Arkadius3
Wed, 12 Nov 2014 - 20:17
Bardzo pomalutku ściskać.
gtradek
Wed, 12 Nov 2014 - 20:41
Witam, dysktutowalem z kilkoma specami na temat zbieżności kół i wydaje mi się że są w błedzie ale uparcie nie dają się przekonać
Pytanie
Czy przestawienie zbieżności jednego z kół po wymianie końcówki drążka kier. spowoduje ;
1. sciąganie auta w jedną strone i zdzieranie tylko jednej opony po stronie wymiany koncówki
2.koła "wyrównają" się względem siebie i opony będą się zdzierać tak samo a auto będzie jechać prosto lub uciekać na boki ?
ja obstawiam opcje 2, spece uparcie twierdzą że opcja 1 , nie chodzi mi o kąt pochylenia koła
Pozdrawiam
mate96
Wed, 12 Nov 2014 - 20:48
Jestem za opcją nr. 2
gtradek
Wed, 12 Nov 2014 - 21:32
proszę o wypowiedź na temat zbieżności więcej osób
jeden spec dodał jeszcze że samochody z kierownicą po naszej stronie mają mniejszy promień skętu w lewo
ja rozumiem że londyńskie taksówki miały tak w jedną stronę ale nie normalne auta
kubas181
Wed, 12 Nov 2014 - 21:44
CYTAT(gtradek @ Wed, 12 Nov 2014 - 20:41)
Witam, dysktutowalem z kilkoma specami na temat zbieżności kół i wydaje mi się że są w błedzie ale uparcie nie dają się przekonać
Pytanie
Czy przestawienie zbieżności jednego z kół po wymianie końcówki drążka kier. spowoduje ;
1. sciąganie auta w jedną strone i zdzieranie tylko jednej opony po stronie wymiany koncówki
2.koła "wyrównają" się względem siebie i opony będą się zdzierać tak samo a auto będzie jechać prosto lub uciekać na boki ?
ja obstawiam opcje 2, spece uparcie twierdzą że opcja 1 , nie chodzi mi o kąt pochylenia koła
Pozdrawiam
Ad1.
Spowoduje. A co do opon to nie ma jako tako reguly. Duzo zmiennych.
Ad2.
Zalezy jakie auto. Rwd czy Fwd. Opony sie wyrownaja i auto bedzie jechac "prosto"
Mowie o plycie do tzw. szybkiej zbieznosci na Stacji Kontroli Pojazdow gdzie pracuje i troche tych zbieznosci zrobilem
flapjck1
Wed, 12 Nov 2014 - 22:27
zasadniczo i pierwsza i druga odpowiedz, zmieni sie geometryczna os jazdy wiec auto niby "wyrowna" slady, ale rowno sie prowadzic nie bedzie
bodziokardasz
Thu, 13 Nov 2014 - 08:04
Co do promienia skretu, to fiat 126p mial podawane dla w prawo/w lewo i nie byly one takie same.
Mis
Thu, 13 Nov 2014 - 09:51
Poza tym niektórzy spece od zbieżności nadal nie rozumieją, że najpierw ustawia się kierę na wieloklinie tak, by był jednakowy kąt skrętu w obie strony, a dopiero potem kręci drążkami na zablokowanej i ustawionej kierze. A jak zbieżność wyjdzie, a kiera krzywo to używają kiepskiego sposobu, jakim jest przekręcanie kiery na wieloklinie, by była prosto.
plastek
Thu, 13 Nov 2014 - 10:03
mam kilka pytań odnośnie cupry r Bam 225km 2004r.
1: czy elektryczna pompa wody powinna chodzić nawet jak auto jest zimne? Irytuje to bo chodzi na prawdę długo
2: super moc do 2500rpm potem do 4tyś szarpie tak jakby brakowało paliwa , powyżej 4k lata i idzie do odcięcia ale chyba powinnien lepiej ciągnac. Przy pełnym bucie mryga check i przy spokojniej gasnie. Teraz jak zaczałem latac na ostro pali się cały czas. Poszły cewki \świece? To trochę wróżenie z fusów ale zanim kupie kabelek do kompa chciałbym wiedzieć za czym się oglądać
3: olej najlepiej x-cess 5w40 lub millers ?
