Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
kamil.k
CYTAT(Misior @ Mon, 20 Jan 2014 - 13:36) *
Witam
Zapytam jeszcze raz bo może ktoś coś jeszcze podpowie. OD momentu poprzedniego pytania gość zrobił może z 1tys km i pasek znowy piszczy.
Jakieś pomysly?



jak dla mnie alternator stawia zbyt duże obciążenie
plastek
potrzebuje poskrecać same drobne rzeczy w silniku dynanometrem , miska , pokrywa zaworów itp

http://allegro.pl/king-tony-klucz-dynamome...3865250970.html

Zależy mi na kluczu ktory by mial 5NM minium , bo widzialem coś chińskiego 10-200NM ale jego zakres pracy wydaje się zbyt uniwersalny. Ten kingtony powinnien dać radę?
BeNeK23
Jakie to ma zadanie ?



siewcu
Podniesienie auta?
Misior
CYTAT(kamil.k @ Mon, 20 Jan 2014 - 23:11) *
jak dla mnie alternator stawia zbyt duże obciążenie

Odpaliłem dzisiaj silnik jak był całkowicie zimny. Od początku zaczął piszczeć ale tak jakby łożyska kręciły się bez smaru. Okazało się po chwili, że koło pasowe od pompy wody jest gorące a inne zimne. Pasek ma wyszlifowane rowki do szpica i podejrzewam że koło od pompy wody będzie tak niszczyć pasek. Pompa wody po zdjęciu paska kręci się ręką lekko tak samo jak alternator ale właśnie na pompie występuje poślizg tylko czy nie dlatego że ma najmniejszy kąt opasania?
Przetocze koło bo ma najbardziej ostre rowki ze wszystkich i zobacze co będzie.
PioterW
A pompa trzyma oś?
Misior
Tak.
Zauwazyłem jeszcze że koło na wale napędzające właśnie pompe i alternator ma wżery od korozji, wyszlifowane ale mimo to nie gładkie tylko porowate. I to może być powodem zżerania paska. Poprawię to również i zobaczę co będzie.
SONIC
Panowie- takie głupie pytanie ale nie moge nigdzie znalesc Jeep grand cherokee SRT8 no i teraz głupie pytanie maja one hak? biggrin.gif pytam bo tam na samym srodku jest podwójny wydech wiec tak jak by nie ma miejsca no ale moze jakos magicznie sie wysówa czy cos??
malus765
Bmw e46 330cd polift nie działają lusterka i uchylanie szyb przy otwarciu drzwi. Lusterka el składane z pamięcią. Od czego zacząć ? Każda wskazówka mile widziana smile.gif z góry dzięki smile.gif
iktorn92
@Misor U mnie w 626 ida dwa paski klinowe, jedno albo dwa kolka sa bardziej wytarte i slychac wewnetrzny pasek, zdjalem go i jest okej, ale w Z5 chyba jest wieloklin i napinacz, u mnie napiecie jest alternatorem kontrukcja mlotka..
maka178
@malus765 sam sobie odpowiedziałeś właściwie, skoro przy otwarciu drzwi nie działa w nich elektronika więc chyba pierwsze co to przepatrzenie wiązki drzwi-słupek, możliwe, że ze starości kabelki się ukiwały i trzeba wymienić/polutować.
usuniety
Jakie są sankcje prawne w razie kontroli, za poruszanie się samochodem, który nie jest zarejestrowany, ani w PL ani poza jej granicami?
Salieri
Art. 94 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.

Art. 24 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej.

+ prawdopodobnie koszty lawety i postoju auta na parkingu depozytowym biggrin.gif
SONIC
edit : zle przeczytałem wczesniejszy post.
flapjck1
CYTAT(Salieri @ Tue, 21 Jan 2014 - 23:22) *
Art. 94 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Kto na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu prowadzi pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny.
§ 2. Tej samej karze podlega, kto prowadzi na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu pojazd pomimo braku dopuszczenia pojazdu do ruchu.

Art. 24 kodeksu wykroczeń:

§ 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5000 złotych, chyba że ustawa stanowi inaczej.

