flapjck1
Thu, 13 Aug 2015 - 12:20
CYTAT(usuniety @ Wed, 12 Aug 2015 - 22:04)
Próbowałem rozgrzać opalarką i wspomagałem się jakimś preparatem penetrującym, bez skutku.
Na ul. warszawskiej 50 w Kato jest podobno jakaś firma, która ogarnia temat. Jutro się do nich przejadę zobaczymy co powiedzą.
Preparat penetrujacy ale z efektem zmrazania uzyj, aczkolwiek to co przedmowca napisal, musisz zrobic sobie lepszy klucz
usuniety
Thu, 13 Aug 2015 - 13:15
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 13 Aug 2015 - 12:20)
Preparat penetrujacy ale z efektem zmrazania uzyj, aczkolwiek to co przedmowca napisal, musisz zrobic sobie lepszy klucz
Teraz pytanie, gdzie znajdę takie olejowo-gazowe wkłady:
znalazlem cos takiego z kayaby do 106 ale nie mogę wymiarów znaleźć - KYB765020;
EDIT: zamówiłem sobie z ic do firmy i je po prostu porównam
peerbe111
Fri, 14 Aug 2015 - 19:01
Taka dziwna sytuacja mnie spotkała
E36 94' posiadam tylko zwykly caly metalowy kluczyk wiec prawdopodobnie EWS nie posiada. Szwankowal rozrusznik wiec zostal wymieniony. Zakrecil ladnie pary razy i cisza. Po przekreceniu kluczyka tylko pykniecie i cisza. Wie ktoś co to może być?
maaaad
Fri, 14 Aug 2015 - 19:13
Na aku jakie napięcie?
peerbe111
Fri, 14 Aug 2015 - 19:17
Świeżo naładowany
maaaad
Fri, 14 Aug 2015 - 19:40
Jak mi aku padł to nawet na świeżo naładowanym nie chciał zakręcić (napięcie ok. 12 v, ładowany całą noc). Nowy miał 12.5 albo troszkę więcej i rozrusznik kręcił jak dzik ryjem w torfowisku. e30 z m52b28.
peerbe111
Fri, 14 Aug 2015 - 23:20
Rozkodowałem vin i wyszło
S900 Electronic immobilizer
Da sie tego EWS'a jakoś pominąć ?
Z drugiej strony mam zwykly caly metalowy kluczyk, a wcześniej jakoś to odpalało, więc nie rozumiem...
Joker
Sat, 15 Aug 2015 - 15:26
Przyciemnianie szyb.
W aucie potrzebuję przyciemnić jedną szybę drzwi (oryginalna jest stłuczona) lub zdjąć folię ze wszystkich innych szyb (albo na nowo przyciemnić wszystkie jednakowo delikatnie ciemną folią).
W przypadku jakiejkolwiek ingerencji i tak trzeba rozbierać drzwi prawda? Jak rozumiem, od razu trzeba szykować zestaw oryginalnych kołków/spinek łączących tapicerkę do drzwi, bo pewnie coś pęknie - czy może profi firma ma takie kołki do wszystkich marek na miejscu?
Z góry dzięki za info.
BartekSz
Sun, 16 Aug 2015 - 03:49
CYTAT(Joker @ Sat, 15 Aug 2015 - 15:26)
Przyciemnianie szyb.
W aucie potrzebuję przyciemnić jedną szybę drzwi (oryginalna jest stłuczona) lub zdjąć folię ze wszystkich innych szyb (albo na nowo przyciemnić wszystkie jednakowo delikatnie ciemną folią).
W przypadku jakiejkolwiek ingerencji i tak trzeba rozbierać drzwi prawda? Jak rozumiem, od razu trzeba szykować zestaw oryginalnych kołków/spinek łączących tapicerkę do drzwi, bo pewnie coś pęknie - czy może profi firma ma takie kołki do wszystkich marek na miejscu?
Z góry dzięki za info.
