madkowal
Wed, 04 Oct 2017 - 22:41
CYTAT(MK @ Sat, 23 Sep 2017 - 21:50)
http://allegro.pl/sprawdz-przebieg-histori...6951819948.htmlSam osobiście nie korzystałem, ale cena za taką usługę wydaje się ok
korzystalem jestem zadowolony
Kuki
Thu, 05 Oct 2017 - 09:12
Panowie, dziwne pytanko, mianowicie ile średnicy ma oryginalna końcówka wydechu do seicento sportinga, bo kupiłem takiego maluszka i chciałbym go doprowadzić do wyglądu fabrycznego.
Rezor
Fri, 06 Oct 2017 - 13:47
Wydech mocowany na flansze (nie wiem czy to poprawna nazwa) jak na obrazku poniżej:
Pordzewiało to to przez te 20+ lat i pytanie gdzie kupić takie flansze/"uszy"? Ewentualnie Czy zamiast tego można połączyć wydech na obejmę?
Porszak
Fri, 06 Oct 2017 - 15:04
a dasz rade te nowe flansze pozakładać? kupić pewnie sie nie da, ale wytna to woda czy laserem bez problemu. za to rury pewnie bedziesz musiał pociąc a wtedy moze lepiej kupic v-bandy
Rezor
Fri, 06 Oct 2017 - 15:26
Też tak myślę ale wolałem zapytać żeby potem jaj nie było
Misior
Fri, 06 Oct 2017 - 20:46
Są takie flansze dostępne bez problemu. Również jako zestawy naprawcze gdzie są dwie flansze do wspawania i wszystkie elementy potrzebne do złączenia.
Fischer robi takie elementy i jest to dostępne w sklepach motoryzacyjnych
http://www.fa1.pl/catalogue/#/ (po lewej stronie z menu wybierz zestawy naprawcze)
Oczywiście bez cięcia i spawania się nie obejdzie.
Rezor
Fri, 06 Oct 2017 - 21:30
Rozwiązanie przyszło samo. Szukałem jakiś zestawów naprawczych na ebay
https://m.ebay.com/itm/1986-1995-Mustang-5-...l-/231075185430Za 4 V bandy wyrzuciłbym prawie 400zł i robocizne spawacza, a wydech i tak będę robił od nowa po swapie, a obecnie potrzebuje tylko szczelnego wydechu jak będę zawias i hamulce testował.
matteusz
Sat, 07 Oct 2017 - 11:37
Szukam sprężyn obniżających do Megane I, znalazłem je m. in. w ofercie Eibacha (tylko Prokit), H&R i Vogtlanda. Sprężyny powinny być dość twarde, miałem kiedyś Prokity w e36 i były trochę za miękkie moim zdaniem, z resztą wiele takich opinii można znaleźć. H&R jest chyba sporo twardszy, dobrze kojarzę? Ewentualnie ofertę jakich firm powinienem jeszcze przejrzeć? Sprężyny będą zakładane do Bilsteina B6, nie interesuje mnie hardkorowe obniżenie, auto ma szybko jeździć a nie stać na parkingu z krzywymi kołami
Mis
Sat, 07 Oct 2017 - 12:38
H&R w większości aut są dosyć twarde, powinny spełnić Twoje oczekiwania.
maaaad
Sat, 07 Oct 2017 - 20:46
Nie wiem, jak teraz, ale kiedyś HR robiło sprężyny o różnej twardości (przynajmniej do niektórych aut), odróżniały się oznaczeniem i kolorem - czerwone były twarde, niebieskie bardziej miękkie.
Wombat
Sun, 08 Oct 2017 - 01:10
każdy sensowny producent podaje wartość siły w Niutach potrzebny do jej ugięcia - i to trzeba porównywać.
Do tego warto dobrać amortyzatory z podobną siłą tłumienia.
pamiętaj że "twardo" to subiektywne odczucie ale zawieszenie ma też coś tłumić w zakresie swojej pracy. Wiec może być twardo ale pewnie skręcać i hamować na tarkach np pod światłami a może być twardo ale bedzie skakał jak piłka na nierównościach.
