Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
markzo
Siemka!
Mam pytanie o opóźnienie zapłonu przy schodzeniu z obrotów. Fajnie strzela ale czy to "zdrowe" i bezpieczne? Zapłon 3-4 stopnie po GMP, czy może to wypalić zawory itp? Nie podlewane paliwem póki co.
damian146ti
CYTAT(Neo3 @ Fri, 28 Aug 2009 - 11:36) *
mam pytanie z innej kategori motoryzacji
w jakim celu do drazka hamulca recznego podpiety jest przewod hamulcowy z pompki
http://2.bp.blogspot.com/_rDlsbpQ9Hmk/SZP3...00_12_Large.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_rDlsbpQ9Hmk/SZP3...00_10_Large.jpg


Zbiorniczek na płyn tam jest
Salieri
CYTAT(damian146ti @ Wed, 17 Jul 2019 - 17:22) *
Zbiorniczek na płyn tam jest

odpisałeś na post sprzed 10 lat smile.gif niezly odkop wink.gif
oress
Otwarty układ chłodzenia - za i przeciw.

Rzecz dotyczy auta terenowego ze starym turbodieslem z komorą wstępną.
Są dwa korki: w chłodnicy i w zbiorniczku wyrównawczym. Zbiorniczek jest zdecydowanie wyżej od chłodnicy. Jak wszystkie korki są zakręcone to puszcza korek od chłodnicy a był już testowany pierdyliard różnych korków , nowych , zamienników, oryginalnych , kombinowanych i zawsze to samo. Już mnie ch... strzela. Sam kołnierz w chłodnicy dla korka absolutnie bez wad. Cieknie o już sił mi na to brak.

Gdy popuszczę lekko korek zbiorniczka wyrównawczego jest OK, nic nie cieknie.
Auto w ostatnie upały katowane w terenie stabilnie trzyma w takim stanie 90C.
Wg mnie zaleta taka, ze w układzie „nie ma ciśnienia” i większy spokój w razie uwalenia jakiegoś przewody ukł. chłodzenia, co przy takim sposobie użytkowania auta jest wysoce prawdopodobne.
Aha ... korek od zbiorniczka na 100% sprawny.

Moje pytania:
1) jakie są wady takiego rozwiązania (ukł. otwarty) poza tym ze płyn chłodzący będzie wyparowywał i trzeba go uzupełniać?
2) jak poprawnie skonstruować otwarty ukł. chłodzenia?

Jeśli rozwiązanie okaże się nie trafione to chyba zaadoptuję inną chłodnicę, jakąś bez korka.
119
Przede wszystkim obniża się punkt wrzenia cieczy. Robiłeś test na obecność spalin w układzie?
oress
CYTAT(119 @ Sun, 21 Jul 2019 - 02:49) *
Przede wszystkim obniża się punkt wrzenia cieczy. Robiłeś test na obecność spalin w układzie?

Zrobię, ale to na 99,99% nie to. Jest nowa głowica, uszczelka itp itd.
Gdyby było coś nie tak z uszczelką głowicy już dawno by konkretnie strzeliła, auto mocno i często dostaje w palnik.
nomad66
Ojciec w starym dieslu jeździł z poluzowanym korkiem od chłodzenia chyba z 6 lat (ford sierra 2.3d), nie działo się nic i jeździło, dolewał bardzo rzadko płyn, jak wydajna chłodnica to czemu nie?
oress
CYTAT(nomad66 @ Sun, 21 Jul 2019 - 13:47) *
Ojciec w starym dieslu jeździł z poluzowanym korkiem od chłodzenia chyba z 6 lat (ford sierra 2.3d), nie działo się nic i jeździło, dolewał bardzo rzadko płyn, jak wydajna chłodnica to czemu nie?