4: czy abs ma wpływ na blokowanie hamulcy? Stoi mi prawy tył , puszcza jak auto postoi , jak hamuje nogą to zaczyna lekko trzeć i raz puści a raz nie.. ABS się pali , czasami nie. Dodam że auto długo stało
5: jakie swiece zakupić jeśli auto ma w przyszłości mieć LPG?
6: co poprzeglądać w aucie? całe życie siedziałem w japońskich N\A. SPrawdzić przewpływkę , nieszczelności dolotu , pękniecia kolektora\turbo , czyszczenie przepustnicy , cewki , świece
tomek 1980
Thu, 13 Nov 2014 - 21:19
Witam, co do
CYTAT("plastek")
4: czy abs ma wpływ na blokowanie hamulcy? Stoi mi prawy tył , puszcza jak auto postoi , jak hamuje nogą to zaczyna lekko
To ja bym rozebrał to koło-zacisk i wszytko rozruszał i przesmarował, ABS nie ma nic do tego.
Pod kumką mogło przyłapać lekko tłoczek.
Pozdrawiam.
MarcinLis
Fri, 14 Nov 2014 - 08:16
Witajcie.
Kupiłem kilka dni temu bardzo okazyjnie od osoby potrzebującej 'na wczoraj' pieniędzy mercedesa w140 600sec (coupe z silnikiem V12 znane również jako cl600)
Byłem u zaufanego mechanika sprawdzić w jakim jest stanie i okazało się ,że jest idealny.
Nie ukrywam ,że mam zamiar go sprzedać za kilka miesięcy z zyskiem bo już posiadam odrestaurowanego w124 coupe oraz własne autko volvo s60r.
Dobra bez zbędnego pierniczenia.
Oto moje pytania:
1) Chciałbym się troszkę tym autkiem pobawić bo przyjemnie się jeździ na tej kanapie i chciałbym troszeczkę mu dodać mocy. Czy jakakolwiek polska firma w województwie mazowieckim zajmuje się chipowaniem tego modelu? Nie oczekuję cudów ale te 20-30 koni więcej powinno dać troszkę większą frajdę z jazdy. Szukałem w internecie i nie znalazłem niczego w tych rejonach.
2) Poprzedni właściciel 'zniszczył' przednie reflektory dając tam ksenony bez soczewek i szlifowania kloszy. W nocy to praktycznie nie da się jeździć bez przeciwmgłowych i długich.
Szukałem kilka dni w necie jakiś reflektorów przednich ale guzik tego wyszło. Chciałbym coś na soczewce ale niekoniecznie pod ksenony. Chodzi mi w 100% o polepszenie widoczności. Znalazłem parę nawet przyzwoitych reflektorów ale do wersji 4 drzwiowej (a jak wiadomo coupe ma zupełnie inne reflektory).
Zna ktoś jakąś polską firmę w której można kupić coś takiego?
3) Mam z tyłu jakieś 2 dziwne antenki które się powinny podnosić jak wrzucam wsteczny. Jedna z nich się nie podnosi. Chciałem zapytać do czego one służą bo nie mam zielonego pojęcia.
wymiot
Fri, 14 Nov 2014 - 12:48
3. czujniki parkowania, "patrz w tym miejscu masz tył"
Tarantula
Fri, 14 Nov 2014 - 16:49
Jeszcze jedno pytanie odnosnie napinacza w 1,8t z hydraulika. Wg systemu Elsa Pro audi mam taki napinacz teraz zamontowany:
A dzis w sklepie dostalem rozrzad z takim napinaczem:
To te same czesci tylko zostaly jakos zmienione? Jest jakis patent na rozpiecie tych napinaczy ( mechanicznego i hydraulicznego) bez specjalnych narzedzi? bo to ze wymontuje stary,zaloze nowy i wyciagne zawleczke to oczywiste
pozdrawiam
OMEGA
Sun, 16 Nov 2014 - 01:31
Tarantula a nr. cześci nie masz ?
