Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Arkadius3
Bardzo pomalutku ściskać.
gtradek
Witam, dysktutowalem z kilkoma specami na temat zbieżności kół i wydaje mi się że są w błedzie ale uparcie nie dają się przekonać

Pytanie

Czy przestawienie zbieżności jednego z kół po wymianie końcówki drążka kier. spowoduje ;

1. sciąganie auta w jedną strone i zdzieranie tylko jednej opony po stronie wymiany koncówki

2.koła "wyrównają" się względem siebie i opony będą się zdzierać tak samo a auto będzie jechać prosto lub uciekać na boki ?


ja obstawiam opcje 2, spece uparcie twierdzą że opcja 1 , nie chodzi mi o kąt pochylenia koła

Pozdrawiam
mate96
Jestem za opcją nr. 2
gtradek
proszę o wypowiedź na temat zbieżności więcej osób smile.gif jeden spec dodał jeszcze że samochody z kierownicą po naszej stronie mają mniejszy promień skętu w lewo laugh.gif ja rozumiem że londyńskie taksówki miały tak w jedną stronę ale nie normalne auta tongue.gif
kubas181
CYTAT(gtradek @ Wed, 12 Nov 2014 - 20:41) *
Witam, dysktutowalem z kilkoma specami na temat zbieżności kół i wydaje mi się że są w błedzie ale uparcie nie dają się przekonać

Pytanie

Czy przestawienie zbieżności jednego z kół po wymianie końcówki drążka kier. spowoduje ;

1. sciąganie auta w jedną strone i zdzieranie tylko jednej opony po stronie wymiany koncówki

2.koła "wyrównają" się względem siebie i opony będą się zdzierać tak samo a auto będzie jechać prosto lub uciekać na boki ?


ja obstawiam opcje 2, spece uparcie twierdzą że opcja 1 , nie chodzi mi o kąt pochylenia koła

Pozdrawiam



Ad1.

Spowoduje. A co do opon to nie ma jako tako reguly. Duzo zmiennych.

Ad2.

Zalezy jakie auto. Rwd czy Fwd. Opony sie wyrownaja i auto bedzie jechac "prosto"


Mowie o plycie do tzw. szybkiej zbieznosci na Stacji Kontroli Pojazdow gdzie pracuje i troche tych zbieznosci zrobilem smile.gif
flapjck1
zasadniczo i pierwsza i druga odpowiedz, zmieni sie geometryczna os jazdy wiec auto niby "wyrowna" slady, ale rowno sie prowadzic nie bedzie
bodziokardasz
Co do promienia skretu, to fiat 126p mial podawane dla w prawo/w lewo i nie byly one takie same.
Mis
Poza tym niektórzy spece od zbieżności nadal nie rozumieją, że najpierw ustawia się kierę na wieloklinie tak, by był jednakowy kąt skrętu w obie strony, a dopiero potem kręci drążkami na zablokowanej i ustawionej kierze. A jak zbieżność wyjdzie, a kiera krzywo to używają kiepskiego sposobu, jakim jest przekręcanie kiery na wieloklinie, by była prosto. biggrin.gif
plastek
mam kilka pytań odnośnie cupry r Bam 225km 2004r.

1: czy elektryczna pompa wody powinna chodzić nawet jak auto jest zimne? Irytuje to bo chodzi na prawdę długo
2: super moc do 2500rpm potem do 4tyś szarpie tak jakby brakowało paliwa , powyżej 4k lata i idzie do odcięcia ale chyba powinnien lepiej ciągnac. Przy pełnym bucie mryga check i przy spokojniej gasnie. Teraz jak zaczałem latac na ostro pali się cały czas. Poszły cewki \świece? To trochę wróżenie z fusów ale zanim kupie kabelek do kompa chciałbym wiedzieć za czym się oglądać
3: olej najlepiej x-cess 5w40 lub millers ?
4: czy abs ma wpływ na blokowanie hamulcy? Stoi mi prawy tył , puszcza jak auto postoi , jak hamuje nogą to zaczyna lekko trzeć i raz puści a raz nie.. ABS się pali , czasami nie. Dodam że auto długo stało
5: jakie swiece zakupić jeśli auto ma w przyszłości mieć LPG?
6: co poprzeglądać w aucie? całe życie siedziałem w japońskich N\A. SPrawdzić przewpływkę , nieszczelności dolotu , pękniecia kolektora\turbo , czyszczenie przepustnicy , cewki , świece
tomek 1980
Witam, co do
CYTAT("plastek")
4: czy abs ma wpływ na blokowanie hamulcy? Stoi mi prawy tył , puszcza jak auto postoi , jak hamuje nogą to zaczyna lekko

To ja bym rozebrał to koło-zacisk i wszytko rozruszał i przesmarował, ABS nie ma nic do tego.
Pod kumką mogło przyłapać lekko tłoczek.
Pozdrawiam.
MarcinLis
Witajcie.

