Auto po paru godzinnym postoju odpalilo, dpf sie wypalil, zero bledow, zrobiona jazda probna i wszystko jest ok. Wystraszylem sie troche, pierwszy raz mialem taka akcje. Auto zapalalo na 3 sec i zaraz gaslo i tak za kazdym razem. Przypominalo to jak by byl problem z immo,ale wszystko bylo ok sprawdzilem jeszcze podszybie czy nie jest w wodzie, ale jest sucho. Narazie jest ok, dzieki;) Ps regeneracja na postoju
micubussi
Sun, 05 Jun 2016 - 09:50
CYTAT(Mis @ Sat, 04 Jun 2016 - 19:14)
Poza kiepskim wynikiem na LPG (osprzęt lub strojenie) to taki o wynik. Przydałaby się diagnostyka - ile przepływka pokazuje na jałowych na rozgrzanym bez obciążeń, czy obie sondy sprawne, jaki jest kąt synchronizacji rozrządu, czy vanos ładnie 25 stopni przestawia wałek ssący...
Skrzynia ZF 2.8. Sprzęgło ori dwumas + nowy Sachs. Most 3.15. Wydech cały z katami z 2.8 Oryginalna puszka dolotowa. Zero modów. Jedynie co można się przyczepić to pomiar na dyno robiony był z wadliwym wiskiem spiętym caly czas na 100% (wisco z duzym wiatrakiem).
Po podpięciu do kompa nic nie wyrzuca. Vanos się załącza. Nastawy to -3 na jałowym i kilka stopni ponad 20(nie pamietam dokladnie) pod obciązeniem.
Misior
Mon, 06 Jun 2016 - 11:07
CYTAT(kompot @ Fri, 03 Jun 2016 - 22:57)
S4 B6 i B7 - czym roznia sie te auta i jakie sa ich bolaczki poza spalaniem i nagarem?
A skąd nagar? To nie FSI. W obydwóch budach siedzi zwykłe V8 BBK.
Fiki
Mon, 06 Jun 2016 - 16:34
CYTAT(Misior @ Mon, 06 Jun 2016 - 11:07)
A skąd nagar? To nie FSI.
x2
B6 mojego kumpla paliła olej. Podobno nie był to odosobniony przypadek. Sporo z tym walczył i nie pozbył się problemu aż do dnia sprzedaży auta.
MrUw@
Tue, 07 Jun 2016 - 14:36
Ktoś może ma info lub jest na miejscu w Słowacjii jak tam wyglądają przeglądy rejstracyjne auta ?? Problem mam taki że firmowe auto Octavka 07' jest zarejstrowana na firmę firma ma siedzibę na Słowacjii, przegląd wyszedł... u nas oczywiscie jak policjanty biora dokumenty to nie widzą co maja w łapie i co tam pisze ale chciałbym to podbić żeby mieć spokój... ale niechce jechac też na wycieczkę w ciemno...
Jaki jest koszt przeglądu tam ?? Jakwygląda ? Do czego przywiązują nawiększą wage cobym jeszcze PL przejżał auto i poprawił
skowronp
Tue, 07 Jun 2016 - 15:46
Hey,
Pacjent V60 2014+. Czy ktoś ma doświadczenie z fabrycznymi laminowanymi szybami bocznymi ? Czy ich instalacja wycisza auto zauważalnie ? Koszt to 3,5k więc zastanawiam się czy warto
Aval
Wed, 08 Jun 2016 - 22:14
CYTAT(kompot @ Fri, 03 Jun 2016 - 22:57)
S4 B6 i B7 - czym roznia sie te auta i jakie sa ich bolaczki poza spalaniem i nagarem?
W kwestii różnic - od któregoś roku modelowego w B7 podobno był inny rozdział momentu przód/tył (dyfer identyczny jak w RS4), przez co poprawiło się prowadzenie, poza tym różnica jest raczej wizualna.
Nagar to raczej nie, prędzej chyba z rozrządem i fazatorami były kłopoty.
Andrzej87
Thu, 09 Jun 2016 - 19:40
Witam
Czy silikon Elring Dirko szary trwale uszczelni połączenie dzwonu skrzyni z drugą częścią skrzyni? Skrzynia BMW, powierzchnie płaskie, oryginalnie bez uszczelki.
Bako.