Intercars
Joker
Sun, 16 Aug 2015 - 10:32
CYTAT(BartekSz @ Sun, 16 Aug 2015 - 03:49)
Intercars
??? Wymowna odpowiedź
wymiot
Sun, 16 Aug 2015 - 12:35
CYTAT(Joker @ Sun, 16 Aug 2015 - 10:32)
??? Wymowna odpowiedź
chyba nie zrozumial twojego pytania
na moja logike lepszy zaklad zajmujacy sie czyms takim ma pewnie spinki na miejscu by sobie w takiej sytuacji poradzic. Mimo wszystko najlepiej zadzwonic
mat13por
Sun, 16 Aug 2015 - 19:00
Czym sie rozni golf 6 GTI od Rki? Chodzi mi o osprzet silnika, skrzynie, zawieszenie, hamulce?
siewcu
Sun, 16 Aug 2015 - 19:06
przede wszystkim napędem...
mat13por
Sun, 16 Aug 2015 - 20:05
A cos jasniej? Bo jestem zielony...
matteusz
Sun, 16 Aug 2015 - 22:22
FWD w GTI, AWD z haldex'em w R'ce.
Tarantula
Mon, 17 Aug 2015 - 14:02
E36 touring z tds seryjnie. Jakich lap silnika trzeba uzyc przy swapie na m57d30 z e39? Na necie sa tematy i nic nie pisze o lapach. Jak wyglada sprawa z miska oleju i pompa? Pozdrawiam
Er-a-de-ek
Tue, 18 Aug 2015 - 15:55
Jaka jest różnica tłoków i korb w saabie 2.3 turbie przed 94 i po 94 do 98?
pajel
Wed, 19 Aug 2015 - 07:07
Jest jakaś różnica w silnikach w GP Abarth z 2009r, po między wersją 155km a esseesse 180km? czy tylko turbo? oraz jakie turbo siedzi w 155 a jakie w 180km?
Paweł#G
Thu, 20 Aug 2015 - 18:22
Corsa C 1.3 cdti- Teraz ma zalany chyba Castrol Magnatec 10W40 przebieg 200 000 ale naprawiana głowica i podobno wymieniane panewki na wale. Co za olej tam wlać żeby nie koniecznie było ekologicznie, ale żeby silnikowi się przysłużyć? Jakoś do castrola nie mam przekonania. Nie lepiej iść w jakieś "zwykłe" 5w40?
Q40
Thu, 20 Aug 2015 - 21:10
5w40 lub 5w30 może być, ważne aby spełniał normę C3. Jeżeli masz DPF'a to zalecany jest olej nisko popiołowy(low saps).
kepa416
Sat, 22 Aug 2015 - 18:44
Panowie szukam pożądanego zawieszenia do Civica VI. Głównie street tor czasami ale amatorsko. Raczej coś dostęnego na polskim rynku. Myślałem o d2 racing.
yunazz
Sun, 23 Aug 2015 - 11:54
Pytanie dotyczące PCC3:
Czy kupując motocykl starszy niż 20 lat jest się zwolnionym z podatku od czyności cywilno-prawnych? Tak ktoś mi mówił, ale nigdy o tym nie słyszałem - ani nie widziałem żadnej wzmianki w internecie.
Dzięki za informacje.
Mis
Sun, 23 Aug 2015 - 12:29
CYTAT(Tarantula @ Mon, 17 Aug 2015 - 14:02)
E36 touring z tds seryjnie. Jakich lap silnika trzeba uzyc przy swapie na m57d30 z e39? Na necie sa tematy i nic nie pisze o lapach. Jak wyglada sprawa z miska oleju i pompa? Pozdrawiam
Jedna pasuje z E36 2.5TDS, a drugą musisz sobie dorobić. Zostawiasz miskę oleju, pompę, smok z E39.
sbk
Sun, 23 Aug 2015 - 17:59
To ja mam na szybko... Pacjent to Nissan Primera w gazie 2.0.
Zjarał mu się bezpiecznik 100A (to ten co jest od ładowania aku). Luz na pasku alternatora i nie zdjęta klema by to naprawić = takie skutki.
Dodatkowo jest problem z wyjęciem tych bolców od bezpiecznika z samego modułu (takjakby sie to wtopiło). Bezpiecznik dopiero jutro w dzień będzie do odebrania.