Kupiłem kilka dni temu bardzo okazyjnie od osoby potrzebującej 'na wczoraj' pieniędzy mercedesa w140 600sec (coupe z silnikiem V12 znane również jako cl600)
Byłem u zaufanego mechanika sprawdzić w jakim jest stanie i okazało się ,że jest idealny.

Nie ukrywam ,że mam zamiar go sprzedać za kilka miesięcy z zyskiem bo już posiadam odrestaurowanego w124 coupe oraz własne autko volvo s60r.


Dobra bez zbędnego pierniczenia.
Oto moje pytania:
1) Chciałbym się troszkę tym autkiem pobawić bo przyjemnie się jeździ na tej kanapie i chciałbym troszeczkę mu dodać mocy. Czy jakakolwiek polska firma w województwie mazowieckim zajmuje się chipowaniem tego modelu? Nie oczekuję cudów ale te 20-30 koni więcej powinno dać troszkę większą frajdę z jazdy. Szukałem w internecie i nie znalazłem niczego w tych rejonach.
2) Poprzedni właściciel 'zniszczył' przednie reflektory dając tam ksenony bez soczewek i szlifowania kloszy. W nocy to praktycznie nie da się jeździć bez przeciwmgłowych i długich.
Szukałem kilka dni w necie jakiś reflektorów przednich ale guzik tego wyszło. Chciałbym coś na soczewce ale niekoniecznie pod ksenony. Chodzi mi w 100% o polepszenie widoczności. Znalazłem parę nawet przyzwoitych reflektorów ale do wersji 4 drzwiowej (a jak wiadomo coupe ma zupełnie inne reflektory).
Zna ktoś jakąś polską firmę w której można kupić coś takiego?
3) Mam z tyłu jakieś 2 dziwne antenki które się powinny podnosić jak wrzucam wsteczny. Jedna z nich się nie podnosi. Chciałem zapytać do czego one służą bo nie mam zielonego pojęcia.
wymiot
3. czujniki parkowania, "patrz w tym miejscu masz tył"
Tarantula
Jeszcze jedno pytanie odnosnie napinacza w 1,8t z hydraulika. Wg systemu Elsa Pro audi mam taki napinacz teraz zamontowany:

A dzis w sklepie dostalem rozrzad z takim napinaczem:

To te same czesci tylko zostaly jakos zmienione? Jest jakis patent na rozpiecie tych napinaczy ( mechanicznego i hydraulicznego) bez specjalnych narzedzi? bo to ze wymontuje stary,zaloze nowy i wyciagne zawleczke to oczywiste smile.gif
pozdrawiam
OMEGA
Tarantula a nr. cześci nie masz ?
plastek
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej wink.gif

maykel
CYTAT(plastek @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:41) *
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej wink.gif


I to samo pytanie odnosnie BMW(e39 1997, okragla wtyczka) do odczytu bledow i programowania
maaaad
CYTAT(maykel @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:02) *
I to samo pytanie odnosnie BMW(e39 1997, okragla wtyczka) do odczytu bledow i programowania

Interfejs ADS, na porcie RS232 (szeregowym), ale fizycznie wbudowanym w komputer, a nie emulowanym.
OMEGA
CYTAT(plastek @ Mon, 17 Nov 2014 - 19:41) *
Panowie jaki jest najlepszy i najtańszy kabel do Vaga? Ma działać z Cuprą r 2004r . W internetach są różne opinie. Jedni mają te po 30-40zl ,drudzy po 200 i więcej wink.gif

Kup najtańszy i bedzie działać ...
siewcu
taki za 25zł wystarczy, nawet ecu powinien flashować... w vag oczywiście, w bmw to nie wiem - ale kkl za 25pln też powinien robić robotę.
norbivr6
Do VAG'a KKL najtańszy da radę do aut bez CAN (czyli praktycznie do 2004 roku). Do BMW polecam INPE.
Porszak
Panowie, jak gleboko w spaliny powinna byc "zanurzona" lambda?
dzieki
rychulja
Panowie kto ma ETKE ogarnie mi ktoś numer przełącznika świateł audi a2. Lub gdzie dostać zamiennik znalazłem tylko taki numer:

8Z2941531E
kompot
CYTAT(rychulja @ Fri, 21 Nov 2014 - 18:43) *
Panowie kto ma ETKE ogarnie mi ktoś numer przełącznika świateł audi a2. Lub gdzie dostać zamiennik znalazłem tylko taki numer:

8Z2941531E

Od 2000 do 2005 pokazuje mi 8Z1941531D.
maaaad
CYTAT(norbivr6 @ Wed, 19 Nov 2014 - 00:44) *
Do VAG'a KKL najtańszy da radę do aut bez CAN (czyli praktycznie do 2004 roku). Do BMW polecam INPE.