Thu, 09 Jun 2016 - 20:35
CYTAT(Andrzej87 @ Thu, 09 Jun 2016 - 19:40)
Witam
Czy silikon Elring Dirko szary trwale uszczelni połączenie dzwonu skrzyni z drugą częścią skrzyni? Skrzynia BMW, powierzchnie płaskie, oryginalnie bez uszczelki.
Powinien sobie poradzic bez problemu
Andrzej87
Sat, 11 Jun 2016 - 11:00
Dzięki, bo nie chciałbym zdejmować skrzyni i ponownie ją rozbierać do uszczelnienia.
Ktos stosowal takie cos? Na jakiej zasadzie to dziala? Akurat do e46 za duzego wyboru szper nie ma a nie chce jezdzic daily na spawie
Fiki
Sun, 12 Jun 2016 - 16:01
Poczytaj o phantom grip.
iceman_n
Sun, 12 Jun 2016 - 16:39
jak jest po niemiecku "przełożenia skrzyni biegów"? albo "przełożenia biegów"?
Fiki
Sun, 12 Jun 2016 - 17:14
Spróbuj 'getriebeübersetzungen'.
maykel
Sun, 12 Jun 2016 - 20:37
CYTAT(Fiki @ Sun, 12 Jun 2016 - 16:01)
Poczytaj o phantom grip.
Dzieki !!
plastek
Wed, 15 Jun 2016 - 09:09
Musze zrobić zbieżność w aucie. . Obecnie mam założone koła 18 cali z dystansem 10mm przód i z tyłu bez dystansu (inaczej nie wejdą zaciski stąd ta dziwna konfiguracja ) . Jechac na oryginalnych kołach czy felgi moje z szerszym przodem niż tyłem nie będzie przeszkadzało w prawidłowym ustawieniu?
tomek 1980
Fri, 17 Jun 2016 - 20:48
Witam, ja tak mam u siebie w ibizie, że z przodu inne fele i z tyłu inne, w dodatki mniejsze. Ustawiałem sobie zbieżność na sprzęcie JOHAN BEAN i wszystko było, jest ok. Koleś co to robi, może powiedzieć, że lepiej mieć takie same koła i rozstawy osi, ale z własnego doświadczenia, wiem, że jak wszystko będzie zrobione dokładnie, to powinno być dobrze, pod warunkiem, że cała zawiecha jest ok.
Adam83, być może uszczelnienia pompek do wymiany, jednak niech jeszcze inni się wypowiedzą. Pozdrawiam.
Paweł#G
Sat, 18 Jun 2016 - 07:05
Octavia I kombi z kodem wyposażenia L10 -" Suspension range 10 installation control only, no requirement forecast" według innej strony " L10: prze�wit zawieszenia 10" Czym się rożni to zawieszenie od standardowego i na co zwrócić uwagę przy ewentualnej zmianie części? Chodzi mi po głowie podniesienie trochę samochodu, bo ciągle gdzieś wadzę zderzakiem na parkingu ,miską przy szybszej jeździe i wypukłej drodze (astra I dało radę tam spokojnie jechać dużo szybciej), czy powolnej jeździe i opłakanych drogach Czy do podniesienia można spokojnie zastosować tulekję 21mm (chyba fabryczny numer 1J0412311/O)?
Ktos stosowal takie cos? Na jakiej zasadzie to dziala? Akurat do e46 za duzego wyboru szper nie ma a nie chce jezdzic daily na spawie
Do wyboru masz szperę z M3 E46, kupno tylnej belki z zawieszeniem i hamulcami z M3 E46 UK (czasem trafia się komplet taniej niż sama szpera na allegro, a wszystko łącznie z hamulcami pasuje p&p), masz firmy aftermarket robiące szpery (z tańszych np Kaaz LSD, z droższych quaife, wiem że robi je też jakaś włoska firma, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy), masz ludzi co robią custom szpery przerabiając seryjne otwarte dyfry, inni swapują stare zeszperowane dyfry z E30/E36 do E46, jedni i drudzy reklamują się na allegro i różnych forach bmw. Każda z tych opcji będzie lepsza niż phantom, nawet chyba już lepiej zaspawać bo to chociaż kosztuje 2 flaszki a nie 650 zł.
maykel
Sun, 19 Jun 2016 - 13:28
CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 06:06)
Do wyboru masz szperę z M3 E46, kupno tylnej belki z zawieszeniem i hamulcami z M3 E46 UK (czasem trafia się komplet taniej niż sama szpera na allegro, a wszystko łącznie z hamulcami pasuje p&p), masz firmy aftermarket robiące szpery (z tańszych np Kaaz LSD, z droższych quaife, wiem że robi je też jakaś włoska firma, ale nie mogę sobie przypomnieć nazwy), masz ludzi co robią custom szpery przerabiając seryjne otwarte dyfry, inni swapują stare zeszperowane dyfry z E30/E36 do E46, jedni i drudzy reklamują się na allegro i różnych forach bmw. Każda z tych opcji będzie lepsza niż phantom, nawet chyba już lepiej zaspawać bo to chociaż kosztuje 2 flaszki a nie 650 zł.