+ prawdopodobnie koszty lawety i postoju auta na parkingu depozytowym biggrin.gif



+ sankcje z tytulu braku ubezpieczen OC, czyli grzywna do funduszu gwarancyjnego ubezpieczonych
Salieri
jesli auto jest niezarejestrowane to OC mozna wykupic, wiec to niekoniecznie wink.gif
flapjck1
CYTAT(Salieri @ Wed, 22 Jan 2014 - 00:38) *
jesli auto jest niezarejestrowane to OC mozna wykupic, wiec to niekoniecznie wink.gif



masz racje, ale nie sadze zeby to byl ten przypadek wink.gif
usuniety
Przypadek jest taki, że chcę przetransportować sprowadzone z UE auto z warsztatu do domu do garażu dwie ulice dalej.
Auto jest wyrejestrowane w kraju pochodzenia i niezarejestrowane jeszcze w PL.

A jak wygląda wysokość grzywny, w razie kontroli, kiedy holowałbym ten pojazd?
PioterW
Grzywna to pół biedy w tym przypadku. Jak Cię załapią w niezarejestrowanym samochodzie, to mogą go odholować na płatny parking i będziesz musiał się po niego zgłosić z lawetą, a to razem są z reguły trochę większe koszty, niż sam mandat.
A swoją drogą (wiem, że to niepoprawne politycznie, ale trudno) tak straszliwie u Was czeszą/suszą? Skoro to tylko dwie ulice, to może warto poprosić jakiegoś kolegę, żeby Ci przetarł szlak i przeturlać grata do warsztatu.
usuniety
CYTAT(PioterW @ Wed, 22 Jan 2014 - 12:44) *
A swoją drogą (wiem, że to niepoprawne politycznie, ale trudno) tak straszliwie u Was czeszą/suszą? Skoro to tylko dwie ulice, to może warto poprosić jakiegoś kolegę, żeby Ci przetarł szlak i przeturlać grata do warsztatu.


Tak też zrobię... chciałem tylko dysponować odpowiednią wiedzą w razie wpadki.
specu
Ostatnio jak kupiliśmy z kumplem auto i jechał nie zarejestrowanym dostał 100zł mandatu i zakaz dalszej jazdy. Jak pojechali dokończyliśmy podróż.
PioterW
Zależy na kogo trafisz. Mojemu koledze zabrali auto na parking i zostawili go niemalże w szczerym polu gdzieś w Polsce.
Andrzej87
Możecie mi podać kontakt do dobrego, sprawdzonego tokarza w Warszawie lub okolicach?
lagadula
Głupie pytanie: Dlaczego po skasowaniu adaptacji ECU, tak jakbym kasował błędy których nie ma Golf 1.8t jeździ odczuwalnie lepie ? I zdarzyło mi się to parokrotnie. Zresztą w S4 też.
Maxim555
CYTAT(lagadula @ Wed, 22 Jan 2014 - 18:43) *
Głupie pytanie: Dlaczego po skasowaniu adaptacji ECU, tak jakbym kasował błędy których nie ma Golf 1.8t jeździ odczuwalnie lepie ? I zdarzyło mi się to parokrotnie. Zresztą w S4 też.

Lepiej, to znaczy bardziej ekonomicznie i z bardziej czystymi spalinami?
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Wed, 22 Jan 2014 - 16:04) *
Możecie mi podać kontakt do dobrego, sprawdzonego tokarza w Warszawie lub okolicach?


brwinow pasuje?
Jaqo
Ja mam w Łomiankach
Andrzej87
Obie lokalizacje są obok Warszawy także pasują. Poproszę o namiary. Telefon wystarczy. Może być na PW.
Misior
Ma ktoś jakiś pomysł co może domagać fordowi mondeo 1,8 16V 115KM z 96r w automacie, że go telepie na wolnych tak jakby gubił zapłon i nie robił na wszystkie? Do tego ma bardzo niskie obroty bo okolo 500. Odcinkę na postoju ma przy 4tys. Dodając gazu żeby trzymał 1000obr czy trochę więcej to itak szarpie i przebiera. Auto jeździ normalnie tylko problem jest przy ruszaniu bo szarpie.
Sprawdziłem większość rzeczy co piszą na forach forda.
Wymienione rzeczy: krokowy, świece i kable, czujniki temperatury płynu, podmieniona nowa sonda lambda i przepływka, wymyta przepustnica, sprawdzone podciśnienia łącznie z servem i odpowietrzeniem z dołu. ISkra jest na wszystkich cylindrach.
Już nie mam pomysłu co sprawdzić.
Z góry dzięki za odpowiedź.