Auto to Jeep Cherokee XJ z silnikiem 2,1TD od Renault. Tak jak pisałem , z luźnym korkiem w upale mocno katowany w terenie trzyma temp stabilnie na około 90C. Jest wisco, działa sprawnie i mogę jeszcze dorobić blokadę wisco na sztywno w razie potrzeby.
Potrzebuje tylko informacji jak technicznie poprawnie powinien być zrobiony otwarty układ chłodzenia. Bo samo poluzowanie korka to nie idealne rozwiązanie, gdyż auto jeździ w przechyłach i wychlapuje płyn ze zbiorniczka.
Może zrobić otwór w zbiorniczku i wyprowadzić wężykiem w słupku wysoko odpowietrzenie?
UNITRAILER
Ile kosztuje w Waszym regionie średnio taka przyczepka..................


______________________________________________
Polinkuj jeszcze coś i konto wyjedzie.
Twój oddany Moderator Wombat
prez_s
Pytanie z gatunku dziwnych. Mercedes slk 230 r170 przy cofaniu przy kołach skręconych maksymalnie w lewo po przejechaniu pewnego dystansu, ok 2 metrów zaczyna obcierać oponą o nadkole. Wygląda to tak jakby koło przesuwało się do przodu o ok centymetr. Przy skręcaniu w drugą stronę problem nie występuje. Sprężyny i amortyzatory są nowe. Ma ktoś pomysł dlaczego tak jest?
flapjck1
wahacz ma wywalone tuleje
prez_s
CYTAT(flapjck1 @ Sat, 03 Aug 2019 - 15:40) *
wahacz ma wywalone tuleje

Tak myślałem, choć na lewarku ani po podstawieniu klina pod koło i cofaniu koło nie ustępuje.
kompot
Hej, szukam katalogu części do Citroena (konkretnie chodzi o DS7), coś jak realoem dla BMW z obrazkami/schematami itd., poradzicie coś? Dzięki.
Damzzii
http://public.servicebox-parts.com
kompot
CYTAT(Damzzii @ Fri, 09 Aug 2019 - 19:44) *

Dzięki, to widziałem, ale przy rejestracji strajkuje:

CYTAT
Dostęp do tej strony jest zastrzeżony wyłącznie dla profesjonalistów.
Dla klientów indywidualnych
Damzzii
Uzupełnij na pałę na zakład mechaniczny, nikt tego nie kontroluje.
kompot
No i nie ma DS7 wacko.gif
To jeszcze przy okazji - coś podobnego do Peugeota?
MisioLBN
Pytam bo mi to spokoju nie da. 2.0tfsi kute korby prisma non drilled czyli glowka smaruje sie natryskiem i tym co tam wpadnie przy zgarnianiu oleju z scianek piercieniem. Caly motor zlozony od nowa kute tloki je. Dzis sie dowiedzialem ze prisma mozna zamowic o 300zl drozszego i miec te otworki i oem je ma... Jak kupowalem to w sumie nie pytalem a sprzedawca napisal 1100zl korby i tyle. Czy mam po co panikowac? Bo teraz sie wkurw... Ze tyle kasy a sie okaze ze za 30 kkm mi sie glowka zatrze... A wtedy nowy korbowod i sworzen to moze byc malo.
Damzzii
CYTAT(kompot @ Fri, 09 Aug 2019 - 21:50) *
No i nie ma DS7 wacko.gif
To jeszcze przy okazji - coś podobnego do Peugeota?

Młode auto, pewnie tylko aso ma do tego na razie dostęp, peugeot na tej samej stronie, ewentualnie z tego czasem korzystam:
www.ilcats.ru
kompot
CYTAT(Damzzii @ Sat, 10 Aug 2019 - 18:47) *
Młode auto, pewnie tylko aso ma do tego na razie dostęp, peugeot na tej samej stronie, ewentualnie z tego czasem korzystam:
www.ilcats.ru


Peugeota przegapiłem, dzięki!
119
vagowe 1.8 turbo. Test szczelności. wpinam się z zaślepką z wentylem tu:



