Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
SONIC
Jest jakaś książka ( po polsku ) gdzie jest napisane jak złożyć silnik zgodnie ze sztuką ? Albo inaczej jak wymienić w silniku wszystkie uszczelki i go złożyć a nie zepsuć?
SONIC
Jest jakaś książka ( po polsku ) gdzie jest napisane jak złożyć silnik zgodnie ze sztuką ? Albo inaczej jak wymienić w silniku wszystkie uszczelki i go złożyć a nie zepsuć?
Andrzej87
Poleci ktoś najchętniej w Warszawie, ale może być wysyłkowo, osobę, która fachowo wymieni w sterowniku silnika BMW E39 soft z poj. 2.2 na 2.5 tak, żeby EWS działał i nie wywalało żadnych błędów?
Padło mi M54B22 i wymieniam na B25 i chcę też sterownik wymienić.

Przy okazji poszukuję sprawdzonego M54B25. smile.gif
Porszak
CYTAT(SONIC @ Sun, 30 May 2021 - 23:28) *
Jest jakaś książka ( po polsku ) gdzie jest napisane jak złożyć silnik zgodnie ze sztuką ? Albo inaczej jak wymienić w silniku wszystkie uszczelki i go złożyć a nie zepsuć?

Jakas niepłatna serwisówka może
MuMineQ
Stary turbo diesel puszcza olejowego kopciucha. Silnik ma moc, nie gotuje sie ani nic z tych rzeczy. po dłuższym postoju (np tydzień) potrzebuje dłuższej chwili aby odzyskać ciśnienie oleju, ten problem nie występuje jak jest jeżdżony regularnie.

Było odbudowane turbo (z tych samych powodów), Pan który wykonywał usługę powiedział żebym dobrze sprawdził zawartość oleju. Zgodnie z zaleceniami zrzuciłem miskę, sprawdziłem pompę oleju, dałem nowe filtry i olej.
Turbo omogło na jakieś 3000 kilometrów, potem znowu się zaczęło, postoi na wolnych chwilę, np. na światłach i jest chmura dymu, jak ciagnę przyczepę to jest cała zachlapana olejem. Pełno oleju w dolocie i wydechu, dokładnie tam samo jak przed regeneracją turbiny.

Nie wiem teraz czy szukać dziury w całym czy zwyczajnie kupić drugie turbo... jeszcze "przy okazji" wywaliłem fabryczny separator oleju i wrzuciłem chińskiego oil catch tanka, podłączyłem pod odmę pokrywy zaworów i wpiąłem w dolot, nie podpinałem tylko spływu oleju bo nie było jak za bardzo, w bloku jest to zaślepione. Tylko teraz sie zastanawiam czy nie strzeliłem gafy bo to oprócz spływu oleju było również przewietrzenie bloku silnika? (wąż olejowy wychodził dołem z tej puchy).

EDIT: Ktoś mi sprawdził, podobno według schematów to jest tylko odpływ oleju, także to chyba skreslam z listy problemów.

kris4cars
ta odma kojarzy mi się z 2.5 td vm
zgadłem?
Rezor
Czy dokrecenie źle przykręconych szpilek pomoże na pocenie się głowicy? Prawdopodobnie silnik został źle złożony i pojawiły się zapocenia, a ostatnio podejrzenie przedmuchu do układu chłodzenia.
flapjck1
Spróbować można, ale obstawiam ze czaka już krzywa
MuMineQ
CYTAT(kris4cars @ Tue, 01 Jun 2021 - 21:47) *
ta odma kojarzy mi się z 2.5 td vm
zgadłem?


Niestety rolleyes.gif
kris4cars
to raczej stawiał bym na problemy z turbo. Ogólnie te silniki jakoś nie mają problemów z poborem oleju prócz wycieków. Zobacz sobie czy nie masz gdzieś problemów właśnie z wyjściem z pokrywy bo może to wpycha olej do turbo. Sprawdził bym też spływ oleju z turbo.
MuMineQ
CYTAT(kris4cars @ Fri, 04 Jun 2021 - 21:20) *
to raczej stawiał bym na problemy z turbo. Ogólnie te silniki jakoś nie mają problemów z poborem oleju prócz wycieków. Zobacz sobie czy nie masz gdzieś problemów właśnie z wyjściem z pokrywy bo może to wpycha olej do turbo. Sprawdził bym też spływ oleju z turbo.