I teraz moje pytanie: Jakim drutem (z czego, czy miedź srebro, cokolwiek) jest w miarę bezpiecznie zastąpić ten bezpiecznik, żeby auto dojechało te 20km do lekarza. Użyłem tak na szybko zwykłego drucika jaki miałem pod ręką, owinąłem go na pare razy pomiędzy bolce i w efekcie auto odpaliło i nawet chwile było ładowanie, ale po włączeniu świateł drucik zaczął się topić i po 2 minutach pracy na wolnych, deska pokazała brak ładowania. Sytuacja awaryjna, więc szukam wiedzy, który drucik wytrzyma te 30 minut jazdy na światłach ?
usuniety
Tue, 25 Aug 2015 - 21:35
Sprawa typowa ale jednak trochę nietypowa.
Pacjent to Peugeot 206 z seryjnym układem hamulcowym z pompą abs (działającą).
W aucie zostały założone z przodu zaciski Brembo z 406 coupe + tarcze 288/28 + przewody w stalowym oplocie + motul rbf 660.
Przy jeździe do przodu hamulce, po rozgrzaniu piszczą jak stara lokomotywa.
Przy jeździe na wstecznym i hamowaniu przy jakiejkolwiek temperaturze hamulce nie piszczą.
Blaszki w zaciskach są wszystkie oryginalne więc prowadzenie klocków jest ok.
Na początku miałem tarcze 283/26 i również piszczało.
Przy pierwszym składaniu wszystkie elementy które mogą wydawać piski przesmarowałem odpowiednim smarem.
Po podmianie tarcz na większe sprawdziłem czy piszczy - dalej piszczało.
Obróciłem więc klocki w każdym zacisku i wszystko wytarłem dokładnie ze smaru - dalej piszczy.
Klocki to standardowe drogowe Ferodo, tarcze to produkt firmy Requal.
Ma ktoś może jakiś pomysł w czym może tkwić problem? Mnie już ręce opadają.
flapjck1
Tue, 25 Aug 2015 - 22:11
CYTAT(yunazz @ Sun, 23 Aug 2015 - 11:54)
Pytanie dotyczące PCC3:
Czy kupując motocykl starszy niż 20 lat jest się zwolnionym z podatku od czyności cywilno-prawnych? Tak ktoś mi mówił, ale nigdy o tym nie słyszałem - ani nie widziałem żadnej wzmianki w internecie.
Dzięki za informacje.
Podatku nie placisz jesli przedmiot umowy jest tanszy niz 1000 pln, wiek przedmiotu transakcji nie ma nic do tego
Tarantula
Sat, 29 Aug 2015 - 11:23
Pytanie dla specow od bmw
e60 525d - jak fachowo nazywa sie ta czarna skrzyneczka,jakby maly sterownik od czegos po lewej stronie glowicy zaraz pod wyjsciem wodnym z glowicy? dochodzi do niej sporawa wtyczka. Ponizej foto o ktora czesc glowicy mi chodzi dokladnie;
http://zapodaj.net/48b851fc808f0.jpg.htmlDzieki za pomoc
tomek 1980
Sat, 29 Aug 2015 - 11:42
Witam, zastanawiam się, czy występuje taka opcja, że może przybyć czynnika r134 w klimatyzacji?
Jeśli tak, jak to jest możliwe?
Wczoraj do naszej firmy przyjechał DAF XF105, który w układzie miał 1220g gazu. Z katalogu natomiast wynika, że ma mieć 700g, tegoż czynnika.
Kolega, który się tym wcześniej zajmował, stwierdził, że jest to wilgoć.
Czy jest taka możliwość, ze nazbierało się tyle wilgoci w ciągu zaledwie kilku miesięcy?
hz10
Sat, 29 Aug 2015 - 11:55
nie ma takiej opcji.
Porszak
Sun, 30 Aug 2015 - 08:39
CYTAT(usuniety @ Tue, 25 Aug 2015 - 21:35)
Sprawa typowa ale jednak trochę nietypowa.
Pacjent to Peugeot 206 z seryjnym układem hamulcowym z pompą abs (działającą).