plastek
Mon, 17 Nov 2014 - 19:41
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej
maykel
Mon, 17 Nov 2014 - 20:02
CYTAT(plastek @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:41)
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej
I to samo pytanie odnosnie BMW(e39 1997, okragla wtyczka) do odczytu bledow i programowania
maaaad
Mon, 17 Nov 2014 - 23:31
CYTAT(maykel @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:02)
I to samo pytanie odnosnie BMW(e39 1997, okragla wtyczka) do odczytu bledow i programowania
Interfejs ADS, na porcie RS232 (szeregowym), ale fizycznie wbudowanym w komputer, a nie emulowanym.
OMEGA
Tue, 18 Nov 2014 - 22:24
CYTAT(plastek @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:41)
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej
Kup najtańszy i bedzie działać ...
siewcu
Tue, 18 Nov 2014 - 23:38
taki za 25zł wystarczy, nawet ecu powinien flashować... w vag oczywiście, w bmw to nie wiem - ale kkl za 25pln też powinien robić robotę.
norbivr6
Wed, 19 Nov 2014 - 01:44
Do VAG'a KKL najtańszy da radę do aut bez CAN (czyli praktycznie do 2004 roku). Do BMW polecam INPE.
Porszak
Fri, 21 Nov 2014 - 13:01
Panowie, jak gleboko w spaliny powinna byc "zanurzona" lambda?
dzieki
rychulja
Fri, 21 Nov 2014 - 19:43
Panowie kto ma ETKE ogarnie mi ktoś numer przełącznika świateł audi a2. Lub gdzie dostać zamiennik znalazłem tylko taki numer:
8Z2941531E
kompot
Fri, 21 Nov 2014 - 20:48
CYTAT(rychulja @ Fri, 21 Nov 2014 - 18:43)
Panowie kto ma ETKE ogarnie mi ktoś numer przełącznika świateł audi a2. Lub gdzie dostać zamiennik znalazłem tylko taki numer:
8Z2941531E
Od 2000 do 2005 pokazuje mi 8Z1941531D.
maaaad
Sat, 22 Nov 2014 - 12:53
CYTAT(norbivr6 @ Wed, 19 Nov 2014 - 00:44)
Do VAG'a KKL najtańszy da radę do aut bez CAN (czyli praktycznie do 2004 roku). Do BMW polecam INPE.
A ja polecam DIS, a nie INPĘ.
maykel
Sat, 22 Nov 2014 - 21:26
CYTAT(maaaad @ Mon, 17 Nov 2014 - 23:31)
Interfejs ADS, na porcie RS232 (szeregowym), ale fizycznie wbudowanym w komputer, a nie emulowanym.
Dzieki, a roznice w cenie? Mozna kupic za 100 a mozna tez za 250...
maaaad
Sun, 23 Nov 2014 - 00:33
Ja kupiłem za 120 zł od użytkownika kkkkamil26 z forum bmw-sport. Możliwe, że jest i na tym forum, nie wiem. Interfejs działa w porządku, zarówno z DIS, jak i z INPA.
plastek
Wed, 26 Nov 2014 - 21:24
Panowie mam problem z hamulcami brembo w cuprze R.. Hamulce po sprowadzeniu auta były ok , nie tarły. Teraz po przeglądzie gdzie chłop mocno zapierał się na pedał hamulca ( bo tył prawy nie hamował , po czym coś strzeliło i zaczał ) hamulce trą i maks jaki można ujechać to 5km.. Tłoczki chodzą gładko , gumki całe , klocki oszlifowane i chodza bardzo lekko w zacisku. Po prostu klocek się nie cofa.
Po przeglądzie jeździłem autem i klocki z czasu odpuszczały jak nie hamowałem nogą ..
Jest kilka podejrzeń
1 przewody elastyczne.. ale dziwne by w obu kołach klocki tarły identycznie i oba przewody by strzeliły w środku.
2 pompa abs - wyskoczył mi błąd "niskie ciśnienie...." więcej nie pamiętam bo skasowałem szybko bład
3 pompa , serwo?
