Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Merin
Moze nie tyle , co mogło uwalić jakiś moduł , może jakiś pin się wysunął i nie łączy . Z tymi bmw to róźnie jest ;p . Kiedyś trafiła do warsztatu gdzie pracowałem e39 535 , z dwoma gniazdami , jakaś rzeżba i wgl . Łączyło się ze wszystkim oprócz sterownika silnika ...
Andrzej87
Merin w E46 z początku produkcji są też dwa gniazda. Okrągłe pod maską i normalne OBD w środku. Z tego w środku nie łączył się z silnikiem, tylko z tego pod maską. Nie pamiętam czy z tego pod maską łączył się z czymś jeszcze oprócz silnika. Tu nie było żadnej rzeźby.

Może piny pogiąłeś i się stykają. Ja bym wezwał klienta i sprawdził gniazdo, a później błędy i wtedy patrzył. Pewnie to nie Wasza sprawka i będzie można coś jeszcze naprawić. wink.gif
grzesiek309
Panowie, dwa tematy

Jakie maksymalne zewnętrzne wymiary w mm ma przeciętnie felga 10J18? Może ktoś ma luzem i będzie w stanie zmierzyć i mi podać?

Muszę wyspawać wydech do silnika 1.9 16V 150KM. Wydech ma mieć kształt Y, z tyłu będą dwie rury. No i mam dylemat jak to rozwiązać. Nie mam być super cichy, ale znośny do codziennej jazdy.

Opcje są następujące:
1. Tłumik przelotowy na pojedynczej rurze i dwa przelotowe na końcu - wszystko w jednej średnicy. 60mm było fabrycznie i zastanawiam się czy przy podziale na dwa tłumiki na końcu nie będzie za dużo.
2. Prosta rura do rozwidlenia i dwa niezależne tłumiki, ale mniejszej średnicy.
3. 2 tłumiki przelotowe na pojedynczej rurze i proste rury od rozwidlenia do końcówek.

Czekam na sugestię która opcja się najlepiej sprawdzi lub inne propozycje
Paweł#G
Czytając opis sportowych wersji poloneza pojawia się "szpera wałeczkowa" - Co to za wynalazek? A może to inna nazwa jakiegoś "normalnego" typu szper?
Tarantula
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 09 Apr 2017 - 12:05) *
Merin w E46 z początku produkcji są też dwa gniazda. Okrągłe pod maską i normalne OBD w środku. Z tego w środku nie łączył się z silnikiem, tylko z tego pod maską. Nie pamiętam czy z tego pod maską łączył się z czymś jeszcze oprócz silnika. Tu nie było żadnej rzeźby.

Może piny pogiąłeś i się stykają. Ja bym wezwał klienta i sprawdził gniazdo, a później błędy i wtedy patrzył. Pewnie to nie Wasza sprawka i będzie można coś jeszcze naprawić. wink.gif

Czyli np przez stykajace sie piny w gniezdzie moga sie pojawiac te problemy? U mnie auto sie nie laczylo przez gniazdo, po czym za kilka dnia u kumpla klienta ktory ma taki sam sprzet juz sie polaczylo. Auto i tak wroci do mnie na zczytanie bledow to zobacze sam co tam jest.
Andrzej87
Moje podejrzenia. Może na gniazdo jest wysyłany sygnał, na któryś pin i jak się styka z drugim pinem, to komp widzi, że coś jest nie ta. Tylko teoria na podstawie ciężkiego zamykania gniazda.
MisioLBN
Pomoże ktoś w rysunku 3d ? Mam zrobiony rysunek w AutocadLT ale 2d, przejście na 3d w tym programie nie jest możliwe a naprawde prosta sprawa, wszystko mam narysowane jedynie przesunąć mocowania o 22mm wgłąb że tak powiem. Chce to później wydrukować na drukarce 3d.
specnaz14
Alfa 159. Z osłony drążka kierowniczego (oslona ma lekkie pekniecie) cieknie mi dość mocno płyn od wspomagania. I teraz pytanie czy ogólnie pod tą osłona ma prawo być płyn od wspomagania? Bo niewiem czy wymienić sama osłonę czy po prostu magiel do regeneracji:/
Pozdrawiam
Vendorowicz
CYTAT(grzesiek309 @ Sun, 09 Apr 2017 - 12:02) *
Muszę wyspawać wydech do silnika 1.9 16V 150KM. Wydech ma mieć kształt Y, z tyłu będą dwie rury. No i mam dylemat jak to rozwiązać. Nie mam być super cichy, ale znośny do codziennej jazdy.