Temat szper do e46 znam doskonale. Pytanie bylo bardziej o phantoma, bo chyba nie slyszalem o tym wczesniej (moze gdzies tam sie obilo o uszy kiedys), a cena jest "zachecajaca" . Wolalbym zaspawac swoj dyfer, mimo, ze to daily
SAS Parts
Sun, 19 Jun 2016 - 15:20
Dwa motodoktory też "jakoś" działają - na FSO był chłopak e46 i "mielił" na dwa koła, jak się zapytaliśmy skąd ma szperę to powiedział że zalał dwa motodoktory. Czy to prawda i jak to działa nie wiem. Ale jednak różnica była.
Phantom grip będzie działał na tej samej zasadzie, zwiększy tarcie, ale czy to będzie stabilne "zblokowanie" czy raczej należy się nastawić na stabilność na prostej tylko?? Nie wiem. Wolałbym kombinować ze szperą z innego modelu BMW nawet gdyby miało to kosztować 3k pln.
Vendorowicz
Tue, 21 Jun 2016 - 01:28
Trafiłem na klocki Ferodo DSPF, jednak nie mogę znaleźć jakichś bliższych informacji na ich temat. Ktoś coś wie więcej? Jak to się ma do DS2500? Przeznaczenie auta - jazda na co dzień, raz na miesiąc-dwa jakaś drobna pojeżdżawka ale bez wyczynu.
CYTAT(rennen @ Sun, 19 Jun 2016 - 05:06)
masz ludzi co robią custom szpery przerabiając seryjne otwarte dyfry
Jakiś namiar, więcej informacji? Może byłbym zainteresowany.
siewcu
Tue, 21 Jun 2016 - 18:14
ds performance to znane klocki...
Vendorowicz
Tue, 21 Jun 2016 - 18:59
Myślałem, że to jakiś nowy produkt (zasugerowałem się skrótem na klockach). Doczytałem i sobie odpowiem. DSPF czyli DS PERFORMANCE (dawne DS2000) - trochę lepszy klocek drogowy z homologacją oczywiście.
Andrzej87
Sat, 25 Jun 2016 - 12:44
Witam
Jak sprawdzić wisko w BMW E39? Przy temperaturze na dworze 34 C po powrocie z trasy silnik miał 93-95C, temperatura utrzymuje się na takim poziomie mimo włączonej klimy na maksa i wielu odbiorników prądu. Wiatrak od wisco można zatrzymać bez problemu jednym palcem. Wentylator ten przed chłodnicą słychać, że chodzi na II biegu. Po wyłączeniu klimy wiatrak chodził, ale już na I biegu, temperatura silnika ta sama, wisko nadal można zatrzymać jednym palcem. Czy to znaczy, że jest niesprawne? Temperatura mi nie wzrasta powyżej 95C.
Maxim555
Sat, 25 Jun 2016 - 16:24
Sprawne visco po na wyższych obrotach urywa łeb, na wolnych też wyraźnie czuć jak dmucha. Zatrzymać się da, to o niczym jeszcze nie świadczy.
Andrzej87
Sat, 25 Jun 2016 - 18:01
Nie słyszę, żeby po przegazowaniu świszczało, w TDS-ie wyraźnie słyszałem.
prez_s
Mon, 27 Jun 2016 - 09:49
Panowie, prośba o podpowiedź. W e46 320d wystąpił nagle po przejechaniu przez głęboką wodę świst uchodzącego powietrza. Stawiam na nieszczelność w układzie dolotowym, bo jest on słyszalny tylko przy przyśpieszaniu i pojawia się wraz ze wstawaniem turba, ale z drugiej strony auto nie straciło nic na dynamice, żadna kontrolka nie sygnalizuje błędu. Pytanie jak to dokładnie zdiagnozować, bo na postoju o ile się nie mylę sprężarka nie "ładuje" - rozbierać po kawałku, zaślepiać i podawać ciśnienie z kompresora, czy może macie inne metody? Faktycznie problem pojawił się po przejechaniu przez trochę głębszą wodę po wczorajszych opadach, ale to raczej zbieg okoliczności bo nie sięgnęła nawet progu.
kompot
Fri, 01 Jul 2016 - 19:33
CYTAT(Misior @ Mon, 06 Jun 2016 - 10:07)
A skąd nagar? To nie FSI. W obydwóch budach siedzi zwykłe V8 BBK.