W aucie zostały założone z przodu zaciski Brembo z 406 coupe + tarcze 288/28 + przewody w stalowym oplocie + motul rbf 660.
Przy jeździe do przodu hamulce, po rozgrzaniu piszczą jak stara lokomotywa.
Przy jeździe na wstecznym i hamowaniu przy jakiejkolwiek temperaturze hamulce nie piszczą.
Blaszki w zaciskach są wszystkie oryginalne więc prowadzenie klocków jest ok.
Na początku miałem tarcze 283/26 i również piszczało.
Przy pierwszym składaniu wszystkie elementy które mogą wydawać piski przesmarowałem odpowiednim smarem.
Po podmianie tarcz na większe sprawdziłem czy piszczy - dalej piszczało.
Obróciłem więc klocki w każdym zacisku i wszystko wytarłem dokładnie ze smaru - dalej piszczy.
Klocki to standardowe drogowe Ferodo, tarcze to produkt firmy Requal.
Ma ktoś może jakiś pomysł w czym może tkwić problem? Mnie już ręce opadają.
Jesli tarcze nie sa przeznaczone na strony-lewa,prawa to zamien je i zobacz.
ja mam podobny wymiarami zestaw tylko zacisk nie brembo i po dobrym zgrzaniu na torze tez zaczelo piszczec przy toczeniu(z predkosciami rzedu 1 bez gazu). tarcze akurat mikoda, a klocki trw seria
tomek 1980
Sun, 30 Aug 2015 - 09:28
CYTAT(hz10 @ Sat, 29 Aug 2015 - 11:55)
nie ma takiej opcji.
Witam, dzięki za odpowiedź, też mi się tak wydawało, bo prawie zawsze gazu jest mniej niż powinno być, chyba, że ktoś załaduje więcej niż w dany układ ma być.
Od razu pomyślałem, że koleś wziął pierwszego lepszego DAFa z katalogu wklepał z 1400g, a teraz żeby nie było, to mówił o wilgoci.
Jeszcze raz dzięki
'hz10'.
Pozdrawiam.
Salieri
Sun, 30 Aug 2015 - 13:00
Chcę pomalować sam felgi alu (pistolet+kompresor mam, umiejętności w lakierowaniu ma mój ojciec), ale mam kilka pytań. Czy muszę zrywać obecny lakier do gołego alu czy wystarczy np porządnie zmatowic i wyrównać stary lakier? Drobne ubytki mogę zalać podkładem akrylowym wypełniającym?
I ostatnie pytanie - chciałbym uzyskać szary lakier (grafit? antracyt? jakiś ciemniejszy niż standardowy srebrny na felgach) z głębokim połyskiem, widziałem w necie, że to może być jakaś szara perła, ale może ktoś lakierował felgi swoje i mógłby się podzielić fotą z efektu i nr lakieru? Tak z katalogu z próbek nadrukowanych na kartce to ciężko powiedzieć jaki wyjdzie
Z góry dzięki
AdamuS_81
Sun, 30 Aug 2015 - 13:13
wystarzy zmatować, potem podkład, szlifowanie i lakier
podjedz do mieszalni lakierów i napewno coś dobierzesz ze wzoru
usuniety
Sun, 30 Aug 2015 - 16:46
CYTAT(Porszak @ Sun, 30 Aug 2015 - 08:39)
Jesli tarcze nie sa przeznaczone na strony-lewa,prawa to zamien je i zobacz.
ja mam podobny wymiarami zestaw tylko zacisk nie brembo i po dobrym zgrzaniu na torze tez zaczelo piszczec przy toczeniu(z predkosciami rzedu 1 bez gazu). tarcze akurat mikoda, a klocki trw seria
wymieniłem dzisiaj klocki na nowe TRW-Lucas, wcześniej miałem Ferodo. Przy delikatnym hamowaniu jest raczej cicho, przy normalnym używaniu hamulca niestety ale dalej piszczy
Porszak
Sun, 30 Aug 2015 - 22:24
wskazywaloby to na tarcze.