Porszak
Sun, 08 Oct 2017 - 08:53
poczytaj cos jak konkretne sprezyny sprawdzaja sie w konkretnym modelu auta. ja miałem weiteci, ktore siadły zbyt mocno, podtem podobno h&r, ale tego nie moglem stwierdzic juz, ktore tez siadły a auto lezao na odbojnikach amorków i aktualnie eibach pro kit, na którym zawias pracuje i to jest najwazniejsze. nie patrzysz na nierownosci tylko jedziesz, nic nie wali nie dobija itd. amorek tez bedzie wazny
matteusz
Sun, 08 Oct 2017 - 11:31
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
Wombat, szczerze mówiąc ani na stronie Eibacha, ani H&R'a nie mogę znaleźć sztywności sprężyn i w sumie nie spotkałem się, żeby ktoś je podawał dla sprężyn obniżających. Co innego sprężyny do gwintu, tam każdy podaje sztywność a nawet oferuje różne sprężyny do tych samych amorów.
I druga kwestia: mam przykładowo sprężynę o sztywności 10 kG/mm, jaka to jest podobna siła tłumienia?
Że zawias musi pracować to jest jasne, nie zamierzam robić pingponga, ale gdy auto podpiera się lusterkiem w zakręcie to nie wpływa to korzystnie na prędkość.
porszak, postaram się poszukać jakichś opinii, chociaż te auta już niemal wyginęły i nikt ich nie modyfikuje.
W każdym razie trochę mi wyjaśniliście, dzięki raz jeszcze.
Rezor
Sun, 08 Oct 2017 - 17:13
Tak w temacie gwintu. Mam niestandardowy amortyzator i gotowe gwinty nie zagrają
Myślę kupić taką śrubę
https://www.olx.pl/i2/oferta/sruba-reguacja...tml#:0b09f9ff79Pytanie czy coś takiego ma "półkę" (zwężenie) tak żeby siadło na amortyzator? Szukam właśnie też sprężyn do takiej śruby i pytanie gdzie szukać? Te co są na allegro itp nie mają podanych sztywności
Ps. Sprężyn potrzebuje 10", 3kg/mm
Wombat
Sun, 08 Oct 2017 - 17:39
są w necie charakterystyki sprezyn. np dla HR znalazłem takie:
http://www.hrsprings.com/applications/250in_id_springs ...itd
w każdym razie publikują. te wszystkie sensowniejsze firmy publikuja takie dane
ptq
Mon, 09 Oct 2017 - 15:58
Poszukuje adaptera do bloku silnika do relokacji filtra oleju, który by był jak najcieńszy (max 25mm) i miał wyjścia z boku.
Coś jak na focie, tylko cieńsze jeszcze.
Spookie
Mon, 09 Oct 2017 - 18:18
CYTAT(matteusz @ Sat, 07 Oct 2017 - 11:37)
Szukam sprężyn obniżających do Megane I, znalazłem je m. in. w ofercie Eibacha (tylko Prokit), H&R i Vogtlanda. Sprężyny powinny być dość twarde, miałem kiedyś Prokity w e36 i były trochę za miękkie moim zdaniem, z resztą wiele takich opinii można znaleźć. H&R jest chyba sporo twardszy, dobrze kojarzę? Ewentualnie ofertę jakich firm powinienem jeszcze przejrzeć? Sprężyny będą zakładane do Bilsteina B6, nie interesuje mnie hardkorowe obniżenie, auto ma szybko jeździć a nie stać na parkingu z krzywymi kołami
ja robiłem na zamówienie tutaj:
http://www.xn--nieek-tcb8u.pl/ Odwiedź moją stronęTrzeba im na wzór stare, w moim przypadku Zrobili za 1 dzień, wykonują jakie chcesz, w moim przypadku "troszke twardsze" oraz 2 cm niższe niż te co im przywiozłem, polecam, niskie ceny. Robiłem do takiego samego auta.