Pali mi się też kontrolka od ABSu ale VAG wykrył uszkodzony czujnik prawego koła . Hamulec jest bardzo twardy , hamuje dobrze.
iktorn92
Thu, 27 Nov 2014 - 15:23
Po prostu moim zdaniem masz zapieczone tłoczki w zacisku. Ta gumka co jest wewnątrz pod nią jest rdza i nie pozwala się cofać tłoczkowi. Zestawy naprawcze i po bólu, szczególnie ze piszesz, że coś strzeliło i zaczęło hamować czyli rdza puściła wyszedł, ale już się nie cofa jak trzeba. To, że go wciśniesz siła nie znaczy ze sam się tak gładko będzie wsuwać.
plastek
Thu, 27 Nov 2014 - 19:56
rzecz w tym ze oba zaciski trzymaja jednoczesnie tak samo , wszystkie 8 tłoczków wchodza bardzo gładko..
kubas181
Thu, 27 Nov 2014 - 22:17
A przeplukiwales uklad?
plastek
Thu, 27 Nov 2014 - 23:31
Nie odpowietrzalem ani nie wymieniałem płynu. Wątpię by to było problemem bo auto hamuje bardzo dobrze i równo na oba koła. Jutro spróbuję włożyć przwody z innego auta a najpierw wyjme zacisk i będę obserwował zachowanie tłoczka czy w ogóle sie chowa bo powinno to być zauważalne gołym okiem.
kubas181
Fri, 28 Nov 2014 - 00:01
Ale nie zaszkodzi tego zrobic
Moze jest gdzies "syf" w ukladzie i czasem blokuje.
Nie duzo roboty, a warto
Porszak
Fri, 28 Nov 2014 - 18:20
Panowie cos sprawdzonego zeby pomalować kanal i zapobiec "wchodzeniu" wody. Obil mi sie o uszy izolbet, ale nic wiecej. fajnie zeby temp aplikacji byla rowniez niska bo teraz akurat jest suchutko
kamil.k
Fri, 28 Nov 2014 - 22:12
izolbet to marka a nie nazwa konkretnego produktu. W tym przypadku szukasz hydroizolacji bitumicznej więc z izolbetu jest dysperbit i nie tylko ale przypadek kanału jest specyficzny bo mamy do czynienia z negatywnym parciem wody a te bitumiczne nie są chyba na to odporne.Druga strojna medalu to pod takie hydro które wytrzyma parcie ujemne musi byc mocne podłoże.Rozpadająca się ceglą albo sypiący tynk się nie nadają.Kolejny minus takiej izolacji to bitumy nie mają dopuszczenia do powiedzmy kontaktu z człowiekiem bo zwyczajnie jest to szkodliwa substancja która cały czas coś tam emituje a poza tym wysmarowany kanał raczej będzie brudził bo to nie są materiały docelowe jako wartwa ostateczna i nie maja wytrzymałości na ścieranie itp. a farba się tego czarnego szajsu nie trzyma i można tylko coś przykleić na bitum i dopiero to co przykleimy pomalować
jest opcja tanio zrobić kanał hydroizolajcą mineralną np. atlas woder s worek 25 kg kosztuje 110zl starcza to na 7-8m2 przy równym podłożu jakim jest tynk c/w . Później to pomalować jakąś farbą np. epoksydową żeby było przyjazne w użytkowaniu ,wyjdzie wtedy jak by było pomalowane olejną bo i nawet olejną mo9żna zamiast epoksydu pomalować jak chcemy po kosztach
DanQuattro
Sat, 29 Nov 2014 - 13:47
Jak sprawdzić TorSena z audi V8 przed zakupem? Zakładając, że jest wyjęty.
kepa416
Sun, 30 Nov 2014 - 00:41
Poszukuje sprawdzone producenta szpilek/śrub piasty. Widziałem produkty ARP ale cena lekko zaporowa, widziałem Febest ale nie wielka różnica. Czy ktoś ma doświadczenie z tańszymi markami i sprawdzonymi np. Polskie produkty itp. jedyne co znalazłem to Firma Królak tylko nie wiem czy to producent czy dystrybutor.
jagus
Sun, 30 Nov 2014 - 21:02
czy podczas kontroli na drodze przez policje moge okazac elektroniczna wercje polisy oc? plik pdf na telefonie zamiast wydrukowanej wersji?
edit
wg artykulu 115 paragraf 14 KK mozna uznac wersje elektroniczna za wystarczajacy dokument. Czy sie myle?
