Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Off-topic
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286
Andrzej87
Alfa GT silnik 2.0jts

Silnikiem na wolnych czasem bujnie jakby wypadł zapłon, przy przyspieszaniu zamula i pokazuje błąd na desce. Po podpięciu do kompa pokazuje błąd P0300 Misfires detected i P0302 Cylinder 2 ignition failures.
Zamiana cewek nic nie pomogła. Co jeszcze sprawdzić zanim będę wyjmował wtryskiwacz do sprawdzenia (sporo z tym roboty jest)?
Rezor
CYTAT(Wombat @ Fri, 17 Nov 2017 - 17:27) *
wymienic normalnie i zobaczyc co będzie. ew. sobie pomiar sprezania zrobić na garach

Tylko co pomiar powie? Nie był robiony wcześniej więc nie będzie informacji czy jest lub będzie gorzej wink.gif przy okazji dowiedziałem się że te silniki mają problemy z nagarem na pierścieniach. Jest jakiś sposób żeby go przepalić, rozpuścić bez rozbierania silnika? biggrin.gif
flapjck1
CYTAT(Andrzej87 @ Sat, 18 Nov 2017 - 15:00) *
Alfa GT silnik 2.0jts

Silnikiem na wolnych czasem bujnie jakby wypadł zapłon, przy przyspieszaniu zamula i pokazuje błąd na desce. Po podpięciu do kompa pokazuje błąd P0300 Misfires detected i P0302 Cylinder 2 ignition failures.
Zamiana cewek nic nie pomogła. Co jeszcze sprawdzić zanim będę wyjmował wtryskiwacz do sprawdzenia (sporo z tym roboty jest)?


Swiece, kompresje i katalizator/kolektor wydechowy
Salieri
CYTAT(no_fear @ Thu, 16 Nov 2017 - 10:56) *
Pomijając przypadek kolegi, który musi brać kredyt i urlop na tydzień czasu, żeby przerejestrować auto.


Pół roku czy rok nie przerejestrowanym autem ? mellow.gif
z ciekawości - po co ?
żeby tłumaczyć się przy każdej kontroli ?

Czy chodzi o te horrendalne opłaty w wysokości 180zł ?


edit Salieri, wiesz o tym, że obecnie możesz zarejestrować auto tam gdzie mieszkasz ? a nie gdzie jesteś zameldowany ?
w większości urzędów nie robią z tym problemów - na podstawie oświadczenia wink.gif


bez urazy, ale nie kazdy wszystko musi rozumiec wink.gif pytanie bylo proste - czy nadal nic za to nie grozi. wink.gif
Szkoda mi tracić czas i inwestować 15% wartości samochodu biggrin.gif na rejestracje jeszcze mnie stać, aczkolwiek jak nie muszę to staram się kasy nie wydawać bez sensu, w szczegolnosci, ze nie wiem czy to auto do wiosny sie nie rozpadnie wink.gif
Co do rejestrowania auta w miejscu zamieszkania - to juz wole u siebie bo chociaz ubezpieczenie jest 30% tansze (a to tylko 50km od Wawy).
BARANEK
krotka pilka, zyebana regeneracja turbiny? taki mam luz po 10 tys km od regeneracji, od ok 40sek widac najlepiej luz na osi wirnika, troche oleju w wezu do ic oraz wiecej pod autem, widac jak strona zimna na zewnatrz w oleju i syfie co sie zdazyl przykleic, lopatki wirnika dotykaja muszli, od strony wydechu luzu brak, luz osiowy brak, turbo z e39 m57, boost fabryczny

Biniu
CYTAT(Rezor @ Sat, 18 Nov 2017 - 16:24) *
Tylko co pomiar powie? Nie był robiony wcześniej więc nie będzie informacji czy jest lub będzie gorzej wink.gif przy okazji dowiedziałem się że te silniki mają problemy z nagarem na pierścieniach. Jest jakiś sposób żeby go przepalić, rozpuścić bez rozbierania silnika? biggrin.gif


Powie w jakiej kondycji jest silnik.
Co do nagarów na pierścieniach to ja w swojej Mazdzie 2.0 benzyna. Robiłem tak, że wykręciłem świece, psikalem na tłoki środek do czyszczenia gaźników (zasyfione nagarem były strasznie) czekałem 15 minut podkręciłem rozrusznikiem by wypluło resztę z garow i od nowa aż dna tłoków były czysciutkie. Potem wymiana oleju z płukanka (plukanka > nowy olej > po 1000km jeszcze raz plukanka i nowy olej > po 1000 km nowy olej bez płukanki). Po tej operacji oleju już nie łyka (po zakupie tez nie brała dopiero po 10kkm ostrego katowania zaczęła). smile.gif
oress
Pewnie było sto razy, ale forumowa szukajka sobie nie radzi.