A ja polecam DIS, a nie INPĘ.
maykel
CYTAT(maaaad @ Mon, 17 Nov 2014 - 23:31) *
Interfejs ADS, na porcie RS232 (szeregowym), ale fizycznie wbudowanym w komputer, a nie emulowanym.


Dzieki, a roznice w cenie? Mozna kupic za 100 a mozna tez za 250...
maaaad
Ja kupiłem za 120 zł od użytkownika kkkkamil26 z forum bmw-sport. Możliwe, że jest i na tym forum, nie wiem. Interfejs działa w porządku, zarówno z DIS, jak i z INPA.
plastek
Panowie mam problem z hamulcami brembo w cuprze R.. Hamulce po sprowadzeniu auta były ok , nie tarły. Teraz po przeglądzie gdzie chłop mocno zapierał się na pedał hamulca ( bo tył prawy nie hamował , po czym coś strzeliło i zaczał ) hamulce trą i maks jaki można ujechać to 5km.. Tłoczki chodzą gładko , gumki całe , klocki oszlifowane i chodza bardzo lekko w zacisku. Po prostu klocek się nie cofa.
Po przeglądzie jeździłem autem i klocki z czasu odpuszczały jak nie hamowałem nogą ..

Jest kilka podejrzeń
1 przewody elastyczne.. ale dziwne by w obu kołach klocki tarły identycznie i oba przewody by strzeliły w środku.
2 pompa abs - wyskoczył mi błąd "niskie ciśnienie...." więcej nie pamiętam bo skasowałem szybko bład
3 pompa , serwo?

Pali mi się też kontrolka od ABSu ale VAG wykrył uszkodzony czujnik prawego koła . Hamulec jest bardzo twardy , hamuje dobrze.

iktorn92
Po prostu moim zdaniem masz zapieczone tłoczki w zacisku. Ta gumka co jest wewnątrz pod nią jest rdza i nie pozwala się cofać tłoczkowi. Zestawy naprawcze i po bólu, szczególnie ze piszesz, że coś strzeliło i zaczęło hamować czyli rdza puściła wyszedł, ale już się nie cofa jak trzeba. To, że go wciśniesz siła nie znaczy ze sam się tak gładko będzie wsuwać.
plastek
rzecz w tym ze oba zaciski trzymaja jednoczesnie tak samo , wszystkie 8 tłoczków wchodza bardzo gładko..
kubas181
A przeplukiwales uklad?
plastek
Nie odpowietrzalem ani nie wymieniałem płynu. Wątpię by to było problemem bo auto hamuje bardzo dobrze i równo na oba koła. Jutro spróbuję włożyć przwody z innego auta a najpierw wyjme zacisk i będę obserwował zachowanie tłoczka czy w ogóle sie chowa bo powinno to być zauważalne gołym okiem.
kubas181
Ale nie zaszkodzi tego zrobic wink.gif Moze jest gdzies "syf" w ukladzie i czasem blokuje.


Nie duzo roboty, a warto biggrin.gif
Porszak
Panowie cos sprawdzonego zeby pomalować kanal i zapobiec "wchodzeniu" wody. Obil mi sie o uszy izolbet, ale nic wiecej. fajnie zeby temp aplikacji byla rowniez niska bo teraz akurat jest suchutko
kamil.k
izolbet to marka a nie nazwa konkretnego produktu. W tym przypadku szukasz hydroizolacji bitumicznej więc z izolbetu jest dysperbit i nie tylko ale przypadek kanału jest specyficzny bo mamy do czynienia z negatywnym parciem wody a te bitumiczne nie są chyba na to odporne.Druga strojna medalu to pod takie hydro które wytrzyma parcie ujemne musi byc mocne podłoże.Rozpadająca się ceglą albo sypiący tynk się nie nadają.Kolejny minus takiej izolacji to bitumy nie mają dopuszczenia do powiedzmy kontaktu z człowiekiem bo zwyczajnie jest to szkodliwa substancja która cały czas coś tam emituje a poza tym wysmarowany kanał raczej będzie brudził bo to nie są materiały docelowe jako wartwa ostateczna i nie maja wytrzymałości na ścieranie itp. a farba się tego czarnego szajsu nie trzyma i można tylko coś przykleić na bitum i dopiero to co przykleimy pomalować

