Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
flapjck1
CYTAT(usuniety @ Wed, 12 Aug 2015 - 22:04) *
Próbowałem rozgrzać opalarką i wspomagałem się jakimś preparatem penetrującym, bez skutku.
Na ul. warszawskiej 50 w Kato jest podobno jakaś firma, która ogarnia temat. Jutro się do nich przejadę zobaczymy co powiedzą.


Preparat penetrujacy ale z efektem zmrazania uzyj, aczkolwiek to co przedmowca napisal, musisz zrobic sobie lepszy klucz
usuniety
CYTAT(flapjck1 @ Thu, 13 Aug 2015 - 12:20) *
Preparat penetrujacy ale z efektem zmrazania uzyj, aczkolwiek to co przedmowca napisal, musisz zrobic sobie lepszy klucz

Teraz pytanie, gdzie znajdę takie olejowo-gazowe wkłady:

znalazlem cos takiego z kayaby do 106 ale nie mogę wymiarów znaleźć - KYB765020;
EDIT: zamówiłem sobie z ic do firmy i je po prostu porównam smile.gif
peerbe111
Taka dziwna sytuacja mnie spotkała rolleyes.gif E36 94' posiadam tylko zwykly caly metalowy kluczyk wiec prawdopodobnie EWS nie posiada. Szwankowal rozrusznik wiec zostal wymieniony. Zakrecil ladnie pary razy i cisza. Po przekreceniu kluczyka tylko pykniecie i cisza. Wie ktoś co to może być?
maaaad
Na aku jakie napięcie?
peerbe111
Świeżo naładowany
maaaad
Jak mi aku padł to nawet na świeżo naładowanym nie chciał zakręcić (napięcie ok. 12 v, ładowany całą noc). Nowy miał 12.5 albo troszkę więcej i rozrusznik kręcił jak dzik ryjem w torfowisku. e30 z m52b28.
peerbe111
Rozkodowałem vin i wyszło
S900 Electronic immobilizer
Da sie tego EWS'a jakoś pominąć ?
Z drugiej strony mam zwykly caly metalowy kluczyk, a wcześniej jakoś to odpalało, więc nie rozumiem...
Joker
Przyciemnianie szyb.

W aucie potrzebuję przyciemnić jedną szybę drzwi (oryginalna jest stłuczona) lub zdjąć folię ze wszystkich innych szyb (albo na nowo przyciemnić wszystkie jednakowo delikatnie ciemną folią).

W przypadku jakiejkolwiek ingerencji i tak trzeba rozbierać drzwi prawda? Jak rozumiem, od razu trzeba szykować zestaw oryginalnych kołków/spinek łączących tapicerkę do drzwi, bo pewnie coś pęknie - czy może profi firma ma takie kołki do wszystkich marek na miejscu?

Z góry dzięki za info.
BartekSz
CYTAT(Joker @ Sat, 15 Aug 2015 - 15:26) *
Przyciemnianie szyb.

W aucie potrzebuję przyciemnić jedną szybę drzwi (oryginalna jest stłuczona) lub zdjąć folię ze wszystkich innych szyb (albo na nowo przyciemnić wszystkie jednakowo delikatnie ciemną folią).

W przypadku jakiejkolwiek ingerencji i tak trzeba rozbierać drzwi prawda? Jak rozumiem, od razu trzeba szykować zestaw oryginalnych kołków/spinek łączących tapicerkę do drzwi, bo pewnie coś pęknie - czy może profi firma ma takie kołki do wszystkich marek na miejscu?

Z góry dzięki za info.


Intercars
Joker
CYTAT(BartekSz @ Sun, 16 Aug 2015 - 03:49) *
Intercars


??? Wymowna odpowiedź biggrin.gif
wymiot
CYTAT(Joker @ Sun, 16 Aug 2015 - 10:32) *
??? Wymowna odpowiedź biggrin.gif