Opcje są następujące:
1. Tłumik przelotowy na pojedynczej rurze i dwa przelotowe na końcu - wszystko w jednej średnicy. 60mm było fabrycznie i zastanawiam się czy przy podziale na dwa tłumiki na końcu nie będzie za dużo.
2. Prosta rura do rozwidlenia i dwa niezależne tłumiki, ale mniejszej średnicy.
3. 2 tłumiki przelotowe na pojedynczej rurze i proste rury od rozwidlenia do końcówek.

Czekam na sugestię która opcja się najlepiej sprawdzi lub inne propozycje


Przelotowy na pojedynczej i jeszcze dwa na końcu - jak chcesz żeby było cicho (jak na przelot) to daj największe jakie zmieszczą się w budzie.
Średnicę po rozwidleniu ja dawałem taką aby pole powierzchni rury jednej i tych dwóch była podobna czyli mi wychodzi że 2x 40 lub 45mm.
flapjck1
CYTAT(specnaz14 @ Wed, 12 Apr 2017 - 16:42) *
Alfa 159. Z osłony drążka kierowniczego (oslona ma lekkie pekniecie) cieknie mi dość mocno płyn od wspomagania. I teraz pytanie czy ogólnie pod tą osłona ma prawo być płyn od wspomagania? Bo niewiem czy wymienić sama osłonę czy po prostu magiel do regeneracji:/
Pozdrawiam



Magiel do roboty, tam zasadniczo powinno byc sucho
laszana
zużycie paliwa przez samochód ze skrzynią manualną jest niższe o 0,9–1,2 l/100 km w porównaniu z analogicznym pojazdem ze skrzynią automatyczną
Misior
Czy ktoś używał produktów tego producenta?
http://allegro.pl/volvo-skrz-manualne-m58-...6782430675.html
Andrzej87
tak jak mówi flapjack1
tomek 1980
Witam, panowie banalne pytanie, ale kolega z pracy upiera się i już teraz sam nie jestem pewien.
Reno scenic 2,0i RX 16V, czy jest możliwe, że po odwróceniu wałków rozrządu o 180stopni silnik zapali ?
Ja twierdze, że nie koleś upiera się, że wałki były odwrotnie, czyli o 180stopni i silnik pracował. Według mnie to nie możliwe.
Pozdrawiam.
marcin137
Nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytanie mianowicie są jakieś zasady montazu turbo bo na wszystkich zdjęciach turbo jest poziomo u mnie ni jak to nie pasuje i strona gorąca była by niżej niż zimna (pod katem ok 20stopni) czy będzie ok czy można tak z ciekawości montować to pod dowolnym katem np pionowo biggrin.gif ?
A d a m
marcin137 założenia są by montować poziomo, ponieważ wtedy najlepiej działa smarowanie osi wirnika. Przy montażu pod kątem może dojść do wycieków oraz oś, uszczelniacze, panewki ścierają się nierównomiernie, szczególnie przy rozruchach i zatrzymaniach turbiny. Niewielkie odchylenie nie będzie tragiczne w skutkach, ale lepiej nie przesadzać, nie bez powodu wszędzie montują poziomo turbosprężarki.

tomek 1980 ja też jestem zdania, że nie zagrało by to.
Misior
CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 15 Apr 2017 - 22:31) *
Witam, panowie banalne pytanie, ale kolega z pracy upiera się i już teraz sam nie jestem pewien.
Reno scenic 2,0i RX 16V, czy jest możliwe, że po odwróceniu wałków rozrządu o 180stopni silnik zapali ?
Ja twierdze, że nie koleś upiera się, że wałki były odwrotnie, czyli o 180stopni i silnik pracował. Według mnie to nie możliwe.
Pozdrawiam.

Może wałki miał obrócone o 180stopni ale nie dodał że wał obrócił o 360 smile.gif ?
Rezor
406 coupe 2.0. Brzeczy między 2k-2.5k rpm. Jak przycisne poduszkę silnika to ustaje. Jakieś pomysły jak to poprawić, wyregulować? Czy bez wymiany poduchy się nie obejdzie?
matteusz
CYTAT(Misior @ Sun, 16 Apr 2017 - 10:48) *
Może wałki miał obrócone o 180stopni ale nie dodał że wał obrócił o 360 smile.gif ?