kiedys widzialem jak mechanik, facet z duzym doswiadczeniem wzial troszke smaru na palec i posmarowal tarcze hamulca przemyslowego(hamulec hamuje duze rolki wazace po kilka ton). hamulec nie piszczal, a hamowal jak powinien
usuniety
Sun, 30 Aug 2015 - 23:55
CYTAT(Porszak @ Sun, 30 Aug 2015 - 22:24)
wskazywaloby to na tarcze.
kiedys widzialem jak mechanik, facet z duzym doswiadczeniem wzial troszke smaru na palec i posmarowal tarcze hamulca przemyslowego(hamulec hamuje duze rolki wazace po kilka ton). hamulec nie piszczal, a hamowal jak powinien
na pewno nie tarcze, bo na 283/26 też piszczało.
drag_op
Tue, 01 Sep 2015 - 21:02
Pacjent to Volvo v40 `99 1.9td (90km) (Silnik reno F8QT na mechanicznej pompie lucasa, turbo Garett T2).
Problem wygląda tak, że przy odpięciu wężyka podciśnieniowego od wastegate brak jakiejkolwiek reakcji (a wg. mojej wiedzy turbo w takim momencie powinno chyba zacząć przeładowywać, a doładowanie jak stało tak stoi na 0,7-0,8b@2500rpm). Zacząłem więc skracać długość sztangi od wastegate i tutaj też zonk ponieważ doładowanie również stoi jak stało. Turbo sterowane czysto "mechanicznie", żadnych zaworków i kabli po drodze. Od czego zacząć sprawdzanie? Mogła przyciąć się membrana od sztangi wg, czy może sama klapa? Jak to najlepiej sprawdzić (membrane)?
Dzięki z góry.
Vendorowicz
Wed, 02 Sep 2015 - 01:28
Trzeba wykonać maskę z laminatu (lub dwie, bo jeszcze jeden chętny jest) do mało popularnego auta czyli robota od zera. Do kogo polecacie się zgłosić?
MisioLBN
Wed, 02 Sep 2015 - 09:36
Gdzie mogę dostać taki łapacz powietrza z wejściem z boku ?
wymiot
Wed, 02 Sep 2015 - 11:27
CYTAT(Vendorowicz @ Wed, 02 Sep 2015 - 01:28)
Trzeba wykonać maskę z laminatu (lub dwie, bo jeszcze jeden chętny jest) do mało popularnego auta czyli robota od zera. Do kogo polecacie się zgłosić?
abmax ?
tom cio
Thu, 03 Sep 2015 - 08:52
A zapytam z ciekawości jaki może być orientacyjny koszt takiej maski lub błotników robionych pod zamówienie jak wyżej 1-2szt?
cowboy
Fri, 04 Sep 2015 - 13:16
jade sobie drogą jednolkierunkową z 2 pasami ruchu
dojezdzam do skrzyzowania o rucho okreznym gdzie stoi znak C12 (rondo) i znak A7 (ustąp pierweszeństwa)
zamierzam zawrócić..
czy i jaki przepis łamię jesli wjade na rondo prawym pasem i zjadę w prawo 3 zjazdem ?
rondo ma dwa pasu ruchu (wewnętrzny i zewnętrzny) , na dordze jednokierunkowej nie ma znaków poziomych nakazujących skręt w lewo z lewego pasa
ptq
Fri, 04 Sep 2015 - 14:31
Nie łamiesz nic. Jedziesz poprawnie zgodnie z wyznaczonym pasem ruchu. Jest to jednak uznawane za złą praktykę (blokujesz wjazd na rondo innym samochodom). Zawracając powinieneś jechać pasem wewnętrznym i na sam koniec zjechać na zewnętrzny, a następnie zjechać w prawo z kierunkowskazem w wybrany zjazd.
cowboy
Fri, 04 Sep 2015 - 14:41
dziekuje za odpowiedź, chodziło mi właśnie o przepisy i np. czy mozna dostać mandat za takie coś ?
na mandacie chyba trzeba podac wykroczenie i złąmanie przepisu
ps. rondo małe, brak ruchu, a duze auto z przyczepą
CYTAT(ptq @ Fri, 04 Sep 2015 - 14:31)
Nie łamiesz nic. Jedziesz poprawnie zgodnie z wyznaczonym pasem ruchu.
a ten przepis ?