Do ilu pompować? 1 bar? Czy i jak duży ubytek powietrza w jakim czasie? Czy po prostu powinienem napompować 1 bar i powinien to trzymać "stale"?
ptq
API GL-4 SAE 70W, gdzie dostanę olej do skrzyni w takiej specyfikacji?
drag_op
Warto się interesować 1.4 tsi CDZA w Golfie 7 2016?
Jakieś mniejsze/wieksze fuckupy czy to już 'ten poprawiony'?
cowboy
gdzie mogę kupić sruby do mocowania jarzm zacisków tylnych do Alfy Mito 1.6 Jtdm ?
pewnie takie same beda w Gulietta czy Punto
sruba M10 x 1,25 (chyba taki skok) długośc ze 30mm
Leo
ostatnio takie widziałem w sklepie rolniczym typu agroma. 10.9 twardość?
flapjck1
CYTAT(cowboy @ Wed, 21 Aug 2019 - 19:59) *
gdzie mogę kupić sruby do mocowania jarzm zacisków tylnych do Alfy Mito 1.6 Jtdm ?
pewnie takie same beda w Gulietta czy Punto
sruba M10 x 1,25 (chyba taki skok) długośc ze 30mm


asmet jerozolimskie?
cowboy
no chyba do asmetu podjade tylko wykręce jedną srube
aczkolwiek myslałem o oryginale, nie ma w intercras czy allegro
chyba ze zadzwonie do ASO
mate96
CYTAT(drag_op @ Wed, 21 Aug 2019 - 10:35) *
Warto się interesować 1.4 tsi CDZA w Golfie 7 2016?
Jakieś mniejsze/wieksze fuckupy czy to już 'ten poprawiony'?

To jest chyba już na pasku. W miarę OK, tylko bardzo delikatnie trzeba dokręcać świece i czasami gumki na cewkach sie przyklejają do świec i rwą.
SONIC
Co sie moze (powinno) stac jak wlalem 0,5 litRa oleju do silnika za duzo?
MisioLBN
Nic
SONIC
To na ch*j ta miarka na bagnecie wink.gif?
maaaad
Żeby nie wlać 5 l za dużo.
SONIC
Dziekuje ,zrozumialem rolleyes.gif
Lincoln e30ix
Astra III 2.0 turbo (LER, czy LEL), ktoś poleci odradzi to auto. Skrzynia M32 tam też siedzi i sprawia kłopoty?
bird13

Panowie mam problem z subarowskim automatem 4EAT, nie chce mu się ruszać do przodu wink.gif do tyłu nie ma problemu a do przodu musimy poczekać od kilku do kilkunastu sekund aby ruszył.
Gdy już włączy pierwszy bieg wszystko działa sprawnie, żadnych szarpnięć, biegi zmienia idealnie, do momentu ponownego uruchomienia silnika jest wzorowo.
Zdjąłem miskę, rozebrałem płytę sterującą, wszystkie elektrozaworki działają sprawnie, bez zacięć, kulki okrągłe, kilka opiłków, wszystko umyte poskładane, nowy olej i dalej jest to samo.
Ma ktoś jakiś pomysł?
maaaad
CYTAT(Lincoln e30ix @ Thu, 22 Aug 2019 - 21:47) *
Astra III 2.0 turbo (LER, czy LEL), ktoś poleci odradzi to auto. Skrzynia M32 tam też siedzi i sprawia kłopoty?

Co do skrzyni-obawiam się, że tak:
https://www.skrzynie.com.pl/m32-wystepowanie-skrzyni.html
Grzesi(E30)k
Znalazlem tanie i solidne korbowody pasujace wymiarem do planowanego strokera niestety jest jedno ale... Sworzen tloka z mojego silnika ma 22mm ,a korby ktora mam na stole az 27mm.

Mozliwe jest skompensowanie tej roznicy dorobieniem grubszej tulejki?
Jakie to koszta i czy mocno wplynie na wytrzymalosc takiej korby?
Spookie
Gdzie można kupić osłony na amortyzatory Bilstein B14 ?
Dzwoniłem do producenta to powiedzieli że wysłać melia i zapytają producenta czyli pewnie nie będzie szybko ani tanio, jakieś uniwersalne rozwiązanie ?