CYTAT(Fiki @ Mon, 06 Jun 2016 - 15:34)
x2
B6 mojego kumpla paliła olej. Podobno nie był to odosobniony przypadek. Sporo z tym walczył i nie pozbył się problemu aż do dnia sprzedaży auta.
CYTAT(Aval @ Wed, 08 Jun 2016 - 21:14)
W kwestii różnic - od któregoś roku modelowego w B7 podobno był inny rozdział momentu przód/tył (dyfer identyczny jak w RS4), przez co poprawiło się prowadzenie, poza tym różnica jest raczej wizualna.
Nagar to raczej nie, prędzej chyba z rozrządem i fazatorami były kłopoty.
Dzieki za odpowiedzi, moja wiedza w tych rewirach jest nikła, myślałem, że to FSI. Co dokładnie je trapi jeśli chodzi o rozrząd - jakie przebiegi, jakie koszty. Kotś potwierdzi problem brania oleju? Jakieś inne problemy, albo kosztowne czesci eksploatacyjne, oprócz silnika? Zawias, jakieś wyrabiajace sie zwrotnice, absurdalne koszty hebli itp.?
Andrzej87
Tue, 05 Jul 2016 - 12:40
Może ktoś polecić rozsądny cenowo i dobry zakład z obrabiarką CNC w Warszawie i okolicach, który wytnie mi wg rysunków blokadę rozrządu?
Misior
Tue, 05 Jul 2016 - 12:56
Po co w nowych peugeotach 308 GTI jest jako opcja nacinana tarcza 380mm z przodu jak z tyłu jest 262mm? Czy tylko dla szpanu? Wygląda to dziwnie ale może dobrze hamuje?
Maxim555
Tue, 05 Jul 2016 - 22:06
Samochód waży 1320kg (w prospekcie reklamowym 1200kg), to niewiele. Tył ma 268mm z tego co wyczytałem. Jeżeli jest to bobrze zestrojone, to musi hamować dobrze. Z mniejszą tarczą z przodu, pewnie hamowało by tak samo dobrze. Też mi się wydaje, że 380mn jest głównie do pochwalenia się.
Panowie, używał ktoś takich testerów UPG? Działa to? Kupiłem taki komplet i testowałem w dwóch autach z silnikiem ZI. W jednym płyn się zazielenił i bulgotał w czasie próby, ale po zgaszeniu silnika z powrotem stał się niebieski. W drugim nie było żadnych zmian. Faktem jest, że w tym pierwszym aucie trzeba co jakiś czas dolać płynu, ale w aukcji jest napisane, że w ZI w przypadku faila UPG płyn powinien zmienić kolor na żółty, a na zielony w ZS, poza tym zastanawia mnie powrót do koloru niebieskiego po zakończeniu próby. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym i podpowie jak to interpretować?
Misior
Fri, 08 Jul 2016 - 08:21
Ja tego używam i działa tak jak mówisz. Przyrządem sprawdzisz zawartość CO2 w płynie chłodniczy. Płyn w przyrządzie jest wielokrotnego użytku (ciekawe że gość na aukcji pisze inaczej bo ja używa po kilka razy) i jeśli przestaniesz dostarczać CO2 to pod wpływem powietrza (tlenu) z otoczenia wróci do swojego koloru.
matteusz
Fri, 08 Jul 2016 - 08:23
Rozumiem. Czyli jak się zazielenił w benzynie to znaczy, że coś CO2 jest w płynie, ale nie na tyle żeby zrobił się żółty?