lemur
Mon, 09 Oct 2017 - 21:01
CYTAT(Tarantula @ Wed, 04 Oct 2017 - 21:42)
Panowie znajomy szuka osoby ktora dobrze ogarnia starsze Mercedesy. Chodzi dokladnie o Sec'a 5.6 i regulacje ukladu paliwowego i pare innym glupot. Wwa i okolice, ale jak ktos jest naprawde godny polecenia to moze byc i dalej
Szukać na forum mb/8
Chyba że Katowice wchodzę w grę to mam jakiś namiar.
bielawa
Mon, 09 Oct 2017 - 22:32
http://allegro.pl/skrzynia-peugeot-citroen...6988516978.htmlCzy to skrzynia typu MA? Dokładnie to chyba ma50/ma5l. Szukam do c2 vts 5 biegu, a takie z 1.4 hdi mają (niektóre) przełożenie 47x32
Baltosz
Tue, 10 Oct 2017 - 09:43
To jest BE. 32/47 to jest ciężki temat, łatwiej znaleźć 33/43.
usuniety
Thu, 12 Oct 2017 - 08:59
CYTAT(bielawa @ Mon, 09 Oct 2017 - 22:32)
http://allegro.pl/skrzynia-peugeot-citroen...6988516978.htmlCzy to skrzynia typu MA? Dokładnie to chyba ma50/ma5l. Szukam do c2 vts 5 biegu, a takie z 1.4 hdi mają (niektóre) przełożenie 47x32
Odezwij się do Radka z ProWork.
Na pewno pomoże.
prekursor
Fri, 13 Oct 2017 - 11:04
Dostałem 4 cewki z 2.0 tfsi. Czy istnieje sposób bez auta by sprawdzić czy są dobre? Miernikiem coś zrobię?
matteusz
Wed, 18 Oct 2017 - 13:21
Ile mniej więcej można wziąć za głowicę z F4R736 z Clio 2 Sport? Mam cały silnik na sprzedaż i klienta na sam dół, zastanawiam się jaką cenę rzucić.
Rezor
Wed, 18 Oct 2017 - 17:43
Peugeot 406 coupe 2.0 16V. Jak w podpisie. Już któryś raz nie chciał odpalić. Wszystko wygląda mniej więcej tak: wsiadam, wszystkie kontrolki świecą się normalnie. Na klawiaturce immo zielona lampka i kręcę. Zero podejżanych odgłosów, dławienia itp. Zazwyczaj jak puszczę kluczyk i ruszę raz jeszcze to zaskoczy. Czasem tak ma jak postoi, a czasem nawet jak ciepły i chce odpalić parę minut po zgaszeniu. Jak zaraz potem odpali to "na strzała"...
Dziś przeszedł samego siebie bo nie chciał odpalić w ogóle. Aku padł, podładowałem, gaz w podłogę i kręcę. No i tym razem coś dziwnego bo zawachał się na chwilę i wydał z siebie dziwne odgłosy. Coś jakby zagrzechotanie, strzelanie. Ciężko określić bo pierwszy raz słyszałem coś takiego z silnika
porównałbym to do łamanych wafelków
.
Podejrzewam, ze immo wariuje i nie ma iskry ale wozidło bez OBD2 i nie wiem czym(jak?) odczytać dane z silnika.