p.s. w maździe biło jedno koło pasowe i były wżery po korozji. Przetoczyłem, wyczyściłem, poskładałem i pojechał. Zobaczymy czy wróci smile.gif
Porszak
jak stoi to zle chodzi a jak jezdzi to dobrze chodzi, ma normalne wolne i normalna dcinke?
Misior
Jak stoi na wolnych to ma niskie (ok 500) i szarpie nim. Jak chcesz ruszyć to tak do 1500obr szarpie ale potem już jedzie normalnie. Chyba że się bardzo zwolni. Na postoju odcinka przy 4tys a podczas jazdy wkręca się ponad 4000 normalnie.
Porszak
moze cos na drodze abs komp silnika, albo jesli to zupełnie nie ten kierunek, to moze jakies podcisnienia nieszczelne, przy obciazeniu sytuacja poprawia sie na tyle ze jest w miare dobrze.
plastek
mam okazje kupić rarytasowe wałki pochodzące z japońskiej wersji swifta.

Std GTi / 951C / 952C:
I - 8 BTDC 36 ABDC duration 224 lift 7.5mm,
E - 42 BBDC 10 ATDC duration 232 lift 7.5mm, overlap 18

Cultus / 1074C / 1075C:
I - 8 BTDC 36 ABDC duration 224 lift 8.0mm,
E - 42 BBDC 10 ATDC duration 232 lift 8.0mm, overlap 18



Wychodzi na to że te od Cultusa maja większy lift o 0.5mm. Czy to dużo? Opłaca sie sprowadzać to aż z malezji za ok 600zl? Miałoby pracować z standardowym ECU , jestem ciekaw przyrostów , czy w ogóle jakieś odczuję
Porszak
Czy wymieniajac turo w 1.9tdi w wersji 105KM moge wlozyc od 150KM bez ruszania softu, czy to nie bedzie jezdziło?
specu
CYTAT(plastek @ Fri, 24 Jan 2014 - 00:59) *
mam okazje kupić rarytasowe wałki pochodzące z japońskiej wersji swifta.

Std GTi / 951C / 952C:
I - 8 BTDC 36 ABDC duration 224 lift 7.5mm,
E - 42 BBDC 10 ATDC duration 232 lift 7.5mm, overlap 18

Cultus / 1074C / 1075C:
I - 8 BTDC 36 ABDC duration 224 lift 8.0mm,
E - 42 BBDC 10 ATDC duration 232 lift 8.0mm, overlap 18



Wychodzi na to że te od Cultusa maja większy lift o 0.5mm. Czy to dużo? Opłaca sie sprowadzać to aż z malezji za ok 600zl? Miałoby pracować z standardowym ECU , jestem ciekaw przyrostów , czy w ogóle jakieś odczuję


Jeśli te dane są prawdziwe dałbym sobie siana. Chyba ,że chcesz mieć coś unikatowego
BeNeK23
Panowie mam do wyboru 2 opony :
1.REGAL RACER 195/50 R15
2.Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15
Samochód do lekkie 900 kilogramowe FWD z 110konnym silniczkiem . Która opona lepiej sprawdzi się na ulicy i okazyjnie na torze smile.gif ?
Dzięki z góry za pomoc !
SONIC
Ktoś kiedys wstawiał taką liste z czasami seryjnych samochodów na 1/4 mili ma to ktoś jeszcze?
Porszak
tu też znjadziesz
http://www.zeperfs.com/en/
ww#296
CYTAT(Porszak @ Fri, 24 Jan 2014 - 09:51) *
Czy wymieniajac turo w 1.9tdi w wersji 105KM moge wlozyc od 150KM bez ruszania softu, czy to nie bedzie jezdziło?

