Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
madkowal
CYTAT(MK @ Sat, 23 Sep 2017 - 21:50) *
http://allegro.pl/sprawdz-przebieg-histori...6951819948.html

Sam osobiście nie korzystałem, ale cena za taką usługę wydaje się ok wink.gif


korzystalem jestem zadowolony
Kuki
Panowie, dziwne pytanko, mianowicie ile średnicy ma oryginalna końcówka wydechu do seicento sportinga, bo kupiłem takiego maluszka i chciałbym go doprowadzić do wyglądu fabrycznego.
Rezor
Wydech mocowany na flansze (nie wiem czy to poprawna nazwa) jak na obrazku poniżej:

Pordzewiało to to przez te 20+ lat i pytanie gdzie kupić takie flansze/"uszy"? Ewentualnie Czy zamiast tego można połączyć wydech na obejmę?
Porszak
a dasz rade te nowe flansze pozakładać? kupić pewnie sie nie da, ale wytna to woda czy laserem bez problemu. za to rury pewnie bedziesz musiał pociąc a wtedy moze lepiej kupic v-bandy
Rezor
Też tak myślę ale wolałem zapytać żeby potem jaj nie było smile.gif
Misior
Są takie flansze dostępne bez problemu. Również jako zestawy naprawcze gdzie są dwie flansze do wspawania i wszystkie elementy potrzebne do złączenia.
Fischer robi takie elementy i jest to dostępne w sklepach motoryzacyjnych
http://www.fa1.pl/catalogue/#/ (po lewej stronie z menu wybierz zestawy naprawcze)
Oczywiście bez cięcia i spawania się nie obejdzie.
Rezor
Rozwiązanie przyszło samo. Szukałem jakiś zestawów naprawczych na ebay
https://m.ebay.com/itm/1986-1995-Mustang-5-...l-/231075185430
Za 4 V bandy wyrzuciłbym prawie 400zł i robocizne spawacza, a wydech i tak będę robił od nowa po swapie, a obecnie potrzebuje tylko szczelnego wydechu jak będę zawias i hamulce testował.
matteusz
Szukam sprężyn obniżających do Megane I, znalazłem je m. in. w ofercie Eibacha (tylko Prokit), H&R i Vogtlanda. Sprężyny powinny być dość twarde, miałem kiedyś Prokity w e36 i były trochę za miękkie moim zdaniem, z resztą wiele takich opinii można znaleźć. H&R jest chyba sporo twardszy, dobrze kojarzę? Ewentualnie ofertę jakich firm powinienem jeszcze przejrzeć? Sprężyny będą zakładane do Bilsteina B6, nie interesuje mnie hardkorowe obniżenie, auto ma szybko jeździć a nie stać na parkingu z krzywymi kołami wink.gif
Mis
H&R w większości aut są dosyć twarde, powinny spełnić Twoje oczekiwania.
maaaad
Nie wiem, jak teraz, ale kiedyś HR robiło sprężyny o różnej twardości (przynajmniej do niektórych aut), odróżniały się oznaczeniem i kolorem - czerwone były twarde, niebieskie bardziej miękkie.
Wombat
każdy sensowny producent podaje wartość siły w Niutach potrzebny do jej ugięcia - i to trzeba porównywać.
Do tego warto dobrać amortyzatory z podobną siłą tłumienia.
pamiętaj że "twardo" to subiektywne odczucie ale zawieszenie ma też coś tłumić w zakresie swojej pracy. Wiec może być twardo ale pewnie skręcać i hamować na tarkach np pod światłami a może być twardo ale bedzie skakał jak piłka na nierównościach.
Porszak
poczytaj cos jak konkretne sprezyny sprawdzaja sie w konkretnym modelu auta. ja miałem weiteci, ktore siadły zbyt mocno, podtem podobno h&r, ale tego nie moglem stwierdzic juz, ktore tez siadły a auto lezao na odbojnikach amorków i aktualnie eibach pro kit, na którym zawias pracuje i to jest najwazniejsze. nie patrzysz na nierownosci tylko jedziesz, nic nie wali nie dobija itd. amorek tez bedzie wazny
matteusz
Dzięki wszystkim za odpowiedzi smile.gif
Wombat, szczerze mówiąc ani na stronie Eibacha, ani H&R'a nie mogę znaleźć sztywności sprężyn i w sumie nie spotkałem się, żeby ktoś je podawał dla sprężyn obniżających. Co innego sprężyny do gwintu, tam każdy podaje sztywność a nawet oferuje różne sprężyny do tych samych amorów.
I druga kwestia: mam przykładowo sprężynę o sztywności 10 kG/mm, jaka to jest podobna siła tłumienia? smile.gif
Że zawias musi pracować to jest jasne, nie zamierzam robić pingponga, ale gdy auto podpiera się lusterkiem w zakręcie to nie wpływa to korzystnie na prędkość.
porszak, postaram się poszukać jakichś opinii, chociaż te auta już niemal wyginęły i nikt ich nie modyfikuje.
W każdym razie trochę mi wyjaśniliście, dzięki raz jeszcze.
Rezor
Tak w temacie gwintu. Mam niestandardowy amortyzator i gotowe gwinty nie zagrają
Myślę kupić taką śrubę
https://www.olx.pl/i2/oferta/sruba-reguacja...tml#:0b09f9ff79
Pytanie czy coś takiego ma "półkę" (zwężenie) tak żeby siadło na amortyzator? Szukam właśnie też sprężyn do takiej śruby i pytanie gdzie szukać? Te co są na allegro itp nie mają podanych sztywności
Ps. Sprężyn potrzebuje 10", 3kg/mm
Wombat
są w necie charakterystyki sprezyn. np dla HR znalazłem takie: http://www.hrsprings.com/applications/250in_id_springs ...itd
w każdym razie publikują. te wszystkie sensowniejsze firmy publikuja takie dane
ptq
Poszukuje adaptera do bloku silnika do relokacji filtra oleju, który by był jak najcieńszy (max 25mm) i miał wyjścia z boku.
Coś jak na focie, tylko cieńsze jeszcze.
Spookie
CYTAT(matteusz @ Sat, 07 Oct 2017 - 11:37) *
Szukam sprężyn obniżających do Megane I, znalazłem je m. in. w ofercie Eibacha (tylko Prokit), H&R i Vogtlanda. Sprężyny powinny być dość twarde, miałem kiedyś Prokity w e36 i były trochę za miękkie moim zdaniem, z resztą wiele takich opinii można znaleźć. H&R jest chyba sporo twardszy, dobrze kojarzę? Ewentualnie ofertę jakich firm powinienem jeszcze przejrzeć? Sprężyny będą zakładane do Bilsteina B6, nie interesuje mnie hardkorowe obniżenie, auto ma szybko jeździć a nie stać na parkingu z krzywymi kołami wink.gif