Co miałoby niby dać obrócenie wału o 360 stopni?
IMO będzie działać, o ile zapłon jest na zasadzie wasted spark, a prawdopodobnie tak właśnie jest w Scenicu.
A d a m
Rezor tylko wymiana poduchy, stary i znany temat.
Rezor
Zakładać ori gumowe czy dorobić coś z poliuretanu? Samochód głównie do toczenia dla żony więc ma być komfort tongue.gif
hexx
gumowe
kinko
CYTAT(Rezor @ Sun, 16 Apr 2017 - 15:16) *
Zakładać ori gumowe czy dorobić coś z poliuretanu? Samochód głównie do toczenia dla żony więc ma być komfort tongue.gif


Musisz wymienić to co gośc tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=eWdqlpxRA4I
biggrin.gif
Rezor
Dopiero co płyn do kierunków zalałem, a tu jeszcze łożyska wydechu doszły :/
tomek 1980
Witam, dzięki panowie A d a m i Misior, tak to jest jak rzeźnik robi przy samochodach, to potem różne teorie wymyśla. Niedługo powie, że mu sam samochód uciekł z kanału, bo bał się wymiany oleju. tongue.gif

kinko po kiego grzyba to łożysko w tym wydechu ???
Pozdrawiam.
Misior
CYTAT(matteusz @ Sun, 16 Apr 2017 - 12:27) *
Co miałoby niby dać obrócenie wału o 360 stopni?

No właśnie nic wink.gif
Obrócił wał o 360 czyli wałki obróciły się o 180 smile.gif
matteusz
CYTAT(Misior @ Sun, 16 Apr 2017 - 19:23) *
No właśnie nic wink.gif
Obrócił wał o 360 czyli wałki obróciły się o 180 smile.gif

Czyli silnik będzie normalnie pracował wink.gif Pod warunkiem, że iskra będzie się pojawiać w odpowiednim momencie.
mat13por
CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 15 Apr 2017 - 22:31) *
Witam, panowie banalne pytanie, ale kolega z pracy upiera się i już teraz sam nie jestem pewien.
Reno scenic 2,0i RX 16V, czy jest możliwe, że po odwróceniu wałków rozrządu o 180stopni silnik zapali ?
Ja twierdze, że nie koleś upiera się, że wałki były odwrotnie, czyli o 180stopni i silnik pracował. Według mnie to nie możliwe.
Pozdrawiam.



Mozliwe w tym silniku smile.gif f4r mialy zaplon 1-4 2-3
Andrzej87
Pacjent Ford Focus Mk1 1.8 16V
Objawy: wibracje, drgania z przodu nasilające się podczas "nurkowania" przodu na dołach, dziurach

Co może być przyczyną?
hexx
amortyzatory ?
ptq
Ktoś tutaj na forum wrzucał fotę regulatora biegu jałowego z suzuki (??), który nie wymagał podpięcia elektryki, bo był tylko sterowany temperaturą cieczy. Za Chiny nie mogę tego znaleźć. Ktoś wie, może, co to było za urządzenie i z jakiego auta?
Porszak
CYTAT(Andrzej87 @ Sun, 16 Apr 2017 - 21:55) *
Pacjent Ford Focus Mk1 1.8 16V
Objawy: wibracje, drgania z przodu nasilające się podczas "nurkowania" przodu na dołach, dziurach

Co może być przyczyną?

poduszki silnika sprawdzilbym na poczatek
tomek 1980
Witam, co do
CYTAT("mat13por")
Mozliwe w tym silniku smile.gif f4r mialy zaplon 1-4 2-3
.
Może coś źle sprawdzam, jeszcze jutro w pracy sprawdzę w innym programie, ale wychodzi, że kolejność, jest ja wszędzie 1342.
Proszę:

Pozdrawiam.
soltyk
CYTAT(tomek 1980 @ Sat, 15 Apr 2017 - 22:31) *
Witam, panowie banalne pytanie, ale kolega z pracy upiera się i już teraz sam nie jestem pewien.
Reno scenic 2,0i RX 16V, czy jest możliwe, że po odwróceniu wałków rozrządu o 180stopni silnik zapali ?
Ja twierdze, że nie koleś upiera się, że wałki były odwrotnie, czyli o 180stopni i silnik pracował. Według mnie to nie możliwe.
Pozdrawiam.
Będzie pracował normalnie, pod warunkiem, że ten silnik ma impulsator na wałku rozrządu. Jeżeli na korbowym (lub zamachu), to nie zapali. Chyba że będzie wasted spark i monowtrysk lub grupowy.

CYTAT(mat13por @ Sun, 16 Apr 2017 - 20:53) *
Mozliwe w tym silniku :) f4r mialy zaplon 1-4 2-3
Dziwne to forum. Jadą z tobą jak się pytasz, po co pakują do kłówki koła o skośnych zębach, ale podstaw to brakuje ...
Joker
RWD (jeżeli ma znaczenie ale chyba zasada dla wszystkich ta sama M4 F82) - latanie bokiem

do wprowadzania w poślizg - lepiej większy negatyw na tyle czy mniejszy ?
AT89S52
Mniejszy = więcej trakcji.
tomek 1980
Witam, panowie, przepraszam, że znów na temat tego nieszczęsnego scenica z 2,0l 16V.
Więc tak:
CYTAT("soltyk")
Będzie pracował normalnie, pod warunkiem, że ten silnik ma impulsator na wałku rozrządu. Jeżeli na korbowym (lub zamachu), to nie zapali. Chyba że będzie wasted spark i monowtrysk lub grupowy.