Gdzie zlecić wykonanie przewodów zapłonowych na zamówienie według rysunku? Janmor, Sentech, czy ktoś inny jeszcze to robi? Zależy mi na jakości, cena to drugorzędna sprawa.
dany_47
Panowie z jakiego auta można przeszczepić wloty/wyloty na maskę?
Coś przyjemne dla oka i funkcjonalne.
Na masce mogę jajka smażyć, zaraz mi lakier odparzy a tego bym nie chciał....
Lwpek
CYTAT(Rezor @ Wed, 15 Nov 2017 - 13:28) *
No fakt. Jest napisane jak byk: Zabrać dowód jak coś się nie zgadza! biggrin.gif

PS. Swoją drogą rozumiem, że nawiązujesz do notki:
"Właściciel pojazdu jest zobowiązany zgłosić w ciągu 30 dni organowi, który wydał dowód rejestracyjny, wszelkie zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu."
Nie ma tutaj jednak nigdzie wzmianki o konsekwencji braku takiego zgłoszenia ergo nie ma podstawy do zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Policjant może Cię co najwyżej pouczyć i przypomnieć o obowiązku wyrobienia nowego DR. To, że ktoś trafi na nawiedzonego policjanta, który chce zabrać DR na podstawie swojego widzimisię to już inna sprawa.


Bzdura. Oczywiście, że dowód kwalifikuje się do zatrzymania.

Przeczytaj artykuł 132 PORD, ustęp 1, punkt 7.

KOD
Art. 132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód
rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:
7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają
stanowi faktycznemu.



CYTAT(drag_op @ Thu, 16 Nov 2017 - 10:00) *
Nawet kiedyś policmajster podał mi art. wg. którego może mi zabrać kwity. Okazał się brednią.

Jak wyżej. To nie brednia.

MuMineQ
CYTAT(Rezor @ Sat, 18 Nov 2017 - 15:24) *
Tylko co pomiar powie? Nie był robiony wcześniej więc nie będzie informacji czy jest lub będzie gorzej wink.gif przy okazji dowiedziałem się że te silniki mają problemy z nagarem na pierścieniach. Jest jakiś sposób żeby go przepalić, rozpuścić bez rozbierania silnika? biggrin.gif