ja robiłem na zamówienie tutaj:

http://www.xn--nieek-tcb8u.pl/

Odwiedź moją stronę

Trzeba im na wzór stare, w moim przypadku Zrobili za 1 dzień, wykonują jakie chcesz, w moim przypadku "troszke twardsze" oraz 2 cm niższe niż te co im przywiozłem, polecam, niskie ceny. Robiłem do takiego samego auta.
lemur
CYTAT(Tarantula @ Wed, 04 Oct 2017 - 21:42) *
Panowie znajomy szuka osoby ktora dobrze ogarnia starsze Mercedesy. Chodzi dokladnie o Sec'a 5.6 i regulacje ukladu paliwowego i pare innym glupot. Wwa i okolice, ale jak ktos jest naprawde godny polecenia to moze byc i dalej


Szukać na forum mb/8
Chyba że Katowice wchodzę w grę to mam jakiś namiar.
bielawa
http://allegro.pl/skrzynia-peugeot-citroen...6988516978.html
Czy to skrzynia typu MA? Dokładnie to chyba ma50/ma5l. Szukam do c2 vts 5 biegu, a takie z 1.4 hdi mają (niektóre) przełożenie 47x32
Baltosz
To jest BE. 32/47 to jest ciężki temat, łatwiej znaleźć 33/43.
usuniety
CYTAT(bielawa @ Mon, 09 Oct 2017 - 22:32) *
http://allegro.pl/skrzynia-peugeot-citroen...6988516978.html
Czy to skrzynia typu MA? Dokładnie to chyba ma50/ma5l. Szukam do c2 vts 5 biegu, a takie z 1.4 hdi mają (niektóre) przełożenie 47x32