jest opcja tanio zrobić kanał hydroizolajcą mineralną np. atlas woder s worek 25 kg kosztuje 110zl starcza to na 7-8m2 przy równym podłożu jakim jest tynk c/w . Później to pomalować jakąś farbą np. epoksydową żeby było przyjazne w użytkowaniu ,wyjdzie wtedy jak by było pomalowane olejną bo i nawet olejną mo9żna zamiast epoksydu pomalować jak chcemy po kosztach
DanQuattro
Jak sprawdzić TorSena z audi V8 przed zakupem? Zakładając, że jest wyjęty.
kepa416
Poszukuje sprawdzone producenta szpilek/śrub piasty. Widziałem produkty ARP ale cena lekko zaporowa, widziałem Febest ale nie wielka różnica. Czy ktoś ma doświadczenie z tańszymi markami i sprawdzonymi np. Polskie produkty itp. jedyne co znalazłem to Firma Królak tylko nie wiem czy to producent czy dystrybutor.
jagus
czy podczas kontroli na drodze przez policje moge okazac elektroniczna wercje polisy oc? plik pdf na telefonie zamiast wydrukowanej wersji?

edit

wg artykulu 115 paragraf 14 KK mozna uznac wersje elektroniczna za wystarczajacy dokument. Czy sie myle?

Wiadomo ze podczas kontroli roznie moze byc ale jednak.
hexx
Czy jest w Polsce jakaś firma która oficjalnie jest partnerem/dystrybutorem D2 Racing ?
Zaciski przód/tył potrzebować będę.
caro86wlkp
jakie max EGT można uzyskać przy prawie bezdymnym programie w silniku 1.9TDI VW?
Andrzej87
Będę wyciszał auto matami w celu zmniejszenia hałasu przy wyższych prędkościach. Jakie sprawdzone maty polecacie oprócz Dynamat?

siewcu
Silent Coat, są na allegro.
usuniety
Można gdzieś obejrzeć transmisję z barbórki na żywo?
matteusz
Karowa będzie na sport.tvp.pl
Salieri
Co roku karowa jest na zywo na tvp warszawa na pewno, nie wiem jak reszta regionalnych ogolnodostepnych.
Qulek
CYTAT(matteusz @ Thu, 04 Dec 2014 - 18:59) *
Karowa będzie na sport.tvp.pl


O 18:20 na TVP Sport się zaczyna relacja wink.gif też na nia czekam , bo jak zwykle , nie udało się zebrac składu na wyjazd dry.gif
Tarantula
Problem z passatem b6 2006r. Nie dziala prawy zacisk recznego. Na vagu wyskakuje tez jego blad, na desce palace sie kontrolki i okropny dzwiek. Zalozylem regenerowany zacisk i kupilem tez przy okazji nowy wlacznik recznego. Zero efektow nie da sie nawet kompen cofnac ani wrocic tloczkow. Dziala tylko lewa strona ktora czesto sie wiesza i nie idzie ruszyc autem bo reczny na lewej stronie caly czas jest zacisniety. Odlaczanie klemy i wcisniety przycisk recznego przy odpalaniu nie dziala. Jest jakis patent na to? Jak zakladalem zacisk to nawet nie bylo opcji zeby kompem cofnac tloczki. Pozdrawiam
mate96
Spróbuj cofnąć zacisk 12V na wtyczkę. Pamiętam, że była jakiś myk na nastawy podstawowe zacisków odpowiednio operując guzikiem
Tarantula
Tak wlasnie zrobilem. Zewnetrznym zasilaniem wypuscilem tloczek, a gdy doszedl do klockow to lekko go cofnalem. Jednak problem dalej nie rozwiazany. Pradwopodobnie sterownik i kodowanie na nowo. A stary zacisk byl padniety napewno. Dzieki, pozdrawiam
Porszak
Panowie czy przeplyw paliwa przez teflonowy karbowany przewod moze powodować dobrze slyszalny szum? taki szum i na tyle glosny ze mialem wrazenie, że to lewe powietrze gdzieś idzie. naszukalem sie, nasprawdzalem, a dzis kiedy objalem dlonia przewod zasilajacy, szumienie wyraznie cichnie, prawie znika. to normalne czy przewod felerny? przewod suchy
flapjck1
moze byc, czasami zmiana pojemnosci ukladu ( czytaj wydluzenie przewodu ) wycisza pompke paliwa tongue.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.