To jest mój pierwszy i jedyny diesel, także troche jak dziecko we mgle, spływ oleju z turbo był juz bardziej plastikowy niz gumowy takze go wymieniłem przy okazji zakładania turbiny po regeneracji, troche to sie wszystko poci. Co tam może, że tak powiem, być nie tak? Na wyjściu z pokrywy jest chiński oil catch can (szybko zapełnia się olejem), wpięte jest to spowrotem w seryjny dolot.
tomek 1980
Witam, miałem przypadek, że turbo po regeneracji właśnie puszczało olej w dolot. Turbo poszło na reklamację i za drugim razem, choć był większy luz na ośce, to problemu z olejem nie było.
Może sam zaworek w pompie oleju się blokuje i takie chocki, klocki się dzieją z tym ciśnieniem ? Potem to już wiadomo co stanie się z turbo.
Pozdrawiam.
tomek 1980
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 31 May 2021 - 00:52) *
Poleci ktoś najchętniej w Warszawie, ale może być wysyłkowo, osobę, która fachowo wymieni w sterowniku silnika BMW E39 soft z poj. 2.2 na 2.5 tak, żeby EWS działał i nie wywalało żadnych błędów?
Padło mi M54B22 i wymieniam na B25 i chcę też sterownik wymienić.

Przy okazji poszukuję sprawdzonego M54B25. smile.gif

Może tu ? wink.gif
https://www.youtube.com/results?search_query=auto+bachus
Mis
CYTAT(Andrzej87 @ Mon, 31 May 2021 - 00:52) *
Poleci ktoś najchętniej w Warszawie, ale może być wysyłkowo, osobę, która fachowo wymieni w sterowniku silnika BMW E39 soft z poj. 2.2 na 2.5 tak, żeby EWS działał i nie wywalało żadnych błędów?
Padło mi M54B22 i wymieniam na B25 i chcę też sterownik wymienić.

Przy okazji poszukuję sprawdzonego M54B25. smile.gif

Zrobię wysyłkowo, odezwij się na PW, sterownik może zostać z b22, zrobię Ci ta soft b25 i ews będzie grał od razu jak w ori. wink.gif
Batorer
Zalał mi się kolektor wydechowy, bo spod pokrywy zaworów się poci (m52). Jak odpalę auto to dymi się spod akumulatora (pod nim jest właśnie kolektor). Trudny trochę tam dostęp, i nie chciał się ścierką doczyścić. Myślicie, że mogę go umyć wężem z wodą?
kylo
Jak pytasz pod względem ekologicznym to nie bardzo. Jak nie to piana aktywna w stylu dimera i myjka da rade.
Batorer
Pytam czy nie narobię szkód w aucie. Mam proszek do neutralizowania takich szkodliwych substancji i nie będzie to leciało na trawę tylko na kostkę
tomek 1980
Witam, proszek w sensie sorpent https://www.google.com/search?client=firefo...d&q=sorpent ? Jeśli tak to tym nic nie zrobisz .
Tak jak kolega kylo pisze. Nawet na zwykłej myjni możesz to umyć pianą aktywną i spłukać, tylko nie lej po gorącym kolektorze, bo może, a nawet na pewno popęka.
Pozdrawiam.
SONIC
Porszak -a jak tego szukać w necie i gdzie ? Wiesz może?
Bio
CYTAT(SONIC @ Sun, 06 Jun 2021 - 20:59) *
Porszak -a jak tego szukać w necie i gdzie ? Wiesz może?

"sorbent sypki cena" w google i masz.

Sklepy BHP powinny mieć
Batorer
Ogólnie to tego oleju było bardzo mało nawet nie było widać gdzie to spłynęło, zero śladów na kostce. Wydaje mi się, że raczej po prostu kolektor jest nieszczelny i stąd te spaliny. Pytanie: czy mogę przejechać z 10 km z taką nieszczelnością? Chciałbym dojechać tylko do warsztatu, ale niepokoi mnie ten dym blisko akumulatora. Akumulator co prawda siedzi od spodu w plastikowym koszyku
Driftman
SONIC mam cały wykaz momentów dokręcania w autodacie. Jest dużo tych śrub nie wiem jak Ci to wysłać bo nieda się kopiować.
Napisz do mnie na priv cos wymyslimy