Porszak
Wed, 18 Oct 2017 - 21:20
Panowie, zwyżka przegubowa na podwoziu przyczepy. zakupiona z firmy, w której była od nowości i poza która nigdy nie wyjezdzała. była jednak przygotowana pod ruch drogowy bo ma swiatła itd. w firmie nie ma homologacji do tej zwyzki. Jak ugryźc temat. producent to stalowa wola w likwidacji podobno.
gdzie mozna szukac homo jeśli nie uda sie u producenta? w jakims centralny WK w stolicy czy gdzie?
flapjck1
Thu, 19 Oct 2017 - 14:53
CYTAT(Porszak @ Wed, 18 Oct 2017 - 21:20)
Panowie, zwyżka przegubowa na podwoziu przyczepy. zakupiona z firmy, w której była od nowości i poza która nigdy nie wyjezdzała. była jednak przygotowana pod ruch drogowy bo ma swiatła itd. w firmie nie ma homologacji do tej zwyzki. Jak ugryźc temat. producent to stalowa wola w likwidacji podobno.
gdzie mozna szukac homo jeśli nie uda sie u producenta? w jakims centralny WK w stolicy czy gdzie?
moze pimot??
Andrzej87
Sat, 21 Oct 2017 - 18:20
Panowie, nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami w Ford Focus mk1 99 r. 1.8 16V
Obroty same rosną podczas zmiany biegów, nie ma hamowania silnikiem, w ekstremalnych przypadkach na 2 biegu auto samo lekko przyspiesza. Przy dojeżdżaniu do świateł po wrzuceniu na luz obroty wzrastają nawet do 3 tys. i utrzymują się. Po zatrzymaniu się spadają do prawidłowych.
Podczas postoju wolne obroty są prawidłowe.
Powyższe objawy w całości ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości. Sam czujnik był wadliwy, bo czasem prędkość ginęła. Został wymieniony na Delphi, ale bez zmian.
Wymieniłem wadliwe i podejrzane przewody podciśnienia, przeczyściłem krokowiec i przepustnicę, bez zmian.
Poradźcie, bo już mi się skończyły pomysły.
wymiot
Sun, 22 Oct 2017 - 10:34
zawor odpowietrzenia skrzyni korobowej jeszcze zobacz
siewcu
Sun, 22 Oct 2017 - 17:24
Foka mk1 raz jeszcze, tym razem 2.0 z mtx75. Przy szybkich zmianach biegu się ślizga sprzęgło, przy deptaniu w podłogę niezależnie od biegu i obrotów nic. Strzał ze sprzęgła na asfalcie posypanym piachem i klei. Any idea? Chyba że problem leży w innym miejscu, bo między 80 a 160 telepie budą...
Pietrek.L
Sun, 22 Oct 2017 - 21:48
Pytanie natury technicznej.
Czy klej Mamut Glue utrzyma laminatową dokładkę na zderzaku?
Czy trzeba coś kombinować z przygotowaniem powierzchni, czy zmatowanie papierem p120 i odtłuszczenie acetonem wystarczy?
Jaką szpachlówkę do zderzaków polecacie Novol, czy APP?
peter000
Mon, 23 Oct 2017 - 19:10
Ja korzystałem ze szpachlówki Novol i po roku cały czas się trzyma, tyle że ja używałem do łatania laminatowego spoilera (od Nissana Sunny GTi-R) a więc trochę sztywniejsze niż zderzak.
Mam pytanie z innej beczki. Mianowicie sprawa licencji wyścigowej/rajdowej. Wiadomo że taka licencja blokuje możliwość startu w KJS na normalnych zasadach, ale czy w momencie kiedy licencja mi wygaśnie (bo z tego co widzę wyrabia się ją na dany rok a potem już tylko przedłuża) to nadal nie mogę być normalnie klasyfikowany w amatorskich imprezach czy wtedy już nie ma tego problemu?
Vendorowicz
Mon, 23 Oct 2017 - 22:22
CYTAT(siewcu @ Sun, 22 Oct 2017 - 17:24)
Foka mk1 raz jeszcze, tym razem 2.0 z mtx75. Przy szybkich zmianach biegu się ślizga sprzęgło, przy deptaniu w podłogę niezależnie od biegu i obrotów nic. Strzał ze sprzęgła na asfalcie posypanym piachem i klei. Any idea? Chyba że problem leży w innym miejscu, bo między 80 a 160 telepie budą...