Misior
Sat, 09 Jul 2016 - 08:44
Wychodzi na to że tak.
matteusz
Sat, 09 Jul 2016 - 15:12
Dzięki
wizard
Sat, 09 Jul 2016 - 17:21
Czym mogę dokręcić obejmy przewodów intercoolera, turbo? tak by nie przesadzić. Nie mam niestety dynamometrycznego. Wyczytałem, że moment dokręcenia to 30Nm. Przyłożyłem zwykły oczkowy i śrubki wydają się tak luźne, że obracają się praktycznie bez użycia siły.
Dajcie znać czy zostaje mi kupno dynamometrycznego czy po prostu dociągać do oporu oczkowym.
Porszak
Sat, 09 Jul 2016 - 19:25
srubki typu M8 dokreca sie mniej niz 20Nm to 30 na obejme chyba za duzo troche. jak masz dobry dostep to przekrec jedna i bedziesz wiedział gdzie granica. jak nie masz dostepu to dokrecaj powiedzmy jakbys dokrecal M5 czy M6, zlap kluczyk tak zeby robic jak najmniejsze ramie sily to raczej nie ukrecisz.
wizard
Sat, 09 Jul 2016 - 22:41
Dokręciłem do lekkiego oporu każdą z obejm, żadnej nie ukręciłem. Dostęp jest ok. Zdziwiło mnie tylko, że po przejechaniu niecałych 20tyś km od nowości niektóre można było palcami dokręcać
tomek 1980
Sat, 09 Jul 2016 - 22:44
Witam, tak się dzieje, zawsze, po pewnym czasie opaski można jeszcze dokręcić.
Pozdrawiam.
Joe89
Mon, 11 Jul 2016 - 21:50
Istnieją jakieś wentylatory ssące o grubosci 45mm max? 10-12''
krtecek
Tue, 12 Jul 2016 - 13:57
Witam, potrzebuję polakierować betonową podłogę w warsztacie żeby zapobiec kurzeniu się. Widziałem, że istnieje wiele farb do betonu w bardzo dużym przedziale cenowym. Czy ktoś mógłby mi polecić jakąś konkretną? Koszt lakieru jest bardzo istotny, szukam najtańszego sensownego sposobu.
flapjck1
Tue, 12 Jul 2016 - 15:39
chlorokauczuk bedzie najtanszy a wcale nie najgorszy
pomalowalem u siebie betondurem - i abstrahujac od tego ze mam zle wylewke zrobiona ( za bardzo sie pyli gdzieniegdzie ) to akurat ta farba jest kiepska
dostalem kiedys od kolegi jakas szwedzka/norweska farbe i tamta trzyma jak szalona w tych samych warunkach jw.
damian146ti
Wed, 13 Jul 2016 - 09:22
Szybkie pytanie. potrzebny zawór, silniczek wolnych obrotów który bez zasilania jest normalnie zamknięty najlepiej dwu przewodowy o możliwie dużej średnicy przewodów powietrznych.
MrUw@
Sat, 16 Jul 2016 - 00:18
OPEL automat....
Błąd p1740 na kts BŁAD "KONTROLA MOMENTU OBROTOWEGO SYGNAŁ ZA NISKI"
co jest winne ? Skrzynia ? Konwerter ?? Jakieś czujniki ??
olej w skrzyni niedawno wymieniany ma cąłkiem fajną barwe itp... stan jest... błąd występuje dopiero po przejachaniu 10-20km... imo jakby po rozgrzaniu skrzyni....
the Hitcher
Sun, 17 Jul 2016 - 11:08
Czy powinno się smarować gwint świec przy wymianie tzn wkręcaniu nowej aby się nie zapiekła w przyszłości na amen? A jeżeli tak to czym? Bo już słyszałem dwie wersje...
zamierzam sobie zmienić świeczki w e36..
klakson89
Sun, 17 Jul 2016 - 22:23
ja osobiscie smaruje tylko gwinty swiec zarowych smarem ceramicznym. Dla silnikow benzynowych nie ma takiej potrzeby moim zdaniem z racji wiekszych rozmiarow i czestszych okresow przegladowych
Lincoln e30ix
Sun, 17 Jul 2016 - 22:47
CYTAT(damian146ti @ Wed, 13 Jul 2016 - 09:22)
Szybkie pytanie. potrzebny zawór, silniczek wolnych obrotów który bez zasilania jest normalnie zamknięty najlepiej dwu przewodowy o możliwie dużej średnicy przewodów powietrznych.
OPEL (np 3.0 V6, 2.0 8V), nominalnie zamknięty, dwa przewody, ale średnic nie pamiętam.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.