edit:w mojej są wszystkie śruby a nie jakieś skrótowo jak sugeruje kolega niżej
Porszak
SONIC ja miałem oplowskiego TISa, to kosztowało niewiele i lata temu nyło na CD na allegro heh. teraz to nie wiem, ale inne marki też maja jakies dotępne, do kupienia serwisówki. AUtodata i ksiązki sam naprawiam piszą troche skrótowo wg mnie i dla mnie TIS był spoko.
kylo
CYTAT(Batorer @ Mon, 07 Jun 2021 - 11:22) *
Ogólnie to tego oleju było bardzo mało nawet nie było widać gdzie to spłynęło, zero śladów na kostce. Wydaje mi się, że raczej po prostu kolektor jest nieszczelny i stąd te spaliny. Pytanie: czy mogę przejechać z 10 km z taką nieszczelnością? Chciałbym dojechać tylko do warsztatu, ale niepokoi mnie ten dym blisko akumulatora. Akumulator co prawda siedzi od spodu w plastikowym koszyku

Spalin to byś raczej nie widział. Chyba że za samochodem też zadyma.
Batorer
Para leci jak to w aucie z lpg
soltyk
Panikujesz. Mycie nie zaszkodzi zimnemu kolektorowi, a nie leca ci spaliny, tylko dymi kolektor, bo wypala sie ten olej.
Batorer
Tak to był olej. Silnik pochodził trochę i przestało dymić. Będzie trzeba go uszczelnić. Przy okazji okazało się, że z miski olejowej cieknie i rozważam wymianę panewek przy okazji zmiany uszczelki. Co sądzicie? Jakie kupić?
nomad66
jaki motor żeby panewki zmieniać? Ja do BMW kolbenschmidtt kupowałem
Batorer
m52b25, ale po zastanowieniu chyba nie ma sensu profilaktycznie zmieniać. Czy się mylę? Myślałem o sprawdzeniu/regeneracji pompy oleju. Co myślicie?
Andrzej87
Poszukuję sprawdzonych informacji dotyczących koniecznych przeróbek związanych z przystosowaniem do przepisów w Polsce Mercedesa CLA 2015-2017 r. sprowadzonego z USA i kosztów z tym związanych.
Przede wszystkim chodzi o:
- przeróbka lamp przód czy wymiana,
- przeróbka lub wymiana lamp tył + aktywacja lampy przeciwmgielnej tył - czy wiązka jest, sterownik jakiś trzeba przeprogramować?

Poproszę o sprawdzone informacje i ewentualnie zakłady specjalizujące się w takich kwestiach.
maaaad
CYTAT(Batorer @ Tue, 08 Jun 2021 - 19:44) *
m52b25, ale po zastanowieniu chyba nie ma sensu profilaktycznie zmieniać. Czy się mylę? Myślałem o sprawdzeniu/regeneracji pompy oleju. Co myślicie?

Koszt i nakłąd sił relatywnie nieduży, gdy już masz miskę zrzuconą. Ja u siebie w m52b28 zmieniałem, na Kolbenschmidt, ori były takie:
https://photos.app.goo.gl/qARtcAE2z1irLbCm6
Niestety, przebieg nieznany (swap).
Wymieniłem też bebechy pompy oleju no i sprężynę zaworu przelewowego w pompie. Tu masz porównanie stara vs nowa:
https://photos.app.goo.gl/MhrVdgD8rJJMg2r49
Batorer
CYTAT(maaaad @ Tue, 08 Jun 2021 - 22:23) *
Koszt i nakłąd sił relatywnie nieduży, gdy już masz miskę zrzuconą. Ja u siebie w m52b28 zmieniałem, na Kolbenschmidt, ori były takie:
https://photos.app.goo.gl/qARtcAE2z1irLbCm6
Niestety, przebieg nieznany (swap).
Wymieniłem też bebechy pompy oleju no i sprężynę zaworu przelewowego w pompie. Tu masz porównanie stara vs nowa:
https://photos.app.goo.gl/MhrVdgD8rJJMg2r49