Ten silnik ma fajkocewki o takie
https://archiwum.allegro.pl/oferta/cewka-za...5290000259.html
i cztery wtryski z taką samą listwą jak tu na fotce
http://static.nanodatex.com/media/1b3cd701...4c803a5d022.jpg

Nie dopisałem, na wałku nie ma nic, impulsator jest na kole zamachowym.

Czyli nie ma bata, żeby zapalił, dobrze rozumiem ?
Pozdrawiam.
kompot
CYTAT(laszana @ Wed, 12 Apr 2017 - 17:58) *
zużycie paliwa przez samochód ze skrzynią manualną jest niższe o 0,9–1,2 l/100 km w porównaniu z analogicznym pojazdem ze skrzynią automatyczną

Skąd ten pomysł?
Andrzej87
Dzięki Porszak.
plastek
CYTAT(ptq @ Thu, 20 Apr 2017 - 14:37) *
Ktoś tutaj na forum wrzucał fotę regulatora biegu jałowego z suzuki (??), który nie wymagał podpięcia elektryki, bo był tylko sterowany temperaturą cieczy. Za Chiny nie mogę tego znaleźć. Ktoś wie, może, co to było za urządzenie i z jakiego auta?



Suzuki Swift Gti - mam taki zaworek jak coś więc jesli jesteś zainteresowany to PW . W sumie bezawaryjny jest bo po 25latach użytkowania jedynie je się czyści i działają dalej
mat13por
CYTAT(tomek 1980 @ Fri, 21 Apr 2017 - 22:04) *
Witam, panowie, przepraszam, że znów na temat tego nieszczęsnego scenica z 2,0l 16V.
Więc tak:

Ten silnik ma fajkocewki o takie
https://archiwum.allegro.pl/oferta/cewka-za...5290000259.html
i cztery wtryski z taką samą listwą jak tu na fotce
http://static.nanodatex.com/media/1b3cd701...4c803a5d022.jpg

Nie dopisałem, na wałku nie ma nic, impulsator jest na kole zamachowym.

Czyli nie ma bata, żeby zapalił, dobrze rozumiem ?
Pozdrawiam.


Jest wasted spark czyli zapłon parami. I odpali.

Mam taki silnik tylko z turbo i wiem co mówie.
tomek 1980
Witam, jak możesz mat13por daj fotkę tego Twojego silnika.
Dzięki.
Pozdrawiam.
mat13por
Zwykly f4r turbo.
marcin137
Szukam wskaźnika afr i trafiem na coś takiego
http://allegro.pl/wskaznik-afr-depo-racing...6472069028.html
Sondę szerokopasmową mam czy będzie to z tym współpracować ? czy to tylko volty podaje?
albo ten
http://www.ebay.com/itm/EPMAN-Racing-52mm-...R-/122037368122
mat13por
Do tego potrzebujesz kontroler sondy. Te zegary potrzebuja napiecia 0-5v.
marcin137
http://allegro.pl/wskaznik-afr-szerokopasm...6791247000.html
ten jest kompletny , jak ten kontroler wygląda? taki jak od np gazu stag? czy on jest wbudowany w zegar czy można go dokupić lub zrobić smile.gif ?
marcin137
CYTAT(marcin137 @ Sun, 23 Apr 2017 - 10:38) *
http://allegro.pl/wskaznik-afr-szerokopasm...6791247000.html
ten jest kompletny , jak ten kontroler wygląda? taki jak od np gazu stag? czy on jest wbudowany w zegar czy można go dokupić lub zrobić smile.gif ?

ok juz znalazłem smile.gif
Miskowy
Skrzynia 8hp90 z audi a8 d4 4.2tdi do audi a8 d2 4.2 ? Możliwe/niemożliwe mechanicznie ? jak to ogarnąć elektronicznie ? emu ?
rysiek009
polecacie jakieś sportowe sprężyny do E39 525d?
marcin137
gt2876r czy posiada restryktor ?

jeszcze mam pytanko dotyczące chłodzenia , większość podłącza pod układ chłodzenia silnika a czy nie lepiej zrobić osobny układ z chłodnicą i czy korpus muszla nie pęknie jeśli będzie taka różnica temp ? i jak duży powinien być układ w litrach ? robił ktoś tak jest jakiś projekt ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.