KOD
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.
pytanie czy na skrzyzowniu z ruchem okreznym oznaczonym C12 skreca sie w lewo, czy tylko w prawo np 3 zjazdem
CYTAT
W Polsce obowiązuje ustawa Prawo o ruchu drogowym. Cała sprawa to przebieg pasów ruchu. Przy ruchu okrężnym, czyli na "Skrzyżowaniach o ruchu okrężnym" w rozumieniu znaku C-12 nie obowiązują zasady ogólne lecz nakaz znaku C-12 w wyniku czego pasy ruchu biegną jedynie okrężnie i na wlotach nie ma strzałek kierunkowych. Wjazd to kontynuacja jazdy na wprost (art. 16.4 ustawy), a zjazdy to skręty w prawo (art. 22.2.1 i 22.5 ustawy). Wewnętrzne pasy ruchu służą TYLKO do wyprzedzania innych kierujących (art. 24.7 i 22.4 i 22.5 ustawy. Na rondach ze strzałkami na wlotach pasy ruchu biegną na wprost do zjazdów i na nich się jedzie zgodnie z ich kierunkowym oznakowaniem poziomym.
MisioLBN
Fri, 04 Sep 2015 - 17:00
Cowboy na moje oko prawym pasem zwykle jedzie się w prawo i na wprost a lewy jedzie na wprost, w lewo i zawraca. Wydaje mi się że tak powinno się jeździć bo wtedy minimalizujesz ryzyko stłuczki.
cowboy
Fri, 04 Sep 2015 - 18:27
ja pytam o wykładnie przepisów a nie co komu sie wydaje na oko
uważam ze powinny być znaki poziome i oragnizowane to w sposób bezkolizyjny strzałkami ale nie w tym rzecz
pytanie jednak dotyczy przepisów i sytuacji gdy nie ma znaków poziomych regulujących ruch na pasach ronda a mamy znak C12 i A7 czyli standard
siewcu
Fri, 04 Sep 2015 - 18:27
no tak, ale nie ma zasadniczo przepisu, który by to regulował - na pewno łatwiej będzie Ci przejechać zewnętrznym pasem i zjechać odpowiednio, niż potem blokować wewnętrzny czekając na lukę, aż ktoś wpuści auto z przyczepką...
ptq
Mon, 07 Sep 2015 - 11:29
Na rondzie nie ma jako tako skrętu w lewo. Są tylko zjazdy w prawo. Stąd stosujesz się do art.22 pkt 2 dot. zjadów w prawo, czyli jak najbliżej prawej strony.
cubus1
Tue, 08 Sep 2015 - 13:58
Koledzy podpowiedzcie od czego podejdą sprężyny na tył do Jetty mk6 z 2012 roku 1.6TDI. W inter carsie nie wiedzą niestety (przynajmniej jeden konsultant). Wydaje mi się, że powinny podejść od octavii, audi a3 itp. Jeśli ktoś ma dojście do katalogów itp to proszę o pomoc.
caro86wlkp
Tue, 08 Sep 2015 - 19:43
CYTAT(MisioLBN @ Fri, 04 Sep 2015 - 17:00)
Cowboy na moje oko prawym pasem zwykle jedzie się w prawo i na wprost a lewy jedzie na wprost, w lewo i zawraca. Wydaje mi się że tak powinno się jeździć bo wtedy minimalizujesz ryzyko stłuczki.
kiedyś poruszałem ten temat z dwoma (różnymi) policjantami. rondo dwa pasy, strzałki na drodze: prawy pas prosto i w prawo, lewy pas w lewo.
zjazd w lewo droga jednopasmowa. obaj stwierdzili że nikt nie łamie prawa skręcając z prawego pasa w lewo, a osoba na wewnętrznym pasie musi ustąpić osobie na zewnętrznym. często kierowcy ciężarówek korzystają z tej możliwości bo ostro łamiąc się nic nie widać za naczepą.
chyba że jest linia ciągła na rondzie to co innego, albo jak wysepki zamiast lini w holandi
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.