chyba nie zrozumial twojego pytania biggrin.gif na moja logike lepszy zaklad zajmujacy sie czyms takim ma pewnie spinki na miejscu by sobie w takiej sytuacji poradzic. Mimo wszystko najlepiej zadzwonic
mat13por
Czym sie rozni golf 6 GTI od Rki? Chodzi mi o osprzet silnika, skrzynie, zawieszenie, hamulce?
siewcu
przede wszystkim napędem...
mat13por
A cos jasniej? Bo jestem zielony... sad.gif
matteusz
FWD w GTI, AWD z haldex'em w R'ce.
Tarantula
E36 touring z tds seryjnie. Jakich lap silnika trzeba uzyc przy swapie na m57d30 z e39? Na necie sa tematy i nic nie pisze o lapach. Jak wyglada sprawa z miska oleju i pompa? Pozdrawiam
Er-a-de-ek
Jaka jest różnica tłoków i korb w saabie 2.3 turbie przed 94 i po 94 do 98?
pajel
Jest jakaś różnica w silnikach w GP Abarth z 2009r, po między wersją 155km a esseesse 180km? czy tylko turbo? oraz jakie turbo siedzi w 155 a jakie w 180km?
Paweł#G
Corsa C 1.3 cdti- Teraz ma zalany chyba Castrol Magnatec 10W40 przebieg 200 000 ale naprawiana głowica i podobno wymieniane panewki na wale. Co za olej tam wlać żeby nie koniecznie było ekologicznie, ale żeby silnikowi się przysłużyć? Jakoś do castrola nie mam przekonania. Nie lepiej iść w jakieś "zwykłe" 5w40?
Q40
5w40 lub 5w30 może być, ważne aby spełniał normę C3. Jeżeli masz DPF'a to zalecany jest olej nisko popiołowy(low saps).
kepa416
Panowie szukam pożądanego zawieszenia do Civica VI. Głównie street tor czasami ale amatorsko. Raczej coś dostęnego na polskim rynku. Myślałem o d2 racing.
yunazz
Pytanie dotyczące PCC3:

Czy kupując motocykl starszy niż 20 lat jest się zwolnionym z podatku od czyności cywilno-prawnych? Tak ktoś mi mówił, ale nigdy o tym nie słyszałem - ani nie widziałem żadnej wzmianki w internecie.
Dzięki za informacje.
Mis
CYTAT(Tarantula @ Mon, 17 Aug 2015 - 14:02) *
E36 touring z tds seryjnie. Jakich lap silnika trzeba uzyc przy swapie na m57d30 z e39? Na necie sa tematy i nic nie pisze o lapach. Jak wyglada sprawa z miska oleju i pompa? Pozdrawiam

Jedna pasuje z E36 2.5TDS, a drugą musisz sobie dorobić. Zostawiasz miskę oleju, pompę, smok z E39.
sbk
To ja mam na szybko... Pacjent to Nissan Primera w gazie 2.0.
Zjarał mu się bezpiecznik 100A (to ten co jest od ładowania aku). Luz na pasku alternatora i nie zdjęta klema by to naprawić = takie skutki.
Dodatkowo jest problem z wyjęciem tych bolców od bezpiecznika z samego modułu (takjakby sie to wtopiło). Bezpiecznik dopiero jutro w dzień będzie do odebrania.
I teraz moje pytanie: Jakim drutem (z czego, czy miedź srebro, cokolwiek) jest w miarę bezpiecznie zastąpić ten bezpiecznik, żeby auto dojechało te 20km do lekarza. Użyłem tak na szybko zwykłego drucika jaki miałem pod ręką, owinąłem go na pare razy pomiędzy bolce i w efekcie auto odpaliło i nawet chwile było ładowanie, ale po włączeniu świateł drucik zaczął się topić i po 2 minutach pracy na wolnych, deska pokazała brak ładowania. Sytuacja awaryjna, więc szukam wiedzy, który drucik wytrzyma te 30 minut jazdy na światłach ? smile.gif
usuniety
Sprawa typowa ale jednak trochę nietypowa.
Pacjent to Peugeot 206 z seryjnym układem hamulcowym z pompą abs (działającą).
W aucie zostały założone z przodu zaciski Brembo z 406 coupe + tarcze 288/28 + przewody w stalowym oplocie + motul rbf 660.
Przy jeździe do przodu hamulce, po rozgrzaniu piszczą jak stara lokomotywa.
Przy jeździe na wstecznym i hamowaniu przy jakiejkolwiek temperaturze hamulce nie piszczą.


Blaszki w zaciskach są wszystkie oryginalne więc prowadzenie klocków jest ok.
Na początku miałem tarcze 283/26 i również piszczało.
Przy pierwszym składaniu wszystkie elementy które mogą wydawać piski przesmarowałem odpowiednim smarem.
Po podmianie tarcz na większe sprawdziłem czy piszczy - dalej piszczało.
Obróciłem więc klocki w każdym zacisku i wszystko wytarłem dokładnie ze smaru - dalej piszczy.

Klocki to standardowe drogowe Ferodo, tarcze to produkt firmy Requal.