Ja wstawiłem do wersji 115 (AUY) TURBO od ARL-a i jeździ. 115 była po programie poprzedni właściciel go robił "po staremu" czyli max moment. Turbo wstaje około 200 obrotów później ale za to nie ma zadyszki powyżej 3000 RPM. Jeżdżę bardzo ostrożnie ze względu na to na niskich obrotach TURBO daje tyle ile się napompuje. Ale samochód jeździ w miarę normalnie pomimo braku zmian innych. Chciałem robić program aby wygładzić trochę moment na niskich, może podlać trochę paliwa aby zaczął ciut wcześniej pompować (może puścić dymka), ale odpuściłem bo się przyzwyczaiłem - osiągi mam więcej niż wystarczające do tego auta (van do pracy po mieście) a poza tym turbo kupiłem używkę w raczej kiepskim stanie (do oryginalne wpadło coś i zniszczyło wirnik ) - wiec chcąc zrobić wszystko porządnie to TURBO na wymianę panewek i uszczelnień, większy maf sensor i program odpowiednio dobrany no i prze pływce należałoby sie dokładnie przyjrzeć - stwierdziłem że na razie sie nie opłaca i jeżdżę - spalanie pozostało na podobnym poziomie, osiagi lepsze - ok.
Tarantula
Witam. Pytanko do obeznanych w temacie mitsubishi outlander 2008r 2.0 BSY diesel silnik VW vin:JMBXJCW8W8Z403166 Jak to jest z tymi silnikami i napedem pompy oleju? Wiem ze po 2006 bylo juz to poprawione ale jak to bylo w tych silnikach? Ostatnio slyszalem od mechanika ze naped jest juz w moim aucie poprawiony, ale jest jeszcze caly czas problem z jakims ''inbusem 6'' i nie wie czy to tez jest zmienione czy nie? Podobno cos sie rozwierca itp. Ma ktos moze wiecej info? Chcialbym to odrazu zrobic tak jak powinno byc i miec spokojna glowe. Pozdrawiam.
bez pozdrowień
odpowiedź pewnie będzie negatywna, ale spytać zawszę warto
zawieszenie przód z golfa V / A3 po 2004 roku podejdzie do S3 8l? Kolumny gwintowane wyglądają podobnie, uchwyt do stabilizatora również jest.
siewcu
A w A3 8p nie ma przypadkiem wielowahaczowego zawieszenia? Mam dziwne wrażenie, że pasować to nie będzie...
ww#296
CYTAT(bez pozdrowień @ Sat, 25 Jan 2014 - 17:57) *
odpowiedź pewnie będzie negatywna, ale spytać zawszę warto
zawieszenie przód z golfa V / A3 po 2004 roku podejdzie do S3 8l? Kolumny gwintowane wyglądają podobnie, uchwyt do stabilizatora również jest.


Nie wiem na pewno ale konstrukcyjnie to to samo wiec powinno pasowac.
niC
Ok nie chcę zakładać nowego tematu, wiec "Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi..." wydają się być najlepszym miejscem na moje pytanie.
Słowem wstępu, po pół roku walki znalazłem pracę. Praca = kasa. Kasa = spełnianie marzeń. Za oknem zima, wiec nie pozostaje mi nic niego jak latać na rękawie autem rodziców. Ale w sumie ile można latać FWD.

Pytanie, czy wysokiej klasy pojazd mechaniczny Polonez (http://tablica.pl/oferta/zadbany-polonez-caro-1-6-1996r-benzyna-lpg-hak-CID5-ID32Qtp.html#048f2b7d71)(http://tablica.pl/oferta/unikatowy-polonez-atu-CID5-ID3xsVH.html#048f2b7d71), w budżecie do 1500zł(prawie cała wypłata) nada się do zabawy na ośnieżonych/oblodzonych leśnych trasach? Auto ma tylko i wyłącznie do tego służyć.

Chyba, że gdzieś zbłądziłem i za 1500zł można wyrwać jeszcze coś co będzie RWD i na chodzie. Albo za 1500zł to jedynie mogę kupić sobie kierownice do PC i upalać na kompie.
Misior
Bierz bmw!!!
Każda etrzydziecha będzie lepsza od poldona.
the Hitcher
nada się, zimą to włąsnie 'nawet polonez driftuje'. a za 1500 jakkolwiek sensownej e30 nie kupisz
niC
Tak, bardzo bym chciał E30, ale taka hmm "stan kolekcjonerski" wiec za 1500zł nie kupię. Chcę za 1500zł auto, które będzie jeździć, może wkładać jakieś drobniaki w udoskonalanie bolidu, ale nie chciałbym pakować zł w naprawę. Wiec tak myślę ze chyba Polonez się nada.

Ok czyli wiemy ze Polonez będzie jeździł(tak zakładam), co można zrobić żeby lepiej jeździł?
mate96
Na zimę zrób mu elektroszperę.
Tarantula
E36 2.5tds. Jest jakas wieksza turbina ktora pasuje p&p na miejsce seryjnej? Pozdrawiam.
Andrzej87
Witam

Wkładam nowy siłownik sprzęgła do E36 i chciałem dowiedzieć się czym się różnią. Spotkałem w katalogu takie określenia przy pompach:
- D=20,64MM/GG - zwykłe E36 od 1.6 do 2.8
- D=22,20MM - M3 3.0 i 3.2

Główna pompa sprzęgła (pod pedałem) jest ta sama.

Ma to jakieś przełożenie na np. szybsze wysprzęglanie?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.