Miałem kiedyś podobny problem i winowajcą okazał się mechanizm odpowiadający za rozłączanie sprzęgła. Widełki sprzęgła i łożysko wyciskowe chodziły tak bardzo opornie, że przy szybkiej zmianie biegów sprężyna docisku nie nadążała z dociskaniem i był niewielki ale odczuwalny uślizg. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem - problem zniknął.
Andrzej87
Mon, 23 Oct 2017 - 23:47
wymiot, co się dzieje z tym zaworem odpowietrzenia skrzyni?
Puszcza za dużo czy zacina się w pozycji zamkniętej? Jak można go sprawdzić?
Wystarczy czyszczenie czy potrzebna wymiana?
Misior
Tue, 24 Oct 2017 - 12:55
Siema
Czy felgi alu w miejscu gdzie jest stożek dociskany przez śruby mają jakieś specjalne wzmocnienie (nie pytam o takie co mają widoczną wkładkę stalową)?
Chodzi mi o to czy można wziąć przykładowo alufelgę z peugeota która jest przykręcana śrubą z płaską podkładką, zrobić odpowiedni stożek i przykręcić normalną śrubą? Chyba ze ktoś wie od czego byłyby śruby z gwintem M12x1.75 (do volvo) z płaską podkładką?
SONIC
Tue, 24 Oct 2017 - 22:10
no to tak dzis kupiłem e64 cool.gif cool.gif no ale po drodze troche nie wyhamowałem i przebiłem opone na krawęzniku zaswieciła sie kontrolka cisnienia ,dojechałem do wulkanizacji zmienili opone ale kontrolka sie wciąż swieci ... jak to wyłączyc???
SONIC
Tue, 24 Oct 2017 - 22:11
no to tak dzis kupiłem e64 cool.gif cool.gif no ale po drodze troche nie wyhamowałem i przebiłem opone na krawęzniku zaswieciła sie kontrolka cisnienia ,dojechałem do wulkanizacji zmienili opone ale kontrolka sie wciąż swieci ... jak to wyłączyc???
maka178
Tue, 24 Oct 2017 - 22:41
być może w menu iDrive się kasuje, poszukaj dobrze.
siewcu
Tue, 24 Oct 2017 - 22:59
CYTAT(Vendorowicz @ Mon, 23 Oct 2017 - 22:22)
Miałem kiedyś podobny problem i winowajcą okazał się mechanizm odpowiadający za rozłączanie sprzęgła. Widełki sprzęgła i łożysko wyciskowe chodziły tak bardzo opornie, że przy szybkiej zmianie biegów sprężyna docisku nie nadążała z dociskaniem i był niewielki ale odczuwalny uślizg. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem - problem zniknął.
A trzeba do tego ściągać skrzynię?
Vendorowicz
Wed, 25 Oct 2017 - 00:25
Akurat ja miałem problem z innym autem niż foka wiec tylko podpowiadam co sprawdzić. W focusie chyba sprzęgło hydrauliczne więc trochę inna sytuacja. Może przewód gumowy sparciał od środka i w jedną stronę przepuszcza, a w drugą już niechętnie, może wysprzęglik kończy żywot?
Andrzej87
Sat, 28 Oct 2017 - 09:59
Witam
Panowie, nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami w Ford Focus mk1 99 r. 1.8 16V
Obroty same rosną podczas zmiany biegów, brak hamowania silnikiem, w ekstremalnych przypadkach na 2 biegu auto samo lekko przyspiesza. Przy dojeżdżaniu do świateł po wrzuceniu na luz obroty wzrastają nawet do 3 tys. i utrzymują się. Po zatrzymaniu się spadają do prawidłowych.
Podczas postoju wolne obroty są prawidłowe.
Powyższe objawy w całości ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości. Sam czujnik był wadliwy, bo czasem prędkość ginęła. Został wymieniony na Delphi, ale bez zmian.
Wymieniłem wadliwe i podejrzane przewody podciśnienia, przeczyściłem krokowiec i przepustnicę, podmieniłem cz. położenia przepustnicy - bez zmian.