Odezwij się do Radka z ProWork.
Na pewno pomoże.
prekursor
Dostałem 4 cewki z 2.0 tfsi. Czy istnieje sposób bez auta by sprawdzić czy są dobre? Miernikiem coś zrobię?
matteusz
Ile mniej więcej można wziąć za głowicę z F4R736 z Clio 2 Sport? Mam cały silnik na sprzedaż i klienta na sam dół, zastanawiam się jaką cenę rzucić.
Rezor
Peugeot 406 coupe 2.0 16V. Jak w podpisie. Już któryś raz nie chciał odpalić. Wszystko wygląda mniej więcej tak: wsiadam, wszystkie kontrolki świecą się normalnie. Na klawiaturce immo zielona lampka i kręcę. Zero podejżanych odgłosów, dławienia itp. Zazwyczaj jak puszczę kluczyk i ruszę raz jeszcze to zaskoczy. Czasem tak ma jak postoi, a czasem nawet jak ciepły i chce odpalić parę minut po zgaszeniu. Jak zaraz potem odpali to "na strzała"...
Dziś przeszedł samego siebie bo nie chciał odpalić w ogóle. Aku padł, podładowałem, gaz w podłogę i kręcę. No i tym razem coś dziwnego bo zawachał się na chwilę i wydał z siebie dziwne odgłosy. Coś jakby zagrzechotanie, strzelanie. Ciężko określić bo pierwszy raz słyszałem coś takiego z silnika biggrin.gif porównałbym to do łamanych wafelków biggrin.gif.
Podejrzewam, ze immo wariuje i nie ma iskry ale wozidło bez OBD2 i nie wiem czym(jak?) odczytać dane z silnika.
Porszak
Panowie, zwyżka przegubowa na podwoziu przyczepy. zakupiona z firmy, w której była od nowości i poza która nigdy nie wyjezdzała. była jednak przygotowana pod ruch drogowy bo ma swiatła itd. w firmie nie ma homologacji do tej zwyzki. Jak ugryźc temat. producent to stalowa wola w likwidacji podobno.

gdzie mozna szukac homo jeśli nie uda sie u producenta? w jakims centralny WK w stolicy czy gdzie?
flapjck1
CYTAT(Porszak @ Wed, 18 Oct 2017 - 21:20) *
Panowie, zwyżka przegubowa na podwoziu przyczepy. zakupiona z firmy, w której była od nowości i poza która nigdy nie wyjezdzała. była jednak przygotowana pod ruch drogowy bo ma swiatła itd. w firmie nie ma homologacji do tej zwyzki. Jak ugryźc temat. producent to stalowa wola w likwidacji podobno.

gdzie mozna szukac homo jeśli nie uda sie u producenta? w jakims centralny WK w stolicy czy gdzie?


moze pimot??
Andrzej87
Panowie, nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami w Ford Focus mk1 99 r. 1.8 16V

Obroty same rosną podczas zmiany biegów, nie ma hamowania silnikiem, w ekstremalnych przypadkach na 2 biegu auto samo lekko przyspiesza. Przy dojeżdżaniu do świateł po wrzuceniu na luz obroty wzrastają nawet do 3 tys. i utrzymują się. Po zatrzymaniu się spadają do prawidłowych.
Podczas postoju wolne obroty są prawidłowe.
Powyższe objawy w całości ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości. Sam czujnik był wadliwy, bo czasem prędkość ginęła. Został wymieniony na Delphi, ale bez zmian.

Wymieniłem wadliwe i podejrzane przewody podciśnienia, przeczyściłem krokowiec i przepustnicę, bez zmian.

Poradźcie, bo już mi się skończyły pomysły.
wymiot
zawor odpowietrzenia skrzyni korobowej jeszcze zobacz
siewcu
Foka mk1 raz jeszcze, tym razem 2.0 z mtx75. Przy szybkich zmianach biegu się ślizga sprzęgło, przy deptaniu w podłogę niezależnie od biegu i obrotów nic. Strzał ze sprzęgła na asfalcie posypanym piachem i klei. Any idea? Chyba że problem leży w innym miejscu, bo między 80 a 160 telepie budą...
Pietrek.L
Pytanie natury technicznej.
Czy klej Mamut Glue utrzyma laminatową dokładkę na zderzaku?
Czy trzeba coś kombinować z przygotowaniem powierzchni, czy zmatowanie papierem p120 i odtłuszczenie acetonem wystarczy?
Jaką szpachlówkę do zderzaków polecacie Novol, czy APP?
peter000
Ja korzystałem ze szpachlówki Novol i po roku cały czas się trzyma, tyle że ja używałem do łatania laminatowego spoilera (od Nissana Sunny GTi-R) a więc trochę sztywniejsze niż zderzak.