Ma ktoś może jakiś pomysł w czym może tkwić problem? Mnie już ręce opadają.
flapjck1
CYTAT(yunazz @ Sun, 23 Aug 2015 - 11:54) *
Pytanie dotyczące PCC3:

Czy kupując motocykl starszy niż 20 lat jest się zwolnionym z podatku od czyności cywilno-prawnych? Tak ktoś mi mówił, ale nigdy o tym nie słyszałem - ani nie widziałem żadnej wzmianki w internecie.
Dzięki za informacje.



Podatku nie placisz jesli przedmiot umowy jest tanszy niz 1000 pln, wiek przedmiotu transakcji nie ma nic do tego
Tarantula
Pytanie dla specow od bmw wink.gif
e60 525d - jak fachowo nazywa sie ta czarna skrzyneczka,jakby maly sterownik od czegos po lewej stronie glowicy zaraz pod wyjsciem wodnym z glowicy? dochodzi do niej sporawa wtyczka. Ponizej foto o ktora czesc glowicy mi chodzi dokladnie;
http://zapodaj.net/48b851fc808f0.jpg.html
Dzieki za pomoc wink.gif
tomek 1980
Witam, zastanawiam się, czy występuje taka opcja, że może przybyć czynnika r134 w klimatyzacji?
Jeśli tak, jak to jest możliwe?
Wczoraj do naszej firmy przyjechał DAF XF105, który w układzie miał 1220g gazu. Z katalogu natomiast wynika, że ma mieć 700g, tegoż czynnika.
Kolega, który się tym wcześniej zajmował, stwierdził, że jest to wilgoć.
Czy jest taka możliwość, ze nazbierało się tyle wilgoci w ciągu zaledwie kilku miesięcy?
hz10
nie ma takiej opcji.
Porszak
CYTAT(usuniety @ Tue, 25 Aug 2015 - 21:35) *
Sprawa typowa ale jednak trochę nietypowa.
Pacjent to Peugeot 206 z seryjnym układem hamulcowym z pompą abs (działającą).
W aucie zostały założone z przodu zaciski Brembo z 406 coupe + tarcze 288/28 + przewody w stalowym oplocie + motul rbf 660.
Przy jeździe do przodu hamulce, po rozgrzaniu piszczą jak stara lokomotywa.
Przy jeździe na wstecznym i hamowaniu przy jakiejkolwiek temperaturze hamulce nie piszczą.


Blaszki w zaciskach są wszystkie oryginalne więc prowadzenie klocków jest ok.
Na początku miałem tarcze 283/26 i również piszczało.
Przy pierwszym składaniu wszystkie elementy które mogą wydawać piski przesmarowałem odpowiednim smarem.
Po podmianie tarcz na większe sprawdziłem czy piszczy - dalej piszczało.
Obróciłem więc klocki w każdym zacisku i wszystko wytarłem dokładnie ze smaru - dalej piszczy.

Klocki to standardowe drogowe Ferodo, tarcze to produkt firmy Requal.

Ma ktoś może jakiś pomysł w czym może tkwić problem? Mnie już ręce opadają.

Jesli tarcze nie sa przeznaczone na strony-lewa,prawa to zamien je i zobacz.
ja mam podobny wymiarami zestaw tylko zacisk nie brembo i po dobrym zgrzaniu na torze tez zaczelo piszczec przy toczeniu(z predkosciami rzedu 1 bez gazu). tarcze akurat mikoda, a klocki trw seria
tomek 1980
CYTAT(hz10 @ Sat, 29 Aug 2015 - 11:55) *
nie ma takiej opcji.


Witam, dzięki za odpowiedź, też mi się tak wydawało, bo prawie zawsze gazu jest mniej niż powinno być, chyba, że ktoś załaduje więcej niż w dany układ ma być.
Od razu pomyślałem, że koleś wziął pierwszego lepszego DAFa z katalogu wklepał z 1400g, a teraz żeby nie było, to mówił o wilgoci.
Jeszcze raz dzięki 'hz10'. smile.gif
Pozdrawiam.
Salieri
Chcę pomalować sam felgi alu (pistolet+kompresor mam, umiejętności w lakierowaniu ma mój ojciec), ale mam kilka pytań. Czy muszę zrywać obecny lakier do gołego alu czy wystarczy np porządnie zmatowic i wyrównać stary lakier? Drobne ubytki mogę zalać podkładem akrylowym wypełniającym?