1. Wlewasz na tłoki mieszankę 50/50 aceton + atf, czekasz aż wszystko zleci (kilka dni)

2. zlewasz, zalewasz olej + płukanka

3. zlewasz, zalewasz olej docelowy

Jak masz w d... to punkt 2 pomijamy.
ptq
nafta też przegryzie nagar, tylko czasu potrzebuje trochę.
marcin137
szybkie pytanie , zdemontowalem turbinę bo co jakiś czas dymiło się z niej myślałem ze poci się coś ze spływu oleju... jednak po nalaniu benzynki do turbiny do spływu smarowania ze strony gorącej kapie domyślam się ze uszczelnienie padło ?! czy w byle warsztacie regenerującym sobie z tym poradzą czy trzeba szukać po całym kraju? turbo to replika GT2876r chyba na ślizgu
tom cio
Chinol znaczy sie? Z moja sobie poradzili, i jak ori china padla po 6tys km tak po regeneracji juz 12tys km i ani dymka. Robilem w motoremo.
marcin137
Chinol smile.gif u mnie w mieście nikt tego nie chce rozebrać ale dowiedziałem się że olej z tamtąd ma prawo walić bo uszczelnieniem jest stalowy piercien rozprezny przecięty, zmierzyli restryktor i jest trochę za duży mam nadzieję że to to smile.gif a i mówili że jak odma jest słaba to też może tamtędy walić, założę zobaczę jak nie pomoże to wyślę do dsturbo
matteusz
Jest tu jakiś znawca Renault i powie mi WTF? 3.0 w hatchbacku? blink.gif link
soltyk
według katalogu jest OK
matteusz
Jaki katalog masz na myśli? Nigdy w żadnym folderze reklamowym/na stronie Renault/stronie z danymi technicznymi samochodów nie widziałem Laguny III w nadwoziu hatchback/kombi z silnikiem 3.0, wiem że w Coupe wstępowały. Nawet wpisując w google "Renault Laguna III 3.0 dci hatchback" żaden sensowny wynik, potwierdzający istnienie takiego czegoś nie wyskakuje.
soltyk
rozumiem, może to swap
siewcu
załatwi vin i podeślij mi to Ci powiem czy to fabryka
Misior
Po jakim terminie przedawniają się mandaty z Włoch? Czy w ogóle coś takiego ma miejsce?
Przyszedł mi właśnie mandat za wykroczenie z 5 maja tego roku. Opisane jest tylko, że miało miejsce przekroczenie prędkości o 11km/h i w jakim miejscu. Nie ma żadnego zdjęcia itp. Na odwrocie oczywiście polecenie zapłaty.
Samochód akurat wtedy pożyczył kumpel ale tam chyba nie ma żadnych punktów?
M4C13K
Panowie, ma ktoś dosłownie sekundę i zerknie mi na zdjecie auta, które ma przejechany bok? Mam wrażenie, że dość ostro, ale nie znam sie na tym, a to będzie wstępna weryfikacja, czy warto auto w ogole oglądać. Tak wiem, to trochę wróżenie z fusów ale może pozwoli mi to zaoszczędzić kilometrów;) Dejta pw
tomek 1980
Witam,
CYTAT(BARANEK @ Sat, 18 Nov 2017 - 22:46) *
krotka pilka, zyebana regeneracja turbiny? taki mam luz po 10 tys km od regeneracji, od ok 40sek widac najlepiej luz na osi wirnika, troche oleju w wezu do ic oraz wiecej pod autem, widac jak strona zimna na zewnatrz w oleju i syfie co sie zdazyl przykleic, lopatki wirnika dotykaja muszli, od strony wydechu luzu brak, luz osiowy brak, turbo z e39 m57, boost fabryczny



Witam, z tymi regeneracjami to loteria.
Sam raz montowałem w brawo 2,0jtd. Po pierwszej regeneracji praktycznie zero luzu, ale pluła z wydechu olejem. Ponowny demontaż i reklamacja. Koleś poprawił, niby uszczelnienia, ale luz już był większy, nawet spory, ale olejem już nie pluła. Fiacik pojeździł tak dobry rok i klient go pogonił dalej.


CYTAT(Misior @ Tue, 28 Nov 2017 - 09:56) *
Po jakim terminie przedawniają się mandaty z Włoch? Czy w ogóle coś takiego ma miejsce?
Przyszedł mi właśnie mandat za wykroczenie z 5 maja tego roku. Opisane jest tylko, że miało miejsce przekroczenie prędkości o 11km/h i w jakim miejscu. Nie ma żadnego zdjęcia itp. Na odwrocie oczywiście polecenie zapłaty.
Samochód akurat wtedy pożyczył kumpel ale tam chyba nie ma żadnych punktów?


Nie wiem, jak z włochami, ale z Austrią, znajomy robi tak, albo w cale nie odbiera, albo nie płaci, z Niemcami to samo, z tym, że do Niemiec ma zakaz wjazdu. Ostatnio z nim rozmawiałem, to powiedział, że jak jedzie to innym samochodem, bo jakby go przydymali, to zapłacił by wszystkie, a ma ich już kilka z Niemiec.
Pozdrawiam.
mat13por
CYTAT(matteusz @ Mon, 27 Nov 2017 - 01:30) *
Jaki katalog masz na myśli? Nigdy w żadnym folderze reklamowym/na stronie Renault/stronie z danymi technicznymi samochodów nie widziałem Laguny III w nadwoziu hatchback/kombi z silnikiem 3.0, wiem że w Coupe wstępowały. Nawet wpisując w google "Renault Laguna III 3.0 dci hatchback" żaden sensowny wynik, potwierdzający istnienie takiego czegoś nie wyskakuje.



Na forum RLKP sa dwie. Jedna kombi, druga hb. Obie z francji smile.gif
matteusz
CYTAT(mat13por @ Wed, 29 Nov 2017 - 19:20) *
Na forum RLKP sa dwie. Jedna kombi, druga hb. Obie z francji smile.gif