Dzięki za odpowiedź. Czy jest możliwe, że taką wymianą profilaktyczną zaszkodzę silnikowi? Dużo osób mi mówi, że jak jest dobrze to, żeby nie ruszać. Jeżeli zmieniać panewki to kupować też nowe śruby korbowodu?
nomad66
u mnie w m52b25 po 380tyś km panewki były jak nowe, śruby zostawiałem stare, ale dokręcane na moment i kąt. Wyskładane tak kilkanaście silników m52/m54, nigdy nic nie było. M54 panewki profilaktycznie trzeba zmienić po około 200tyś.
Batorer
Dzięki za odpowiedzi. Zdejmie się miskę to się sprawdzi w jakim stanie panewki i pompa oleju. Gdzie ewnetualnie można jakieś zestawy naprawcze kupić, gdyby coś nie tak było z pompą?
Andrzej87
W ASO kupisz sprężynę, tłoczek i wirnik za normalną kasę.
Batorer
Faktycznie, ceny całkiem niezłe. Fajne jest w BMW to, że części do nawet takich starych gratów nie dość, że są dostępne to jeszcze dość tanie
Andrzej87
Ta....
Sprawdź ile kosztuje uszczelka drzwiowa do E36 Coupe czy inne tego typu gumeczki, listeweczki.
Batorer
Pfff. Mam Mercedesa W123, więc jestem na grupie mercedesiarzy. Tam są tacy, co się chwalą, że kupują takie uszczelki do w123 coupe za tyle co chciałeś, żebym zobaczył te od e36 coupe tylko, że oni nie płacą 2000 zł tylko 2000 euro i to nie są oryginały tylko zamienniki
Andrzej87
ohmy.gif
soltyk
Chetnie wymienilbym sobie, w BMW e30, tylne elastyczne przewody hamulcowe. Czy da rade to zobic bez sciagania baku? Przy wewnetrzych nie moge wsadzic klucza, a co dopiero obrocic.
maaaad
O ile dobrze pamiętam, wymieniałem na takie w oplocie bez ruszania baku.
soltyk
Wymieniales wszystkie 4 tylne? Zlaczka jest miedzy belka a bakiem. Nie moge dosiegnac jej.
maaaad
Kurde, nie pamiętam już, to było z 8-10 lat temu. Jak mi się uda to zanurkuję pod auto i postaram się przypomnieć sobie.
Batorer
Pytanie odnośnie LPG. Jakie wady/korzyści są w przypadku zastosowania zasilania wtryskiwaczy z obu stron? Wcześniej miałem założone z obu stron, a teraz będzie z jednej.
Rezor
CYTAT(Batorer @ Thu, 17 Jun 2021 - 10:11) *
Pytanie odnośnie LPG. Jakie wady/korzyści są w przypadku zastosowania zasilania wtryskiwaczy z obu stron? Wcześniej miałem założone z obu stron, a teraz będzie z jednej.

W jakim sensie z obu stron? po 2 wstryski na cylinder?
Damzzii
Pewnie listwy wtryskowej, robi się to po to żeby najdalej odsunięty wtryskiwacz od zasilania nie miał biedy pod pełnym obciążeniem, ale dla mnie to raczej zbyteczna troska, chyba że mowa o jakiś v-kach czy r6 gdzie dobrze jest zrobić "kompensację".
Batorer
CYTAT(Damzzii @ Thu, 17 Jun 2021 - 10:35) *
Pewnie listwy wtryskowej, robi się to po to żeby najdalej odsunięty wtryskiwacz od zasilania nie miał biedy pod pełnym obciążeniem, ale dla mnie to raczej zbyteczna troska, chyba że mowa o jakiś v-kach czy r6 gdzie dobrze jest zrobić "kompensację".

Właśnie o to chodzi. Mowa o R6 m52b25 170 koni. Lepiej wrócić do zasilania z obu stron czy zostawić jak jest?

Reduktor stag czerwony, wtryski stag czarne, komp isa 2

No i auto jest raczej katowane
prez_s
Sprężyna przedniego zawieszenia w moim e92 zakończyła spektakularnie żywot i auto znacznie się obniżyło. Mechanik może się zająć autem dopiero za jakieś 4 dni. Powinienem podnieść auto na lewarku i tak zostawić czy amortyzatorowi nic się nie stanie jeżeli postoi tak przez kilka dni?
Batorer
CYTAT(prez_s @ Thu, 17 Jun 2021 - 17:40) *
Sprężyna przedniego zawieszenia w moim e92 zakończyła spektakularnie żywot i auto znacznie się obniżyło. Mechanik może się zająć autem dopiero za jakieś 4 dni. Powinienem podnieść auto na lewarku i tak zostawić czy amortyzatorowi nic się nie stanie jeżeli postoi tak przez kilka dni?

Bardzo mi przykro, ale nie widzę innego rozwiązania niż zakup gwintu i samodzielna wymiana :/
Mis
CYTAT(Batorer @ Thu, 17 Jun 2021 - 21:27) *
Bardzo mi przykro, ale nie widzę innego rozwiązania niż zakup gwintu i samodzielna wymiana :/

Dobrze się czujesz?

Postoi kilka dni nic nie stanie się raczej, może lewarkiem kobyłkę podłożyć delikatnie.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.