znalazłem odpowiedni warsztat (od razu ze stacją kontroli pojazdów) - zrobili zmianę homologacji + przegląd i po temacie.
Damzzii
CYTAT(SONIC @ Sat, 14 Jan 2017 - 10:01) *
Podobno istnieje strona na której wpisujemy marke/model/rocznik itd auta i jest tam podana srednia cena takiego auta - euro costam - ktoś coś wie?

Eurotax, ale on chyba zawsze płatny był. Tutaj masz fajną stronę ze średnimi cenami z ogłoszeń.

Przeróbka samochodu ciężarowy>osobowy w Polsce wygląda następująco:
Potrzebujesz fakturę za przeróbkę auta na osobowe (do dogadania pewnie na większości stacji kontroli) i papier ze stacji kontroli pojazdów o zmianach konstrukcyjnych, dopiero z tym do wydziału komunikacji.
Jak zależy Ci na zgubienie ciężarowego wpisu w karcie pojazdu, karta musi zginać, wtedy wyrobią Ci wtórnik na podstawie dowodu już osobowego auta.
kompot
CYTAT(Grzesi(E30)k @ Wed, 18 Jan 2017 - 18:33) *
Dwumas. Albo sprezyna w tarczy. Jedynie to mi do glowy przychodzi

Mam sztywny zamach. Sprezyna, a nie lozysko oporowe?
Grzesi(E30)k
Ciężko wyczuć bez wymacania i osłuchania tak na dobra sprawę. Końcem, końców niestety pewnie będziesz musiał rwać skrzynię bo nie wiem co mogło by powodować takie objawy z rzeczy dostępnych z zewnątrz.
kompot
Masz rację, gdybam, żeby kupić wcześniej części.
To oporowe mi podchodzi, bo jednak zmienił się moment brania sprzęgła na pedale, tutaj nie widzę, jak mogła się do tego przyczynić sprężyna tarczy.
wizard
Mam pytanie dotyczące problemów z mocą w dupowozie Audi A6 C6 2.4V6, manual. Może problem jest bardziej powszechny i ktoś może coś zasugerować.
Pojawiła się kontrolka EPC, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają. Silnik pracuje trochę nierówno (jak na V6) i ogólnie dość mocno przymula. VAG nie wypluwa błedów.
Ktoś przerabiał podobny temat?
flapjck1
Jak po wcisnieciu sprzegla spadaja obroty to bym powiedzial ze panewki oporowe walu szlag trafia...
wizard
Tylko dwa tygodnie temu wszystko wróciło do normy dopóki kilka dni temu ponownie nie zaświeciła się kontrolka EPC.
wizard
Przyczyna rozwiązana. Dla potomnych winna była przetarta wiązka prowadząca do czujnika położenia wału. Auto ożyło.
Wombat
Szybkie pytanie.
Pacjent focus 1,8 TDDi 2001.
jest tak że zanim kupiłem to mało jeździł - zresztą sprzęgło się ślizgało to nie było co jeździć - bo się wkręcał tylko nie jechał. Ale sprzęgło zrobiłem i się okazało że brak mocy ma.
Tzn miał ale mu przechodzi. Najpierw jechał jak bez turbo - do 2000.... już chciałem jechac do serwisu a tu paczam a on zaczął nieśmiało 2300, 2500...3000 no i tak po 500km jakby już jedzie w całym zakresie obrotomierza ale gwałtowniejsze wciśnięcia gazu powodują niskie buczenie aż uszy zatyka. I mniej chce jechać tym bardziej buczy ale czasem właśnie bardzo mało buczy i do tych 4000 można go na biegach dokręcać.

No i wisienka którą zauważyłem teraz bo nie muszę szyb skrobać - odpalenie silnika (nawet przy -19 nie było kłopotów z zapaleniem) i pierwsze ~60 sekund mam 100% mocy, zero buczenia, ciągnie bez protestu do końca obrotomierza - ale potem musze odpuścić bo taka droga i jak już wcisne gaz to jest "po staremu" - niby jedzie ale już nie tak ochoczo i znowu zaczyna buczeć (takie buczenie w gaźnikowej benzynie jest jak jest za mało paliwa w mieszance). Wiec coś u mnie silnik uwzględnia około minuty po starcie i wskazania tego czegoś rujnują system.

Nie znam sie na magii diesli ale tak na mój rozum to mi się zastało coś mechanicznego przy turbinie i to się powoli rozruszało ale pozostało coś co ma wpływ na CHYBA dawke paliwa ale jest olane przy zimnym starcie i dopiero po koło minucie pracy silnika zaczyna mieć wpływ.

Samochód pewnie i tak wyląduje w warsztacie ale jak to jest jakiś zasyfiony EGR, cięgiełko albo jakaś rurka podciśnieniwa co załatwię sobie za grosze to bym się ambitnie naprawy podejmował samodzielnej. Tylko czego szukać - ktoś zna takie objawy w tej jednostce?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.