I ostatnie pytanie - chciałbym uzyskać szary lakier (grafit? antracyt? jakiś ciemniejszy niż standardowy srebrny na felgach) z głębokim połyskiem, widziałem w necie, że to może być jakaś szara perła, ale może ktoś lakierował felgi swoje i mógłby się podzielić fotą z efektu i nr lakieru? Tak z katalogu z próbek nadrukowanych na kartce to ciężko powiedzieć jaki wyjdzie biggrin.gif

Z góry dzięki
AdamuS_81
wystarzy zmatować, potem podkład, szlifowanie i lakier
podjedz do mieszalni lakierów i napewno coś dobierzesz ze wzoru
usuniety
CYTAT(Porszak @ Sun, 30 Aug 2015 - 08:39) *
Jesli tarcze nie sa przeznaczone na strony-lewa,prawa to zamien je i zobacz.
ja mam podobny wymiarami zestaw tylko zacisk nie brembo i po dobrym zgrzaniu na torze tez zaczelo piszczec przy toczeniu(z predkosciami rzedu 1 bez gazu). tarcze akurat mikoda, a klocki trw seria

wymieniłem dzisiaj klocki na nowe TRW-Lucas, wcześniej miałem Ferodo. Przy delikatnym hamowaniu jest raczej cicho, przy normalnym używaniu hamulca niestety ale dalej piszczy sad.gif
Porszak
wskazywaloby to na tarcze.
kiedys widzialem jak mechanik, facet z duzym doswiadczeniem wzial troszke smaru na palec i posmarowal tarcze hamulca przemyslowego(hamulec hamuje duze rolki wazace po kilka ton). hamulec nie piszczal, a hamowal jak powinien
usuniety
CYTAT(Porszak @ Sun, 30 Aug 2015 - 22:24) *
wskazywaloby to na tarcze.
kiedys widzialem jak mechanik, facet z duzym doswiadczeniem wzial troszke smaru na palec i posmarowal tarcze hamulca przemyslowego(hamulec hamuje duze rolki wazace po kilka ton). hamulec nie piszczal, a hamowal jak powinien

na pewno nie tarcze, bo na 283/26 też piszczało.
drag_op
Pacjent to Volvo v40 `99 1.9td (90km) (Silnik reno F8QT na mechanicznej pompie lucasa, turbo Garett T2).
Problem wygląda tak, że przy odpięciu wężyka podciśnieniowego od wastegate brak jakiejkolwiek reakcji (a wg. mojej wiedzy turbo w takim momencie powinno chyba zacząć przeładowywać, a doładowanie jak stało tak stoi na 0,7-0,8b@2500rpm). Zacząłem więc skracać długość sztangi od wastegate i tutaj też zonk ponieważ doładowanie również stoi jak stało. Turbo sterowane czysto "mechanicznie", żadnych zaworków i kabli po drodze. Od czego zacząć sprawdzanie? Mogła przyciąć się membrana od sztangi wg, czy może sama klapa? Jak to najlepiej sprawdzić (membrane)?

Dzięki z góry.
Vendorowicz
Trzeba wykonać maskę z laminatu (lub dwie, bo jeszcze jeden chętny jest) do mało popularnego auta czyli robota od zera. Do kogo polecacie się zgłosić?
MisioLBN
Gdzie mogę dostać taki łapacz powietrza z wejściem z boku ?
wymiot
CYTAT(Vendorowicz @ Wed, 02 Sep 2015 - 01:28) *
Trzeba wykonać maskę z laminatu (lub dwie, bo jeszcze jeden chętny jest) do mało popularnego auta czyli robota od zera. Do kogo polecacie się zgłosić?

abmax ?
tom cio
A zapytam z ciekawości jaki może być orientacyjny koszt takiej maski lub błotników robionych pod zamówienie jak wyżej 1-2szt?
cowboy
jade sobie drogą jednolkierunkową z 2 pasami ruchu

dojezdzam do skrzyzowania o rucho okreznym gdzie stoi znak C12 (rondo) i znak A7 (ustąp pierweszeństwa)

zamierzam zawrócić..

czy i jaki przepis łamię jesli wjade na rondo prawym pasem i zjadę w prawo 3 zjazdem ?

rondo ma dwa pasu ruchu (wewnętrzny i zewnętrzny) , na dordze jednokierunkowej nie ma znaków poziomych nakazujących skręt w lewo z lewego pasa
ptq
Nie łamiesz nic. Jedziesz poprawnie zgodnie z wyznaczonym pasem ruchu. Jest to jednak uznawane za złą praktykę (blokujesz wjazd na rondo innym samochodom). Zawracając powinieneś jechać pasem wewnętrznym i na sam koniec zjechać na zewnętrzny, a następnie zjechać w prawo z kierunkowskazem w wybrany zjazd.
cowboy
dziekuje za odpowiedź, chodziło mi właśnie o przepisy i np. czy mozna dostać mandat za takie coś ?
na mandacie chyba trzeba podac wykroczenie i złąmanie przepisu

ps. rondo małe, brak ruchu, a duze auto z przyczepą

CYTAT(ptq @ Fri, 04 Sep 2015 - 14:31) *
Nie łamiesz nic. Jedziesz poprawnie zgodnie z wyznaczonym pasem ruchu.


a ten przepis ?