Wiadomo ze podczas kontroli roznie moze byc ale jednak.
hexx
Mon, 01 Dec 2014 - 14:10
Czy jest w Polsce jakaś firma która oficjalnie jest partnerem/dystrybutorem D2 Racing ?
Zaciski przód/tył potrzebować będę.
caro86wlkp
Wed, 03 Dec 2014 - 18:18
jakie max EGT można uzyskać przy prawie bezdymnym programie w silniku 1.9TDI VW?
Andrzej87
Wed, 03 Dec 2014 - 19:41
Będę wyciszał auto matami w celu zmniejszenia hałasu przy wyższych prędkościach. Jakie sprawdzone maty polecacie oprócz Dynamat?
siewcu
Wed, 03 Dec 2014 - 21:58
Silent Coat, są na allegro.
usuniety
Thu, 04 Dec 2014 - 18:40
Można gdzieś obejrzeć transmisję z barbórki na żywo?
matteusz
Thu, 04 Dec 2014 - 18:59
Karowa będzie na sport.tvp.pl
Salieri
Thu, 04 Dec 2014 - 19:17
Co roku karowa jest na zywo na tvp warszawa na pewno, nie wiem jak reszta regionalnych ogolnodostepnych.
Qulek
Fri, 05 Dec 2014 - 13:16
CYTAT(matteusz @ Thu, 04 Dec 2014 - 18:59)
Karowa będzie na sport.tvp.pl
O 18:20 na TVP Sport się zaczyna relacja
też na nia czekam , bo jak zwykle , nie udało się zebrac składu na wyjazd
Tarantula
Mon, 08 Dec 2014 - 18:32
Problem z passatem b6 2006r. Nie dziala prawy zacisk recznego. Na vagu wyskakuje tez jego blad, na desce palace sie kontrolki i okropny dzwiek. Zalozylem regenerowany zacisk i kupilem tez przy okazji nowy wlacznik recznego. Zero efektow nie da sie nawet kompen cofnac ani wrocic tloczkow. Dziala tylko lewa strona ktora czesto sie wiesza i nie idzie ruszyc autem bo reczny na lewej stronie caly czas jest zacisniety. Odlaczanie klemy i wcisniety przycisk recznego przy odpalaniu nie dziala. Jest jakis patent na to? Jak zakladalem zacisk to nawet nie bylo opcji zeby kompem cofnac tloczki. Pozdrawiam
mate96
Tue, 09 Dec 2014 - 21:21
Spróbuj cofnąć zacisk 12V na wtyczkę. Pamiętam, że była jakiś myk na nastawy podstawowe zacisków odpowiednio operując guzikiem
Tarantula
Wed, 10 Dec 2014 - 21:04
Tak wlasnie zrobilem. Zewnetrznym zasilaniem wypuscilem tloczek, a gdy doszedl do klockow to lekko go cofnalem. Jednak problem dalej nie rozwiazany. Pradwopodobnie sterownik i kodowanie na nowo. A stary zacisk byl padniety napewno. Dzieki, pozdrawiam
Porszak
Wed, 10 Dec 2014 - 21:04
Panowie czy przeplyw paliwa przez teflonowy karbowany przewod moze powodować dobrze slyszalny szum? taki szum i na tyle glosny ze mialem wrazenie, że to lewe powietrze gdzieś idzie. naszukalem sie, nasprawdzalem, a dzis kiedy objalem dlonia przewod zasilajacy, szumienie wyraznie cichnie, prawie znika. to normalne czy przewod felerny? przewod suchy
flapjck1
Wed, 10 Dec 2014 - 22:17
moze byc, czasami zmiana pojemnosci ukladu ( czytaj wydluzenie przewodu ) wycisza pompke paliwa
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.