Mam pytanie z innej beczki. Mianowicie sprawa licencji wyścigowej/rajdowej. Wiadomo że taka licencja blokuje możliwość startu w KJS na normalnych zasadach, ale czy w momencie kiedy licencja mi wygaśnie (bo z tego co widzę wyrabia się ją na dany rok a potem już tylko przedłuża) to nadal nie mogę być normalnie klasyfikowany w amatorskich imprezach czy wtedy już nie ma tego problemu?
Vendorowicz
CYTAT(siewcu @ Sun, 22 Oct 2017 - 17:24) *
Foka mk1 raz jeszcze, tym razem 2.0 z mtx75. Przy szybkich zmianach biegu się ślizga sprzęgło, przy deptaniu w podłogę niezależnie od biegu i obrotów nic. Strzał ze sprzęgła na asfalcie posypanym piachem i klei. Any idea? Chyba że problem leży w innym miejscu, bo między 80 a 160 telepie budą...

Miałem kiedyś podobny problem i winowajcą okazał się mechanizm odpowiadający za rozłączanie sprzęgła. Widełki sprzęgła i łożysko wyciskowe chodziły tak bardzo opornie, że przy szybkiej zmianie biegów sprężyna docisku nie nadążała z dociskaniem i był niewielki ale odczuwalny uślizg. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem - problem zniknął.
Andrzej87
wymiot, co się dzieje z tym zaworem odpowietrzenia skrzyni?
Puszcza za dużo czy zacina się w pozycji zamkniętej? Jak można go sprawdzić?
Wystarczy czyszczenie czy potrzebna wymiana?
Misior
Siema
Czy felgi alu w miejscu gdzie jest stożek dociskany przez śruby mają jakieś specjalne wzmocnienie (nie pytam o takie co mają widoczną wkładkę stalową)?
Chodzi mi o to czy można wziąć przykładowo alufelgę z peugeota która jest przykręcana śrubą z płaską podkładką, zrobić odpowiedni stożek i przykręcić normalną śrubą? Chyba ze ktoś wie od czego byłyby śruby z gwintem M12x1.75 (do volvo) z płaską podkładką?
SONIC
no to tak dzis kupiłem e64 cool.gif cool.gif no ale po drodze troche nie wyhamowałem i przebiłem opone na krawęzniku zaswieciła sie kontrolka cisnienia ,dojechałem do wulkanizacji zmienili opone ale kontrolka sie wciąż swieci ... jak to wyłączyc???
SONIC
no to tak dzis kupiłem e64 cool.gif cool.gif no ale po drodze troche nie wyhamowałem i przebiłem opone na krawęzniku zaswieciła sie kontrolka cisnienia ,dojechałem do wulkanizacji zmienili opone ale kontrolka sie wciąż swieci ... jak to wyłączyc???
maka178
być może w menu iDrive się kasuje, poszukaj dobrze.
siewcu
CYTAT(Vendorowicz @ Mon, 23 Oct 2017 - 22:22) *
Miałem kiedyś podobny problem i winowajcą okazał się mechanizm odpowiadający za rozłączanie sprzęgła. Widełki sprzęgła i łożysko wyciskowe chodziły tak bardzo opornie, że przy szybkiej zmianie biegów sprężyna docisku nie nadążała z dociskaniem i był niewielki ale odczuwalny uślizg. Rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem - problem zniknął.