KOD
Art. 22.
1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

do prawej krawędzi jezdni – jeżeli zamierza skręcić w prawo;
do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi – jeżeli zamierza skręcić w lewo.


pytanie czy na skrzyzowniu z ruchem okreznym oznaczonym C12 skreca sie w lewo, czy tylko w prawo np 3 zjazdem wink.gif

CYTAT
W Polsce obowiązuje ustawa Prawo o ruchu drogowym. Cała sprawa to przebieg pasów ruchu. Przy ruchu okrężnym, czyli na "Skrzyżowaniach o ruchu okrężnym" w rozumieniu znaku C-12 nie obowiązują zasady ogólne lecz nakaz znaku C-12 w wyniku czego pasy ruchu biegną jedynie okrężnie i na wlotach nie ma strzałek kierunkowych. Wjazd to kontynuacja jazdy na wprost (art. 16.4 ustawy), a zjazdy to skręty w prawo (art. 22.2.1 i 22.5 ustawy). Wewnętrzne pasy ruchu służą TYLKO do wyprzedzania innych kierujących (art. 24.7 i 22.4 i 22.5 ustawy. Na rondach ze strzałkami na wlotach pasy ruchu biegną na wprost do zjazdów i na nich się jedzie zgodnie z ich kierunkowym oznakowaniem poziomym.
MisioLBN
Cowboy na moje oko prawym pasem zwykle jedzie się w prawo i na wprost a lewy jedzie na wprost, w lewo i zawraca. Wydaje mi się że tak powinno się jeździć bo wtedy minimalizujesz ryzyko stłuczki.
cowboy
ja pytam o wykładnie przepisów a nie co komu sie wydaje na oko
uważam ze powinny być znaki poziome i oragnizowane to w sposób bezkolizyjny strzałkami ale nie w tym rzecz

pytanie jednak dotyczy przepisów i sytuacji gdy nie ma znaków poziomych regulujących ruch na pasach ronda a mamy znak C12 i A7 czyli standard
siewcu
no tak, ale nie ma zasadniczo przepisu, który by to regulował - na pewno łatwiej będzie Ci przejechać zewnętrznym pasem i zjechać odpowiednio, niż potem blokować wewnętrzny czekając na lukę, aż ktoś wpuści auto z przyczepką...
ptq
Na rondzie nie ma jako tako skrętu w lewo. Są tylko zjazdy w prawo. Stąd stosujesz się do art.22 pkt 2 dot. zjadów w prawo, czyli jak najbliżej prawej strony.
cubus1
Koledzy podpowiedzcie od czego podejdą sprężyny na tył do Jetty mk6 z 2012 roku 1.6TDI. W inter carsie nie wiedzą niestety (przynajmniej jeden konsultant). Wydaje mi się, że powinny podejść od octavii, audi a3 itp. Jeśli ktoś ma dojście do katalogów itp to proszę o pomoc.
caro86wlkp
CYTAT(MisioLBN @ Fri, 04 Sep 2015 - 17:00) *
Cowboy na moje oko prawym pasem zwykle jedzie się w prawo i na wprost a lewy jedzie na wprost, w lewo i zawraca. Wydaje mi się że tak powinno się jeździć bo wtedy minimalizujesz ryzyko stłuczki.


kiedyś poruszałem ten temat z dwoma (różnymi) policjantami. rondo dwa pasy, strzałki na drodze: prawy pas prosto i w prawo, lewy pas w lewo.
zjazd w lewo droga jednopasmowa. obaj stwierdzili że nikt nie łamie prawa skręcając z prawego pasa w lewo, a osoba na wewnętrznym pasie musi ustąpić osobie na zewnętrznym. często kierowcy ciężarówek korzystają z tej możliwości bo ostro łamiąc się nic nie widać za naczepą.
chyba że jest linia ciągła na rondzie to co innego, albo jak wysepki zamiast lini w holandi
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.