Dzięki za odpowiedź, już rozkodowałem VIN i rzeczywiście 3.0 z fabryki. A to ciekawostka smile.gif
SONIC
Ktoś lata przez Niemcy ? ostatnio jechałem ale sie spieszyłem i sie do konca nie dogadałem na stacji było paliwo (benzyna ) z komponentami bio (tak zrozumiałem bo w jezyku wroga akurat nie gadam ) no ale dla pewnosci i tak 98 wlałem ale pamietam ,ze róznica w cenie była zaje *ista no to teraz zapytanie czy na tym da rade pojechac ???zebym nie musiał śledzi w wigilie na autobahnie jesc...
PanKu95
Cześć, potrzebuję chłodnice, o maksymalnym wymiarze:
485x285
Oczywiście jak najgrubsza, może ktoś kojarzy z jakiego auta wziąć, a jak ktoś by mógł z metrówką zmierzyć w swoich autach i zamieścić to może nie tylko mnie się przyda.
Oryginalna chłodnica u mnie seryjna ma 33mm i potrzebuje grubszej...
radom
nie mam pojęcia o lpg a potrzebuję odpalić silnik toyoty 1FZ-F tylko i wyłącznie na gazie, silnik jest goły bez osprzętu, potrzebuję coś co mi wysteruje zapłon(najchętniej w sekwencji) i paliwo, czy takie wtryski gazowe będą działać z EMU? czy jakoś inaczej to można zrobić?
oress
Na pewno Megasquirt 3 ogarnia LPG i posiada do tego odpowiednie korekty, np. po ciśnieniu. No i jest pełna sekwencja wtrysku i zapłonu.
matteusz
Panowie, czy miał ktoś taki przypadek z podłączeniem CLIP'a do Renault, że za każdym razem podczas "testu sieci multipleksowej" pojawia się komunikat o zbyt niskim napięciu akumulatora i żeby wykonać test ponownie po naładowaniu akumulatora? Akumulator jest zupełnie w porządku, auto normalnie odpala, jeździ, na komputerze pokładowym nie wywala komunikatu o niskim napięciu aku. Ktoś wie czym to może być spowodowane?
drag_op
Może masa we wtyczce mu gdzieś nie styka?
Napięcie mierzyłeś miernikiem na OBD? Może tam coś mu się nie podoba, w końcu to francuz.
matteusz
Na razie jeszcze nic nie mierzyłem. Między którymi pinami powinienem mierzyć napięcie na OBD?
Vendorowicz
Połapałem się, że mam "antynapad" w moim niedawno kupionym Volvo S60 czyli trzeba wcisnąć ukryty przycisk po uruchomieniu silnika, bo jak tego się nie zrobi to silnik staje. Fajnie, pięknie ale system jest zdezaktywowany - dioda od antynapadu świeci non-stop na czerwono. System można ponownie aktywować ukrytym przyciskiem. Kłopot jest taki, że z poprzednim właścicielem nie ma kontaktu a ja za cholerę nie wiem gdzie jest ten przycisk. Ma ktoś jakiś patent jak go zlokalizować? Próbowałem dość od diody do centralki i wtedy od centralki do przycisku ale centralka jest tak głęboko wciśnięta, że nawet jej nie widzę, a nie uśmiecha mi się pruć całej dechy rozdzielczej.
drag_op
Damzzii
CYTAT(Vendorowicz @ Tue, 05 Dec 2017 - 00:21) *
Połapałem się, że mam "antynapad" w moim niedawno kupionym Volvo S60 czyli trzeba wcisnąć ukryty przycisk po uruchomieniu silnika, bo jak tego się nie zrobi to silnik staje. Fajnie, pięknie ale system jest zdezaktywowany - dioda od antynapadu świeci non-stop na czerwono. System można ponownie aktywować ukrytym przyciskiem. Kłopot jest taki, że z poprzednim właścicielem nie ma kontaktu a ja za cholerę nie wiem gdzie jest ten przycisk. Ma ktoś jakiś patent jak go zlokalizować? Próbowałem dość od diody do centralki i wtedy od centralki do przycisku ale centralka jest tak głęboko wciśnięta, że nawet jej nie widzę, a nie uśmiecha mi się pruć całej dechy rozdzielczej.

W dwóch s60-kach Polski salon fabrycznie miałem pozakładane przy drążku zmiany biegów, po prawej od drążka, wymacaj palcem wgłąb mieszka czy nie ma zgrubienia, albo wyjmij sam mieszek i zobacz czy nie ma ustrojstwa.
matteusz
drag op, dziękuję.
Vendorowicz
CYTAT(Damzzii @ Tue, 05 Dec 2017 - 10:12) *
W dwóch s60-kach Polski salon fabrycznie miałem pozakładane przy drążku zmiany biegów, po prawej od drążka, wymacaj palcem wgłąb mieszka czy nie ma zgrubienia, albo wyjmij sam mieszek i zobacz czy nie ma ustrojstwa.