Chodzi o te niebieskie osłonki do przednich amorków: https://inter-rally.pl/product-pol-26107-Za...eugeot-206.html
SONIC
Jest tak : przy zapaleniu bialy dym i trzesie silnikiem jezdzi ale troche wolniej bmw n62b44
Lincoln e30ix
Sprawdź kompresję, czasem pęka tuleja w tym bloku.
SONIC
Pytanie retoryczne korek wlewu oleju gdzies wpadl za gleboko musze jechac 100 km .. mozna ,nie mozna ? Co sie moze stac?
Bio
CYTAT(SONIC @ Sat, 07 Sep 2019 - 12:24) *
Pytanie retoryczne korek wlewu oleju gdzies wpadl za gleboko musze jechac 100 km .. mozna ,nie mozna ? Co sie moze stac?

Zależnie od silnika to zapaskudzisz komorę olejem bardziej bądź mniej.

Niektóre silniki będą też nierówno pracować. No i pytanie ile syfu Ci wleci w trasie (przejazd koło jakiejś budowy czy coś).

No i olej na gorący kolektor to słaby pomysł.

Ogólnie - niepolecałbym.
Łukasik
gdzie kupujecie alufelgi?

Poleci ktoś jakiś sklep internetowy gdzie od początku do końca pociągną temat? No name by chińczyk nie wchodzą w grę.

W205 C400 czyli rożne rozmiary na osiach

jagus
Nowe sprzęgło założone do starego auto 1.4 8v benzyna. Sterowanie linką. Linka w napinaczem automatycznym (zresetowany). Od razu po założeniu ciężko chodzi pedał sprzęgła (wszystko nasmarowane). Oddałem na gwarancję i od razu wziąłem kompletne sprzęgło innej firmy. Po złożeniu chodzi leciutko.
Miał ktoś taki przypadek? Wadliwy docisk? Firmy uznane na rynku (nie chińczyki).
Grzesi(E30)k
Miałem coś podobnego w transicie. Znane firmy też sa podrabiane. Parę razy z pudełka Sachs wyciągałem łożyska bez jakichkolwiek oznaczeń czy numerów które potrafiły po >100km się zatrzeć/stopić.
Tarantula
1.8t. Przestawiony?
https://zapodaj.net/91d0e3457cb1e.jpg.html
https://zapodaj.net/19f14390e2ea7.jpg.html
SONIC
Problem z chlodzeniem : plyn jest ( nawet troche za duzo ) ,powrot do zbiorniczka drozny , termostat sie otwiera , tzn tak to rozumiem puszcza plyn na drugi waz i zalancza sie wentylator chlodnicy mimo to po jakis 100 km jazdy autostrada zapala sie kontrolka silnika taka zolta na ukos zamalowana ... ktos cos ? Pacjent m62b44 ( jesli ma to znaczenie)
16vg60
Tarantula ze zdjęcia wyglada ze nie ale dla pewnosci policz ogniwa bo zalezy jak napinacz sie ułoży to czasami idealnie nie popada na znak




SONIC jesli sie nie gotuje plyny nie ubywa tylko lampka wali moze sam czyjnik dyp... daje
Mis
CYTAT(119 @ Thu, 15 Aug 2019 - 08:36) *
vagowe 1.8 turbo. Test szczelności. wpinam się z zaślepką z wentylem tu:



Do ilu pompować? 1 bar? Czy i jak duży ubytek powietrza w jakim czasie? Czy po prostu powinienem napompować 1 bar i powinien to trzymać "stale"?

Wal 1bar, ma trzymać i powoluteńku schodzić przez minutę najmniej.

CYTAT(drag_op @ Wed, 21 Aug 2019 - 10:35) *
Warto się interesować 1.4 tsi CDZA w Golfie 7 2016?
Jakieś mniejsze/wieksze fuckupy czy to już 'ten poprawiony'?

Spoko silnik już z tych lat, brać.
Rezor
AmberGo ogarnia tablicę za szybą? Ktoś sprawdzał?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.