A trzeba do tego ściągać skrzynię?
Vendorowicz
Akurat ja miałem problem z innym autem niż foka wiec tylko podpowiadam co sprawdzić. W focusie chyba sprzęgło hydrauliczne więc trochę inna sytuacja. Może przewód gumowy sparciał od środka i w jedną stronę przepuszcza, a w drugą już niechętnie, może wysprzęglik kończy żywot?
Andrzej87
Witam

Panowie, nie mogę poradzić sobie z wolnymi obrotami w Ford Focus mk1 99 r. 1.8 16V

Obroty same rosną podczas zmiany biegów, brak hamowania silnikiem, w ekstremalnych przypadkach na 2 biegu auto samo lekko przyspiesza. Przy dojeżdżaniu do świateł po wrzuceniu na luz obroty wzrastają nawet do 3 tys. i utrzymują się. Po zatrzymaniu się spadają do prawidłowych.
Podczas postoju wolne obroty są prawidłowe.
Powyższe objawy w całości ustępują po odpięciu wtyczki od czujnika prędkości. Sam czujnik był wadliwy, bo czasem prędkość ginęła. Został wymieniony na Delphi, ale bez zmian.

Wymieniłem wadliwe i podejrzane przewody podciśnienia, przeczyściłem krokowiec i przepustnicę, podmieniłem cz. położenia przepustnicy - bez zmian.

Podłączyłem komputer i odczytałem parametry na żywo podczas występowania objawów:
1. Podczas podwyższania się obrotów regulator biegu jałowego zwiększa swoje otwarcie.
2. Po zmniejszeniu prędkości poniżej 6 km/h otwarcie spada do około 30% i obroty spadają do prawidłowej wartości.
3. Wygląda jakby sterownik podwyższał sam obroty z nieznanych mi przyczyn.
4. Podczas objawów cz. położenia przepustnicy wskazuje zamknięta przepustnicę i tak rzeczywiście jest.
5. Co ciekawe podczas jazdy silniczek krokowy pracuje otwierając się nawet do 70%. Nie wiem czy jest to normalne.

Poradźcie, bo już mi się skończyły pomysły.

Zamieszczam logi z programu FORScan. Jeżeli będzie potrzeba większej ilości parametrów proszę dać znać.

Link do ściągnięcia logów: http://uploadfile.pl/pokaz/1252470---kmok.html
SONIC
Pytanie : była kiedys taka dyskusja odnośnie czyszczenia silnika wewnątrz: podpinali jakies ustrojstwo płukali silnik jakimis substancjami i zalewali nowy olej miało to na celu wypłukanie całego syfu z wewnatrz silnika i miało byc lepsze od zwykłej płukanki a w dodatku jeszcze uszczelniało silnik ... ktos cos wie ???
Andrzej87
Witam

Znacie ubezpieczyciela, u którego można ubezpieczyć samochód (samo OC) niezarejestrowany w Polsce? Auto będzie zarejestrowane, ale w późniejszym czasie.
dany_47
Panowie poszukuje tarcz pod MK4 R32.
334mm/32mm 5x100
Cos dobrego, fajnie jeśli 2 częściowe z alu dzwonem bo będzie lżejsza.
312 na tyl to jest w czym wybierać.
Jakiś sprawdzony producent i dostawca na te 334?
Tarcze do zestawu pod 6 tłoków z przodu i 4 tłoki z tyłu.
Dzieki z góry.
Pozdr.
matrix_991
E38 750i ma 334x32, albo Golf R32 smile.gif
matteusz
dany_47 szuka tarcz do mk4 R32, więc jestem więcej niż pewien, że nie miał pojęcia, że właśnie w R32 takie tarcze występują rolleyes.gif
jagus
Sprzęgło hydrokinetyczne (konwerter) w skrzyni AM6 Aisin. Da się regenerować? Skrzynia działa całkowicie poprawnie, tylko nie wysprzęgla przy zatrzymaniu. Trzeba wrzucić N przed zatrzymaniem. Następnie D i od razu rusza bez żadnych szarpnięć ani stuknięć. Na R te same objawy.
marcin137
gdzie i pod jaką nazwą można dostać czujniki temperatury które zrobią zwarcie przy np iluś stopniach ? potrzebuje jeden na około 30 i jakiś koło 80 najlepiej wkręcane smile.gif
marcin137
dobra znalazłem smile.gif wyłącznik termiczny taki będzie lepszy smile.gif
http://allegro.pl/wylacznik-termiczny-35-c...6880013415.html
na 12v tez będzie okej ?
jagus
Ten jest NC, więc przy 35* rozłączy obwód.
flatron66
Tak czysto teoretycznie. W moim aucie mam taki głupi wynalazek jak tarczopiasty. Może to lepiej niż bębny i ma fajną pojemność cieplną, ale nikt już tego nie produkuje. Da się w sensownych pieniądzach dorobić customowe piasty?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.