Moje S60 też jest z krajowego salonu ale demontowałem w lato cały tunel i nic tam nie było.
drag_op
Jest jakiś patent na sprawdzenie cewek VAG 1.8T poza autem przy pomocy miernika uniwersalnego?
Widmo
Ktoś wie czy takie przewracanie sie jest normalne w EP3 czy kierowca coś zjebał?
https://youtu.be/UfM5AxanDIo?t=410
ptq
VQ35DE (350Z) w trybie wasted spark. Które cewki łączę w pary? Dobrze myślę, że 1-4, 2-5 i 3-6?
G-Rad
Kierowca najechał na wysoki krawężnik.

CYTAT(Widmo @ Wed, 06 Dec 2017 - 01:38) *
Ktoś wie czy takie przewracanie sie jest normalne w EP3 czy kierowca coś zjebał?
https://youtu.be/UfM5AxanDIo?t=410

SONIC
podbijam : Ktoś lata przez Niemcy ? ostatnio jechałem ale sie spieszyłem i sie do konca nie dogadałem na stacji było paliwo (benzyna ) z komponentami bio (tak zrozumiałem bo w jezyku wroga akurat nie gadam ) no ale dla pewnosci i tak 98 wlałem ale pamietam ,ze róznica w cenie była zaje *ista no to teraz zapytanie czy na tym da rade pojechac ???zebym nie musiał śledzi w wigilie na autobahnie jesc...
kompot
CYTAT(Widmo @ Wed, 06 Dec 2017 - 00:38) *
Ktoś wie czy takie przewracanie sie jest normalne w EP3 czy kierowca coś zjebał?
https://youtu.be/UfM5AxanDIo?t=410

Bokiem, pewnie na dobrej a na pewno rozgrzanej oponie najechał na kraweznik, to musialo się tak skończyć.
prekursor
CYTAT(drag_op @ Tue, 05 Dec 2017 - 20:51) *
Jest jakiś patent na sprawdzenie cewek VAG 1.8T poza autem przy pomocy miernika uniwersalnego?

Pytałem jakiś czas temu o dokładnie to samo. Bez odpowiedzi.
drag_op
To jeszcze jedno. Którego chinola OBD2 z allegro wziąć pod amatorskie zabawy vagiem/vcds'em?
Merin
Wpisz sobie w googlach , VIAKEN i bd mieć . Nawet chyba taniej niż na allegro .
siewcu
viaken vcds nie ma. http://e-service.info.pl
Damzzii
Ja polecę takie coś. Kosztuje 35 zł, jest po Polsku jak ktoś potrzebuje i działa bezproblemowo, dodatkowo posiada sporo gotowych "procedur" nie trzeba grzebać żeby np. uruchomić automatyczne światła.
drag_op
Zamówie chyba coś z viakena, ten e-service wygląda spoko ale nie widzi mi się wyrzucanie takiej gotówki na jeden raz.
Potrzebuje u brata w 1.8T pobawić się w diagnostykę.
Drugie kryterium to sprzęt który maksymalnie będę miał w przyszłym tygodniu na stole, niestety ale zamówienia od majfriendów to pewnie dopiero w styczniu zostaną dostarczone.
Pietrek.L
Kilka pytań z mojej strony

1) Jaką kamerkę samochodową do 300zł kupić, coś co będzie pozwalało na odczytanie nr tablic nawet po zmroku.

2) Czy do przeróbki hamulców w VB z 256mm 4x100 na 288 5x110 na przodzie potrzebuję coś poza zwrotnicą z zaciskiem i półosiami z 5x110, tylna tarcza ma tę samą średnicę, czy prócz piasty trzeba będzie coś zamieniać, przewody hamulcowe będą te same jak w starych zaciskach? Płyn hamulcowy lać DOT 4?

3) Jaką kombinację (tarcza + klocek) dobrze się spisze na ulicy (w miarę spokojna jazda w miejscowości górskiej)? ATE power disc + Ferodo premier lub ATE + EBC green stuff na przód, na tył zestaw TRW.

4) Adaptował ktoś zacisk z VC na zwrotnicę VB w celu pozbycia się tarczo-bębna?
drag_op
Ad. 1)
Mam XiaoYi Dashcam, wyszła jakieś 150zł + karta. Nagrywa w 1080p@60fps lub 1440p@30fps.
W 60 fps nie ma problemu z odczytaniem rejestracji o ile jest w jakiś sposób oświetlona, choćby odbiciem z reflektorów.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.