Podłączyłem komputer i odczytałem parametry na żywo podczas występowania objawów:
1. Podczas podwyższania się obrotów regulator biegu jałowego zwiększa swoje otwarcie.
2. Po zmniejszeniu prędkości poniżej 6 km/h otwarcie spada do około 30% i obroty spadają do prawidłowej wartości.
3. Wygląda jakby sterownik podwyższał sam obroty z nieznanych mi przyczyn.
4. Podczas objawów cz. położenia przepustnicy wskazuje zamknięta przepustnicę i tak rzeczywiście jest.
5. Co ciekawe podczas jazdy silniczek krokowy pracuje otwierając się nawet do 70%. Nie wiem czy jest to normalne.
Poradźcie, bo już mi się skończyły pomysły.
Zamieszczam logi z programu FORScan. Jeżeli będzie potrzeba większej ilości parametrów proszę dać znać.
Link do ściągnięcia logów:
http://uploadfile.pl/pokaz/1252470---kmok.html
SONIC
Sun, 29 Oct 2017 - 00:27
Pytanie : była kiedys taka dyskusja odnośnie czyszczenia silnika wewnątrz: podpinali jakies ustrojstwo płukali silnik jakimis substancjami i zalewali nowy olej miało to na celu wypłukanie całego syfu z wewnatrz silnika i miało byc lepsze od zwykłej płukanki a w dodatku jeszcze uszczelniało silnik ... ktos cos wie ???
Andrzej87
Wed, 01 Nov 2017 - 08:32
Witam
Znacie ubezpieczyciela, u którego można ubezpieczyć samochód (samo OC) niezarejestrowany w Polsce? Auto będzie zarejestrowane, ale w późniejszym czasie.
dany_47
Wed, 01 Nov 2017 - 11:33
Panowie poszukuje tarcz pod MK4 R32.
334mm/32mm 5x100
Cos dobrego, fajnie jeśli 2 częściowe z alu dzwonem bo będzie lżejsza.
312 na tyl to jest w czym wybierać.
Jakiś sprawdzony producent i dostawca na te 334?
Tarcze do zestawu pod 6 tłoków z przodu i 4 tłoki z tyłu.
Dzieki z góry.
Pozdr.
matrix_991
Thu, 02 Nov 2017 - 17:40
E38 750i ma 334x32, albo Golf R32
matteusz
Thu, 02 Nov 2017 - 17:49
dany_47 szuka tarcz do mk4 R32, więc jestem więcej niż pewien, że nie miał pojęcia, że właśnie w R32 takie tarcze występują
jagus
Sat, 04 Nov 2017 - 10:49
Sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) w skrzyni AM6 Aisin. Da się regenerować? Skrzynia działa całkowicie poprawnie, tylko nie wysprzęgla przy zatrzymaniu. Trzeba wrzucić N przed zatrzymaniem. Następnie D i od razu rusza bez żadnych szarpnięć ani stuknięć. Na R te same objawy.
marcin137
Sat, 04 Nov 2017 - 16:42
gdzie i pod jaką nazwą można dostać czujniki temperatury które zrobią zwarcie przy np iluś stopniach ? potrzebuje jeden na około 30 i jakiś koło 80 najlepiej wkręcane
marcin137
Sat, 04 Nov 2017 - 16:56
dobra znalazłem
wyłącznik termiczny taki będzie lepszy
http://allegro.pl/wylacznik-termiczny-35-c...6880013415.htmlna 12v tez będzie okej ?
jagus
Sat, 04 Nov 2017 - 18:14
Ten jest NC, więc przy 35* rozłączy obwód.
flatron66
Sun, 05 Nov 2017 - 20:07
Tak czysto teoretycznie. W moim aucie mam taki głupi wynalazek jak tarczopiasty. Może to lepiej niż bębny i ma fajną pojemność cieplną, ale nikt już tego nie produkuje. Da się w sensownych pieniądzach dorobić customowe piasty?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.